eitaa logo
حوزه انقلابی
14.1هزار دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
12هزار ویدیو
660 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنه
رسانه‌ رسمی دفتر تبلیغات؛ از القای دوگانه کاذب مرجعیت/ولایت تا حمایت آشکار از تشیع انگلیسی [صفحه ۱از ۳] 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در تاریخ ۹۸/۲/۳۰ در یکی از رسانه‌های وابسته به دفتر تبلیغات، یادداشتی با نام [احتمالا] مستعار «محب الصالحین» منتشر شد که حاوی نکاتی جنجالی بود و جالب آنکه سایت اجتهاد این یادداشت به اصطلاح وارده را بدون هیچ نقدی منتشر نمود که در ذهن مخاطب، به نوعی تأیید تلویحی معنا می دهد. ورای این‌که نویسنده چنین یادداشتی کیست و دارای چه سطحی از تحصیلات بوده؛ نگاهی به محتوا و مغالطات به کار رفته در آن، خالی از فایده نیست. یادداشت مزبور ( http://yon.ir/NSKhg) از دو بخش اساسی تشکیل شده است: بخش اول)تلاش برای ایجاد دو قطبی کاذب میان ولایت و مرجعیت. ب) تطهیر مرجعیت انگلیسی. نویسنده [آقا یا خانم محب الصالحین] برای بخش اول این‌گونه استدلال می‌کند: « به نظر نگارنده، وقتی طبق مسلمات فقه و تصریح قانون اساسی، «فقاهت» به رهبری مقام «ولایت» داده است و نه بالعکس، پس هرگونه و به هر شکلی که حرمت ولایت نگه داشته می‌شود باید پیش از آن، حرمت فقاهت و مرجعیت نگه داشته شود. » در ادامه نیز همین خط تقابل را دنبال می‌کند و تعبیر «نفوذ در مرجعیت» را عدل «نفوذ در رهبری» قرار می‌دهد و هر دو را (علی الظاهر) قبیح می‌شمارد. پاسخ به دوقطبی کاذب ولایت-مرجعیت ساده است چراکه اولا نسبت ولایت و مرجعیت حقیقی در ادوار تاریخ تشیع تقابل نیست بلکه تعاضد و پشتیبانی است کما این‌که مراجع عظام تقلید فعلی که مورد تأیید مجتهدین مسلمی هم‌چون فقهای جامعه مدرسین‌اند همگی پشتیبانی و تأییدات ویژه‌ای نسبت به مقام معظم رهبری مدظله‌العالی دارند و تضعیف او را که مساوق با تضعیف نظام است حرام می‌دانند. به علاوه، آن‌چه در فقه و قانون اساسی آمده شرط فقاهت است و نه مرجعیت که ظاهرا یادداشت‌نویس دفتر تبلیغات تفاوت میان فقاهت (به عنوان ملکه استنباط) و مرجعیت (به عنوان ارجاع و افتاء در احکام) را تشخیص نداده و از اشتراط فقاهت در ولایت‌فقیه، تقدم مرجعیت بر ولایت را برداشت کرده است. به علاوه; داشتن ملکه فقاهت تنها شرط ولایت فقیه نیست بلکه مدیر و مدبر بودن هم شرط است در نتیجه طبق الگوی استدلالی آقای نویسنده شأن هرکس که ملکه اداره و تدبیر را داشته باشد مقدم بر شأن ولی فقیه است. هم‌چنین باید گفت فعالیت‌های عمده‌ای که مرجعیت تشیع به صورت سنّتی تا به امروز بدان می‌پرداخته دو شاخه دارد: یکی پاسخ به نیازها و سؤالات مردم در احکام است و دیگری دریافت وجوهات و تخصیص آن در موارد شرعی. بدیهی است که جنبه اول اساسا مقام و منصب نیست و جنبه دوم هم ارتباطی به شأن مرجعیت (به معنای پاسخ به سؤالات فقهی) ندارد بلکه به شأن ولایت مجتهد در عصر غیبت بازمی‌گردد در نتیجه حتی در نفس نهاد مرجعیت نیز بخش قابل توجهی از شؤون منوط به ولایت است و نه مرجعیت به معنای عام کلمه. همچنین اگر تقدم مجتهد(چه محل افتاء باشد چه نباشد) بر ولی‌فقیه را با همین اطلاق بپذیریم؛ لازمه‌اش تقدم حکم مجتهدین بر احکام ولایی خواهد بود که نتیجه چنین امری قهرا اختلال نظام است از همین رو علمای عظام فتوا داده‌اند در صورتی که یکی از فقها به ولایت و حکومت رسید بر همگان از جمله سایر مجتهدین تبعیت از او در زمینه‌های حکومتی لازم است: « فإقامة الحكومة و تشكيل أساس الدولة الإسلاميّة، من قبيل الواجب الكفائيّ على الفقهاء العدول، فإن وفّق أحدهم لتشكيل الحكومة يجب على غيره الاتباع.» (کتاب البیع للإمام الخمینی، ج2 ص624) از این گذشته، اکثریت قریب به اتفاق فقهای عظام شیعه که در بحث ولایت فقیه به اظهارنظر تفصیلی پرداخته اند، را می شمارند. جالب آنکه این مطلب در آثار برخی آقایان مخالف نظام نیز وجود دارد. همچنین جناب محب الصالحین در بخش دوم یادداشت خود به تطهیر جریان و رؤوس آن پرداخته و برای مطلب خود چهار دلیل آورده است: 1. دلیل نقضی: در صورتی‌که مرجع‌سازی توسط دشمن ممکن باشد توسط حکومت هم ممکن است در نتیجه چنین امری قهرا به تأیید دوگانه آخوند حکومتی-غیرحکومتی می‌انجامد. 2. دلیل حلّی اولی: روند رسیدن به مرجعیت یک روند طبیعی و مردمی است و نفوذ در چنین روندی بسیار سخت و دشوار است. 3. دلیل حلّی ثانوی/1: تضعیف مرجعیت به مصلحت نظام نیست. 4. دلیل حلّی ثانوی/2: تقویت مرجعیت تحت نظریه «خطای کمتر مراجع نسبت به عوام» به مصلحت نظام است. در نقد دلائل مطروحه، نکاتی قابل ذکر است؛ ادامه یادداشت در لینک های ذیل؛ صفحه دوم؛ https://eitaa.com/rozaneebefarda/1312 صفحه سوم؛ https://eitaa.com/rozaneebefarda/1313 @rozaneebefarda
🚩حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر رضوی: ▪️ما نسبت به ظالمان و مستکبران و زیاده خواهان بی‌تفاوت نیستیم و با همه وجود با آنها مقابله و از مستضعفین دفاع می‌کنیم و این آموزه اسلام و اولیای الهی برای ماست. ▪️ایجاد صلح میان مردم از سفارشات امیرالمؤمنین(ع) برای ماست. ▪️در فرهنگ اسلامی ما ریش سفیدی و کدخدا منشی بسیار سفارش شده است. با وجود چنین فرهنگی چرا ما باید تعداد زیادی پرونده‌ قضایی در دادگاه‌ها داشته باشیم؟ ▪️تلاش برای حل اختلافات و ایجاد صلح میان مردم از بسیاری از نماز و روضه مستحبی ارزشمندتر است. ▪️امر به معروف و نهی از منکر از دیگر موضوعاتی است که امیرالمؤمنین(ع) نسبت به آن بسیار تأکید داشتند. ▪️کم کاری، رشوه خواری، فساد و تبعیض هیچ تناسبی با نظام اسلامی و جامعه ولایی ما ندارد. ▪️مردم متعهد، مخلص و ولایی ما که در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند، حتما در مبارزه با فسادها و زشتی‌ها در جامعه نیز خوش خواهند درخشید. @raisi_org
▪️ای خواب به چشمی که نمی خفت بیا ای خندۀ غنچه ای که نشکفت بیا ▪️دیوار و در کوفه زبان شد که مرو امّا چه کنم فاطمه می گفت بیا 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید. @howzehenghelabi
🔻14 گام تا امام🔻 🔹گام پنجم: نفی اشرافی‌گری؛ حمایت از مستضعفین🔹 🔸«حضرت امام در نهضت و انقلاب شان همیشه اتکایشان بر و توده‌های محروم بوده است و درواقع این درسی بود که امام راحل از مکتب اسلام و قرآن گرفته بود. اسلام بردگی را از چهره مستضعفان در مقابل زدود و لذا مکتب امام هم برگرفته از اسلام و قرآن بوده است. 🔹اینکه امام (ره) می فرمودند" من یک مویِ را به کاخ نشینان ترجیح می دهم" برگرفته از قرآن بود. در جایی دیگر هم امام می‌فرمود کسانی می توانند تا آخر با ما باشند که درد فقر و نداری و گرسنگی را کشیده باشند. در عمل هم به ما ثابت شده است که کسانی توانستند تا آخر خط امام را پاس بدارند و حافظ آرمانهای امام راحل باشند که از سرمایه داری، و اشرافی گری دوری گزیدند. کسانی توانستند تا آخر خط امام را پاس بدارند و حافظ آرمانهای امام راحل باشند که از سرمایه داری، رفاه طلبی و اشرافی گری دوری گزینند. بزرگترین خطری که اشرافی گری و زرپرستی برای یک ملت درپی دارد خطرِ وابستگی است. و نتیجه این اشرافی گری آن می شود ملتی که با دادن جان وجوان و خون خود استقلال را به دست آورده، دشمن از در رانده شده از پنجره برگردد. لذا مردم عزیز ما باید هوشیار باشند و توجه داشته باشند که تفکر اشرافی گری هم بر خلاف موازین اسلام و قرآن است و هم برخلاف آرمانهای امام است؛ حتی کسانی که فارق از اعتقاد به اسلام میخواهند سربلند و باعزت و بدون وابستگی و تعرض دشمن زندگی کنند باید سعی کنند از اشرافی گری و رفاه طلبی دوری کنند. نفرت امام از زرمداران و سرمایه داران باعث شده بود که ایشان تا روزی که چشم از جان برستند هرگز حاضر نشدند با سرمایه داران و کسانی که اهل آلاف و ثروت اندوزی بودند نشست و برخاست داشته باشند وبه آنها کمکی کنند. 🔸حتی امام به مسئولین تذکر می دادند تا سرمایه داران و مال اندوزان را در کارهای اجرایی ممکلت شریک نکنند و با آنها ارتباط نداشته نباشند. امام روی این موارد بسیار حساس بودند. آنچه باعث شده بود امام راحل به قشر مستضعف و محروم توجه ویژه ای داشته باشند علاوه بر اینکه دستور قرآن و اسلام بوده، برگرفته از اقتضای انسانیت انسان است. 🔹امام وقتی مطلع می شد انسانی مشکلی در زندگی دارد به شدت رنج می کشید. امام راحل مصداق واقعی " بنی آدم اعضای یکدیگرند " است. امام با تکیه برانسانیت تکامل یافته خود نمی توانست نسبت به محرومین بی تفاوت باشد. لذا امام از همان روز اولی که انقلاب به پیروزی رسید به سازندگی روی آورد. اولین اقدام امام بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بحث سازندگی این بود که شماره حساب 100 را برای مسکن محرومین راه اندازی کرد. امام فعالیت های سازندگی زیادی را برای اینکه توده های محروم جامعه را به حقوق حقه شان برساند و از محرومیت نجات دهد، به سرانجام رساند. » (مصاحبه تسنیم 16بهمن1395: https://b2n.ir/72863 ) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴لبخند معنادار رهبر انقلاب هنگامی که یک دانشجو گفت: "جنگ را با بیست ساله‌ها بُردیم ولی اقتصاد را با شصت ساله‌ها باختیم ..." آیا آقازاده‌ها حاضرند پراید سوار شوند؟ 🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا 🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامه امام علی (ع) رو به زبان امروزی بازنویسی کردن و از مردم میخوان اون رو بخونن و نویسنده‌ رو حدس بزنند! کانال بیسیمچی‌مدیا 🎞👇 @BisimchiMedia
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حیدر حیدر اول و آخر حیدر حاج محمود کریمی @howzehenghelabi
🌙 احیا شب ۲۳ ماه مبارک رمضان 🔹با سخنرانی: حجت الاسلام ذوالنوری وحجت الاسلام فاطمی نیا 🔸با مرثیه خوانی: حاج حسن مالکی نژاد کربلایی سیدمصطفی میرداماد کربلایی احسان رمضانی 🗓 سه شنبه ۷ خردادماه از ساعت ۲۲:۳۰ 📍 ،پردیسان ، بلوارابوطالب مسجد امام موسی کاظم علیه السلام 🏴 هیأت محبان اهل بیت علیه السلام @s_reza_fateminia
هدایت شده از خبرگزاری فارس
💠دعای روز بیست‌و‌یکم ماه مبارک رمضان @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببينيد| يا اميرالمؤمنين گريه زينبت را نتوانستی تحمل کنی؟ 🏴 ذكر مصائب امیرالمؤمنین(ع) توسط رهبر معظم انقلاب @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
7.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یا علی أنت امیرالمؤمنین... با نوای حاج محمود کریمی @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
کنایه غلامحسین کرباسچی به عارف در مورد حذف مطهری از نایب رئیسی مجلس 🔹دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی: به همّت آقاي عارف ودوستانشون آقاي مطّهري ازنايب رئيسي مجلس حذف شد. 🔹محمدرضا عارف امروز هم در کسب کرسی ریاست پارلمان از علی لاریجانی شکست خورد. 🔸در جریان آغاز به کار مجلس دهم که بحث ریاست پارلمان داغ بود، حزب کارگزاران، تمایلی به ریاست محمدرضا عارف نداشت. 🔸در جریان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز حزب کارگزاران سازندگی چندان موافق ریاست جمهوری عارف نبود. 🔸حسین مرعشی هم دیروز در مصاحبهای گفته بود هیچ ائتلاف و اجماعی در جبهه اصلاحات شکل نمی‌گیرد مگر اینکه حزب کارگزاران در آن شرکت داشته باشد. fna.ir/da466v @Farsna