#معاونت_آموزش
❌ قابل توجه طلابی که ترم قبل ثبت نام انجام داده بودند:
در این ترم نیازی به ثبت نام مجدد نیست و فقط باید انتخاب واحد نمایند.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش تصویری انتخاب واحد
طلابی که ترم قبل ثبت نام شده اند بدون نیاز به ثبت نام می توانند انتخاب واحد نمایند.
#معاونت_آموزش
دستورالعمل اجرایی.pdf
271.2K
دستور العمل اجرایی :
شرایط ثبت نام - انتخاب واحد - ورود نمره و زمانبندی ها
طلاب حتما مطالعه فرمایند.
#معاونت_آموزش
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش تصویری نحوه ثبت نام
مخصوص طلابی که ترم قبل ثبت نام انجام نداده اند.
#معاونت_آموزش
🔄 پاسخ رهبر انقلاب به سوال یکی از خواهران طلبه در مورد جایگاه اجتماعی طلاب خواهر 🔻
🔸 اینهمه فاضلِ زن داریم؛ حضورشان در خانواده و اجتماع خیلی مغتنم است.
🔸 یک روزی، یک بانوی ملّای اصفهانی بود که مرحوم طباطبائی هم با ایشان ملاقات کرد و با ایشان مباحثات داشت. افتخار میکردیم که یک بانوی فاضل داریم!
🔸 اما حالا چند ده هزار طلبهی فاضل داریم؛ خیلی مهم است و باید جایگاه آن معلوم بشود.
✔️ باید ظرفیت #طلاب_خواهر به رسمیت شناخته شود و از آن در مراکز رسمی و فرهنگی استفاده شود. در این کار اگر از لحاظ اجرایی، سفارش و کمکی هم لازم باشد، بنده انجام میدهم. ۹۸/۲/۱۸
💠اهم سخنان آیت الله اعرافی در حضور رهبر انقلاب🔻
✅جمع حاضر متشکل از دو هزار طلبه به نمایندگی از 150 هزار طلبه کل کشور هستند.
🔶با کمک همه نهادهای حوزوی و هدایت مراجع عظام و شورای عالی و نهادهای برنامه ریز؛ برنامه ای برای اعتلای هرچه بیشتر حوزه های علمیه در دست انجام است که بر این اصول ابتناء دارد🔻
▫️1. رویکرد آینده نگر، جامع و راهبردی.
▫️2. صیانت از هویت و اصالت و سنت های دیرپای حوزه های علمیه با بهره گیری از تجارب و ابزار های نوین.
▫️3. تاکید بر عمق بخشی به علوم و دانش های سنتی و کهن حوزه و در عین حال گسترش مرزهای علوم اسلامی به قلمروها و عرصه های نو و جدید.
▫️4. پاسخ گویی به نیازهای گسترده جامعه معاصر در ایران و جهان.
▫️5. پاسخ گویی به نیاز های نظام اسلامی در سطوح گوناگون.
▫️6. تعمیق گقتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی و رویکرد احیای تمدن اسلامی.
▫️7. صیانت از حوزها از همه مخاطرات و آسیب های تهدید کننده آن.
▫️8. حرکت در مدار رهنمودهای بزرگانمان و مراجع عظام و رهنمودهای مستطاب عالی و مصوبات شورای عالی و نهادهای سیاست گذار.
▫️9. همکاری و هماهنگی و هم افزایی میان دستگاهی در سطوح اجرایی توسط مراکز و نهادهای حوزه ای که پایه این هم افزایی و همکاری ریخته شده است.
▫️10. بهره گیری از اندیشه جمعی، نقدپذیری، آسیب شناسی، بهره گیری از ظرفیت های بی پایان طلاب و فضلاء و اساتید جوان و گروه های جهادی و تبلیغی و تحقیقی و اجتماعی و هنری و رسانه ای، ظرفیت های بالقوه و بالفعل فراوانی که در حوزه ها موج می زند.
▫️11. تاکید بر هویت مردمی، علمی، اخلاقی و اجتماعی حوزه ها، همراهی با فقرا و نیازمندان، حضور در صحنه های مردمی و کمک رسانی به مردم آنگونه که طلاب عزیز و جوان ما در حضور در کنار هموطنان سیل زده مان افتخار آفریدند.
▫️12. تقویت پاسخ گویی، مطالبه گری، و نقد و نصیحت.
25.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 سخنان آیتالله اعرافی، مدیر حوزههای علمیه در حضور رهبر انقلاب
24.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نماهنگ #وظایف_طلبگی🔻
💠 وظایف هفتگانه طلاب حوزهی علمیه در بیانات اخیر رهبرانقلاب در دیدار طلاب. ۹۸/۲/۱۸
▫️سید هادی ساجدی در دیدار طلاب با رهبر انقلاب 🔻
🔸از جمله نقشهای فراموش شده که حوزههای علمیه توانسته است در سالهای اخیر فصلی نو برای آن باز کند، نقش آفرینی فعال و کارآمد در عرصه بینالملل است.
✳️ بخشی از این تلاش های در حال توسعه حوزه های علمیه🔻
🔶راه اندازی مراکز آموزش زبانهای زنده دنیا برای طلاب،
🔶دعوت از اندیشمندان بینالمللی و رهبران ادیان و مذاهب،
🔶ظرفیتسازی بین المللی برای حضور حوزویان در کنفرانسها، همایش ها و مجامع علمی دنیا.
▪️مشکلات و کاستیها در عرصه بینالملل🔻
▫️ فقدان بسترهای لازم جهت حضور نظاممند و نخبگانی حوزه های علمیه
▫️وجود نهادهای متعدد و گاه #موازی در عرصه بین الملل که از سویی باعث هدررفت منابع مالی و نیروی انسانی شده و از سوی دیگر اتخاذ رویکردهای متناقض و حتی خنثی کننده در عرصه بین الملل می باشند.
▫️ تقدم #روابط بر ضوابط در غالب نهادهای بین المللی در مقام اعطای فرصت های همکاری و گشودن زمینه های حضور موثر بین المللی از دیگر رنج های این عرصه است.
⚪️ پیشنهادها🔻
✳️دو پیشنهاد ناظر به فقدان بسترهای حضور حوزه در عرصه بینالملل👇
✅ اصلاح نوعنگاه به #حوزه با رویکرد بین الملل:
پذیرفتن حوزه های علمیه به عنوان نهادی فعال و کارآمد در عرصه های بین المللی و توانمند در ارائه راه حل و ایجاد گفتگوی بین ادیانی و نخبگانی، از سوی خود حوزویان و زعمای حوزه در درجه ی اول و سپس توسط مسئولین و نخبگان جامعه و همچنین در نگاه عموم مردم ایران.
✅ تدوین #نظام_نامه کلان حضور حوزه در عرصه های بین الملل که نه تنها ابعاد حوزوی در آنها لحاظ شده باشد، بلکه نسبت و ظرفیت دیگر سازمانها و نهادهای بین المللی نیز به روشنی در آن ترسیم شده باشد.
✴️یک پیشنهاد ناظر به تعدّد نهادهای عرصه بین الملل🔻
✅ ایجاد یک #شورایعالیبینالمللی با حضور نمایندگان همه نهادهای درگیر که علاوه بر تعیین وظایف و مرزهای فعالیت غیر متداخل و مکمل برای هر مجموعه، به نظارت و بازخواست جدی از آنها در انجام وظایف محوله خواهد پرداخت و باید مراقب بود که خود به مرور زمان به یک نهاد موازی تبدیل نشود.
✴️ دو پیشنهاد ناظر به تقدم روابط بر ضوابط🔻
✅ ایجاد ساختارهای واقعی و #کارآمد و نه فرمایشی و دستوری جهت شناسایی نخبگان واقعی و افراد توانمند
✅ فرصت دادن به طلاب جوان و #نخبه که خود را همه جانبه مهیا و مسئول تحقق گام دوم انقلاب اسلامی می دانند.
🔄 دیگر ظرفیتهای بین المللی حوزه های علمیه🔻
✅ #نقش_آفرینی عالمان حوزوی و هیئتهای دینی در حل و فصل مناقشات و چالشهای منطقه ای و بین المللی بین کشورها
✅ #عرضه نوآوری های علمی پژوهشی حوزه در مجامع بین المللی، چراکه حوزه های علمیه در کنار تبلیغ دین مبین اسلام و تقدیم انواع مختلف خدمات اجتماعی به عموم مردم، در ذات خود یک نهاد علمی و پژوهشی است و هم اکنون آمادگی خوبی جهت ورود و ایجاد گفتگوهای دقیق علمی در مراکز دانشگاهی و پژوهشی و کنفرانس های بین المللی را دارد که باید مقدمات و تمهیدات لازم برای این حضور فعال فراهم گردد.
✅ توجه ویژه به #توریسم_مذهبی که یکی از جاذبه های حضور خارجیان در ایران است و چند سالی است که گروه های متعددی در میان طلاب جوان زباندان به این امر اهتمام ورزیده که صد البته نیازمند حمایت، سازماندهی کلان و ارتقای بیشتر هستند.