eitaa logo
حوزه انقلابی
14.1هزار دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
12هزار ویدیو
660 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معرفت دینی
دعای (اللهم أدخل علی اهل القبور..) که طبق نقل، حضرت رسول (صلی الله عليه وآله) فرمودند: هركه اين دعا را در ماه رَمَضان بعد از هر نماز واجب بخواند خداوند متعال بيامرزد گناهان او را تا روز قيامت.
حوزه انقلابی
🔴 ماهی گرفتن از آب گل آلود قتل طلبه همدانی ✔ شهاب الدین مهدوی 🔸 سایت #مباحثات اخیراً در یکی از یاد
🔴پاسخ جناب آقای احمد نجمی، مدیر سایت مباحثات به یادداشت کانال مطالعات حوزوی برادر ارجمند جناب آقای شهاب‌الدین مهدوی سلام علیکم از یادداشت و نقد محترمانه شما نسبت به بنده و مجموعه سایت مباحثات سپاسگزارم. قطعا موظف هستیم در قبال مطالبی که آداب نقد را رعایت می‌کنند پاسخگو باشیم. متاسفانه پیش از این برخی رسانه‌ها تصورات و شنیده‌های خود را به صورت گزاره قطعی مطرح کرده و چیزی جز اتهام وارد نکرده‌اند. سعی می‌کنم به صورت خلاصه به سوالات شما پاسخ دهد: 🔹درباره گفت‌وگوهای متعدد با فردی سوال کرده‌اید که«بارها با شبکه‌های معاند از جمله مسیح‌علی‌نژاد مصاحبه کرده، حجاب اختیاری را تئوریزه کرده و از حقوق بهائیان دفاع نموده و ...» به نظر می‌رسد مصداق این موارد جناب آقای محمدعلی ایازی باشند. مباحثات تنها یک مصاحبه با ایشان در موضوع حج انجام داده‌است و دو مطلب نقل قول در بخش سایر رسانه‌ها درباره مسائل قرآنی است. قطعا این مصاحبه به منزله تایید همه‌ی نظرات ایشان نبوده و این مسئله در رسانه‌ها یک امر کاملا بدیهی است. هم‌اکنون رسانه‌های نظام با افراد مختلفی گفت‌وگو دارند که در مسائل دیگر از جمله سیاسی هیچ تفاهم نظری ندارند. اما اگر نسبت سیاسی ما با ایشان مورد سوال باشد می‌توانید به مطالب سایت درباره مجمع محققین و مدرسین با عنوان«هویت سیاسی با تابلوی حوزه» و همچنین عملکرد طیفی از حوزویان در وقایع سال 88 مراجعه فرمائید. 🔹درباره ارتباط اینجانب و سایت مباحثات با آقای «فرید مدرسی» سوال کرده‌اید. بنده و سایت مباحثات هیچ ارتباط سازمانی، فکری و ... با ایشان ندارم. وجود دوستان مشترک رسانه‌ای و حوزوی و یا حضور بنده و ایشان در برخی مجالس ترحیم و ... امری طبیعی است. 🔹 درباره همکاری فردی سوال کرده‌اید که«مطلب تابوشکن و هوس‌ران جلوه‌دادن طلاب» را منتشر کرده‌است. احتمال زیاد اشاره شما به گزارشی حول موضوع «ماجرای صیغه کردن طلاب و ..» در وبلاگ شخصی یکی از اعضای تحریریه است. این مطلب که نظر کاملا شخصی ایشان بوده به اواسط دهه هشتاد مربوط می‌شود.ایشان چند شماره دبیر تحریریه مجله حاشیه و تا سال 92 سردبیر مجله صالحین وابسته به سازمان بسیح و همچنین همکاری خبری با خبرگزاری حوزه بودند. با توجه به توانمندی‌های فوق چند سال است که گفت‌وگوهای متعددی برای سایت مباحثات انجام می‌دهند. 🔹 درباره گرایشات سیاسی یا فکری برخی از اعضای تحریریه سوال کرده‌اید. بیان صریح این نکته ضروری است که هر رسانه پاسخگوی مطالب منتشره در خروجی خود است و چنانچه در خروجی خود انحراف یا مطلب نادرستی وجود داشته باشد باید پاسخگو باشد. هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند نظرات شخصی خبرنگاران را تضمین کند.( در این باره می‌توانید نظر مدیران برخی رسانه‌های حوزوی یا ملی مانند خبرگزاری فارس و تسنیم و ... را جویا شوید). از سوی دیگر وجود دیدگاه‌های مختلف را برای شکل‌گیری یک نگاه همه جانبه و کلان در مباحثات مغتنم می‌دانیم. 🔹در پایان مجددا از عنایت و لطف شما سپاسگزاریم و امیدوارم دغدغه‌های سایر عزیزان هم مانند مطلب اخیر شما بدون پیش داوری و وارد کردن اتهامات بوده تا فضای پاسخگوئی هم فراهم باشد 🔹این مطلب جهت انتشار در کانال شما و سایر کانال‌هایی که مطلب اولیه را منتشر کرده‌اند تقدیم می‌شود. ضمن اینکه بنده آمادگی دارم به صورت حضوری هم با یکدیگر به صورت صریح و دقیق درباره دغدغه‌های مختلفی که دارید گفت‌وگو کنیم. احمد نجمی مدیرمسئول سایت مباحثات @motaleatehawzavi
حوزه انقلابی
🔴پاسخ جناب آقای احمد نجمی، مدیر سایت مباحثات به یادداشت کانال مطالعات حوزوی برادر ارجمند جناب آقای
🔴 پاسخ کانال مطالعات حوزوی به جوابیه جناب آقای احمد نجمی برادر عزیز، جناب آقای احمد نجمی با تشکر از پاسخ سریع و روشن شما، نکاتی را لازم به عرض می‌دانم: 🔸 نگارنده معتقد است که استدلال حضرت عالی درباره مصاحبه با برخی افراد مبنی بر اینکه «مصاحبه به معنای تأیید همه نظرات ایشان نیست» خالی از نوعی مغالطه نیست. مصاحبه با یک شخص به معنای به رسمیت شناختن وی به عنوان یک شخصیت شاخص و علمی است. حال سؤال آن است که شخص مزبور به واسطه کدام ویژگیها و صلاحیت‌های علمی –جز داشتن برخی نظرات شاذ- به عنوان مصاحبه‌شونده انتخاب شده است؟ و اساساً آیا پیشنهاد چنین مصاحبه‌ای توسط شخص شما داده شده است یا همان خط فکری که از وجود آن در مباحثات سخن گفتیم؟ 🔹 ضمن آن‌که در همان مصاحبه مذکور، سخنان ناروایی بیان شده است. ایشان در همان مصاحبه می‌گوید: «یک سوء تفاهمی شده که ما الزاماً باید در حج برائت از مشرکین داشته باشیم. ثانیاً برائت از مشرکین جزو اصول فقهی حج ما نیست؛ هیچ فقیهی در بحث اعمال و مناسک آن را جزو شرایط صحت و قبولی حج ندانسته است که ما باید حتماً برائت از مشرکین داشته باشیم؛ آن هم به این نحوی که مرسوم است که به این و آن لعن و مرگ بفرستیم. مثلاً اگر یکی از مصادیق آن مشرکین روسیه باشد؛ آیا ما اجازه می‌دهیم که مثلاً برائت از مشرکین روسی را عده‌ای در ایران راه بیاندازند؟ آن‌وقت چطور توقع داریم که کسانی بخواهند در آن‌جا این‌گونه شعار بدهند؟» 🔸 و در ادامه می‌افزاید: «هیچ فقیهی از گذشته تا به امروز نگفته است که یکی از واجبات یا حتی مستحبات حج این است که برائت از مشرکین بکنید. حتی مرحوم امام(ره) هم که آن‌وقت این پیام تاریخی را دادند، در مباحث فقهی حج خودشان چنین حرفی را مطرح نکرده‌اند. ما باید حج ابراهیمی را بر بستر صلح و آرامش و ارتباط دوستانه بین مسلمانان برگزار کنیم و اگر کشوری که ما میهمان او هستیم چنین رفتاری را جایز نمی داند، به زور و اجبار نخواهیم آن را انجام دهیم. باید در حج سعی بر هماهنگی و همراهی داشت؛ نه این‌که هر روز بر آتش کینه و جنگ بیافروزیم؛ رفتارهای ناقض قوانین کشور میزبان نقض غرض حج است» 🔹 اما درباره ارتباط مباحثات با فرید مدرسی، لازم به ذکر است که بنده نیز مدعی وجود ارتباط سازمانی نشده‌ام، بلکه صرفا از این امر سخن گفته‌ام که حوزه علمیه حق دارد نسبت به وجود برخی ارتباطات میان وی و برخی از اعضای هیئت تحریریه مباحثات نگاه انتقادی داشته باشد. البته ممکن است سؤال شود که مگر چه اشکالی در این نحوه از ارتباطات هست؟ پاسخ به این سؤال نیازمند بررسی مفصل‌تر پرونده فرید مدرسی است که در صورت نیاز ارائه خواهد شد. 🔸 درباره مطلب آقای رضا تاران نیز باید گفت که مطلب مذکور مربوط به دهه هشتاد نبوده بلکه به سال91 مربوط می‌شود. ضمن آن‌که حتی از مطالب دیگری که ایشان در سالیان اخیر به شکل گسترده و بدون هرگونه نقادی در کانال شخصی خود منتشر کرده است، تمایل به برخی نحله‌های روشنفکری مانند تفکر مصطفی ملکیان استشمام می‌شود. افزون بر این همانگونه که گفته شد، اگرچه نسبت شما با انقلاب اسلامی برای بنده روشن است، اما برخی دیگر از اعضای هیئت تحریریه ارتباطات وثیقی با بیت آیت الله منتظری دارند. به هر حال، مباحثات نمی‌تواند یک رسانه قائم به شخص آقای نجمی باشد، بلکه برآیندی از مجموعه تفکرات اعضای هیئت تحریریه است و همانطور که در یادداشت قبل نیز بیان شد، صرف شکل‌گیری نگاه همه‌جانبه نمی‌تواند توجیه قابل قبولی برای به رسمیت شناختن اندیشه‌هایی باشد که هیچ نسبتی با سنت حوزوی ندارند. از این که حقیر را قابل دانستید و پاسخ گفتید سپاسگزارم شهاب الدین مهدوی @motaleatehawzavi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
تذکر نماینده قم به روحانی درباره ضعف در اداره کشور 🔹«ذوالنوری»، نماینده مردم قم در تذکری کتبی به رئیس‌جمهور عنوان کرد که جناب آقای رئیس‌جمهور ضعف مدیریتی جنابعالی در اداره کشور باعث آشفتگی شدید اقتصادی شده است که مردم احساس می‌کنند هیچ کنترلی بر قیمت‌ها وجود ندارد، به وظیفه خود عمل کنید. fna.ir/d9lat4 @Farsna
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
استاد سلیمانی.mp3
20.41M
🎙 دکتر سلیمانی عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) 💠 تطبیق وضعیت کنونی موجود جامعه و نظام اسلامی با برهه هایی از تاریخ صدر اسلام ✅ 🎤 سخنرانی های استراتژیک👇👇 @darseenghelab
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔶گزیده ای از نامه جمعی از طلاب انقلابی خطاب به حجت الاسلام فاضل مسئول محترم امور صیانتی حوزه های علمیه ( آمار و بررسی) 🔹همچنانکه مطلع هستید سالهاست شاهد قدرت گرفتن و توسعه فعالیت جریان خطرناک تشیع لندنی در سطح جامعه هستیم و متاسفانه این فعالیتها در حوزه های علمیه بصورت رسمی انجام میگیرد و عناصر این تفکر علاوه بر ترویج افکار منحرف خود و تبلیغ رفتار مبتنی بر این اندیشه ها مشخصا به تضعیف نظام و ولی فقیه می پردازند و فرآورده این طرح استکباری و نقش آفرینی غافلان و مغرضان منجر به اتفاقات تلخی مانند وحدت شکنی، کشتار شیعیان، تقویت جریان تکفیری، سیاست زدایی از حوزه ها و... شده است و معاونت صیانت در این زمینه را پیش گرفته است. 🔹از طرفی اگر یک روحانی یا طلبه بخواهد در راستای مبارزه با توطئه، فتنه، جهل و فساد و... در راستای تقویت انقلاب اقدامی را انجام دهد و در این بین صدایی به مخالفت با وی از سوی متنفذین و کانونهای ثروت بلند شود معاونت صیانت نسبت به این فرد براق شده و تمام ابزار موجود را بر علیه وی به کار میگیرد! 🔹جناب آقای فاضل متاسفانه بر اساس گزارشات پر تعداد از سطح کشور، اتفاقات تلخی از سوی معاونت صیانت در تعداد زیادی از شهرها نسبت به جریان دلسوز انقلاب، ولی فقیه و مراجع عظام صورت گرفته است که موجبات نگرانی اساتید محترم حوزه را فراهم کرده است. 🔹برای نمونه تعهداتی از سوی این معاونت از طلاب اخذ شده که طلبه برای عمل به آنها باید تعهدات خود را به اسلام و انقلاب کنار بنهد صرفا به خاطر گلایه یک فرد متنفذ. 🔹احضارهای مکرر و تماسهایی با لحن نامناسب و شبه امنیتی، استفاده و همکاری با طلاب متخلف برای رصد روحانیت دلسوز و جریانهای فعال در سطح شهرستانها با رسالت این معاونت منافات دارد. 🔹کدام الگوی مدیریتی اسلام به ما می آموزد اگر طلبه ای بعد از گفتگوهای فراوان و بی تفاوتی مسئولان حوزه صدای مظلومیتش را بلند کرد باید از شهر و وطن خود آواره شود؟ 🔹این اطلاعات و اخبار که طلاب انقلابی بسیار محترمانه و غیر رسمی نفی بلد شده اند موجب خوشحالی ولی امر مسلمین نخواهد بود و شکی نیست کسانی که در نهضت ، انقلاب و دفاع مقدس هزینه داده اند ، انتظار ندارند نهادهای بنا شده بر خون عزیزانشان مسیر نورانی حرکت آنها را منسد کنند و نگرانی خانواده های شهدا و ایثارگران در این باره مکرر مشاهده شده است. 🆔 @feghahat
هدایت شده از روزنه
حمایت شیخ المراجع قم٬ آیت الله از و 💥اختصاصی 💥پست ویژه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔥اشاره: تصویر پیوست٬ گزیده ای از نامه مفصل آیت الله وحید خراسانی است که در شهریور ۵۸ و در کوران بحث های مربوط به تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی٬ نگارش یافته است. ایشان در این متن بر ایده توسط در مقابل ایده حکومت مردم بر مردم٬ تاکید می ورزد. در بخشی از این سند چنین آمده است: 🔹مبنای حکومت بر اساس قانون کتاب و سنت است و از نظر اجرا٬ «من بیده الامر» بر طبق مقبوله و غیر آن از ادله . 🔹ولایت فقیه علت محدثه و مبقیه است. 🔸قیام به رهبری ٬ به عنوان و و این قیام[انقلاب اسلامی]٬ به عنوان اسلام مطلق و عدل حقیقی بود.... 🔶پی نوشت در چهار دهه گذشته برخی خناس ها و خصوصا تلاش کردند برای سنگر گرفتن در پشت برخی بزرگان دین٬ روایتی غیرانقلابی و العیاذ بالله سکولار از آنان به دست دهند. حال آنکه به شهادت اسناد تاریخی٬ اغلب بزرگان تشیع در طول تاریخ٬ حکومت اسلامی را به عنوان یک آرمان همیشگی در نظر داشته و به قدر وسع برای تحقق آن٬ به مبارزه سخت و نرم با طواغیت اقدام نموده اند. گرچه تلقی های تئوریک و میزان اقدام سیاسی و مبارزاتی به اقتضای شرایط٬ متفاوت بوده است. بازخوانی این قبیل اسناد تاریخی٬ سکولارهای عرفی و سکولارهای مقدس را به طور همزمان دچار بحران گفتمانی خواهد کرد. @rozaneebefarda
تواشیح ربنا_1395-3-25-0-20.mp3
450.8K
🌹ربّنا/ تواشیح ملکوتی، ماندگار و خاطره انگیز ✅ نشر حداکثری ✅ #کانال_حوزه_انقلابی @howzehenghelabi
هدایت شده از واکاوی 🔎
رهبر معظم انقلاب، : ↘️ "متأسفانه رایج است که [می‌گویند] ، بودند؛ خیر؛ خیلی هم در بطن حوادث جامعه بودند؛ آن‌ها داشتند، اما نداشتند!" 🗓 ۶۸/۲/۱۱ 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
هدایت شده از اندیشه ولایت
🌐سایه نشین های حوزه 🔹انتشار خبر دیدار بعضی از طلاب با امام خامنه ای خبری مسرت بخش بود. از آنجاکه مسؤولین حوزوی در گام اول انقلاب(40سال) نتواستند برنامه دیدار در ماه مبارک برای فرزندان حوزه با رهبرمعظم انقلاب تدارک ببیند، خواستیم این حرکت را پس از 40سال به فال نیک بگیریم. 🔸اما طولی نکشید شیرینی این خبر به تلخی گرایید. برای عناصر حوزوی باعث تعجب و افسوس است که معاونت امور صیانتی(معاونت آمار و بررسی)، مدیریت این دیدار را به عهده گرفته است. آن هم معاونتی که بیش از آنکه در مدیریت مقامات حوزوی باشد تحت مدیریت یا حداقل نفوذ مقامات امنیتی است که از این معبر ورودی مداخله گونه و با زاویه نگاه دولتی به مسائل حوزه دارند. 🔹خیمه زدن نگاه امنیتی و اطلاعاتی بر یک دیدار معمولی(در سطحی که مدیریت یک دیدار را یک معاونت امنیتی و اطلاعاتی بدست بگیرد) را میتوان ضعف نهاد روحانیت و مقابله با استقلال حوزه علمیه شیعه به حساب آورد. واین برخلاف سفارش امام خامنه ای است که فرمودند : حوزه ها حامی و ناصح دولت ها هستند... 🔸گزینش افراد خاص، سپردن موضوع دعوت این دیدار به افراد و معاونت های خاص، تشکیل تیم خاص برای بررسی متن هایی که بناست قرائت شود و... نماگرهای رفتار نامناسب مدیران اصلی این دیدار(معاونت حراست حوزه علمیه) است. این حرکات معنادار یاد و خاطره برخوردهای نامناسب و نامحترمانه و تلخ معاونت مذکور با روحانیت آزاده و انقلابی را زنده کرد. 🔹ظاهرا معاونت امور صیانتی(حراست حوزه علمیه) میخواهد کماکان مدیریت در خود را در محیط علمی حوزه استمرار داده و تقویت کند. این معاونت بدسابقه تا کی میخواهد برخوردهای امنیتی خود را که بر کم ترین پشتوانه فقهی و قانونی محکمی استوار نیست ادامه دهد؟! این معاونت تا کجا می خواهد از توضیح علت اقدامات خود طفره برود؟!