⛄️علی لاریجانی داماد خانواده مطهری هاست؛ حالا که مردم کرج مانع حضور لاریجانی جهت سخنرانی در این شهر شده اند، علی مطهری(نخود هر آشِ نپخته)، بسرعت موضع گرفته و خواهان پیگیری قضایی مردم کرج شده است😂😂
🔰بخشی از مردم که در صف های طولانی گوشت های برجام زندانی شده اند، بخش دیگری را هم به جرم نخواستنِ دامادتان دستگیر کنید اعتدال گرایان😄
🔰انقلاب اسلامی به خوبی، خاندان هزار فامیل را از بین برد اما اشرافیت اعتدالی با تز های ژن خوب و داماد خوب! در حال ساختن هزارفامیل هایی هستند که «مردم» با آن مخالفند.✅
هدایت شده از روزنه
توجیه، بد فهمی و اتهام در سه گام
درنگی در مواضع دکتر #احمد_واعظی پیرامون خطر #انقلاب_زدایی_در_قم
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی، ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی در واکنش به دغدغه مطرح شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با ایشان و سایر اعضای محترم دفتر تبلیغات، در مصاحبه ای به اعلام موضع پرداخته اند (http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41527) که مع¬الاسف فاقد محتوای مورد انتظار از و بلکه حاوی نکات دور از انتظار از ایشان است. ایشان در سه بخش به ترتیب مرتکب سه اشتباه «توجیه»، «بدفهمی» و «اتهام» می شوند.
🔸یک. ایشان در ابتدای مصاحبه - ظاهرا برای کم اهمیت جلوه دادن و یا تکراری بودن دغدغه رهبری - به این نکته اشاره می کنند که این دغدغه مربوط به گذشته¬های دور است و از جمله در منشور حضرت امام (ره) نیز این نکته مطرح شده¬است.
در حالیکه به وضوح، قدمت دعوت به مبارزه علیه سکولاریسم در حوزه، نه تنها نشان از کمی اهمیت مسأله ندارد بلکه نشان از اهمیت وافر آن است. ریشه¬داری و سابقه¬مند بودن چنین دغدغه¬ای نشان دهنده اهمیت بیشتر و بلکه بغرنج بودن مساله و البته کوتاهی مسئولین در مدت طولانی اشاره شده¬است. لذا در صورت پذیرش اصل ادعای جناب واعظی مبنی بر قدیمی بودن دغدغه رهبری، نهیب ایشان باید با صدایی بلندتر و واضح¬تر به گوش ایشان و سایر مسئولین حوزه علمیه و آحاد طلاب برسد. ضمن اینکه شواهد و تصریحاتی در کلام رهبری موجود است که نشان می¬دهد این مسأله بعد از گذشت چهل سال از انقلاب به طور جدی¬تر و برنامه¬ریزی شده¬تر در حوزه در حال پیگیری است.
🔸دو. وی در گام بعدی ایشان در تفسیر سکولاریسم، متأسفانه به شکلی نا صحیح مفاد سکولاریسم را «حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان» معرفی کرده یکی از فروعات آن را «جدایی دین از سیاست» می¬دانند و بعد با اشاره به این نکته که در قم و حوزه علمیه هیچ کس قائل به سکولاریسم نیست بلکه ممکن است برخی تنها به یکی از فروعات آن یعنی جدایی دین از سیاست قائل باشند سعی دارند باز هم از اهمیت مساله بکاهند.
تعریف ایشان از سکولاریسم و این چنین بری ساختن دامان حوزه علمیه از آن – دست کم - کاملا غافلانه است.
🔸توضیح آنکه در ترویج و توسعه سکولاریسم که البته به معنای حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان معرفی شده برای هر نهادی وظیفه¬ای مشخص تعریف شده¬است و هر یک در این مسیر باید نقشی مشخص ایفا کنند. روشن است حوزه علمیه؛ کلیسا و یا سایر نهادهای مشابه دینی وظیفه¬شان حصارکشی دور خود، منحصر کردن مباحث و مسائل مورد پژوهش، در امور فردی و عدم دخالت در امور سیاسی و اجتماعی است و لذا پذیرش همین نقش در میدان بازی سکولارها توسط حوزه به معنی سکولاریسم و «حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان» است. در گفتمان سکولاریسم بنا نبوده و نیست که نهادی همچون حوزه در حذف دین بکوشد بلکه تنها خواسته نظریه¬پردازان و مجریان آن از حوزه علمیه، انحصار دین در امور فردی بوده و عدم دخالت آن در سیاست بود است که در حال پیگیری است.
🔸سه. گام سوم شاید پر خطاترین و نابخشودنی¬ترین بخش سخن ایشان است. ایشان در بررسی عوامل به وجود آورده اندیشه سکولار در حوزه علمیه به چهار عامل که گویا از نگاه خود ایشان استقرای تامی نیز هست اشاره می¬کنند:
الف) کج فهمی دینی
ب) ناکارآمدی نظام
ج) پرخاشگری، رفتار تند و غیر عاقلانه برخی انقلابیون
د) نفوذ.
ملاحظه می¬کنید که ایشان – هر چند به دو نکته صحیح «کج¬فهمی دینی» و «نفوذ» به عنوان دو عامل اصلی سکولاریسم در حوزه اشاره می¬کنند - در یک همصدایی عجیب و دور از انتظار با ضد انقلاب، دو اتهام پر بسامد در رسانه¬های خناس¬شان را عملا پذیرفته¬است: «ناکارآمدی نظام» و «تضاد انقلابی¬گری با عقلانیت». همین پذیرش تاسف برانگیز که از مقام حقوقی ایشان بعید و غیر قابل اغماض است کافی است تا جامعه طلاب انقلابی از ایشان توقع توضیح و عذرخواهی و البته اصلاح داشته باشند. نه نظام ناکارآمد است و نه انقلابی¬گری تضادی با عقلانیت دارد. ایشان که در این مصاحبه بارها به مقام معظم رهبری و کلمات ایشان اشاره می¬کنند خوب است در این دو مورد نیز به همان کلمات هدایت¬گر و بصیرت¬زا مراجعه کرده و خواسته یا ناخواسته سخنی علیه نظام که موجب خوشامد ضد انقلاب است به سخن نیاورند.
🔸در پایان دوستانه به ایشان متذکر می شوم، علاوه بر جدی گرفتن خطر سکولاریسم در حوزه که نه با اشاره به قدمت دغدغه و نه با بازی با تعاریف مختلف سکولاریسم قابل چشم پوشی است، با «اذعان به کارآمدی نظام ولایت فقیه» و «مترقی بودن دغدغه¬های انقلابی و پیشرو بودن تفکر انقلابی گری و همچنین با احترام به جوان انقلابی»، به وظیفه خود در امر مبارزه با سکولاریسم و تقویت گفتمان انقلاب در حوزه علمیه بپردازند.
یاسر حسینپور
دانش آموخته خارج حوزه قم/ دانش پژوه دکتری فلسفه اسلامی
@rozaneebefarda
rec44391.mp3
1.06M
سخنرانی در جمع طلاب مدرسه فیضیه و دارالشفا
۱۴ بهمن ۹۷
فتنه ۹۸ با شعار جمهوری تمام عیار (دموکراتیک)
جلسات مخفیانه منزل عبدالله نوری
انتظارات از شیخ صادق لاریجانی و نقش او در عدم فیلترینگ فضای مجازی نابسامان
اتش تهیه اولیه
نامه #عراقچی #8وزیر #جهانگیری
#مصاحبه_نوبخت
تحلیل تحرکات در اردیبهشت ۹۸
فقط در ۱۱ دقیقه
@howzehenghelabi
🔔دانشگاه مجازی المصطفی(ص) برگزار می کند:
📚سلسله نشست های پیام انقلاب اسلامی برای انسان معاصر
نشست سوم: حضرت آیت الله فرحانی(دام ظله)با موضوع عدالت و انسان آزاد
🗓 زمان: سه شنبه 16 بهمن
ساعت:
13:00به وقت ایران
12:30 به وقت مکه، عراق، ترکیه و بحرین
11:30 به وقت لبنان
14:30 به وقت پاکستان
15:00 به وقت هند
9:30 به وقت لندن
📌 آدرس پخش آنلاین:
🔸 http://live.mou.ir/webinarfarsi
🆔 @mafaa_ir
کانال مالی اروپا-ایران(اینستکس) به زبان ساده:
ایران به کشورهای غیراروپایی نفت میفروشد،
آن کشورها پول را به اروپا میدهند،
اروپا در موارد غیرتحریمی آمریکا به ایران غذا و دارو میدهد،
بشرطی که شرکتهای خصوصی اروپا این کار را بپذیرند.
- یعنی ظریف ۳ بر هیچ از فتحعلیشاه قاجار جلو افتاد!
✅ @efshagari_ir
🔻آیا #کریم_دستمالچی پرواز انقلاب را بیمه کرده بود؟
🔹طی روزهای اخیر تصویری از شخصی به نام «کریم دستمالچی» در فضای مجازی منتشر شد و ادعاهایی چون خرید خانه امام در نوفللوشاتو و پرداخت پول بیمه و اجاره هواپیمای بازگشت امام از پاریس به ایران درباره او منتشر شد. همچنین گفته میشد او در تیرماه 1360 همراه با یک بازاری دیگر به نام احمد جواهریان اعدام شده است.
درباره این ادعاها توجه به نکات زیر ضروری است:
🔹الف) کریم دستمالچی پیش از انقلاب عضو هیات اجرایی جبهه ملی ایران در اروپا در کشور آلمان بود. در ماههای منتهی به انقلاب او همچون سایر طیفهای مبارز دیگر در نوفللوشاتو مستقر شد.
🔹ب) نه خرید خانه برای امام در نوفللوشاتو و نه پرداخت بیمه و اجارهی هواپیمای بازگشت به ایران توسط کریم دستمالچی صحت ندارد و در خاطرات هیچ یک از افراد حاضر در فرانسه و پرواز بازگشت به آن اشاره نشده است. بلکه آقای اردشیر هوشی از اعضای جبهه ملی در آلمان و دوست نزدیک صادق قطبزاده، در گفتگوی اخیر خود با سایت تاریخ ایرانی، هردو ادعا را صراحتا رد کرده است. او درباره ماجرای پول هواپیما میگوید «این هم که میگویند کریم دستمالچی اجاره یا بیمه هواپیما را پرداخت کرد دروغ است. دستمالچی اصلا روحش هم خبر نداشت.» برخی روایات تاریخی یکی از تجار انقلابی به نام آقای «علاءالدین میرمحمدصادقی»را فردی معرفی میکنند که با چک دومیلیون دلاریاش، پرواز ایرفرانس را بیمه کرده است. برخی دیگر نیز میگویند بیمه هواپیما توسط جمعی از بازاریان تهران، تبریز، مشهد و اصفهان پرداخت شده است.
🔹ج) دستمالچی و تعدادی دیگر از بازاریان تهران، پس از انقلاب همچنان عضو جبهه ملی هستند. پیوند جبهه ملی و نهضت آزادی با سازمان مجاهدین خلق که در ماجرای درگیریهای میتینگ جبهه ملی علیه لایحه قصاص در 25 خرداد 60 و آشوب خیابانی 30 خرداد به اوج میرسد، باعث دستگیری تعدادی از فعالین و حامیان منافقین و جبهه ملی میشود. پس از دستگیری تعدادی از اعضای جبهه ملی، سایرین مخفی شده و مدتی بعد به خارج از کشور فرار میکنند. 24 تیرماه 1360 روزنامهها ضمن انتشار اعلامیه دادستانی ازاعدام 12 نفر از جمله دو بازاری معروف یعنی کریم دستمالچی و احمد جواهریان خبر میدهند. بنابر اعلامیه دادستانی «کریم دستمالچی فرزند عبدالکریم بجرم ایجاد اغتشاش در بازار مسلمین و بتعطیل کشاندن آن، کوشش در جهت بیاعتبار کردن نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق مصاحبه با تلویزیونهای خارج از کشور، ارتباط با سران جبهه ملی جهت راهپیمای 25 خرداد، کمک مالی به گروههای ضد انقلاب، تصویب منشوری علیه جمهوری اسلامی ایران؛ مفسد فی الارض و باغی» و «احمد جواهریان فرزند حسن از افراد وابسته و فعال سازمان منافقین بجرم ایجاد اغتشاش در بازار مسلمین و تغذیه مالی سازمان و تشکیل خانه تیمی، شرکت در حمل سلاح از دانشگاه به مخفیگاه سازمان منافقین که توسط سازمان مزبور از دولت بسرقت رفته بود؛ مفسد فی الارض و باغی» شناخته و اعدام شدند.
🔰 به کانال مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی بپیوندید:
✅ @iran_psri
هدایت شده از حوزه انقلابی
فرمانده سردار می خواهد، برادر!
امام خامنه ای دام ظله:
امروز جنگ واقعی، جنگ تمام عیار اقتصادی است.
سنگر من و شما کجاست؟
در این نبرد، قرار است جزو مجاهدین باشیم یا قاعدین؟
دوره تخصصی "کنوانسیونها، سلطه اجنبی یا استقلال ملی"
اطلاع بیشتر و ثبتنام:
https://ble.im/nehzat313
تبادل
✅✅معرفی ۱ کانال ارزشی✅✅
لطفا پیام دیگری ادمینها تا فردا صبح منتشر نکنند
👇👇👇👇
🔺️داستان های کاربردی و آموزنده اخلاقی و تاریخی
🔻مناسب برای ایامی تبلیغی
🔶️اگه میخواهید #تبلیغ برید؛ این کانال رو از دست ندید!
🔶️دیگه نیاز نیست برای منبر دنبال #داستان بگردید!
ما زحمتتون رو کم کردیم.
❌حکایت های پندآموز
❌از زبان اساتید اخلاق
❌توصیه های علما
❌بصیرت سیاسی
❌بینش تاریخی
http://eitaa.com/joinchat/2054750225Cbba925a3ed
دلايل بايكوت مستند«هاشمي زنده استhttp://partosokhan.ir/page.asp?Number=944&Category=363
👆👆👆تبادل👆👆👆
✅✅معرفی ۱ کانال ارزشی✅✅
لطفا پیام دیگری ادمینها تا فردا صبح منتشر نکنند
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌رضا الپهلوی:
من بیکارم و مخارجم را مادرم می دهد 😑⚠️
خدا به همه بیکارها اینقدر پول بده که چهل سال تفریح گرانقیمت کنن😂😂
🚩حاشیه: اگر انقلاب نمی شد، این منگل الان حاکم بزرگ این کشور بود. تصور و باور کنید💯
@darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📉پیچ تاریخی در بیانات رهبر انقلاب☝️☝️
💡چگونه درباره دستاوردهای انقلاب سخن بگوییم❓
❌در دهه فجر معمولاً بحث از دستاورد و کارنامه انقلاب اسلامی بالا می گیرد. از سویی لیست بلندی از سدها و جاده ها و کارخانه های ساخته شده ارائه می شود و از سوی دیگر سخن از انبوه کاستی ها و نداری ها و مفاسد و امثال آنها به میان می آید⚠️
🔰هر یک از دو سوی این مباحثه هر ساله نیز در جای خود صحیح و بهره مند از حقیقت است؛ اما در عین حال، شاید سخنان هیچکدام قانع کننده به نظر نرسد❗️ چرا❓
❌چون هر دو نگاه، نگاه جزئی نگر است نه کلان نگر؛ اما نگاه کلان نگر چیست❓🤔
🔰کلان نگری یعنی توجه به پیچ تاریخی رخ داده در انقلاب اسلامی؛ یعنی توجه به آرمان اصلی انقلاب در ایجاد تمدن اسلامی(با ملاحظه موانع و فرصت ها)✅
⛔️ بیان دستاوردهای کلان، نه تنها امیدبخش است بلکه تنها موردی است که مخالفان توانایی نقد آن را با این استدلال که «اگر پهلوی هم می ماند به این دستاوردها می رسید!» ندارد‼️ زیرا اساسا پهلوی مخالف احیای دین، تحول روحی مردم ایران و اقدام تاریخی مخالف غرب بود👌
🔰رهبر انقلاب در این باره می فرماید:
👈بدانید امروز تاریخ جهان، تاریخ بشریت، بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی است. دوران جدیدی در همهی عالم دارد آغاز می شود..
بشریت از مکاتب و ایدئولوژی های مادی عبور کرده است. امروز نه مارکسیسم جاذبه دارد، نه لیبرالدموکراسی غرب جاذبه دارد..
امروز در میان امت اسلامی، بیشترین جاذبه متعلق است به اسلام، به قرآن، به مکتب وحی.. این یک پدیدهی بسیار مبارک و بسیار مهم و پرمعنائی است.💯
@darseenghelab
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ملاقات شکنجهگر ساواک با انقلابیون
⏪ چقدر جوان های ما زجر کشیدن برای این انقلاب، تو زندان های ساواک، زندان های صدام، شکنجه های منافقین....
♦️ خدایا نگذار این انقلاب به دست نااهلان بیفتد !!
eitaa.com/sharehnews
هدایت شده از روزنه
توجیه، بد فهمی و اتهام در سه گام
درنگی در مواضع دکتر #احمد_واعظی پیرامون خطر #انقلاب_زدایی_در_قم
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی، ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی در واکنش به دغدغه مطرح شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با ایشان و سایر اعضای محترم دفتر تبلیغات، در مصاحبه ای به اعلام موضع پرداخته اند (http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41527) که مع¬الاسف فاقد محتوای مورد انتظار از و بلکه حاوی نکات دور از انتظار از ایشان است. ایشان در سه بخش به ترتیب مرتکب سه اشتباه «توجیه»، «بدفهمی» و «اتهام» می شوند.
🔸یک. ایشان در ابتدای مصاحبه - ظاهرا برای کم اهمیت جلوه دادن و یا تکراری بودن دغدغه رهبری - به این نکته اشاره می کنند که این دغدغه مربوط به گذشته¬های دور است و از جمله در منشور حضرت امام (ره) نیز این نکته مطرح شده¬است.
در حالیکه به وضوح، قدمت دعوت به مبارزه علیه سکولاریسم در حوزه، نه تنها نشان از کمی اهمیت مسأله ندارد بلکه نشان از اهمیت وافر آن است. ریشه¬داری و سابقه¬مند بودن چنین دغدغه¬ای نشان دهنده اهمیت بیشتر و بلکه بغرنج بودن مساله و البته کوتاهی مسئولین در مدت طولانی اشاره شده¬است. لذا در صورت پذیرش اصل ادعای جناب واعظی مبنی بر قدیمی بودن دغدغه رهبری، نهیب ایشان باید با صدایی بلندتر و واضح¬تر به گوش ایشان و سایر مسئولین حوزه علمیه و آحاد طلاب برسد. ضمن اینکه شواهد و تصریحاتی در کلام رهبری موجود است که نشان می¬دهد این مسأله بعد از گذشت چهل سال از انقلاب به طور جدی¬تر و برنامه¬ریزی شده¬تر در حوزه در حال پیگیری است.
🔸دو. وی در گام بعدی ایشان در تفسیر سکولاریسم، متأسفانه به شکلی نا صحیح مفاد سکولاریسم را «حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان» معرفی کرده یکی از فروعات آن را «جدایی دین از سیاست» می¬دانند و بعد با اشاره به این نکته که در قم و حوزه علمیه هیچ کس قائل به سکولاریسم نیست بلکه ممکن است برخی تنها به یکی از فروعات آن یعنی جدایی دین از سیاست قائل باشند سعی دارند باز هم از اهمیت مساله بکاهند.
تعریف ایشان از سکولاریسم و این چنین بری ساختن دامان حوزه علمیه از آن – دست کم - کاملا غافلانه است.
🔸توضیح آنکه در ترویج و توسعه سکولاریسم که البته به معنای حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان معرفی شده برای هر نهادی وظیفه¬ای مشخص تعریف شده¬است و هر یک در این مسیر باید نقشی مشخص ایفا کنند. روشن است حوزه علمیه؛ کلیسا و یا سایر نهادهای مشابه دینی وظیفه¬شان حصارکشی دور خود، منحصر کردن مباحث و مسائل مورد پژوهش، در امور فردی و عدم دخالت در امور سیاسی و اجتماعی است و لذا پذیرش همین نقش در میدان بازی سکولارها توسط حوزه به معنی سکولاریسم و «حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان» است. در گفتمان سکولاریسم بنا نبوده و نیست که نهادی همچون حوزه در حذف دین بکوشد بلکه تنها خواسته نظریه¬پردازان و مجریان آن از حوزه علمیه، انحصار دین در امور فردی بوده و عدم دخالت آن در سیاست بود است که در حال پیگیری است.
🔸سه. گام سوم شاید پر خطاترین و نابخشودنی¬ترین بخش سخن ایشان است. ایشان در بررسی عوامل به وجود آورده اندیشه سکولار در حوزه علمیه به چهار عامل که گویا از نگاه خود ایشان استقرای تامی نیز هست اشاره می¬کنند:
الف) کج فهمی دینی
ب) ناکارآمدی نظام
ج) پرخاشگری، رفتار تند و غیر عاقلانه برخی انقلابیون
د) نفوذ.
ملاحظه می¬کنید که ایشان – هر چند به دو نکته صحیح «کج¬فهمی دینی» و «نفوذ» به عنوان دو عامل اصلی سکولاریسم در حوزه اشاره می¬کنند - در یک همصدایی عجیب و دور از انتظار با ضد انقلاب، دو اتهام پر بسامد در رسانه¬های خناس¬شان را عملا پذیرفته¬است: «ناکارآمدی نظام» و «تضاد انقلابی¬گری با عقلانیت». همین پذیرش تاسف برانگیز که از مقام حقوقی ایشان بعید و غیر قابل اغماض است کافی است تا جامعه طلاب انقلابی از ایشان توقع توضیح و عذرخواهی و البته اصلاح داشته باشند. نه نظام ناکارآمد است و نه انقلابی¬گری تضادی با عقلانیت دارد. ایشان که در این مصاحبه بارها به مقام معظم رهبری و کلمات ایشان اشاره می¬کنند خوب است در این دو مورد نیز به همان کلمات هدایت¬گر و بصیرت¬زا مراجعه کرده و خواسته یا ناخواسته سخنی علیه نظام که موجب خوشامد ضد انقلاب است به سخن نیاورند.
🔸در پایان دوستانه به ایشان متذکر می شوم، علاوه بر جدی گرفتن خطر سکولاریسم در حوزه که نه با اشاره به قدمت دغدغه و نه با بازی با تعاریف مختلف سکولاریسم قابل چشم پوشی است، با «اذعان به کارآمدی نظام ولایت فقیه» و «مترقی بودن دغدغه¬های انقلابی و پیشرو بودن تفکر انقلابی گری و همچنین با احترام به جوان انقلابی»، به وظیفه خود در امر مبارزه با سکولاریسم و تقویت گفتمان انقلاب در حوزه علمیه بپردازند.
یاسر حسینپور
دانش آموخته خارج حوزه قم/ دانش پژوه دکتری فلسفه اسلامی
@rozaneebefarda
هدایت شده از روحانیت بیدار 🇵🇸
فرمانده سردار می خواهد، برادر!
امام خامنه ای دام ظله:
امروز جنگ واقعی، جنگ تمام عیار اقتصادی است.
سنگر من و شما کجاست؟
در این نبرد، قرار است جزو مجاهدین باشیم یا قاعدین؟
دوره تخصصی "کنوانسیونها، سلطه اجنبی یا استقلال ملی"
اطلاع بیشتر و ثبتنام:
https://ble.im/nehzat313
هدایت شده از روزنه
تحریم همکاری و معامله با پهلوی توسط آیت الله خوئی
لبیک #آقامصطفی_خمینی به فتوای مرجع نجف
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸بعد از تشدید #مبارزات با #رژیم_پهلوی و آغاز #نهضت_امام_خمینی٬ #آیتالله_خوئی از مراجع تقلید نجف، در طی حکمی٬ معامله با دولت را #تحریم کردند.
در متن ایشان به تاریخ 16خرداد 42 آمده بود:
نظر به اینکه «کمک و همراهی با ظالمین در شریعت مقدسه اسلامیه از اعظم محرمات است و در حرمت آن بین علماء اعلام اختلافی نیست»، «همکاری با این دولت خائن» را «بر هر فردی از افراد مسلمان در هر لباس و هر مقامی که باشند»، تحریم می شود.
🔸ایشان طی فتوائی برای مبارزه با دستگاه جبار، دستور داد مردم از هر گونه خرید و فروش و معامله با دولت خودداری کنند و استفاده از قند و شکر را به جهت آنکه در انحصار دولت بود، تحریم کرد. او با صدور این حکم، به دنبال فشار و ضربه اقتصادی به دولت بود.
🔹گرچه برخی روحانیان، با غیرقابل قیاس خواندن این ماجرا با تحریم تنباکو به دلیل عدم وجود زمینههای اجتماعی و تکثر مرجعیت، خودداری مردم از مصرف مایحتاج ضروری مثل قند و شکر را موجب بیکاری و غیراجرایی دانسته بودند اما سیدمصطفی خمینی به این تحریم لبیک گفت و به جای چای و قند که خرید آن مصداق معامله با دولت بود، در منزل امام با سرکه شیره از میهمانان پذیرایی میکرد.
(منابع: نهضت روحانیون ایران، جلد 3 و 4، ص 480؛ امام خمینی در آئینه خاطره ها، ص 158؛ یادها و یادمانها، ج1، ص 69؛ طاهری خرمآبادی، خاطرات آیتالله خرمآبادی، ج ۱، ص249 و 250)
💥تحولات حوزوی را در کانال مستقل #روزنه پی بگیرید و فرهیختگان را به اینجا فرا بخوانید:
👇
@rozaneebefarda
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 بازگشت نجومی بگیر به دولت با پر رویی تمام!
صفدر حسينی، مديرعامل سابق صندوق توسعه ملی كه پس از ماجرای حقوقهای نجومی ناگزير از كنارهگيری شده بود به زودی جايگزين رضا ويسه به عنوان دستيار معاون اول رياست جمهور خواهد شد.
صفدر حسينی در سال ۹۵ ماهانه ۵۷ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان حقوق دريافت ميكرد كه مواردی، چون كمكهزينه ورزش، خريد كتاب و اوقات فراغت فرزندانش نيز در آن لحاظ شده بود.
او در سال ۱۳۹۴ جمعاً حدود ۶۸۶ ميليون تومان بابت حقوق بهعلاوه ۳۰۰ ميليون تومان تسهيلات وام آن هم با نرخ سود ۴ درصد از صندوق توسعه ملی دريافت كردهاست.
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴 نگرانی از خلوت شدن مدارس یا ترس از دست دادن ابزار جذب استاد برای نشست دوره ای !!
⏪ آیت الله علوی بروجردی از اجرای طرح پیاده راه ارم انتقاد کرد و گفت درس و بحث مدرسه آیت الله بروجردی به ثلث کاهش یافته است.
⏪ مدرسۀ آیت الله گلپایگانی و مدرسۀ آیت الله العظمی بروجردی عملاً از محوریت تدریس افتاده است و دیگر استادان به آنجا نمیآیند؛ چون این استادان سالخورده هستند و خودرو نمیتواند تا درِ مدرسه بیاید و رفتوآمد این استادان به مشکل برمیخورد.
🔴 پ ن شارح: آنچه مهم است اشتغال به درس و بحث است و شلوغ یا خلوت بودن بعضی مدارس علمیه اهمیتی ندارد و یقینا اساتید و فضلا از مدارس علمیهی دیگر استفاده می کنند.
♦️نکته حائز اهمیت این است که در مدرسه مذکور در انتخاب استاد ملاحظات خاصی دارند و ممکن است نگرانی جناب آقای علوی جهات دیگری داشته باشد .!!
#نشستدورهای
#دوستانآشنا
#گروکشیمدرس
♦️اختصاصی شارح ♦️
✅ eitaa.com/sharehnews
حوزه انقلابی
فرمانده سردار می خواهد، برادر! امام خامنه ای دام ظله: امروز جنگ واقعی، جنگ تمام عیار اقتصادی است.
از فردا ۷:۳۰ صبح آغاز میشود :
با حضور اساتید برجسته مرتبط با دفتر مسوول دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام و..👆👆👆
حضور جدی دوستان انقلابی لازم است