eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
11.6هزار ویدیو
655 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️خاطره‌گویی مدیر سایت مباحثات در مورد آیت‌الله یزدی و یکی از مراجع عظام تقلید، مصداق «استیضاع ارباب الدین» بوده است. ⚡️کانال روزنه در اعتراض به عملکرد مباحثات در قضایای اخیر، در قالب جوابیه به توضیحات مدیر سایت مباحثات منتشر کرده است: 🔺 خاطره منتشره توسط آقای احمد نجمی در فضای ملتهب درگیری‌های اخیر علاوه بر نمامی رسانه‌ای که در یادداشت‌های قبل به آن اشاره شد، مشمول «استیضاع ارباب الدین» بود و خواسته یا ناخواسته در آن فضا «معونة أهل الفسق و البغی» نیز محسوب می‌شد که همه این عناوین در روایات ما مذموم شمرده شده و در برخی روایات نیز نشانه نفاق دانسته شده است.(مصباح الشریعه ص145-144) جناب آقای نجمی در شرایطی که هجمه رسانه‌ای دشمن علاوه بر تفرقه‌افکنی به هدم شخصیت آیت‌الله یزدی می‌پرداخت، خاطره‌ای منتشر نمود و ایشان را شخصیتی نشان داد که «فی المجلس ناراحت می‌شود و مطالبی می‌گوید.» 🔺یعنی جناب آیت‌الله یزدی با آن همه سابقه سیاسی، کیاست، تقوا و علمیت توان حفظ زبان خود را ندارند و این جناب آقای نجمی است که باید حرف‌های ناصواب ایشان را تصحیح نموده و بعضی را منتشر کند و بعضی را نه؟! 🔺جناب آقای نجمی در بخش دیگری از خاطره‌گویی خود از یک مرجع تقلید و سخنان وی یاد می‌کند. مرجع تقلیدی که او در خاطره‌گویی خود ترسیم می‌کند شخصیتی است که اولا حرف‌هایی در خصوص یک فیلم می‌گوید که نقلش خلاف ظرائف و مصالح رسانه‌ای است و نباید عمومی شود و ثانیا انقدر نمی‌فهمد که در جمع کوچک‌شان خبرنگار هم هست و ممکن است حرف‌هایش توسط او منتشر شود و ثالثا ضبط صوت آقای خبرنگار را هم ندیده و متوجه نیست حرف‌های ضبط شده ممکن است هرجایی پخش شود. 🔺ولی وقتی مرجع تقلید معاذالله ملتفت نیست و اقتضائات شغل خبرنگاری را نمی‌داند و ضبط او را نمی‌بیند چه باک؟! جناب آقای نجمی به عنوان قهرمان درزگیری هستند و سخنان مرجع تقلید را هم مسکوت نگه می‌دارند و جایی نقل نمی‌کنند. که البته در این فقره نشان دادید که مصلحت سنجیهای تان هم مقطعی و سیاست زده است چرا که اگر امری قابل انتشار نباشد و تنقیص شخصیت دینی محسوب شود، مصداق سر و امانت است و بازگو کننده آن در هر زمان، خلاف امانت رفتار کرده و به شخصیت ضربه زده است. آیا این تضعیف شخصیت مرجعیت و قهرمان‌سازی از خود و تنقیص بزرگان حوزه نیست؟ 🔺بعضی از رسانه‌های متمایل به جریانات سیاسی خاص، شیوه‌ای نه چندان جدید برای بیان مواضع خود پیدا کرده‌اند. در ابتدا اسم مقاومت می‌آورند و بعد از چندی سازش و تسلیم را تئوریزه می‌کنند یا دم از اتحاد می‌زنند و بعد تفرقه‌افکنی می‌کنند. سایت مباحثات نیز اگر در دعوت خود به حفظ اتحاد و دوری از حاشیه صادق بود اولا نباید با خاطره‌های صحت‌سنجی نشده به تفرقه‌افکنی و تخریب چهره بزرگان و مراجع می‌پرداخت و ثانیا باید خبرنگاری که با جهت‌دهی خبری این بلوا را به راه ‌انداخت محکوم می‌کرد. البته برای این کار هنوز هم دیر نشده است اگر صداقتی باشد. 🔺سایت مباحثات در ضبط و انتشار مصاحبه‌ها دو هدف می‌تواند داشته باشد: یا می‌خواهد به حق و حقیقت برسد و آن را به مخاطب خود عرضه کند یا می‌خواهد غث و سمین و حق و باطل را با هم بیامیزد تا حرف‌های مسموم و ناروا را در پوسته‌ای از حقیقت بپیچد و آن را به بینندگان بخوراند. اگر هدف مباحثات اولی بود نباید خاطره شفاهی را بدون هیچ ارزیابی و به صورت خام منتشر می‌کرد. و در صورتی که مطالب خلاف واقع موجود در یک مصاحبه اثبات میشود،حفظ آن در سایت و عدم عذرخواهی رسمی از مخاطبان، چه وجهی دارد؟!آیا جز این است که می خواهید انتشار دروغ قطعی را استدامه دهید و بر آن اصرار ورزید؟! سیره علمای سلف را بنگرید؛ اگر مطلب نادرستی در درس به شاگردان القا می کردند فردایش رسما در کرسی درس اصل ماجرا را به همگان اعلان و در صدد جبران بر می آمدند و گاه اگر در پاسخ به مستشکلی مطلب خلاف بیان می شد، همان شب قبل از جلسه درس، به سراغ او رفته بر اشتباه خود اذعان می کردند. طبیعی است این قبیل اقدامات نه تنها از اعتبار یک رسانه حوزوی نمی کاهد، بلکه موجب جلب بیشتر مخاطبان خواهد شد. 🔺 آیا واقعا مسؤولین این سایت از آفات خاطره شفاهی و ضوابط تاریخی در زمینه استفاده از آن آگاهی ندارند؟ اگر آگاهی ندارند باید هرچه سریع‌تر در دوره‌های علمی تاریخی شرکت کنند چراکه خطر تحریف تاریخ چیزی نیست که در دنیا یا آخرت جبران شود و اگر آگاهی دارند؛چرا دانسته و عامدانه به آلوده کردن حافظه تاریخی طلاب مشغول‌اند؟آیا خدایی ناکرده از این قضیه سودی می‌برند؟ 🔺 بجای فرافکنی، بهتر است شرح ماوقع خروج از جامعه مدرسین را در اختیار مخاطب تان قرار دهید. فراموش نکنیم؛آخرت‌بینی برای همه به ویژه طلاب اصل است؛چه فضای رسانه‌ای باشد، فضای علمی یا فضاهای دیگر. @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
خوانش مقاله الف لام خدمت یا خیانت بخش اول.mp3
9.68M
🔻🔻مقاله صوتی🔻🔻 ◀️از چاپ کتاب ماه‌هاست می‌گذرد و این کتاب که در حد امکان به تبلیغ ضمنی برای پرداخته است؛ از عناوین و بهره‌های مختلف دولتی بهره‌مند گشته است. ⬅️این کتاب که آکنده از تحریفات علیه امام خمینی قدس سره است تا کنون در دو نوبت توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی نقد شده بود: 🔹مقاله اول نقد الف لام خمینی: 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/486 🔹مقاله دوم نقد الف لام خمینی: 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/487 🔹هم‌چنین شما می‌توانید فهرست بخشی از تحریفات و اشکالات این کتاب را با یادداشت زیر مشاهده کنید: 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/417 📚اکنون؛ و در شماره اخیر فصل‌نامه علمی-تخصصی پانزده خرداد نیز این کتاب به بوته نقد گذاشته شده و بخش سوم از سلسله مقالات انتقادی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی در این فصل‌نامه به چاپ رسیده است. 🏢بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-واحد قم نظر به اهمیت پیش‌گیری از تحریف سیره و اندیشه امام؛ مقاله اخیر را که به روشنگری در خصوص روابط نویسنده با دولت آقای ، و سایر ویژگی‌های پیدا و پنهان این کتاب می‌پردازد به صورت صوتی در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد تا قدمی در راستای وظیفه حراست از مکتب و برداشته باشد. 🎙الف لام؛ خدمت یا خیانت/بخش سوم. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی. فصلنامه تخصصی پانزده خرداد. شماره 59-58. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
2. خوانش مقاله الف لام خدمت یا خیانت بخش دوم .mp3
9.12M
🔻🔻مقاله صوتی/بخش دوم🔻🔻 الف لام خمینی؛ کتابی که با شیوه‌ای عجیب به کتاب سال جمهوری اسلامی بدل شد. کتابی که تحریف‌های مهلکی علیه شخصیت #امام_خمینی اعلی الله مقامه‌الشریف و البته حمایت‌های ضمنی از #رئیس_دولت_اعتدال دارد. ❇️از این کتاب فراوان گفتیم و نوشتیم: 🔹مقاله اول نقد الف لام خمینی: 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/486 🔹مقاله دوم نقد الف لام خمینی: 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/487 ◀️مقاله سوم نقد این کتاب در فصل‌نامه اخیر پانزده خرداد به چاپ رسید که پس از چندی بخش اول آن به صورت صوتی درآمد و عرضه شد: 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/681 اکنون بخش دوم از مقاله صوتی آماده عرضه است. امید است با آگاهی و بصیرت هرچه بیش‌تر جریان انقلاب جلوی هرگونه تحریف در خصوص شخصیت و سیره امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف گرفته شود. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
امروز حکم قصاص قاتل امام جمعه انقلابی کازرون اجرا شد این دو کلیپ به همین مناسبت تولید شده👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انیمیشن های اینجوری میتونه از ۲ساعت سخنرانی تأثیرگذارتر باشه... به روز خلاصه مفید عامه پسند 😊 ذوالقرنین🇮🇷 @howzehenghelabi
👓 خیلی برام عجیبه، تا حالا فکر میکردم فقط غربگراها با تصویب کودک همسری و ترغیب به ازدواج تو سن بالا مانع ازدواج به موقع میشن!! 🔻 اما الان خبر دادند مرکز خدمات اگر زیر ۲۲سال ازدواج کنی نمیکنن و فقط و فقط ۲۲سال به بالا بیمه می شن! پس ای طلاب یا قبل ۲۲سالگی ازدواج نکنید، یا اگر کردید پول جور کنید برای درمان و... 💬 متاهل درمانده @HozeTwit
هدایت شده از کشکول یک طلبه
🔰 سه تخلف از قاعده در آن واحد! ⁉️می گویند فلانی هم شبهه اعلمیت نداشت ولی رساله داد، فقط زورتان به آقای رسیده؟! می گویند فلان مرجع هم مورد حمایت فلان جریان سیاسی بوده است، فقط به ایشان انتقاد دارید؟! رفتار آنها خلاف سیره سلف صالح نبوده است؟! ❗️عزیزان! ما با کسی دشمنی نداریم! فدایی جناح خاصی هم نیستیم! حضرات آیات و هم همفکر ما نیستند، آیا کسی می تواند به خدشه کند؟ آیا کسی به خود جرئت می دهد به ساحت مرجعیتشان تعرضی کند؟! 🙏لطفا اندکی بدون تعصب به عرائضم توجه کنید: 🔹آقای سه ویژگیِ خلاف قاعده را با هم دارند، هر کدام از این سه ویژگی اگر در کسی باشد، در حد خود قابل نقد است اما آنچه واکنش حوزویان را به همراه داشته، جمع شدن هر سه ویژگی با هم در یک نفر است. این است که میتواند مبدأ یک باشد: 1️⃣ اولا ایشان زمانی اعلام مرجعیت کرده اند که هیچ اشاره ای در محافل تخصصی فقه و اصول به ایشان نیست. در درس خارج های مطرح و قوی حوزه، نامی از درس ایشان نیست. این مسئله فرق می کند با اینکه بگوییم ایشان مجتهد نیست یا از لحاظ علمی ضعیف است. نه! ربطی ندارد! علمیت و اجتهاد مسئله ای است و اعلمیت و در تراز مرجع تقلید بودن، مسئله دیگری است! مرجعیت شبهه اعلمیت می خواهد نه صرف علمیت!(1) 2️⃣ ثانیا دفتر ایشان به صورت ابتدا به ساکن(2)، در حال تبلیغ مرجعیت ایشان است. آن هم نه صرفا با نصب یک تابلو و چاپ یک رساله، بلکه با رفتار هایی نظیر دعوت از بانوان تیم ملی کاراته، دعوت از خبرنگاران و توزیع کارت هدیه بین آن ها. توزیع پول بین شرکت کنتدگان و امثالهم. مراسم "استقبال از مرجع عالیقدر..." هم در یکی از شهرستان ها در آستانه برگزاری بود که لغو آن، ناراحتی و بیانیه ایشان را در پی داشت. 3️⃣ ثالثا، یک جریان سیاسی خاص که از لحاظ صبغه مذهبی و اعتقادی اصلا پرونده جالبی ندارد، در حال تقویت و ضریب دادن به ایشان است. ✅ سه تخلف از قاعده در آن واحد؛ خودتان انصاف دهید، اصلا سیره سلف صالح به کنار! این روش ، روشی منطقی و عقلایی است؟! به فرض که به افراد دیگری هم برخی انتقادات مذکور وارد بوده و مسامحتاً کسی با آن ها تقابل نکرده است، آیا منطقی است که اجازه بدهیم همه اشتباهات را با هم یک نفر انجام دهد و بنیانگذار یک مسیر اشتباه و خطرناک برای آیندگان شود؟! به نظرتان اگر داریم انتقاد میکنیم، نگران جایگاه یک حزب و جریان سیاسی هستیم؟! نسبت به آینده حوزه مسئولیت نداریم؟!! ✍میماند یک مطلب؛ که آیا ، در ، آن هم وقتی چشم طمع جریان کفر و استکبار به آن حکومت دوخته شده است، و می گوید از هیچ تلاشی برای نفوذ در نهاد دین دریغ نمی کنند، می تواند بدون قاعده و قانون و ممیزی، یله و رها باشد یا نه؟! این خود مجالی واسع و پرداختی مستقل می طلبد لکن هر نتیجه ای که بگیریم، به بحث فوق خدشه ای وارد نمی کند. و متن بالا مبتنی بر نتیجه این بحث نیست‌. --------------- (1) لطفا به مثال نقض نیاورید! زمانی که مرجعیت ایشان مطرح شد، اولا بزرگانی مثل آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله جوادی آملی، اشارات و تصریحاتی به اعلمیت ایشان داشتند، و ثانیا در ابتدا بسیار به ایشان اصرار شد و ایشان قبول نمی کردند و به دیگران رجوع می دادند. میان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان است! (2) تبلیغ ابتدا به ساکن، فرق می کند با تبلیغی که دفاتر مراجع موجود می کنند. مرجعی که مرجعیتش از طریق رجوع فضلا و اهل خبره ثابت شده است، می تواند در راستای اطلاع رسانی به مقلدین خود، رساله توزیع کند و از عنوان "مرجع عالیقدر" استفاده کند. اگر چه برخی از مراجع استفاده از این عناوین را هم اجازه نمی دهند. 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/911671316C274de32b2e
هدایت شده از حوضِ فیضیّه ⁉️
👌علاقه به اسلام بخاطر حجاب! _________ اساتید و نخبگان بسیجی حوزه 🔰 @basij_asatid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم خاکسپاری جنجالی یکی از اعضای عرفان انحرافی حلقه در بهشت سکینه کرج با واکنش‌های انتقادی کاربران فضای مجازی همراه شد. 🔹️به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا ویدئویی از خاکسپاری عجیب و متفاوت دربهشت سکینه کرج در  شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که واکنش‌های انتقادی کاربران فضای مجازی را به همراه داشته است. ا📍ین ویدئو که در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است، مربوط به مراسم خاکسپاری زهرا مدرس زاده یکی از مسترهایعرفان انحرافی حلقه و از زندانیان سیاسی عقیدتی است که پیش از این همراه محمد طاهری سرکرده عرفان کذایی حلقه دستگیر شده بود. همزمان با مراسم خاکسپاری مدرس زاده اقوام و بازماندگان او به‌‌جای قرائت قرآن و گریه و ناراحتی برای از دست رفته‌شان به رقص و پایکوبی می‌پردازند و همراه با اجرای زنده موسیقی دست و جیغ و سوت می‌زنند. _____ @howzehenghelabi
✍️دولت تا کی قرار است به میل اروپا رفتار کند؟ ✍️ اگر اروپا و غرب می خواستند به صورت یک جانبه از ایران بخواهند به طور یکجانبه از فعالیتهای هسته ای انصراف دهد همان چیزی می شد که الان شده است. اکنون نیز معطل ماندن ایران در برجام ایده‌ال غرب است چون آنها مایلند که ایران را ذیل برجام معطل کنند، یعنی ایران به تعهدات خود عمل کرده ولی آنها نسبت به انجام تعهدات خود بی‌تفاوت باشند؛ این شرایط ایده‌آل غرب است. به اعتقاد خیلی اروپایی‌ها کار جدی، اساسی و خاصی قرار نیست انجام دهند، آنها علاقه‌مندند که ایران در برجام باقی بماند چرا که محدودیت‌هایی بر جامعه و نظارت‌های گسترده مندرج در برجام برای برنامه هسته‌ای ایران را خواهانند و دغدغه‌های خاصی هم نسبت به انجام تعهدات خود ندارند. اروپا مایل است که ایران را ذیل برجام معطل کند به این نحو که ایران به تعهدات برجامی خود عمل کند و طرف مقابل، به طور خاص اروپایی‌ها، نسبت به انجام تعهدات خود بی‌تفاوت باشند، این شرایط ایده آل غربی ها است و به دنبال حفظ آن هستند. بیانیه شورای عالی امنیت ملی در اردیبهشت مبنی بر برداشتن گام اول کاهش تعهدات ایران در قالب برجام به معنای آن است که ایران از شرایط موجود خسته شده است و خواهان تغییر وضعیت فعلی است، اما اروپایی‌ها می‌خواهند با انجام اقداماتی، مانع از کاهش تعهدات ایران در برجام شوند تا همان مطلوبی حاصل شود که از اول دنبال آن بودند. @bagherzadeh
هدایت شده از اندیشه مقاومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وضعیت اقتصادی کشور چه ارتباطی با دین دارد؟ 🔺ماجرای خطای شیخ مفید و نامه امام زمان(عج)... https://eitaa.com/feghvaenghelab
حوزه انقلابی
🔰 سه تخلف از قاعده در آن واحد! ⁉️می گویند فلانی هم شبهه اعلمیت نداشت ولی رساله داد، فقط زورتان به آ
نظرات ارسالی مخاطبان : در تکمیل مطلب فوق : مورد چهارم اینه که ایشون باوجود زنده بودن اساتیدش ادعای اعلمیت داره واین هم بی اخلاقیه هم جسارت به مراجع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت کردن به ایمان برای تجربه! سخنان حجت الاسلام پناهیان در مورد مذاکره دولت روحانی با امریکا بر خلاف کلام امام و رهبری اونم با وجود تجربه های قبلی !و هزینه های سنگینی که باعث شد بر مردم و کشور تحمیل شود.../ ابوموسی اشعری‌ها که حتی تجربه را هم زیر پا می‌گذارند! امیر المومنین (ع) به ابوموسی اشعری فرمود اگر تجربه و عقل را زیر پا بگذاری شقی هستی 🌍 @howzehenghelabi
🔺فروش رساله جناب آقای علوی بروجردی در بوستان کتاب. 🔸با وجود آنکه آیت الله یزدی از عدم مجوز وزارت ارشاد نسبت به چاپ رساله حجت الاسلام علوی بروجردی خبر داده است و اخبار واصله نیز حاکی از آن است که تا کنون چنین مجوزی صادر نشده است، اما کتابفروشی #بوستان_کتاب واقع در چهار راه شهدا قم که زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت می کند اقدام به فروش آن کرده است. 🔸جا دارد رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حجت الاسلام واعظی؛ نسبت به اقدام خلاف قانون مجموعه تحت نظرشان می پاسخگو باشند. 🆔 @feghahat
💢مبارزه استعمار با عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین « در آستانه محرم 1338ق/ 1298 ش. ایران در اوج مبارزه با قرارداد 1298ش/ 1919م بود. در ذی‌حجه 1337ق محصلین تهرانی با انتشار اعلامیه‌ای، از علما خواستند که مساجد را سیاه‌پوش کنند و عموم مردم را به قیام بر ضد قرارداد ترغیب و دعوت نمایند. جمعی از وعاظ نیز در مجالس روضه‌خوانی در مسجد شیخ عبدالحسین (مسجد آذربایجانی‌ها) بر ضد این قرارداد سخنرانی کردند. در اثر اقدامات علما و با استقامت ملت ایران، قرارداد به شکست انجامید و به دنبال این شکست، استعمار، سناریوی کودتا را برای این ملت ترتیب داد. با وقوع کودتای سوم اسفند 1299ش/ 22فوریه1920 سیر جدیدی در عرصه سیاسی ایران آغاز شد که به مرور زمان ابعاد مختلف آن آشکار گردید. رئوس برنامه اجرایی این سیر جدید را حسن اعظام قدسی به نقل از یکی از دوستان خود بازگو می‌کند که در دوره چهارم از خراسان به نمایندگی مجلس شورای ملی انتخاب شده بود. دوست حسن اعظام قدسی در ملاقاتی با کنسول انگلیس در مشهد، از او در خصوص کودتای 1299 و اهداف آن می‌پرسد و کنسول می‌گوید: «پس از شکست قرارداد 1919 از ناحیه نایب‌السلطنة چند ماده ذکر شده بود که برای آتیه ایران باید عملی و اجرا گردد... : 1. تمرکز قوای نظامی و سیاسی در یک‌جا 2. استقلال پول ایران از راه نشر اسکناس به وسیله بانک تأسیس شده دولت ایران 3. تجدید قرارداد نفت و و پایدار بودن آن 4. از بین بردن عشایر خاصه سرحدداران نقط مرزی ایران و مستقر ساختن افراد نظامی در آن نقاط 5. از بین بردن روحانیون و ضعیف کردن آنان از راه اعمال و رفتار خودشان که در بین جامعه ایران است. 6. بر هم زدن بساط عزاداری که خود بزرگ‌ترین وسیله برای خنثی نمودن سیاست استعماری دولت بریتانیاست...» (فصلنامه پانزده خرداد شماره ده، ص16) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از قیام
این تصویر #شهردار_قم آقای #سقایینان_نژاد است که چندسال پیش برای خرید اتوبوس خارجی ، رنج سفر به روسیه را به جان خریدند . در حالی که بزرگترین اتوبوس سازی غرب آسیا، در ایران است اگر شورای شهر قم انقلابی بود هنگام واردات اتوبوس با ایشان برخورد می کرد. اگر #شورای_شهر_قم #انقلابی بود جلوی تبلیغات خارجی سطح شهر را می گرفت . و ای کاش سطح درک جامعه رسانه‌ای ما به اینجا می‌رسید که مسئله #واردات_کالای_خارجی و #تبلیغات_خارجی سطح شهر کمتر از حضور شش فرزند شهردار قم در #آمریکا و خارج نیست . #مصرف_کالای_خارجی #غرب_باوری #اشرافیگری @Qiam_ir
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🔴نتیجه شوم دیدار نمایندگان سلفی بگیر مجلس با خاتمی از سران فتنه وقتی بلافاصله بعد از جلسه‌ی با در مجمع روحانیون مبارز، به یکباره هجمه به شروع میشود و موضوع با آمریکا در سر خط اخبار قرار می‌گیرد یعنی قرارست برای رفع مشکلِ اُفت محبوبیت و مقبولیت در بین مردم و فرار از بابتِ حمایت از دولتی که ناکارآمدی‌اش اینروزها زبانزدِ عام و خاص شده است اولاً فعالیت‌های انقلابی و امیدبخشِ قوه‌قضاییه با اَنگِ سیاسی و هیجانی بودن زیر سوال برده شود و درثانی با محدود جلوه دادنِ جناب روحانی و ایجاد یک در سیاست خارجی، توپ در زمین نظام انداخته شود!! https://eitaa.com/feghvaenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
☢ بازی با تاریخ ایران بطور خاص بعد از فتنه 88 تشدید شد. تا قبل از فتنه 88، کمترین خبرها از رضا و فرح پهلوی و تطهیر اجدادشون شنیده نمی شد اما حالا چندین شبکه و دهها کانال فعال تلگرامی و اینستاگرامی در کنار شبکه بهایی من و تو مشغول بازی با مردم ایران هستند. ⛔️بزودی محرمانه های جنگ رسانه ای تاریخی را در مدرسه انقلاب خواهید دید🚫 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📸 عکس یادگاری سربازان در طاق بستان❗️ 🚥 پس از فرار رضاشاه از ایران، نیروهای متفقین همه شهرهای ایران را اشغال کردند و از آنجایی که مردی برای جنگ نمی دیدند، مشغول تفریح و خوشگذرانی شدند‼️ 🚀اینست و الباقی هم اینجا👇👇 🆔 @darseenghelab
🔶اعتراض یک روحانی موجب انصراف حجت الاسلام واعظی از سخنرانی در جلسه مبلغان محرم ۹۸ گردید! 🔹مهمترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر حوزه مسئولان است آنهم نه با خواهش و تقاضا بلکه آمرانه بگویید نکن. در جلسه همایش مبلغان محرم ۹۸، که با حضور جمع کثیری از طلاب و سخنرانی ریاست محترم قوه قضاییه در سالن دفتر تبلیغات برگزار شد، بنا به قرار قبلی ابتدا آقای احمد واعظی مسئول دفتر تبلیغات برای ایراد سخنانی در جایگاه حاضر شد که حضور وی واکنش انتقادی یکی از معممین را به دنبال داشت و در نتیجه پیشنهاد این روحانی و همراهی تعدادی از حضار، واعظی از ادامه سخنان خود منصرف شد. 🔸در همان ابتداقبل از شروع سخنرانی اقای واعظی بعد از سلام و صلوات ایشان، طلبه‌ای با گرفتن اجازه و بسیار محترمانه سوال کردند: اقای واعظی با توجه به سابقه فعالیت شما بفرمایید چه سنخیتی با جریان انقلابی و مبارزه با فساد دارید؟! چرا امروز میخواهید از جریانات انقلابی و آقای کسب آبرو کنید؟! 🔹امروز اینهمه طلبه دغدغه‌مند و انقلابی نیامده‌اند با حرفهای شما اتلاف وقت کنند. مگر امام خامنه‌ای در دیدار مسئولان و مدیران دفتر تبلیغات نفرمودند : « . . . در مجموعه کشور نام و نشانی از این دفتر نمی‌بینم. در دیدارهایی که مدتی است با اهالی فرهنگ و هنر دارم، سؤالات مختلفی در حوزه تصویرگری از چهره ائمه و شاخص‌های معماری اسلامی توسط حاضران مطرح می‌شود، اما برای پاسخ به این سؤالات، شما هیچگاه به ذهن من نیامده‌اید؛ شما در وضعیت مرجعیت پاسخگویی قرار نگرفته‌اید و حضور ندارید . . . » 🔹در ادامه طلبه منتقد گفت: « آقای واعظی بروید کنار بگذارید آقای رئیسی ادامه دهند و شما به وظائف بر زمین مانده فکر و چاره‌ای پیدا کنید، نه اینکه هنوز در این چهل سال برای هیچکدام از فحول اخلاق و معنویت توفیق برگزاری جلسه‌ای نداشتید اما برای کسی که حامی فتنه بود و مجری و و خلاصه اینکه حال و روز او بر کسی پوشیده نبود و لکن با نماز میت امام خامنه‌ای بر جسد او بسیاری حقایق روشن‌تر شد؛ آمدید همایش تجلیل برگزار کردید و او را اسوه اخلاق سیاسی اجتماعی معرفی کردید!؟ به چه حقی و با چه رویی؟!» در ادامه به جهت صراحت لهجه و بیان سخنان مستند و متقن روحانی مطالبه‌گر و همراهی جمع، آقای واعظی جایگاه سخن را رها کرد و به کناری رفت و سخنرانی ریاست قوه قضاییه آغاز گردید. سخنران اصلی مراسم ضمن تأکید بر مبارزه با مفاسد (خصوصا مفاسد اقتصادی)، طلاب را به انتقال مشکلات مردم از طریق دفتر تبلیغات دعوت کرد. بعد از پایان مراسم برخی از حضار بنا به اقتضای جلسه، انتقاداتی را نسبت به اصل این اعتراض داشتند اما جمع زیادی از مبلغین از اعتراض روحانی منتقد استقبال و از او تشکر کردند. عدم واکنش تیم حفاظت قوه قضاییه به این انتقاد صریح در جلسه رسمی با حضور رئیس قوه، نشانگر سعه صدر و نوع مواجهه ایشان با دیدگاه‌های انتقادی است. 🌐به نقل از روزنه 🆔 @howzehenghelabi
🔴تقابل دو هیئت: حسینی یا سکولار؟! عاشورای حسینی؛ نهضت خمینی/1 وقایع دنباله‌دار تاریخی با محور «پیوند هیئت و سیاست»؛ هر شب به مناسب ایام محرم الحرام همزمان با فرارسيدن محرم 1383 (خرداد 1342) امام اعلاميه‏ اى صادر كرد و خطاب به گويندگان اسلامى و سران هيأت‏هاى عزادارى، شيوه سوگوارى در عاشورا و عاشوراها را نشان داد. اين رهنمودنامه كه در حقيقت، زنده‏ كنندۀ مكتب انقلابى حسين و اهداف عاشوراى حسينى بود در شرايطى انتشار يافت كه رژيم شاه در سراسر كشور دست به سانسور شديدى زد و كوشيد كه از گويندگان و سران هيآت التزام بگيرد كه در ايام عاشورا از مبارزه دم نزنند، شورش و انقلاب به‏پا نكنند، عاشوراى ديگرى نسازند و به جاى برافراشتن درفش سرخ و خونين حسينى، پرچم سياه دودمان اموى و عباسى و پهلوى را بياويزند. ساواك التزام نامه‏ اى براى روحانيان و گويندگان مذهبى در سراسر كشور تنظيم كرده بود و همه كسانى را كه در آن سال مى‏خواستند به منبر بروند وادار مى‏كرد كه آن را امضا كنند. در آن التزام‏ نامه آمده بود: 1. كليه مطالبى كه اظهار مى‏دارم، جنبه مذهبى و دينى داشته و به خاطر ارشاد مردم است. متعهد مى‏شوم از ايراد بياناتى خارج از برنامه مذهبى خوددارى نمايم. 2. از آيت‏اللّه‏ خمينى و مدرسه فيضيه به هيچ عنوان اسمى نخواهم برد. 3. از ايراد مطالبى كه جنبۀ انتقادى از لوايح ششگانه داشته باشد، جداً خوددارى خواهم كرد. 4. مطالبى كه خلاف مصالح مملكت بوده، نظم عمومى را مختل سازد، تحت هر عنوان و به هرصورت كه باشد نخواهم گفت. اجراى دستورات چهارگانه فوق الزامى بوده، عدم رعايت هريك از دستورات بالا، تحريك مردم بر عليه مصالح عمومى كشور تلقى و محرك، تحت تعقيب قانونى قرار خواهد گرفت. ساواك شاه علاوه بر تنظيم التزام ‏نامه بالا، در كميسيونى كه در تاريخ29‏‏ارديبهشت‏‏42 بنا به فرمان تيمسار ماهوتيان معاون رئيس «سازمان امنيت» تشكيل داد، طرح و برنامه ويژه ‏اى براى محرّم آن سال تصويب كرد. برخى از مصوبات آن كميسيون را در پى مى‏آوريم: «1. احضار روحانيون طراز اول به حضور هيأت رئيسه ساواك، به منظور تفهيم موقعيت كشور و برحذر داشتن آنان از هرگونه تحريك در مجالس عزادارى. (صورت اسامى افرادى كه بايد احضار شوند، وسيله رئيس دفتر روابط عمومى ساواك تهيه و تقديم خواهد شد.) 2. احضار كارگردانان و بانيان مجالس روضه‏ خوانى و دستجات سوگوارى تهران، وسيله ساواك تهران و پليس تهران، داير به تذكرات لازم در مورد جلوگيرى از هرگونه تحريك و حفظ نظم كامل در كليه مراسم. 3. تأمين مأمورين انتظامى لازم (احتياط آماده) در مركز پليس تهران و گماردن تعدادى افراد آماده در نقاط حساس شهر، بدون تظاهر از طريق پليس تهران. 4. تعيين تعداد تكايا برحسب درجه‏بندى آنها به درجه 1، 2، 3 از نقطه‏نظر ميزان تندروى و مخالفت احتمالى آنان (به وسيله ساواك تهران و پليس). 5. تعيين تعداد خانه‏ ها و منازلى كه مستقلاً مراسم عزادارى انجام مى‏دهند...‏‏. 6. تقسيم مجالس روضه‏ خوانى به منظور گماردن مأمورين نفوذى براى كسب اخبارِ به موقع، بين عوامل اداره يكم عمليات و ساواك تهران و مأمورين مخفى شهربانى به‏ طور جداگانه (تفكيك مسئوليت). 7. تشكيل يك كميسيون دائمى با حضور نمايندگان ساواك و شهربانى كل كشور و نماينده اداره دوم ستاد بزرگ و ژاندارمرى كل كشور در تمام ايام عزادارى به منظور بررسى اطلاعات واصله و اتخاذ تصميمات مشترك در مورد پيشامدهاى ناگهانى در ساواك تهران. 8. صدور دستورات مشابه به ساواك‏هاى خارج از تهران از طريق اداره كل سوم...‏‏. (نهضت امام خمینی ج1 ص463-461) ✳️ادامه دارد... @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.