eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
1.2هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
216 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه البرز ارتباط با ادمین: @Admin_modir شناسه کانال: @HowzehAlborz تلفن: 02632755601-3 نشانی: کرج-خ ذوب آهن-کوچه شهید منتظری-پلاک ۶۸ مسیریابی با نشان: https://nshn.ir/f2sbv1AE5xWtde
مشاهده در ایتا
دانلود
☘ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻻﺯﻫﺮ ﻣﺼﺮ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻣﺮﮐﺰ ﺻﺪﻭﺭ ﻓﺘﻮﺍ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺗﺴﻨﻦ ﻭ ﺍﺯ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬﺍﺭ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﻋﻠﻤﯽ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺍﺳﺖ . ‏« ﺷﯿﺦ ﺍﺣﻤﺪ ﺍﻟﻄﯿﺐ ‏» ﺭﺋﯿﺲ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻷﺯﻫﺮ ﻣﺼﺮ، ﺩﺭ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪﺍﯼ ﺑﺎ ﺷﺒﮑﻪ “ ﻧﯿﻞ ” ﺩﺭ ﻣﺼﺮ ﮔﻔﺖ ﻣﺬﻫﺐ ﺷﯿﻌﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﭘﯿﺮﻭﺍﻥ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ، ﺷﯿﻌﻪ ﺷﻮﻧﺪ ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﭘﯿﺮﻭﺍﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﭼﻬﺎﺭﮔﺎﻧﻪ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﺑﻪ ﻣﺬﻫﺐ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻣﯽﺭﻭﻧﺪ . ﺭﺋﯿﺲ ﺍﻻﺯﻫﺮ ﺩﺭ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺑﺎ ﺷﺒﮑﻪ ﻧﯿﻞ ﻣﺼﺮ ﻣﻄﺎﻟﺒﯽ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻋﻘﺎﯾﺪ ﺷﯿﻌﻪ ﻭ ﺳﻨﯽ ﻣﻄﺮﺡ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﻣﺘﻦ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺫﯾﻞ ﺍﺯ ﻧﻈﺮﺗﺎﻥ ﻣﯽﮔﺬﺭﺩ : * ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺮﺩ ﺁﯾﺎ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﻋﻘﺎﯾﺪ ﺷﯿﻌﻪ ﻣﺸﮑﻞ ﻧﺪﺍﺭﺩ؟ – ﺷﯿﺦ ﻃﯿﺐ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ : ﻧﻪ ﭼﻪ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ، 50 ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺷﯿﺦ ﺷﻠﺘﻮﺕ ﻓﺘﻮﺍ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﯿﻌﻪ ﻣﺬﻫﺐ ﭘﻨﺠﻢ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺳﺖ . * ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭ ﮔﻔﺖ : ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺷﯿﻌﻪ ﺷﺪﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﭼﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﮑﻨﯿﻢ؟ – ﺷﯿﺦ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ : ﺧﻮﺏ ﺑﺸﻮﻧﺪ ﻣﮕﺮ ﮐﺴﯽ ﺍﺯ ﻣﺬﻫﺐ ﺣﻨﻔﯽ ﺑﻪ ﻣﺎﻟﮑﯽ ﺑﺮﻭﺩ ﻣﺎ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﯽﮔﯿﺮﯾﻢ؟ ﺧﻮﺏ ﺍﯾﻦﻫﺎ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻣﺬﻫﺐ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺑﻪ ﻣﺬﻫﺐ ﭘﻨﺠﻢ ﺭﻓﺘﻪﺍﻧﺪ . * ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺩﺭﺣﺎﻝ ﻗﻮﻡ ﻭ ﺧﻮﯾﺸﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻣﺎ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ . – ﺷﯿﺦ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ : ﭼﻪ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﺑﯿﻦ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﺖ . * ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭ ﮔﻔﺖ : ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﻗﺮﺁﻧﺸﺎﻥ ﻓﺮﻕ ﻣﯽﮐﻨﺪ . – ﺷﯿﺦ ﻃﯿﺐ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ : ﺍﯾﻦ ﺣﺮﻑﻫﺎ ﺧﺮﺍﻓﻪ ﭘﯿﺮﺯﻥﻫﺎ ﺍﺳﺖ . ﻗﺮﺁﻥ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺎ ﻫﯿﭻ ﻓﺮﻗﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺭﺳﻢ ﺍﻟﺨﻄﺸﺎﻥ ﻧﯿﺰ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺎ ﺍﺳﺖ . * ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭ ﮔﻔﺖ : 23 ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﯾﮏ ﮐﺸﻮﺭ ‏( ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ‏) ﻓﺘﻮﺍ ﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﮐﺎﻓﺮﻧﺪ، ﺭﺍﻓﻀﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ . – ﺷﯿﺦ ﮔﻔﺖ : ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺴﻠﻤﯿﻦ ﺟﻬﺎﻥ ﻓﻘﻂ ﺍﻻﺯﻫﺮ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻓﺘﻮﺍ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻓﺘﻮﺍﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ . * ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭ ﮔﻔﺖ : ﭘﺲ ﺍﯾﻦ ﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﯿﻦ ﺷﯿﻌﻪ ﻭ ﺳﻨﯽ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﭼﯿﺴﺖ؟ – ﺷﯿﺦ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ : ﺍﯾﻦ ﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺕ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﯿﻦ ﺷﯿﻌﻪ ﻭ ﺳﻨﯽ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺑﯿﺎﻧﺪﺍﺯﺩ . * ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭ ﮔﻔﺖ ﻣﻦ ﯾﮏ ﺳﻮﺍﻝ ﺟﺪﯼ ﺩﺍﺭﻡ : ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﮐﻪ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﻭ ﻋﻤﺮ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﯿﺪ ﺍﯾﻦﻫﺎ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟ – ﺷﯿﺦ ﻃﯿﺐ ﮔﻔﺖ : ﺑﻠﻪ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﺍﻣﺎ ﻣﮕﺮ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﻭ ﻋﻤﺮ ﺟﺰﻭ ﺍﺻﻮﻝ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ؟ ﻗﺼﻪ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﻭ ﻋﻤﺮ ﯾﮏ ﻗﺼﻪ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺑﻪ ﺍﺻﻮﻝ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﺭﺑﻄﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ . * ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺟﻮﺍﺏ ﺟﺎ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﮔﻔﺖ : ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﯾﮏ ﺍﯾﺮﺍﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻧﺸﺎﻥ ﺍﺯ 1000 ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﻫﻨﻮﺯ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ . – ﺷﯿﺦ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ : ﺧﻮﺏ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ، ﭼﺮﺍ ﻣﻤﮑﻦ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻭﻟﯽ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻣﺎ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ . * ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭ ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﺁﯾﺎ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻮﺩﮎ 8 ﺳﺎﻟﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﮐﻮﺩﮎ 8 ﺳﺎﻟﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . – ﺷﯿﺦ ﮔﻔﺖ : ﻭﻗﺘﯽ ﯾﮏ ﻃﻔﻞ ﺩﺭ ﮔﻬﻮﺍﺭﻩ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺑﺸﻮﺩ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ 8 ﺳﺎﻟﻪ ﻫﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﺷﺪ ﻋﺠﯿﺐ ﻧﯿﺴﺖ، ﻫﺮﭼﻨﺪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻫﻞ ﺗﺴﻨﻦ ﺍﯾﻦ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ؛ ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﻪ ﺍﺳﻼﻡ ﺁﻧﻬﺎ ﺻﺪﻣﻪﺍﯼ ﻧﻤﯽﺯﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻨﺪ . https://rahyafteha.ir/3105/ ﺳﺨﻨﺎﻥ - ﺑﺴﻴﺎﺭ - ﻣﻬﻢ - ﺭﺋﻴﺲ -ﺍﻷﺯﻫﺮ - ﻣﺼﺮ - ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ / ☘
📜قالَ الهادی علیه السلام: مَرْحَباً بِكَ يَا أَبَا الْقَاسِمِ أَنْتَ وَلِيُّنَا حَقّاً 💠 حضرت آیت الله خوشوقت ره: ✅ یکی از امتیازات بزرگ جناب این بود که دینش را به علیه الصلاة و السلام عرضه کرد خطاب به امام علیه السلام عرض کرد: «آقاجان عقیده من نسبت به این است، نسبت به این است، نسبت به این است، نسبت به این است، نسبت به این است» همه را بیان کرد وسپس عرض کرد: «آقا من می‌گویم و شما ببینید هر کجا که است، شما درست کنید» حضرت دید همه آنچه را بیان کرد، درست است.سپس امام علیه السلام فرمودند: «این و است، دین خود را محکم نگه دار.» ✅ اینکه می‌بینیم امام هادی علیه اسلام فرمودند؛ آنهایی که راهشان دور است و نمی‌توانند بروند، بروند برای این است دینش، دین امامش بود، بود. هِی نمی‌رفت از این دهان، از ، از ، از ، دین را بگیرد، به امام عرضه می‌کرد وامام تأیید می‌کرد. الان هم همان دینی که امام دستور داده اند، موجود است.روایاتش در کتابهای ما هست، شیعه دارد.
☘️ مقام معظم رهبری: 💠بسیج, یعنی نیروی كارآمد كشور برای همة میدانها 🌹هفته بسیج بر تمامی بسیجیان مخلص گرامی باد 💥🌹مدیریت حوزه علمیه استان البرز ☘️
🔖 💠مدیر حوزه های علمیه در پیامی به همایش بین المللی «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلامی» 🔹همه عالمان بزرگ اسلام هرگونه همکاری با رژیم غاصب صهیونیستی و به رسمیت شناختن آن را حرام دانستند. 🔹در طول هفتاد سال گذشته خط ثابتی را در محکوم سازی تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی از سوی عالمان دینی و حوزه های علمیه شاهد هستیم. 🔹 امروز به برکت انقلاب اسلامی محور مقاومت شکل گرفته و این رژیم غاصب از درون و بیرون در محاصره قرار دارد، اما باید دانست که این غده سرطانی هیچگاه از زیاده خواهی ها و خوی جنگ طلبی و تهدید ملت های منطقه دست برنداشته است و همواره می خواهد اندیشه توسعه طلبانه شیطانی خود را محقق کند. 🔹انتخابات آزاد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می باشد ، راه حل اساسی مسأله است و مشکل فلسطین تنها از همین طریق حل خواهد شد. ➡️ @shorayeaali ➡️ @SHORAADMIN
🔖 💠آیت‌الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در همایش بین‌المللی «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان‌های اسلامی» 🔹هویت هر ملت بستگی به میزان قوه اراده‌اش در پیگیری مصالح و اهدافش دارد. امتی که چنین اراده‌ای نداشته باشد، نه تنها به مقاصد خویش دست نمی‌یابد، بلکه به تدریج نابود می‌شود. 🔹راهبرد اساسی دشمن برای مقابله با دنیای اسلام تفرقه‌افکنی است . این بدان جهت است که ملتی که دچار تفرقه باشد، نمی‌تواند مقاومت داشته باشد، از این رو به آسانی شکست خواهد خورد؛ امروز قدرت استکباری در جهان سر بلند کرده و تنها با اسلام هم دشمنی ندارد، بلکه دشمن همه بشریت محسوب می‌شود و می‌خواهد جهان را در برابر خود به زانو در بیاورد. 🔹 اگر ملت‌های منطقه با یکدیگر متحد شوند و در برابر دشمن مقاومت کنند به قدرت نخست جهانی تبدیل خواهند شد 🔹ارتباط با دنیای استکبار به سرکردگی امریکا هیچ نفعی برای ملت‌های مسلمان ندارد. امروز برخی در کشور همواره دم از صلح و سازش می‌زنند و مرادشان از این موضوع تسلیم شدن در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار است؛ ما بر اساس آموزه‌های قرآنی صلح‌طلب هستیم، اما صلح‌طلبی به معنای تسلیم شدن در برابر دشمن و از دست دادن روحیه جهادی نیست. ➡️ @shorayeaali ➡️ @SHORAADMIN
39.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپ 🎤 صحبتهای دکتر تیجانی 📓 کتاب "آنگاه هدایت شدم " ⏰ زمان کلیپ: ۱۱ دقیقه 🎞 حجم کلیپ: ۳۸ مگابایت تذکر: ۲۰ ثانیه اول فیلم مقدمه است، در ادامه فیلم داستان نگارش کتاب و همچنین برخی خاطرات و تاثیرات شگرف این کتاب از زبان دکتر تیجانی بیان می شود
☘ ✍پرسش اساسی که فقه و فقاهت امروز را دچار چالش اساسی کرده است: 💢آیا فقه همچنان باید بر پایه استنباط احکام جزئی و منفرده حرکت کند، یا متولی استنباط احکام نظامات نیز هست؟ 💎ضرورت این بحث از این روست که: بسیاری از موضوعات دنیای مدرن از ویژگی نظام مند برخوردارند؛ یعنی مجموعه از احکام خرد، ذیل مبانی و اصول کلان که مجموعا در راستای اهدافی حرکت می کنند. مثلا موضوعاتی چون بانک، بیمه و ... که خود نیز ذیل نظام کلان تری(نظام اقتصادی) قرار دارند. ⌨سوال اساسی این است که فقه صرفا باید این نظامات را به موضوعات خرد و جزئی تجزیه کند و احکام هر یک را استنباط کند؟ یا دستگاه استنباطی به منتجّه و برایند آن موضوعات کلان و نظام مند نیز توجه کند؟ 💎از این جهت که برایند آن با حکمی از احکام اسلام و یا با نظامی از نظامات شریعت در تعارض نباشد. 💎مثلا ممکن است بانک را به اجزائی تقسیم کنیم و هر یک را ذیل عناوین خرد چون مزارعه، مساقات، بیع و غیره درآوریم، بدون اینکه توجه داشته باشیم برایند بانک، ربوی است. و یا شبکه بیمه ای را بدون اینکه توجه داشته باشیم با نظام خانوادگی اسلام در تعارض است، از آن بگذریم. ☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا