حوزهی مطلوب را هم باید با مبارزه به دست آورد
شما انتقادهایی به حوزه دارید -حالا یا حوزهی تهران یا کلّاً حوزهی علمیّه- خیلی خب! این حوزهای که شما میخواهید و به قول شما الان وجود ندارد، این را شما به وجود بیاورید. حوزه را #ارادهی_شما و خواست شما به وجود میآورد؛ بله، شما آن جایگاه مدیریتّی و پشتیبانیهای منابع مالی را ندارید که بخواهید مثلاً یک تصمیمی بگیرید و فوراً عمل بکنید؛ امّا تحقّق خواستههای مطلوب، صرفاً با داشتن یک مدیریّت و داشتن منابع مالی به دست نمیآید، حتّی گاهی با داشتن آنها [هم] به دست نمیآید؛ چیز دیگری لازم است. آن چیز دیگر همان است که شما دارید: انگیزه، میل، وضوحِ مطلوب و غایت مورد نظر؛ اینها لازم است.
و باید #مبارزه کرد؛ بدون مبارزه هیچ چیز به دست نمیآید،این حوزهی مطلوب را هم باید با مبارزه به دست آورد. البتّه معنای مبارزه، [گفتنِ] «زنده باد مرده باد» نیست، معنایش مبارزهی سیاسی نیست؛ یعنی تلاش، مجاهدت، گفتن، فکر کردن، همفکری کردن، #متشکّل_شدن. بنابراین، این حوزه را شما درست کنید.
البتّه ما وظیفه داریم کمک کنیم به شما؛ آقایان مدیران حوزه وظیفه دارند تسهیل کنند کارها را.
امّا آنچه باید در آینده به وجود بیاید، #سنگینیِ_بارِ_مسئولیّتِ آن را بر دوش خودتان احساس کنید. شما هستید که باید این کارها را انجام بدهید؛ حالا ممکن است ده سال دیگر، پنج سال دیگر، پانزده سال دیگر نوبت شما بشود که نقش ایفا کنید؛ بههرحال این کار خواهد شد و شما هستید که میتوانید اقدام کنید و کار کنید. ۹۶/۰۶/۰۶
#انقلابی_گری
#بیماری_حوزه_علمیه
نشر دهید...
@howzehenghelabi
آن برنامه مال ده سال پیش بود
#تحول_حتمی است، منتها تحول دو طرف دارد: تحول در جهت صحیح و درست، تحول در جهت باطل و غلط.
ما باید مدیریت کنیم که این تحول در جهت درست انجام بگیرد. این وظیفهی مؤثرین در حوزه است. مدیران حوزه، فضلای حوزه، صاحبنظران حوزه باید همتشان این باشد.
از تحول #نباید_گریخت. حالا آقایان بیان کردید در شیوهی آموزش، در شیوهی پژوهش، در شیوهی پذیرش، در کتاب درسی؛ همهی اینها تحول میخواهد.
نگوئید ده سال پیش، پانزده سال پیش لازم بود، این برنامه را نوشتیم. خیلی خوب، آن برنامه مال ده سال پیش بود، ببینید شکل تکمیل یافتهی این برنامه چیست؟ تحول یعنی این؛ یعنی #بهروز_بودن، بهنگام جلو رفتن، از #حوادث_عقب_نماندن. ۸۶/۰۹/۰۸
#نظام_ساختاری_حوزه
#خطر_انحراف
نشر دهید...
نشریه کانال #حوزه_انقلابی با همکاری طلاب حوزه علمیه اصفهان
@howzehenghelabi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸ولی فقیه، حائل و نایب بین امام و امت است🔸
در سنه ی ۱۳۵۲ یا ۱۳۵۴ روزی در زندان چشمهایم را بسته بودند و دوره بازجویی طولانی ای داشتم که در آن روزهای خاص، شبی حالم خیلی سخت بود. مجلسی را دیدم که امام خمینی در آنجا درس میدادند و صحبت میکردند و روحانیون هم زیاد بودند. سیدی وارد شد، امام جلوی او راست قامت روی منبر ایستاد و سه بار فرمود الامان، الامان، الامان یا صاحب الزمان! من متوجه شدم وجود مقدس حضرت امام زمان بوده. از فردای آن شب روش بازجویی عوض شد. یکی از صلحا گفت که امام (ره) برایت امان گرفته است.
این خیلی مقام است که امام(ره) واسطهی فیض میشود! این، معنی نیابت است؛ یعنی بین امام (عج) و امت حائل است و امت از این طریق به امامش میرسد.
@haerishirazi
هدایت شده از اندیشه مقاومت
139712062033559816755814.jpg
80.1K
🚩 بروید به آقای بشار اسد بگویید مردم خط قرمز ما هستند
معاون عربی ـ آفریقایی سابق وزارت امور خارجه:
🔹«توجه رهبر انقلاب تنها به سطوح راهبردی و کلان منطقه معطوف نبود. ایشان در واقع دغدغه ملّت و مردم سوریه را داشتند. وقتی بحران سوریه در سال 2001 میلادی شروع شد، از اولین توصیههای رهبر انقلاب به آقای بشار اسد که توسط سردار سلیمانی به ایشان ابلاغ شد، این بود که میروید به آقای بشار اسد میگویید مردم خط قرمز ما هستند. اگر چنین اتفاقی بخواهد در سوریه بیافتد و نسبت به کشتار مردم بیتفاوت باشید، روی حمایت ما حساب نکنید.
🔹شما ببینید در زمانی که از نظر راهبردی و سطح کلان، اهمیت مسأله سوریه برای ما بسیار بالا بود، امّا در نیّت و فکر حضرت آقا، کشتهشدن یک مظلوم در سوریه، خط قرمزی است که سردار سلیمانی باید برود و به آقای بشار اسد بگوید».
@feghvaenghelab
🗓سالروزپرعبرت تصویب صوری
🏳متمم نظارت ۵مجتهد برقانون
🏳ذیل اصل ۱۰۷ قانون مشروطه
🏳با امضای محمدعلی شاه قاجار
🏳و تصویب مجلس شورای ملی
🏳با اصرار شيخفضلاللهنوری/٣
💠رهبرانقلاب
‼️چه شد که غربیها، مشخصا انگلیسیها، در مشروطه کامیاب شدند؛ در حالیکه مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ بنظرم مشکل از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای جبهه عدالتخواهی یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما را فریب بدهند و اختلاف ایجاد کنند. اینطور به علما میگفتند که شما سوءظن دارید؛ این مشروطه خواهان هم هدفشان دین است! این مسائل در مکاتبات، صدر اعظم عین الدوله به مرحوم آخوند منعکس شده است. انسان میبیند که آنها حساسیت علما را در مقابل انحراف کم کردهاند؛ اما بعضیها مثل شیخ فضل الله حساس ماندند؛ اصرار کردند و در متمم، آن مسئله ۵مجتهد جامع الشرایط را گنجاندند اما دیگران این حساسیت را نداشتند و دچار خوش باوری و غفلت شدند. ۸۵/۲/۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزپرعبرت تصویب صوری
🏳متمم نظارت ۵مجتهد برقانون
🏳ذیل اصل ۱۰۷ قانون مشروطه
🏳با امضای محمدعلی شاه قاجار
🏳و تصویب مجلس شورای ملی
🏳با اصرار شيخفضلاللهنوری/۵
💠امام خمینی
‼️مجلس محلی است که مسائل مهم کشور به آن وابسته است. گرچه بعد مشروطه تا دوره آخر ستمشاهی، مجلس فاسد بود چراکه با توطئههای غرب که توسط روشنفکران خائن یا نفهم صورت میگرفت، مجلس را در نظر روحانیون و متدینین به گونهای ساختند که دخالت در انتخابات از معاصی بزرگ بود و روحانیت بکلی به انزوا کشیده شد و دست غربزدگان باز شد و کشور را به آنجا کشاندند که دیدید. مع الاسف امروز هم آن افکار پوسیده از برخی معممین بیخبر از دنیا دیده میشود. در حالیکه اگر قانون اساسی با متمم آن، که شیخ فضل الله در راه آن شهید شد، دستخوش تصرفات غربی نمیگردید، اسلام و مسلمین ایران آن رنجها را نمیکشید. ما باید از آن توطئهها که از انزوای معممین و متدینین پیش آمد و سیلی که اسلام و مسلمین خوردند عبرت بگیریم و اگر بر اسلام و کشور اسلامی، بخاطر عدم دخالت ما در سرنوشت جامعه، صدمه وارد شود، مقابل ملت و خدا مسئولیم! ۶۲/۱۱/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📚 #معارف
🔹 در محضر امام خمینی(ره)
🔸 ده سال مدرس همسر
حضرت امام در منزل مشوق بسیار خوبی جهت تحصیل- چه قدیمه و چه جدید- برای ما بودند و در حل مشکلاتمان دخالت مستقیم داشتند. مادر ما تقریباً 15 ساله بودند که با امام ازدواج کردند و طبیعتاً تحصیل را در منزل پدر ترک گفتند اما امام از جهت اینکه اجحافی به همسرشان نشده باشد، به گفته مادر ده سال تمام به طور مرتب همه روزه خودشان معلم ایشان میشوند و دروس قدیمه را به خانم تدریس میکنند. در مورد حقوق زن- که از چه خانوادهای به منزل شوهر میآید و همسر باید مطابق شأن او رفتار کند. پدر من این مسئله را که مادر از یک خانواده مرفه بودهاند در نظر گرفتهاند و خانم همیشه دو کمک کار داشتهاند، یکی برای امور داخلی منزل و یکی برای نگهداری بچهها. از مادرم شنیدهام پدر برای نگهداری بچهها در شبزندهداریها به پیشنهاد خودشان هر دو ساعت یک بار کمک میکردهاند، مادر نقل میکنند: «در طول این دو ساعت تا آنجا که به من نیاز نبود بیدارم نمیکردند و خودشان به تنهایی بچه را
نگه میداشتند.»(۱)
امام و سن تکلیف دختران
امام قبل از سن تکلیف هیچ اصراری برای انجام امور واجب نشان نمیداد، خود من تا 9 سالگی حجاب نداشتم، به یاد دارم که در سن 8 سالگی مایل بودم که چادر بگذارم، وقتی مادر این مسئله را با امام در میان گذاشتند، ایشان فرمودند خداوند تکلیف نکرده است. من عقیده دارم که ایشان میخواستند بچه بفهمد که در سنی تکلیف ندارد و در سن دیگر مکلف است و باید اموری را انجام بدهد.
حضرت امام وقتی تکلیف میکردند که خداوند تبارک تکلیف کرده است و آن زمان با یک دختر 9 ساله مطابق خانم 25 ساله و با یک پسر 15 ساله مطابق یک مرد 30 ساله رفتار میکردند و آنها را از حضور در کنار یکدیگر، حتی در منزل برای ملاقاتهای غیر ضروری
منع میفرمودند.(۲)
(۱و۲) خانم دکتر زهرا مصطفوی، فرزند امام، مصاحبه با مجله زن روز، شماره 1361، 1371/3/9
🔻@howzehenghelabi
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
خیلیها روی سیم خاردار و مین خوابیدن تا راه کربلا باز بشه؛ قدردان شهدا باشیم
#اربعین
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🚨 جای خالی طرح های هنری
🔆موسم اربعین به سرعت رسید و به همین سرعت هم میگذرد اما نمیدانم چرا تولیدات هنری چندانی در جهت نقش اربعین امت سازی، تمدن اسلامی، مهدویت و سبک زندگی دینی انجام نمی شود. کجای دنیا از فرصت حضور 20میلیون مخاطب بسادگی میگذرند❗️
🔆 اهل هنر و طراح ها سعی کنند از نمادها، شعارها و اهداف مدنظر استفاده کنند و فضا را در دست بگیرند✅
💠 بسم الحسین نبقی اخوان
بنام حسین(ع) برادر می مانیم
#اربعین
#حب_الحسین_یجمعنا
🆔 @darseenghelab