هدایت شده از نور | Noor
#جامع_فقه_3
برنامه «کتابخانه و دانشنامه تخصصی فقه 3»، نسخه جدید نرمافزار #جامع_فقه است که در راستای دسترسپذیر کردن محتوای فقهی و همچنین تسهیل و تسریع در امر #پژوهش و استنباط #احکام نورانی #اسلام تولید شده است.
این #نرمافزار و نسخههای بعدی آن، طی یک برنامه فازبندیشده در جهت استفاده حداکثری از آخرین دستاوردهای فناورانه #پردازش_متن و تکنیکهای نوین #هوش_مصنوعی طراحی شده است.
در این نسخه تلاش شده است تا حداکثر آثار برجسته در زمینه محتوای #فقهی گردآوری، رقومیسازی و عرضه شود. از سوی دیگر با توجه به گستره تولید محتوای تخصصی فقهی در دهههای اخیر و محدودیتهای موجود، طی فرایندهایی تخصصی از بین این آثار، کتب #مرجع گزینش و در دستور کار چرخه تولید و فرآوری محتوا قرار گرفته و نهایتا عرضه شدهاند.
خرید نرمافزار:
www.noorshop.ir/fa/product/16002
مطالعه اطلاعات نرمافزار:
www.noorsoft.org/fa/software/View/16002
آشنایی با محیط نرمافزار جامع فقه 3:
www.noorsoft.org/fa/News/View/111065
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
پیشگام در ارائه محصولات نرم افزاری علوم اسلامی و انسانی
www.noorsoft.org
▫️▫️▫️
📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
🔻 کمیسیون بهداشت مجلس عراق:
🏴 برخلاف توقعات، زیارت میلیونی عاشورا، افزایش شمار مبتلایان را در پی نداشت
◻️ بعد از گذشت دو هفته از زیارت عاشورا و حضور میلیون ها زائر در کربلای معلی، با پیگیری دقیق روند شیوع کرونا، مشخص شد آنچنان که توقع می رفت، افزایش چشمگیری در شمار مبتلایان وجود نداشته است.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌 مردم برای مدیریت کرونا در خانواده ۲۴ پروتکل ساده را رعایت کنند!/ روش تحقیق وزارت بهداشت در مسئله کرونا غلط است!
🗞متن کامل سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری(مدیر مدرسه هدایت) در نشست تخصصی معرفی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا - چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - قم
https://nro-di.blog.ir/1400/06/11
#پروتکل_های_فقهی_مدیریت_کرونا
#مدیریت_کارآمد_کرونا
#نقد_سازمان_بهداشت_جهانی
@olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر معظم انقلاب: محافظه کار نباشید..
🔴 ولی هر حرف حقی را نباید گفت.. باید هوشیار باشید!
✅ @iransiasat_ir 👈
منابع پیشنهادی مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه علمیه.pdf
439K
#مهم
🛑به اطلاع طلاب محترم می رساند منابع "عمومی" و "تخصصی" آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در این فایل میتوانید مطالعه نمایید.
🏷رشته های ورودی طلاب:
▫️دبیری عربی
▫️دبیری معارف
▫️آموزگار ابتدایی
▫️مربی امور تربیتی
▫️دبیری علوم اجتماعی
⏳زمان آزمون: #احتمالا مهر یا آبان ماه
➖ثبت نام به زودی آغاز میشود.
↩️شرایط اختصاصی طلاب
✅جهت دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر روی آدرس زیر کلیک نمایید
https://b2n.ir/Nemoneh_soal
💐بازنشر با ذکر منبع و لینک
---------------------
🇮🇷صرفا جهت اطلاع طلاب
📡 @serfan_jahate_ettela_t
🔻آیتالله اعرافی در دیدار وزیر تعاون:
🔳 اقشار آسیبپذیر جامعه نیازمند حمایتهای بیشتر هستند
◻️ در زمینه یارانهها میتوان هدفمندتر و دقیقتر کارکرد و دنیا نیز تجربههایی در این زمینه دارد که باید با حفظ الگوی ایرانی اسلامی از آن ها بهره برد و خصوصاً باید تدابیری اندیشیده شود که اقشار آسیبپذیر جامعه زیر چتر #بیمه و هدفمندی یارانهها باشند.
◻️ در همه کارهای خودمان این نگاه را داشته باشیم و فکر کنیم که این دفعه آخرین فرصت ما برای خدمت به مردم است.
باید تمام و استعداد خودمان را برای #خدمتبهمردم بسیج کنیم و خودمان را محو خدمت و کار کنیم.
◻️ مسئولان باید به الگویی خوبی از مدیریت انقلابی تبدیل شوند به طوری که عقلانیت را با شجاعت و جسارت همراه کنند که این مهم #بنبستشکن است.
◻️ هم اکنون ۱۰ هزار نفر جهادگر در سامانه حوزه ثبتنام کردهاند. در حوادث و بلایای طبیعی و سایر موارد مانند بیماری کرونا جهادگران حوزوی در خدمت مردم بودند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نبودند.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام زینالعابدین علیهالسلام:
دعا، بلای نازل شده و نازل نشده را دفع میکند.
🏴شهادت امام سجاد علیهالسلام تسلیت باد
🔹 لینک ورد به جلسه :
https://stream.aminidc.com/embed/livehowzeh
🆔 جهت سوال از اساتید محترم و یا اعلام نظرات خود در زمان جلسه می توانید به آیدی @mtahzib در پیام رسان ایتا پیام ارسال نمائید
🔸معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ #رمدسیویر و #فاویپراویر 50% مرگ و میر را افزایش میدهند، و همچنین نفس تنگی را افزایش میدهند
🔴 انتقاد دکتر علیاصغر زندهدل از خیانت مسئولین وزرات بهداشت به مردم با استفاده از دو داروی بیخاصیت در درمان بیماری کرونا و افزایش فوتیها...
💢 از ابتدا میدونستند هیچ تاثیری در بهبود بیماری ندارد اما رفتند خریدند و دستور دادند همه را مصرف کنید و پولش را از مردم بگیرید!
💢 درخواست دکتر زندهدل از مراجع قضایی برای #محاکمه دکتر نمکی وزیر اسبق بهداشت
#کاسبان_کرونا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سه دقیقه با فرقهی «احمد الحسن»
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
*فرصتی مغتنم برای دانشجویان و پژوهشگران جوان*
✒️ معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می کند:🔻
*سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:*
نشست هشتم با حضور:
*حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر فتحالله نجارزادگان*
*استاد تمام دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و پژوهشگر برجسته دانشگاه تهران*
زمان:
*یکشنبه ۱۴۰۰/۶/۲۱*
*از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۳*
لینک ورود به نشست:
http://vroom.ut.ac.ir/farabi21
روش شناسی استنباط آموزه های تربیتی.pdf
1.33M
✅ #روششناسی استنباط آموزههای تربیتی
🔹نویسنده: استاد #اعرافی
🔹هر چند ابواب مختلف فقهی از روشهای مشابهی برخوردار هستند، اما هر یک نیز از اختصاصات منهجی برخوردارند. در این پژوهه که به قلم آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزههای علمیه به نگارش در آمده است، به برخی از اختصاصات روششناسی یکی از ابواب فقهی اشاره شده است.
◽️یادداشت مرتبط: روششناسی فقه تخصصی
🔸کانال روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔@ravesh_ejtehad
🔹معاونت فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه استان البرز برگزار می نماید
💞 💞 کارگاه مجازی مهارتهای زندگی ویژه طلاب متاهل (رایگان) 💞 💞
⌚️ زمان: 16 و 17 شهریور ساعت 15 ✏️ مدرس: حجت الاسلام بقایی ⏱ مهلت ثبت نام : تا 15 شهریور ماه 🔸نحوه ثبت نام: ارسال نام و نام خانوادگی و کد مرکز خدمات به آی دی @markazkaraj
🔸کارگاه از طریق سامانه سخای جدید گزینه وبینار کارگاه مجازی برگزار می گردد.
📢کانال رسمی اطلاعرسانی مرکز خدمات حوزه های علمیه استان البرز
📍آدرس:کرج،چهارراه مصباح
📞 تلفن:02632235212
وبسایت:Go2l.ir/CSIS_24
لینککانال: eitaa.com/csis_24
✳️پرسش های مهم پیرامون واکسن کرونا👇👇
1⃣ آیا شما مخالف طب اسلامی و سنتی هستید؟
اولا بین طب سنتی و اسلامی تفاوت است ؛ ثانیا مخالف طب سنتی نیستیم؛ دوگانه طب سنتی و طب نوین خطاست ولی هر کدام جایگاه و حدودی دارد، مگر نمیتوان مکمّل همدیگر باشند؟
چرا اسیر یک دوقطبی موهومی شده ایم که گاهی از مرگ فلان مروج طب سنتی یا مرگ فلان پزشک خوشحال میشویم!
در طب سنتی و نوین به نظر متخصصین و کارشناسان ( نه کارشناس پندارهای سوداگر ) احترام میگذاریم
2⃣ چرا اینقدر به مخالفان واکسن میتازند؟
اولاً چون ضربه ای که این دوستان عزیز دیندار ناخواسته به مفاهیم ارزشی(آتش به اختیار، جایگاه دین، انقلابی،روحانیت) میزنند کمتر از تیرهای مسموم دشمن نیست
با افتخار در مقابل علم و واکسن هراسان فریاد میزنم تا فرداها خناسان فرصت طلب و اصحاب تحریف، گفتار و رفتار جماعتی قلیل را به پای همه دینداران و بچه های انقلاب نگذارند
ثانیاً برخی ادعاها موجب القائات خطرناک به بهای از دست دادن زمان_طلایی جهت مراجعه به بیمارستان میشود و دوستان نادانسته در بغض و ندامت بچه های یتیم شریک هستند
3⃣آیا کرونا جنگ بیولوژیک نیست؟
تاریخ و گذر زمان پاسخ خواهد داد؛ بر فرض اثبات چنین گمانه ای در مقابل جنگ بایست عاقلانه دفاع کنیم و جلوی ترفند قربانیان جنگ بیولوژیک را بگیریم ولی بی جهت به قدرت دشمن ضریب ندهید؛ چگونه آمریکا کرونایی ساخته که خود بیشترین قربانی میدهد!
4⃣ آیا نباید صبر کنیم که واکسن برکت تولید شود؟
نظر شخصی حقیر اگر مهم باشد(که نیست) اصرار بر تزریق برکت است!؛ اما منطق حکم میکند در زمانی که سیل کرونا روزانه ۷۰۰ قربانی میگیرد بیماران زمینه ای و...برای برکت صبر کنند؛ با اولویت واکسن برکت ، به نظر علمی پزشک احترام میگذاریم و اصراری برای تعیین تکلیف برای دیگران نداریم
5⃣ ِآیا ممکن نیست که واکسن برای تهدید نسل باشد؟
فعلا اگر دغدغه تحدید نسل دارید تلفات کرونا را دریابید؛ یعنی دانشمندان چین و فخری زاده ها و جوانان انقلابی ایران واکسن سینوفارم و برکت تولید کرده اند تا هموطنان خود را بکشند؟!
اندکی اخلاق و وجدان!
6⃣گفته فلانی با ۳۰ درصد درگیری ریه داروی بنفشه یا..خورده و حالش خوب شده؟
متخصص نیستم ولی همه پزشکان عمومی و متخصصین ریه معنقدند خاصیت ریه عموماً خوددرمان است و ۹۰ درصد مبتلایان کرونا یا متوجه نمیشوند یا خود به خود درمان میشوند
7⃣ چرا برای کرونایی که درصد زیادی فوت نمی کنند همه باید واکسن بزنند؟ آیا واکسن هیچ عوارضی ندارد؟ با واکسیناسیون اجباری موافقید؟
هیچ کس چنین ادعایی ندارد.
لیکن بنا به نظر کارشناسان فعلا بهترین گزینه است و بنا به تصریح رهبر حکیم انقلاب واکسیناسیون عمومی حتماً_بایستی انجام گیرد.
در خصوص واکسیناسیون اجباری تابع قانون هستم و اگر نقدی هست می بایست هوشمندانه و عالمانه مطرح شود
اماچنددرصد از مردم تصادف میکنند؟چند درصد از متوفیان تصادف به دلیل نبستن کمربند ایمنی است؟ پس چرا همه باید کمربند ببندند و چرا سالانه میلیون ها تومان جریمه؟!
9⃣ می گویند هر که رفت بیمارستان فوت کرده آیا استدلال درستی است؟
اولا چرا هر آمار دروغی باور و تکرار میکنیم!؛ ثانیاُ طبیعی است که همه از بیمارستان زنده بیرون نیایند. ثالثا همان مدعیان داروی بنفشه وقتی که حالشان بد شد در شرایط حاد نهایت تسلیم بیمارستان میشوند و..
0⃣1⃣ برخی ها ناظر به فرمایشات رهبری با واکسن و واردات واکسن مخالفند؛ میگویند به رهبری اصرار کردند؟ رهبری مجبور شد؛ و..؛ نظرتان چیست؟
آقای ناز ما را برای اثبات کُری های بیهوده و دوقطبی های خودساخته ی موهومی و بی ارزش بی جهت ضعیف نشان ندهید؛ روایت های نامربوط تاریخی را تحریف نکنید؛ در یک بحث علمی زیاد و بی جهت از ولایت هزینه نکنید؛ اجتهاد در مقابل نص صریح ولایت ممنوع! ؛ آنکس که برای درک هر موضوع علمی و عیان منتظر یک روایت است خیلی جدی نگیرید. گاهی درایت لازم است نه روایت!
✳️سخن آخر:
اگر منتقد و عزیزی میخواهد یا نمیخواهد واکسن بزند مختار است و باید به این حضرات احترام گذاشت ولی کوبیدن بر طبل واکسن هراسی و تعصب و لجاجت با مخفی شدن زیر لوای دیانت و عبای ولایت بسیار بسیار خطرناک است!؛ واقعاً اگر بعد از این همه آمارعلمی و واقعیت های محسوس میدانی، نظر متخصصین، تاکید رهبر عزیز انقلاب( حتماً_بایستی) خواب زدگان بزرگواری بخواهد با هزینه کردن از رهبری تجویز واکسن هراسی کند بنا به منطق قران فقط با یک سلام ایشان را بدرقه فرمایید و دوستانه پیشنهاد میکنم فاصله اجتماعی با این جماعت رعایت فرموده و از ادامه جدل_بیهوده در فضای مجازی با این دوستان عزیز جداً بپرهیزید
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
✅ استاد #مبلغی: علم اصول روش #استنباط را ارائه نمیدهد
🔹برخی ساده انگارانه و به غلط می گویند «علم اصول روش استنباط را ارائه میکند» که مشخص است هم اصول و هم روش را نشناختهاند!
🔹اصول فقه اولا مفردات را ارائه میدهد، ثانیا نه همه را، بلکه بخشی از مفردات به نام قواعد اصولی (مفردات دیگر: رجالی، درایهای، ادبی و ...).
🔹 این توهم نشان دهنده آن است که بحث مطالعات روششناختی در حوزه ضعیف است.
🔸کانال روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔@ravesh_ejtehad
kafi11-15.rar
17.03M
✅ سلسله مباحث روش اجتهادی (۱۱- ۱۵)
🔹ارائه: دکتر مجید #کافی
◽️منبع: کانال استاد
🔸کانال روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔@ravesh_ejtehad