📣 دیدار مدیر شعب آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان با مسؤول «قرارگاه زبان و ادبیات عربی»
🔹به گزارش روابط عمومی قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام و المسلمین حسین ادبی، روز چهارشنبه 23 مهرماه با حضور در قرارگاه زبان و ادبیات عربی، مستقر در مدرسه علمیه عالی نواب، با مسؤول اين قرارگاه دیدار نمودند.
🔸در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین رضایی، مسؤول «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان»، ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام ادبی، بخشی از فعالیت های قرارگاه زبان و ادبیات عربی را بیان نمودند.
🔹ایشان، آغاز به کار سه کانال ادبی حوزه علمیه خراسان، بر بستر پیام رسان داخلی ایتا را یکی از فعالیت های این قرارگاه در حوزه فضای مجازی دانسته و با یادآوری اهمیت فراوان دانش منبع شناسی، در دستیابی به سیرتطور موضوعات علمی، به انجام منبع شناسی موضوعی، ذیل بیش از ۴۰۰ موضوع ادبی در حوزه «زبان و ادبیات قرآن کریم» و «زبان و ادبیات عربی» خبر داد و افزود: این منابع، به مرور تا بارگذاری بیش از ۴۰ هزار منبع تخصصی ذیل موضوعات مختلف ادبی، در «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی حوزه علمیه خراسان» ادامه پیدا خواهد کرد.
🔸حجت الاسلام رضایی با اشاره به بی تدبیری و کارشکنی مسؤولين مربوطه در حمایت از پیام رسان های داخلی، به ضعف این پیام رسان ها در نگهداری محتوا و منابع موجود در آنها اشاره نموده و با توجه نیاز عموم پژوهشگران و علاقه مندان به «دانش زبان و ادبیات قرآن کریم» و «زبان و ادبیات عربی» در سراسر کشور و جهان اسلام، به محتوای ارائه شده از سوی قرار گاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان، خواستار پشتیبانی مرکز آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان و مدیریت فناوری این حوزه، برای آغاز به کار سایت اینترنتی «سامانه جامع ادبی حوزه علمیه خراسان» شدند.
🔹مسؤول «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان» در این دیدار، ضمن اشاره به راه اندازی سطح ۴ رشته تخصصی زبان و ادبیات عربی در مدرسه علمیه عالی نواب، تدوین برنامه پنج ساله در سه سطح عمومی/ تخصصی/ نخبگانی، پیگیری اجرای طرح رتبه بندی استادان زبان و ادبیات عربی در چهار گروه و ارائه خدمات متناسب به ایشان، راه اندازی کتابخانه تخصصی ادبیات و ... را بخشی دیگر از فعالیت های این قرارگاه دانست و در راستای توسعه خدمت رسانی به عموم استادان و طلاب حوزه علمیه خراسان، خواستار بهره گیری از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری موجود برای ارائه خدمات مطلوب به ایشان شد.
🔸حجت الاسلام و المسلمین ادبی، مدیر شعب آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان، نیز در این دیدار با اشاره به راه اندازی سامانه جدید آموزش مجازی «LMS 2» و امکاناتی که با تلاش دفتر فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در آن ایجاد گردیده، به معرفی این سامانه، مزایا و امکانات آن نسبت به سامانه قبلی پرداخت. ایشان امکان بارگذاری صوت، تصویر، فیلم، مجموعه نرم افزار های آفیس، میز پژوهشی ویژه طلبه / کلاس/ استاد، کتابخانه تخصصی مرتبط با هر درس، حضور و غیاب هوشمند و ... را بخشی از امکانات این سامانه دانسته و از به روز رسانی پیوسته این سامانه، متناسب با نیاز و تقاضای استادان، طلاب و عموم کاربران آن خبر داد.
🔹مدیر شعب آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان با اشاره به پیشتازی و نوآوری قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان در ارائه خدمات علمی آموزشی، راه اندازی «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی» را کاری نو و خلاقانه دانسته و افزود: الگو گیری سایر قرارگاه های علمی آموزشی، می تواند زمینه مناسبی برای تحقق شعار تحول خواهی در این حوزه فراهم سازد.
🔸حجة الاسلام و المسلمین ادبی، در پایان بر استفاده هر چه بیشتر قرارگاههای علمی آموزشی و نیز مدارس سطح یک تا چهار این حوزه، از ظرفیتهای سامانه «LMS 2» تاکید نمودند.
🏫«قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان»
🆔 @arabicliteraturehozehk
.
👈🏻 کدام اخلاق مان شبیه پیامبرگرامی اسلام است؟
پیامبر اسلام
🥀دائماً متفکر بود.
🥀 اکثر اوقات ساکت بود.
🥀خلقش نرم بود.
🥀کسي را تحقير نميکرد.
🥀دنيا و ناملايمات هرگز او را به خشم نميآورد.
🥀حقي پايمال ميشد از شدت خشم کسي او را نميشناخت تا اينکه حق را ياري کند.
🥀بيشتر خندههاي آن حضرت تبسم بود
🥀ميفرمود حاجت کساني که به من دسترسي ندارند را ابلاغ کنيد.
🥀با مردم انس ميگرفت و آنان را از خود دور نميکرد.
🥀در همه امور اعتدال داشته و افراط و تفريط نميکرد.
🥀زبان خويش را از بيان سخنان غيرضروري کنترل ميکرد.
🥀در انجام وظيفه به هيچ وجه کوتاهي نميکرد.
🥀بافضيلتترين فرد نزد پيامبر خيرخواهترين آنان براي مردم بود.
🥀در مجالس جايگاه خاص براي خود برنميگزيد.
🥀هنگامي که بر جمعي وارد ميشد در جاي خالي مينشست و به ياران خويش دستور ميداد اين گونه عمل کنند.
🥀هر کس براي رفع نياز رجوع ميکرد نيازش را برآورده ميکرد يا با کلام دلنشين آن حضرت قانع ميشد.
🥀رفتار پيامبر آنقدر نرم بود که مردم او را همچون پدري دلسوز و مهربان ميدانستند و حق همه مردم نزد آن بزرگوار يکسان بود.
🥀مجلسش مجلس بردباري، حيا، صدق و امانت بود.
🥀عيبجو نبود و از کسي هم تعريف زياد نميکرد.
🥀پيامبر نفس خود را از سه چيز پرهيز ميداد جدال، پرحرفي و سخنان غيرضروري.
🥀هرگز کسي را سرزنش نميکرد.
🥀در پي لغزشهاي مردم نبود.
🥀سخن نميگفت مگر در جايي که اميد ثواب در آن وجود داشت.
🥀سخن کسي را قطع نميکرد مگر اين که از حد متعارف تجاوز ميکرد.
🥀به آرامي و متانت گام برميداشت
🥀کلامش مختصر، جامع، آرام و شمرده بود و آهنگ صدايش از همه مردم زيباتر بود.
🥀پيامبر در تمام حالات و در برابر همه مشکلات شکيبا بود.
🥀هر روز هفتاد بار استغفار ميکرد.
🥀لحظهاي از عمر بابرکت خويش را بيهوده نميگذرانيد.
🥀ديرتر از همه مردم به خشم ميآمد و زودتر از همه راضي ميگشت.
🥀با ثروتمندان و تهيدستان يکسان دست ميداد و مصافحه ميکرد ووقتي به کسي دست ميداد بيش از او دست خويش را باز نميکشيد.
🥀با مردم شوخي ميکرد تا مردم را خوشحال سازد.
🥀امام صادق(ع)فرمودند:
*اني لاکره للرجل ان يموت و قد بقي خلة من خلال رسول الله صلي الله عليه و آله لم يأت بها.*
من خوش ندارم کسي بميرد در حالي که هنوز برخي از آداب پيامبر (ص) را به جا نياورده است.
💐منبع: سنن النبی، علامه طباطبایی.
💠@howzehamozesh
مستند سیمای فرزانگان
ویژه برنامه استاد و مدیر خلیق و انقلابی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین دیانی ( رضوان الله تعالی علیه)
امشب ساعت ۲۲:۰۵ شبکه خراسان رضوی
@howzehamozesh
4.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬راهنمای نحوه ضبط خودکار وبینارها (کلاسهای آنلاین) و مشاهده آنها
#فیلم_آموزشی
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
✍️ یادداشت درسآموز آیتالله استادی
🔹 چندی قبل خبرگزاری مهر یادداشتی از حجتالاسلام والمسلمین خسروپناه منتشر کرد که او مطلبی از فرزند آیت الله استادی را نقد کرده بود.
فرزند آیت الله استادی در مطلب خود از فربه شدن فقه و مهارت اندک حوزویان در رشتههای دیگر سخن گفته بود که آقای خسروپناه هم در بخشی از پاسخ به او گفته بود:
"فکر میکنم مستشکل در اثر ارتباط با فقهای سنتی از یک جهت و علاقه به روشنفکران سکولار از ناحیه دیگر و مرتبط نبودن با فقیهان نوین از حیث دیگری، دچار این شبهات شده است که ان شاء الله با مطالعه و تحصیل و تحقیق و بررسی بیشتر شبهاتش حل خواهد شد."
ایشان در این نوشته که در اختیار خبرگزاری رسمی حوزه قرار دادهاند ضمن تشکر از آقای خسرپناه نکاتی را بیان کردهاند که خواندنی است.
🔻بخشی از متن یادداشت:
◻️ بسمه تعالی
در هفته نامه افق حوزه مورخ ۹۹/۷/۲۱صفحه هشت یادداشتی از حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه خواندم لازم دیدم ضمن تشکر از ایشان توضیحی بدهم.
چند سال است که یکی از فرزندانم که طلبه نیست و به کارهای علمی و نوشتن مقاله و کتاب اشتغال دارد و در بخشی از کارها هم موفقیتهایی داشته است، در طول این چند سال دو یا سه مورد پیش آمد که حقیر پس از انتشار آن متوجه شدم که نوشته او مورد تاییدم نیست و حقیر طبق وظیفه به ایشان تذکر دادم و از او خواستم اگر این موارد در سایتی ثبت شده حذف کند، ایشان هم به خواسته پدر عمل کرد.
یکی از این موارد همان یادداشتی است که چند ماه قبل نوشته و حضرت آقای خسروپناه جواب مزبور را مرقوم داشتهاند و در هفته نامه افق حوزه چاپ شده است و به نظر می رسد که راه صحیح همین است نه تندی کردن که گاهی نتایج بدی در پی خواهد داشت.
البته لغزش برای همه پیش میآید که گاهی خود انسان خیال میکند خدمت است نه لغزش؛ خداوند بنده و فرزندان و بستگانم را از لغزشها حفظ فرماید.
متن کامل:👇
https://hawzahnews.com/x9RMj
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
✳️واکنش «خسروپناه» به نامه آیتالله استادی
🔹ظهر یکشنبه، یادداشتی از #آیتالله_استادی به دست تحریریه حوزهنیوز رسید که جنس این نامه با بقیه نامهها و پیامهای مطبوعاتی کمی فرق داشت. این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر سابق شورای عالی حوزههای علمیه به استقبال نقد آراء فرزندش از سوی حجتالاسلام والمسلمین خسروپناه آمده و برای این یادداشت خودش تیتر انتخاب کرده و به ما تاکید کرده بود همین تیتر منتشر شود یعنی: «نوشته آقای استادی در تشکر از استاد خسروپناه»...
https://hawzahnews.com/x9RMj
🔹این یادداشت به سرعت جزو پربازدیدهای خبرگزاری حوزه شد و در شبکههای اجتماعی نیز انعکاس یافت اما حالا و پس از چند ساعت از مرقومه آیتالله استادی، جناب #خسروپناه یادداشتی ارسال فرموده است که عینا تقدیم میشود:
✍️بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیتالله استادی مازال مکرما
سلام علیکم
ابراز تشکر و محبت معظم له که نوعی شاگرد پروری برای این کمترین است، باعث هدایت و دلگرمی شد.
روحیه پاسخ به پرسشها و شبهات دینی را از نوجوانی و جوانی از طریق ارتباط با موسسه در راه حق آموختم؛ موسسه ای که نسل جوان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب را رشد معرفتی می داد؛ موسسه ای که با دستان مبارک جنابعالی و استادان فرهیخته دیگر تاسیس گردید.
بنده هم با توجه به درس آموزی از مدرسه حکیمانه جنابعالی بدون ذکر نام مستشکل به اصل اشکال پرداختم و پاسخی نگاشتم.
درخواست این مسکین با توجه به دقت ها و نکته سنجی ها و ابداعات تاریخی و معرفتی و حدیثی و فقهی جنابعالی این است که هر لغزش و خطایی در نگاشته ها و گفته های بنده یافتید؛ ارشاد نمایید و هدایت کنید که با جان دل پذیرایم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
ارادتمند همیشگی شما
عبدالحسین خسروپناه
۲۷ مهر ۱۳۹۹
https://hawzahnews.com/x9RNR
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
#دعوتنامه
📚 جلسه دفاعیه پایاننامه سطح سه
📖 بررسی جایگاه کتاب «حدیث الاربع مائة» در مجامع فقهی متقدم و استنباطات فقهاء
💠 با حضور اساتید معظم راهنما، مشاور و داور، حجج اسلام و المسلمین جلالی، نوروزی و اسکندری زید عزهم...
🔹 تدوینگر: حجةالاسلام احمدرضا قوامی دربندی
🕰 سهشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۲ در اتاق جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان
🖥 پخش مستقیم از طریق پورتال طلبگی، لینک:
https://madarej.hozehkh.com/#/announcement/onlineDefense
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
#خبر_عمومی
💎انتصاب اعضاي شوراي آموزش حوزه علميه خراسان
✅ طبق اساسنامه شوراي عالي حوزه علميه خراسان، اعضاي حقيقي و حقوقي شوراي آموزش این حوزه، توسط مدير محترم حوزه علميه خراسان معرفي شدند.
🔰حجج اسلام و المسلمين سید حمید علوی آزیز (دبیرشورا)، محمدحسن مهدوی مهر، محمد مهدی مسعودی، ابوالفضل عادلی نیا، سیدهادی مرتضوی، مجتبی الهی خراسانی، مجتبی مهدوی ارفع، عبدالحمید واسطی و حجت گنابادی نژاد، اعضای حقیقی این شورا هستند.
🔰حجج اسلام و المسلمین حسین کندری معاون پژوهش، علی اکبر نوایی مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر، و مسئولان قرارگاه های علمی آموزشی حوزه علمیه خراسان نیز به عنوان اعضای حقوقی این شورا هستند.
گفتنی است، شوراي آموزش حوزه علميه خراسان متشكل از اساتيد، صاحب نظران و مديران عرصه آموزش است كه طبق اساسنامه و مصوبات شوراي عالي حوزه خراسان فعاليت مي كند.
🔶متن کامل خبر در لینک زیر:
🔗http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=38831
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
🔰تشكيل اولين جلسه شوراي آموزش حوزه علميه خراسان.
🔸به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، نخستین جلسه شورای آموزش حوزه علمیه خراسان با حضور آیت الله سیدمصباح عاملی، مدیر این حوزه، در مرکز مدیریت برگزار شد.
🔸لزوم برنامه ريزي بلند مدت بر اساس سند چشم انداز حوزه علميه و نظام جامع آموزش، توجه جدي به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه هاي علميه، ضرورت استفاده از تمام ظرفيت ها و سلايق در حوزه علميه، اهميت توجه به وجود فضلاي خراساني در قم و ديگر مراكز، حركت به سمت بهره گيري بيشتر از فضاي مجازي و الزامات آن، تمركز بر ارزيابي خروجي هاي مدارس، برنامه ريزي جهت توسعه و گسترش رشته هاي تخصصي و بازبيني ضوابط جذب منابع انساني حوزه (طلبه،استاد و...)، از موارد مطرح شده در این جلسه بود.
🔸براساس این گزارش، معارفه اعضا، تشريح اهداف و وظايف شورا، ارائه سند چشم انداز و الزامات نظام جامع آموزش و بيان اولويت ها توسط اعضاي جلسه و تعيين زمان جلسات، به عنوان دستور اولين جلسه، مورد بررسی قرار گرفت.
🔸گفتنی است، شوراي آموزش حوزه علميه خراسان متشكل از اساتيد، صاحب نظران و مديران عرصه آموزش است كه طبق اساسنامه و مصوبات شوراي عالي حوزه خراسان فعاليت مي كند.
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
طرح ولایت ویژه اساتید حوزه علمیه خراسان
باحضور اساتید موسسه امام خمینی ره(قم)
✅سرفصل های دوره:
معرفت شناسی
خداشناسی
انسان شناسی
فلسفه اخلاق و حقوق
فلسفه سیاست
✅مدت دوره:
شش ماه، هرماه یک هفته بصورت حضوری در مشهد
✅مهلت ثبت نام تا سه شنبه 29مهرماه از طریق لینکhttps://mabnaha.ir/tv/reg2/
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
📣 ثبت نام دوره آموزش مجازی ریاضی تقویتی پایه هشتم آغاز شد؛
📚 سرفصل های آموزشی:
✅ آموزش عددهای صحیح و گویا
✅آشنایی با هندسه و استدلال
✅بردار و مختصات و تبادلات هندسی
✅توان و جذر
✅آمار و احتمال
🍱این دوره با مربیگری و پشتیبانی سرکارخانم سالاری اورعی مدرس دروس ریاضی میباشد.
📝 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با آیدی @maharat99 و یا در ساعات اداری با شماره تلفن 05132008825 تماس حاصل فرمایید.
⏳ مهلت ثبت نام: 10 آبان 99 ◀️ آغاز دوره: 11 آبان 99
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
💢 روششناسی استظهار از ادله/ مراحل پروژه الگوریتم اجتهاد
✔️ استاد عبدالحمید واسطی, در کرسی علمی ترویجی «روششناسی استظهار از ادله (کشف مدلول انفرادی ادله نقلی)» :
🔹 پنج محور تبیین شده در این کرسی علمی🔻
1⃣ توضیح عنوان و مساله بحث
2⃣ ساختار پژوهش و ساختار بحث
3⃣ فرضیه
4⃣ استدلال
5⃣ نتایج و آثار
تفصیل مطلب + سخنان ناقدین و پاسخ ایده پرداز👈 https://b2n.ir/631665
#روششناسی_اجتهاد
#الگوریتم_اجتهاد
🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh