eitaa logo
حوزه انقلابی
14.1هزار دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
12هزار ویدیو
660 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
💢چرا با طلبه های انقلابی این طور برخورد می کنید! 💢خطای آیت الله ها را توجیه می کنید ولی اشتباه طلاب را سرکوب! 🔲اظهارات صریح "حجت الاسلام امینی اطهر"، نماینده طلاب و فضلای بویراحمد در نهمین جلسه «مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم» خطاب به دادستان کل کشور: 🔺چرا با مسائل حاشیه ای که برای طلاب به وجود می آید، صریح وارد میدان شده؛ اما با خونخواران نظام و شهدا اینگونه عمل نمی شود؟ 🔺آیا اینقدری که طلاب عدالت طلب و انقلابی و منتقد به ظلم ها از دادگاه ویژه ترس دارند، طلاب پیاده نظام شیعه انگلیسی و مروجین سرمایه داری ترس و لرز دارند؟ شما خطای آیت الله ها را توجیه می کنید و خطای طلاب را سرکوب می نمایید. 📅7 آذرماه97 🆔 @feghahat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 میرزا کوچک‌خان یک روحانی بوده است 🔻 رهبرانقلاب: میرزا کوچک - همین طور که اشاره کردید - یک روحانی است، یک طلبه است. البتّه من شنیده بودم، نقل شد برای ما از سالها پیش که ایشان مرحوم میرزای شیرازی را درک کرده، لکن خیلی باورکردنی نیست. 🔸️ این را مرحوم پدرم نقل میکرد از مرحوم آ سیّد علی‌اکبر مرعشی - که شوهر خواهر پدر ما بود، یعنی باجناق مرحوم شیخ محمّد خیابانی بود - که او از بزرگان علمایی بود که منزوی بود در تهران؛ او گفته بود که درس میرزا را درک کرده. 🔹️ به نظرم نمی‌آید این خیلی قابل تأیید باشد، زیرا که سنّ میرزا کوچک در وقتی که میرزای شیرازی از دنیا رفته، چهارده پانزده سال بیشتر نبوده، بعید به نظر میرسد که ایشان توانسته باشد درک کند مرحوم میرزای شیرازی را؛ لکن در اینکه طلبه بوده، در اینکه روحانی بوده، هیچ شکّی نیست؛ در حوزه‌ی خودِ رشت، بزرگانی هم در آن وقت بوده‌اند که میتوانسته از آنها استفاده کند، در این هیچ تردیدی نیست. 🔺️ بنابراین منشأ حرکت میرزا کوچک خان یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی است. ۱۳۹۱/۰۸/۲۹ 🔍 | بیانات رهبرانقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت میرزا کوچک‌خان جنگلی را بخوانید👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21663
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻رهبرمعظم‌انقلاب: 🔹 میرزا کوچک یک روحانی است، یک طلبه است. ● آن صبغه‌ی مردمی و نجابتی که در کار مرحوم میرزا کوچک‌خان جنگلی هست، در هیچ کدام از این دو سه کار دیگری که هم‌زمان در آن دوره اتّفاق افتاد در سرتاسر ایران، نظیر ندارد. ● منشأ حرکت میرزا کوچک‌خان یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی است. ● میرزا کوچک‌خان به‌خاطر پایبندی‌اش به اسلامْ جذب تفکّر مارکسیستی نشد ● میرزا کوچک‌خان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی را در رشت و در همان محدوده‌ی خاصّ خودش به‌وجود آورده است. ۱۳۹۱/۰۸/۲۹ 🗓 یازدهم آذرماه سالگرد شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی @HawzahNews
هدایت شده از دروس
شعارِ «هفتۀ وحدتِ عقیم» را به شعورِ «هفتۀ اعلام و اجرای رفع تبعیض» تبدیل کنید ♨️ بیانیه‌ای چالشی که در محافل حوزوی و متخصصان دینی، خبر چندانی از آن نیست. 🔷 کاک حسن امینی، که خود را حاکم شرع مردمی کردستان نامیده، به مناسبت برگزاری هفتۀ وحدت (٤ آذر) بیانیه صادر کرده و مدعی تبعیض‌هایی علیه اهل‌سنت شده. 📝 محتوای اجمالی این بیانیه: 💠 تبعیض‌ها کار را به جایی رساند که سال ۹۶ رهبری انقلاب در پاسخ به نامۀ مولانا عبدالحمید امام جمعۀ زاهدان چنین نوشتند: «همۀ ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچگونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند.» 💠 از اول انقلاب تاکنون، وزیر، معاونِ رئیس جمهور، استاندار، فرماندۀ نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، سفیر، از میان اهل‌سنت انتخاب نشده. 💠 زبان مادری اقوام در کنار زبان فارسی تدریس نمی‌شود 💠 عدم تشکیل دادگاه‌های ویژۀ روحانیت در مناطق اهل‌سنت توسط قضات اهل‌سنت. 💠 در سازمان‌ها و نهادهای تحت نظارت مستقیم رهبری نیز می‌توان به عدم حضور علما و حقوقدانان اهل‌سنت در شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم انتخاب نمایندگان رهبری در استان‌ها (علی‌الخصوص مناطق سنی نشین)، مدیریت عالی ارگانهای نظامی، انتظامی، نهادهای امنیتی مثل وزارت اطلاعات، مدیران کل دادگستری و مسئولیت‌های مهم قضایی اشاره کرد. 🌐متن کامل در تصویر و: yon.ir/bSJ4N ❌ نقد و بررسی این بیانیه را در گروه «مباحثه» مطرح فرمایید: eitaa.com/joinchat/2096758795C7d1021dbbc 🆔 ایتا: Eitaa.com/dph110 🆔 تلگرام: T.me/dph110
اگه یاد بگیریم در کنار هم و با یک هدف در یک تشکیلات جمع بشیم و فعالیت کنیم یقینا هیچ سدی در برابر ما دوام نمیاره .... 🔸️ #یدالله_مع_الجماعه با وحدت ما حول #ولایت معنا پیدا میکند ... #بصیرت #چهل_سال_پر_افتخار @s_a_razavi ✅شما هم #بدون_سانسوری شوید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
قبلا این مصاحبه طولانی جناب متولیان را برای برخی دوستان فرستاده بودم. نظر به تحرکات 6 ساله لیبرال ها در دولت و مجلس از یکسو و تحرکات برخی حوزویان متنسک یا مسئله دار از دیگر سو و طراحی چندباره توطئه تفرقه شیعه و سنی از سوی سوم در همراهی با نقشه 30 ساله دشمن موسوم به 2020 که سال 98 بناست سومین پرده از فتنه بزرگتری را بعد از فتنه های 78 و 88 رقم بزنند و جهت هوشیاری نیروهای حزب الله و حوزوی و دانشگاهی ولایی این فایل را مجدد ارسال می کنم تا نیروهای آتش به اختیار و مسوولان فرهنگی و حوزه با توجه بیشتری به ابعاد فتنه اکبر پیش رو بتوانند حرکت های خبیثانه یا جاهلانه عناصر فتنه گر را خنثی کنند. لطفا بازنشر دهید و دین خود را به انقلاب شهیدان قدری ایفا نمایید
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
♨️اینکه عمه ی فلان راوی کیست را می دانیم اما هنوز به فکر اقتصاد اسلامی نیفتاده ایم! 🔹به مناسبت سالروز شهادت "شهید مدرّس"_رحمة الله علیه_ 🔳شهید مدرّس: 🔸هیچ کدام از علمای بزرگ ما، به فکر این نیفتاده که به اقتصاد اسلامی سر و صورتی دهند و قوانینی، حتی به صورت اجتهاد برای آن درست کنند. در صورتی که در علم کلام ، ما هزاران جلد کتاب داریم که چنین است و چنان نیست. 🔸همه راویان حدیث را با همه خانواده شان می شناسیم و می دانیم: عمه ی فلان راوی، متعلقه ی خاله زاده ی فلان روای دیگر بود. ولی از یک آیه، یا حدیث، درباره ی مساله مالیه و به اصطلاح اقتصاد، تفسیری مطمئن و قانونی صحیح نداریم. 📚نوسازی و تحول ص.120 🆔 @feghahat سایت مؤسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی👇 🌐feghahat.com
♨️♨️ نگاهی به دریا (آشنایی با مکتب علمی-عملی ) 🔰استاد علی فرحانی 💠💠💠💠💠 👈01- آشنایی با نظام فکری امام خمینی 🆔yon.ir/VzpoR 👈02-منطق تولید علوم انسانی 🆔 yon.ir/scg10 👈03-مزیت نظام اجتهادی امام خمینی 🆔 yon.ir/gJ9dd 👈04- نگاهی به شاخصه های نظام اجتهادی امام خمینی 🆔 yon.ir/siAYB 👈05-امام خمینی، الگوی همه جانبه 🆔 yon.ir/5nK8X 👈06-امام خمینی و علامه طباطبایی دو روح در یک بدن 🆔 yon.ir/3OX7c 👈07-تحلیل فاعل بالقصد از منظر امام خمینی 🆔 yon.ir/crfCr 👈08-تطور و تکامل علم اصول از ابتدا تا امام خمینی و تحلیل نامه امام خمینی به آیت الله قدیری 🆔 yon.ir/oZniI 👈09-چگونگی رسیدن انسان به کمال از طریق شرع 🆔 yon.ir/cAhuv 👈10- چرا مناهج می خوانیم؟ 🆔 yon.ir/tT6Oy 👈11- چرا می گوییم امام و علامه 🆔 yon.ir/9sebj 👈12- فلسفه اجتهاد از منظر امام خمینی 🆔 yon.ir/m0bfl 👈13- دستگاه استنباطی صحیح 🆔 yon.ir/sb37b 👈14- دستگاه مستقل استنباطی 🆔 yon.ir/vLUqG 👈15- مشارب مختلف فکری فقهی در حوزه علمیه 🆔 yon.ir/07F1a 👈16- کاری که امام در تربیت انسان ها کرد 🆔 yon.ir/gmBFE 👈17- فقه امام، جمع بین عقل و نقل است 🆔 yon.ir/x943s 👈18- اهمیت باب الفاظ اصول و ابتکارات امام 🆔 yon.ir/qz9dp 👈19- امام صاحب یک مکتب فکری کامل 🆔 yon.ir/bz2ko 👈20- اهمیت دوران دفاع مقدس در تحلیل شخصیت امام 🆔 yon.ir/GIDHH 👈21- امام را باید شناخت 🆔 yon.ir/toSr0 👈22- از ابتکارات اصولی امام 🆔 yon.ir/J3FwW 👈23- بیان امام در خطابات تقنینی شارع 🆔 yon.ir/s1Dhk 💠💠💠💠💠 📌 می توانید فایل های این مجموعه را از کانال در نیز دانلود کنید. 👇👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/p_almorsalat/291 💢💢💢💢💢 💢💢💢💢💢 📌 با همراه باشید 👇👇👇👇 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19
10- امور حاکمیتی و امنیت ملی، همه جای دنیا منحصر و غیر قابل واگذاری است. دولت‌ها حتی در اقتصاد هم راه را بر رقبای خارجی می‌بندند تا فناوری و محصول داخلی بتواند جان بگیرد و قدرت رقابت پیدا کند. هیچ دولت ملی مسئولیت‌پذیری به بهانه کیفیت پایین محصول یا خدمات داخلی، دست محصول خارجی را باز نمی‌گذارد. اگر دولت در موضوع خودرو که غیرامنیتی است، ریسک نمی‌کند و میل به حفظ انحصار و عواید ناشی از آن (با وجود کیفیت پایین) دارد، چرا در زمینه شبکه اطلاعات و پیام‌رسان‌ها که به امنیت ملی گره خورده، سخاوتمندانه عرصه را به شبکه‌های بیگانه‌ای سپرده که اغلب به سرویس‌های جاسوسی و وزارت خارجه یا وزارت جنگ دولت‌های متخاصم مرتبط‌اند؟ 11- برخی مدیران بی‌حمیت ما اگر در ژاپن و کره جنوبی مدیر بودند، حتما مورد شماتت عام و خاص و مجازات قرار می‌گرفتند؛ چنانکه پروفسور «هاجون چَنگ» (شهروند کره جنوبی، استاد دانشگاه کمبریج از سال۱۹۹۳) درکتاب «نیکوکاران نابکار» می‌نویسد: «صادرات کره جنوبی در دهه 1950 تنگستن و ماهی بود و شرکت سامسونگ ماهی و سبزیجات صادر می‌کرد... در دهه 1970، برنامه ایجاد صنایع سنگین در دستور کار قرار گرفت. در مدارس به ما می‌آموختند که وظیفه میهنی ما حکم می‌کند کسانی را که سیگار خارجی می‌کشند، گزارش کنیم. اینها خائن به شمار می‌رفتند. پدر دوستی که سیگار خارجی می‌کشید، به عنوان غیرمیهن‌پرست و بی‌اخلاق - اگر نه تبهکار- آماج حملات زهرآگین قرار می‌گرفت... حالا کُره صادر‌کننده خودرو و گوشی‌های شیک در دنیاست. برخی می‌گویند این ناشی از پیروی از فرامین اقتصاد نئولیبرال است. واقعیت، مغایر این ادعاست. کره دهه‌ها برخلاف منطق تجارت آزاد جهانی، از حمایت‌های تعرفه‌ای و یارانه‌ای برای تقویت بخش خصوصی استفاده کرد تا صنایع بتوانند در برابر رقابت بین‌المللی دوام بیاورند. دولت روی ارز کمیاب کنترل مطلق اعمال کرد و تخلف ازآن می‌توانست «مجازات مرگ» در پی داشته باشد... ژاپن زمانی خودروی بنجل تولید می‌کرد و با شکست روبه‌رو شد، بسیاری گفتند شرکت تویوتا باید به همان تولید ماشین‌های ساده نساجی و ابریشم برگردد و بعد 25 سال ناتوانی، تولید خودرو را رها کند. اما دیگران گفتند هیچ کشوری بدون ایجاد صنایع مهم به جایی نرسیده. حالا تویوتا نه تنها از ورشکستگی درآمده بلکه برند لکسوس را در دنیا تولید می‌کند». 12- براستی اگر کره ای‌ها و ژاپنی‌ها می‌گفتند چرا به‌جای بنز و شورولت باید ماشین زمخت و بی‌کیفیت وطنی سوار شویم، هیوندای و تویوتا نشان برتر دنیا می‌شدند؟ آیا مدیران آنها نمی‌توانستند ژست مخالفت با انحصار، آزادی رقابت و انتخاب آزادانه را با گشودن دروازه‌ها بگیرند؟ پیام‌رسان و شبکه ملی ارتباطات در حکم آب و غذا و امنیت یک ملت است اما اگر حکم خودرو و لوازم خانگی را هم داشت، باید مورد حمایت انحصاری قرار می‌گرفت. زیرساخت داخلی که برای گسترش پیام‌رسان‌های خارجی اختصاص یافت، اصالتا باید در خدمت پیام‌رسان‌های ایرانی قرار می‌گرفت اما عملا، یارانه سیاست خصمانه دشمنان‌ را تأمین کرد! محمد ایمانی
تلگرام و دوگانه توسعه- پیشرفت(یادداشت روز) 1- حکمتی در خود نهفته داشت که مقتدای انقلاب با پرهیز از به کارگیری اصطلاح رایج «رشد و توسعه» (ترجمه Development and Growth) از عبارت «الگوی اسلامی- ایرانی» پیشرفت استفاده کردند. طبق مدل مصطلح رشد و توسعه والت «ویتمن روستو» و نظایر وی در میان افسران ناتوی فرهنگی، قله و مقصد و حد یقف توسعه، نظام سرمایه‌داری غرب است، همان که در ابعاد سیاسی- تمدنی به عنوان لیبرال-دموکراسی و تئوری «پایان تاریخ» مطرح شد. با ورود در این قالب توسعه، شما عملا قواعد دیکته شده حریف را می‌پذیرید. می‌پذیرید طبق منویات آنها، چه چیزی برای شما مجاز یا ممنوع است. قبول می‌کنید که اولا معیار موفقیت، تبدیل شدن به اقمار آنهاست؛ ثانیا پیشرفت، یک «مسابقه» مانند مسابقه دو نیست که هوس کنید از رقیب غربی جلو بزنید. شما باید زیر سایه آنها بلکه چند فرسخ عقب‌تر، در ماراتن توسعه بدوید و آنها هستند که باید تشخیص دهند حق بهره مندی از انواع فناوری‌ها را ولو بومی باشد، دارید یا خیر. 2- برخلاف مدل فریز شده توسعه که کشور را در حالت «عقب مانده در حال توسعه» با سقف پرواز کاملا محدود نگاه می‌دارد، سنگ بنای الگوی بومی پیشرفت، داشتن شخصیت و استقلال در انتخاب مسیر، و سرعت، سقف و گستره موفقیت است. بر همین مبنا مدیریت در دو مدل «توسعه گرا» و «پیشرفت محور»، هویت کاملا متفاوتی دارند. اولی فاقد شخصیت مستقل و دومی مبتنی بر استقلال شخصیت است. مدیریت توسعه محور، ذاتا در تناقض با روح مدیریت (تشخص و استقلال در انتخاب مسیر و سرعت پیشرفت ملی) است و چون جمع نقیضین محال است، بنابراین چنان مدیریتی، اصالتا مدیریت نیست بلکه طفیلی و معلول روحی است. دشمن در جنگ تمدنی، قائل به روش غرق مصنوعی از طریق جنگ نرم و هوشمند (مجازی) است؛ القای فلاکت و ناتوانی و لزوم تسلیم در جنگ تمدنی. 3- قبیح و نپذیرفتنی است افراد ضعیف النفس، قافیه باخته و دارای معلولیت روحی، ادعای پیش آهنگی در مدیریت حرکت‌های ملی را داشته باشند. به این گزاره‌ها نگاه کنید؛ «اگر شما (آمریکایی‌ها) با ما توافق نکنید، مردم ایران در انتخابات جور دیگری انتخاب می‌کنند؛ همچنانکه قبلا موجب بازنشسته شدن من شد»، «آمریکا کدخداست»، «آمریکا ظرف پنج دقیقه می‌تواند توان نظامی و دفاعی ما را نابود کند»، «خزانه خالی است»، «مجبور بودیم توافق کنیم، اگر توافق نمی‌کردیم، جنگ می‌شد»، «با توجه به تحولات مربوط به دنیای ارتباطات، به هیچ‌وجه دیگر این اختیار را نداریم که بگوییم کدام یک از این تحولات و دستاوردهای ناشی از آن خوب است یا بد، حلال است یا حرام»، «ما نمی‌توانیم پیام‌رسان و شبکه‌های ملی اطلاعات و ارتباطات پیشرفته داشته باشیم؛ مجبوریم سر سفره خارجی بنشینیم»، «ما فقط پخت آبگوشت بزباش را بلدیم و باید مدیر را از خارج بیاوریم»، «ما نمی‌توانیم مستقلا با پولشویی مبارزه کنیم؛ برای این کار باید از منویات FATF تمکین کنیم». آیا اقتدار روحی و عزت نفس در این گزاره‌ها می‌بینید؟ 4- رهبر انقلاب اخیرا فرمودند: «جنگ نرم همه‌جانبه‌ دشمن، قابل انکار نیست. با این‌حال، برخی آن را انکار می‌کنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است. برخی بی‌تفاوت از برابر این حادثه‌ ملّی می‌گذرند، برخی هم با دشمن همراهی و به او کمک می‌کنند؛ آنها مسئولیّت‌ناپذیر و اینها دشمن‌شیفته‌اند. در مقایسه با نیروهای مسلّح در جنگ سخت، می‌توان گناه این دو دسته را تشخیص داد». ایشان همچنین در جمع یکصد هزار بسیجی فرمودند: «دشمن از ابزار رسانه استفاده می‌کند برای اثرگذاری بر افکار عمومی. امروز از تلویزیون، از رادیو، از اینترنت، از شبکه‌های اجتماعی، از انواع و اقسام وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود؛ این را کسانی که مسئولیّت این بخش از کشور را -بخش ارتباطات را- دارند، درست توجّه کنند. ما در جلسات حضوری هم به اینها تذکّر داده‌ایم، تأکید کرده‌ایم، حالا هم می‌گوییم؛ توجّه کنند که آنها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند سلاح خودش را علیه این مردم به کار ببرد».