eitaa logo
حوزه انقلابی
14.1هزار دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
12هزار ویدیو
660 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
1_51246404.apk
4.98M
اختصاصی محصولی از کانال حوزه انقلابی @howzehenghelabi برای اولین بار : تولید نرم افزار اندرویدی.. 🌷اپلیکیشن «گام دوم انقلاب» اگه بیانیه مهم رهبری معظم انقلاب بعد از ۲۲بهمن رو نخوندید با این اپلیکیشن میتونید این بیانیه رو به صورت بخش بندی شده بخونید. 🎊🎊🎊🎊 منتظر محصولات بعدی باشید و محتواهای پیشنهادیتان برای تولید اپلیکیشن را با ما درمیان بگذارید انتشار فقط با لینک کانال باشد: @howzehenghelabi
هدایت شده از پیرو
✅ امام خمینی کبیر: سزاوار است که بر اولین اسکناس که در ایران به طبع می‌رسد، عکس اولین مرد مجاهد در رژیم منحوس پهلوی چاپ شود، خداوند رحمت کند ایشان را. 🌐 @Peirovir
هدایت شده از واکاوی 🔎
⛔️ علت مخالفت آذری قمی ⁉️ 🔴 در بخشی از مصاحبه با محمدکاظم انبارلویی در قالب «پروژه تاریخ شفاهی»، انبارلویی از چرایی مخالفت آقای آذری قمی (کسی‌که از مجلس انتخاب رهبری آیت‌اللّٰه خامنه‌ای در ۱۴ خرداد ۶۸، تا حدود ۵ سال بعد از آن، چنان از رهبری ایشان حمایت می‌کرد که نه فقط به ولایت مطلقه فقیه در شورای بازنگری قانون اساسی رأی داده‌بود بلکه اختیار ولی فقیه را در حد تعطیل کردن توحید بالا برده بود) با رهبر معظم انقلاب می‌گوید 🔻 ... : آقای آذری قمی چرا از روزنامه رسالت بیرون آمد؟ : آقای خامنه‌ای جلساتی را روزهای چهارشنبه در بیت داشت که در این جلسات فقهای بزرگ، از جمله فقهای شورای نگهبان شرکت می‌کردند.. از آقای هم دعوت کرده بودند که بیاید و در آنجا بحث‌های عمیق فقهی [خودش] را مطرح کند. اما ایشان نرفت! از سویی امام که فوت کرد ایشان گفت آقای خامنه‌ای هم است و هم است ولی با آقا می‌کرد. حتی می‌گفت: ایشان نباید به استفتاءها پاسخ دهد! آقای که رفیق آقای آذری بود به ایشان می‌گفت مگر شما ایشان را به‌عنوان فقیه قبول ندارید؟! خب وقتی شخصی فقیه است چطور می‌تواند به استفتاءها و سؤالاتی که از او می‌شود پاسخ ندهد؟ وقتی هم این سؤالات به حدّ معینی می‌رسد این فقیه دیگر مرجع تقلید به حساب می‌آید؛ یعنی کسی‌که مثلاً دوهزار سؤال فقهی از او پرسیده شده و به آن‌ها پاسخ داده است پس حتما عده‌ای می‌خواهند از او تقلید کنند و دیگر این فرد است! [البته] آقای خامنه‌ای هم از روز اول که نگفت من مرجع هستم. اما فقاهتش را همهٔ علما از جمله آقای آذری قمی تأیید می‌کردند.. آقای آذری قمی هم بعد از فوت و مراجعی چون آیت‌اللّٰه و داشت! حتی به خودِ من می‌گفت وقتی اسم مرا در رسالت می‌نویسی بنویس آیت‌اللّٰه‌العظمی! 😶 من هم گفتم نمی‌نویسم! اصلاً اختلاف من با ایشان به‌عنوان فردی که اخبار مربوط به ایشان را ویرایش می‌کرد این بود که را به لقب ایشان اضافه نکردم! گفتم ما اصلاً به آقای خامنه‌ای هم عظمی نمی‌گوییم و به همه مراجع می‌گوییم؛ اگر بخواهیم به فقیهی، عظمی بگوییم یعنی اینکه این آدم از همه دیگر مراجع برتر است.. بعد از که به تدریج همه فقها یکی پس از دیگری فوت کردند، [به تلقی خودش←] ایشان ماند و آقای .. آقای آذری می‌گفت آقای شبیری از نظر فقهی از من است اما چون ندارد پس من اعلم هستم! 😶 رفت و در ده اطراف قم برای خودش امام‌جمعه شد و خطبه خواند. و خطبه‌هایش را هم هر هفته برای من می‌فرستاد و من هم آن را در رسالت چاپ می‌کردم.. ولی خوب آقای آذری قمی در حد نبود! علاوه بر آقای ، آقای و بودند.. آمد بیانیه‌ای صادر کرد که مردم شما می‌توایند از این ۷ نفر تقلید کنید که یکی از آنها آقای خامنه‌ای بود.. آقای آذری قمی اختلافش از این‌جا با ما و جامعه مدرسین شروع شد: که آقای خامنه‌ای، نیست! آقای راستی کاشانی می‌گفت اگر تو این را داری من می‌دهم که آقای خامنه‌ای اگر از مراجع فعلی بیش‌تر نباشد، کمتر هم نیست؛ اگر می‌گویی نه، بیا به چهارشنبه‌های ایشان برویم تا آقای خامنه‌ای [برای شما] روشن بشود؛ در آن جلسات وقتی یک نظریه فقهی مطرح می‌شود ما نظر می‌دهیم و ایشان هم نظر می‌دهد؛ آن‌جا سطح علمی ایشان [برای شما] مشخص می‌شود.. ولی آقای آذری قمی گفت: من به آنجا نمی‌آیم.. ♻️ http://www.irna.ir/fa/News/83061169 ↖️ پروژه تاریخ شفاهی ایرنا/ رسالت به روایت انبارلویی(۵) 🗓 ۱۳۹۷/۷/۱۸ 🆔 🔎 @vakavi
🔴 اطلاعیه پذیرش ✅ویژه فضلای حوزه علمیه ⏪تاریخ شروع پذیرش یکم اسفندماه ❇️اطلاعات تکمیلی در سایت seyfi.ireitaa.com/sharehnews
🔴 کدامین تفکر حوزوی را برجسته میکند؟ آنچه در ادامه میخوانید صرفا انتقادی به رویکرد رسانه ای شفقنا در نشر گسترده اخبار مرتبط با یک تفکر خاص است. جناب آقای یکی از روحانیونی است، که بارها و بارها در اظهارات خود به تئوریزه کردن سکولاریسم پرداخته است و در موارد مختلف نیز عقیده خود را در میدان عمل نیز نشان داده است. هدف از این نوشتار تخطئه ایشان نیست، بلکه انتقاد از رسانه خبری شیعیان است که مکررا، درباره این طیف خاص خبر منتشر میکند و آنان را همواره در صدر اخبار باقی نگه میدارد.
🔴 کدامین تفکر حوزوی را برجسته میکند؟ یکی از شخصیت هایی است که شفقنا به مناسبت های گوناگون با وی مصاحبه میکند و یا اخبار مرتبط با وی را منتشر مینماید. وی قرآن پژوه، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و از اعضای شورای مرکزی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه است و از طرفداران سکولاریسم سیاسی میباشد، به گونه ای که وی در مصاحبه ای که شفقنا نیز آن را منتشر کرده است، در اظهار نظری شاذ، دلالت حدیث غدیر را صرفا بر مرجعیت دینی اهل بیت و نه مرجعیت سیاسی آنان میداند و در آن به بی ارتباط بودن شأن سیاست و حکومت پیامبر اکرم با شأن نبوت ایشان متمایل می شود. در این مصاحبه آمده است: «در میان عالمان گذشته و امروز شیعه این مسئله مطرح بوده است که آیا منظور از مولا بودن علی(ع) چیست؟ آیا امامت و ولایتی که در خطبه غدیر مطرح شده به معنای مرجعیت دینی و مذهبی امام است و یا علاوه بر این ابعاد مرجعیت سیاسی را نیز شامل می‌شود که البته نظر مشهور عالمان شیعه مرجعیت دینی و سیاسی با هم است. وی سپس با اشاره به این نظر که در این خطبه مسئله امامت و مرجعیت دینی امام علی(ع) و تداوم مقام دینی نبوت و مسئولیت هدایت مردم مطرح شده است، میگوید: شواهد و قرائنی نیز در جای خود برای این ادعا وجود دارد. پیامبر(ص) این گونه پیش‌بینی کردند که بعد از وفاتشان کسی وجود داشته باشد که بتواند نیاز دینی مردم را از نظر علم و تقوا در قالب امامت تداوم دهد و اگر مردم مسئله‌ای دینی داشتند، امام به عنوان یک مفسر و شارح قرآن مسائل را حل و احکام را تبیین کند. وی در ادامه می‌افزاید: بنابراین الزاما منظور پیامبر(ص) وصایت به امامت حضرت بوده و بحث مرجعیت سیاسی نبوده است، دلیلش نیز این است که امام علی(ع) در طول ۲۵ سال و بعد از آن مسئله هیچ گاه برای اثبات صلاحیت زمام‌داری خود به حدیث غدیر استناد نکردند چنانکه فاطمه زهرا(س) نیز پس از فوت پیامبر(ص) به مظلومیت امام استناد می‌کند و نه داستان غدیر و اگر مسئله این بحث مبنای علمیت بود، روی آن تکیه می‌کردند. امامت و مرجعیت سیاسی امام(ع) از جهات دیگری قابل اثبات است و آن هم مسئله لیاقت و افضلیت علم امام(ع) و صلاحیت‌های اخلاقی و معنوی امام(ع) بوده است و پیامبر(ص) می‌خواستند امامت دینی را بیان کنند که از این حدیث و احادیث دیگر قابل استفاده است. وی می‌افزاید: اگر بگوییم قلمرو نبی هدایت و راهنمایی مردم است، ممکن است که البته با سیاست نیز همراه باشد و یا نباشد، اما اکثر پیامبران بزرگ با سیاست همراه نبوده‌اند که می‌توان به حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) اشاره کرد، فقط در مورد چند پیامبر مانند حضرت داوود(ع) و حضرت سلیمان(ع) و پیامبر اسلام را داریم، خود پیامبر(ص) نیز وقتی به مدینه آمدند، چون آن‌ها در عقبه ثانی بیعت کردند و از ایشان زمامداری را درخواست کردند آن حضرت این درخواست را قبول کردند. همه افراد اعم از مسلمان و غیر مسلمان این امامت را با شرط بیعت قبول کردند که البته مربوط به شأن نبوت ایشان نبوده است.» این درحالی است که امیر المؤمنین در طول 25 سال به دفعات متعدد به حدیث غدیر برای اثبات سزاواری خود نسبت به حکومت استناد کرده اند و اسناد آن نیز در برخی از کتب گردآوری شده است. yon.ir/7e9Au ادامه دارد
🔸دفاع از اختیاری بودن حجاب ایازی در مصاحبه ای با خبرگزاری رضوی میگوید: استدلال (طرفداران اجباری بودن حجاب) از باب امربه‌معروف و نهی از منکر بود و می‌گفتند یکی از مصادیق نهی از منکر، این است که جلوی کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند باید گرفته شود. دلیل دیگری که داشتند این بود که بی‌حجابی ایجاد مفسده می‌کند؛ اما در مقابل این استدلال، عده‌ای می‌گفتند که موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر، در مورد حجاب صدق نمی‌کند. چون آنچه در قرآن آمده، معروف و منکر است. به این معنا که آنچه در قرآن و روایت در مورد امربه‌معروف و نهی از منکر داریم این است که معروف، آن چیزی است که مردم آن را به‌ خوبی بشناسند؛ ولو آن خوبی واجب هم نباشد. حرام هم همین‌طور است. خیلی چیزها هست که حرام است؛ اما زشتی آن را همه‌ جامعه می‌داند. مثلاً ظلم کردن، به ناموس دیگران تجاوز کردن و اموری از این قبیل، همه‌ عقلا و مردم زشتی این اعمال را می‌شناسند. حتی اگر این زشتی حرام هم نباشد. مثلاً کسی در جایی سیگار می‌کشد و ته سیگار خود را بر روی زمین بیندازد و یا پوست میوه و اموری از این قبیل را بر روی زمین بریزد. ممکن است بگوییم این کارها حرام نیست اما در نظر مردم، این کار، کار زشتی است. درهرصورت، معیار منکر، چیزی است که عرف، آن زشتی را بشناسد. حال در بحث حجاب می‌گوییم، آیا همه‌ مردم، وجوب حجاب را باور دارند و بی‌حجابی را به‌عنوان یک ناهنجاری می‌شناسند؟ به نظر من، خیلی از مردم، بی‌حجابی را به‌عنوان یک ناهنجاری نمی‌شناسند. اتفاقاً بعضی از این رسانه‌های ما، گاهی برای اینکه مقاصدشان را پیش ببرند از همین خانم‌ها برای مقاصد سیاسی مثل انتخابات و شرکت در راهپیمایی‌ها و... استفاده می‌کنند. لذا معلوم می‌شود که خود صداوسیما هم بی‌حجابی را ناهنجاری نمی‌داند. پس مسئله‌ بدحجابی جزء ناهنجاری نیست. لذا اگر در جامعه‌ای، هنوز مردم به زشتی و منکر بودن بی‌حجابی، نرسیده‌اند، امربه‌معروف و نهی از منکر، مصداق ندارد و شامل این موضوع نمی‌شود. ما چنین دلیلی نداریم که اگر کسی حجابش را رعایت نکرد، می‌توانیم از طریق مجازات کردن، او را مجبور به رعایت حجاب کنیم. ما چنین چیزی را در سیره‌ پیغمبر صلی‌الله علیه و آله و ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام نداریم. بله در جانب مخالف این مسئله سیره وجود دارد ولی در جانب الزامی کردن حجاب، سیره‌ای نداریم. yon.ir/E9skL ادامه دارد...
🔸دفاع از پلورالیزم دینی ایازی در نشست " تحکیم صلح و نفی افراطی گری و خشونت ورزی" می گوید: به رسمیت شناختن مخالف فقط این نیست که حرف او را درست بدانیم بلکه باید به عنوان یک واقعیت بپذیریم که افکار مختلفی در جامعه وجود دارند که حق حیات، حق شهروندی و حقوق انسانی دفاع از عقاید خود را نیز دارند...در دنیا افراد زیادی وجود دارند که بر دین ما نیستند اما در مسیر عقاید خود کارهای نیک انجام می‌دهند و افراد درستکاری هستند، خداوند به این افراد نیز وعده بهشت داده است. yon.ir/dy2rf ادامه دارد...
🔸ایازی هم چنین در دی ماه 91، در همایشی که برای بزرگداشت مهندس بازرگان و آیت الله منتظری در کوآلالامپور برگزار شد، شرکت کرد، و در کنار شخصیت هایی مانند عبدالعلی بازرگان به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در این همایش، عملکرد آیت الله منتظری در دفاع از حقوق مخالفان خود را یک خصیصه‌ای والا‌تر از مداراجویی دانست و با ذکر خاطراتی مصمم بودن ایشان برای اعتراض به اعدامهای غیر قانونی تابستان ۱۳۶۷، او را در دفاع از حق مصمم توصیف کرد. ایازی همچنین دفاع آیت الله منتظری از حقوق بهایی‌ها را مثال زد که ایشان به خاطر رفتار غیر انسانی و اخلاقی با این قشر به آن اعتراض کرد. او این رفتار را نه فقط به خاطر خصلت مدارا جویانه که به خاطر دفاع از حقوق انسان‌ها دانست. yon.ir/7e9Au ادامه دارد....
🔸 ایازی هم چنین در حوادث فتنه 88 نیز حضوری فعال داشت. ادامه دارد ...
17.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸ایازی همچنین چندین بار با رسانه های ضد انقلاب مصاحبه داشته است که یکی از مهمترین آنها با شبکه من وتو بعد از فوت آقای هاشمی رفسنجانی میباشد.
هدایت شده از حوزه انقلابی
متاسفانه شنیده های حاکی از این است که برخی افراد که تحلیل نادرستی در موضوع برجام ، کنوانسیون های استعماری و بستن بد افزار تلگرام و اینستاگرام و برخی موارد دیگر از موضع رهبری داشته اند به دنبال تحمیل حجت الاسلام مسئول فعلی معاونت امور روحانیت دفتر رهبری به عنوان قدس رضوی می باشند!! ظرفیت بزرگ آستان قدس تنها چند سال است که از رها شده و یک تولیت و حقیقتا طرفدار مستضعفین در آن حضور یافته و تحولات چشمگیری را شاهد بوده ایم در طول این سال ها نشان داده شده که جناب آقای قدرت مدیریت مردمی وجهادی در مسئولیت فعلی شان را ندارند چه رسد به مدیریت آستان قدس رضوی.... از سوی دیگر مسئولیت فعلی آقای مروی آن قدر با اهمیت است که های_اشتباه از دیدگاه رهبر انقلاب از سوی ایشان و انعکاس آن به جامعه نخبگانی حوزوی می تواند صدمات جبران ناپذیری داشته باشد. رهبر حکیم انقلاب در دیدار خرداد ماه ایشان با نمایندگان مجلس صراحتا کنوانسیون های استعماری را پخت و پز شده توسط استکبار جهانی دانسته و دولت های همسو ، مرعوب و دنباله رو را پذیرنده این معاهدات به اصطلاح بین المللی دانستند. اما آقای مروی در برخی محافل نخبگانی این طور نقل می کنند که رهبر انقلاب نظری در باب این کنوانسیون ها ندارند!! و این از عدم استنباط جامع و صحیح ایشان از مواضع حکیمانه رهبر انقلاب پرده برمیدارد بااین شرایط مدیریت از راه دور آقای رییسی از آمدن امثال آقای مروی بسیار أرجح است و هکذا ماندن ایشان درقم در مسؤلیت فعلی که جای کار بسیار دارد.. @howzehenghelabi