🔹به اطلاع می رساند مجلس ختم والده مکرمه حجت الاسلام سیدمحمودنبویان نماینده سابق مردم تهران،برگزار می گردد.
زمان: شنبه ۴ خردادماه
ساعت ۲۱:۳۰
مکان: ابتدای خیابان کلهری،خیابان آل یاسین،مسجد آل یاسین
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔆14 گام تا امام🔆
✳️گام چهارم: استکبارستیزی✳️
یکی از شاخصههای ثابت و همیشگی امام خمینی (قدس سره) #مبارزه_با_استکبار و استعمار زمان بود. دشمنان راه امام تلاش میکنند این ویژگی و شاخصه را عنصری مزاحم جلوه دهند و اینگونه عنوان میکنند که استکبارستیزی در عصر حاضر موجب انزوای کشور و ملت میشود. امّا تحقیقات علمی و میدانی نشان میدهد که این عنصر نه تنها باعث انزوای کشور نشده بلکه شجاعت ایشان در مبارزه با استکبار #مؤلفه_قدرت امام و امت در چشم #اندیشمندان_حقطلب جهان است. در ادامه گوشهای از نظرات اندیشمندان جهان در مورد امام (قدس سره) و این ویژگی بارز ایشان میخوانیم:
🔹« 1. رحلت امام همانند حیات او در دنیا #انقلابی_بینظیر بود. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی برای تمام مسلمانهای دنیا و بیتردید برای انقلابیون دنیا، یک #الگو است. امام بدون تکیه به هیچ قدرتی توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند و افکار همه مستکبران و کافران را زیر و رو کند. زندگی و مرگ امام یک انقلاب بود... (اسماعیل اوچ ما از دانشمندان ترکیه)
🔸2. غم از دست دادن امام نه تنها برای مردم ایران، غمی جانسوز بود، بلکه برای همه مسلمانان جهان یک ضایعه بزرگ محسوب میشود... امام یکی از #سربازان_واقعی_اسلام بود که با طاغوت، استعمار و استثمار مبارزه کرد و سرانجام پیروز شد...
زندگی ساده امام، بایستی سرمشق تمام مسلمین جهان باشد... (نیمان مایشان-معاون انجمن اسلامی چین)
🔹3. امام خمینی مثل دریای بیکران پرسکون و آرام بود. امام خمینی آمریکا را از ایران اسلامی بیرون راند و ایران را از یوغ استعمار بیرون کشید... امروز اثر این حرکت را ما در آفریقا میبینیم که چگونه یک پزشک مسیحی به یکی از علمای الازهر میگوید ما اسلامی را که در دست اعراب و ایران و شاهان اسیر است نمیخواهیم، ما اسلام خمینی را میخواهیم که در مقابل ظلم میایستد و از مظلوم حمایت میکند. (مولانا سیدصادق علیشاه-از دانشمندان پاکستان)
🔸4. امام خمینی با برپایی حکومت اسلامی و ارائه تئوری #ولایتفقیه که از ویژگیهای ضدغربی و ضداستعماری بالایی نیز برخوردار بود، در برابر سه جریان عمده حاکم یعنی مادیگرایی غربی، نظامهای لائیزم حاکم بر برخی کشورهای اسلامی مانند ایران دوران شاه و ترکیه که تحت نفوذ سیاسی و فرهنگی گسترده غرب نیز قرار داشتند و همچنین جریان افراطی و التقاطی وهابیت که موجب تشدید شکاف و اختلاف در میان جوامع اسلامی گردیده بود، قیام کرد و کوشید #اسلام_واقعی را وارد عرصههای زندگی کند. (دکتر عمران معاولین-استاد فلسفه و ادبیات دانشگاه کاست سات-تایلند) »(فصلنامه تخصصی 15 خرداد صص10-8، شماره 3)
◀️البته باید گفت که این ویژگی امام خمینی (قدس سره)، یک ویژگی شخصی و دارای تاریخ انقضا نبوده و نیست بلکه راهی غیرقابل تغییر برای ما ملت ایران است:
« «من بارها گفتهام...[تا] قطع تمام وابستگیها به تمام ابرقدرت های شرق و غرب، #مبارزات_آشتی_ناپذیرانه ملت ما علیه مستکبرین ادامه دارد. (صحیفه امام، ج12، ص147- 1358/11/22) »
و ایشان با امیدواری و بینشی عمیق این قرن را قرن پیروزی مستضعفین بر مستکبرین نامیدهاند:
««هان ای مسلمانان جهان، و مستضعفان تحت سلطه ستمگران، بپاخیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدرات خود دفاع کنید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر، #قرن_غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است.» (همان، ج15، ص171- 1360/6/15) »
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📷 پزشکان فارغ التحصیل دارالفنون در دوره قاجار
🚨 مگر قبل از رضاشاه، تو این مملکت، دانشگاه و با سواد و آدم بدرد بخور پیدا میشد❗️ 😳
✋ تاریخ را جذاب بخوانیم👇👇
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از دیوار طلاب
♨️نصایح آیت الله وحید خراسانی به #نشست_اساتید ۲
🔻🔻🔻
♨️متن نصایح آیت اللّه وحید خراسانی دام ظلّه در اجلاس نشست اساتید حوزه علمیه قم در بیت ایشان
📅آذر ۱۳۹۶
♨️ در این مجلس همه بزرگان نشست اساتید حاضر بودند
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین سیما بقیة الله فی الارضین و اللعن علی اعدائهم الی یوم الدین
⚠️عمده این است که ما نه قرآن را شناختیم و نه این دین را، نه آورنده این دین و نه حفاظ این دین.
⚠️خواجه نصیر الدین طوسی کیست؟ العقل الحادی عشر. عقل یازدهم عنوان خواجه نصیر است. این فحل الفحول، عظمت حکمتش از مناقشاتش با فخر رازی ظاهر می شود. همچو مردی هنگام مرگ وصیت کرد: مرا پایین پای قبر حضرت موسی بن جعفر دفن کنید و بر لوح قبر من بنویسید: و کلبهم...، وکلبهم سگ این خاندانم اما باسط ذراعیه بالوصید.
⚠️این خواجه و این معرفت!
♨️صاحب جواهر فحلی است. کسی از زمان شیخ طوسی تا زمان صاحب جواهر موفق نشده است از طهارت تا دیات، این جور مستدل، هم اجماع و هم شهرت، شهرت هم دو قسم إما مطلقا إما بین قدماء؛ همچو فحلی از اول طهارت تا دیات.
♨️نایینی اعجوبه ای است. مرحوم کفایی به خود من فرمود: مرحوم آقاضیاء به آخوند اعتراض کرد.
♨️اعتراضش این بود که این همه تقدیر می کنی از میرزا حسین با این که هزار نفر در درس تو حاضرند، آن هم از قبیل ملا عبدالله که فحلی بود.
♨️آخوند جواب داد: این مردی است که من شب یک مشت استفتاء برای او می فرستم، صبح همان شب با تمام مدارک -این کلمه را اهل فن می فهمند- با تمام مدارک از اجماع و روایات، سندا و دلالة، اگر معارض دارد اعمال قواعد تعارض از ترجیح به موافقت کتاب اولا؛ و مخالفت عامه ثانیا، صبح همان شب برای من می فرستد.
♨️همچو مردی لایدرک و لایوصف. آن وقت اعاظم عصر همه ارجاع دادند در فتوا.
⛔️این است تقوا. آن روزگار چه بود این روزگار چه هست!
♨️اهمال معقول نیست.
هر امری اما لابشرط است و اما بشرط. هدایت این دین، این قرآن مبین که ما هرگز قرآن را نشناختیم و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شیء. مفهومی از شیء اعم نیست؛ اطلاق شیء مصدر به کل است و کل از ادات عموم وضعی است.
⛔️این قرآن است و نزلنا علیک القرآن تبیانا لکل شیء آیا ما چه بلدیم؟
⛔️خوشا به حال کسانی که قدر خودشان را فهمیدند و پا از گلیم دراز نکردند.(در این مجلس همه بزرگان نشست اساتید حاضر بودند)
♨️شیخ الطائفه کیست؟
یک شب در مجلس استفتا وارد شدم بر مرحوم آقای خویی. آقای خویی فحل الفحول است، دیدم متحیر است، گفتم: وجه تحیر چیست؟ گفت: رفتم در رجال. به حال شیخ طوسی رسیدم. از طوس آمد به بغداد. این چه مردی است؟! تهذیب و استبصار در حدیث، عده در اصول، رجال شیخ در علم رجال، فهرست در کتب. بانی حوزه نجف است و هر مجتهدی که از آن حوزه در می آید ثمره شجره طیبه شیخ طوسی است. آقای خویی بهتش زده بود. همچو فحلی بعد کتاب دعایی هم نوشته است که ادعیه صباح و مساء را مردم عام قرائت کنند.
⛔️این توفیقات آنها و این هم بدبختی ما!
♨️نوبت رسید به صاحب جواهر. پسر بیست ساله ی صاحب جواهر فوت شد. به پدر خبر دادند. آمد پای جنازه پسر نشست، دو ورق جواهر را نوشت، گفت: این هم برای تو. بعد آهی کشید، پرسیدند: این آه چه بود؟ گفت: آه من سرّش این است که این بچه در زمان فقر و تنگدستی من زندگی کرد، آن هم با چه مشقتی! همچو مردی صاحب جواهر است.
⛔️این روزگار سلف و این روزگار ما! اینها بهت انگیز است.
♨️محمد مکی کیست؟ شهید اول. عقل مبهوت است. در زندان ظرف هفت روز لمعه را نوشت از طهارت تا دیات. این شهید اول است و این لمعه و آن زین الدین شارح.
♨️مهم این است که همین فحل کتابی دارد به عنوان بیان، کتاب دیگری به عنوان دروس؛ بعد روشن می شود احاطه او به مسائل تا چقدر است.
http://yon.ir/8FQwY
@khabarehowzeh
هدایت شده از دیوار طلاب
♨️نصایح آیت الله وحید خراسانی به #نشست_اساتید ۲
♨️متن نصایح آیت اللّه وحیدخراسانی دام ظلّه در اجلاس نشست اساتید در بیت ایشان ۲
📅آذر ۱۳۹۶
♨در این مجلس همه بزرگان نشست اساتید حاضر بودند
🔻🔻🔻
♨️رسید نوبت به شیخ انصاری. شیخ کیست؟
همه شما اهل فضلید. رسائل را باز کنید، اول: «اعلم أن المکلف إذا التفت إلی حکم شرعي»؛ بعد الالتفات حالات نفسانی را ذکر می کند.
هیچ فکر کردید چرا این جا می گوید: «اعلم ان المکلف» خود او باز قائل است به شرعیت عبادات صبی. حل این معما آیا چه جور است؟ این رسائلش، آن هم مکاسب شیخ.
⚠️درس خارج شیخ برای میرزای شیرازی است
♨️این علم، اما زهد
مادر پیری داشت. برای مادر شهریه ای معین کرده بود، پیرزن با آن حوائج و با آن گرفتاری، شکایت برد به میرزای شیرازی که من با این قدر شهریه چه بکنم؟ میرزا آمد پیش شیخ. گفت مادرت را نگاه؛ همچو روزگاری دارد
🔻کوت لیره خانه شیخ انباشته بود گفت: محال است لایمکن است از این حد من بگذرم اما تو مجتهدی و اختیار داری
🔻میرزا دست برد به زیر لیره ها و ریخت به دامن مادر شیخ، و گفت همچو مادری که مثل تو فرزندی تربیت کند سزاوار این حد است
⛔️این علم و این هم زهد
♨️صاحب جواهر در حال نزع بود،
🔻همه علماء عرب- آن وقت نجف خالی نبود، نجفی که مهد کاشف الغطاء بود- همه علما منتظرند چه رخ میدهد
♨️دم جان دادن گفت: شیخ مرتضی کجاست؟ شیخ آمد. گفت: کجا بودی؟ گفت: حرم. دعا می کردم برای شفای تو
🔻گفت: من رفتم و این امت را به تو سپردم
♨️این زهد شیخ: شش ماه گذشت رساله نداد با ارجاع صاحب جواهر
♨️رجوع کردند به شیخ، گفتند: چرا امهال می کنی با ارجاع همچو فحلی؟
♨️گفت: چه کنم؟! آن روزگاری که من هم مباحثه داشتم یکی به نام سعید العلماء از من اقوی بود،
♨️با وجود احراز اقوائیت او جایز نمی دانم رساله بنویسم
♨️رجوع کردند به بابل به سعید العلماء گفت: سلام مرا به شیخ برسانید،
🔻بگویید: استصحاب شما ساقط است؛ وجه سقوط، این است که أنا أعلم بنفسی؛ آن زمان من اقوی بودم اما حالا تو اقوی هستی
♨️بعد که قاصد برگشت و به شیخ پیغام سعید العلماء را رساندند گفت: استصحاب ساقط است
♨️نتیجه این شد: ۶ ماه طول کشید شیخ رساله نوشت
♨️بعد حاشیه رساله شیخ این بود که در زمان غیبت حضرت ولی عصر، عمل به رساله من از باب اکل میته و اضطرار۹ مانعی ندارد
⛔️این علم و این زهد و این دیروز و این امروز!
🔻اما یک مطلب مانده است و آن این است که یکی از شاگردان شیخ آمد پیش شیخ و گفت: من عازم بلادم
🔻شیخ گفت: اما قضاوت! مبادا تصدی کنی «من حکم فی درهمین بخلاف ما نطق به الله فقد کفر بالله العلی العظیم»
🔻اما نماز جماعت، میخواهی بخوان، می خواهی نخوان؛
🔻اما درس بگو،مطالعه را رها نکن؛ سرش این است:«اطلبوا العلم من المهد الی اللحد»
⛔️این علم شیخ و این زهد شیخ، این روزگار سلف، و این روزگار ما!
🔻اما یک راه است، آن راه این است: شاگرد شیخ آمد و گفت: من عازم هستم. شیخ اجازه ای برایش نوشت، بعد رفت.
🔻روز دیگر آمد. گفت: چرا ماندی؟ گفت: خواب دیدم بهشت را. دو تا قصر دیدم، یک قصر مثل قرص قمر در شب چهارده و یک قصر مثل قرص آفتاب.
پرسیدم: این دو قصر مال کیست؟
🔻جواب دادند: قصر مثل ماه مال شیخ انصاری است اما قصر مثل قرص خورشید مال ملاآقای دربندی است.
🔻گفتم: چه حسابی؟ دربندی کجا و شیخ کجا؟! نسبت، نسبت ارض و سماء است، جواب دادند: این قصر که مثل قرص قمر است داده ی خدا به شیخ در اثر علم و عمل اوست اما این قصری که مثل خورشید است، این داده سیدالشهداء علیه السلام به فاضل دربندی است
♨️آنچه مهم است این جمله است. فاضل دربندی روز تاسوعا شهادت حضرت عباس علیه السلام را میخواند؛ پیراهنش عرق میکرد، این پیراهن را بر هر مریضی می انداختند، شفا پیدا می کرد. آخر إن الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة
🔻این جمله ای است که خاتم انبیا شب معراج رفت به اعلا علیین، دید در طاق عرش نوشته اند: إن الحسین مصباح الهدی- این جنبه علمی- و سفینة النجاة -این هم جنبه عملی
🔻آیا چه کردی یا اباعبدالله؟ گفتنی نیست. از صدر زین افتاد روی زمین؛ روی زمین افتاد اما سی هزار نفر به یک نفر افتاده، آن هم کمر از مرگ برادر شکسته؛ صورت به صورت اشبه الناس خَلقا و خُلقا و منطقا برسول الله گذاشته؛ همچنان که افتاد «قوم بالسیوف و قوم بالرماح» آنهایی که شمشیر و نیزه نداشتند سنگها بر آن بدن زدند. اجر چه اجری؟ «الشفاء فی تربته و الائمة من ذریته» این دو مطلب بود
🔻اما آنچه عقل متحیر است، آن وقتی که تمام انبیا داد میزنند: وانفساه!
🔻یک مرتبه یک زن پهلو شکسته می آید و یک پیراهن خونین را در می آورد و روی سر می اندازد، بعد می گوید: یا رب! شیعتی
🔻جبرئیل نازل میشود و میگوید: یا زهرا! خدا به تو سلام می رساند و می فرماید: این پیراهن را از سر بردار، آنچه میخواهی ما به تو میدهیم»
السلام علی الحسین..
http://yon.ir/8FQwY
@khabarehowzeh
هدایت شده از دیوار طلاب
♨️نگاهی به دلیل نصایح آیت الله وحید خراسانی در اجلاسیه رسمی #نشست_اساتید
♨️نصایح آیت الله وحید خراسانی به #نشست_اساتید ۳
🔻🔻🔻
♨️«این است تقوا. آن روزگار چه بود این روزگار چه هست!
♨️«آیا ما چه بلدیم؟ خوشا به حال کسانی که قدر خودشان را فهمیدند و پا از گلیم دراز نکردند
♨️این روزگار سلف و این روزگار ما! اینها بهت انگیز است
♨️«نتیجه این شد: شش ماه طول کشید شیخ رساله نوشت بعد حاشیه رساله شیخ این بود که در زمان غیبت حضرت ولی عصر، عمل به رساله من از باب اکل میته و اضطرار مانعی ندارد. این علم و این زهد و این دیروز و این امروز!»
🔻🔻🔻
♨️نصایح شیخ المراجع قم بر چه آسیب هایی متمرکز بود؟! مرجع ضمیر بیانات ایشان چه کسانی هستند؟!
♨️چرا وقتی اساتید و بزرگان نشست اساتید خدمت ایشان آمده اند و در محضر ایشان «علل بی انگیزگی طلاب به درس و بحث» را بررسی می کنند
♨️ایشان فارغ از آن موضوع بیانات و مواعظی را در علمیّت و دوری از دنیای سلف صالح ارائه فرمودند
علت این است که در سیره سلف صالح رسم نبود که در ریاست دینی سبقت گرفته شود و افراد خود را پیش بیاندازند بلکه برعکس، دیگران اصلح و صالح را مقدم می داشتند
❌اگر نگاهی به دور بر خود بیندازیم اموری کم سابقه در حوزه می بینیم؛
♨️افرادی که هنوز وجهه علمی تام و مقبولیت حوزوی عام ندارند و با اقبال مردمی به مرجعیت نرسیده اند،
استفتائات جواب داده و وجوهات میگیرند و پول پخش می کنند⁉️
⛔️در حالی که مراجعی که اساتید این افراد هستند، زنده اند
♨️و در اعلمیت این افراد نسبت به مراجع و اساتیدشان
چه از جانب مراجعی که اساتیدشان هستند
و چه از جانب عموم اساتید و فضلای حوزه شک وجود دارد
و جالب اینکه غیر از گرفتن وجوهات پول هم می دهند
♨️معنی این کارها دو امر روشن است
⛔️یک: ما خود را اعلم از مراجع معروف و اساتید خود می دانیم لذا وجوهات می گیریم و استفتاء جواب می دهیم و پول هم پخش میکنیم (مگر فردی اعلمیت را شرط مرجعیت نداند)
⛔️دو: ما مرجع و اهل این راه هستیم و افراد هم شان مراجع فعلی ماییم
⛔️در حالیکه امثال آیت اللّه وحید خراسانی هیچ قدمی و قلمی در راه مرجعیت برنداشته اند و هرچه بوده حاصل زحمات علمی و مقبولیت علمی حوزوی و در نتیجه شهرت مردمی حاصل از مقبولیت و شهرت حوزوی ایشان است
♨️ولی افرادی پیدا شده اند که هنوز این مراحل را طی نکرده، متصدی امور مراجع تقلید شده اند
♨️و اساتیدشان فوت نکرده، ایشان بدون هیچ نیاز موجهی عَلَم مرجعیت برافراشته اند
♨️اینجاست که در این موقعیت ایشان این زمان را مغتنم بشمارند و همانطور که قبلا آیت اللّه مکارم شیرازی به بعضی افراد برای جمع کردن دستگاه مرجعیت بعد از پدر تذکر دادند
♨️ایشان هم کسانی را که شاگردان یا در رتبه شاگردان ایشانند و چنان کارهایی انجام می دهند را نصیحت کنند که
⬅️بزرگان مشهور تشیع با چنان علمیتی آنطور دنیا گریز بوده اند
⬅️پس به سلف صالح اقتدا کنید و پا را از گلیم خویش بیرون مگذارید.
♨️قابل توجه اینکه ایشان سه بار این مضمون را فرمودند: این سلف صالح و این ما
@khabarehowzeh
هدایت شده از حاج محمود کریمی
💢آیتالله #علمالهدی، امام جمعه #مشهد:
♦️نشاط جوان با تار و رقص نامشروع مهیا نمیشود؛ زمینه را برای ورود امیدآفرین جوانان به #اقتصاد فراهم کنید.
♦️برخی جریانهای مدیریتی ادعا کردند و به امام گفتند به ما اختیار و فرماندهی بدهید و امام برای اینکه عذرشان موجه باشد این اختیار را دادند؛ آخرش چه شد؟
♦️مسیر ۷۰ کیلومتری را دشمن دو ساعته در مرز ما طی کند که اگر با اتومبیل سواری قرار بود بیاید به این زودی نرسیده بود و دشمن مملکت را گرفت.
♦️این جریانها قدرتطلب بودند اما مردم ما خواستند بر #دشمن پیروز شوند.
♦️آنهایی که گفتند به ما اختیار بدهید، چند ماه بعد سفیداب و سرخاب کردند و توالت کرده از این مملکت فرار کردند و سر در دامن استعمار اروپایی و آمریکایی گذاشتند.
✅ #کانال_جوانان_انقلابی
🆔 @naslechaharome
#سخن_نگاشت |
🍀🌹 حضرت آیت الله امام خامنه ای:🌹🍀
🔷اگر شما جوانان این جوری پیش بروید، و زمینه را برای روی کارآمدن دولتجوان و حزباللهی فراهمکنید، غصّه های شما تمام می شود واین غصّه ها فقط مخصوص شما نیست.
🔷دیدار با دانشجویان 1/3/1396
═══✼🍃🌺🍃✼══
🔹 عضویت
@howzehenghelabi
•┈••✾••┈•
هدایت شده از پیرو
🔘 جنگ را با 20 ساله ها بردیم و اقتصاد را با 60 ساله ها باختیم . . .
♦️ مسئولین خسته و پشیمان و از نفس افتاده چرا اعتماد به نفس جوانان را تحقیر می کنند؟
♦️ آیا جوانان فقط به درد دَمِ توپ دادن می خورند؟
🌐 @Peirovir
هدایت شده از طلبه نیوز
نصایح آیت الله وحید خراسانی به #نشست_اساتید
🔴 آیت الله وحید خراسانی در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم در صبح چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ گفتند: «کار به جایی رسیده که بعضی ها یک جفتک می اندازند آیت الله می شوند، یک جفتک دیگر می اندازند آیت الله العظمی می شوند، حالا هم جفتک انداخته می خواهند مرجع تقلید اعلم شوند...»!
متن کامل نصایح این مرجع تقلید شیعه به اعضای #نشست_اساتید را در لینکهای زیر بخوانید:
https://eitaa.com/khabarehowzeh/3254
https://eitaa.com/khabarehowzeh/3255
💢شما هم دعوتید به #حجره 👇👇
https://eitaa.com/HOJERH14
هدایت شده از پیرو
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 یک کلیپ مختصر و مفید در مورد چگونگی قالب کردن برجام بر ملت و نقش خواص بی بصیرت در تحمیل آن به نظام اسلامی
♦️ حماقت یا خیانت، مسئله این است . . .
🌐 @Peirovir
مراسم احیای حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علی رغم همه زحمات مسئولین عزیز، مورد انتقاد بخشی از مردم واقع شده است.
برخی از حاضران نسبت به برگزاری مراسم بشکل «اداری» معترض بودند. در شهر قم که مملو از مداح و سخنران است، مراسمی واقعا بی کیفیت اجرا شد. اسفبارتر اینکه پس از اتمام مراسم، رسما ملت بیرون می کردند❗️ ساعت حدود دو بود که سخنرانی تولیت حرم(برگزاری اداری!) تمام شد، خادمان عزیز، فرش ها را جمع کردند و شب زنده داران مجبور به ترک حرم گشتند.
مدیران حرم حضرت معصومه انصافا تلاش و سلیقه بسیار خوبی در مسائل به خرج می دهند و جایی نظیر حرم، کمتر پیدا می شود در عین حال، ضعف برنامه دیشب کاملا مشهود بود