هدایت شده از آیت الله سیفی مازندرانی
🔴 پیشنهادی به شورای عالی حوزه در زمینه اعطای گواهی اجتهاد
✳️ آیت الله سیفی مازندرانی:
✅ من به شورای عالی پیشنهاد می کنم که شما هیئت علمی از فقهایی که خودتان قبول دارید تشکیل دهید تا افراد را محک بزنند.
✅ همانطور که پارسال معاونین و مسئولین شورا و نمایندگان مدرسین خارج جوان به همین معهد ما آمدند و یکی از این دو بزرگوار که اسمشان را برای اخذ گواهی اجتهاد بردیم موضوع «عقم» (نازایی) را که به ایشان داده بودیم مطرح کردند. این فاضل ما در بیست دقیقه مسئله «عقم» و ادله آن را مطرح و استدلال کرد، همه گوش دادند، بعد از آن، همه به ایشان اشکال کردند و ایشان جواب داد، ما هم تکمیلاتی داشتیم و جمع بندی کردیم.
همین آقایانی که از شورا آمده اند تک تک به بنده گفتند که ما چنین جلسه علمی را تاکنون ندیدهایم و این اولین بار است که می بینیم.
✅ یکی گفت: مجلس بر منوال علمای سامرا است و ... و خلاصه همه قبول داشتند. پس خودتان این روال را قبول دارید.
✅ هر شخص و مؤسّسه ای که ادعا دارد میخواهد هدف مجتهد پروری را ادامه دهد ممکن است ادعایش به حق باشد، شما باید هیأتی از فقهاء تعیین کنید که بیایند و محک بزنند، و اگر کسی به غیر از آن کسی که شما محک زدید اجتهاد داد آن را فاقد صلاحیت بدانید و مدرک را فاقد اعتبار اعلام کنید؛ این روش، روش درست و قابل قبولی است و ما هم استقبال می کنیم.
✅ تعطیل کردنِ راه گواهی اجتهاد بخاطر آفات احتمالی به معنای برباد دادن تلاش فقهای سلف است و راه درستی نیست.
┅═✧❁🌷فِقه فَعّال🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/352321569Cf34ac82714
هدایت شده از تشکل «حوزه مردم»
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا انقلابی گری باعث مشکلات اقتصادی در ایران شده است؟
#انقلاب_در_انقلاب
#soaadaa
rec49533.mp3
307.4K
#دکتر_زاکانی
ابرمرد مبارزه با فساد
آزادمرد #فسادستیز
عنصر جریان ساز مجلس دربین اهالی گفتمان انقلاب
نمایندگی از قم باهدف ایجاد تشکیلات ارزشی بامحوریت قم
مقدمه ای بر تشکیل دولت جوان حزب اللهی
فقدان آقای زاکانی در مجلس به نمایندگی از قم خسارت است
فقدان آیةالله یزدی در مجلس خبرگان هم به نمایندگی از قم خسارت است
🎙دشتی
🗓۲۷ بهمن ۹۸
🕌قم المقدسة
@howzehenghelabi
روایت لیستی که با قلدری شکل گرفت!
🔻 علی جعفری از نامزدهای عدالتخواه نمایندگی مجلس که در لیست ابتدایی شورای ائتلاف به عنوان یکی از اعضای این لیست معرفی شده بود و بعدا در جریان خروج قالیباف از این لیست و تغییرات آن، نام وی حذف شده بود در مطلبی روش رسیدن این شورا به لیست نهایی را توضیح داده است. علی جعفری که از گزینههای مشترک میان شورای ائتلاف و پایداری بود اکنون فقط در لیست پایداری قرار دارد.
📌متن زیر مطلب کامل وی در این خصوص است:
مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس!
۱. از همان ابتدا که برای انتخابات مجلس ثبت نام کردم مستقل آمدم. نه سهمیه حزبی بودم و نه شخصی. با اراده و تصمیم شخصی و توکل به خدا آمدم.
۲. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب من را در لیست ۳۰۰نفره و سپس ۱۵۹ نفره قرار داد و پس از رأی گیری از بین ۸۰۰۰ نفر از متخصصین، اقشار، روحانیون، اساتید، هیأت ها و معتمدین محلات تهران ۹۰ نفر را انتخاب کرد. در بین این ۹۰ نفر ۳۷ نفر جوان بودند که دعوت به مصاحبه شدند، در بین آنها به لحاظ امتیاز مصاحبه و شاخص ها هفتم شدم. سپس در رأی گیری شورای ۳۲ نفره انتخاب با ۲۲ رأی پنجم شده و وارد لیست شدم.
🔰ماحصل هزاران ساعت نفر جلسه، چندین مرحله رای گیری، آنهمه سازوکار، مجمع ۸۰۰۰ نفره، شورای ائتلاف و انتخاب و کارگروه و مصاحبهها و ارزیابی و نظر سنجی و رای گیری، شد یک فهرست ۳۰ نفره.
اما آقای قالیباف به ناگاه اعلام کرد که لیست مورد قبول من نیست و به خاطر اینکه سهمیه هایش بیرون لیست ماندند و نمره و رأی لازم را کسب نکردند به یکباره زیر حرف خود زد و با فشار به شورا، بنده و چند کاندید مستقل دیگر مثل آقایان جلیل بشارتی، نیکی ملکی، مجتبی ابراهیمی و... را از لیست حذف کردند و تعدادی از چهره های نزدیک به ایشان وارد لیست شدند.
برادرم دکتر یامین پور نیز علیرغم اینکه نفر دوم جوانان شده بود، بخاطر تنگ کردن جای سهمیه های آقای قالیباف و دیگر احزاب، وارد لیست نشد.
👈۳. برای بنده همین یک دلیل کافی است که نباید به آقای قالیباف رای داد. کسی که قلدرمآبانه، علی رغم تعهدات کتبی، شرعی، تشکیلاتی و اخلاقی یک شبه زیر میز بازی میزند و عملا باعث تفرقه و وحدت شکنی بین همه طیف های جریان انقلاب میشود، چه تضمینی وجود دارد با ورود به مجلس به وعده هایش عمل کند؟ غیر از این است که کار ایشان غیر اخلاقی و غیر شرعی است؟ چنین کسی قابل اعتماد است؟
۴. دوستان جبهه پایداری به بنده لطف داشتند و مرا به همراه دکتر یامین پور و چند جوان انقلابی دیگر در لیست خود قرار دادند. همچنین در چند لیست دیگر نیز که نقشی در بسته شدن آنها نداشته ام حضور دارم. که از لطف همه این عزیران ممنونم اما بنده فقط و فقط وامدار انقلاب اسلامی و شخص رهبر معظم انقلاب هستم و در صورت حضور در مجلس نیز خط قرمزم انقلاب و رهبری هستند.
۵. از همه ی عزیزانی که در این مدت در شورای ائتلاف به حقیر نظر لطف داشتند و کمک کردند تشکر میکنم و چون میدانم برخی از آنها راضی نیستند از آوردن نامشان خودداری میکنم.
۶. بنده هیچ ستادی در تهران ندارم و اساسا وسع مالی این کار را هم ندارم. تنها ابزارم برای تبلیغات فضای مجازی است. اگر حقیر را مناسب انتخاب برای ورود به مجلس میدانید نه از شخص من، از گفتمانی که به آن معتقدم حمایت و آن را نشر دهید و اگر هم حقیر را مناسب این جایگاه نمیدانید، خواهش میکنم برای عاقبت به خیری ام دعا کنید؛ چون انگیزه ای برای ورود به مجلس ندارم مگر آنکه بتوانم کمکی به مردم و انقلاب اسلامی کنم. ان شاءلله هرچه تقدیر الهی و صلاح است، محقق شود.
والسلام علی من اتبع الهدی
⚜️علی جعفری؛کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
rec66770.mp3
917K
🔸 برای #حب_فاطمة و خشنودی محبین حضرت و #نجات در آخرت..
🔰 در انتخابات برای مشارکت حداکثری یا انتخاب أصلح یا حداقل رأی دادن تلاش کنیم..
💢 چه خدمتی به محبین فاطمه بهتر و بیش از این؟
🔸 تلاش در انتخابات با هدف ⟨اصلاح جامعه⟩ از باب أمر به معروف است که أوجب واجبات است..
🔸 تلاش برای ⟨حفظ نظام⟩ که أوجب واجبات و از بالاترین مراتب أمر به معروف است..
🔸 ⟨رأی به لیست إئتلاف⟩ اصولگرایان قم خصوصا #زاکانی و سپس #ذوالنور
🔸 ⟨رأی سوم⟩، خواه به #أمیرآبادی، خواه #اسدی، خواه #لطیفی؛ مأجور و به نفع جبهه انقلاب است؛ هرچند امیرآبادی نفر اول نظرسنجیهاست و رأی میآورد
🔸 در مبارزه انتخاباتی ⟨به لیست رأی میدهیم از باب مأمور به نتیجه بودن⟩ یعنی پیروزی (مانند هر مبارزهای)
🔸 أمر به معروف، مشروط به إحتمال أثر است و ⟨احتمال اثر، شرط واجب است نه وجوب⟩؛ و این یعنی مأمور به نتیجه بودن در تمامی تلاشهای إصلاحی اجتماعی از جمله انتخابات
🔸 أصلح به تشخیص جمعی جبهه حق ملاک است و لذا ⟨به لیست قرارگاه موجود رأی میدهیم⟩ هرچند به آن نقد داریم (مادامیکه قرارگاه اقوائی شکل نگرفته)
🔸 ⟨تلاش اصلاحطلبها برای حمایت از موسیپور جهت رأی نیاوردن زاکانی⟩
🔸 ⟨امیرآبادی رأی دارد⟩ و لذا بجای ایشان، به اسدی یا لطیفی رأی میدهیم جهت ⟨تقویت گفتمان جبهه انقلاب⟩
🎙 دشتی
🗓 ۲۷ بهمن ۹۸
@howzehenghelabi
✅لیست نهائی حوزه انقلابی در #قم
💠 خبرگان رهبری : آیةالله محمد یزدی
💠 مجلس شورای اسلامی :
1⃣ زاکانی
2⃣ ذوالنوری
3⃣ اسدی معروف به کارگر🔰 یا لطیفی🔰 یا امیرآبادی
✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️
🔴 به #زاکانی_فساد_ستیز_بزرگ رأی میدهم چون
🔸نمایندگان ارزشی همگی معتقدند او تشکیلاتی ترین نماینده شجاع انقلابی جریان ساز و در عین حال دور از حاشیه و جنجال سازی میباشد
🔸اصلاح طلبان نیز همین را معتقدند ولذا تمام همت خود را گذاشته اند تا با حمایت از #موسی_پور که غیرانقلابی نیست مانع ورود #زاکانی به مجلس شوند که درنظرسنجی ها سوم است برخلاف #أمیرآبادی و #ذوالنور که رأی قطعی دارند
🔸مبارزه موفقیت آمیز و عاقلانه و مستند او با مفاسد باعث اعتماد بیت رهبری به ایشان و إعطاء رسمی این مسؤلیت از سوی دفتر #امام_خامنه_ای به ایشان شده است
🔸فقدان ایشان در مجلس خسارت برای مجلس و قم است درحالیکه بعد از سالیانی ایشان مجددا در قم ساکن شده تا با تکیه بر حوزه انقلابی و ایجاد تشکیلاتی کشوری در قم جریان سازی نماید و نباید این فرصت را از دست داد
🔸تخریبهای فراوان جریان مقابل علیه ایشان حکایت از اهمیت حضور ایشان دارد
و قمی نبودن وفراموش کردن قم دروغ وبرخلاف برنامه ایشان برای ایجاد تشکیلاتی مردمی بامحوریت قم است که باهمین هدف به قم آمده است
اگر هدفشان فقط رأی بود در تهران رأی را حتما داشتند اما هدف ارتقاء #قم_مقدس است
🔶أصلح بودن ایشان مورد اعتراف همه رقباء (أبناء/مجمع هم افزائی جوانان/...) بود که میخواستند ایشان را سرلیست خود قرار دهند اما مرامنامه إئتلاف مانع بود.
✍ روح الله دشتی
@howzehenghelabi
«حسین شریعتمداری»:
سهمیه تهران از مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۳۰ نفر است ولی یک طیف سیاسی که اعضای آن در مبانی فکری با یکدیگر مشترک هستند، دو لیست ۳۰ نفره جداگانه دادهاند و هرکدام نیز اعلام کردهاند که در ارائه لیست خود احساس تکلیف کردهاند! و حتماً تکلیف شرعی مورد نظرشان است! در این باره گفتنی است؛
۱- اگر حضور نیروهای متعهد انقلابی و مردمی در خانه ملت یک تکلیف دینی و ملی است، که هست، هر اقدام و حرکتی که به این حضور لطمه بزند و مانع از انتخاب نمایندگان شایسته شود، به یقین یک اقدام غیرشرعی و ضدملی است، و از آنجا که ارائه دو لیست جداگانه از نامزدهای متعهد و مردمی بدون تردید راه ورود آنان را به مجلس دشوار میکند، با جرأت میتوان گفت که اقدام مورد اشاره، اقدامی خلاف شرع و مغایر با منافع ملی است. چگونه میتوان سنگاندازی برسر راه انتخاب نمایندگان متعهد را تکلیف شرعی دانست؟!
۲- ممکن است گفته شود -که بعضی گفتهاند- «ما مامور به انجام تکلیف هستیم و نه، نتیجه»! و برای نظر خود از بیانات حضرت امام(ره) شاهد میآورند! که باید گفت این برداشت از سخن امامراحل یک برداشت غیرواقعی و انحرافی است. منظور حضرت ایشان، آن است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید بر اساس تکلیف عمل کرد و افراد در این حالت اگر هم به هر علت نتیجه مطلوب به دست نیامد، احساس نگرانی و ناامیدی نمیکنند. چرا که همه جوانب کار را بررسی کرده و سنجیده (نگاه به نتیجه) و سپس دست به کار شدهاند. به بیان دیگر، ارزیابی موضوع و تصمیم بر اساس واقعیتهای میدانی (نتیجه) بخشی از تکلیف است و نه، جدای از آن.
۳- حضرت امام(ره) با اشاره به پیروزی انقلاب در مقابله با رژیم طاغوت، میفرمایند؛ «شما، یک قدرت بزرگی را شکست دادید، لکن نتیجه این نبوده است که فقط آن قدرت برود. اگر عوض آن قدرت یک قدرتی نظیر او بیاید، خوب همان است که بود. پس عمده این است که ما بعد از رفتن آن قدرت، نتیجهای که اسلام میخواهد، نتیجهای که صلاح مسلمین است، بگیریم».
۴- رهبر معظم انقلاب در این خصوص میفرمایند؛ «امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختیها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیفگرایی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند، برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتایج معینی بود، دنبال نتایج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند، خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده» حضرت آقا در ادامه به دفاع مقدس اشاره کرده و میفرمایند؛ «جهاد فیسبیلالله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود، ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود، آن کسانی که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامهریزی و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامی نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیفگرایی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن».
۵- اگر شرایط کنونی را خطیر بدانیم که خطیر است (و نه خطرناک) و نقش مجلس شورای اسلامی را سرنوشتساز بدانیم، که هست، هر اقدامی که حضور نامزدهای متعهد و مردمدوست و مخصوصاً نامزدهای پا به کار برای مبارزه با فساد اقتصادی و باندهای مافیایی را با دشواری روبهرو کند، اقدام دینی و ملی نیست و در تقابل آشکار با تکلیف شرعی است.
۶- تردیدی نیست که تمامی ۵۶ نامزد هر دو لیست (با احتساب ۴ نامزد مشترک) از میان افراد فرهیخته و شایسته انتخاب شدهاند ولی سهم تهران بیش از ۳۰ نماینده نیست و چنانچه نفرات مازاد به خواست خود -که نشانه تکلیفگرایی آنهاست- و با نشست و شور دستاندرکاران هر دو لیست کنار بروند، به یقین نتیجه مطلوب به دست خواهد آمد.
۷- موضوع یاد شده از آنجا اهمیت بسیار بیشتری پیدا میکند که یک جریان سیاسی با وجود خسارتهای فراوان و فاجعهآمیزی که بهبار آورده است و باید پاسخگوی آن باشد، این روزها برای فرار از پاسخگویی و فریب افکار عمومی، تلاش میکند صورت مسئله را تغییر داده و دوقطبی واقعی «مبارزه با فساد» و «ادامه فساد» را به دوقطبی کاذب «اصولگرایان» و «اصلاحطلبان» تغییر دهد و در این زمینساختگی بار دیگر مردم را به بازی بگیرد.
@howzehenghelabi