🔻در تاریخ اسلام کسانی که ممدوح شدند بخاطر #موضعگیریهای سیاسیشان بود، کسانی که مذموم شدند نیز همینطور
رهبر معظم انقلاب:
🔹در صدر اسلام، آن کسانى که ممدوح واقع شدند -حالا توى فرهنگ ما، بر طبق عقیدهى ما- بیش از آنچه که به خاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شدند، به خاطر موضعگیرىهاى #سیاسىشان، اجتماعىشان و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند.
🔹ما ابىذر را، یا عمار را، یا مقداد را، یا میثم تمار را، یا مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح می کنیم. تاریخ، اینها را به آن مواضعى میشناسد که این مواضع، تعیینکننده بود؛ حرکت #کلان جامعه را توانست هدایت کند، شکل بدهد و به پیشرفت این حرکت کمک کند.
🔹آنهائى هم که مذمت شدند، همین جور. خیلى از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر مذمت نشدند، به خاطر بىنمازى مذمت نشدند؛ به خاطر #عدم_حضور در آنجائى که حضورشان لازم بود، مذمت شدند.
🔹تاریخ، اینجورى ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید.
هدایت شده از کانال نه به جریان غربگرا
🔹مردم انقلابی از عملکرد شما در دو قوه راضی نیستند و دلشان به خاطر کم کاری ها خون هست.
🔹عمل انقلابی، ضامن بقا شما در نظام است.
هدایت شده از کانال نه به جریان غربگرا
🔹آبروی انقلاب و نظام به خاطر کم شدن ارزش پول ملی رفت.
🔹عمل خائنانه عوامل دولتی در بالابردن دلار و عدم کنترل جنگ روانی دشمن، اقتصاد کشور را تضعیف کرد.
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 کفتارهای عرصه سیاست
🔷 هنگامی که طلحه و زبیر ، خط نقض پیمان را پی می گرفتند ، علی ع با چشمانی بینا و تیز ، تحریکات و تحرکاتشان را رصد می کرد و آماده اقدام متقابل می شد.
عده ای به علی ع گفتند: با این کارها ، بستر جنگ را فراهم می آوری.
امیرالمومنین ع فرمود:
🔶 وَ اللَّهِ لَا أَكُونُ كَالضَّبُعِ تَنَامُ عَلَى طُولِ اللَّدْمِ حَتَّى يَصِلَ إِلَيْهَا طَالِبُهَا وَ يَخْتِلَهَا رَاصِدُهَا
به خدا قسم به مانند كفتار نيستم كه با آهنگ ملايم مى خوابد تا شكارچى در رسد و غافلگيرش نموده شكارش كند.
🔻 نهج البلاغه ، خطبه ۶
🔷 این تشبیه از چند جهت قابل توجّه است:
«کفتار» حضور دشمن را احساس مى کند ولى با زمزمه هاى او به خواب مى رود. در نتیجه ، اسیر و ذلیل می شود.
«کفتار» در خانه و لانه خود شکار مى شود.
«کفتار» حتّى بدون کمترین مقاومت در چنگال دشمن گرفتار مى گردد و به دام مى افتد.
در ادبیات سیاسی گفتمان علوی ، مسئولان واداده و خواب زده ، کفتارهای عرصه سیاست اند که هر چه کنار لاشه ها جسور و پر جنب و جوش اند ، در تقابل با صیاد حیله گر ، رام و دلآرام اند.
در تبلیغ نظریه "مقاومت در برابر دشمن قوی پنجه" ، چهره کریه کفتارهای سیاسی ، بُرد مضاعفی به گفتمان مقاومت خواهد بخشید.
✅ @Aminikhaah
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از عمار نیوز ... 📢
🔴حضرتعالی یکی از مراجع عالیقدر و متعلق به جهان اسلام هستید...
♦️شریعتمداری در دل نوشتهای خطاب به آیت الله شبیری زنجانی:سخنی با حضرت آیتالله شبیری زنجانی در میان است و آن، اینکه؛ ملاقات حضرتعالی با تعدادی از آقایان اهل سیاست و نامه سرگشاده حضرت آیتالله یزدی به شما، موضوع این وجیزه نیست. آنچه یادآوری آن را به محضر حضرتعالی ضروری دانستهام نیز بیرون از دایره مباحث فقهی است چرا که این مقوله در بضاعت نگارنده نیست.
♦️نکته مورد نظر، اشاره به هویت برخی از کسانی است که به بهانه دفاع از حضرتعالی، عقدههای فرو خورده خود از اسلام و انقلاب و امام راحل(ره) را بیرون ریختهاند و شایسته نیست که این قماش سنگ دفاع از شما را به سینه بزنند و نستجیربالله، این توهم را در اذهان عمومی پدید آورند که با حضرتعالی همسویی دارند!
♦️حضرت آیتالله! دور از انتظار نیست که به دلیل کثرت اشتغالات علمی و حوزوی از هویت این جماعت اطلاع دقیقی نداشته باشید، از این روی اشارهای هرچند گذرا به چند نمونه از مواضع اعلام شده جریانی که برخی از این جماعت (تاکید میشود که فقط برخی و نه همه آنها) به آن وابسته هستند ضروری به نظر میرسد؛ «تقلید از مراجع کار میمون است»! «روحانیت، قشریگرا و انحصارطلب است»! «روحانیت به جای عاقلپروری، عوامپروری و مقلدپروری میکند»! «اصلیترین مانع دموکراسی در کشور ما، آن است که در ایران هنوز خدا نمرده است»! «امامان معصوم هم قابل نقد هستند»! «نه فقط به پیامبر و امامان، بلکه میتوان به خود خدا هم اعتراض کرد و او را [نستجیربالله] فتنهگر نامید»! «قرآن قابل نقد عقلی و تجربی است»! «اطاعت از پیامبر در مسائل اجتماعی لازم نیست»! «فرهنگ شهادت خشونتآفرین است»! «جوانانی که به مسجد میروند از نظر ساختار فکری و روانی ضعیف هستند»! «هیئتهای مذهبی منشأ خشونتاند و بسیجیها اعضای تشکیل دهنده این هستهها میباشند»! «مظاهر دینی، چون حجاب و حیای زنان، نماد عقبافتادگی است»! و...
♦️حضرت آیتالله شبیری، اسناد غیرقابل انکار فراوانی حکایت از آن دارد که همین طیف در فتنه ۸۸ آشکارا از سوی مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس به کار گرفته شده بودند تا به زعم خود بساط اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب و استقلال ایران اسلامی را برچینند! تا آنجا که نتانیاهو، نخستوزیر جلاد رژیم کودککش صهیونیستی با صراحت آنها را «بزرگترین سرمایه اسرائیل» نامید و حضرات حتی جرأت یک تکذیب خشک و خالی را هم نداشتند!
♦️حضرت آیتالله یزدی همان گونه که از قول شما نقل شده است از علمای آزمون داده و دلسوز نظام و ملت هستند و با شناختی که از هویت این جماعت دارند نگران سوءاستفاده آنان از ساحت علمی و معنوی حضرتعالی شدهاند و...
♦️بدیهی است که جماعتی با این هویت علیرغم آنچه ادعا میکنند، هرگز نمیتوانند نگران جایگاه مرجعیت بوده و به دفاع از جنابعالی برخاسته باشند!
♦️از این روی، ضمن پوزش از تصدیع اوقات شریف، امید است به هر طریقی که مصلحت میدانید تلاش جماعت یاد شده برای انتساب به حضرتعالی را خنثی فرمایید چرا که حضرتعالی یکی از مراجع عالیقدر و متعلق به جهان اسلام هستید... والامر الیکم.
#عمار_نیوز🔊
🆔 @ammar_newsir
هدایت شده از توییتگرام
اسلامی که به جای اعتماد به وعدهی الهی، به دشمنان خدا #اعتماد کند، اسلام نیست؛ #نفاق خطرناک و مهلکی است که هر مسلمان صادقی باید با آن #مبارزه کند. | امام خامنهاى ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
*سید کمیل باقرزاده*
@OfficialTwitTelegram
هدایت شده از توییتگرام
توییت کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی: وعده های #اروپا سر خرمن است
@OfficialTwitTelegram
هدایت شده از توییتگرام
براستی در شُرف چلگی انفجار نور، توفیر حوزه علمیه ۹۷ شمسی با حوزه سال ۵۷ چیست؟ فی الواقع عالَم بی علم بِه زِ عالِم بی خیر بُود.
*فتحعلی چاه*
@OfficialTwitTelegram
هدایت شده از توییتگرام
عراقچی: در حوزه هسته ای هیچ ضرری که نکردیم هیچ، بلکه با همکاریهای بین المللی داریم راهمان را به بهترین شکل ممکن ادامه می دهیم.
-میگن سنگ پای قزوین چمدوناش رو بسته، پاسپورت گرفته داره از کشور میره. گفته اینجا یا جای منه یا جای عراقچی.
واقعا با این حجم از دروغ چطور شب میخوابه این؟
*فرید ابراهیمی*
@OfficialTwitTelegram
👆👆👆
🔸اگر حوزه ها و فقه و جمهوری اسلامی، مدام از طرح یک حکومت و جامعه و تمدن دینی سخن بگویند و در عمل توفیقاتشان در عرصه هایی به خصوص در زمینه اقتصاد و معیشت مردم و نیز کارآمدی نظام اداری و بدتر از همه در برخورد با مفاسد اقتصادی و چپاول بیت المال توسط الیگارش های موجود در جناحهای سیاسی، رضایت بخش نباشد، مردم این ناکامی ها را به حساب دین و همان شعارهایی خواهند گذاشت که شما مدام تکرار می کنید و نه به حساب بستر تمدنی منحط و فساد آفرین محصول مدرنیته و البته علاوه بر آن مدیریت ضعیف و بعضا فشل موجود در جمهوری اسلامی.
🔸کسانی که غافل از تنگناهای موجود در عصر غیبت و زمانه سیطره مدرنیته، حوزه و فقه را منجی و حلال همه مشکلات و قادر به ساخت اتوپیای دینی معرفی می کنند و از عنصر واقع بینی و زمان شناسی که مورد سفارش اهل بیت علیهم السلام به شیعیان است، غافل می شوند، در زمره غالیانی هستند که ممکن است فقه و دین را از انجام مقدوراتش نیز باز دارند و میدان را یک سره به دست دین ستیزان بسپارند.
🔸در ظلمات زمانه کنونی یک جرقه می تواند کاری عظیم باشد تا چه رسد به نهضت و تاسیس نظامی که یک اتفاق عظیم و شگفت آور در دنیای امروز و تحت سیطره مدرنیته بوده است. پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام و عمر چهل ساله آن هر کدام به طور جداگانه یک اعجاز به مدد خداوند بوده است. اصلاح سی درصدی امور هم در این شرایط یک دستاورد بی نظیر است. پس جایی برای یاس و ناامیدی و کنار کشیدن از صحنه سیاست و مبارزه و اصلاح گری نیست اما باید به یک نکته توجه داشته باشیم که اگر دایره اصلاح گری و انقلابی گری را از حیطه مقدوراتمان فراتر نهیم و انقلابیون غالی شویم ممکن است همان قدر مقدور را نیز از دست بدهیم .
متن کامل مصاحبه در دو لینک زیر:
http://www.irna.ir/fa/News/83089982
http://www.irna.ir/fa/News/83089984
https://eitaa.com/nasiri1342
❇️ حد و مرز توانایی فقه و حوزه در تمدن سازی اسلامی در گفتگوی ایرنا با مهدی نصیری
◀️ انقلابی گری غالیانه می تواند فرصت را برای رشد سکولاریسم و دین گریزی در جامعه تقویت کند/ فقه در عصر غیبت قادر به ساخت مدینه فاضله نیست
🔸بر اساس مبانی کلامی شیعه، قوام دین و دنیا به حاکمیت مبسوط الید حجت معصوم (نبی و یا امام) خداوند بستگی دارد و اگر این حاکمیت سلب شود و لو آن که معصوم حاضر و ظاهر باشد و به خصوص اگر به خاطر سلطه ظالمان و عدم پشتیبانی مردم، در پرده غیبت برود، جامعه بشری دچار خلا عظیم هدایتی و سیاست ورزی در امور دینی و دنیایی اش می شود و شرایطی اضطراری بر جامعه حاکم می شود و هیچ عاملی جز اعاده حاکمیت معصوم نمی تواند این خلا را به کمال و در حدی رضایت بخش پر کند.
🔸 اگر تصور کنیم که حکومت دینی می تواند بر موانع ساختاری ایجاد شده توسط مدرنیته در همه بخشهای فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و سبک زندگی و ... غلبه کند و طرح تمدنی اسلامی در حدی بالا و رضایت بخش را بریزد، این تصور از شناخت واقعیتهای زمانه به دور است.
🔸 بدعتی بزرگ به نام مدرنیته بستر تمدنی موجود را چنان ویران کرده است که بذر احکام و آموزه های دینی نمی تواند در این شوره زار تمدنی به برگ و بار لازم بنشیند و یک حکومت دینی در این عصر ناگزیر به تن دادن به راه حلهای عرفی و غیر دینی و غربی در بسیاری از عرصه هاست همان گونه که جمهوری اسلامی از آغاز تاکنون به این راه حلها از باب ضرورت تن در داده است.
🔸 وقتی در دوران سیطره مدرنیته از پذیرش ساختارهای مدرن ناگزیر بودید، طبیعی و بلکه ضروری است که در بسیاری از موارد حکومت دینی و فقهی برای سامان دادن به این ساختارها و استفاده کارآمدتر از آنها به متخصصان و کارشناسان و تجربیات مدرن مراجعه کند و از علم و تجربه آنها بهره بگیرد.
🔸 در پارادایم و گفتمان مسلط بر حوزه ها و نظام آمورش حوزوی، تحلیل عمیق و بنیادینی از دنیای جدید وجود ندارد و بلکه بعضا علوم و تکنولوژی مدرن محصول تعالیم دینی قلمداد می شود که غربیها به این تعالیم عمل کرده اند اما مسلمین از آن فاصله گرفته اند! حتی فقیهی بزرگ مانند نایینی دموکراسی غربی را از مصادیق آیاتی چون «و امرهم شوری بینهم» می بیند.
🔸 وقتی تحلیل حوزه و فقه ما از مدرنیته صرفا یک تحول کمّی باشد و پشت مدرنیته یک مکتب را با جهان بینی و ایدئولوژی و ساختارهای خاص خودش که بنیادا در تقابل با دین و شریعت است نبیند، تصور می کند که تمدن سازی دینی و جامعه پردازی فقهی و شرعی امری سهل و ساده است و اگر چهل سال هم تجربه حکومتی داشته باشد و ناکامی های فراوانی را هم پیش روی خود در دینی کردن جامعه و ساختارها (در حد مطلوب و رضایت بخش) داشته باشد، باز هم به حکم این که حرف مرد یکی است، می گوید فقه حلّال همه مشکلات است و مشکل فقط در این است که حوزه تحرکش کم است و یا مدیریت آن مثلا انقلابی نیست و یا آن که درسهای خارج آن سکولار است و تحلیل هایی از این دست که ممکن است بهره ای از حقیقت هم داشته باشند اما بدون شک ریشه مشکل در این امور نیست.
👇👇👇
مشارکت در ساخت شبستانهاي صحن حضرت فاطمه(س)
با ارسال ۱۱۰ به ۸۸۸۵ و پرداخت ۵۰۰۰تومان
و يا شماره گيري #۸۸۸*۷۲۰*
حديث امام هادي (ع) :
نارضايتي پدر و مادر ، کم تواني را به دنبال دارد و آدمي را به ذلت مي کشاند.
مستدرک الوسايل و مستنبط المسايل ج 15 ، ص 195 ، ح 17987