◾️ شوق زیارت
🔹 زیارت، در نظر او [حضرت آیتالله بهجت]، عملی ظاهری و صوری نبود؛ بلکه در هنگام زیارت واقعاً در محضر زیارتشونده حاضر میشد. معتقد بود:
اگر میخواهید زیارت، زیارتی اساسی باشد، باید قلبتان هم همان را بگوید که زبانتان میگوید؛ یعنی قلب هم همان چیزی را درک کند که در زیارتنامه قرائت میشود.
🔹 زیارت را با آدابش بهجا میآورد و میفرمود:
از اهمّ آداب زیارت این است که بدانیم بین حیات معصومین علیهمالسلام و مماتشان هیچ فرقی وجود ندارد؛ یعنی الآن هم امام حیّ است و حرفت را میشنود.
🔹 اهتمامش به امر زیارت کمنظیر بود. اعتقادش بود که اگر کسی بخواهد تشنگی و عطش دیدار با معصومین علیهمالسلام را در وجود خود تخفیف دهد، زیارت مشاهد مشرفه بهمنزلۀ ملاقات آنها و دیدار آن حضرات است.
📚 رحمت واسعه، ص١٨
@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ منظور از عبارت عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَین علیهالسلام
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
[منظور از عبارت] عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَین علیهالسلام، [در روایات] معلوم است. این زمین به این وسیعی کجایش عند قبر الحسین است؟ همینکه شخص شروع کرد به قرب قبر حسین علیهالسلام، عند قبر حسین صادق است. یادم میآید در اربعین، کربلا بهاندازهای شلوغ میشد و بهاندازهای اجتماع میشد که از همان جایی که آدم از اتومبیل پیاده میشد، مثلاً همان گاراژی که مطابق [و روبهرو] با در قبلۀ صحن حضرت سیدالشهدا علیهالسلام است، از آنجا ابداً دیگر کسی نمیتوانست حرکت بکند و بیاید، مگر در غایت صبر و طمأنینه که آیا بگذارند یک قدم جلو برود یا نه؟! مثل همان که میگویند اگر سوزن بیندازید به زمین نمیرسد. از آنجا تا به صحن چقدر مسافت است؟ از صحن تا خود حرم چقدر مسافت است؟ حالا اگر یک وقتی چنین شد و انسان قادر نبود راه برود ـهمین الآن هم اگر راه را باز بگذارند[١]، شاید جمعیت برسد به اینجا که خدا میداند از چند فرسخی اینطور ازدحامی میشود که آدم نمیتواند قدم از قدم برداردـ بر همۀ اینها عند قبر الحسین علیهالسلام صادق است، خصوصاً در مواقع ضرورت که آدم میفهمد عند قبر الحسین علیهالسلام است. آن جای به آن دوری عند قبر الحسین علیهالسلام است نسبتبه دهفرسخی و بیستفرسخیای که مثلاً خارج از چهار فرسخ است [که در روایت آمده است].
#پی_نوشت:
١. حضرت آیتالله بهجت این بیانات را در اسفند ماه سال ١٣٧٧ بیان فرمودهاند که در آن زمان حزب بعث، راهپیمایی اربعین را ممنوع کرده بود.
☑️ @howzehenghelabi
"نکات قرآنی"
(۴۲۸)
یَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ"
(از بدیها و ناهنجاریها نهی می کنند!)
اصل نهی از زشتی ها و بدیها، و در یک کلمه نهی از ناهنجاریها، از اوصاف جامعه ی به رشد رسیده است. جامعه ای که به قول قرآن بهترین است "خَیرَ اُمَّةِِ"! این یک اصل تکاملی و کارآمد است. اما متاسفانه در جهان اسلام چنان بسته و نامقبول به آن عمل شده که امروزه تلقی اغلب مردمان از آن، چیزی جز یک پدیده ی خشن و مزاحم زندگی نیست. امروزه تا اسم نهی از منکر می آید همه ذهن ها فقط متوجه روسری و طرز پوشش و ساز و آواز فلان می رود. چنان شده اند که گویی ذهن شان فراتر از اینجور چیزها نمی رود. حال آنکه منکرات مصادیق فراوان دارند و برخی شان به مراتب حائز اهمیت ترند. آن که حق مردمان را نمی دهد و ثروت را عادلانه توزیع نمی کند، مصداق بارز منکر است، وقتی صاحب منصبی بجای آنکه فرصت های شغلی برابر ایجاد کند فقط این فرصت ها را در اختیار اطرافیانش بگذارد، مصداق بارز منکر است، وقتی بجای آنکه بورسیه های تحصیلی به نوابغ و نخبگان جامعه تعلق گیرد، به خویشان و نزدیکان بعضاً بی استعداد و کم استعداد داده شود، مصداق بارز منکر است، وقتی داروهایی که باید به موقع در اختیار دردمندان جامعه قرار گیرد، در انبار سودجویان ذخیره می شود و از بازار آزاد سر در می آورند، مصداق بارز منکر است، آنگاه که زوج جوانی برای دریافت یک وام ساده ازدواج ماهها و بلکه سالها در انتظار می مانند و از آن طرف قلیل انگشت شماری میلیاردها بدون کمترین ضمانتی از بانک ها می ستانند، این مصداق بارز منکر است... پس ابتدا منکرهای مادر را ببین. ای دوست اهل قرآن، حواست فقط به طرز روسری و ساز و آواز این و آن پرت و مشغول نشود، نگاهت را وسیع کن، هشیار باش تا مبادا از مصادیق بزرگتر و خانمانسوزتر منکرات غفلت کنی. ابتدا علت ها را ببین و بعد معلول ها را. و یادت باشد که امام حسین (ع) قیامش را بر پایه اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر به جهانیان می شناساند. اصلی که در مرتبه ی اولیه اش متوجه مسئولین یک جامعه است و در مرتبه ثانویه اش متوجه مردمان عادی است. زیرا آموزش متعالی امری است که از بالا به پایین نزول می یابد. این اصلِ رشد دهنده اگر خوب و همه جانبه فهمیده شود، بدون شک جامعه ای پاک و رشدیافته و عاری از زشتی ها به ظهور رسیده است.
@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* #کلیپ_تصویری #اربعین
🎥موضوع: توصیه ای به جامانده های قافله اربعین
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
♨️ ویژهنامهی #اربعین نشریهی #خط_حزبالله منتشر شد: #حماسه_اقتدار
🔰 #سخن_هفته: ۱۶ سال بعد از حملهی آمریکا به #عراق، چه اتفاقی افتاد؟ دستور صریح رهبر انقلاب به #فرماندهان_نظامی برای مقابله با آمریکا چه بود؟ نقش #پیادهروی_اربعین در تغییر معادلات منطقه چيست؟ یادداشت این شمارهی خط حزبالله را مطالعه کنید.
💢 #روایت_هفته: روایت رهبر انقلاب دربارهی شکستهای آمریکا از #جبهه_مقاومت
❇️ #اخلاق_انقلابیگری: نظام بدون مشی #انقلابی ارزشی ندارد
✴️ #حزبالله_این_است: کار را در همهی عرصهها #جهادی عمل کنید
✅ #برش_دیدار: شعار پرمعنای #الحسین_یجمعنا یک حقیقت ناب است
@khattehezbollah
🗓سالروز رحلت ملاعباس تربتی
💠رهبرانقلاب
‼️جوانان عزیز از تهذیب قلب غفلت نکنید، پایه همه بدبختیهای ملتها عدم خودسازی است لذا همه باید تهذیب نفس کنید! ۷۸/۶/۱۰
‼️اشتباه است که ما خیال کنیم دشمن فقط آمریکا و صهیونیست است، ما یک دشمن خطرناکتر از آمریکا و صهیونیسم هم داریم و آن نفس است! ۸۰/۵/۶
‼️جوانان عزیز، بینش سیاسی لازم است اما اصل نیست، اصل ایمان است که باید در دلهایتان مستقر شود که با خودسازی میسر است، با نفس خود مبارزه کنید، به نماز و دعا و ذکر توجه کنید اینها شما را در برابر دشمن پولادین خواهد کرد! ۷۰/۸/۱۵
‼️جوان طلبه ما، بیش از گذشته نیازمند تهذیب است. ما قلههای تهذیب داریم مثل حاج میرزا جوادآقا ملکی، علامه طباطبائی، آقای بهجت، آقای بهاءالدینی و سایر علمای ربانی که قلههای تهذیب در حوزه بودند. شناخت زندگی اینها، حرفهای اینها، از شفابخشترین چیزهائی است که میتواند به انسان آرامش بدهد، دلها را نورانی کند. ۸۹/۷/۲۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
#سبڪزندگےاسلامے🕌
#ضعففرهنگڪارجمعے١💫
💢مقام معظم رهبری:
"اسلام گفته است:« وَاعْتَصِموُا بِحَبلِ اللّهِ جَمیعًا» یعنی حتی اعتصام به حبل الله هم باید دسته جمعی باشد."
🔹یکی دیگه از مقوله های سبک زندگی اسلامی، کار جمعیه که متأسفانه چندان مورد توجه نیست.
عزیزان! وقتی اعتصام به حبل الله باید دسته جمعی باشه، در واقع خدا داره به ما میگه؛ رمز موفقیت تو کار جمعیه.
نمونه های منحصر به فردی از این کارهای دسته جمعی و آثار و برکات خیره کننده ش رو همه مون به چشم دیدیم و یا شنیدیم مثل؛ حرکت مردمی در حادثه سیل اخیر، بسیج مردمی در دفاع مقدس و حشدالشعبی عراق تو جنگ با داعش.
پس حالا که به اهمیت موضوع پی بردیم، سعی کنیم تو مناسبات اجتماعی و غیره ازش غافل نشیم چون قراره ما یه کشور تمدن ساز بشیم برا همه دنیا!!
╭━━━⊰❀⊱━━━╮
||•🇮🇷 @ejtehad_jame
╰━━━⊰❀⊱━━━╯
#سبڪزندگےاسلامے🕌
#ضعففرهنگڪارجمعے٢
🍃استاد پناهیان:
ولایت #طاغوت در کجاها حاکم می شود؟
در جمعی که افرادش به همدیگر کاری ندارند و بی تفاوتند.😏
🍃امام صادق(ع) می فرماید: مانند #چهارپایانی نباشید که در یک #چراگاه زندگی می کنند و کاری با هم ندارند، هر دفعه صاحب چراگاه یکی از این چهارپایان را به کشتارگاه می برد و ذبح می کند و بقیه هم بی تفاوت هستند.
╭━━━⊰❀⊱━━━╮
||•🇮🇷 @ejtehad_jame
╰━━━⊰❀⊱━━━╯
#سبڪزندگےاسلامے🕌
#ضعففرهنگڪارجمعے٣ 💫
❇️استاد پناهیان:
میلیون ها آدم خوب که فایده چندانی ندارند!
کدام تقوا ما را به ظهور نزدیک می کند؟! فقط نماز اول وقت و کارهای خوب فردی؟!
اگر میلیون ها نفر از اینگونه افراد خوب در کنار هم زندگی کنند، تا وقتی در زندگی دسته جمعی خوب ناتوان باشند، تقوایشان رشد نیافته است و برای تعجیل در ظهور، فایده چندانی ندارند.
اوج تقوا و اصل تقوا آن است که در جریان یک زندگی جمعی و کار تشکیلاتی خود را نشان دهد.
╭━━━⊰❀⊱━━━╮
||•🇮🇷 @ejtehad_jame
╰━━━⊰❀⊱━━━╯
#سبڪزندگےاسلامے
#ضعففرهنگڪارجمعے٤
ما اکثرا در فعالیتی مثل مجموعه های تربیتی، مدرسه، موسسه و یا یک هیئت و گروه مذهبی به کار جمعی مشغولیم؛
اما قواعد و رفتارهای متناسب آن را شاید نمی شناسیم!!
در نتیجه نیروهایمان صرف👈
🔸خنثی کردن یکدیگر
🔸غیبت و
🔸آزار هم و...
می شود و در نهایت حرکت رو به جلویمان بسیار کند است.
👌اگر پذیرفته ایم در جمعی کار کنیم؛
نباید #قوانین و #ارزشهای_مجموعه را نادیده بگیریم و کاری که خودمان دوست می داریم و درست می دانیم را انجام دهیم.‼️
این تک روی در کار جمعی یعنی #نابودیکارجمعی👌
شرط اول کار جمعی پذیرش #مافوق و #مجموعه است.
اگر از این روحیات نداریم #کارجمعی نکنیم چرا که می رنجیم و می رنجانیم.
در عوض رمز #تشکلهایمخالف همین #تبعیتسازمانی و #همراهیحداکثری است.🤔
╭━━━⊰❀⊱━━━╮
||•🇮🇷 @ejtehad_jame
╰━━━⊰❀⊱━━━╯
هدایت شده از اندیشه مقاومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری ناخواسته مجری شبکه وهابی کلمه از ماموریت #روحالله_زم جهت حمایت از جریان شیعیان انگلیسی با محوریت مرجع تقلید قلابی خود خوانده به اسم صادق شیرازی.....
این روزها زائرین سفر اربعین تصاویر بزرگی ازین مرجع تقلید انگلیسی در شهرهای نجف و کربلا مشاهده میکنند .
@feghvaenghelab
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🔴المیادین: روح الله زم در اربیل عراق دستگیر شد
◽️شبکه «المیادین» به نقل از منابع امنیتی گزارش داده است که «روح الله زم» در نزدیکی مرز ایران در اربیل عراق بازداشت شده است.
◽️منابع کردی گفتهاند که زم روز شنبه وارد عراق شده است.
◽️زم پیش از سفر به اربیل، به سفارت فرانسه در بغداد مراجعه و با عوامل امنیتی فرانسه دیدار کرده بود.
◽️هدف زم از سفر به اربیل، دیدار با برخی از همدستانش در داخل ایران بوده است./ فارس
@feghvaenghelab
هدایت شده از روزنه
آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی؛ نمادی از مرجعیت طراز در عصر حاکمیت جمهوری اسلامی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹آیتاللهالعظمی ناصر مکارمشیرازی، در روزهای گذشته در بیمارستان بستری شد و عیادت رهبر معظم انقلاب اسلامی از ایشان، موجب توجه ویژه افکار عمومی گردید و بعد از آن سیل عیادت رجال مذهبی و سیاسی از ایشان شروع شد و جلوه ای جالب از روابط مستحکم مقامات مذهبی و کارگزاران سیاسی با این شخصیت حوزوی را به نمایش عمومی گذارد.
در فضای مطلوب فعلی، نگاهی اجمالی به کارنامه و خدمات ایشان، کمترین ادای حق به ساحت آن جناب است.
🔻نبوغ و هوش و تلاش مطلوب در عصر طلبگی موجب شد که ایشان در مدت کوتاهی بعنوان چهرهای ممتاز شناخته شود.
اندکی بعد، در کنار تحصیل و تدریس عمیق دروس سنتی، اندیشه ارائه دین در قالب های نوین، این استاد سطوح عالیه را به کار ژورنالیستی کشاند که با همراهی جمعی از فضلای وقت از جمله آقایان سبحانی و دوانی، به نشر مجله #مکتب_اسلام ختم شد.
🔻ورود در عرصه نقد مکاتب، به انتشار آثار مشهوری چون #جلوه_حق(در نقد صوفیگری) و #فیلسوفنماها(در نقد مارکسیسم) انجامید.
🔻دهه چهل و پنجاه، به اقتضای تحولات جهانی، منطقهای و ملی، دوران رونق #تفسیر_قرآن و سایر متون دینی بود.
و در این میانه، #علم_زدگی و #قرآن_بسندگی، بعنوان دو آفت عمومی عرصه تفسیر در جهان اسلام مطرح شدن بود.
در این دوران بود که حلقه #تفسیر_نمونه شکل گرفت که جناب استاد #قرائتی تنها یکی از خروجیهای آن حلقه است.
#پیام_امام هم در شرح نهجالبلاغه انتشار یافت و هر دو اثر از زمان نشر تا کنون، مورد استفاده عام و خاص واقع شدهاند.
🔻گرچه تمرکز بر مسائل فرهنگی موجب شده بود که ایشان (جز در برخی مقاطع خاص ابتدایی) کمتر در مبارزات سیاسی نهضت امام حضور یابند اما انتشار مجموعه مقالات سیاسی، در ماههای منتهی به پیروزی، نشان داد که ایشان همه آموختههای قبلی را به میدان دفاع از نهضت آورده و یا خواهد آورد.
حضور فعال در مجلس خبرگان قانون اساسی، در تابستان و پائیز ۵۸، تجلی خدمت صادقانه در عصر استقرار جمهوری اسلامی بود.
دقیقا در همین دوران حساس بود که مسیر ایشان از استادش که حالا کم کم در مسیر تقابل مستقیم با امام و انقلاب قرار گرفته بود، به کلی جدا شد تا آنجا که در نخستین جلسه #جامعه_مدرسین با امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عدم دعوت ایشان و یکی دیگر از فضلای وقت قم، مورد تذکر امام واقع شد و از آن زمان تا کنون، حضور ایشان در تشکیلات اصیل جامعه مدرسین، موجب برکات فراوانی بوده است.
🔻ورود در عرصه اداره و سیاستگذاری حوزه علمیه، آنهم با اندک امکانات مادی، مصداق مجاهده بود و صدالبته که برخی مسائل این دوران، زخم زبان معاندین بدسگال و طعنه دوستان بیاطلاع را نیز بدنبال داشت. از ماجرای دورغین شکر گرفته تا مواجهه با یک روشنفکر مشهور حوزوی؛ از واکنش به سخنان آقای رحیم پور تا برخورد مدبرانه و محکم با تشکیلات نوپدید حوزوی موسوم به #نشست_اساتید، که هر کدامشان شرح و بسط خاص خود را دارد.
🔻روزآمدی، پیشگامی در موضوع شناسی، رصد وقایع و دغدغهمندی و دلسوزی کمنظیر و مایه گذاشتن از آبرو در مسائل حساس سیاسی و فرهنگی، از ویژگیهای ممتاز آیتالله مکارم شیرازی است که زبان دشنام و تهمت و اهانت دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را بر ایشان گشوده است و دقیقا همین صفات است که موجب میشود از ایشان بعنوان مرجعی در طراز حاکمیت جمهوری اسلامی یاد شود.
کسی که ضمن حفظ شؤون روحانیت و مرجعیت، نه سیاست را از مرجعیت و نه حوزه علمیه مقدسه را از نظام اسلامی، جدا نمیداند؛ درست برخلاف خود مرجع پندارهای تازه به دوران رسیده ای که مهر رساله شان خشک نشده، بر طبل افتراق در حوزه از یک سو و تضعیف ولایت فقیه و نظام اسلامی از دیگر سو میکوبند و حتما در روزگار فقدان فقیهان روشن اندیش و سلیم النفس همچون آیتالله مکارم، باید منتظر شعله کشیدن زبانه های انشقاق و اختلاف از سوی یک جماعت بداندیش حوزوی باشیم و این است که باید برای سلامتی و طول عمر امثال آیتالله مکارم دعا کنیم و گذشته از نقدونظرهای معمول طلبگی، قدردان خدمات و زحماتش باشیم.
بامداد پنجشنبه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ (۱۸ صفر)، پیاده راه نجف/کربلا، عمود ۶۸۳.
@rozaneebefarda
آمار عجیب میزان انرژی تلف شده در طول روز
تاریخ انتشار: 98/07/24 - 18:06
akharinkhabar.ir/money/5735892
هدایت شده از اکبر ابدالی
⛔️ فرار رو به جلوی بنی صدر برای شانه خالی کردن از حل مشکلات و ایجاد بحران برای کشور!!!
🔻این کشور تجربه های تاریخی زیادی را از سر گذرانده است!
#رفراندوم
🆔 @mashgh626
هدایت شده از اکبر ابدالی
🔻راهکار سازمان منافقین برای حل مشکلات کشور (بخوانید ایجاد بحران) در ابتدای انقلاب
#رفراندوم
🆔 @mashgh626
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اعتراض برخی از دانشجویان به رئیس جمهور و ترک جلسه در آئین بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور
@howzehenghelabi
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🚥 به شوخی گفتم:با این یک سطل شیر میخوای همه رو سیراب کنی❓
گفت:این غذای یکروز کل خانوادمه! همه روزه گرفتیم شاید اسم مارا در لیست عاشقاش بنویسه💯
#اربعین
#الحسین_یجمعنا
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🥓کبابی بدون گوشت و پیاز❗️
کمیابی گوشت در دوره پهلوی و کاریکاتوری از امیر عباس هویدا روی جلد مجله توفیق
پ.ن: جاتون خالی، پیاده روی #اربعین چقد کباب زدیم😋
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از H. غفاری فر
👆جناب روحانی ما دیوانه نیستیم👍
👈شما را نمی دانیم!!؟؟👉
حاج حسین حسین شریعتمداری در مورخ 98/7/25 در صفحه سیاست با شناسه خبر : 328794 مقاله ای با عنوان (دهها پله پائینتر از "هیچ" ) را در کیهان به چاپ رساند، اما به نظر حقیر، به دلیل اینکه قصد استفاده از استعاره و کنایه را داشت، حق قلم و تاریخ را، به درستی اداء نکرد، از این رو حقیر برخی کلمات و جملات و حتی تیتر مقاله را تغییر دادم. البته با کمک خود متن مقاله آقای شریعتمداری و سخنان صد در صد مستند به حسن فریدون سرخه ای مشهور به حسن روحانی! این تغییر صورت گرفت.
«پیشرفت و آینده کشور در سایه تعامل با دنیاست یا تقابل»؟!
این پرسشی بود که آقای روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی(98-99) دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه تهران مطرح کردند و در پاسخ به این پرسش، گفتند: «41 سال است ما هنوز به جواب روشن و قاطع در کشور نرسیدیم. یک عده میگویند تعامل سازنده باید داشت و عدهای دیگر عنوان میکنند که باید به سمت تقابل مستمر و دائم برویم»!
جناب رئیسجمهور توضیح ندادند که چه کسانی خواهان «تقابل مستمر و دائم» در سیاست خارجی هستند؟! جمهوری اسلامی ایران به گواهی اسناد موجود، از آغاز شکلگیری تاکنون، خواستار تعامل سازنده با دیگر کشورها بوده است و تنها رژیم اشغالگر قدس را به دلیل آنکه یک رژیم جعلی است، قابل تعامل نمیدانسته و نمیداند و آمریکا را به این علت که اولاً خواستار براندازی جمهوری اسلامی است و ثانیاً به علت آنکه آشکارا، تسلیم ایران را در مقابل خواستههای استعماری و استکباری خود دنبال میکند، درخور و شایسته تعامل نمیداند.
حالا باید از آقای روحانی پرسید، آیا منظورتان از تعامل در سیاست خارجی، تعامل با اسرائیل و آمریکا است؟
چه کسانی؛ به قول شما در پی تقابل «مستمر و دائم» با سایر کشورها هستند؟!
بعید است که منظور آقای روحانی تعامل با رژیم اشغالگر قدس باشد که اگر باشد!.....؟؟!!
آیا منظورتان تعامل با آمریکا است؟؟ که به احتمال بسیار زیاد چنین است!- باید گفت؛
الف: مگر طی چند سال گذشته با موضوع برنامه هستهای کشورمان با آمریکا به گفتوگو ننشستید؟ آیا در پارهای از موارد، دل ندادید و قلوه نگرفتید؟ تا آنجا که امضای جان کری را تضمین دانسته و برخی از اعضای مذاکره ایران و آمریکا، برای نوه یکدیگر هدیه نفرستادید؟؟؟
بعد از توافق هستهای، این توافق را فتحالفتوح نامیدید و در پی آب و صابون بودید تا صورت منتقدان را بشویید و آنان را از خجالت بیرون بیاورید؟! خب، نتیجه چه شد؟ اگر بفرمایید نتیجه«هیچ» بود! به حقیقت برجام جفا کرده و از بیان واقعیت دور شدهاید، چرا که صنعت هستهای کشور را از بین بردید، دهها امتیاز نقد به حریف دادید، بسیاری از امکانات و ظرفیتهای کشور را هزینه کردید، به جای لغو تحریمها که هدف اصلی مذاکره بود، تحریمهای فراوان دیگری را هم به ملت تحمیل کردید و... بنابراین آنچه به دست آوردید فقط «هیچ» نبود! بلکه "" دهها پله پائینتر از هیچ "" بود.
کاش به جای سخنرانیهای بیسند درباره دستاوردهای تخیلی برجام، یکبار و فقط یک بار به یکی از دستاوردهای برجام اشاره میکردید! در آن صورت، حتماً به جای آنکه بفرمایید «برجام، کوهی بود که بر سر مخالفان داخلی خراب شد»! میفرمودید «برجام، کوهی بود که بر سر ملت و نظام خراب شد»!
ب: آری جناب آقای روحانی! مگر حضرتعالی نبودید که میفرمودید؛ مگر کشورها دیوانهاند که بخواهند با آمریکا مذاکره کنند؟ ما که دیوانه نیستیم! شما را نمی دانیم؟!
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
✴️عاشقانه های #حاج_آقا_مصطفی با ابی عبدالله(علیه السلام)؛ از پیاده روی با معرفت تا موکب داری و خرجی روضه
💥اختصاصی/بخش اول
🔻واقعاً زندگی #حاج_آقا_مصطفی، زندگی علمی ایشان و حتی زندگی معنوی ایشان، [الگوست؛] ایشان از کسانی است که ولاءاش نسبت به ائمه و سیدالشهدا سلاماللهعلیه [مثالزدنی است] که پیاده مشرف شدن به کربلا از سیره ایشان است.
🔺آقای حلیمی کاشانی میگفتند که #حاج_آقا_مصطفی در مقطعهایی سالی چند بار کاروان راه میانداختند از نجف به کربلای معلی. آن وقت در این مسیر هم بحثهای علمی میکردند. «لا يشغله شان عن شان» این اظهار ولاء به اهل بیت(ع)، التزام به تشرف به زیارت کربلا در مقاطع مختلف، اینها روحیات بسیار بلندی است که ما طلبهها باید [در این جهات] به ایشان اقتدا بکنیم؛ هم در جهت معنویت و هم در جهت تلاش علمی. انشاءالله
🔅به نقل از آیت الله شب زنده دار
📄فصلنامه پانزده خرداد، پاییز1396، ص212
#مجتهد_شهید
🔸🔸🔸
http://bonyadtarikhbook.ir
🔹🔹🔹
@Bonyadtarikh
🌀بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
✴️عاشقانه های حاج آقا مصطفی با ابی عبدالله(علیه السلام)؛ از پیاده روی با معرفت تا موکب داری و خرجی روضه
💥 اختصاصی /بخش دوم
🔺ما با #حاج_آقا_مصطفی چندین بار با هم پیاده کربلا رفتیم. چون مراجع نجف هر کدام پیادهروی داشتند. مثلاً آقای خویی داشتند، آقای حکیم داشتند، آقای شاهرودی داشتند، امام هم داشتند. آن وقت ما در کاروان امام بودیم و من هم جزء آشپز کاروان بودم. زودتر میرفتیم فرشها را پهن میکردیم. #حاج_آقا_مصطفی و کاروان هم میآمدند مینشستند و ما از آنها پذیرایی میکردیم. در آن وقت امام فرموده بودند که به حائرین حرم امام حسین علیهالسلام و هم زوارش، ناهار و شام و یا غذای سرپایی بدهند. آن وقت یک جا با #حاج_آقا_مصطفی که بودیم، آن فرد [میزبان عرب] آمد گفت که ما هنوز ناهار نخوردیم. ما رسم داریم که اول زوار غذا بخورند بعد ما بخوریم. گفتیم: ما ناهار خوردیم.#حاج_آقا_مصطفی گفتند: نه، بنشینید، بنشینید اینجا، ناهار بخوریم، کم بخوریم، که اینها بتوانند ناهارشان را بخورند. آن وقت یکی از این طلبهها این قاشق برنج تو راه تنفسیاش گیر کرد، و برنجها از دهانش درآمد و ریخت توی سینی. آنجا توی سینی غذا میدادند. برای ایرانیها قاشق هم میدادند. آن وقت #حاج_آقا_مصطفی اینها را فوری همش زد خودش، و گفت: بهبه، شفا شد، شفا شد. همه را #حاج_آقا_مصطفی هم زد. ما هاج واج مانده بودیم.
🔻یک جا دیگر هم نزدیک کربلا که رسیدیم، به همه زوارها چای میدادند، شب اربعین بود. بعد از نوزدهم، آن وقت من و آقای محدث (باجناق آقای خاتم [یزدی]) زوارهایی که از مسیر آب [=از راه شط] میآمدند را شمارش کردیم، هر پنج دقیقه 450 نفر وارد میشدند. از جاهای دیگر هم میآمدند. اینها میخواهند این همه زوار را چای بدهند. آب را توی این دیگهای آش میجوشاندند و آب گرم را توی کتری میریختند و سینی سینی چای میبردند برای زوار. استکان را هم نمیتوانستند بشورند چون هر 5 دقیقه باید 600-700 تا چای بدهند. آن وقت ما پسندمان نبود؛ همه تویش چای خوردهاند، مریض و غیر مریض و... حاج آقا مصطفی گفت: بچهها بنشینید. آن استکانها را از ظهر تا حالا نشسته بودند. گفت این [استکان] چای به دهن 30 تا 40 تا زوار رسیده است؛ شفای شفا است. #حاج_آقا_مصطفی خودش هم یکی برداشت خورد، بعدش هم ما همه خوردیم. وقتی من دیدم ایشان خورد دیگر بعدش ما هم خوردیم. خودش هم پیاده از نجف میآمد کربلا.
☀️حجت الاسلام حیدری یزدی
📄فصلنامه پانزده خرداد، پاییز1396، ص110
#مجتهد_شهید
🔸🔸🔸
http://bonyadtarikhbook.ir
🔹🔹🔹
@Bonyadtarikh
🌀بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از مجله خبری تحلیلی ۵۷
📛حمید گودرزی تصویری از گریم متفاوت خود در فیلم سینمایی «سلام علیکم حاج آقا» را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و آن را یک کمدی بینظیر توصیف کرد!
🔺 نظارت بر فیلم های کمدی با حضور یک روحانی، بجز تخریب روحانیت چه دارد ؟
کدام روحانی، زیر قبا پیراهن نمی پوشد؟
کدام بخش از حوزه باید نظارت داشته باشد؟؟
✌️دفتر فرهنگی۵۷:
@farhangy57
🚩 زیارت اربعین :
امام صادق عليه السلام فرمود :
در روز اربعين زيارت مىكنى هنگامى كه روز بلند شده باشد و مىگويى :
اَلسَّلاَمُ عَلَى وَلِيِّ اللَّهِ وَ حَبِيبِهِ
السَّلاَمُ عَلَى خَلِيلِ اللَّهِ وَ نَجِيبِهِ
السَّلاَمُ عَلَى صَفِيِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِيِّهِ
السَّلاَمُ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ
السَّلاَمُ عَلَى أَسِيرِ الْكُرُبَاتِ وَ قَتِيلِ الْعَبَرَاتِ
اللَّهُمَّ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِيُّكَ وَ ابْنُ وَلِيِّكَ وَ صَفِيُّكَ وَ ابْنُ صَفِيِّكَ الْفَائِزُ بِكَرَامَتِكَ أَكْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَيْتَهُ بِطِيبِ الْوِلاَدَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَيِّداً مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِداً مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَيْتَهُ مَوَارِيثَ الْأَنْبِيَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِكَ مِنَ الْأَوْصِيَاءِ فَأَعْذَرَ فِي الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلاَلَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَيْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْيَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْكَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّى فِي هَوَاهُ وَ أَسْخَطَكَ وَ أَسْخَطَ نَبِيَّكَ وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِكَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِينَ النَّارَ [لِلنَّارِ] فَجَاهَدَهُمْ فِيكَ صَابِراً مُحْتَسِباً حَتَّى سُفِكَ فِي طَاعَتِكَ دَمُهُ وَ اسْتُبِيحَ حَرِيمُهُ
اللَّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِيلاً وَ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً أَلِيماً
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْأَوْصِيَاءِ
أَشْهَدُ أَنَّكَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ عِشْتَ سَعِيداً وَ مَضَيْتَ حَمِيداً وَ مُتَّ فَقِيداً مَظْلُوماً شَهِيداً وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ وَ مُهْلِكٌ مَنْ خَذَلَكَ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَكَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَفَيْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِهِ حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ
اللَّهُمَّ إِنِّي أُشْهِدُكَ أَنِّي وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاَهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فِي الْأَصْلاَبِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ [اَلطَّاهِرَةِ] لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْكَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِيَابِهَا وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّينِ وَ أَرْكَانِ الْمُسْلِمِينَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِيُّ الرَّضِيُّ الزَّكِيُّ الْهَادِي الْمَهْدِيُّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ أَعْلاَمُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا وَ أَشْهَدُ أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِينِي وَ خَوَاتِيمِ عَمَلِي وَ قَلْبِي لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِي لِأَمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى يَأْذَنَ اللَّهُ لَكُمْ فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لاَ مَعَ عَدُوِّكُمْ
صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِكُمْ وَ أَجْسَادِكُمْ [أَجْسَامِكُمْ] وَ شَاهِدِكُمْ وَ غَائِبِكُمْ وَ ظَاهِرِكُمْ وَ بَاطِنِكُمْ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ
پس دو ركعت نماز مىكنى و دعا مىكنى به آنچه مىخواهى.
🔸مفاتیحالجنان
#متن_زیارت_اربعین
@dianatteb