🌹ثبت نام دوره آمادگی آزمون استخدامی آموزش و پرورش🌷
🔰با توجه به در پیش بودن زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش مرکز تربیت معلم و مبلغ جهت زمینهسازی حضور بیشتر طلاب در آموزش و پرورش دوره کوتاه مدت آمادگی برای حضور موفق در این آزمون برگزار می نماید
📌شرایط شرکت در دوره
دارا بودن حداقل مدرک سطح دو حوزه علمیه دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از دوره ضرورت
🌐آدرس ثبت نام مجازی
https://tmobalegh.cfu.ac.ir/
❇️جهت اطلاع از عناوین و زمان ثبت نام به کانال زیر در شبکه اجتماعی ایتا مراجعه فرمایید
eitaa.com/mobalegh_moalem
🔰نحوه ثبت نام برای دوره آمادگی آزمون استخدامی آموزش و پرورش
طلابی که پیشخوان حوزه دارند با کلیک بر روی مهارت خانه طلاب و بعد جستوجوی کلمه «آزمون» و انتخای آزمون آموزش و پرورش میتوانند وارد دوره شوند.
⏰آخزین زمان ثبت نام امروز چهارشنبه 24 شهریور ماه است
🌱
هدایت شده از روابط عمومی جامعه مدرسین
✳️ سالگرد رحلت آیت الله ابوالقاسم خزعلی (ره) را گرامی میداریم
🟢 آية الله ابوالقاسم خزعلي، در سال 1304 هجري شمسي در بروجرد، از توابع استان لرستان چشم به جهان گشود. آية الله خزعلي در قم، در درس خارج فقه آية الله بروجردي (ره) و درس خارج فقه حضرت امام خميني (ره) شركت كرد. وي همچنين مدتي در درس آية الله بهجت حاضر شد و از محضر اين مرد بزرگ نيز كسب فيض كرد.
🟢 مهمترين خدمت فرهنگي ايشان در دورة طاغوت، تنوير افكار عمومي و آگاه كردن جوانان مستعدّ و انقلابي از خطرهاي موجود، همچون جريانهاي التقاطي و تز اسلام منهاي روحانيت و مبارزه با جريان روشنفكري غير متعهّد بود. وي در سخنرانيهاي خود همواره بر اسلام ناب و اصيل پاي ميفشرد و جوانان را به اُنس با علما روحانيّت شيعه و پرهيز از فراگيري اسلام از دست ديگران دعوت ميكرد.
🟢 آية الله خزعلي در طول دوران رژيم شاه، يك بار در زندان قزل قلعه زنداني شد و سه بار تبعيد شد. تبعيد نخست ايشان به گناوه و دامغان بود كه سه سال به طول انجاميد. تبعيد دوم به زابل بود و در تبعيد سوم پنهان شد و روي نشان نداد.
🟢 برخي از مسؤوليتهاي ايشان پس از انقلاب اسلامي به شرح زير است:
ـ عضويت در مجلس خبرگان قانون اساسي؛
ـ عضويت در مجلس خبرگان رهبري در سه دوره متوالي به نمايندگي از مردم استان خراسان؛
ـ عضويت در شوراي نگهبان قانون اساسي.
@j_modarresin
❇️روایتهای سیاسی، ازدواج عایشه و شبهه کودکهمسری
1️⃣ ازدواج یک مرد 50 ساله با دخترک 6 ساله بهاندازه کافی مشمئز کننده و آزاردهنده هست تا بتواند هر شنوندهای را تحت تأثیر خود قرار داده و هر مخاطبی آن را جنایتی علیه کودکان بنامد.
هر روزه متنها و کلیپهای تند و گزندهای را میخوانیم و میبینیم که به پیامبر اسلام(ص) و احکام دینی با برچسبها و هشتگهای؛ کودک آزاری، کودک همسری، شکنجه دختران خردسال و ...میتازند و یگانه دلیل آنان سن عایشه در هنگام ازدواج با پیامبر(ص) میباشد.
👈🏿 اما سن واقعی عایشه در هنگام ازدواج چقدر بوده است؟
2️⃣ چنانکه به برخی منابع تاریخی و یا روایی شهرت یافته اهل سنت مراجعه کنید، با اعدادی مانند 6 یا 9 ساله و یا 9 و 10ساله در هنگام عقد و بین 9 الی 12 ساله در هنگام ازدواج مواجه خواهید شد. این گزارشها و روایتها بطور معمول بر زیبایی و باکره بودن عایشه در هنگام ازدواج اشاره دارند!.
روایاتی که به اعتقاد "دنیس اسپیلبرگ" پژوهشگر و استاد تاریخ اسلام در کتاب: Politics Gender and the Islamic( سیاست، جنسیت و اسلام) برای فخر فروشی به دیگر همسران سالخورده و بیوه پیامبر اسلام(ص) و بیشتر برای اثبات امتیازی زنانه به عایشه و وجاهت دادن به جانشینی پدر ساخته شدهاند.
3️⃣ اما به جز این نقلهای شهرت یافته و ناهمخوان، تاریخ راه دیگری نیز برای پی بردن به حقیقت باز گذاشته است. ترکیب گزارشهای تاریخ فوت حضرت خدیجه(س) و فاصله سه ساله آن با ازدواج پیامبر(ص) و عایشه( و البته فاصله دو ساله عقد تا ازدواج) و همچنین فاصله ده ساله سنی عایشه با خواهر بزرگترش اسماء( مادر عبدالله زبیر)، میتواند سن واقعی او را در هنگام ازدواج با پیامبر(ص)آشکار سازد.
4️⃣ با توجه به اين كه حضرت خديجه در سال دهم بعثت و سه سال قبل از هجرت از دنيا رفتهاند(تاریخ الامم و الملوک، ج۱۱، ص۴۹۳)؛ زمان عقد رسول خدا(ص) با عایشه در سال 13بعثت و زمان ازدواج سال دوم هجری میباشد(صحیح بخاری، ج3، ص3606، ح3606، غاية السول في خصائص الرسول ص،ج 1 ، ص 236).
5️⃣ از سویی دیگر تردیدی وجو ندارد که اسماء خواهر عایشه در سال اول هجري 27 سال داشته است و در سال 73 هجری در سن 100 سالگی از دنيا رفته است(البداية والنهاية، ج 8 ، ص 345، معرفة الصحابةج 6 ، ص 3253، تقريب التهذيب، ج 1 ، ص 743).
👈🏼 بر این اساس، عایشه که یک دهه از اسماء کوچکتر است، در سال اول هجری 17 ساله بوده و در زمان به خانه شوهر رفتن 18 یا 19 سال سن داشته است.
#شبههشناسی
✍️ سید حسن هاشمی جزی🌸
🌷کانال معرفت
👇👇👇
🆔@marefatkade
#چار_چوب
🔘 حوزه باید زنده باشد
❇️ اگر بنا باشد، دستگاه جبار، دين مقدس اسلام را از رسميت بيندازد، احكام اسلام را از بين ببرد و قرآن را مهجور و منكوب كند، وجود حوزههاى علميه چه ثمرهاى دارد و چه آثارى بر آن مترتب است؟
❇️ آيا اين حوزهها را مىخواهيم كه فقط از ترتب بحث كند؟ حوزههاى علميه بايد زنده باشد و در برابر دشمنان اسلام چون كوه محكم بايستد و بخروشد.
📚صحيفه امام، ج1، ص: 160
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | شاخصههای "حوزه مطلوب" در بیان آیتالله حسینیبوشهری
@HawzahNews | حوزهنیوز
#پرسش_و_پاسخ
⁉️ملاک در حمایت از ولی فقیه چیست؟
🔻پاسخ از حضرت آیت الله سیفی مازندرانی
❇️ ممکن است وقتی به کسی میگوییم از ولی فقیه حمایت کن، بگوید ما حمایت میکنیم و مینشینیم و صحبت میکنیم و میگوییم و میخندیم و مخالفتی با هم نداریم،
اولاً این ملاک حمایت نیست زیرا عام مردم باید این پشتیبانی را بفهمند و درک کنند.
❇️چه کسی باید قضاوت کند که پشتیبانی صورت گرفت یا نگرفت؟ عرف عام، پس در آن موضعی که کیان نظام در خطر است، آنجا معلوم میشود که اگر او اظهار موافقت و پشتیبانی کند، مردم حمایت را میفهمند
❇️ اما اگر در آنجا سکوت کند ولو اینکه ارتباطهایی در خفاء داشته باشد، مردم حمایت را از طرف او نمیفهمند
❇️ پس ملاک همین است که به گونه ای در موارد مهم و خطیر این پشتیبانی ابراز و اعلان شود که مردم عام بفهمند که در این مسائل مهم این شخص پشتیبان ولیّ است.
🌐 پاسخ کاملتر در 👈 http://meftaah.com/?p=22658
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
💢امتیازات کتاب «المبسوط» در مقایسه با رسائل و کفایه
✔️کتاب «المبسوط فی أُصول الفقه» آخرین اثر اصولی آیتالله جعفر سبحانی است که بهعنوان کتاب پیشنهادی جهت جایگزینی رسائل و کفایه نوشته شده است. این یادداشت در تلاش است به نکات ممتاز این اثر ارزشمند اشاره کند و بهصورت اجمالی مقایسهای میان آن با کتب رسائل و کفایهالاصول نماید و نقاط امتیاز آن را برشمارد.
✍️ یادداشت محسن مطلبی را در این باره بخوانید: https://b2n.ir/r93421
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢نظام بانکی ایران، فاصله جدی با نظام بانکداری بدون ربا دارد/ نباید در بانکداری اسلامی شاهد نقصان مال مردم باشیم/ میگویند کاهش ارزش پول ضمان آور نیست! این اشتباه محض است
✔️استاد غلامرضا مصباحی مقدم، عضو شورای فقهی بانک مرکزی🔻
🔹معتقدم آنچه که در نظام بانکی ایران محقق شده، حتی از نظام بانکداری بدون ربا هم فاصله جدی دارد. از این جهت اصلاح نظام بانکی ضرورت جدی دارد. علاوه بر این من حتی نسبت به مسئله پول در بانکداری ایران ایراد و اعتراض جدی دارم.
🔸ما با پدیدهای به نام پول اعتباری روبهرو هستیم. پول اعتباری مال محض است. هرگونه کاهش در ارزش این پول مساوی با صد درصد با نقصان مال و نقصان مال ضمان آور است. بنابراین ما نباید در بانکداری اسلامی شاهد نقصان مال مردم باشیم.
🔹اگر از فقها بپرسید میگویند بدهکار ضامن کاهش قیمت نیست. ولی یک اشتباهی رخ داده است. بعضی از فقهای بزرگوار ما پول را معادل سایر کالاها گرفتهاند و گفتهاند کاهش ارزش پول ضمان آور نیست و این اشتباه محض است. چون پول کالا نیست و ارزش مصرفی ندارد و یک تن برنج یک تن برنج است.
👈 گزارش نشست «جایگاه بانکداری اسلامی در نظام بانکی ایران»: https://b2n.ir/k08759
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌حالا که کلک ۲۰۳۰ کنده شد جا داره یادی کنیم از یقه دریدن روحانی برای ۲۰۳۰ و تو دهنی که از رهبری خورد
♦️روحانی : من از این ۲۰۳۰ نخواهم گذشت، تا آخر دولت دوازدهم دنبال میکنم..
♦️ رهبر معظم انقلاب در مشهد: آنهایی که پشت سند ۲۰۳۰ میایستند «تقیزادههای» امروزند که میخواهند سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی تبدیل شود.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
💠اگر در جامعه ای، کسانی فقرا را به صبر دعوت کردند،
"که میدان را برای یغناگری یغماگران باز بگذارد" و بگویند صبور باش تا خدا در آخرت به تو عوض دهد، این سخن، سخن اسلام نیست.
🖌شهید بهشتی
🆘 @khbr_fori
□ طلبهای نفوذ کلام دارد که ملاّ باشد
🔻آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مراسم یادبود و بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله سید محمدسعید حکیم که از سوی رهبر معظم انقلاب در صحن مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهارکرد:
□ برگزاری این مراسم پیام مهمی دارد که ارتباط نظام با حوزه علمیه نجف، حوزه علمیه قم با حوزه علمیه نجف و مراجع قم با مراجع معظم نجف بسیار نزدیک و تنگاتنگ است.
□ حوزه های علمیه در برنامه ای مدّون علاوه بر تربیت ملاّ باید طی ۲۰الی ۴۰ سال دیگر جایگزینی برای علما و مجتهدینی که از دست می دهیم تربیت کند.
□ علم همراه با عمل، نیاز امروز طلاب علوم دینی است.
عمل علما و فقهای گذشته به گونهای بوده است که مردم با نگاه به زندگی آنها متدین شدهاند.
زندگی، سبک رفتاری و شخصیتی آیتالله مرحوم حکیم برای طلاب امروز درسآموز است.
https://hawzahnews.com/xbk3P
@HawzahNews | حوزهنیوز
🔻 آیتالله خاتمی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
🔳 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به داد عرصه کتاب برسد
◻️ فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حال احتضار رفتن است.
◻️ اهل بیت(ع) از فرهنگ به عنوان غذا نام می برند، دین می گوید به ویروس فرهنگی اجازه نشر ندهید، چرا که بیماری جان را به همراه خواهد داشت.
◻️ اگر دیوار فرهنگ شکافته شود، دیوار نظام و انقلاب هم شکافته میشود و باید بدانیم اگر مدیریت فرهنگی به درستی در کشور انجام نگیرد، امکان حل مشکلات اقتصادی و سایر آسیبها به صورت مطلوب و رضایت بخشی وجود نخواهد داشت.
◻️ با وجود امکانات قابل توجه کشور، اما فرهنگ عمومی ما در مساله اسراف و مصرف مشکل دارد و بسیاری از منابع به هدر میرود.
◻️ ۴۲ سال از انقلاب می گذرد و وزارت فرهنگ داریم.
ای این ارزیابی است چه قدر این #پسوند_اسلامی را تحقق بخشیده ایم و دولت آقای رئیسی این را ارزیابی کند و اگر تقصیری داشته ایم، جبران کنند.
◻️ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید چهره هایی بدرخشند که دلداده اسلام باشند.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
📌 نرم افزار «دروس حوزوی» ( کاملا #رایگان 👌)
📗#فیلم و صوت تمام دروس حوزه
🔸 ادبیات عرب، منطق، اصول، فقه و ...
🔸 برای دانلود نرم افزار، روی لینک زیر کلیک نمایید👇
https://eitaa.com/joinchat/3284664325C777582ca8b
#نقل_قول
🔘حقیر شمردن بانوی خانهدار در صدا و سیما
🔻آیت الله محسن اراکی ضمن تقدیر از تلاش های مدیریت حوزه های علمیه خواهران در جهت تربیت و پرورش خواهران نخبه در علوم اسلامی، پرورش خواهران فاضله، بلیغ و متخصص در عرصه های علوم تربیتی و فقه خانواده را از ضرورت های امروز جامعه عنوان کرد.
❇️ عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) مبنی بر اینکه «زنان رهبران جامعه اند» این کلام را برگرفته از بینشی عمیق نسبت به جایگاه زنان در تربیت جامعه ای صالح و مؤمن عنوان کرد و گفت: ظرفیت بی بدیل بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی امروز مغفول واقع شده است و متاسفانه جایگاه متعالی زن و خانواده در اسلام جای خود را در جامعه ما به نگاه غربی به زن داده و منجر به مخدوش شدن جایگاه اصیل و مترقی زن در جامعه شده است.
❇️ایشان ضمن ابراز تأسف از برخی ارزش انگاریهای صدا و سیما نسبت به برخی مشاغل بانوان در جامعه و حقیر جلوه دادن جایگاه بانوی خانه دار، مقوله بیت و خانه را از مفاهیم بنیادین و متعالی تربیت اسلامی عنوان کرد و افزود: این رسالت و وظیفه خواهران فاضله و متفکره است تا نگاه مترقی اسلام به زن و خانواده را در جامعه تبیین و ترویج کنند.
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
https://hawzahnews.com/xbjMw
@resalathozehenghelabi
🔴ملاک تفاوت شاه با خلیفه از نظر سلمان فارسی چیست؟
♦️رهبرمعظم انقلاب: «یک وقت جناب عمر، به جناب سلمان گفت: به نظر تو، من پادشاهم یا خلیفه؟ سلمان، شخص بزرگ و بسیار معتبری بود؛ از صحابه عالیمقام بود؛ نظر و قضاوت او خیلی مهم بود. لذا عمر در زمان خلافت، به او این حرف را گفت.
♦️سلمان در جواب گفت: اگر تو از اموال مردم یک_درهم، یا کمتر از یک درهم، یا بیشتر از یک درهم برداری، نه اینکه برای خودت برداری؛ در جایی که حقّ آن نیست، آن را بگذاری، در آن صورت تو پادشاه خواهی بود و دیگر خلیفه نیستی. او معیار را بیان کرد.
♦️در روایت «ابن اثیر» دارد که «فبکا عمر»؛ عمر گریه کرد. موعظه عجیبی است.»
نشریه عبرت های عاشورا
#کرسی_علمی_ترویجی
✅موضوع شناسی الکل و فرآورده های آن در فقه اسلامی
🎙 ارائه دهنده: حجتالاسلام و المسلمین دکتر سید حسن وحدتی شبیری
🔬اساتید ناقد: اساتید دانشگاه علوم پژشکی مشهد
📣 اطلاع بیشتر و دریافت لینک شرکت در جلسه در لینک زیر:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
هدایت شده از نور | Noor
مجموعه آثار#موسسه علمی فرهنگی #دارالحدیث
متن 285 عنوان کتاب در 546 جلد از آثار منتشرشده در: «مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث»، «پژوهشگاه قرآن و حدیث» و «مرکز همایشهای علمی و پژوهشهای آزاد دارالحدیث»، به زبان فارسی و عربی، در موضوعاتی چون: تفسیر و قرآن، احادیث، عقاید،اخلاق و...
مطالعه بیشتر: https://www.noorsoft.org/fa/software/View/74043
خرید با تخفیف ویژه: https://www.noorshop.ir/fa/product/74043
اجرای آنلاین در ابر نور: https://abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_darolhadith
از #نورشاپ بصورت غير حضوري خرید کنید!
www.noorshop.ir
📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
هدایت شده از فلسفه تابع وحی
🔻استاد رشاد در افتتاحیه سال تحصیلی حوزه امام رضا(ع) تهران:
❇️ با علم سکولار و الحادی نمیشود زیستمومنانه داشت
◻️ صرف خواندن دروس رسمی حوزه کافی نیست، ما به علم دینی احتیاج داریم، چراکه نمیشود با علم سکولار یا الحادی زیست مومنانه داشت. مسلمان نمیتواند زندگی و تدبیر حیات خود را به علم ضددینی بسپارد. ما باید علم دینی و علوم انسانی اسلامی تولید کنیم. امروزه ۲۰۰ سال است که علوم انسانی حیات بشر را اداره میکند و به مرور به جهان اسلام آمده تا جایی که کشور ما را هم اداره میکند.
◻️ در کشور ما علوم انسانی سکولار به شریعت اجازه نمیدهد که جامعه را اداره کند. عمده مسائل در دست متخصصان علوم انسانی است که غالباً هم انسانهای سالم و متدین هستند، اما با معارف دینی آشنایی ندارند که علوم انسانی اسلامی تولید کنند حوزه علمیه باید این کار را انجام دهد.
https://hawzahnews.com/xbkqC
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
📙نام کتاب: کلام شیعه در پژوهش های غربی
✒نویسنده: جمعی از پژوهشگران
📚ناشر: دارالحدیث
💶قیمت: ۸۰،۰۰۰ تومان
🎙️توضیحات:
با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مطالعات شیعی در غرب که تا آن زمان به صورت پراکنده و در قالب مطالعات اسلامی و به عنوان زیرمجموعهای از آن انجام میشد، وارد مرحلهای تازه شد و تحقیقات و کتابهای فراوانی به صورت مستقل درباره تشیع و عقاید و آموزههای آن به رشته تحریر آمد.
انجام پژوهشهای فراگیر و نگارش صدها مقاله و کتاب در موضوعات مختلف مرتبط با شیعه، برگزاری همایشها و نشستهای تخصصی با موضوع تاریخ، عقاید و آموزههای تشیع و نیز هدایت پایاننامهها و برنامهریزی فرصتهای مطالعاتی ویژه در حوزه شیعه، بخشی از فعالیتهای صورت گرفته در چند دهه گذشته است.
👨🏻💻مدیر فروش:
https://b2n.ir/KetabemaAdmin
1_768647880.pdf
12.8M
نسخهی پیدیاف سه کتاب کاربردی؛
▫️کتاب ترگل (دلایل عقلی حجاب)
پرشمارهترین کتاب حجاب در سالهای اخیر.
▫️کتاب شاخه نبات
راهکارهای کنترل شهوت و نگاه
▫️کتاب اینترنت پاک
چگونه اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟
🔺با ارسال این فایل برای دیگران، در ثواب نشر آن شریک باشید.
مرکز پخش: 09031007019
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
🗞 نامه دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره چگونگی اجرای پروتکل های فقهی مدیریت کرونا :
❓ آماده برگزاری کار آزمائی مشترک با وزارت بهداشت و درمان بر اساس پروتکلهای فقهی مدیریت کرونا هستیم!/ پروتکل های فعلی مدیریت کرونا سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند
⚡️متن کامل نامه:
https://nro-di.blog.ir/1400/06/24
#نظام_سازی_فقهی
#پروتکل_های_فقهی_مدیریت_کرونا
#نقد_سازمان_بهداشت_جهانی
@olgou4
*هوالمحبوب*
*با سلام و تحیات*
*کارگروه پنجمین همایش سیره نبوی(صلوات الله علیه وآله) در طب برگزار می کند:*
🔹 *پیش نشست "تجارب سلامت معنوی در همه گیری کرونا"*
🔸 *در محورهای:*
1️⃣ *مبانی فلسفی و کلامی مواجهه معنوی با کرونا*
2️⃣ *مداخله معنوی در بحران ناشی از کرونا*
3️⃣ *تأثیر آموزه های نبوی(ص) بر نیازهای معنوی ناشی از کرونا*
4️⃣ *کارکرد آموزه های نبوی(ص) در مقابله با مشکلات خانواده در دوران کرونا*
🔹 *با حضور اساتید گرانمایه:*
♦️ *جناب آقای دکتر رضا چمن (رشته اپیدمیولوژی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود)*
♦️ *سرکار خانم دکتر صدیقه ابراهیمی (معاون آموزشی گروه اخلاق دانشگاه پزشکی شیراز)*
♦️ *دبیر علمی نشست: حجت الاسلام دکتر عبداله غلامی ( عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز)*
🔖 *زمان: پنجشنبه ۱۴۰۰/۶/۲۵*
🕙: *ساعت ۱۰ تا ۱۲*
📌 *لینک برگزاری:*
https://www.skyroom.online/ch/baharsums/meeting2
هدایت شده از روشنگری
فقط در BBC فارسی ممکن است که یکی بنام کارشناس ادعا کند: ملامحمد وزیر دفاع طالبان که ظریف او را برد پیش رهبر ایران، مسئول کشتار دیپلماتها و روزنامه نگاران ایرانی در کنسولگری ایران در پیشاور بوده و حداقل ۱۰۰۰ نفر شیعه را سر بریده.
۱. وزیر دفاع طالبان ملا یعقوب است نه ملا محمد
۲. ملا یعقوب پسر ملاعمر است و در زمان کشتار دیپلماتهای ایرانی کودک بوده.
۳. ملایعقوب اصلا ایران نیامده و با ظریف دیدار رسمی نکرده.
۴. ظریف هیچ گروهی از طالبان را به نزد رهبر نبرد.
۵. کشتار دیپلماتها در مزار شریف بود نه پیشاور.
۶. پیشاور شهری است در پاکستان، نه افغانستان.
🏴 @Roshangari_ir
🅾️ instagram.com/roshangari02