8.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لشکرکشی خارج نشینان، ناشی از چند دهه سرگشتگی در غرب است!
🔺داریوش سجادی:
🔹فریب زیاد بودن تجمعات مخالفان جمهوری اسلامی را در خارج نخوریم
🔹زیاد بودن تجمعات مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور نباید پژوهشگران را مرعوب کند و فریب بدهد.
🔹اقبالی که در فراخوان حامد اسماعیلیون دیده میشود به خاطر این است که خیلیها به امید خوشبختی به غرب رفتند ولی به آن هدف نرسیدند و امید دارند با تحولاتی، به کشور برگردند.
🌐 با خبر از همهجا در «خبردار» ⇩⇩
🆔 @khabardar_ir
https://eitaa.com/joinchat/501284925C42aa98de8f
#خبردار
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈مخالفین کشور ایران در شبکه وهابی
💥اعتراف مخالفین جمهوری اسلامی ایران در شبکه وهابی به ناتوانی خود
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #وهابیت
📎 #اهل_سنت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔰 مدیریت حوزه علمیه استان البرز
@HowzehAlborz
🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایت رحیمپور ازغدی از حزباللهیهای متعصب بیسواد که ضدانقلاب شدند
اینها را در دهه 60 و 70 از نزدیک میشناختم، به کسی رحم نمیکردند. اگر کسی یک انتقاد کوچک به جمهوری اسلامی داشت اینها در تبلیغات تا او را بی ناموس نمیکردند ول کن نبودند ولی الان ضد انقلاب شدند.
🖇 لینک مطلب:
https://btid.org/fa/photogallery
📎 #خبر
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #تولیدات_چندرسانهای
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
♨️ نه به حکومتی به نام «اسلام»
🔸 یکی از مواردی که در آشوبهای اخیر جلب نظر کرد، اتحاد دشمن در براندازی حکومت اسلامی بود. در واقع دشمنان تفاوتی بین شیعه و سنی هم نگذاشتند و به صورت صریح، خواسته خود که نابودی حکومت اسلامی بود را بیان کردند.
🔹 از نشانههای این قصد و نیت دشمنان اینکه وقتی علمای اهل سنت علیه آشوبگران موضع منفی گرفتند[1] و به حمایت از کشور و تبعیت از قوانین پرداختند، رسانهها با خشم به آنان حمله کردند.
🔹 در واقع اگر زمانی طوری وانمود می کردند که هدفشان نظام و حکومت شیعی است و تعرضی نسبت به اهل سنت ندارند، این بار نیت شیطانی خود یعنی نابودی حکومتی به نام اسلام را هویدا کردند.
🔸 ازاینرو بیش از پیش لازم است تمامی مسلمانان ایران و حتی جهان بیدار باشند و علیه کسانی که به دنبال نابودی حکومت اسلامی هستند، فعالیت کنند.
پینوشت
[1]. سایت تسنیم، اعلام برائت مولوی عبدالحمید از آشوبگران، https://tn.ai/2781727.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://b2n.ir/w26955
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #جمهوریاسلامی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
14.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈کلمات زیبای عالم اهلسنت در مورد وحدت
💥ماموستا محمدی: وحدت، امنیتآفرین است.
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #وهابیت
📎 #اهل_سنت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ یاوه گویی سیاوش نوروزو نماینده مجلس جمهوری آذربایجان علیه رزمایش سپاه پاسداران در شمالغرب کشور: اسمشان را سپاه مهدی گذاشتهاند، اگر امام مهدی ظهور کند اول خود آنها را نابود میکند و به ایران عدالت میآورد.
🖇 لینک مطلب:
https://btid.org/fa/photogallery
📎 #خبر
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #تولیدات_چندرسانهای
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
12.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فتوکلیپ؛ اخبار فرق و ادیان 1401.08.02
کاری از گروه رصد
🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی
🌐 https://r.btid.org
📎 #خبر
📎 #فرق_و_ادیان
📎 #تولیدات_چندرسانهای
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔰 مدیریت حوزه علمیه استان البرز
@HowzehAlborz
🌱
19.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢بدون تعارف با روحانی جهادی که بعد از اعتراض به کشیدن چادر از سر زنان در خیابان پیروزی، اغتشاشگران جمجمه او را خُرد کردند!
🖇 لینک مطلب:
https://btid.org/fa/photogallery
📎 #سبک_زندگی_خانواده
📎 #شهدا
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔰 مدیریت حوزه علمیه استان البرز
@HowzehAlborz
🌱
8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌فتوکلیپ؛ تکذیب نیوز 1401.08.02
کاری از گروه رصد
🔸بررسی اخبارِ دروغی که در مدت کوتاهی تکذیب شدند
🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی
🌐 https://r.btid.org
📎 #خبر
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #تولیدات_چندرسانهای
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔰 مدیریت حوزه علمیه استان البرز
@HowzehAlborz
🌱
🌀 نظرات و تذکّرات استاد شهیدی دربارۀ طرح تغییر متون حوزههای علمیّه
🔸 استاد محمّدتقی شهیدی پس از درس در حلقه درسی خویش، برای جمعی از فضلای حوزۀ علمیّۀ قم، مطالبی دربارۀ طرح تغییر متون حوزوی بیان فرمودند که بدین شرح است:
🔹 در تغییر متون درسی حوزهها، باید نظر مراجع عظام و ارکان حوزه رعایت شود و نظر ایشان بر نظر دیگران، مقدّم است. قوام و بالندگی علمی حوزه به امثالِ آیتالله شبیری زنجانی است و ارائۀ طرح جدید بدون تأمین نظر ایشان، به نظر اینجانب، اشتباه است.
🔹 در این طرح جدید که آن را عِدل طرح قدیم قرار دادهاند، هرچند ما در حسن نیّت برخی از عزیزان -مانند مدیر محترم حوزه- شکّی نداریم؛ امّا در عمل، جمعی از مدیران اجراییِ میانی، اعمال سلیقه کرده و مطابق تخییر، عمل نکردهاند؛ بلکه در عمل، طلّاب را به سوی طرح جدید سوق دادهاند! اگر گفته میشود که مشکل از زیرساختهاست، میتوان نتیجه گرفت که ارائۀ چنین طرحی در شرایط کنونی، صلاح نبودهاست.
🔹 بدون نامبردن از طرح جدید هم میشد برخی کتابهای معتبر مانند «حلقات» را -اگر مراجع بزرگوار، نظر مخالف، ابراز نمیکردند- بدون هیاهو، دستکم در برخی مدارس، پذیرفت؛ در این صورت، حسّاسیّتی نیز برانگیخته نمیشد.
🔹 در کتابهای جدیدی که مطرح شده، کتابهایی مانند «الفائق» و «الشخص الاعتباريّ» را تنها بهعنوان کتابی در کنار کتابهای درسی (و نه جایگزین آنها) میتوان پذیرفت. این دو کتاب، اگرچه نتیجۀ زحمات گروهی از استادان محترم است و در جلسات متعدّد بررسی شده؛ امّا در آن جلسات، سلیقههای مختلف، مطرح بوده و انتخاب مطالب و نظر نهایی، طبق ضوابط مطرح نزد ادارهکنندگان جلسات بودهاست و آن را به تکتکِ اعضا نمیتوان نسبت داد. البتّه، موضوعات خوبی در آنها مطرح و بحث شدهاست؛ امّا به هر حال، من جایگزینشدنِ آنها بهجای برخی کتابهای درسی را صلاح نمیدانم؛ البتّه، اگر بهعنوان متن درسی مستقلّ خوانده شوند، مانعی ندارد.
🔹 از این دو کتاب بگذریم، نگرانی این است که راه برای تدریس کتابهای ضعیف باز شود و این مسئلهای است که در آینده، برای حوزههای علمیّه، خطرناک است.
〰〰〰〰〰〰
📌 بیشتر بخوانید:
🌀 استاد شهیدی: با اینکه #حلقات بدیل اختیاری #کفایه بشود موافقم
https://eitaa.com/manahejj/5577
🌀 استاد شهیدی: حلقات، خوب و مفید است / قبول ندارم متن پیچیده علمیت را بیشتر میکند
https://eitaa.com/manahejj/5580
🗂 #تحول_کتب_درسی
@Manahejj
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔰 مدیریت حوزه علمیه استان البرز
@HowzehAlborz
🌱
🌀 رسائل و کفایه سالهاست از متون درسی حوزه حذف شدهاند
🖋 علی مهدوی
❇️ حضرت آیتالله العظمی شبیری زنجانی -دام بقائه- که به راستی در فقاهت و تقوا از سرآمدان و بزرگان محترم حوزههای علمیه شمرده میشوند، دلسوزانه و خیرخواهانه نکاتی را در عظمت و اهمیت رسائل و کفایه و تهدید افت تحصیلی طلاب بر اثر کمرنگشدن این کتب فرمودهاند.
همه بزرگان و همچنین شورای عالی، دغدغهی رشد و اعتلای هرچه بهتر حوزه و روحانیت را دارند؛ لذا سخنان حضرت آیت الله العظمی شبیری نیز در غایت شفقت و دلسوزی و نگرانی برای آیندهی حوزههاست.
👈🏻 اما اگر شورای عالی -یا حتی مسئولین حوزه- خیلی پیشتر از آغاز طرح، چالشهای پیشروی حوزه در نظام آموزشی را برای مراجع و بزرگان حوزه تبیین میکردند، شاهد عدم همراهی برخی بزرگان با طرح تحول نبودیم.
🔹 باید تبیین میشد که سالهاست رسائل و مکاسب و کفایه برای بخش قابل توجهی از بدنهی سطوح عالی، به عنوان کتب درسی حوزه نیست! ولو اسم و امتحانش هست.
🔻 از آنجا که رسائل و کفایه با وجود اهمیت و علمیتی که دارند: به عنوان متن آموزشی نگاشته نشدند، دارای متونی مغلق هستند و انسجام آموزشی لازم بین مطالب آنها نیست تا هندسهی علم اصول را براحتی به طلاب سطوح عالی منتقل کند و افزون بر همه، نوع تحصیلی که طلاب در مدارس آموزش و پرورش داشتهاند، برای آنها ذائقهای ساخته است که نوعا طبع طلاب با کتبی همچون رسائل و کفایه سازگار نیست؛ لذا الزام این کتب بر همهی طلاب در این سطح، موجب سرخوردگی و یأس طلاب در فهم علم اصول میشود؛ مگر عده قلیلی که زحمت فهم این کتب را به جان خریدهاند و با مطالعه و تدرّس و شرح و مباحثه، فراز و نشیبهای فهم آن را بر خود هموار میکنند.
🔺 در مقابل، «کتاب حلقات» علاوه بر اینکه محتوای علم اصول را در سطح بالاتری به طلاب ارائه میدهد، بر سیاق آموزشی و روان نگاشته شده، دارای انسجام محتواست و طلبه متوجه ربط بین مسائل و هندسهی آنها میشود؛ و افزون بر همه، طلبه احساس رشد و یادگیری پیدا میکند.
♨️ حوزه سالهاست با افت شدید تحصیلی مواجه است؛ نه اینکه طلاب نمیخواهند درس بخوانند (که شاید عده قلیلی هم یافت شوند که حال درسخواندن نداشته باشند)؛ اما بسیاری، توان و حوصلهی فهم متون دشوار این کتب را ندارند. لذا سرخورده و آزرده و چه بسا افسرده از اینکه کتاب جایگزینی برای تحصیل رسمی نیست، دل از فهم این کتب بریده و به تلخیصخوانی -آن هم با هدف اخذ نمره قبولی- روی میآورند.
🔹 سالهاست، تعداد قابل توجهی از طلاب آزاد، حتی حاضر به خریدن و تورق کتب رسمی حوزه (یعنی رسائل و مکاسب و کفایه) نیستند؛ و به جای این کتب، به خریدن کتب تلخیص و نمونه سؤال و مطالعهی آنها در شب امتحان روی آوردهاند. تا جایی که در اذهان برخی اینگونه تداعی شده کأنّ علم اصول، علم بیثمر یا کمثمری است!!
🔹 نکتهی بسیار مهم اینکه گزاف نیست اگر بگوییم نود درصد از بدنهی حوزه، نمیتواند با این برنامهی سنگین درسی، با علم اصول مأنوس شود و حتی در اثر الزام آن، از علم اصول منزجر میشود. همانطور که حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی هم فرمودند: «توجّه خاصّ علماء به "کفایة الأصول" سبب شده که این کتاب، متن درسی و جایگزین کتب پیشین گردد و در این میان، هیچ الزامی در کار نبودهاست»؛ لذا این هم صحیح به نظر نمیآید که به هر قیمتی برای آحاد حوزویان یک برنامهی واحد، الزام شود؛ ولو به تبع آن، بسیاری از طلاب، انگیزهی تحصیل را از دست بدهند.
❓اگر یک عده، توان فهم مطالب شیخ یا آخوند رضوان الله تعالی علیهما را نداشته باشند، بهتر نیست کتابی به عنوان بدیل قرار داده شود که کار مرحوم شریعت اصفهانی را برای طلاب امروز انجام دهد و مطالب اصول را قابل فهمتر و سادهتر برای طلاب تبیین کند؟
✅ دغدغهی امروز شورای عالی که در واقع نمایندگان بزرگان حوزه هستند این است که در این دوراهی: یا راضی شوند بسیاری از طلاب، هیچ اصطیادی از علم اصول نداشته باشند یا تدبیری کنند که بدنهی سطوح عالی، حظّ حداکثری و بهرهی لازم را از علم اصول ببرند؛ کما اینکه ورودیهای درس خارج، حکایت از کیفیت علمی خیلی بهتر طلابی دارد که با حلقات، مأنوس بودهاند.
🔹 امیدواریم شورای عالی این دغدغهی خطیر را برای حضرات مراجع از جمله حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی که از سرمایههای کمنظیر حوزههای علمیه هستند تبیین کنند تا ایشان و دیگر بزرگان نیز موافقت و همراهی خود را با این طرح تحولی اعلام کنند.
🔹 همچنین امیدواریم #مرکز_مدیریت که دستاندرکار اجرایی این برنامه هست، ضعفها و برخی اشتباهات و تغایراتی که بین مصوبهی شورای عالی با آنچه در صحنهی واقعیت دارد اجرا میشود را شناسایی و برطرف کنند.
🗂 #تحول_کتب_درسی
#شورای_عالی
#افت_تحصیلی
@Manahejj
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔰 مدیریت حوزه علمیه استان البرز
@HowzehAlborz
🌱
.:
امام على علیه السلام:
تَوَقَّوُا الْبَرْدَ فِی أَوَّلِهِ وَ تَلَقَّوْهُ فِی آخِرِهِ، فَإِنَّهُ یَفْعَلُ فِی الْأَبْدَانِ کَفِعْلِهِ فِی الْأَشْجَارِ، أَوَّلُهُ یُحْرِقُ وَ آخِرُهُ یُورِقُ
در آغاز سردی هوا خود را از سرما حفظ کنید و در پایان آن از آن استقبال کنید؛ زیرا سرما با بدن ها همان می کند که با درختان می کند؛ در آغاز[برگ درختان را] می سوزاند و در پایان می رویاند
حکمت ۱۲۸ نهج البلاغه
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
@HowzehAlborz