🍀🍀🍀
🔔 فراخوان
✅مقاله نویسی با محوریت نقش اربعین در دفاع مقدس با عنوان «حلقه وصل» ویژه اساتید و طلاب سراسر کشور از سوی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اعلام شد.
جزئیات بیشتر:
https://hawzahnews.com/xbkDY
🌐لینک کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز در ایتا:
https://eitaa.com/pazhoohesh_alborz/13
♦️رهبر انقلاب: رژیم سفّاک و نسلکش و نامشروع صهیونیستی سعی میکند با حضور در میدانهای ورزشی بینالمللی برای خود مشروعیت دستوپا کند/ به هیچوجه منفعل نشوید
🔹رژیم سفّاک و نسلکش و نامشروع، سعی میکند با حضور در میدانهای ورزشی بینالمللی برای خودش مشروعیت دستوپا کند، برای این کار از میدانهای ورزشی استفاده میکند. مستکبرین جهانی هم، وابستگان آنها هم کمک میکنند و از او پشتیبانی میکنند. در این حوزه من به شما عرض میکنم، هم به مسئولین محترم ورزش، هم به خود ورزشکارها، بههیچوجه منفعل نشوید، بههیچوجه منفعل نشوید.
🔹البته آنها اقدامات مقابلهای انجام میدهند؛ این وظیفهی وزارت ورزش، وزارت امور خارجه، دستگاههای حقوقی هست که از راههای حقوقی و از راههای دیپلماسی از ورزشکار حمایت کنند، نگذارند به او ظلم بشود. ما نمیتوانیم به خاطر یک مدال، یعنی ورزشکار آزادهی سربلند نمیتواند به خاطر یک مدال با نمایندهی یک رژیم جنایتکار دست بدهد در میدان ورزشی و او را عملاً به رسمیت بشناسد. این کار سابقه هم دارد، حالا امروز برای رژیم صهیونیستی جنجال میکنند اما در گذشته رژیم سابق آپارتاید آفریقای جنوبی همینجور بود، خیلی از ورزشکارهای دنیا مسابقه نمیدادند با او، آن رژیم از بین رفت نابود شد، این هم از بین خواهد رفت، این هم نابود خواهد شد. بنابراین مسئلهی خیلی مهمّی است، از حقوق ورزشکار ایرانی و حتی ورزشکارهای غیر ایرانی که به خاطر مواجه نشدن با نمایندهی رژیم صهیونیستی دچار محرومیت و اینها شدند مثل همین ورزشکار الجزایری این دفعه، باید دستگاهها از اینها دفاع کنند، باید از اینها حمایت بکنند.
✅کانال حامیان سپاه قدس👇
http://eitaa.com/joinchat/3631218690Ca928153b05
اهداف آموزش لمعه.pdf
3.13M
نمودار جمع بندی شده #اهداف_آموزشی_کتاب_فقهی
«الروضه البهیه فی شرح اللمعه الدمشقیه»
توسط ۴ استاد
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
♻️دستورات رهبری در نقد #کرونا_هراسی که مورد بی مهری قرار گرفته، روی زمین ماند و حتی مورد مطالبه جریان انقلابی نیز قرار نگرفت👇👇👇
✅بزرگ نکردن موضوع کرونا (بزرگ جلوه داده شد )
🔺این بلا به نظر ما بلای آنچنان بزرگی نیست، از این بلاها بزرگتر هم وجود داشته و دارد، خودمان هم در کشور مواردی را مشاهده کردهایم.
🔺 مطلب آخر هم این است که مسئله یک مسئلهی گذرا است، یک چیز فوقالعاده نیست؛ از این حوادث در کشور پیش میآید. البتّه من نمیخواهم مسئله را خیلی کوچک بگیرم امّا خیلی هم بزرگش نکنیم مسئله را.
✅اشاره به توطئه بودن کرونا
🔺این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده میتواند جنبهی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.
✅ تصریح به وارد نکردن دارو از آمریکا و انگلیس(وارد شد)
🔺ثانیاً شما آمریکاییها متّهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کردهاید؛ من نمیدانم چقدر این اتّهام حقیقی است، امّا وقتی این اتّهام وجود دارد کدام عاقلی به شما اعتماد میکند که شما بیایید برای او دارو بیاورید.
🔺 ممکن است داروی شما یک وسیلهای باشد برای اینکه این بیماری را بیشتر گسترش بدهد. هیچ اعتباری ندارید؛ به شما اعتمادی نیست. ممکن است یک دارویی را شماها تجویز کنید، یا وارد کشور بکنید که این ویروس را ماندگار کند و مانع تمام شدنش بشود؛ یعنی اگر چنانچه این تهمت درست باشد و شما این ویروس را به وجود آورده باشید، این کارها از شماها بر میآید.
🔺یا اگر کسی را به عنوان درمانکننده و پزشک بخواهید بفرستید، ممکن است او بخواهد بیاید اینجا، اثر عملی سمّی را که تولید کردهاند را از نزدیک ببیند
✅اشاره به شناسایی ژنوم ایرانیان
🔺گفته میشود که با استفادهی از آشناییهای ژنتیک ایرانی که از وسایل مختلفی به دست آوردهاند، یک بخشی را بالخصوص برای ایران درست کردهاند؛ خب این ممکن است بخواهد بیاید ببیند که اثرش چگونه شد؛ اطّلاعات خودشان را تکمیل کنند و دشمنی خودشان را بیشتر کنند.
✅ اشاره دوباره به توطئه بودن کرونا
🔺مسئله کرونا ما را از توطئهی دشمنان غافل نکند، از توطئهی استکبار غافل نکند که دشمنی استکبار هم با اصل نظام جمهوری اسلامی است.
✅اشاره به این که بعضی اعضاء ستاد کرونا صلاحیت تصمیم گیری درباره مراسمات مذهبی ندارند
🔺اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک میکنند آن وقت هر چه آنها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد.
✅ صراحت در ممنوعیت واکسن آمریکایی (با تحریف سخنان ایشان فایزر و آسترازنکا وارد شد)
🔺ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولین هم گفتهام، الان هم به طور عمومی میگویم.
🔺اگر آمریکاییها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمیآمد.
✅ تصریح به استفاده نکردن از واکسن فایزر( وارد شد)
🔺اگر کارخانهی فایزرشان میتواند واکسن درست کند، چرا میخواهند به ما بدهند؟
بنابراین، به اینها اعتماد نیست؛ من واقعاً اعتماد هم ندارم، نمیدانم، گاهی اوقات هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملّتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر میکند یا نمیکند. بنابراین، از آمریکا و از انگلیس [واکسن تهیّه نشود]. البتّه به فرانسه هم من خوشبین نیستم، علّتش هم این است که سابقهی آن خونهای آلوده را اینها دارند.
✅ دستور به استفاده از دارویهای طب ایرانی اسلامی (انجام نشد)
🔺بعضی از افراد، تجربههای خوبی در این زمینه انجام دادهاند و دارویی درست کردهاند، این دارو را یک جایی زیر نظر مسئولینی امتحان کردهاند و تصدیق شده، تأیید شده که موثّر است؛ با اینها مخالفت نشود.
✅ تذکر به مسخره نکردن داروهای طب سنتی(بارها اعضاء ستاد کرونا مسخره کردند)
🔺اگر کسی در حوزه طب سنتی برای مقابله با کرونا ادعایی دارد نباید به سخره گرفته شود.
✅ دستور به انتشار اسناد علمی واکسن برکت (منتشر نشد)
🔺در کنار تولید قوی، سریع و بهنگام واکسن، اسناد و مقالات علمی آن را نیز برای آگاهی دنیا از کار بزرگ خود آماده و منتشر کنید.
🖋مصطفی خلفانی
♨️دریافت بروز ترین #خبرهای_داغ_سیاسی👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
✅ #احیای_موقوفات حوزوی در دستور کار قرار بگیرد
🔻 آیتالله حسینی بوشهری در جمع مدیرکل و معاونان اوقاف استان قم:
◻️ باید #نهضت_وقف را در جامعه راهاندازی کرد، افرادی که تمایل به وقف دارند شناسایی شوند و نیازهای جدید برای آنها تبیین شود.
◻️ موقوفات همواره ناظر به نیازهای مردم و موضوعات انسانی، دینی و اقتصاد جامعه بودهاند.
امروزه نیاز به وقف در زمینه مسائل علمی داریم، موضوعاتی که به پیشرفت همه جانبه کشور منجر شوند و نخبگان را مورد حمایت قرار دهند.
◻️ موقوفاتی وجود دارد که همه یا بخشی از آنها تصرف شده و حقوق آنها ادا نمیشود.
باید برنامهای جامع برای بازپسگیری حقوق موقوفات اجرایی شود.
اگر این موقوفات به طور کامل احیا و از تصرف برخی نهادها و افراد خارج شوند، بسیاری از نیازمندیهای حوزهها تامین خواهد شد.
◻️ برخی مواقع میبینیم تصرفاتی تاریخی در موقوفات صورت گرفته و تلقی عمومی، مالکیت خصوصی آنهاست و مقدمات بسیاری لازم است تا بتوان حقوق اینگونه موقوفات را احیا کرد.
◻️باید با دقت نظر برای احیای موقوفات این چنینی اقدام کرد تا مشکلات اجتماعی به وجود نیاید و ضرر آن بیش از نفعش نباشد؛
همچنین افزایش اجاره بهای موقوفات هم باید با لحاظ کردن شرایط اقتصادی جامعه باشد.
https://hawzahnews.com/xbkD7
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
◼️
#معرفی_تارنما
#ابزار_علمی
#مناسبتی
#شعر_ادب_فارسی
✅عنوان تارنمای: شعر افزار
{ابزارهای #تحت_وب برای شعر و شاعری}
شعر افزار، برای#ارتقای شعر پارسی، تلاش میکند.
درست است که شعر فقط کنار هم چیدن واژه ها نیست، اما شکی هم نیست که در کنار یک مضمون خوب، استفاده از واژهها و آرایههای مناسب میتواند به شکل گیری یک شعر بهتر، کمک کند.
#ابزارها:
🔸شعر واژه(مترادف، متضاد و همقافیه)
🔹شعر اخبار(اخباد شعر و ادب کشور)
🔸شعر کاور(تحلیل شعر و تقطیع و تعیین وزن)
#اهداف اصلی شعر افزار:
1⃣ایجاد بانک اطلاعاتی کامل شامل کلیه واژگان زبان فارسی و مشخصات کامل آنها؛
ــــــــــ
2⃣ایجاد بانکهای اطلاعاتی مجموعهها (دیوان اشعار، تخلص ها، وندها و ...) با قابلیت استفاده مجدد؛
ــــــــــ
3⃣توسعه ابزارهای تسهیل کننده بررسی و #تحقیق پیرامون شعر و ادب؛
ــــــــــ
4⃣ایجاد محیطی برای آموزش و #تحقیق در عرصه شعر و ادب پارسی؛
ــــــــــ
5⃣تبادل اطلاعات بین ادبا و شاعران در قالب گروهها و محافل ادبی مجازی.
#ضمنا امکان استفاده از #ابزار_قافیه_یاب پایگاه از طریق تلگرام فراهم شد.
برای این منظور میتوانید واژههای خود را به ربات زیر ارسال نمایید:
sherafzarbot (ربات تلگرام)
آدرس تارنما:
sherafzar.ir
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
☘️رهنامه پژوهش، فصلنامه ای برای ترویج فرهنگ پژوهش، ارتقای مهارت های پژوهشی و افزایش سواد پژوهش در میان طلاب جوان:
🔻 معاونت پژوهش حوزه های علمیه / مدیریت ترویج پژوهش / رهنامه پژوهش
www.rahnamehmag.ir
کانال رهنامۀ پژوهش آمادگی دارد مطالب و نظرات مخاطبان خود، درباره فرهنگ و سواد پژوهش یا مهارت های پژوهشی را ـ پس از تایید ادمین کانال ـ با نام نویسنده، منتشر سازد.
🔹سعی ما بر آن است با هم فکری شما، پژوهش را در حوزه های علمیه در جایگاه بایسته اش بنشانیم، مهارتهای پژوهشی طلاب جوان را ارتقا دهیم و پژوهش را به گفتمانی پایدار مبدل سازیم.
🔹منتظر دیدگاه ها، پیشنهادات و مطالب شما هستیم.
https://eitaa.com/rahnameh
@rahnameh
✅خوشچشم: پیوستن ایران به سازمان همکاریهای شانگهای دستاورد بزرگ دیپلماسی دولت رئیسی حساب میشود/آورده های این عضویت چیست؟
🔹 کارشناس مسائل بینالملل پیرامون عضویت ایران در اجلاس شانگهای گفت: در وجوه مختلف اقتصادی از سرمایهگذاری خارجی تا تبادل تکنولوژی و تجربیات و تا تبادلات تجاری واردات و صادرات بین ایران و کشورهای عضو تسهیل خواهد شد، در حقیقت ایران در حال حاضر بهعنوان یک شریک جدیتر در چهارچوب چشمانداز سیاسی اقتصادی کشورهای عضو دیده میشود.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
هدایت شده از این عمّار
سؤال مهم❗️
❌آیا نگاه به #شرق، #مغایر شعار «نه شرقی و نه غربی...» است⁉️
جواب: #نه
1️⃣-منظور از «#شرق» در شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» در اوایل انقلاب اسلامی ایران، همان «#شوروی» سابق است که با ایران اسلامی عناد داشت؛ اما بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، #روسیه بهعنوان قدرتمندترین باقیمانده از این اتحاد جماهیر و مرکز آن، طی دهههای گذشته، نهتنها با جمهوری اسلامی تخاصم نداشته که روابط متقابل با ایران داشته و رویکرد تقابلی مشترک در مقابل آمریکا و یکجانبهگرایی غرب داشته است. این امر در قدرت منطقهای و بینالمللی ایران نقش بسزایی داشته است.
2️⃣- امروزه نگاه به شرق، صرفاً به یک کشور خاص محدود نمیشود بلکه مجموع کشورهای مستقل و قدرتمند آسیایی را دربرمی گیرد. مثل چین، هند، و...یک نمونه بارز آن، عضویت دائم ایران در سازمان#شانگهای است.
3️⃣منظور از شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» نفی وابستگی و دستنشاندگی است؛ اما طبق اصل 14 قانون اساسی و بر اساس آیه 8 سوره ممتحنه، برقراری روابط سالم و دوجانبه با کشورهای غیر متخاصم، جزو سیاستهای جمهوری اسلامی بوده و هیچ منع قانونی ندارد.
نتیجه🔽
✅نگاه به شرق، مغایر شعار «نه شرقی و نه غربی...» نیست.
#ضرورت_تعامل_با_همسایگان
✍️علیاکبر صیدی
💠ثبت نام طرح ولایت مجازی طلاب ویژه خواهران و برادران
✅این طرح (طرح ولایت) بایستی فراگیر شود «مقام معظم رهبری»
💻کلاس ها غالباً به صورت آفلاین و جلسه پرسش و پاسخ آنلاین برگزار می گردد.
📚 دوره طرح ولایت در قالب ۶ کتاب طی ۸ ماه تدریس می شود بارگزاری سه فایل در هفته و ارائه خلاصه تا پایان هفته به خادم پشتیبان در سامانه انجام میگیرد.
شروع دوره: آبان ماه ۱۴۰۰
مهلت ثبت نام : ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰
📜مطالعه آیین نامه در ابتدای لینک ثبت نام الزامی است .
لینک ثبت نام 👇
https://formaloo.com/bldbx
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه برادران استان البرز
☘️☘️☘️
📣 قابل توجه علاقمند ان به فراگیری فنون نویسندگی و پژوهش
🖋مرکز مطالعات و پژوهش های اسلامی حوزه علمیه البرز «دوره آموزش نویسندگی و پژوهش» را با استفاده از استادان مجرب و توانمند برگزار می کند.
📋شرایط ثبت نام:
1. اتمام پایه ششم
2. قبولی در مصاحبه
3. حضور مستمر و بدون غیبت در کلاسها
4. تعهد همکاری با مرکز مطالعات
📋مزایا:
✅ فراگیری تخصصی فنون نویسندگی ، ویراستاری و پژوهش
✅ توانایی نوشتن پایان نامه و مقاله علمی پژوهشی
✅ مشارکت در تدوین دانشنامه خانواده و بهرمندی از مزایای مادی و معنوی آن
✅ ارتقای سطح علمی و پژوهشی فراگیر
🔹تذکر:
🔸 کلاس ها به صورت حضوری و به مدت ده هفته برگزار خواهد شد .
🔸 زمان شروع کلاس ها: مهر 1400
🔸 مکان برگزاری: مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج
🔵 ضمنا این دوره آموزشی در سه سطح نویسندگی و ویرایش، پژوهش مقدماتی و پژوهش پیشرفته خواهد بود و ظرفیت پذیرش برای کلیه دوره ها محدود است.
لینک ثبت نام:
https://survey.porsline.ir/s/NV9nFnX
🌐لینک کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز در ایتا:
https://eitaa.com/pazhoohesh_alborz/13
⭕️روزنامه اعتماد ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ : تحریم، مانع عضویت دائم ایران در شانگهای
✍ آب و صابون بیاریم؟
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🔶 علم و دین
#دکتر_گلشنی
با ورود علم جدید از غرب به جهان اسلام، مسلمانان نیز بسیار تحت تأثیر جهانبینی حاکم بر علم جدید قرار گرفتند و نظرهای مختلف در قبال رابطه علم و دین بروز کرد. بعضی به تبعیت از برخی از غربیان، علم را دین خود قرار دادند و با دین رایج در محیط خود خداحافظی کردند؛ چون آن را مانع پیشرفت علم دانستند. گروه دیگر به استقلال این دو حوزه معتقد شدند. بعضی از متدینان متعلق به این گروه کوشیدند یافتههای علم جدید را در متون دینی جایابی کنند و خود را به این تسلّی دادند که علمشان با دینشان سازگار است و حتی دین در بعضی موارد پیشبینیهایی درباره ساختار طبیعت کرده است. گروهی که به استقلال علم و دین اعتقاد دارند، درصد قابل ملاحظهای از مسلمانان تحصیلکرده را تشکیل میدهند. بالآخره بعضی بر آن هستند که علم و دین دغدغههای مشترک دارند و نهایتاً به هم خواهند رسید.
🔵 بنده معتقدم علم بخشی از دین است و کار علمی به معنای کشف آثار صنع خداوندی در طبیعت و رفع نیازهای مشروع بشر، خود یک عبادت است؛ گرچه کار علمی فعالیتی است که ابزار خاص خود را دارد (تجربه و نظریهپردازی). البته جهانبینی دینی که به عنوان چهارچوب عمل میکند، باید حاکم بر تفکر عالِم متدین باشد.
📖 علم، دین و فلسفه، ص ۱۱۲.
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
#فروش_هفتگی_نورشاپ
کتابخانه جامع #طب 1.5
متن کامل 906 عنوان کتاب و رساله طبّی در 1200 جزء، به زبان: فارسی، عربی، #اردو و انگلیسی، شامل موضوعاتی مانند: طبّ قرآنی، طبّ روایی، احکام #پزشکی و ...
مطالعه بیشتر: https://www.noorsoft.org/fa/software/View/11834
خرید با تخفیف ویژه: https://www.noorshop.ir/fa/product/11834
اجرای آنلاین در ابر نور: https://abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_jamitib
#نجوم در ایران و اسلام
50 عنوان كتاب و رساله چاپی و خطّی در 57 جلد به زبان فارسی و عربی، در موضوعاتی همچون: هیئت، قبله یابی، نجوم در قرآن، آلات رصدی و ...
موضوعات: نجوم و جغرافیا
مطالعه بیشتر: https://www.noorsoft.org/fa/software/View/12515
خرید با تخفیف ویژه: https://www.noorshop.ir/fa/product/12515
اجرای آنلاین در ابر نور: https://abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_astronomy
#جغرافیای_جهان_اسلام_2
متن 414 عنوان کتاب فارسی و عربی در 826 جلد، طیّ موضوعاتی مانند: تاریخ عمومی، جغرافیای شهرها، جغرافیای عمومی، جغرافیای ایران، جغرافیای تاریخی، جغرافیای قصص قرآن، جغرافیای کشورها، سفرنامه، شرح حال، مزارات، مسالک، معجم جغرافیایی و ..
مطالعه بیشتر: https://www.noorsoft.org/fa/software/View/6422
خرید با تخفیف ویژه: https://www.noorshop.ir/fa/product/6422/
اجرای آنلاین در ابر نور: https://abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_geography2
تا 50% تخفیف و غیر حضوری خرید کنید!
www.noorshop.ir
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
www.noorsoft.org
📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
ضرورت تربیت
تربیت که به معنای شکوفا ساختن استعدادهای نهفته در وجود انسان و رشد دادن آنهاست مهمترین دغدغه و رسالت اصلی انبیا الهی بوده است. مطالعه تاریخ و مواجهه با سرگذشت پیشینیان و دیدن انحرافات بشری در عرصه اندیشه و عمل و اخلاق همگی این نکته اساسی را منتقل می سازند که تربیت اساسیترین مسئله مصلحان و ضروریترین نیاز انسان در طول تاریخ بوده است. خداوند متعال استعدادهای فراوانی را در وجود انسان قرار داده است آنچنان که امیرالمومنین علیه السلام در خطبه نخست نهج البلاغه به استعدادهای نهفته در وجود انسان اشاره میکند و علت بعثت انبیا الهی را کشف و پرورش گنج های پنهان درون انسان می دانند. قرآن کریم نیز تزکیه، تربیت و رشد دادن جان انسانها را به عنوان هدف بعثت انبیا برمیشمارد. قرآن این معجزه جاوید رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خود برنامه تربیت است و همه تلاش اولیای دین در راستای تبیین و پیادهسازی کامل این کتاب در روح و جان انسان ها بوده است؛ چرا که اگر تربیت نباشد هدف خلقت که همان بندگی، کمال اختیاری و قرب به خداست تحقق نمییابد. انبیا الهی بهترین مربیان هستند؛ زیرا بیش از هر کسی انسان را میشناسند و او را دوست دارند. ایشان مانند پدری آگاه و مهربان خواهان رشد فرزندان معنوی خود هستند بنابراین در یک کلام می توان گفت هدف دین و اولیای الهی تربیت است.
کتاب الگوی تربیت جامع طلاب ص 20-19
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #موشن_گرافیک | آغاز از شانگهای
♦️روایت کاملی از سازمان همکاری های شانگهای
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش