حوزه انقلابی
بی خود نیست حضرت آقا ۲۵ اسفند۹۴ فریاد میزنه:« انقلابی گری در حوزه علمیه قم در معرض خطر است»
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 برای مقابله با اشرافیت، اول به حوزههای اشرافی گیر بدهید!
حجتالاسلام قنبریان در برنامه ثریا:
🔹 اشرافیت در حکومت اسلامی همیشه مذهبی است. اگر بخواهید روی مگامالها و ویلاهای لواسان دست بگذارید، اول باید به حوزههای اشرافی گیر بدهید.
🔹 مجللترین حوزههای علمیه الآن متعلق به رئیس سابق قوه قضاییه، رئیس اسبق مجلس، امام جمعه فلان شهر و استان و رجال سیاسی-مذهبی است؛ درحالی که بهترین و باسوادترین مراجع قم در یک مدرسه سادهای درس میدهند.
🔹آن سرمایهدارهایی که امروز اسم بعضی از آنها را در دادگاهها میشنویم، در لباس خیریه و کمک به ساخت یک مدرسه علمیه مجلل ظاهر میشوند. در حالی که دهها هزار طلبهی مستضعف در فقر مطلق در قم به سر میبرند.
✅ @Rajanews
هدایت شده از حمید رسایی
4_5951656119028942179.pdf
660.2K
📄متن لایحه دفاعیه حسن عباسی در پرونده شکایت وزیر اطلاعات از وی؛ به بهانه بیان رابطه آمدنیوز و وزیر اطلاعات
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
رهبر معظم انقلاب:
🔹بیان #شرح_حال بزرگان اخلاق و تهذیب خیلی تاثیر دارد.
🔻آقای قاضی #چهار_زن داشتند، ولی وقتی وارد #نماز میشد، از همه چیز دنیا غافل میشد.
🔴 برگزاری #اردوهای فلان و #حفظ_قرآن و #حدیث، تهذیب نیست/ درس حرفهای اخلاق هیچ فایده ای ندارد/ #معاونت تهذیب را وادار کنید فکر دیگری بکند.
🌕 در بخش #تهذيب، من حرف دارم. در بخش تهذيب، كارهائى كه به من گزارش شده، كارهاى تهذيبى نيست. مثلًا فرض كنيد برگزارى #اردوهاى_فلان- كه حالا اسامى آنها يادم نيست، اما توى گزارشها بود- ربطى به تهذيب ندارد. ... البته #حفظ_قرآن و #حديث هم خوب است، اما انصافاً بحث تهذيب، اينها نيست؛ تهذيب يك #فكر ديگرى ميخواهد. بايد فكر كرد، مطالعه كرد؛ والّا خيلى هستند قارى قرآنند، اما مهذّب هم نيستند. بايستى #راههاى_تهذيب را پيدا كرد. #درس_اخلاق مهم است. ... اول، خود #قم؛ خود قم احتياج دارد؛ شهرستانها جداست. #مزرعهى_اصلى اينجاست، #مركز_اصلى اينجاست؛ اينجا احتياج دارد به تهذيب اخلاق. به نظر من بايد #معاونت_تهذيب را وادار كنيد فكر ديگرى بكنند.
✴️ فرض بفرمائيد يكى از كارهائى كه خيلى تأثير دارد، بيان #شرح_حال بزرگان اهل تهذيب و اهل اخلاق است. درباره ى اينها #كتاب بنويسند و همينها را بين طلبه ها پخش كنند. يا همين مكتوباتى كه از اينها باقى مانده، منتشر شود.
✳️ راهش اينهاست؛ يعنى #وصل كردن طلبه به اين #منابع_اخلاقى و #معرفتى و #اهل_حال و #اهل_ذكر و #اهل_خشوع؛ و الّا #درس_حرفه_اى_اخلاق هيچ فايده اى ندارد. گفتن اخلاق، اصلًا درس نيست؛ اخلاق يك #صيرورت است. بايد استاد كارى كند كه شاگرد #صيرورت_اخلاقى پيدا كند. به نظر من اين جزو كارهاى لازم است؛ اينجورى بايد طلبه ها را به مسئله ى اخلاق كشاند.
♨️ ...به نظرم از قول آقاى #طباطبائى نقل شده كه ايشان گفته بودند آقاى #قاضى وقتى وارد #نماز ميشد، كأنه از همه چيز دنيا غافل ميشد؛ فراموش ميكرد. ميدانيد ايشان #چهار تا هم #زن داشتند و #اولاد_متعددى در خانه داشتند و در #نهايت_فقر هم زندگى ميكردند؛ يعنى گرسنه ى به معناى واقعى كلمه. با همه ى اين غصه ها و مشكلاتى كه ايشان داشت، وقتى مشغول #نماز ميشد، تمام ميشد. ايشان ميگويند يك روز همراه ديگر طلبه ها خدمت آقاى قاضى نشسته بوديم، پسر يكى از زنهاى ايشان آمد و گفت مادرم در حال #زايمان است؛ ميگويند #پول بدهيد مثلًا وسايل و اينها بخريم، ايشان گفت ندارم پسر رفت. بعد از مدتى برگشت و میگويند پس پول بدهيد اقلًا براى اين قابله چيزى تهيه كنيم. ايشان گفت ندارم. باز پسر رفت و دوباره آمد و گفت ميگويند پس يك فلس بدهيد دو تا جيگاره براى اين قابله بخريم- قابلهى بندهى خدا جيگاره كش بوده و اينها سيگار نداشتند به او بدهند- دست توى جيبش كرد و گفت ندارم! اين، وضع زندگى آقاى قاضى است؛ همينها را براى طلبه ها بگويند، #خيلى_تأثير_ميكند.
🎙در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم/ سال ۱۳۸۹
به نقل از #پرونده_ویژه_سلوک؛
خانه طلاب جوان
#امام_خامنه_ای
#شرح_حال_بزرگان
#اولاد_متعدد
#آقای_قاضی
#چهار_زن
موسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛
#اقامه_خانواده_توحیدی
https://eitaa.com/hayat_hosna
41.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تولیدات رسانهای کارگاههای آموزشی
«خانواده های چند همسری»
موضوع : مهارت های #اقناع تا #اقدام در تشکیل خانواده های چند همسری
سخنران:
#استاد_ابراهیمی_ارموی؛
پژوهشگر حوزه نظام خانواده و جمعیت
وب سایت:
hhosna.ir
ایتاء:
https://eitaa.com/hayat_hosna
سروش:
https://sapp.ir/hayat_hosna
آپارات:
https://www.aparat.com/hayat_hosna
اینستاگرام:
https://instagram.com/hayat_hosna
بارگزاری عمومی آپارات:
http://www.aparat.com/v/ypudQ
هدایت شده از روزنه
تضعیف و تکثر مرجعیت شیعه به بهانه آزادی و استقلال؛ مسأله این است!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹همزمان با علنی شدن و گسترش دامنه اعتراضات حوزویان نسبت به انتشار غیرقانونی رساله و اعلان نامتعارف مرجعیت توسط برخی سران نشست اساتید(که البته این امور محدود به آنان نبوده ممکن است در سایر طیفها هم بروز کند)، برخی بزرگان حوزه از جمله دبیر محترم جامعه مدرسین نیز اظهارات صریحی ابراز داشت که در محافل حوزوی بعنوان نقد صریح رویه جناب آقای #علوی_بروجردی، تفسیر شد.
🔹به فاصله چند روز، فیلمی از آقای علوی توسط رسانههای نزدیک به نشست انتشار یافت که به نظر می رسد در مقام پاسخ بدان اشکالات و انتقادات است.
🔸فارغ قضاوت پیرامون اصل چنین رویکردی که به نظر برخی خود اقدامی نامتعارف محسوب می شود و در سیره بزرگان شیعه مسبوق به سابقه نیست که به تئوری پردازی جهت دفاع از عملکرد انتقاد آمیز خود بپردازند (بلکه این امر معمولا توسط دیگران انجام شده یا کریمانه از کنار نقدها می گذشتند)، پیرامون مطالب مطرح شده در این فیلم چهار دقیقه ای، نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است:
۱)ارائه فراتحلیل از سیره بزرگان تشیع تنها در صورتی پذیرفتنی است که منشأیی در تاریخ حوزه و روحانیت داشته باشد لذا ارائه تفسیرهای پسینی با هدف توجیه اقدامات شخصی و انتساب آن به تاریخ شیعه و بزرگان دین، اصلا درست و پسندیده نیست.
۲) جناب آقای علوی بروجردی احتمالا بدون آنکه از عواقب گسترده چنین فراتحلیلی آگاه باشند، برخی از مهم ترین اصالت های حوزوی را منکر شده یا کمرنگ جلوه داده اند؛ مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست.
۳) حوزه مقدسه شیعی یک نهاد تهذیب محور است که تربیت انسانهای تکلیف مدار از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دوز نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! صرف احساس تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست.
جناب ایشان شاید اگر کمی درنگ می فرمودند، ای بسا برخی از فضلا و بزرگان حوزوی در مطرح کردن ایشان برای مرجعیت اقدام می کردند اما پیشگام شدن شخص ایشان برای ورود به عرصه ریاست مذهبی، چندان موجه به نظر نمی رسد.
۴) اذعان به سیاسی بودن ذات مذهب شیعه توسط ایشان اگرچه متضمن مطلب جدیدی نیست اما به مثابه یک اعتراف تاریخی است که نشان از عمق راهبردی گفتمان امام خمینی دارد! و نشان می دهد امروز کسی نیست که بتواند با حذف سیاست، به ریاست دینی بیاندیشد.
حال باید از جناب آقای علوی پرسید، اگر چنین است که می فرمایید، جنابعالی و همفکران حوزوی تان از عصر مبارزات نهضت امام تا کنون که وارد دهه پنجم استقرار جمهوری اسلامی شدهایم، چه کارنامه قابل دفاعی در عرصه سیاست ورزی داشته اید؟!
آیا کسانی با این سابقه، ولو اینکه بخواهند، به یکباره می توانند علمدار عرصه سیاسی شوند؟
۵)مسئله پدری برای شیعه، از حوزه گرفته تا توده مردم، گرچه کلمه حقی است اما اراده ناروا از آن ممکن است تالی فاسدهای فراوانی در پی داشته باشد؛ خبرگان و نخبگان و بلکه عموم مردم نیک می دانند که ادعای پدری بدون ارائه کارنامه روشن در این زمینه، به مثابه خطبه خوانی های انتخاباتی است که صرفا کارکرد تبلیغاتی دارد! اکنون با وجود انواع مشکلات داخلی و بینالمللی برای تشیع، این سؤال مطرح است که برخی از مدعیان پدری تشیع، چه کارنامه و سابقه ای در این زمینه داشته اند!
۶) اگر ملاک ورود در عرصه مرجعیت، صرفا تشخیص شخصی و تصمیم فردی افراد باشد، آیا در بلندمدت با نوعی #آنارشیسم_حوزوی مواجه نخواهیم شد؟!
فرض کنید از صبح فردا هر کدام از فضلای ارجمند استاد درس خارج یا غیر از آنان که خود را مجتهد می پندارند، بخواهند تشخیص دهند که وجود آنان در عرصه مرجعیت لازم و تکلیف شرعی است؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟!
به نظر می رسد برهم زدن ساختارهای تاریخی و نظام نانوشته نهاد روحانیت شیعه، خسارتهای جبران ناپذیری به دنبال دارد که نباید آن را العیاذبالله در پای منافع گروهی و جناحی قربانی کرد.
@rozaneebefarda
📝سید کمیل باقرزاده نوشت:
میگفت فرستادهی سید عبدالملک الحوثی آمده بود نزد سیدحسن نصرالله تا با او به عنوان «امام» بیعت کند؛ چون زیدیها معتقدند امام، آن سیّد علویِ فاطمی است که قیام بالسّیف کرده باشد. اما سیدحسن فرموده بود: بهجای بیروت باید به تهران میرفتی! دست بیعت من هم در دست سیّدی دیگر است.
✅ این ماجرا براى چند سال پيش است. خواستم معناى این جمله نمایندهی سید عبدالملک که در خبر دیدار امروز آمده روشن شود: «ما ولایت شما را امتداد خط پیامبر اسلام(ص) و ولایت امیرالمؤمنین(ع) میدانیم.»
#ولایت_فقیه
#بصیرت
@howzehenghelabi
May 11
هدایت شده از حزب الله حوزه
♦️مواظب خنجرت⚔ باش...
💢تو ای یمنی خنجر به کمر بسته، که هنوز طعم قدرت طلبی را نچشیده ای و نمیدانی تلاش برای رسیدن به مدیریت، چقدر انسان را از آرمان های انقلابی اش دور می کند و شاید به درستی درک نکنی چگونه یک انقلابی برای یک صندلی و چند محافظ و کمی احترام، پشت انقلاب اش را خالی میکند و تن به سازش با هر ظلمی می دهد.
🔶تو بر زبانت جاری ساختی جمله ای را که در ام القرای اسلام و در شهر قم از برخی شنیده نشده و نخواهد شد.
🔷سخنی را که بر زبان راندی اگر هم در گفتار برخی به ندرت پیدا شود در عمل اعتقاد و التزامی به این جمله ندارند سخنی که گفتی، دل انقلابیون را خنک کرد.
🔷تو برای گفته ات سند داری، سند تو گرسنگیست، بیماریست، حصر واقعی اقتصادیست، شهادت است و خون و غربت.
🔷و تو برای خط رسول الله و خط امام خامنه ای هزینه داده ای.
🔶شما با تکه نانی و یک اسلحه کلاشینکف و یک خنجر، بلایی بر سر ظالمان دیار خود آوردید که قدرت تصمیم گیری را از آنها گرفته اید و تبدیل به کابوس شب های آنها شده اید.
🔷با پای برهنه، پایه های حکومت آل سعود و صهیونیسم را در منطقه لرزاندید و سست کردید.
🔷 با وجود تفاوت در برخی اعتقادات، ولی محکم می گویید که ولایت آقای مان را ولایت رسول الله میدانید.
🔷شما فرزندان ولایت خوب است بدانید در قم سالیانیست مدیران حوزه و کسانی که باید مثل شما باشند فقط منبر می روند و نامه امضا می کنند و مدام اظهار عجز می کنند و جوری سخن بر زبان می رانند اگر کسی نداند فکر می کند در یمن و در شرایط شما هستند!
🔴جوانان حزب اللهی در حوزه های علمیه نمی توانند مانند شما با ظالمان دیار خود مبارزه کنند.
♦️ با انگ و اتهام، حذف درس، اخراج از مدرسه، قطع شهریه، اخراج از حوزه علمیه، احضار به محاکم و بازداشت و خلع لباس می خواهند زبان فرزندان ولایت در حوزه های علمیه را ببندند.
🔷 البته این ها در برابر هزینه هایی که شما پرداخته اید ، هزینه ای نیست، ولی برای انقلابی که نظام دارد، خطرناک است.
🔷با طلاب دوستدار انقلاب شما و دوستدار انقلاب خمینی برخورد می کنند و مدیران حوزه علمیه فقط اظهار عجز می کنند!!
🔴 اگر قبول کنی چند وقتی خنجرت را به کمر ائمه جمعه ، آخوندهای مسئول و به خصوص مدیران حوزه ببندیم شاید انقلابی در روحشان ایجاد شود.
🔴 و اگر قبول نمیکنی لااقل جمله ای خطاب به مدیران حوزه ما بگو شاید اثر کند چون شما هزینه می دهید و حرفتان اثر دارد.
❌ما در خوابیم شاید به همین دلیل حرف من اثر ندارد.
🔷خلاصه اینکه یمنی شجاع و سفیر مظلومیت مریدان خامنه ای که با این سخن فضای من را عوض کردی بدان که این جمله در کشور ما زیاد از زبان مدیران شنیده نمی شود مگر در زمان استخدام و در عمل که هیهات.
♦️خوب است بدانی ما عکس هایی که از شما در راهپیمایی ها می زنیم ، عکس خنجر روی کمر شما را با نرم افزار حذف می کنیم که شاید عده ای هم از جهاتی با توجه به زمینه های افکار عمومی!! توجیه شوند ، می ترسیم متهم به افراطی گری شویم‼️
🔷اما اعتقاد دارم خنجر شما با خنجر داعش فرق می کند خنجر شما نشان مقاومت است نه خشونت، نماد صلح است نه تجاوز و جنگ.
🔶ای سفیر انصارالله مواظب باش در راهرو های فرهنگ نخبگانی حوزه تو را مردد نکنند.
🔺اگر کسی از مدیران، به تو پیشنهاد مدیریت و سمت داد نگذار حرفش تمام شود
والا اولا باید خنجرت را باز کنی
ثانیا تعهد بدهی با بدرالدین ارتباط نداشته باشی
ثالثا باید علیه تندروی یمنی ها بیانیه دهی
و مدام از امام خامنه ای دم نزنی
🔺بهتر است ترجیحا با معممین صحبت نکنی اگر کاری داشتی یا به آقا بگو یا به مردم.
🔴 اگر هم قبول کردی خنجرت را موقتا به مدیران حوزه بدهی یکی دیگر جایش ببند تا به راحتی عادت نکنی.
🔴حوزه علمیه قرار بود طلبه ها را مثل شما تربیت کند طلابی کمربسته انقلاب...
🔷و حوزه علمیه بشود کارگاه انسان سازی و محل رشد نهال های فقاهت و جهاد.
🔴اگر ولایت فقیه نبود این انقلاب به ضد خود تبدیل می شد..
و شاید امروز حوزه علمیه علیه انصارالله بیانیه می داد‼️
🔷 امروز با وجود و حضور ولایت فقیه، مدیران حوزه عملا سعی در منزوی کردن جوانان حزب اللهی دارند.
🔷 اگر جوان طلبه ای بخواهد مقابل یک سرمایه دار، یک مسئول فاسد، یک انحراف فکری بماند
"معاونت امور صیانتی"به نیابت از فرد مقابل، جوان اهل مقاومت را خرد می کند.
🔷 البته یک طلبه باید مثل شما باشد و با این برخوردها مصمم تر و امیدوارتر شود.
🔷خلاصه یمنی عزیز مواظب خنجرت باش
و مواظب مدیران حوزه هم باش
بهتر است مواظب معمم جماعت اگر سمتی دارند باشی
و سریعتر به یمن برگردی...
✍حجت الاسلام رحمت الله معظمی
🏳حزب الله حوزه🏳
@howzeh_1357
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
💠 مردی که پلاک شهادت به گردن دارد را از حبس می ترسانند❓
استاد #عباسی در زندان است و کاوه مدنی و دهها جاسوس و نفوذی، آزاد❗️
💠 ما در اعتراض به حکم دادگاه نمیریزیم تو خیابون و سطل آشغال آتش نمیزنیم اما سکوت سنگین رسانه های مدعی انقلابی گری نشان میدهد که «عباسی تنهاست»
🔰 اگر همه ما عباسی بودیم، لیبرالیسم نمی توانست رگبار تحمیل پشت تحمیل را بر نظام اسلامی ببندد.
#حسن_عباسی
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از اکبر ابدالی
🔥 چرا باید کالای قاچاق را آتش زد؟
🔹 آتش در قرآن نماد عذاب - بخوانيد جريمه - است كه بار رواني و معنايي خاصي دارد. هر جا قرآن مي خواهد سختي عذاب يا جريمه را طرح كند آتش را به رخ مي كشد. داستان وقتي جالب مي شود كه بدانيم كلمه آتش و مشتقات آن 154بار و كلمه كافرون و مشتقات آن هم 154بار در قرآن ذكر شده است!
🔹 از دو جريان زير كه در قرآن به آنها پرداخته شده است پاسخ برخي سوالات و شبهات را در خصوص آتش زدن كالاي قاچاق مي توان گرفت:
1- آتش زدن #مسجد_ضرار با دستور پيامبر (ص)
2- آتش زدن #گوساله_سامري که از زیورآلات ساخته شده بود
متن کامل یادداشت👇
http://yon.ir/5mwND
🆔 @mashgh626
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🇮🇷حمایت از کالای ایرانی در سیره شهدا
🔻 استکانها را که دید، اخمهایش رفت توی هم. گفت «خانم این استکانها آمریکاییان، برای چه خریدی؟ چرا ما نباید تولیدات کشور خودمون رو استفاده کنیم و تو این شرایط به نظام و انقلاب کمک کنیم.»💯
🎤 خاطره از شهید حاج عبدالمهدی مغفوری، جانشین رئیس ستاد لشکر 41 ثارالله (ع) متولد: کرمان و شهادت در کربلای4.
#شهدا_و_اقتصاد_مقاومتی را اینجا بخوانید👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3679322117C664392fd9f
هدایت شده از روشنگری
🔴 آمار تکان دهنده دانشمند آمریکایی با ۱۳ میلیون فالوور در توئیتر:
♦️به طور میانگین در هر ۴۸ ساعت در #آمریکا:
۵۰۰ نفر بخاطر اشتباهات پزشکی
۳۰۰ نفر بخاطر آنفلوانزا
۲۵۰ نفر بخاطر خودکشی
۲۰۰ نفر بخاطر تصادف رانندگی
۴۰ نفر بخاطر قتل با اسلحه
کشته میشوند.
#افول_آمریکا
"فوءاد ایزدی"
🆘 @Roshangari_ir
EydGhadir1395[04].mp3
12.45M
🔉 فایل صوتی | بمناسبت #عید_غدیر
◀️ #مدح: لِتُرابِ مَقدَمِکَ الفِدا دل و جان عاشق ما علی
🎙 #حاج_میثم_مطیعی
🚩 @howzehenghelabi
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
💢محمدرضاشاه؛ از حقارت تا غارت
✳️به مناسبت 25مرداد؛ سالروز اولین فرار محمدرضاشاه
🔻25مرداد1332؛ کودتای انگلیسی شکست خورد و محمدرضا شاه با فضاحت هرچه تمامتر از ایران گریخت و به بغداد و سپس رم رفت و به جز پولی اندک که #ارباب_انگلیسی در اختیار او گذاشته بود هیچ نداشت.
🔸 وضعیت آنقدر اسفبار بود که حتی سفیر ایران در رم نیز حاضر به دیدار #شاه_مفلوک نشد اما این اوضاع پایدار نماند و با غرور کاذبی که جناب #مصدق پیدا کرده بود سه روز بعد کودتایی دیگر شکل گرفت و دوران استبدادی جدید آغاز شد:
🔹«با شکست کودتا در بیست و پنجم مرداد 1332 و متعاقب آن فرار فضاحت بار شاه به بغداد و رم، شاه دچار وضعیت بد مالی بود و حتی سفیر ایران در رم حاضر به دیدار شاه نشد و شاه برای اولین بار طعم فقر و نداشتن مشروعیت را چشید... احمد آرامش درباره اوضاع مالی شاه قبل از کودتا نوشته است:
محمدرضا شاه پهلوی که در 25 مرداد 1332 به بغداد گریخت جز نقدینه مختصری [که انگلیسیها از بقایای موجودی رضاشاه در بانکهای لندن در اختیار او گذاشته بودند]، چیزی نداشت. ولی حالا چه؟ بدون هیچ مبالغه و اغراق اکنون ثروت او مبلغی است بین یکهزار و پانصد تا دو هزار میلیون دلار و او همه این ثروت را پس از بازگشت از رم به تهران و به دست گرفتن قدرت، دزیده #چپاول کرده است.»(فصلنامه 15خرداد، شماره39 ص98-97)
◀️دوران سیاه پهلوی آمیزهای از حقارت و غارت بود که با درایت روحانیت و پشتیبانی مردم می رفت که در همان سال 1332 و فرار #محمدرضا_پهلوی به پایان برسد. اما غرور و اتکای غیرعاقلانه آقای مصدق به #کدخدای_آمریکایی به استبداد پهلوی جان تازه ای بخشید و شاه فراری با کودتای 28 مرداد به کشور بازگشت.
🔸اعتماد نامعقول #غرب_زدگان به مستکبران جهانی یکی از عوامل اصلی شکست ها و عقب افتادگی های کشور ما بوده است.
⁉️حال باید دید که با وجود آن همه تجربه تلخ تاریخی، تکیه امروز برخی مسؤولین به وعده و وعید غربی ها چه نام دارد:
حماقت یا خیانت؟
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
#مطالبه یک تنه طلبه اهوازی برای اجراء قانون در برخورد با #قاچاق
✅ حکم صادر برخورد با 36 هزار کولر قاچاق را اجرا کنید.
😔 اجراء این حکم متوقف شده بود .
«قُل إنَّما أَعِظُکُم بِواحِدَة أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی…؛
[ای پیامبر!] بگو: شما را تنها به یک چیز اندرز می دهم و آن اینکه: دو نفر دو نفر و یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید…»
@qiam_ir
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📋سندی تاریخی از نقش رژیم پهلوی در فاجعه سینما رکس آبادان🔥
🔻حامیان سلطنت پهلوی هنوز هم حادثه سینمارکس را به مارکسیستهای اسلامی نسبت می دهند اما سند حاضر که متن گفتگوی محرمانه آقای بنیاحمد (نماینده وقت مجلس شورای ملی) با خبرنگار روزنامه اطلاعات است نشان می دهد، حتی عناصر درون رژیم پهلوی هم، خود رژیم را عامل آتش سوزی می دانستند.
🔸در این مکالمه خصوصی و محرمانه، نظری، خبرنگار روزنامه اطلاعات، به نقش رئیس شهربانی آبادان و نیروهای مخفی ساواک در این جنایت اشاره کرده و میگوید: «خبرنگاران ما گزارشهای عجیب و غریبی به ما میدهند که رئیس شهربانی آمده و خودش دست داشته البته خبرنگاران برای ما حقایق را میگویند. یک روایت این هست که چند نفر خرابکار به سینما پناهنده شدند و دستور دادهاند سینما را آتش بزنند.
👈سرایدار سینما با یکی از خبرنگاران ما صحبت کرده و گفته که پس از اینکه سانس شروع شد و مردم به سالن رفتند رئیس شهربانی آمده و درب را قفل کرده و کلید را در جیبش گذاشته و رفته است که بعد یک ماشین ولوو هم آمده با چهار سرنشین (که مشخصه ساواک است) و من اعتنائی به آنها نکردم... »❗️
⛔️نظری ادامه می دهد: «یک موضوع دیگر این است که بنزینی که در آنجا به کار رفته دارای اکتان بالا بوده و مخصوص هواپیما بود و در باجههای معمولی به هیچوجه نمیفروشند.»
در ادامه مروری خواهیم داشت بر ابعاد فاجعه #سینما_رکس و مقصرین احتمالی آن👇👇👇
https://eitaa.com/darseenghelab/8007
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
👕 کار ترکه! اصلِ اصل👌
🔻فروشنده گفت: کار ترکه، اصل اصل
همین یک جمله کافی بود تا زحمت آن همه گشتنمان توی بازار به هدر برود. رو کردم به فروشنده و گفتم «آقا! چرا گفتید؟ الآن همسرم دیگه نمیخره.»
💠 سعید برگشت توی اتاق پرو و لباس به دست آمد. گفت «خوشم اومد ازش ولی چون ترکه نمیخرم.» فروشنده یک آن از حرفش پشیمان شد. دست سعید را گرفت گفت «شوخی کردم. تولید خودمونه منتهی بعضی از مشتریها تا اسم ایران رو میشنون میرن. نخواستم بری.»
🚥 رفت توی کوچه. کارگاهشان را که دید رضایت داد و گفت: اگه مطمئن نمیشدم نمیخریدم. جنس ایرانی چشه که میگید ترکه❓
🖋خاطره از شهید سعید سامانلو، شهادت در سوریه، نبل و الزهرا
#شهدا_و_اقتصاد_مقاومتی
🆔 @darseenghelab
🔴 واکنش شدید آیت الله یزدی به #آملی_لاریجانی
#آیت_الله_یزدی: فلانی می گوید اگر این کار را نکنید به #نجف می روم؛ خب بروید!
آیا با رفتن شما قم به هم می خورد؟! شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبودید چه رسد که به نجف بروید.
رییس یک دفتری (اکبرطبری) که ۱۰ سال یک جای مهم را اداره کرده دستگیر می شود، بعد اعتراض می کند که چرا گرفتی!؟
به اسم مدرسه علمیه، #کاخ ساختند! آیا ارث پدرت بود؟ از کجا آوردی ساختی؟!
با بعضی از کارهای عده ای، وضع تفکر طلبه عوض میشود. من نمیگویم الان زندگیات مثل زندگی امام صادق بشود میگویم مثل زندگی متعارف مردم باشد نه متعارف مترفین
#دوران_روشن_پسا_لاریجانیسم
🏳حزب الله حوزه🏳
@howzeh_1357
هدایت شده از روزنه
💥تحلیلی بر بازتاب جهت دار بیانات #آیتالله_یزدی توسط #فرید_مدرسی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸فرید مدرسی خبرنگار اصلاح طلب، عضو حلقه #محمدقوچانی و گماشته مخصوص او در قم است.
🔹آنچنان که خود گفته از ابتدای دهه هشتاد که مأموریت حضور خبری در قم را یافته با کمک افرادی چون #رسول_جعفریان، توانسته با بیش از دویست نفر از رجال حوزوی ارتباط وثیق بهم بزند و نتیجه این روابط حساب شده، ساعت ها مصاحبه جهت دار و اعتراف گیری از این جماعت ناآشنا به رسانه بوده است.
احتمالا برخی از رجال به دلیل مواضع خاص خود در این مصاحبهها، مجبور شده اند خطوات بعدی را نیز طی کنند و اکنون در اردوگاه مخالفان انقلاب قرار بگیرند.
بعد از افشای ماهیت اختلاف افکن این فعال رسانهای، مدتی است عملیات رسانهای وی پیچیده تر شده اما همچنان او بعنوان یک نیروی سوخته رسانهای، قصد ترک زمین بازی را ندارد!
🔹حساسیت ویژه او نوعا معطوف به دو طیف خودی و غیرخودی است؛ او از همه حامیان #حوزه_سکولار با تمام وجود حمایت می کند البته اگر مدتی است که کمتر توفیق می یابد به دلیل ظرفیت های رو به زوال اوست نه کاهش حجم اقداماتش یا چیز دیگر.
راهبرد حفظ وحدت، اجماع بر موارد اشتراکی و هم افزایی رسانهای و تشکیلاتی به شدت مورد توجه وی قرار دارد.
🔹در مقابل، جریان انقلابی قم نیز به طور جدی توسط او و امثال او رصد می شوند و در پوشش اخبار این جبهه، راهبرد اختلاف افکنی و هزینه تراشی، در دستور کار قرار می گیرد و تا کنون بارها نتیجه داده است که دلیل اصلی آن هم عدم آشنایی #انقلابیون_قم با عملیات چندوجهی جریان #ضدانقلاب_قم و #رخنه_های_نفوذ در این جبهه بوده است.
🔸در یادداشت اخیر (https://eitaa.com/rozaneebefarda/1627)، مدرسی با کاربست چند تکنیک ساده رسانهای، عملیات روانی پرحجم و پیچیدهای طراحی شده است که در ادامه، برخی ابعاد آن واگویه خواهد شد:
🔹او تلاش کرده در مقابل آیت الله یزدی و جامعه مدرسین به جبهه سازی بپردازد و ریاست قوه مجریه، رییس مجمع تشخیص و عضو ارشد #نشست_اساتید را در یک جبهه نشان دهد.
شاید برخی بر اساس بعضی شواهد و اخبار،نظر به وجود چنین رابطهای در عالم واقع داشته باشند که جای بحث و بررسی بسیار دارد اما مدرسی فارغ از اصل وجود یا عدم وجود چنین رابطهای تلاش دارد همزمان نهادهای عالی نظام و تشکلهای زاویه دار حوزوی را در ذیل یک چتر رسانهای جمع کند و علیه جامعه مدرسین بشوراند!
🔸تکذیب گاه و بی گاه بیانات آیتالله یزدی توسط روابط عمومی این تشکل اصیل نیز دقیقا تکمیل کننده پازل امثال فرید مدرسی است و نه تنها کمکی به جمع شدن ماجرا نمی کند که نوعی انفعال را نشان می دهد که دقیقا مدتهاست که پاشنه آشیل مورد سوءاستفاده جریان غیرانقلابی و ضدانقلاب قم است.
اگر واقعا آیتالله یزدی آن سخنان را نفرمودهاند چرا بلافاصله بعد از انتشار و قبل از دستمایه شدن توسط مخالفان، #تکذیبیه صادر نمی شود و اگر گفته شده و اکنون مصالحی درمیان است، جای درنگ و تأمل جدی وجود دارد که با کدامین قوه عاقله ای به اعتبار تاریخی یک نهاد اصیل و دبیر محترمش ضربه وارد می کنند؟!
🔹یکی از خطوط ثابت در هجمه های گاه و بیگاه اصلاحطلبان در قم به معاونت تبلیغ حوزه و شخص آقای نبوی است. فرید مدرسی مدتهاست انگار نذر کرده که در هر مطلب مرتبط و غیر مرتبطی به لگدپراکنی علیه چهرههای خدوم و اصیل حوزه بپردازد.
یک جستجوی ساده در کانال شخصی او، مدعا را اثبات خواهد کرد.
به راستی اگر یک مسئول حوزوی در مدتی طولانی در یک منصب قرار دارد، فارغ از درستی یا نادرستی این مسئله، چرا باید برای چند ریش تراش غیرحوزوی درس ناخوانده طرفدار فتنه ۸۸ اینقدر مهم باشد؟! چرا سایر افراد با شرایط مشابه مورد تهاجم نیستند؟!
🔶پی نوشت
گفته می شود برخی چهرههای رسانهای اصلاحطلب با بعضی نهادهای خاص مرتبط اند و رانت خبری و حمایت حقوقی و نفوذ سیاسی روزافزون این جماعت، مرهون همین ارتباطات خاص است.
فارغ از تأیید را رد این سنخ اخبار، آن نهادهای ارجمند نباید فراموش کنند که روزگاری یک شکارچی نیمه خبره برای شکار خرس راهی جنگل شده بود اما در اولین مواجهه، شکار خرس شد!
اجیر شدن برخی فعالان رسانهای غیرحرفهای توسط یک جریان ورشکسته سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۰ نیز مساله دیگری است که باید در مورد آن بیشتر بنویسیم اما اجمالا باید درنظر داشت که از طریق همین نیروهای سوخته رسانهای می توان راهبردهای سیاسی همین جریان غرب اندیش شکست خورده را تحلیل کرد و از این رو، پی جویی ابعاد حوزوی عملیات روانی و تشکیلاتی اعتدالگرا یان غرب اندیش، کار آسانی خواهد بود. البته تنها برای اولوالالباب!
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
حمزه قربانی، مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین، سخنان منتسب به آیتالله یزدی را فاقد مستند خواند
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹قربانی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره متنی که در فضای مجازی به آیتالله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، منتسب شده است، گفت: بارها اعلام کردهایم که تنها مرجع اخبار مربوط به آیتالله یزدی، رئیس جامعه مدرسین، پایگاه اطّلاعرسانی این تشکل است.
🔸وی تصریح کرد: سخنانی که امروز در فضای مجازی به آیتالله یزدی منتسب شده است، سندیّت ندارد و تنها مرجع معتبر در این زمینه، پایگاه اطّلاعرسانی جامعه مدرسین است.
پیوند مرتبط:
http://fna.ir/dbfiyo
🔶حاشیه
گرچه مدیر جدید و جوان روابط عمومی جامعه مدرسین در گفتگو با فارس زیرکی به خرج داده و بدون تکذیب ماجرا، از تعبیر فاقد سندیت استفاده کرده، اما اگر فایل صوتی جلسه که اکنون در دسترس افراد خاص قرار دارد منتشر شود و با متن منتشر شده تطابق کامل داشته باشد، قطعا به حیثیت یک تشکیلات حوزوی معتبر لطمه خواهد خورد اما اگر این سخنان بطور نادرست انعکاس یافته باشند خب بجای مجمل گویی انتظار آن است که متن، فیلم، عکس و صوت کامل جلسه توسط پایگاه جامعه مدرسین منتشر شود تا بعد از این کسی به خود جرأت نقل غیردقیق ندهد.
در همین ساعت اولیه داغ شدن ماجرا، آقای #مقتدایی که طبعا مسوولیتی در مورد صحت سنجی نظرات آیتالله یزدی ندارند، در گفتگو با برخی رسانههای خاص، مضمون سخنان آقای یزدی را تأیید کرده است که ضمن ضربه به اعتبار حقوقی روابط عمومی جامعه مدرسین، خوراک لازم را برای تمرکز رسانههای مخالف بر بخشی خاص از سخنان آیتالله یزدی فراهم کرده است.
@rozaneebefarda
اخبار مرتبط با بیانات روشنگرانه اخیر آیتالله یزدی از روزنه پی بگیرید👇
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
همه پازل های یک حمله سازمان یافته جدید علیه آیتالله یزدی
💥پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹شواهد حکایت از شکل گیری یک هجوم پوشالی سازمان یافته تازه علیه آیتالله یزدی دارد.
لذا بازشناسی برخی مخالفان سنتی و مشتریان دائمی تخریب جبهه انقلاب و جامعه مدرسین و شخص آیتالله یزدی، بسیار حیاتی و راهگشاست.
🔸سایت #انتخاب که گفته می شود منسوب و مربوط به آن دولتمرد سایه نشین #آشناست، صحنه گردان تخریب علیه آیتالله یزدی شده است.
دیری نمی گذرد که #ایرنا و #ایسنا و #خبرآنلاین(رسانه نزدیک به #علی_لاریجانی) و #شفقنای #ابوالفضل_فاتح(که به حق #ایسنای_حوزوی می خوانیمش و توسط آقای #شهرستانی تغذیه می شود) هم وارد خواهد شد. #جماران و #جمهوری اسلامی #مسیح_مهاجری و احتمالا چند رسانه کوچولو مثل #خیمه و #حریم_امام، سرخط های رسانهای تولیدی را دنبال خواهند کرد؛ شرق و ایران و امثالهم هم پروپاگاندای رسانهای را عهده دار خواهند شد تا سر و صدای ماجرا بالا بگیرد. یابد دید مصلحت طلبی ها و تشتت ها و ترس های موجود در جبهه رسانههای انقلابی، چقدر مانع از مواجهه مردانه با این جدال جدید خواهد شد.
در سطح حوزه، عملکرد #خبرگزاری_حوزه و در مرتبه بعدتر #رسا، باید به دقت رصد شود. در سطح عمومی هم فارس و تسنیم و رجا و از روزنامه ها هم کیهان و جوان و صبح نو و فرهیختگان و برخی دیگر باید زود به خط شوند.
🔸اعضای #مجمع_محققین و برخی سران #نشست_اساتید هم حتمن فرصت را مغتنم می شمارند و شمشیر را از رو خواهند بست!
🔹برخی چهرههای همیشه کارشناس هم که قبل از همه اظهار نظر کرده اند؛ #زائری و #سعید_جوادی نمونه اش!
🔹عملکرد چهره ها و رسانههای انقلابی در ماجرای نامه ناصحانه آیتالله یزدی، اصلا قابل قبول نبود، پذیرفته نیست که بار دیگر بعد از فرونشستن گرد و غبار لشکر متخاصم و مهاجم، خود را برسانند که کار از کار گذشته باشد.
🔶حاشیه
سخنان آیتالله یزدی مانند هر نمونه مشابه دیگر، قابل #اصلی_و_فرعی کردن است. اصل فرمایشات ایشان مربوط به خطر #مرجع_سازی در حوزه است و در ضمن آن برخی مسائل دیگر (از جمله انتقاد ناصحانه از رویه نامناسبات یکی از فضلای صاحب منصب) نیز مطرح شده است.
نشانههای اولیه حکایت از آن دارد که جریان متخاصم تلاش دارد مسائل اصلی و فرعی را جابجا کند و در یک وارونه نمایی آشکار، نوک پیکان حمله ایشان که متوجه #روحانیون_سکولار بود را به سمت رییس مجمع تشخیص نشانه رود تا در میان نیروهای نظام جبهه باز شود.
طبعا نتیجه این عملیات فریب، مصون ماندن سکولارهای حوزوی از هر نوع نقد خواهد بود.
گرچه سیره حکمرانی، عملکرد سیاسی و مبانی فکری آقای لاریجانی نیز در جای خود قابل نقد و بررسی جدی است اما از نظر نباید دور داشت که مسأله اصلی و دغدغه بنیادین آیتالله یزدی، خطر #مرجع_تراشی و #سکولاریسم_حوزوی است که نمی توان و نباید از آن غفلت کرد.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
جناب آقای #مرتضی_مقتدایی در گفتوگو با #ایرنا ضمن تأیید اجمالی مضمون سخنان آیتالله یزدی، به انتقاد ضمنی از ایشان پرداخت!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
💥جناب آقای #مرتضی_مقتدایی از اعضای جامعه مدرسین در گفتوگو با ایرنا پیرامون برخی بیانات آیتالله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین در مورد عملکرد رئیس سابق قوه قضاییه چنین اظهارنظر کرده است:
🔸در مردادماه جلسات جامعه مدرسین تعطیل است. ما از یک هفته قبل از مرداد اصلاً جلسه نداشتیم.
🔹آقای یزدی این گونه مطالب را که در ذهنشان بود گاهی در جلسات جامعه مدرسین مطرح میکردند و حالا علنی آن را بیان کردهاند.
اگر با من مشورت میشد میگفتم طرح علنی این مسائل به مصلحت نیست، ولی حالا خودشان صلاح دیدند. ولی من در این قضیه بهطورکلی وارد نمیشوم.
🔹مقتدایی درباره اینکه وقتی فردی از سِمَت خود کنار میرود و عدهای شروع به انتقاد از عملکرد او در زمان مسئولیت میکنند میگوید:
بله؛ به نظرم همین شخص اگر کار خلافی داشته، اگر صلاح میدانستند، همان وقت تذکر میدادند، ولی اگر صلاح نمیدانند و سکوت کردند، باید همیشه سکوت کنند.
🔸اگر کسی سر پستی بود و رفت، بعد انتقاد کنند این کار درستی نیست. به نظر من هم این کار صحیحی نیست.
پیوند مرتبط:
https://plus.irna.ir/
🔶حاشیه
آنگونه که قبلا تذکر داده شد، تلاش جریان خاص بر برجسته سازی مسائل فرعی در بیانات منتسب به آیتالله یزدی است تا اولا سخنان اصلی فراموش شوند ثانیا با تحریک آقای لاریجانی و ایجاد جبهه بین مسوولین عالی نظام، جریان سکولار در امان بماند!
در مورد سخنان آقای مقتدایی نیز گفتنی آنکه اولا ایشان در زمین ایرنا بازی کرده، ثانیا قبلا نیز همصدا با آقای #حسن_روحانی، منتقدان برجام را با #نتانیاهو مقایسه کرده بودند که مثل او خوشحالی می کنند!
ثالثا این چه منطقی است که اگر کسی در حین مسوولیت به هزار دلیل و بهانه، مورد نقد قرار نگرفت، بعد از آن تا همیشه کسی متعرض او نشود. اگر اینطور باشد بعد از گرفتن مسوولیت افراد وارد حصن حصین شده اند الی یوم القیامه!
رابعا اگر ایشان بنای وارد شدن در این مسائل را نداشته اند چرا در سر بزنگاه به یک رسانه زاویه دار با جریان انقلابی چنین خوراکی داده اند؟!
خامسا اگر ایشان نقدی نسبت به آقای یزدی دارند آیا بجای طرح آن در ایرنا، بهتر نبود که با خود ایشان در جلسات خصوصی مطرح نمایند؟! آیا أین رویه با شوون آخوندی سازگار است؟!
@rozaneebefarda
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
💢گوشهای از سیره اخلاقی امام قدس سره در زمینه #مرجعیتگریزی
🔻🔻بازنشر به مناسبت منصبطلبی مدعیان نوظهور مرجعیت🔻🔻
✳️14 گام تا امام✳️
گام اول: تقوای فردی و سیاسی
🔵تقوا و #تهذیب_نفس یکی از ویژگیهای بارز و همیشگی امام خمینی (قدس سره) بود. تقوایی که وجه تمایز او با بسیاری از سیاستورزان بود و به فعالیت او قداست و نورانیت ویژهای بخشید.
🔆این ویژگی در تمام حالات امام جلوه داشت. گزیدهای از جلد اول نهضت امام خمینی که توسط حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، هنگام تبعید امام (قدس سره) به نجف نوشته شده است، کوتاهجلوهای است از آن تقوای دائمی و مستحکم:
« امام خمینی در سایه خودسازی و تهذیب نفس موفق شد که از بسیاری صفات و شیوههای ناموزون و رذایلی که دامنگیر بعضی از مقامات روحانی میباشد دور بماند و دامان والای خود را از آلودگیهای نامجویی، خودنمایی، جاهطلبی، ریاکاری و دیگر صفات رذیله، پاک و مبرا نگه دارد و به مشتهیات دنیا بیاعتنا باشد.
🔹از روز جوانی که به مقام اجتهاد رسید تا به امروز که بر کرسی قیادت و امامت نشسته است، در راه شناساندن خود و به دست آوردن مقام و مسند، کوچکترین گامی برنداشته است و وجوهات شرعیه و حقوق نیازمندان و رنجبران را صرف نامجویی، مسندیابی و #تبلیغات_شخصی نکرده است. اصولا از بساط ریاست و مقام و لوازم آن به گونهای تنفر و انزجار دارد و دوری میگزیند که انسان از مردار گندیده فرار میکند و در حقیقت این ریاست است که به دنبال امام خمینی رفته است؛ و اگر احساس خطر برای اسلام و جامعه اسلامی نبود، او هرگز به این وادی قدم نمیگذاشت و این مسند و مقام را به اهلش واگذار میکرد. چنانکه در دوران زندگی 60 ساله خویش چنین کرد و کوچکترین گامی در راه به دست آوردن مقام و مسند برنداشت. عکس و رساله خود را تا روزهای آغاز نهضت (که مردم چاپ و پخش کردند) اجازه چاپ و پخش نداد و تازه در آن شرایطی که فریاد مقلدین از نداشتن توضیح المسائل او به آسمان بلند شد، فقط چاپ آن را اجازه داد و از وجوهات شرعیه صرف چاپ آن نکرد و بودجه اولین چاپ توضیحالمسائل او، از طرف خود مردم جمعآوری و تأمین شد و تا روزی که در قم میزیست، حتی یک جلد رساله به طور رایگان در اختیار کسی نگذاشت و اصولا در منزل او رساله یافت نمیشد.
🔹امام خمینی به سحرخیزی، تهجد و راز و نیاز به درگاه خداوند بینیاز در نیمههای شب از جوانی اهتمام داشته و دارد و این برنامه را هرچند دیر خوابیده و خسته و ناراحت باشد ترک نمیکند و میتوان گفت که هیچگاه پیش از اذان صبح چشمان او در خواب نیست. اکنون در نجف اشرف نیز برنامه ویژه او در امر زیارت، عبادات و اعمال مستحبه هیچگاه ترک نمیشود. در این سالهایی که در نجف ا قامت دارد، در زمستان و تابستان، در شبهای بارانی و سرد و... مرتب سر ساعت 3 (3ساعت بعد از غروب) در حرم مطهر حضرت امام علی ابن ابیطالب (علیهالسلام) میباشد و جز در موارد استثنایی (هنگام بیماری یا برقراری حکومت نظامی) این برنامه را ترک نکرده است.»(نهضت امام خمینی ج1 ص41-40)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔻🔻تقوای فردی و سیاسی امام خمینی/بخش دوم🔻🔻
💢بازنشر به مناسبت منصبطلبی مدعیان نوظهور مرجعیت💢
البته باید گفت که تقوا و خودسازی عمیق اسلامی دو بعد دارد: «تقوای فردی» و « #تقوای_اجتماعی »و همانطور که تقوای فردی به معنای رعایت احکام الهی و تحقق آیات و روایات شریف در زندگی فردی است؛ تقوای اجتماعی و سیاسی نیز به معنای تلاش برای تحقق آیات و احکام در عرصه جامعه و در سطح جهان است کما اینکه حرکت امام (قدس سره) محدود به مرزهای کشور نبود بلکه ایشان مطابق با آیات قرآن کریم و بر اساس تقوای دینی و سیاسی تحولی اساسی را در جهان اسلام پایهگذاری کردند:
◀️«هرچند که سابقه #بیداری_اسلامی به دو سده اخیر بازمیگردد، اما اگر این حرکت را در یک منحنی رسم کنیم، حرکت امام خمینی (ره) را در قالب انقلاب اسلامی ایران طی این دویست سال در قله این منحنی میتوان ترسیم نمود. با توجه به رهبری امام خمینی (ره) در رویارویی با قدرتها و به پیروزی رساندن یک انقلاب و راهبری موج بیداری اسلامی و مواجهه با مسائل آن به واقع باید عصر حاضر را عصر امام خمینی (ره) دانست که ویژگی مهم آن احیای اسلام و ارزشهای الهی و معنوی، بیداری اسلامی، شجاعت و اعتماد به نفس ملتها در برابر زورگوییهای مستبدان و مستکبران است. در واقع انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات عمیق شد که نیروی محرکه لازم را برای حرکتهای انقلابی جدید تحت عنوان بیداری اسلامی بر سه پایه مهم ایجاد کرد:
1. بازگشت به اسلام ناب که در صدر اسلام توانست بر قدرتهای بزرگ آن زمان غلبه کند.
2. وحدت جهان اسلام که استعمار سالیان دراز تلاش کرد تا با تکیه بر اصولی چون تفرقه بینداز و حکومت کن میان فرقههای مختلف اسلامی فاصله بیشتری بیندازد.
3. استکبارستیزی و مقابله با کفر و الحاد و طاغوت.»(شاخصههای تمدن اسلامی و انطباق آن با مؤلفههای بیداری اسلامی، احمدرضا بهنیانفر، ص184، فصلنامه 15 خرداد، شماره 34، زمستان91)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.