eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
1.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
215 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه البرز ارتباط با ادمین: @Admin_modir شناسه کانال: @HowzehAlborz تلفن: 02632755601-3 نشانی: کرج-خ ذوب آهن-کوچه شهید منتظری-پلاک ۶۸ مسیریابی با نشان: https://nshn.ir/f2sbv1AE5xWtde
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹مومنین برای آیت الله ممدوحی دعا کنند یکی از بستگان آیت الله حسن ممدوحی گفت: حال این استاد حوزه علمیه خوب نیست، مومنین برای ایشان دعا کنند. آیت الله ممدوحی فعلا در منزل بستری است، بیماری قبلی ایشان تشدید شده به طوری که از تنفس مصنوعی استفاده می شود. @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
⚡️اطلاعیه مدرسه هدایت درباره مرحله جدید گفتگوهای ملی الگوی پیشرفت اسلامی بسم الله الرحمن الرحیم 👌احتراما به اطلاع علاقه مندان به گفتگوهای فقهی الگوی پیشرفت می رساند؛ که مرحله جدید گفتگوهای ملی برای اصلاح نظام برنامه ریزی کشور برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حل مشکلات مردم آغاز شده است. 👌پندار پژوهشگران مدرسه هدایت بر این است که ریشه مشکلات کشور مانند گسترش فاصله طبقاتی، گسترش بیماری های جسمی و روحی افراد، افزایش سن ازدواج و کاهش رشد جمعیت، گسترش ربای بانکی و کاهش ارزش پول ملی، تولید غذای تراریخته و ناسالم در کشور، آموزش غیر دقیق و ناکافی، ساخت خوابگاه(آپارتمان) به جای ساخت خانه و در یک جمله گسترش آسیب های اجتماعی، تقلید سازمان برنامه و بودجه و دستگاه تصمیم سازی کشور از اسناد بین المللی و نظریات توسعه غربی است. 👌مسئله تقلید از اسناد بین المللی و نظریات معیوب توسعه از اول انقلاب اسلامی تشدید گردید و در دوران دولت تدبیر و امید با اجرای بخش های ۱۷ گانه سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ به اوج خود رسیده است. 👌برای مواجهه منطقی و موثر با انحرافات فکری اسناد بین المللی در همه حوزه ها، بهترین راه حل تبیین الگوی پیشرفت اسلامی است. نقد تعاریف حاکم بر اسناد بین المللی و مطالبه عدم توجه به این نظریات معیوب در اداره کشور، امری لازم است؛ که با تبیین الگوهای جایگزین اسلامی در همه بخش های حیات تکمیل خواهد شد. 👌مدرسه علمیه هدایت با طراحی ۶ پرسش بنیادین، گفتگوهای آتی الگوی پیشرفت اسلامی را مدیریت خواهد نمود و زمینه تبیین و تفاهم ۱۰۰ نظریه فقهی برای اداره جامعه را ایجاد خواهد نمود. بعون الله تبارک و تعالی می ده که سر به گوش من آورد چنگ و گفت خوش بگذران و بشنو از اين پير منحنی علی کشوری- مدیر مدرسه علمیه هدایت - یکشنبه/دوم صفرالمظفر ۱۴۴۲- سی ام شهریور ۱۳۹۹ - قم مبارک @olgou4
🔴 سخنان رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با آئین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس 🔖 https://gap.im/KHAMENEI_IR 🔖 https://rubika.ir/khamenei_ir
🔻رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز در ارتباط تصویری با شرکت‌کنندگان در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس: ⚠️ دفاع مقدس جدی است 🔹حرکت عظیم مردم در دفاع مقدس به تشخیص امام بود 🔹 امام از اول فهمید این یک درگیری عادی بین دو همسایه نیست. دشمن را شناخت و تشخیص داد که صدام یک ابزار است. 🔹 یک تشخیص حیاتی امام داد و آن این بود که این مسئله مهم را ایران میتواند حل کند صرفا مسئله نیروهای مسلح نیست؛ این کار کار ملت ایران است. ملت باید بیاید وسط. 🔹دفاع مقدس، یکی از عقلانی‌ترین حرکات ملت ایران بود 🔹در دفاع مقدس نقش پشت‌جبهه به قدر جبهه اهمیت داشت 🔹 گستره کارهای شگفت‌آور است و در آینده آشکار خواهد شد ❗️ را دست کم نگیرید. اینکه روزی ۱۵۰ هم وطن از دست بروند، این چیز کوچکی است؟ بعضیها ارزیابی مناسبی ندارند از این قضیه. 🔹 علاج هم دست خودمان است. خوب مسئولین که می‌بینید دارند تلاش میکنند. ما مردم بایستی به وظایفمان عمل کنیم. این فاصله اجتماعی، این ماسک، این دستوراتی که داده می‌شود، این شستشوی دست، این کارهای لازمی است که باید انجام بگیرد. 🏴 در بحث همه باید تابع ستاد کرونا باشیم 👈 روز همه بنشینند، زیارت اربعین را بخوانند با حال و با توجه، و پیش امام حسین (ع) شکوه کنند بگویند یا سیدالشهدا ما دلمان میخواست بیاییم، نشد، وضع این جوری است تایک نظری بکنند یک کمکی بکنند. ۹۹/۶/۳۱ https://hawzahnews.com/x9Qbw @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
13990631_40488_12811k.mp3
16.72M
🎙بشنوید | صوت کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس. ۹۹/۶/۳۱ ☑️ @Khamenei_ir
🖌 بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت هفته دفاع مقدس ✅ هشت سال دفاع جانانه ملت شجاع ایران در برابر تجاوز وحشیانه دشمنان اسلام منشأ حرکت و بیداری امت های اسلامی در سراسر جهان گردید و باعث شد که توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو در آوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی های انقلاب اسلامی تبدیل شود. و اکنون شجره طوبای انقلاب اسلامی آنچنان مستحکم و تنومند گردیده که تعجب و خشم دشمنان را بیش از پیش برانگیخته است؛ چنان که قرآن کریم فرمود: « كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ » (فتح / ۲۹) ✅ رشادت های جوانان برومند این سرزمین، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت؛ « الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ » (توبه/۲۰) ✅ هدف انقلاب اسلامی از ابتدا تحقق حاکمیت اسلام و رهایی از سلطه تمام بیگانگان به ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با تأکید بر وحدت امت اسلامی بوده است؛ از این روی استکبار جهانی با انواع توطئه ها از جمله جنگ تحمیلی به مقابله با این نظام اسلامی بر آمد که با نصرت الهی پیروزی های نظام انقلاب، نه تنها ضربه سختی به اسرائیل و آمریکا وارد آورد بلکه عامل مهمی در بسیج مسلمانان و تقویت مقاومت در برابر سیاست های غاصبانه مستکبرین گردید...
✅ امروز متاسفانه شاهدیم برخی از کشورهای همسایه و منطقه که در زمان دفاع مقدس به دشمنان ایران اسلامی کمک می کردند و به دنبال عادی سازی روابط با رژیم کودک کش اسراییل هستند؛ در حالی که اگر آنان خطر اسرائیل را جدی می گرفتند، این دولت غاصب فرصت نمی یافت تا سیاست توسعه طلبانه خود را ادامه دهد. جای بسی تاسف است که این کشورها به جای صرف توان و قدرت خود در برانداختن اسرائیل و نجات بيت المقدس بزرگ با هجوم بر امت های مسلمان مخالف سرسخت اسرائیل و آمریکا به همکاری با شیطان بزرگ و صهیونیسم جهانی همت می گمارند ✅ ملت بزرگ ایران به توفیق الهی در گام دوم انقلاب با تاسی به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السلام) و اطاعت از رهبر معظم انقلاب حضرت آية الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) ضمن حفظ هوشیاری خود نسبت به توطئه های دشمن زبون، کشور را به عزت و سر بلندی در همه ی زمینه ها خواهند رساند و زمینه را برای ظهور آقا و مولایمان حضرت حجت بن الحسن (ارواحنا و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداء) آماده خواهند کرد ✅ حوزه های علمیه نیز همچنانکه در ۸ سال دفاع مقدس با تمام توان حضور یافتند و بیشترین درصد شهید را به اسلام تقدیم نمودند، آمادگی خویش را برای صیانت از نظام مقدس اسلامی در برابر همه توطئه های استکبار جهانی اعلام می نماید. مرکز مدیریت حوزه های علمیه
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارشی متفاوت از آقای مدیر؛ 🎬 نگاه نکن از حفظ بگو! 🔹 آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه بازدید سرزده از معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه داشت. 🔹«اعرافی» در این بازدید به طور رندوم با برخی از مبلغان در شهرهای مختلف تماس گرفت و جویای برنامه‌های فرهنگی روحانیون شد و همچنین از میزان پاسخگویی مدیران در معاونت تبلیغ سوال کرد. @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
⭕️⭕️⭕️موانع و اندیشه ورزی در حوزه ✅ 1.سرعت آموزش دروس حوزه: یعنی یا استاد سرعت می‌گیرد و به هر دلیل تند درس می‌دهد و جلو می‌رود یا طلبه خودش سرعت می‌گیرد و می‌خواهد مثلاً دو سال را در یک سال بخواند. سرعت در فرآیند علمی، جلوی فکر را می‌گیرد. ✅2.تراکم دروس: اگر مواد درسی متراکم و زیاد باشد، برای فکر و تحلیل جایی نمی‌ماند، حتی اگر استاد و طلبه بخواهند ـ یعنی انگیزه و حوصله داشته باشند که با تأمل درس بخوانند ـ چنین روندی را نمی‌توانند پیش بگیرند. ✅ 3.پراکندگی دروس: برای نمونه، یک نفر می‌آید با مسئولان حوزه صحبت می‌کند که چرا به درس تاریخ اهمیت نمی‌دهید؟ دیگری می‌گوید که چرا نسبت به حدیث بی‌اهمیت هستید؟ شخص دیگری پیشنهاد می‌دهد که ریاضی ذهن طلبه را تقویت می‌کند. تشتت سبب کاهش تمرکز می‌شود. با کاهش تمرکز، قدرت اندیشه نیز پایین می‌آید. ✅ 4.وقت نگذاشتن استاد برای طلبه: عامل دیگر این است که عملاً استاد برای طلبه نمی‌تواند وقت بگذارد، یعنی استاد خودش را جز در ارائه درس در مقابل طلبه مسئول نمی‌داند. استاد فرصت ندارد بررسی کند آیا درسی را که ارائه داده، طلبه فهمیده است یا خیر؟ آیا طلبه رشد کرده است یا خیر؟ فقط در این اندیشه است که درس را خوب ارائه بدهد. اگر بخواهد وضعیت طلبه را بفهمد، متوقف بر این است که از او چند امتحان بگیرد. یک دفعه به او بگوید که درس را ارائه کند و کنفرانس بدهد یا مقاله‌ای بنویسد تا استاد ببیند، ولی اگر او هم مقاله‌ای بنویسد، استاد وقت ندارد مقاله را ببیند، چون او چند تا درس می‌رود و چند درس هم می‌دهد. 🌀حجت الاسلام رضا اسلامی، ش 10رهنامه، ص 11 👉@rahnameh
هدایت شده از پاورقی
📝محمدصدرا مازنی 💠آموزش پژوهش محور 🔻یکی از دغدغه های چند سال اخیرم مساله آموزش پژوهش محور است؛ در این زمینه مطالعاتی داشتم و کارگاههایی نیز برگزار کردم. از این رو فرصت ها را برای اصلاح و تکمیل مطالعه ام غنیمت می شمرم. روز گذشته(سی و یکم شهریور ماه) به مناسبت مراسم پایانی یازدهمین دوره جشنواره علامه حلی آیت الله اعرافی سخنرانی کردند که بخشی از بیاناتشان درباره آموزش پژوهش‌محور بود. در فرصت محدود حدود ده دقیقه امکان بحث دربارۀ همه اجزاء و ارکان آموزش‌پژوهش محور امکان پذیر نیست؛ با این حال می توان نوع نگاه و رویکرد ایشان را درباره موضوع یاد شده دریافت کرد؛ امیدوارم در فرصتی مناسب بتوانیم همۀ مؤلفه‌ها، عناصر، امتیازات، مخاطرات و لوازم آموزش‌پژوهش‌محور را از منظر ایشان به دست آوریم. نکاتی که در جلسه یادداشت کردم و می‌تواند رهیافت اخیر اینجانب در بحث آموزش پژوهش‌محور را تکمیل نماید به قرار زیر است. 🔻آیت الله اعرافی به اصلاح متون درسی بر محور پژوهش تأکید کردند. از نظر آقای اعرافی متن درسی باید ضمن روانی از دقت و عمق لازم برخوردار باشد، مسأله برانگیز و سؤال‌ساز باشد؛ با خواندن متن پرسش‌هایی در ذهن طلبه شکل بگیرد. 🔻همچنین استاد باید رویکرد پژوهشی داشته باشد. 🔻نظام‌های ارزیابی باید بر محور پژوهش استوار شود. 🔻طلبه در این نظام سنت‌های علمی را عمق بخشی نماید و؛ 1. قبل از کلاس مطالعه کند؛ 2. به مباحثه اهتمام ورزد؛ 3. برای مباحثه آمادگی لازم را کسب کند(پیش مباحثه)؛ 4. مطالب استاد را تقریر نماید؛ 5. مطالعه پیرامونی داشته و به منابع تکمیلی مراجعه کند؛ 6. با استاد به طور مستمر گفتگو نماید(از فرصت‌های مختلف خارج از کلاس استفاده کرده و با استاد وارد گفتگوی علمی شود.)؛ 7. از ارائه تحقیق کلاسی دریغ نورزد؛ 8. تحقیق خویش را در قالب نشست علمی ارائه نماید؛ 9. حتی از فرصت گعده‌ها و فراغت برای طرح مباحث علمی استفاده کند؛ 10. در ر قابت‌های علمی مانند جشنواره علامه حلی مشارکت کند؛ 11. در کنار تحصیل تدریس نماید؛ 12. به تحقیق و پایان‌نامه اهتمام بورزد؛ 13. در مسیر تحقیق از نرم‌افزارهای دیجیتال استفاده کند؛ 14. با روش‌های اجتهادی آشنا شود. 🔻این موارد می تواند با مراجعه به سخنان پیشین ایشان و یا دوستانی که از سیره و روش تدریسشان اطلاع دارند تکمیل شود. @masaelepazuheshi
◾️آیت الله ممدوحی دار فانی را وداع گفت آیت الله ممدوحی، نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، به دلیل ابتلا به سرطان دارفانی را وداع گفت. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه