🔷 #تحول حتمی است، منتها تحول دو طرف دارد: تحول در جهت #صحیح و درست، تحول در جهت #باطل و غلط.ما باید مدیریت کنیم که این تحول در جهت درست انجام بگیرد. این وظیفه ی مؤثرین در #حوزه است. #مدیران_حوزه، #فضلای_حوزه، #صاحبنظران_حوزه باید همتشان این باشد. از تحول نباید گریخت. حالا آقایان بیان کردید در شیوه ی #آموزش، در شیوه ی #پژوهش، در شیوه ی #پذیرش، در #کتاب_درسی؛ همه ی اینها تحول میخواهد. نگوئید ده سال پیش، پانزده سال پیش لازم بود، این برنامه را نوشتیم. خیلی خوب، آن برنامه مال ده سال پیش بود، ببینید شکل #تکمیل یافته ی این برنامه چیست؟ تحول یعنی این؛ یعنی #به_روز_بودن، بهنگام جلو رفتن، از حوادث عقب نماندن.
مقام معظم رهبری
بیانات در دیدار جمعی از اساتید، فضلا، مبلّغان و پژوهشگران حوزه های علمیه کشور
۱۳۸۶/۰۹/۰۸
#امام_تحول
#تحول_در_حوزه
🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🔻مدیر حوزه علمیه خراسان
⚜آیت الله عاملی
🔸حوزه علمیه حافظ و نگهبان انقلاب
💠امروز حوزه های علمیه حافظ و نگهبان انقلاب و نظام اسلامی هستند،بنابراین در برابر نظام دین،حوزه های علمیه مسئولیت تبیین را برعهده دارند تا این انقلاب به انحراف کشیده نشود واگر در این مسیر عده ای تلاش کردند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند،حوزه ها نباید تماشاچی باشند.
🆔 @howzehkhnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #تماشایی | بیمایه فطیره!
💎 باید خوب درس خواند تا...
⭐️ پاسخ آقا به سوالی که شاید ذهن شما را هم درگیر کرده باشد
🤓 #درس_خوان
🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
✅بسم الله الرحمن الرحیم
📣📣📣 قابل توجه عموم استادان، پژوهشگران، دانش پژوهان حوزه و دانشگاه و علاقه مندان به دانش های زبان و ادبیات قرآن کریم
🏫 «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان» با مشارکت «گروه علمی ادبیات عرب مدرسه علمیه عالی نواب» و اشراف «معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان»، در راستای دانش افزایی و ارتقاء سطح علمی ادبی حوزه، اقدام به راه اندازی «سامانه پاسخگوئی و نشر تحقیقات ادبی» نموده است.
❇️ اهداف «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی حوزه علمیه خراسان»:
📌 ارائه رویکرد مسأله محور برای دانش های ادبی در راستای فهم بلاغی قرآن کریم
📌نشر و معرفی منابع تخصصی ادبیات قرآن
📌نشر پرسش های منتخب سامانه پاسخگویی حوزه علمیه خراسان
📌ارائه مشاوره علمی جهت انجام پژوهش های ادبی، مقالات علمی پژوهشی، تدوین پایان نامه در راستای کشف و تبیین ظرافت های ادبی و بلاغی زبان قرآن کریم
📌برگزاری نشست های علمی در موضوعات مرتبط با زبان و ادبیات قرآن کریم
📲 شما می توانید پرسش های ادبی خود در موضوعات زیر را ارسال نموده و پاسخ خود را دریافت دارید.
❇️ دانش لغت
❇️ دانش صرف
❇️ دانش نحو
❇️دانش بلاغت
❇️ منبع شناسی تخصصی زبان و ادبیات قرآن کریم
❇️ و ....
💎 راه های ارتباط با «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی حوزه علمیه خراسان»:
1️⃣🗳 ارسال پرسش در پیام رسان ایتا به شناسه:
🆔 @sepenta110
2️⃣🗳 ارسال پیام در سایت حوزه علمیه خراسان/ سامانه اساتید/ سامانه پرسش علمی/ گروه ادبیات عرب
3️⃣🗳 ارسال پیام در سایت حوزه علمیه خراسان/ سامانه طلاب/پورتال آموزش/ سامانه پرسش علمی/ گروه ادبیات عرب
4️⃣ ☎️ تماس با سامانه «پاسخگویی به مسائل ادبی مدرسه عالی نواب» به شماره: 05132251423 (در دست اقدام)
🏢 لینک عضویت در کانال ایتا «سامانه پاسخگويي و نشر تحقیقات ادبی حوزه علمیه خراسان»:
🆔 eitaa.com/sepentaLiterary
🇮🇷 طرح خدمت سربازی طلاب در سال 99 اعلام شد 🇮🇷
✳️ طلاب و روحانيون واجد شرايط ميتوانند از طريق انجام مأموريتهاي فرهنگي، تبليغي، تدريسي و اداري طبق شرايط خاص، خدمت سربازي خود را طي كرده و كارت پايان خدمت دريافت كنند.
🅰️ شرایط طرح
🔹 حداقل تحصيلات حوزوي اتمام سطح يك (كتبي و شفاهي) می باشد به جز مواردی که نهاد متقاضي سطح بالاتري را مقرر کرده باشد.
🅱️ تبصره
🔹انجام خدمت وظيفه از طريق اين طرح در شهرهاي مشهد، قم، اصفهان و شهر محل تحصيل طلبه ممنوع است
📌 متن کامل جزییات طرح 👇👇
http://172.16.16.2/OneEntry?entryID=37934
🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🔻محمدیعراقی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم:
⚠️ نباید برخی افراد از دل حوزه علمیه نسبت به ولایتفقیه ناسپاس باشند
◽️رهبرانقلاب عنایت خاصی به جهادگران دارند.
گزارش فعالیتهای روحانیون جهادی در مسئله کرونا موجب خشنودی دل رهبر معظم انقلاب شد.
◽️رهبر انقلاب به ما تاکید کردند که هر خدمتی که میتوان به نیروهای جهادی انجام داد، بدون هیچ محدودیتی صورت گیرد.
◽️با حرکتهای موثر طلاب جهادی، طرحی که دشمن برای ضربهزدن به حوزههای علمیه و پایگاههای انقلابی داشت، نقش بر آب و خنثی شد.
◽️این حرکت عملی طلاب به اندازه صدها مقاله و کتاب موثر بود.
◽️این حرکت سیره مبارکه طیبه ائمه اطهار(ع) را زنده کرد.
◽️جمهوری اسلامی در مقابله با فساد با کسی سر شوخی ندارد، حتی اگر معاون اجرایی قوه قضائیه آن شخص فاسد باشد.
◽️متاسفانه عدهای در داخل کشور و حتی بعضا در حوزه بیان میکنند که نظام ولایت فقیه مساوی با استبداد است، این حرف ناسپاسی محض است، چگونه ولی فقیه مستبد میشود، اما حکومت آمریکا زانو را در حلقوم مظلوم میگذارد تا بمیرد و در عین حال لقب آزادی میگیرد.
کسی که در این حوزه علمیه تربیت شده، نباید اینگونه ناسپاسی کند.
hawzahnews.com/news/904859
🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
💠 یک مطلب دیگری که به نظرم مهم است، سؤال یکی از این خانمهای فاضل بود که جایگاه اجتماعی طلّابِ خواهر کجا است؟
🔸بله، واقعاً سؤال بجایی است؛ البتّه به طور اجمال میدانیم. این خانمهای طلبه وقتی درس طلبگی میخوانند و ما این همه فاضل زن داریم، حضور اینها در بین خانوادهها، در اجتماعات زنان خیلی مغتنم است.
🔹یک روز یک بانوی اصفهانی بود، ملّای خوبی بود و در علوم عقلی و مانند اینها بیشتر تخصّص داشتند، خانم محترمی بود؛ مرحوم آقای طباطبائی دیدن ایشان رفته بودند، با ایشان ملاقات کرده بودند، مباحثه کرده بودند و مانند اینها؛ و خب افتخار میکردیم که یک بانوی فاضلهی عالمهای داریم؛ حالا چند ده هزار طلبهی فاضل [داریم] که بینشان تعداد زیادی فضلای برجسته هستند -چه در زمینهی علوم عقلی، چه در زمینهی فقه و بقیّهی دانشهای رایج حوزه- [این] خیلی چیز مهمّی است؛ [باید] جایگاه اینها معلوم بشود.
❇️ بهره مندی از ظرفیت علمی و فکری طلاب خواهر
🔸و این آخر هم یکی دیگر از خانمها پیشنهادهایی در همین زمینه داشتند که آنها هم مهم است، [از جمله اینکه] ظرفیّتهایی که در طلّاب خواهر هست، به رسمیّت شناخته بشود و در مراکز گوناگون فرهنگی و فکری و مانند اینها، در این کمیسیونها، کمیتهها، شوراها و در مراکز رسمی از اینها استفاده بشود؛ این به نظر من جزو کارهای مهمّی است که در حوزه باید انجام بگیرد.
🗓۱۳۹۸/۰۲/۱۸
🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🔻معاون پژوهشی جامعةالزهرا(س):
✅ سبکزندگی مجتهده بانو امین برای جوانان الگو شود
ریحانه حقانی در گفتوگو با خبرگزاری حوزه در سالروز رحلت بانو مجتهده امین:🔻
◻️ ایشان نه تنها دارای بعد علمی و منظومه فکری بود بلکه در تعامل با همسر، فرزند و خانواده در ابعاد مختلف نمونه بود از این رو باید بر روی ترویج #سبکزندگی ایشان در بین همه مردم سرمایه گذاری شود.
◻️ بانو مجتهده امین نشان داد که مادر بودن با عالم بودن منافاتی ندارد. ایشان در سن 40 سالگی اجازه اجتهاد از آیت الله حائری را دریافت کرد.
◻️ ایشان دارای تالیفات بسیاری بود که امروز کشورهای عربی و اسلامی مانند لبنان از کتابهای ایشان استقبال می کنند.
🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🎙 #گفتگوی_پژوهشی
📚نگاهی تاریخی، آسیبشناسانه و روشی به درس خارج
در گفتوگو با حجتالاسلام والمسلمین احمد مبلغی
استاد درس خارج فقه و اصول، مسئول پژوهشکده فقه و حقوق و مدیریت مرکز تحقیقات مجمع تقریب
✳️سهم #پژوهش_در_درس_خارج
🔰فعالیت شاگرد در درس خارج، به سه دسته تقسیم میشود که هر سه را باید انجام دهد:
1️⃣فعالیتهای تمهیدی: طلبه باید برای درس خارج مهیا شود، پیشمطالعه دقیق داشته باشد، اقوال را ببیند و هر چه آمادگیهای قبل از درس خارج، بیشتر باشد، میزان و سطح بهرهمندی از درس خارج بیشتر میشود.
2️⃣ فعالیتهای تقریری: درس خارج به لحاظ اهمیت و نیز هدف مهمی که بر دوش خود دارد که ایجاد اجتهاد است، حتماً باید همراه با فعالیت تقریری باشد، چه تقریر شفاهی و چه تقریر کتبی. شاگرد باید درس را تقریر کند. چه در قالب مباحثه و چه تقریر کتبی با قلم خودش (نه اینکه حرف های استاد را من البدو الی الختم بنویسد).
3️⃣فعالیتهای پژوهشی: طلبه باید علاوه بر تقریر، فعالیت تحقیقی هم داشته باشد. مثلاً اینکه استاد میگوید قال فلانٌ کذا، آیا درست میگوید؟ باید تحقیق شود یا اینکه ببیند وقتی استاد استدلالی میکند، درست استدلال کرده است؟ باید نسبت به آن نقد کند.
⚜️پس اگر این رکن رکین تحقیق و فعالیت تحقیقی نباشد، درس خارج، ارزش و فایدهای ندارد و طلبه به مقلّدی تبدیل میشود که حرفهایی را میشنود که تأثیر دارد، اما اجتهادی را که خود طلبه پا پیش بگذارد و جرئت نظر دادن پیدا کند، به همراه نمیآورد.
🔻 متن کامل گفتگو:👇
📎حجت الاسلام احمد مبلغی، رهنامه، ش 7، ص16و17
🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
🔳 پیشنهاد دبیر جامعه روحانیت شیراز برای جمعآوری و چاپ خاطرات طلاب جهادی
حاضرم تمام خاطرات شما را جمعآوری کنم و هزینه نشر آن را بپردازم، چراکه این کار جهادی باید برای آیندگان به عنوان الگو در تاریخ بماند که در ایران در دوران امام خامنهای، طلابی از این مرز و بوم درحالی که اکثر مردم می ترسیدند به اموات کرونایی نزدیک شوند، در این میدان به صورت جهادگونه از جان خود گذشتند.
به دلیل ترسی که از این بیماری به وجود آمده بود برخی از خانوادههای اموات، حتی حاضر نشدند کارهای دفتری اموات خود را در دارالرحمه انجام دهند، انجام کار با این دیدگاه بسیار دشوار بود.
hawzahnews.com/news/905176
🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
24.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ضرورت_رشته_تفسیر_تربیتی
#سطح_چهار_حوزه_خراسان
#موسسه_تخصصی_امام_سجاد علیه السلام
🔸 ضرورت رویکرد تربیتی به تفسیر قرآن کریم
🔸 حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضایی اصفهانی
🔹ریاست مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث
🔹 از اساتید موسسه تخصصی امام سجاد علیه السلام.
🔸 برای ثبت نام در رشته تفسیر تربیتی سطح۴ حوزه علمیه خراسان، به این آدرس مراجعه نمایید 👈
mtsajjad.ir
🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
⭐️ براي اولين بار در حوزه هاي علميه كشور ⭐️
🔹 رشته تخصصي تفسير تربيتي سطح چهار 🔹
🔸مؤسسه تخصصی امام سجاد (علیه السلام) 🔸
🗓 تاریخ ثبت نام:
6 خرداد الي 31 تير ماه 1399
🖊 راهنماي ثبت نام: Mtsajjad.ir
#ویژه_طلاب_برادر
تلفن: 32283435-051
همراه: +989906562131
كانال: @Mtsajjad_ir
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
⚫️ شهادت حضرت امام صادق(علیه السلام) چشمه جود و سخاوت، کوه حلم و بردباری و دریای عمیق علوم لدنی بر شاگردان مکتبش تسلیت باد.
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
#اطلاعیه_پذیرش
🔻ثبتنام سطح 4 خواهران در سه رشتهی تخصصی
🔸حوزه علمیه خراسان در رشتههای «تفسیر تربیتی»، «کلام جديد» و «فقه مقارن» مقطع تخصصی سطح ۴ ویژه خواهران، برای سال تحصیلی 1400-1399 طلبه می پذیرد.
https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37966
👉 @masirtalabe
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
#امام_صادق علیه السلام
#وجود_تشکیلات_پنهانی_ایدئولوژیک_سیاسی
🔰تلاش تشکیلاتی شیعیان در جهت تشکیل نظام علوی
🔶 نام شیعه در زمان ائمّه(علیهمالسّلام) بر کسی اطلاق نمیشد که فقط محبّت خاندان پیامبر(صلّیاللهعلیهوآله) را در دل داشته باشد یا صرفاً به حقّانیّت آنان و صدق دعوتشان معتقد باشد بلکه بهجز اینها، شیعه بودن یک شرط حتمی داشت و آن عبارت بود از پیوستگی فکری و عملی با امام و شرکت در فعّالیّتی که به ابتکار و رهبری امام در جهت بازیافتن حقّ غصبشده و تشکیل نظام علوی و اسلامی در سطوح مختلف فکری، سیاسی و احیاناً نظامی انجام میگرفت... این، چکیده و عصارهی نگاهی دقیق به زندگی ائمّه(علیهمالسّلام) و بویژه امام صادق(علیهالسّلام) است.
📚پیشوای صادق، حضرت آیتالله خامنهای، انتشارات انقلاب اسلامی، ص۱۰۶.
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
📢ثبت نام تا پایان خرداد 99 تمدید شد.
💠پذیرش رشته های تخصصی سطح 2 و 3 پیوسته- ویژه برادران
🔖 در رشتههای:
📚تفسیر و علوم قرآن
📚تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام
🔷شرایط:
🔹اتمام سطح یک
(ویااشتغال به پایه 5 باشرایط مندرج در دفترچه)
🔹کسب امتیاز لازم در فرآیند پذیرش
🔶مزایا:
🔸اعطای دانشنامه تخصصی سطح سه
🔸معرفی طلاب ممتاز به مدارس وموسسات جهت تدریس
🔸به کارگیری دانش پژوهان توانمند در پروژهای پژوهشی
🔸امکان ادامه تحصیل در مقطع سطح چهار تخصصی و یا دکتری
🔸بهره مندی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه
🔸پرداخت کمک هزینه تحصیلی
‼️مهلت فوق، آخرین فرصت ثبت نام خواهد بود و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
✅جهت کسب اطلاعات بیشتر، دریافت دفترچه راهنما و ثبت نام به کانال پذیرش مدرسه تخصصی قرآن و عترت در پیام رسان ایتا به آدرس@pmqekh مراجعه نمایید.
☎️تلفن تماس:
05132008667 - 09156937463
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
🏴 #شهادت_امام_جعفر_صادق_تسلیت_باد
آیا #امام_صادق علیه السلام رئیس #مذهب_جعفری است؟!
✍️ به قلم حجت الاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹در سالهای اخیر بر زبان گویندگان و قلم نویسندگان اینطور رایج شده که امام صادق رئیس مذهب جعفری است. درحالی که این تعبیر کاملاً غلط و ساخته و پرداخته مخالفین شیعه است. البته بعضی نیز با توجه به جایگاه علمی امام صادق و نقش بی بدیل ایشان در احیاء اسلام، گمان کرده اند که این لقب، تمجید از مقام شامخ حضرتش محسوب میشود و مکرر آن را بر زبان جاری میکنند.
🔹باید دانست که اصلاً مذهبی به نام «جعفری» وجود ندارد و هیچ یک از متکلمین و علمای بزرگ شیعه مانند شیخ مفیدها، سید مرتضیها، شیخ صدوقها و... از چنین مذهبی نام نبرده اند. آنچه هست مذهبی است به نام #شیعه دوازده امامی که مؤسس آن، شخص پیامبر است و البته امام اولش امیرالمومنین میباشد. امام صادق علیه السلام نیز ششمین پیشوا محسوب میشود.
🔹علامه امینی در کتاب #الغدیر و #علامه_عسکری در کتب گوناگون اثبات کرده اند که شیعه از زمان پیامبر و با دستور شخص ایشان ایجاد شده است. اما از آنجایی که مذاهب فقهی چهارگانه اهل سنت نوعا اواخر قرن دوم پیدا شده است، سعی کرده اند پیدایش مذهب تشیع را تا زمان فوق به عقب رانند، زیرا حقانیت مکتبی که از صدر اسلام وجود داشته نسبت به مذاهبی که در اواخر قرن دوم پدیدار شده، امر واضح و روشنی است. (البته مخالفینی که مقداری انصاف داشته باشند، پیدایش شیعه را تا زمان فوق به تاخیر می اندازند، وگرنه بعضی از معاندین، چنین تبلیغ می کنند که شیعه ساخته و پرداختهٔ قرون متأخرتر مثلاً در زمان صفویه است.)
🔹 بله حتی میتوان به دلیل حجم عظیم روایات امام صادق علیهالسلام، با مسامحاتی فقه شیعه را فقه جعفری نامید، اما مذهب شیعه که مفهومی وسیعتر دارد و شامل یک برنامه اعتقادی، اخلاقی و عملی است، از دوره پیامبر عزیز اسلام و با امامت امیرالمومنین علیه السلام شکل گرفت.
🔹به هرحال آنچه مسلم است، نقش عظیم امام صادق علیه السلام در حفظ و احیاء اسلام (و نه فقط تشیع) است. اما نباید فراموش کرد که حضرت صادق علیه السلام، امامِ ششمِ مذهبی است که دهها سال قبل از ولادت ایشان، توسط #پیامبراعظم ص تاسیس شده است.
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
⚫️ انا لله و انا الیه راجعون
آیت الله شیخ محی الدین آموزگار، داماد بزرگوار آیت الله مرتضوی و از شاگردان ارشد آیت الله سیدمحمدباقر صدر امروز در سن ۷۶ سالگی درگذشت.
⚫️ معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان، فقدان این عالم ملکوتی را به محضر حضرت بقیة الله(عج) و اساتید و حوزههای علمیه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و صبر و اجر جزیل را برای بیت آن مرحوم و سایر بازماندگان خواستار است.
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
⚫️ انا لله و انا الیه راجعون آیت الله شیخ محی الدین آموزگار، داماد بزرگوار آیت الله مرتضوی و از شاگر
❇️ آشنایی بیشتر با آیتالله محییالدین آموزگار:
☘ آیت الله محییالدین فقیه مازندرانی فرزند بهاءالدین فقیه مازندرانی در سال ۱۳۶۴هـ.ق (۱۹۴۴ م) در خانواده ای مذهبی و دوستدار دانش و فضیلت چشم به جهان گشود و در ابتدای جوانی خود به تحصیل علوم دینی پرداخت.
مقدمات را در محضر عموی خود شیخ محمد کاظم فقیه و شیخ محمد علی افغانی (مرحوم مدرس) آموخت. بخشی از دروس سطوح (کفایه و مکاسب) را نزد سید کاظم حائری و بخشی از مکاسب را نیز از محضر آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی فراگرفت. رسائل را در محضر شیخ محمد علی مدرس افغانی و سید نورالدین اشکوری و شیخ ملاصدرا بادکوبهای آموخت. در مباحث خارج اصول آیتالله خویی و همچنین مباحث خارج اصول و خارج فقه شهید سید محمدباقر صدر و مباحث خارج فقه امام خمینی (رضواناللهعلیهماجمعین) حضور یافت.
وی بیش از ده سال ملازم شهید صدر بود و از نزدیکان و معتمدین ایشان به شمار میرفت. وی در عراق فعالیتهای گستردهای داشت و سالها در نجف اشرف به دو زبان فارسی و عربی به سخنرانی و تبلیغ معارف دینی مشغول بود. فعالیتهای روشنگرانه او باعث شد که رژیم بعثی عراق وی را چندین بار دستگیر و در سال ۱۹۷۵ م از عراق تبعید کند. وی پس از دو سال به عراق بازگشت، اما دوباره در رجب سال ۱۳۹۹ق. تبعید شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران او نیز همچون دیگر شاگردان شهید صدر و بنا به دستور اکید آن شهید والامقام به حمایت همهجانبه از انقلاب اسلامی ایران، با تمام وجود به خدمت به انقلاب پرداخت و مسئولیتهای گوناگونی را در نظام اسلامی به عهده گرفت؛ از جمله مدتی در دادگاه انقلاب شاهرود به قضاوت مشغول شد.
نامههای بسیاری بین او و شهید صدر تبادل شده است که همگی نشان از رابطه عاطفی عمیق شهید صدر با شاگردان است. شهید صدر در یکی از نامههای خود خطاب به وی مینویسد:
«امید من و نور دیدهام ابومحمدعلی! خداوند تو را حفظ کند و از بدیها در امان بدارد.
سلام بر تو ای فرزند عزیزم؛ سلامی به وسعت دلتنگی و اشتیاقم برای تو و دیگر عزیزان همراه تو (که خداوند همهتان را محفوظ بدارد)
این چند سطر را در روز یکشنبه شانزدهم شوال مینویسم درحالیکه حدود یک سال از جدایی ما میگذرد؛ یک سالی که چقدر طولانی گذشت! چندی قبل داشتم به همین دوری فکر میکردم که ناگهان خبر خوش احتمال بازگشت تو به عراق به من رسید و از این خبر خوش به حدی خرسند شدم که کسی این خوشحالی را درک نمیکند، مگر پدری که از فرزند عزیزش جدا شده باشد و سپس ناگهان بارقهای از امید دیدار بر دلش بتابد…»
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👶 فرزندآوری...
⚪️ آیا ما نیز به توصیههای رهبر معظم انقلاب برای این مهم عمل کردهایم؟
#فرزندآوری
#بحران_پیری_جمعیت
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
👶 فرزندآوری... ⚪️ آیا ما نیز به توصیههای رهبر معظم انقلاب برای این مهم عمل کردهایم؟ #فرزندآوری #
✅ افزایش فرزند باید به صورت یک فرهنگ دربیاید...
💠 خدای متعال از مسلمانها خواسته که زیاد بشوند.
این حدیثی که من خواندم از قول پیغمبر اکرم که «تَناکَحوا تَناسَلوا تَکثُروا»(۱)، خدای متعال از مسلمانها خواسته که زیاد بشوند، افزایش پیدا کنند. واقعاً هم این جور است که اگر چنانچه عدد ملّت مسلمان -حالا در یک کشور اسلامی مثل کشور ایران یا در فضای اسلامی مثل امّت اسلامی- زیاد باشد، این زمینه و امکان برای رشد و تعالی در آنها وجود دارد؛ یعنی وقتی که عدّه زیاد است، افراد صالح در آن قهراً زیادترند، تواناییها قهراً بیشتر است، نیروی انسانی قهراً راقیتر است؛ این چون طبیعی است اگر چنانچه جمعیّت زیاد باشد. جمعیّت کم، مقهور واقع میشود.
🔷 امروز در دنیا آن کشورهایی که جمعیّتهای زیادی دارند، به برکت آن به خیلی امکانات دست یافتهاند؛ چین یک نمونه است، هند یک نمونه است؛ با اینکه مشکلاتی هم دارند امّا در عین حال خود این جمعیّت زیاد به عنوان یک ارزش اجتماعی، ارزش سیاسی، یک ارزش بینالمللی برای آنها توانسته موفّقیّتهایی را به وجود بیاورد. بنا بر این نسل باید افزایش پیدا کند؛ اینکه من تکرار میکنم، تأکید میکنم، به خاطر این است.
🔶 و البتّه امروز در کشور ما مردم گوش میکنند، حرفی ندارند؛ آن کسانی که این حرف به آنها میرسد، حرفی ندارند و گوش میکنند منتها مسئولینی که بایستی عملاً دنبال کنند و زمینهها را فراهم کنند، آن کار لازم را انجام نمیدهند. البتّه مسئولین [رده] بالا میگویند قبول داریم امّا مسئولین میانی درست عمل نمیکنند؛ به هر حال افزایش فرزند باید به صورت یک فرهنگ دربیاید. شما ببینید، در بعضی از کشورهای غربی ــ مثلاً در آمریکا ــ خانوادهای پانزده تا بچّه دارند، بیست تا بچّه دارند و از این قبیل، تشویق [هم] میشوند و هیچ کس مذمّتشان نمیکند. امّا نوبت به کشور ما که میرسد، این طرف قضیّه تشویق میشود، [یعنی] کمفرزندی و مانند اینها. بنابراین این هم یک نکته است که انشاءاللّه باید مورد توجّه باشد.۱۳۹۸/۰۵/۱۳
☘ بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از زوجهای جوان
🌐 https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=2630
#ازدواج
#افزایش_جمعیت
#فرزندآوری
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
✳️ حجت الاسلام مهدی رضایی در دیدار با مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان:
💎 فعال سازی ظرفیت های علمی ادبی حوزه علمیه خراسان، زمینه ساز تحول در ادبیات خوانی طلّاب و علاقه مندان به فهم زبان قرآن خواهد بود.
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
✳️ حجت الاسلام مهدی رضایی در دیدار با مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان: 💎 فعال سازی ظرفیت های علمی
🏫 تشکیل «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان»
✳️ حجت الاسلام رضایی در بیان اقدامات تحولی حوزه علمیه خراسان به تشکیل قرارگاه زبان و ادبیات عربی توسط معاونت محترم آموزش حوزه علمیه خراسان اشاره نموده و آسیب شناسی، ضرورت سنجی، برنامه ریزی و پیگیری تصمیمات در حوزه آموزش و پژوهش زبان و ادبیات عربی را از جمله وظایف این قرارگاه برشمرد.
ایشان در ادامه به معرفی اعضاء این قرارگاه اشاره کرده و اعضاء حقوقی این قرارگاه را متشکل از: معاونت محترم آموزش حوزه خراسان، معاونت محترم پژوهش حوزه خراسان، مسئول حوزه مدیریت ، مسئول دفتر طرح و برنامه، نماینده سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، نماینده مرکز استعدادهای برتر حوزه علمیه و اعضاء حقیقی قرارگاه را آقایان: آیت الله ابوالقاسم علیدوست، حجت الاسلام ربانی بیرجندی، حجت الاسلام ملکی، حجت الاسلام علی خیاط، حجت الاسلام مهدی رضایی، دانست.
🏢 افتتاح «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی حوزه علمیه خراسان»
🔅 مسئول «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان» درباره افتتاح «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی حوزه علمیه خراسان» گفت: این سامانه با مشارکت «گروه علمی ادبیات عرب مدرسه علمیه عالی نواب» و اشراف «معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان»، آغاز به کار نموده است.
🔹حجت الاسلام مهدی رضایی، مدیر گروه زبان و ادبیات عربی مدرسه عالی نواب و مسئول قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به افتتاح رسمی «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی حوزه علمیه خراسان»، بارگذاری تدریجی منابع اصیل و معتبر زبان و ادبیات قرآن کریم در این کانال را از ویژگی های بسیار مهم این سامانه خواهد بود.
🔴 ایشان در ادامه افزود: با اشتراک گذاری تدریجی بیش از 40 هزار منبع تخصصی در زمینه «زبان و ادبیات قرآن کریم» و «زبان و ادبیات عربی»، این سامانه می تواند بخش زیادی از خلأ موجود در زمینه ضعف منبع شناسی و دسترسی به منابع جدید و به روز، برای مشتاقان به مباحث «زبان و ادبیات قرآن کریم» را جبران نموده و هزینه زیاد خرید کتاب را از دوش علاقه مندان بردارد.
ادامه خبر: http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37936
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
🏫 تشکیل «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان» ✳️ حجت الاسلام رضایی در بیان اقدامات تحولی ح
📌 راه های ارتباط با «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی حوزه علمیه خراسان»:
1️⃣ 🗳 ارسال پرسش در پیام رسان ایتا به شناسه: sepenta110@
2️⃣ 🗳 ارسال پیام در سایت حوزه علمیه خراسان/ سامانه اساتید/ سامانه پرسش علمی/ گروه ادبیات عرب
3️⃣ 🗳 ارسال پیام در سایت حوزه علمیه خراسان/ سامانه طلاب/پورتال آموزش/ سامانه پرسش علمی/ گروه ادبیات عرب
4️⃣ ☎️ تماس با سامانه «پاسخگویی به مسائل ادبی مدرسه عالی نواب»(به زودی) به شماره: 05132251423 (این سامانه در حال پیگیری و در دست اقدام است).
🌐 برای عضویت در کانال ایتای «سامانه پاسخگويي و نشر تحقیقات ادبی حوزه علمیه خراسان» می توانید به نشانی eitaa.com/sepentaLiterary مراجعه کنید.
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
✅ استخدام طلاب در آموزش و پرورش
📕وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ايران، از ميان طلاب و دانشجويان واجد شرايط سراسر كشور از طريق آزمون متمركز استخدام مینمايد.
برای اطلاع بیشتر لینک زیر را دنبال کنید:
📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
✅ استخدام طلاب در آموزش و پرورش 📕وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ايران، از ميان طلاب و دانشجويان
✅ وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ايران، از ميان طلاب و دانشجويان واجد شرايط سراسر كشور از طريق آزمون متمركز استخدام مینمايد. بر اساس اعلام مسئولين آموزش و پرورش فرآيند ثبتنام و برگزاری آزمون در ماههای مرداد و شهريور و از طريق سامانه سازمان سنجش انجام خواهد پذيرفت.
📖 #شرايط_استخدام : طلاب و روحانيون دارای مدرك سطح۲ با حداكثر ۳۵ سال و سطح۳ با حداكثر ۴۰ سال سن میتوانند جهت ثبتنام اقدام نمايند. همچنين برادران طلبه بايد دارای كارت پايان خدمت و يا معافيت دائم باشند. ضمناً ارائه مدرك تحصيلی الزامی میباشد.
📖 #شيوه_استخدام: برای استخدام در آموزش و پرورش دو مسیر قانونی وجود دارد. مسیر اول : شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان که پس از طی دوره چهار ساله به عنوان معلم مشغول تدریس میشوند. مسير دوم : بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان؛ جذب از طریق آزمون استخدامی است که طلاب و دانشجویانی که مدرک سطح ۲ یا کارشناسی و بالاتر دارند، پس از قبولی در آزمون استخدامی، حدود يكسال در دانشگاه فرهنگيان دوره مهارت آموزی را طی نموده و سپس جذب آموزش و پرورش میشوند.
📖 #سهميه_استخدام : ظرفيت استخدامی برای سال جاری حدود ۴۱ هزار نفر در نظر گرفته شده که از اين تعداد ۲۵ هزار نفر از طريق کنکور سراسری (مسير اول) و حدود ۱۶ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی (مسير دوم) جذب خواهند شد.
📖 #سهميه_طلاب : روحانيون و طلاب گرامی سهمیه جداگانهای برای استخدام در آموزش و پرورش ندارند و طلاب واجد شرايط همانند ساير داوطلبين از طريق آزمون استخدامی امكان جذب و استخدام دارند.
📖 #رشته_استخدامی : امكان شركت طلاب در هشت رشته علوم انسانی : دبیری عربی - مربی امور تربیتی - دبیری معارف اسلامی - آموزگاری ابتدایی - دبیری ادبیات فارسی - دبیری علوم اجتماعی - دبیری تاریخ و دبیری فلسفه فراهم شده است.
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh
▪️واحد تحصیلات تکمیلی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها از میان طلاب فارغ التحصیل و دانش آموختگان دانشگاه شهید مطهری در مقطع عالی سطح سه (کارشناسی ارشد) در رشته های :
▫️تفسیر و علوم قرآنی
▫️فقه و اصول
▫️فلسفه و کلام اسلامی
▫️تبلیغ
ثبت نام به عمل می آورد.
مزایا:
✅ اعطای دانشنامه تخصصی
✅ امکان تحصیل در مقطع سطح ۴ و دکتری
✅ بهرهمندی از اساتید مجرب
✅ امکان استفاده از کتابخانه تخصصی
✅ رویکرد اجتهادی با هدف تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی
✅ امکان استفاده از مهد و پیش دبستانی قرآنی
🗓 آخرین مهلت ثبت نام : ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹
🔰 اطلاعات بیشتر:
🌐 سایت مدرسه
http://islamshenasi.ir
☎️ تلفن تماس :
05138530059
05138583098
🔰
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔷 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
💠 @howzehamozesh