📢 هماکنون؛ #تیتر_یک سایت Khamenei.ir
🔻 رهبرانقلاب در دیدار اخیر:
👈 هدف اجرای ۲۰۳۰؛
⚠️ تربیت سرباز و رعیت برای آمریکا و انگلیس. ۹۸/۲/۱۱
@howzehenghelabi
4_6048790626948875532.mp3
3.85M
✨ #دعای_شریف_افتتاح ✨
🔵سفارش شده توسط امام زمان💖
🙏دعای افتتاح را در هر شب ماه رمضان بخوانید، زیرا ملائکه به آن گوش فرا میدهند و برای خواننده آن، طلب مغفرت میکنند.
🎧 با نوای استاد فرهمند
@howzehenghelabi
توئیت مهم دانیال یادگاری عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی:
الان من به عنوان دانشجوی خط ولایت انتظار دارم مدیریت حوزه نسبت به نگرانی عمومی حوزویان درباره بخشی موسوم به صیانت توضیح دهند.
حالا وقعا صیانت چیه؟ چرا اینجوریه؟ از چه زمانی شروع شده؟ چقدر آروم و بی سر و صدا!
#صیانت_از_چه؟
#همه_حوزه_معترضند
#جلسه_ایزوله
به نظرم آمار و بررسی حوزه یا همون صیانت حوزه علت (عامل) انقلاب زدایی از حوزه های علمیه است.
.............
⭕️ انقلاب به ما نشان داد که دفاع از حق، طلبه و دانشجو ندارد.
برای انقلاب هم طلبه بسیجی از دانشجوی خط ولایت دفاع می کند و هم او از روحانیت مبارز انقلابی...
@howzehenghelabi
هدایت شده از برهان انقلاب
🔴 ماهی گرفتن از آب گل آلود قتل طلبه همدانی
✔ شهاب الدین مهدوی
🔸 سایت #مباحثات اخیراً در یکی از یادداشتهای خود به موضوع قتل طلبه همدانی پرداخته و مدعی شده است که موضوع قتل وی توسط یک لات قدارهکش با بحثها و نزاعات درون حوزوی در ارتباط است.
🔹 این سایت در مطلبی، سه اتفاق حوزوی مهم این روزهای کشور، شامل؛ «بازداشت تعدادی از طلاب معترض به برنامههای مدیریتی حوزه علمیه اصفهان»، «#لغو_سخنرانی آیتالله اعرافی در موسسه فهیم در پی اعتراض برخی کانالهای حوزوی» و «اخراج یکی از طلاب مدرسه علمیه حقانی به خاطر اعتراض به حضور استاد علیدوست و برخی انتقادها به #نشست_اساتید »، را نتیجه کمرنگ شدن فرهنگ گفتگو و تحمل نظر مخالف در حوزههای علمیه دانسته است که در سطح جامعه به اشکال ناگوار اینچنین تبلور یافته است.
🔸 اگرچه از میان سه اتفاق فوق تنها یک مورد مربوط به جریان انقلابی است و دو مورد دیگر مورد انتقاد شدید جامعه حوزوی واقع شده است اما به هر حال نکتهای که در اینجا باید بدان توجه داشت آن است که حوزه انقلابی هیچگاه با تضارب آراء در چارچوب صحیح مخالف نبوده و نیست، بلکه آنچه نسبت به آن حساس است، میدان دادن به عناصر معلومالحالی است که به رسمیت شناختن آنها معنایی جز پاگذاشتن بر روی مسلمات حوزه علمیه ندارد.
🔹 بگذارید از مباحثات شروع کنیم. نگارنده اگرچه عناصری مانند جناب آقای نجمی مدیریت مباحثات را با برخی دیگر از اعضای مباحثات متفاوت میبیند و ایشان را فردی خوشفکر و معتقد به شمار میآورد، اما متأسفانه به نظر میرسد که مباحثات توسط برخی از اعضای هیئت تحریریه و حتی خارج از آن خطدهی میشود. مثلا مباحثات بارها به انتشار مطالب و نظرات کسی اقدام کرده است که بارها با شبکههای معاند و از جمله شخص #مسیح_علینژاد مصاحبه داشته، حجاب اختیاری را تئوریزه کرده، از حقوق بهائیان دفاع کرده و بهشت را برای نیکوکاران از همه ادیان دانسته است. همین شخص بارها نیز در مؤسسه فهیم حاضر شده و به ایراد سخنرانی پرداخته است و سخنان او در کانالها و وبسایتهای شخصی دیگر اعضای هیئت تحریریه مباحثات منعکس شده است.
🔸 از خط دهی به مباحثات گفتیم. جریان انقلابی حق دارد نسبت به روابط برخی سیاسیونی که هیچ ارتباط و علقهای با حوزه ندارند نگران باشد. مثلاً کاملاً بجاست که ما از روابطی که میان #فرید_مدرسی، روزنامهنگاری که پیشتر بر سر موضوع حکم دادگاه آقاجری به حبس محکوم شده است و با روشنفکرانی همچون عبدالکریم سروش و عباس عبدی مرتبط بوده است و هماکنون در نشریهای مشغول به فعالیت است (#اندیشه_پویا) که مروج افکار منحرفانه روشنفکران غربزده میباشد (کافی است این نشریه را تورق کنید)، با برخی از اعضای مباحثات –و من جمله آقای نجمی- حساس باشیم. حق داریم نسبت به حضور برخی عواملی که علناً با بیت آیتالله منتظری روابط وثیق دارند و یا کسانی که پیشتر با تابوشکنی و انتساب مطالبی به حوزویان در ملأ عام، آنان را هوسران جلوه داده بودند، در هیئت تحریریه مباحثات نگاه انتقادی داشته باشیم. آزادی فکری به معنای نفی خطکشی و صفبندی و بستن راههای نفوذ نیست. آنچه مع الأسف در مباحثات مشاهده میشود.
🔹 در پایان نگارنده این وجیزه را به هیئت تحریریه مباحثات ارسال میکند و امیدوار است که در راستای پاسداشت شعار مباحثات مبنی بر لزوم آزادی فکری و شنیدن حرف مخالف به انتشار آن در تارنمای خود اقدام نماید. در ضمن مستندات ادعاهای موجود در این نوشتار نزد نگارنده موجود است که در صورت لزوم ارائه خواهد شد.
⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:
http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
📃 برگی از تاریخ ناگفته و ناشنیده
🎭 سمبل و نماد #اسلام_التقاطی
🔴 رد افکار التقاطی #علی_شریعتی توسط علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه
✍ بسمه تعالي
اينجانب نوشته هاي دکتر شريعتي را هرگز تصديق نکرده و چنين سخني به احدي نگفته ام و نوع مطالب ايشان اشتباه و طبق مدارک ديني اسلامي غيرقابل قبول ميباشد/محمد حسین طباطبایی
📃سند:
✍دستخط علامه/منبع: مشرق نیوز/باشگاه خبرنگاران جوان و...
✅ #کانال_حوزه_انقلابی
@howzehenghelabi
هدایت شده از ملکه زیبایی(قم،پردیسان)
ماکجاییم خدا😔😔
https://eitaa.com/PARDISANALAVI
کانال پردیسان علوی👆
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📌 ماه رمضان در گذر تاریخ🕙
#اختصاصی
🔻غرش توپهای صفویها در ماه رمضان
🔹 کمپفر، مستشرق آلمانی در زمان شاه عباس اول (996-1038هجری) از جانب دولت سوئد به عنوان سفیر به ایران آمد. وی نزدیك به دو سال در ایران اقامت داشت. کمپفر در بخشی از سفرنامه خود درباره مناسبت شبهای قدر مینویسد: «شبهاي قدر، يعني 19، 21 و 23 ماه رمضان است. مردم در اين شبها که شبهاي استجابت دعا هستند، در مساجد يا در خانهها به دعا و نيايش ميپردازند.✅
🔵 وی همچنین در صفحات دیگری درباره اهمیت ماه رمضان آورده است: «از اعياد دينى، عيد [پايان] ماه رمضان است كه آن را فصل روزه میگويند، و ماه نهم سال در تقويم اسلامى است. در اين ماه بود كه [به تصريح كتاب مقدس مسلمانان] قرآن بر حضرت محمد نازل شد. در اين ماه كه رمضان خوانده میشود، 👈مردم همه در روز میخوابند و هنگام عصر بلند میشوند. هر روز غروب در مركز شهر توپ میاندازند تا هنگام [افطار] را خبر بدهند. مردم به شنيدن صداى توپ از خواب برمیخيزند و غذا میخورند و سپس به تلاوت قرآن و خواندن نماز مىپردازند.
🔰 در نيمهشب دوباره غذا میخورند و شب را به روز میرسانند، و با دميدن سپيده صبح دوباره میخوابند. زندگى آنها در سراسر اين ماه بر اين روال است. با سرآمدن فصل روزهدارى، مردم همه جمع میشوند و گويا به مدت سه روز ضيافت دارند.»
🔰 در بخشی از سفرنامه شاردن نیز درباره اهمیت ماه رمضان در دربار شاهان صفوی آمده است: «عصر روزی که برای به جا آوردن مراسم تودیع و خداحافظی نزد صدراعظم رفته، اظهار داشت که روز پیش یکی از حضرت شاه خبر آورده که معظمله به جای اینکه سفر قزوین را ادامه دهد، از میان راه بازگشته تا از طریق قم به شهرک تهران برود، و ماه رمضان را که ایام روزهداری است را در آنجا به سر برد.»💯
🔻 در قسمت دیگری از سفرنامه شاردن با اشاره به هشتمین روز سفر خود به تاریخ قمری اشاره کرده و در ترسیم رفتار ایرانیها در پایان ماه رمضان مینویسد: «روز هشتم، برابر با ماه شوال، آخرین روز رمضان، ماه دیده شد و مردم به دیدن آن شادمان شدند. زیرا ماه روزهداریشان به پایان رسیده بود.»✅
🔹 برخورد احترام آمیز پادشاهان صفوی با ماه رمضان در حالیست که موسس سلسله پهلوی، بشکل آشکار و پنهان با این ماه مقدس مبارزه می کرد. تاجالملوک آیرملو، همسر دوم رضا شاه و مادر محمدرضا پهلوی در خاطرات خود مینویسد: رضا [شاه] اهل نماز و روزه نبود.. روزه هم نمیگرفت و می گفت انسان هر وقت گشنه میشود باید غذا بخورد والا دچار مریضی خواهد شد❗️
بعدها که حکومت قدرت و قوام زیادتری پیدا کرد اظهار داشت که میخواهد جلوی این آخوندبازیها را بگیرد. در اینجا رضا سیاست مخصوصی را به کار بست و دستور داد تا توپ افطار و سحر را بیترتیب و نامنظم درکنند! بیترتیبی در ساعات توپ افطار و سحر به این صورت بود که توپ افطار را نیم ساعت بعد از مغرب و توپ سحر را یکی دو ساعت جلوتر از طلوع فجر میانداختند و با این یک تیر دو نشانه زدند! اولاً عامه را که ساعت نداشتند به واسطه درازی ساعات روزه از روزهداری بری میکردند و ثانیاً اشخاص ساعتدار را که بدون توپ هم میتوانستند موقع خوردن و نخوردن را تشخیص بدهند به توپ افطار و سحر بیاعتماد میساختند تا جایی که اکثراً خواستار آن شدند شلیک توپها متوقف و توپها جمعآوری شوند❗️[1]
[1]- خاطرات تاجالملوک (ملکه پهلوی)، تهران: نشر بهآفرین، 1380، صفحه 241.
http://eitaa.com/joinchat/3679322117C664392fd9f
هدایت شده از آنتیتز انقلاب! این کانال #تعطیل شده است
📛 دخالت بی جای جنبش دانشجویی عدالت خواهی و پیچیده تر کردن مشکل!
⁉️ آنتیتز انقلاب! در قم چه خبر است؟! (426)
🔻پیرو برخی انتقادات نسبت به برخی از امور مربوط به دیدار طلاب با امام شان، گمانه هایی در مورد دخالت امور صیانتی حوزه در این برنامه، جناب آقای دانیال یادگاری، از اعضای #جنبش_عدالتخواهی، در #دخالتی_بی_جا، یک مسئله درون حوزوی را به بیرون از حوزه کشانده، به عنوان ارگانی برون حوزوی، مدیریت حوزه را مورد خطاب قرار داده و خواهان شفافیت سازی در این زمینه شده است!
🔻از جناب ایشان بابت دغدغه مبارکشان در احقاق حق، تشکر می شود، اما آیا ایشان و دیگر نهادهای برون حوزوی به این مقدار از قدرت تحلیل دست نیافته اند که نباید یک مسئله درون حوزوی (آن هم مسئله نه چندان مهم) را علنی کرد؟!
🔻ایشان با این توئیت، آیا به دنبال احقاق حق طلاب است یا منویات دیگری را پی می گیرد؟ در خوش بینانه ترین حالت، می توان این اقدام را ناشی از کم اطلاعی و بی بصیرتی و عدم آگاهی به عواقب و عوارض آن تلقی کرد!
🔻آیا ایشان ملتفت نیستند که توئیت ایشان از بیرون حوزه، کمکی به حل مسئله نمی کند و صرفا بر پیچیدگی مسئله افزوده، طلاب منتقد را در معرض اتهام قرار می دهد؟ اصولا به عرصه عموم کشاندن یک مسئله پیش پا افتاده درون حوزوی، آن هم توسط یک دانشجوی خارج از حوزه، چه معنایی می تواند داشته باشد؟!
🔴 البته این سخن، به معنای دفاع از اقدام مدیریت حوزه در این باره نیست، سخن در لزوم حل مسئله در درون حوزه و جلوگیری از علنی شدن آن در حوزه عمومی است!
💠 با #آنتی_تز_انقلاب همراه شوید 👇
🇮🇷 @antitez_enqelab
هدایت شده از قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
#امام_صادق (ع) :
حُسنُ ظَّنِّ بِاللهِ أن لَا تَرجُوَ إلَّا اللهَ وَ لَا تَخَافَ إلَّا ذَنبَکَ.
گمان نیک به خداوند آن است که جز به او امیدوار نباشی و جز از گناه خودت نهراسی.
#گمان
رسول_اکرم (ص):
كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مىشود كه پرتونور چهره اش، تا چشم كار مىكند ديده مىشودو خلايق اورا به نام و نسب مىشناسند.
@gharar_at