در 9دی 330 ام می خوانید:
🔰 اصلاح طلب نامحرم ؛ اصولگرای نااهل / بخش اول
🔸حجت الاسلام رحمت الله معظمی
♻️ یکی از وصایای بسیار مهم امام راحل و عظیم الشان که امروز تبدیل به بخشی از فرهنگ سیاسی ما شده، عبارت است از جمله معروف مندرج در وصیت نامه ایشان: من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش میکنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.
♻️ بنا داریم چند جمله در تفسیر این کلام نورانی خدمت مردم مؤمن وانقلابی ارائه دهیم؛ اولا مخاطب این جمله، آحاد امت اسلامی عموما و خواص امت خصوصا می باشند؛ ثانیا نگرانی اصلی امام در مورد خود انقلاب است. ثالتا این انذار از جمله فرامینی است که به منحصر به زمان خاص نمی باشد؛ زیرا فرآیند مبارک پیشرفت انقلاب اسلامی بعد از تشکیل تمدن بزرگ اسلامی نیز ادامه خواهد یافت.
♻️ اما شاید مهم ترین بخش این کلام نورانی که باید مورد بحث و تحقیق قرار بگیرد مشخص شدن ویژگی ها و مصادیق نااهلان و نامحرمان باشد که اگر این کار انجام پذیرد تشخیص این دو گروه خطرناک برای همگان آسان تر خواهد بود. نااهل فردی است که اهلیت مسئول شدن در انقلاب را از ابتدا ندارد و یا این اهلیت را از دست داده است.
♻️ یعنی واجد شایستگی های پایه و حتی حداقل های در دست داشتن قدرت در حکومت اسلامی نیست. البته فرد نااهل لزوما وابسته و مرتبط با دشمنان اسلام نیست و در غالب موارد حتی دلبسته به انقلاب نیز هست که همین امر موجب دشوار شدن تشخیص برای عموم جامعه میباشد؛ در واقع مهم ترین مشخصه های افراد نااهل بعد از ضعف ایمان، نداشتن روحیات انقلابی، قدرت طلبی و محافظه کاری است. نامحرم یعنی فردی که در اساس با انقلاب دشمن است و تقابل او با انقلاب نیاز به اثبات ندارد؛ و مهم ترین خصوصیت افراد نامحرم شهوت طلبی، دین گریزی و ضدیت با انقلاب است. لازم به تذکر است که در هر دو صورت، نتیجه و خروجی عملکرد هر دو نفر، دشمنی با انقلاب است که این دشمنی در مورد نامحرم به صورت دانسته و در قماش نااهلان، نادانسته می باشد.
♻️ موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که منظور امام امت از نااهل و نامحرم به صورت مشخص چه کسانی هستند؟ به دلیل آنکه امام راحل، فردی حکیم است بدون تردید این بیان ایشان ناظر به واقعیت جامعه بوده و لذا قبل از پاسخ به این پرسش باید مشخص شود که چه کسانی بیش ترین تاثیر را بر ذهن و دل آحاد مردم در جامعه ما می گذارند، تا نتیجه اطمینان آور باشد. در جامعه ایران پس از اسلام به ویژه در دوران معاصر، جریان حوزه و روحانیت دارای بیش ترین تاثیر در متن جامعه و بین توده مردم بوده اند و با توجه به تعمیق روز افزون گرایش به دین و روحیه دین داری در جامعه ما، این تاثیر روزافزون خواهد بود.
♻️ هم چنین از ابتدای انقلاب و حتی در دوران نهضت و با یک نگاه از جریانات مشروطه، مهم ترین جریان از حیث تاثیر بر اذهان عمومی، حوزویان بوده اند که البته از ابتدای انقلاب(پس از تقسیم حزب جمهوری اسلامی) مشخصا دو جریان جامعه روحانیت و جامعه روحانیون، بارز ترین جریانات موثر بر سیاست بوده اند. هم چنین بعد از دفاع مقدس، روحانیت و روحانیون به ترتیب در دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی امتداد پیدا کردند. یعنی جریان روحانیت و مولود آن یعنی اصولگرایی و جریان روحانیون و فرزند آن یعنی اصلاح طلبی بیش ترین تاثیر را بر سیاست ما داشته و افراد زیادی را در حلقه های مختلف مدیریت تزریق کرده اند.
♻️ در این بین شاید سوال عده ای این باشد که جامعه مدرسین قم از یک سو و مجمع محققین و مدرسین و جریان سیاست زدای حوزه های علمیه از سوی دیگر چه نقشی را در سیاست داشته اند؟
در جواب می توان گفت که جامعه مدرسین در عملکرد سیاسی به صورت غالب و نه همیشه، تابع روحانیت و اصولگرایی و جریان محققین و جریان سیاست زدا، تابع روحانیون و اصلاح طلبی بوده اند. اما ریشه یابی و آسیب شناسی ماهیت واقعی غالب این جریانات، بحثی مفصل است که در این نوشتار مختصر نمیگنجد و اجمالا جریانات محافظه کار و جهاد گریز قبل از انقلاب که عمدتا متربیان فضای نجف هستند، از ترس ورود در سیاست و هزینه دادن در راه حق، به کتاب ، حجره ، سجاده و اخلاق پناه برده و حتی فرزندان خود را دور از فضای واقعی جامعه و در مدارسی شبیه مدارس غیر انتفاعی فعلی پرورش دادند (که همین فرزندان نیز بدنه اصلی جریانات محافظه کار حوزوی را تشکیل می دهند!).
✍ ادامه در بخش دوم 👇👇
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
در 9دی 330 ام می خوانید:
🔰 اصلاح طلب نامحرم ؛ اصولگرای نااهل / بخش دوم و پایانی
🔸حجت الاسلام رحمت الله معظمی
♻️ نکته بسیار مهم دیگر این که در این بین و در تمام این مدت، جریان اصیل روحانیت انقلابی و امتداد آن در جامعه یعنی جریان ارزشی، ضمن هدایت و مدیریت حرکت عمومی جامعه به اندازه توان، افراد اصلاح پذیر و قابل هدایت جریانات مذکور را از هضم شدن در این فضا حفظ کردند.
♻️ جریان زلال روحانیت متعهد که غالبا طلاب و روحانیون جوان و انقلابی بوده و متن حوزه را نیز هم اینان تشکیل می دهند تاکنون مهم ترین یاور ولایت در طول مبارزات دوران نهضت، پیروزی انقلاب، عبور از دشواری های بدو انقلاب، مقاومت دوران دفاع مقدس، دوران پایه گذاری اشرافی گری، دوران تلاش برای اصلاحات غیر دینی، دوران عدالت شعاری و دوران تعطیلی دولت، بوده اند.
♻️ بنابراین در واقع نا اهلان ونامحرمان به خصوص بعد از جنگ تحمیلی از دل جریان روحانیت وروحانیون به اصطلاح مبارز و موالید و تابعان آنها بر انقلاب تحمیل شده اند وشاید مقصود امام امت از نا اهل ونامحرم، همین دو جریان بوده که شرایط و اقتضائات مانع از تصریح بوده است.
♻️ مقدمه و نکته دیگر اینکه یکی از راهبردهای نظام سلطه در جریان سازی و مهندسی قدرت در دولت ها و مدیریت ذهنیات سیاسی ملت ها القای دو قطبی های سیاسی و سرگرم کردن خواص و تاثیر گذاران آن ملت به برنامه های طراحی شده صهیونیسم می باشد و غلطیدن در این دام علاوه بر این که فضای سیاسی را تحت مدیریت نظام سلطه قرار می دهد، از ترویج و نهادینه شدن ارزشها، به عنوان معیار های تحلیل و فهم و نیز از تحلیل دار شدن مردم جلوگیری می کنند و دو جریان مذکور از این دست دو قطبی هاست و به غیر از تفاوت های روبنایی و برخی تفاوت هایی که به دلیل ماهیت جامعه ما گریز ناپذیر است و کنار زدنی نیست، کلیت مانیفست این دو جریان نیز شبیه دیگر دو قطبی های رایج است.
♻️ مطلب دیگر این که در سال های اخیر به دلیل مقاومت رهبر انقلاب و هدایت های مکرر ایشان و نیز تلاش های روحانیت متعهد، افکار عموم مردم، نسبت به این دو جریان، کاملابی اعتماد شده است. علاوه بر تلاش های ولایت برای تصحیح ذهنیات؛ عملکرد غیرقابل دفاع این دو جریان نیز تاثیر به سزایی در این نتیجه گیری داشته است.
♻️ در روزهای اخیر که شاهد خشم مردم از فساد گسترده بین برخی مسئولان هستیم و حساسیت جامعه در بحث عدالت به حد بالایی رسیده، برای همگان مشخص شده که بخش عمده ای از عاملان این فسادها، اعضای همین دو جریان سیاسی هستند. این دلایل و غیر آن، سبب شده که عملا ادامه مسیر برای نااهلان و نامحرمان از هر دو گروه در قالب های موجود غیر ممکن باشد.
♻️ لذا اقدام بعدی این جریانات ایجاد ساختار ها و عناوین جدیدی در فضای سیاسی خواهد بود و حضور جریان جدید محافظه کار، با شعار انقلابی گری، از نشانه های شکل گیری جریان جدید نااهل، و احترامات صرفا لسانی به ارزش های انقلاب از نشانه های نامحرمان جدید می باشد.
♻️ نکته بسیار مهم دیگر این که بیش ترین نفع را در چهل سال گذشته از این وضعیت، همین طیف ظاهر الصلاح برده اند که درشعار ها ضد استکباری و دشمنی زبانی با آمریکا، مشهورند اما در عمل، زندگی اشرافی و مردم گریزانه ای دارند. این افراد که مرکزیت وجعبه تقسیم نااهلان و نامحرمان هستند باید نقطه تمرکز مبارزه انقلابیون باشد و جریان حزب الله تمام توان خود را مصروف باز پس گرفتن قدرت از این افراد کند.
✍ پایان 👆👆
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
برای دوستانی که می گویند بر گردن ضابط است چشم بند زدن و انفرادی بردن این حرف خطاست ؛ دوستانی که بازداشت شدند منتظر حکم دادیار بودند و این کار توسط دادیار حکمش داده شده و توسط ضابط انجام شده - نشان به آن نشان که یکی از مسئولان ویژه روحانیت اصرار داشت که توجیه کند انفرادی بردن را برای طلاب بازداشت شده و آنها هم قانع نشدند. از این جهت این حرف که در اطلاعیه ویژه قم آمده بود درست نیست.
حوزه انقلابی
رهبر معظم انقلاب(1 اردیبهشت 1379):
بعضی از این #مطبوعاتی که امروز هستند، پایگاههای دشمنند؛ همان کاری را میکنند که رادیو و تلویزیونهای بی.بی.سی و آمریکا و رژیم صهیونیستی میخواهند بکنند.
من نه با آزادی مطبوعات مخالفم، نه با تنوّع مطبوعات. اگر بهجای بیست عنوان روزنامه، دویست عنوان روزنامه در این کشور در بیاید، بنده خوشحالتر هم خواهم بود و از اینکه روزنامههای کشور زیاد شوند، هیچ احساس بدی ندارم. امروز مطبوعاتی پیدا میشوند که همه همّتشان، تشویش افکار عمومی و ایجاد اختلاف و بدبینی در مردم و خوانندگانشان نسبت نظام است! ده عنوان، پانزده عنوانروزنامه، گویا از یک مرکز هدایت میشوند؛ با تیترهای شبیه به هم در قضایای مختلف. قضایای کوچک را بزرگ میکنند و تیترهایی میزنند که هرکس این تیترها را میبیند، خیال میکند که همه چیز در کشور از دست رفته است! اینها امید را در جوانان میمیرانند؛ روح اعتماد به مسؤولان را در آحاد مردم کشور تضعیف میکنند و نهادهای اصلی کشور را مورد اهانت و توهین قرار میدهند!
من نمیدانم مدل اینها کجاست و کیست!؟ مطبوعات غربی هم اینطور نیستند!این یک نوع #شارلاتانیزم_مطبوعاتی است.
من بارها به مسؤولان دولتی تذکّر دادهام و بهطور جدّی از آنها خواستهام که جلوِاین وضعیت را بگیرند. این اسمش محدود کردن مطبوعات نیست. این اسمش جلوگیری از انتقال آزاد اطّلاعات نیست - انتقال سالم اطّلاعات مورد تأیید ماست.این معنایش جلوگیری از نفوذ دشمن است. جلوگیری از به ثمر رسیدن توطئه تبلیغاتی دشمن است. من وجود این جریان تبلیغاتی و مطبوعاتی را به حال کشور، به حال جوانان، به حال آینده، به حال انقلاب و به حال ایمان مردم مضر میدانم.
حوزه انقلابی
رهبر معظم انقلاب(1 اردیبهشت 1379): بعضی از این #مطبوعاتی که امروز هستند، پایگاههای دشمنند؛ همان کار
بعضی از روزنامه ها را باید درش را محکم تخته کرد!! ببینید آقا کی گفتن!! 79 و امروز سال 97 همچنان درگیر این مشکلیم... — به غیر از برنامه و طرح نوشتن و روی کاغذ پیاده کردن ... اقدام و مبارزه ای هم قرار است انجام دهیم برای تحقق آرمان ها و دفع خطر دشمنان؟؟
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴یه نمونه خیلی معروف 👇
#زهیر_بن_قین کسی که دیشب در موردش صحبت شد، کسی که در زیارت عاشورا بهش سلام میدیم.
همون جانباز #جنگ_رسانهای معاویه بود.
جبهه باطل شایعه کردن که جناب عثمان به دست امام علی علیه السلام شهید شده و زهیر به خاطر این موضوع مرگ جناب عثمان، تحت تاثیر شایعه قرار می گیره و تو دلش شبهه ایجاد میشه.
لذا کلا به تجارت مشغول میشه و از اهل بیت دور میشه
تا زمان امام حسین(ع) که در منزلگاهی بعد از رد چند بار دعوت امام به اصرار همسرش دعوت امام رو میپذیره و با یک دیدار دلداده امام میشه و شبهه چندین ساله بر طرف
و از شهیدان و سعادتمندان کربلا میشه.
🔺لذا با انتشار یک شایعه، فردی رو میتونیم از مسیر درست خارج کنیم و اگه کسی به دادش نرسه خدا میدونه چه میشه وضعش
حساب کنید چندبار مطلبی رو فوروارد کردید بعدش فهمیدید شایعه بوده و یا مطلبی باطل؟
❓چند نفر با اون مطلب نادرست تغییر مسیر دادن و به دامن منحرفین افتادن؟🤔😞
#حسینی_شویم
#هیئت_بدون_سانسور
⬛️شما هم #بدون_سانسوری شوید👇
Http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از من انقلابی ام
📍هوشنگ امیراحمدی، دلال رابطه ایران و آمریکا:
🔸ظریف آدم #سادهلوحی است. هدف ظریف از دیدار با کری حفظ نفوذ خود بر بخشهایی از آمریکاست.
🔹اما مشکل اول این است که #شفافیت داخلش نیست. ظریف ناشفافترین آدمی است که در جمهوری اسلامی دیدم. شفافیت او #صفر است.
🔸مشکل دیگر اینکه ممکن است ظریف #آلت_دست_آمریکا شده باشد. کری میرود با او صحبت میکند به این حساب که همان دوست برجامی اوست و دارد سعی میکند #برجام را نگه دارد درحالیکه دارد از ظریف حرف میکشد و فکر او را میخواند.
🔹اینها برنامهریزی شده است، وقتی کری بصورت عمومی میگوید بارها با #ظریف دیدار کرده یعنی وزارت خارجه آمریکا، CIA، و FBI همه در جریانند.
🔸اصلا #غیرممکن است که آدمی در سطح کری با آدمی در سطح وزیر خارجه کشورِ دشمنِ آمریکا ملاقات کند اما دولت رسمی آمریکا مطلع نباشد.
🔹کری هربار قبل از ملاقات با ظریف حتما میرود با وزارت خارجه و #CIA هماهنگ میکند، سوالات مشخصی را میگیرد و میبرد یعنی با برنامه به ملاقات ظریف میرود.
🔸کری دارد برای آمریکا #جاسوسی میکند یعنی میرود با ظریف مینشیند، از ظریف حرفهایی میکشد و آنها را به کاخ سفید و وزارت خارجه میدهد.
🔺پ.ن: حتی #ضدانقلاب خارجنشین هم فهمیده اما هنوز وادادههای غربزده داخلی نمیفهمند!
شب۸محرم۹۷ شیراز هیأت رهروان ثقلین مسجد ایرانی یاد شهدا.mp3.mp3.wav
5.17M
شب ۸ درموضوع شهادت و مقام شهداء
منتظر صوت با کیفیت در کانال هیأت رهروان باشید
▪️▪️▪️
آجرک الله بقیه الله
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🌷تحولی نوین در امر آموزش🌷
🔹ثبت نام دبیرستان منجی دوره ی اول متوسطه(دخترانه و پسرانه)
✅ بارویکرد👇👇
📚 تربیتی آموزشی
🔬 با روش نوین نیم اکتشافی
📖 پیش مطالعه، کنفرانس، تدریس وتثبیت
🕯 تقویت تفکر در مقابل تحفظ
☺️تقویت روابط اجتماعی (اعتماد به نفس)
👌 دانش آموز محوری
💎 توجه به تفاوت های فردی
💡 انجام کارگروهی
♂ لحاظ قرار دادن شادابی و نشاط(استخر، کوه نوردی، ورزش و...)
💫 تقویت انگیزه های درونی ومسئولیت پذیری
🇮🇷 اهمیت به ارزش های مذهبی،انقلابی وهویت ملی
📱اخلاق در فضای مجازی
⚙ برانگیختن خلاقیت
📖 حفظ 86درصد مفاهیم قرآن کریم در طول سال
👨🏫 کادر ومعلمینی متهعد وباتجربه از طلاب گرامی
〰〰〰〰〰〰
🔺شهریه ی مناسب و اقساطی(ماهیانه 250هزارتومان)
🔺تخفیف ویژه برای طلاب عزیز
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
مهلت ثبت نام :از شنبه تا چهار شنبه این هفته از ساعت 8:30 تا14عصر.
آدرس :
🔸 پسرانه:پردیسان، خیابان آقا یوسفی، کوچه ی 22پلاک 11
تلفن:02532805152 و 09133651375
〰〰〰〰〰〰
🔸 دخترانه:پردیسان، سبلان 20. پلاک6
تلفن:02532808121 و 09356135964
آی دی:
@mohsen_nzmzdh
@mohsen_nzmzdh
هدایت شده از هیات رهروان ثقلین شیراز
بخش اول،سخنرانی.mp3
18.59M
🎙 حجتالاسلام دشتی
سخنرانی شـب هفتم محرّم
هيأت رهروان ثقلین
@rahrovanesaghalein