eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.4هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
636 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ معرفی رشته تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی توسط اعضای محترم گروه علمی مدرسه امام خمینی(ره) 🔰سطح ۲و۳پیوسته تخصصی ✳️ پذیرش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مشهدمقدس https://eitaa.com/paziresh_ekh2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
دوره آموزشي کوتاه‌مدت نقد شبهات وهابيت با عنوان «بررسي مباني خاص سلفيان با تأکید بر شبهات معاصر» توسط معاونت تبليغ این حوزه و با همکاری مركز تخصصي مطالعات تطبيقي مذاهب اسلامي، در ماه مبارک رمضان برگزار شد. آزمون اين دوره، ساعت 15 روز چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 از طریق سامانه آموزش مجازي معاونت تبليغ حوزه علمیه خراسان به آدرس اینترنتی https://tabliqkh.lms2.hozehkh.com/ برگزار می‌شود. بیشتر بخوانیم... https://hozehkh.com/OneEntry?entryID=40320 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
📸 🔺با حضور آيت الله سيد مصباح عاملي مدير حوزه علميه خراسان، نشست مسؤولان قرارگاه هاي علمي آموزشي این حوزه برگزار شد. •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
روزه‌خواری شاه قاجار(از قلم ناصرالدین شاه) کسانی که روزه می‌خوردند؛ اول خودمان بودیم که به هزار دلیل عقلی و نقلی و شرعی نمی‌توانستیم روزه بگیریم. مجدالدوله هم ناخوش است، می‌خورد. اکبرخان هم ناخوش بود و می‌خورد. دو روزی هم روزه گرفتند؛ ولی اذیت کرده، ناچار خوردند. باشی، برادر اکبرخان هم ناخوش بود، می‌خورد. امین‌الملک، قبل از رمضان ناخوش شده بود و حقیقتا خیلی ضعیف و لاغر بود، نمی‌توانست روزه بگیرد؛ می‌خورد. میرزاحسین‌خان، شرف بنائی هم ناخوش نبود، می‌خورد و راه می‌رفت؛ خودش می‌گفت ناخوشم. روزه‌خواری شاه قاجار صنیع‌الملک معمارباشی، ابدا عیبی نداشت و روزه می‌خورد؛ ولی می‌گفتند دمل دارد. آغابشارت و آغاعبدالله و آغاعلی و مرتضی‌خان و شمع قهوه‌خانه هم روزه می‌خوردند. اعتمادالسلطنه هم گویا روزه می‌خورد. زین‌دارباشی هم گویا روزه می‌خورد. اقبال‌الدوله هم به جهت خوردن روزه، به محمد‌آباد رفته بود که تماما را بخورد. معیرالممالک قدیم هم روزه می‌خورد. ناصرالملک هم روزه نبود. حاجب‌الدوله و کالسکه‌چی‌باشی هم روزه می‌خوردند، اغلب هم مشکوک بودند. امین‌اقدس هم که ناخوش بود و روزه نبود. عایشه‌خانم می‌خورد. بدرالدوله هم روزه نبود. گلین‌خانم هم روزه نمی‌گرفت. زاغی هم روزه نبود. امین‌السلطان هم به واسطه‌ درد چشم که ناخوش شد، ده-دوازده روزه خورد. میرزامحمودخان وزیرمختار هم چون مسافر بود و قصد اقامه نکرده بود، روزه می‌خورد. حکیم‌الممالک چون می‌خواست به گلپایگان برود، روزه نبود. امین‌لشکر هم چون از گلپایگان معزول شده بود، روزه نبود. ایلخانی ریش‌سفید که هیچ‌وقت روزه نبوده است. میرزاسیدعبدالله، برادر میرزاعیسی هم با خود میرزاعیسی روزه نبودند. منبع: روزنامه‌ خاطرات ناصرالدین شاه قاجار، تصحیح و ویرایش مجید عبد امین، خاطرات سال ۱۳۰۸ قمری. •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
💠 🔻 مراد از «اتحاد افق» چیست و دیدن هلال ماه چه ارتباطی با اتحاد افق دارد؟ ❓1. منظور از چیست؟ ❓2. دیدن هلال ماه چه ارتباطی با اتحاد افق دارد؟ آیا طبق این نظر، ایران و عراق باید یکی باشد؟ ❓3. تکلیف مقلدین مرجعی که یک روز رمضان را زودتر شروع کردند، نسبت به عید فطر چیست؟ 🔹 منظور از «اتحاد افق» و شهرهای «هم افق»، شهرهایی است که در یک طول جغرافیایی و در خط واحدی واقع شده اند و یا فاصله آنها در عرض جغرافیایی کم باشد، به نحوی که اگر در شهر اول، ماه دیده شود، در شهر دوم - اگر مانعی مانند ابر نباشد- نیز دیده می شود؛ بنابراین اگر دو شهر در یک خط طولی باشند(مانند قم و تهران)، گفته می شود آنها در افق، متحد هستند. 🔹 موضوع اتحاد افق، در مسأله رؤیت هلال و اثبات اول ماه، مطرح می شود که در این باره نظراتی مطرح است: 1. اکثر مراجع می گویند: اگر در شهری، اول ماه ثابت شود، برای مردم شهر دیگر فایده ندارد؛ مگر اینکه آن دو شهر به هم نزدیک باشند، یا انسان بداند افق آنها یکی است. 2. عده ای از فقها - با پذیرش مسأله اتحاد افق- می گویند: دو شهری که نسبت به هم، یکی در شرق (مانند مشهد)، و دیگری در غرب (مانند تهران) است، اگر در شهر شرقی، ماه دیده شود، اول ماه برای شهر غربی نیز ثابت می شود. 3. برخی از فقها نیز می گویند: اگر شهرها و کشورهایی، در شب مشترک باشند - ولو اینکه اول شب یکی، آخر شب دیگری باشد- چنانچه در شهری، اول ماه ثابت شود، در شهرهای دیگر - چه دور و چه نزدیک، چه در افق متحد باشند یا نه - نیز ثابت می شود. 🔹 طبق نظریه نخست، ثابت شدن اول ماه با رؤیت هلال در یک شهر، مناطق کمتری را شامل شده و طبق نظریه سوم، تقریباً نیمی از کره زمین را شامل می شود؛ زیرا مبنای اول، نزدیکی شهرها و اتحاد افق را ملاک می داند؛ ولی در مبنای سوم، «شبِ مشترک داشتن»، ملاک است که حدود نیمی از کره زمین را شامل می شود. در هر حال، همه مراجع، اثبات هلال ماه در شهرهای هم افق را با رؤیت در یکی از آن شهرها می پذیرند. 🔹 شایان ذکر است، رؤیت هلال در ابتدای هر ماه، به صورت مستقل انجام می شود؛ یعنی ممکن است در دیدن هلال و شروع ماه رمضان اختلاف نظری باشد، ولی در رؤیت هلال و ابتدای ماه شوال (عید فطر)، این اختلاف از بین رود. 🔹پس هر مکلفی که بر مبنا و نظر مرجعش رؤیت هلال برای او ثابت شود - چه خود هلال ماه را ببیند یا به گفته عده ای اعتماد کند- و طبق آن عمل نماید، در پیشگاه خداوند معذور و مأجور خواهد بود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💢راه‌های رسیدن به وحدت نظر در مسأله رؤیت هلال ✔️استاد محسن فقیهی: همه ساله با فرا رسیدن ماه رمضان و علی ‌الخصوص پایان آن، این بحث مطرح می‌شود که وضعیت رؤیت هلال به چه شکل خواهد بود؟ در گذشته با توجه به این که ارتباط مناطق مختلف با یکدیگر مشکل بوده، بر فرض که در منطقه‌‌ای روز عید با منطقه دیگر فرق داشته باشد، ولی این مسأله به چشم نمی‌آمده و مشکلی ایجاد نمی‌کرده است اما با توجه به گسترش ارتباطات بین مناطق مختلف و افراد مختلف، اختلاف در تعیین روز عید مشکل ساز شده است. 🔻در این نوشتار قصد داریم راه‌هایی را که می‌تواند در این زمینه موجب وحدت شود را بررسی کنیم. 1⃣راه اول: حکومتی بودن مسأله اعلام عید؛ مؤیدات حکومتی بودن مسأله رؤیت هلال و بررسی هفت روایت 2⃣راه دوم: پذیرش حکم حاکم به عنوان یکی از طرق اثبات اول ماه 3⃣راه سوم: عدم اعلام نظرات مخالف 4⃣راه چهارم: تشکیل شورایی متشکل از نمایندگان مراجع 👈 متن کامل یادداشت را مطالعه نمایند: https://b2n.ir/n74921 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💢اختلاف در رؤیت هلال در دوره ائمه(ع) هم وجود داشته است ✔️حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده، رئیس ستاد ترویج احکام دین🔻 برخی شایعه‌پراکنی می‌کنند که این اختلافات در دوره طاغوت نبود و بعد از انقلاب ایجاد شده است، در صورتی که در آن زمان هم وجود داشته است؛ در تاریخ هم موارد متعددی ذکر شده از جمله در دوره خلافت امام علی(ع) در کوفه برخی گفتند که ماه دیده شده در حالی که ۲۸ روز روزه گرفته بودند، حضرت اعلام فرمودند که یک روز روزه قضا به جا بیاورید؛ همچنین به خاطر دارم در دوره امام خمینی(ره)، یک روز نزدیک ظهر اعلام شد که عید است. مقلدین مراجعی که دیدن با چشم غیرمسلح را ملاک می‌دانند باید از مرجع تقلید خود پیروی کنند و اگر تردید حاصل شد، حکم همه مراجع این است که روز آخر شعبان را باید یوم الشک بگیرند. برای عید امسال هم منتظر هستیم تا ستاد استهلال و گروه‌های رصدی نتیجه را بیان کنند. اگر صرفاً هم با ابزار دیده شد، مقلدین مراجعی که ابزار را قبول ندارند باید روز آخر ماه رمضان را روزه بگیرند، ولی اگر در آن روز رسماً عید اعلام شد، مخالفت عملی با نظر رهبری جایز نیست و فقط باید به وظیفه خود عمل کنند و باید هوشیار باشیم دشمن دنبال تفرقه میان مسلمین است. 👈 بیتشر بخوانید: https://b2n.ir/s67283 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💢اختلاف درباره عید فطر و چند نکته قابل توجه ✔️حجت‌الاسلام علی نصیری، استاد حوزه علمیه قم🔻 منشأ اصلی اختلاف چگونگی تحلیل آیه شریفه «فمن شهد منکم الشهر فلیصمه» و چگونگی تحلیل منطقه و افق شهود است که عموم فقیهان معاصر موضوع شهود را شهود با چشم سر می‌دانند و برخی از مراجع همچون رهبری و مرحوم آیت‌الله فاضل شهود با چشم مسلح؛ یعنی با استفاده از تلسکوپ و امثال آن را نیز مکفی می‌دانند. بررسی تفصیلی و فقهی این بحث نیازمند مجال مناسب دیگری است. با این حال باید اذعان کرد که دیدگاه دوم قابل دفاع بوده و به صواب است؛ زیرا از یک سو در آیه شریفه هیچ سخن صریحی از نوع شهود به میان نیامده است و از سویی دیگر آن چه به عنوان موضوع حکم و محط اصلی گرفتن روزه در ماه مبارک یا خوردن روزه در روز عید فطر، مطمح نظر خداوند است، پرتو افکنی هلال ماه در افق هر منطقه است. به عبارت روشن، شهود طریقیت دارد نه موضوعیت. بر این اساس، نه تنها در اثبات آغاز ماه قمری نه تنها شهود بصری و با چشم غیر مسلح لازم نیست، بلکه اساساً شهود هم ضرورت ندارد و از هر طریقی که طلوع و پرتو افکنی ماه بر یک منطقه به یقین اثبات شود، می‌توان به ترتب آثار آن تن داد. ماه بر اساساً تنظیم ماه‌های قمری به عنوان تقویم شرعی و احاله شماری از عبادات و مناسک به آغاز و پایان ماه قمری، با هدف تحقق واقعی آن ماه معنا پیدا می‌کند. گذشته از بحث فقهی، با اختلاف نسبتا گسترده مراجع مکرم تقلید در مثل قضیه عید فطر چگونه باید تعامل کرد؟ 👈 ادامه مطلب: https://b2n.ir/k60670 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════
♦️تصویری متفاوت و پرمعنا از سخنرانی یک دانشجوی خانم به همراه نوزادش در محضر رهبر معظم انقلاب 1400/2/21 🔹خانم فاطمه یوسفی دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی شیراز •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🌹عید سعید فطر مبارک🌹🌹 💠دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1400 روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است. متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع می‌رساند برابر گزارش‌های رسیده از گروههای رصدی خبره و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شؤال در غروب چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) محرز شده و به آن حکم کرده اند، بنابراین پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1400، اول شوال المکرم 1442 و عید سعید فطر خواهد بود. دفتر مقام معظم رهبری •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
👓 در قضیه‌‌ی این  هم که فرمودند، به نظر من اینی که ما بگوئیم باید جوری بشود که همه، در یک روز عقیده‌‌ی به عید پیدا کنند، این نشدنی است؛ یعنی طبق مبانی فقهی ما نشدنی است؛ همه‌‌ی فقها بر یک فتوا متفق بشوند؛ خوب، نمیشود 🔹 بالاخره یک فقیهی ممکن است پیدا بشود که نظرش چیز دیگری باشد؛ بنابراین اختلاف به وجود خواهد آمد. ما این اختلاف را خیلی بزرگ نکنیم؛ چه اهمیتی دارد؟ چه اشکالی دارد؟ ‼️ یک نفری است، فتوائی دارد یا مقلدینی هم دارد، یا ندارد و طبق فتوای خودش عمل میکند. 🔻 منتها البته امسال هم مشاهده کردید، با اینکه بعضی از آقایان بزرگ و محترم و مراجع عظام نظرشان نظر دیگری بود، هیچ به این نظر مخالف انجام نگرفت؛ شما ملاحظه کردید. این خیلی چیز مهمی است؛ این خیلی چیز عظیمی است؛ خیلی باید قدردانی کرد. اینجور نبود که حالا یک نماز عید روز یکشنبه تشکیل بشود مثلاً در اصفهان یا در مشهد یا در تهران یا جای دیگر، یک نماز عید هم روز دوشنبه. همچین کاری اتفاق نیفتاد؛ این خیلی مهم است. خوب، بزرگان انصافاً همینطور که همیشه‌‌ی عقیده‌‌ی ما بوده و الان هم هست، به مصالح نظام، به مبانی نظام خیلی پایبندند، خیلی معتقدند؛ انسان اینها را میبیند؛ و واقعاً باید قدردانی کرد، شکرگزاری کرد. 🔹 بنده خیلی از آقایان محترم و بزرگی که فتوایشان هم غیر از آن چیزی بود که مبنای ما بود، متشکرم، اما در عین حال، به مخالفت تظاهری نکردند؛ این خیلی چیز مهمی است. ۸۸،۷،۲ دیدار با خبرگان 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
♦️پنجشنبه غرۀ شوال ۱۳۰۹ هـ.ق. عیدفطر، دیشب تمام مردم برای طلب هلال رفته بودند؛ حتی آغامحمّدخان هم بالای بامِ خوابگاهِ ما رفت و هلال را دید و سایرین هم دیده بودند. دیگر شک و شبهه‌ای جهت عید باقی نماند. صبح برخاستیم و رفتیم به اتاق امین‌اقدس که رخت بپوشیم، دیدیم پاکتی آوردند که امین‌السّلطان فرستاده بود؛ باز کردیم خواندیم. دیدیم نوشته است که در قم و قزوین و بعضی جاها ماه را دیده‌اند و ثابت شده است و امروز عید است. فوراً حکم کردیم چند تیر توپ انداختند، و نقاره‌خانه زدند. تقریباً چهار ساعت از دسته گذشته بود که مردم خبر شدند امروز عید است. آغانوری خواجه، خیلی مردکه خوبی است؛ دیدیم آنجا راه می‌رود. صدایش کردیم، تلگراف قزوین را بهش نشان دادیم و گفتیم این است، آخوندها نوشته‌اند به ما ثابت شد و روزه را خوردیم. یک تکّه نان آوردیم و گفتیم بخور. این همین‌طور راست راست وایستاده بود هیچ نمی‌گفت. گاهی می‌گفت که {نُمُ خُورُم، نُمُ خُورُم}. هر چه گفتیم بخور، دیدیم نمی‌خورد و آخر بنا کرد به گریه کردن. یک بامّ زدیم توی سرش و گفتیم جهنّم نمی‌خوری؛ تا عصر اگر چیزی خوردی پدرت را درمی‌آورم. حقیقتاً خیلی مردکه خری است! منبع: روزنامۀ خاطرات ناصرالدین‌شاه، به کوشش دکتر محمداسماعیل رضوانی و فاطمه قاضیها •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
4_5830225350482725108.mp3
2.47M
💠🎧 منم آن اندکی که بسیارش نمودی ... ♦️ دلمان برایت تنگ می شود ای ماهِ ماه •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔶 گروه خادم الزهرا مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها به فضل خدا و با کمک بانیان محترم، سومین دور از طرح کمکهای مومنانه (ویژه ماه مبارک رمضان) را باتهیه ۱۷ بسته معیشتی و توزیع ۱۳۰ پرس غذای گرم میان خانواده های نیازمندان پایان داد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔷 تهیه ۱۲ بسته غذایی شامل ( روغن، برنج، ماکارونی، چای) و توزیع میان مومنین به مناسبت لیالی قدر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان اسفراین •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🌺 طبخ وتوزیع ۲۰۰ پرس غذای نذری و توزیع در بین مدافعان سلامت و نیازمندان، توسط قرارگاه جهادی ریحانه النبی(س) مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان اسفراین. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔰تشریح فرآیند سنجش سلامت متقاضیان ورود به حوزه علمیه خراسان 🔻مدیر مشاوره و آموزش های علمی کاربردی معاونت فرهنگی حوزه علمیه خراسان نسبت به اقدامات انجام شده و فرآیند سنجش سلامت متقاضیان ورود به این حوزه توضیح داد. 💠 مشروح خبر👇 https://hozehkh.com/OneEntry?entryID=40333 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
📜 متن بیانیه پایگاه بسیج مدرسه علمیه فاطمه الزهرا علیها سلام شهرستان قوچان در محکومیت کشتار کودکان و زنان بی‌گناه در افغانستان 🌹 نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ 🌹 ◾️ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز شنبه ١٨ اردیبهشت هنگام تعطیلی مدرسه دخترانه سیدالشهدای غرب کابل که شیعیان هزاره در آن درس می خوانند، هدف حمله خودرو بمب گذاری شده قرار گرفت. ◾️این حمله ی هولناک ایادی آمریکا که منجر به شهادت ۸۵ دانش آموز بی گناه و ۱۷۰ زخمی در مدرسه سیدالشهدا در کابل شد نشان از شکست سیاست های آمریکا در ۲۰ سال حضور ننگین در افغانستان می باشد.آمریکا، داعش و دیگر دولت ها و گروه های تروریستی باید بدانند که ملت شجاع و رشید افغانستان که با دست خالی ارتش سرخ شوروی سابق را از کشورشان خارج کردند و تاریخ ساز شدند، آمریکا و ایادی مزدور آن ها را نیز به این سرنوشت دچار خواهند کرد. 🔹ما اساتید و طلاب بسیجی ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه از دادگاه های اسلامی و بین المللی می خواهیم عاملان این جنایت تروریستی را شناسایی و مجازات نموده و اجازه دهند ملت شجاع، فهیم و آگاه افغانستان سرنوشت خود را به دور از هرگونه مداخله خارجی که نقض صریح حاکمیت ملی افغانستان و منشور ملل متحد است تعیین نمایند. 🔹در پایان تأکید می­ کنیم پایداری ملت افغانستان در مقابل حمله متجاوزان و اشغالگران به رغم ادامه تجاوز امریکا ان شاء الله به یاری خدا خواهد انجامید. 🌹 إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَكُمْ 🌹 ✅ پایگاه بسیج طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا علیها سلام شهرستان قوچان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🇮🇷 اردوجهادی یک روزه در روستای قاسم اباد شهرستان اسفراین توسط طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها جهت بیان دستاوردهای انقلاب و بصیرت افزایی جهت حضور پرشور در انتخابات و انتخاب اصلح. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💠گزیده ای از کتاب فضائل و آداب أعياد شرعیه، أثر علّامه ملّاحبيب الله شريف كاشانى(قدّس سره) در خصوص عيدفطر؛ بِسم ِ الله ِ الرَّحمنِ الرَّحیم ِ الحَمدُللهِ رَبِّ العالمینَ وَالصَّلوةُ عَلی أشرَفِ أنبیائهِ مُحَمَّد وَ آلهِ الطّاهِرینَ أمّا بعد ♦️پس چنین گویدعبد مقیّد حبیب الله بن علي مدد که این رساله ای است دربیان فضائل وآداب أعیاد شرعیه که نوشته می شود درأیّام تعطیل با کمال تعجیل ومرتب شده بر ده باب ؛ ♦️باب اول در جمله ای از فضائل وآداب روز عیدفطراست که روز اوّل ماه شوّال باشد واین روز را عید نامیده اند برای آنکه برمی گردد درآن عوائد وفواضل مغفرت حق سبحانه بربندگان خود ومزد می دهد ایشان رابرای آنکه امتثال کرده اند امر او را درگرفتن روزه وظاهر می شود درآن حقیقت " الصّومُ لي وَأنا أجزی به" ۱ زیرا که هر عاملی را بعد ازفراغ از عملش مزد می دهند و انَّ الله لایُضیعُ عَمَلَ عامِل مِنکُم پس می گیرند دراین روز مؤمنان مزد عبادت خود را و فائز می شوند عاشقان حقیقی در این روز به جنت وصال ایزدی پس خوشحال و خرسند می گردند طالبان به رسیدن به انواع تفضلات حضرت أحدي پس چه روزی بهتر است از آن روزی که بنده مورد عنایات مولای خود شود وچه عیدی بزرگ تر است از آن عیدی که گناهان بنده درآن آمرزیده شود. "لیس العیدُلِمَن لَبِسَ الجَدیدَ وَ إنّماالعیدُ لمن أمِن الوعیدَ" ۲ عیدآن کس را نیست که لباسی تازه پوشد بلکه آن کس راست که ازعذاب ایمن شده باشد. واگر چه ماگناهکاران راعبادتی نیست که به سبب آن به رحمتش امیدی داشته باشیم ویا آنکه مزدی را مستحق شویم إلّا آنکه رحمت واسعه اش مارا امیدوار ساخته خداوندی‌چنین‌بخشنده‌دارم که با چندان گنه امیدوارم ♦️ودر دعاهای این روز فقراتی است که حاصل مضمونش این است که خداوندا ،هرکس که دراین روز آماده شده که به سوی مخلوقی رود به امید عطا و بخشش او پس من به سوی تو آماده شده ام به بوی فضل وعطای تو و پیش نباخته ام عمل صالحی را که به او خاطر جمع باشم بلکه آمده ام درحالی که خاضعم وبه گناهان خود وبد کردن به نفس خود مُقِرّم پس ای بزرگوار باعظمت بیامرز برای من گناه بزرگ مرا زیرا که نمی آمرزد گناهان بزرگ را جز تو ، و بالجمله این روز را فطر گفته اند برای آن است که تکلیف روزه از بندگان برداشته می شود بلکه روزه گرفتن برآنها دراین روز حرام است و واجب در این روز إخراج زکات فطر است وشرایط وجوب آن یا قدر و وقت آن را در رساله مسائل الأحکام ذکر کرده ام. 🌷🌹🌸🌼 🌺 💐 ✅اما آداب این روز پس چند امر است: ♦️اول: غسل است و بعضی حکم به وجوب آن کرده‌اند و مستحب است بجا آوردن آن در زیر سقف و خواندن این دعا را پیش از غسل «اَلّلهُمَّ اِیْماناً بِکَ وَ تَصْدیقاً بِکِتابِکَ وَ اتّباعَ سُنَّةِ نَبیِّکَ»۳ و خواندن این دعا را بعد از غسل «اَلّلهُمَّ اجْعَلْهُ کَفّارَةً لِذُنُوبى وَ طُهْراً لِدَنَسى اَلّلهُمَّ أذْهِبْ عَنّى الدَّنَس»۴. ♦️دوم: افطار کردن است در اول روز به خرما. ♦️سوم: زیارت کردن حضرت سیدالشهداء است. ♦️چهارم: خواندن این دعا است بعد از نماز صبح «اللَّهُمَّ إِنِّي تَوَجَّهْتُ‏ إِلَيْكَ بِمُحَمَّدٍ أَمَامِي وَ عَلِيٍّ مِنْ خَلْفِي وَ عَنْ يَمِينِي»۵ تا آخر. ♦️پنجم: زیارت کردن مؤمنان سیَّما علما و صلحا. ( چاپ قدیم ، صفحه ۴-۲ ) --------------------------------------- ۱-وسائل الشيعة - طبع الإسلامية  نویسنده : الحر العاملي، الشيخ أبوجعفر  جلد: 7صفحه: 292 ۲-بحارالانوار علامه مجلسي جلد40صفحه73 ۳-الفقه المنسوب للإمام الرضا(ع)، ص 175. ۴-إقبال الأعمال - طبع القديمة  نویسنده : السيدبن طاووس    جلد : 1  صفحه : 2۷۹. ۵-إقبال الأعمال - طبع القديمة  نویسنده : السيد بن طاووس   جلد : 1  صفحه : 275 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💢وفاقی مبارک و ضروری ✔️استاد ابوالقاسم علیدوست🔻 🔹در بسیاری از سال‌ها مراجع عظام تقلید نسبت به رؤیت هلال شوال (عید فطر) اختلاف پیدا می‌کنند؛ و در حالی که بعضی از ایشان روزی را به عنوان عید فطر اعلام می‌کنند، گروهی دیگر فردای آن روز را عید می‌دانند و البته برخی هم در اواسط یا اواخر همان روز اول، عید فطر را اعلام می‌کنند که منشأ این اختلاف سه امر است. 🔸بر کسانی که نسبت به فرایند اجتهاد آشنا نیستند گاه این ابهام و پرسش رخ می‌نماید که چرا مراجع تقلید با هم نمی‌نشینند این اختلاف‌ها را حل کنند؟ در حالی که آشنایان به فرایند استنباط می‌دانند که فقیهان امامیه در بسیاری از موارد سخنان یکدیگر را با دقت مطالعه می‌کنند حتی گاه با هم مباحثاتی دارند ولی بنا نیست همه اختلاف‌های نظری با نشست و مذاکره حل شود همان گونه که دانشمندان و ایستادگان بر قله علم در سایر علوم هم با هم اختلاف‌هایی دارند بدون اینکه یکی بتواند دیگری را قانع کند. 🔹به نظر می‌رسد اینکه مسئله هلال شوال بزرگ‌نمایی نشود و هر یک از متدینان از مرجع تقلید خویش پیروی کند هر چند راه حلی دلسوزانه و قابل احترام است ولی جلو برخی سرگردانی‌ها و سوءاستفاده‌ها را نمی‌گیرد؛ و به نظر می‌رسد بتوان برخی راه حل‌ها ارائه کرد که ضمن موجه بودن و برخوردار بودن آن از انضباط فقهی از آسیب کمتری برخوردار باشد بلکه به شرط اجرای کامل آن بدون آسیب است. 👈 راه مورد نظر این است: https://b2n.ir/z29739 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚═══
♦️ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه مشهد 🔹اگر کسی بگوید در انتخابات شرکت نمی‌کنم مثل نعمتی است که لگدمال شده و تمام رسانه‌های غربی و آمریکایی و مزدور استکبار درصدد این هستند که مردم را نومیده کرده و بگویند در انتخابات شرکت نکنید. 🔹اگر دیگران بخواهند برای شما تصمیم بگیرند زندگی شما نیز همین می‌شود؛ اینکه آقایی عربده بکشد من در انتخابات شرکت نمی‌کنم یعنی در سرنوشتت تصمیم گیرنده نیستی. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
بیایید فهم‌مان را به فهم امام جامعه نزدیک کنیم. 🔻پنجمین دوره‌ی آموزشی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب (معارف انقلاب اسلامی_سطح یک) 🔹 مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبر انقلاب، یک مجموعه‌ی کاملا مستقل و مردمی است که از تابستان ۱۳۹۶ شروع به تدوین، ارائه و اجرای اولین سیر مطالعاتی "آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب" به منظور تربیت نیرویِ فکریِ طراز انقلاب اسلامی کرده است. 🔹 مزایا: ۱. شرکت در دوره‌های آموزش و و ۲. امکان شرکت در (تربیت مدرس و تربیت پژوهشگر) ۳. بهره‌مندی از ۴. اعطای 🔸زمان ثبت‌نام: از چهارشنبه ۸ اردیبهشت تا ۲۸ اردیبهشت ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر در سایت مجموعه‌ی تبیین🔻 https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab ✔️ مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری https://eitaa.com/joinchat/3621912577C90a6801c72 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛