eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
655 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جدال احسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺#ایران_حسن_روحانی_نیست 🔸کاری از کانال جدال احسن با سخنرانی روشنگرانه استاد حسن عباسی #ایران_یعنی_سید_علی_خامنه_ای ▫️استاد حسن عباسی - قم- ۹۷/۱۱/۱۲ 📡 @jdale_ahsan جدال احسن در اينستاگرام 👉 instagram.com/jdale_ahsan
🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 📢 كانال رسمي قرارگاه اساتيد و طلاب انقلابي حوزه علميه قم، تاسيس 1394 تجمع خواص طرفدار حق جبهه انقلاب از سراسر کشور مجموعه انقلابی خود را در کانال ما منتشر کنید @Aagorji ارتباط با مدیر https://eitaa.com/gharar_at منتظر شما هستیم👇 ✨ @gharar_at
🔹با خبر شدیم، آیت الله اعرافی زید عزه ،مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، اقدامات موثری با تیم مشاور خویش در موضوع تحقق گام دوم انقلاب آغاز نمودند. 🔹طلاب محترم، طرح هاي پیشنهادی خویش را در این موضوع به صورت مکتوب، به دفتر ایشان ارسال نمائید. 🔹حوزه انقلابی آمادگی کامل خود را برای تحقق گام دوم انقلاب در حوزه های علمیه، اعلام میدارد.
حوزه انقلابی
🔹با خبر شدیم، آیت الله اعرافی زید عزه ،مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، اقدامات موثری با تیم مشاور خو
از فاضل برجسته و انقلابی ای چون آیت الله اعرافی، انتظار همین بود. در عین حال ارسال مطلب به دفتر و مکاتبه و این مسائل مبهم اند. اگر استاد بزرگوار فرصتی در اختیار عموم طلاب بگذارند تا در مباحثه های جمعی، مسائل مطرح شده و سپس جمع بندی شوند، بهتر و صائب تر است.
🔵🔴⚪️ یادداشت دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به روحانیون حوزه علمیه سراسر کشور به مناسبت سالروز «منشور روحانیت» حضرت امام خمینی(ره) 🔸خدمت آقایان فضلا، اساتید و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور سلام علیکم؛ ⭕️در سی امین سالروز انتشار پیام حضرت امام خمینی (ره) خطاب به روحانیون سراسر کشور، آنچه بر خود لازم دانستم نگارش عریضه ای بود هرچند مختصر، تا انشاالله تکلیف شرعی خویش را ادا شده بدانم. 🔻احتمالاً تمام بزرگواران و طلاب محترم در غنای مباحث و آرای مرجع مجاهدی همچون سید روح الله موسوی الخمینی یقین دارند؛ تا نگارنده بتواند از «منشور روحانیت» به عنوان مانیفست جامعی در باب حوزه های علمیه نام برد. 🔻تردید نیست که روحانیت اصیل شیعه، شأن خود را در جهاد و مبارزه نه تنها فراموش نساخته، بلکه در میادین گوناگون مبارزه، انقلاب و اصلاح، همیشه در صف اول قرار گرفته و برای هزینه های مسیر پیشقدم بوده اند. 🔸این «مشعل مقدس» از دیرباز تاریخ اسلام، دوران متفاوتی را به جهت میزان تأثیرگذاری پشت سر گذاشته است. گاهی در انفعال مطلق گوشه ای از حجره را برای خوانش دروس فقه انتخاب کرده، و گاهی نیز به "فقه و اجتهاد" جنبه ی عینی و عملی بخشیده و در تمامی زوایای زندگی بشر به تئوری واقعی و کامل اداره ی انسان از گهواره تا گور تبدیل کرده است. 🔸مبلغینِ معمّم اسلام، با مطالعه ی «منشور روحانیت» متوجه خواهند شد که «همه ی توطئه های جهان خواران برای این بوده است که ما نگوئیم اسلام، جوابگوی جامعه است»؛ و در این مسیر هیچ اتفاقی به قدر غفلت و کاهلی حوزه علمیه نتوانسته و نخواهد توانست به تحقق آن مدعا کمک کند. 🔹رنج آور است دیده و شنید هایی که وجه غالب حوزه های علمیه را نه تنها معرّف «پایگاهی محکم در برابر حملات و انحرافات و کجروی ها» نیست، بلکه به تریبونی جهت تقویت بدعت های متحجرین بدل ساخته است! 🔹آیا جز این است که عدم نقش آفرینی جدی حوزه های علمیه در معادلات عینی و ملموس جامعه و سیاست را باید در ساختار مدیریتی و نگرشی حوزه ها جست و جو کرد؟ 🔸آیا جز این است که برای گریز از خطر احتمالیِ واتیکانیزه شدن حوزه ها، طلاب جوان باید نقش خود را در مقابله با «تفکر اهل جمود» تعیین کرده و علیه منطقی که فقاهت را «غرق شدن در حصار احکام فردی و عبادی» می داند به پا خیزد؟ 🔸امروزه حوزه های علمیه با چالش هایی مواجه اند که نیاز است هر چه زودتر برای حل آنها چاره اندیشی و پاسخ داده شود که: 🔺دروس و علوم اصلی حوزه های علمیه چه نسبتی با ابهامات و نیازهای توده ها دارد؟ مدیران و اساتید حوزه ها در شاخص گذاری برای تربیت نسل های جوان روحانیت، تا چه میزان به خصوصیاتی نظیر «زهد»، «ساده زیستی»، «شجاعت»، «مقابله با پول پرستی و سرمایه داری» و «خطر تحجرگرایی» توجه داشته است؟ 🔺مجموعه ی پاسخ های سؤالات پیش رو، ما را به قضاوت روشنی می رساند که اکنون حوزه های علمیه در «استمرار اسلام انقلابی» با چه کارنامه ای روبروست. 🔺اکنون بازشناسی «تاریخ بیش از هزارساله تحقیق و تنبع علمای راستین اسلام» در جامعه ی شیعیِ ایران، عمیقاً محتاج آن است که، که نسل های مختلف حوزه های علمیه متأسی از پیام حضرت امام به روحانیون در سال ۶۷، جای خود را در دو قطبی «اسلام ناب و اسلام آمریکایی» پیدا کرده و انتخاب کنند قرار است طریق «روحانیت بی درد و بی مسئولیت» را طی کنند، یا «روحانیت مبارز و انقلابی»؟ 🔸به عنوان عضو کوچکی از بدنه ی دانشجویی یقین دارم که احیای پیام فراموش شده ی حضرت امام (ره) جز به دست حوزویان و با اجماع گسترده در راه اندازی نهضت های بازخوانی مقدور و میسر نخواهد بود. به امید عزت و سرفرازی ابدی روحانیت اصیل و انقلابی تشیع محمدحسین صبوری (دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی)
🔹خواهشمنداست با توجه به برگزاری جشنواره تلویزیونی جام جم کمترین رای در بین برنامه های تلویزیونی به برنامه ی سمت خدا داده شد که جای تاسف دارد لذا با ارسال کد دستوری# ۹۳۴ *۳* از این برنامه و با کد # ۸۸۶ * ۳ * به مجری برنامه رای دهید تا حمایت خود را از این برنامه مذهبی اعلام کنیم.(برنامه جهان آرا نیز با کد دستوری#۹۴۳*۳*) ضمنا این کدرایگان است و هر شماره تا ۶ مرتبه می تواند رای دهد. لطفا به افراد و گروههای مذهبی ارسال نمایید. نشر حداکثری
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
🔶امام جمعه موقت تهران: از مسئولان گله داریم/ در یک جامعه اسلامی زشت است مردم گرفتار باشند آیت الله صدیقی: 🔸مردم با چشم باز انقلاب کردند و از هدفشان هرگز غافل نیستند 🔸مردم با شکم گرسنه در ۲۲ بهمن شرکت کردند و نشان دادند بصیرت و دقت بالایی دارند این در حالی است که دشمن به دنبال ریشه کن کردن انقلاب است 🔸ما اگر از مسئولان گله داریم چون عادل نیستند، چون به بیرون تکیه کردند، چون برجام را امضا کردند، چون FATF را دامن می‌زنند، استقلال ما را می‌خواهند به خطر بیندازند، اطلاعاتمان را می‌خواهند در اختیار دشمن قرار دهند این ها مردم را ناراحت و افسرده می‌کند 🔸شما تعجب نکنید که گاهی از دولت انتقاد دارم ولی خیلی به من گیر نمی‌دهند، اما اگر به برجام چیزی بگوییم کانال‌های مختلفشان مقابله می‌کنند 🔸امروز منکر معروف شده و معروف منکر شده 🔸آنهایی که به قدرت خدا ایمان دارند وقتی به قدرت رسیدند بازی سیاسی نمی‌کنند، جریان‌ها را حاکم نمی‌کنند، رفاه زده‌ها را حاکم نمی‌کنند، مرفهین بی درد را حاکم نمی‌کنند خودشان شرکت‌های مختلف داشته باشند و بچه‌هایشان هم در خارج خانه‌های مختلف داشته باشند را حاکم نمی‌کنند ___ ♨️ همه‌چیز اینجا مهم است👇 🆔 @snn_ir
هدایت شده از طلبه عصرانقلاب
عباسی.mp3
10.48M
🔴 استاد حسن عباسی: 🔶آنقدر در مورد وزارت اطلاعات میگم تا آبرویتان برود !! ‼️اگر نگویم به خون شهدا خیانت کردم ! ❌وزارت اطلاعات بجای اینکه تروریستها و اختلاسگران را بگیرد به بچه های مذهبی فشار می اورند ❌وزارت اطلاعات حواست را جمع کن! 👈 گوش دادن این نیم ساعت سخنرانی استاد عباسی بر هر آدمی که آینده کشور، نظام و انقلاب براش مهمه، واجبه.@talabeenghelabii
هدایت شده از موسسه مصاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 می‌خواید به آقای رئیسی که دلش پاکه بگیم دعا کنه الان بتونیم یک کیلو گوشت بخریم، دلار 5000 تومن نشه، برجام به هم نخوره، ما رو تهدید نظامی نکنن ، ازمون نفت بخرن 👤جالبه ببینید ✅ کانال مصاف @Masaf
هدایت شده از حجت‌الاسلام رضایی
🔹مدیر در تراز حکومت اسلامی باید اقتدار داشته باشد. 🔹سردار سلیمانی: "ما این گروه خبیث را در هر نقطه ای از جهان بیابیم، تنبیه می کنیم و ما اجازه نمی دهیم خون جوانان ما در داخل کشور به سادگی پاک شود." 🔹سخنان قاطع و عزتمندانه سردار سلیمانی درباره پاسخگویی به عملیات تروریستی زاهدان که توسط تروریستها از کشور پاکستان طراحی و پشتیبانی شد، علاوه بر برخورد عزتمندانه و صحیح یک فرمانده نظام اسلامی با این جنایت، فاصله زیاد آن را با برخی از مسوولین و مشاورین ارشد دولتی و غیر دولتی که محافظه کارانه و یا منافقانه و با تفکر نادرست خود، سخن از تسلیم در سیاست خارجی و یا عدم برخورد با ایادی دشمن به میان می آورند، را نشان می دهد. 🔹دگراندیشان و تجدیدنظرطلبان در بحبوحه جنگ تمام عیار با دشمنان، جبهه داخل را سست و با سخنان خود، جاده صاف کن دشمن هستند. اولین راه برای سیطره بر یک کشور، گرفتن روحیه عزّت و اقتدار از او و دعوت به سازش و تسلیم است. 🔹متولیان امر و مدعی العموم از کنار برخی از این سخنان نباید به راحتی عبور کنند، برخی از آنها قطعا مصداقِ "جرم سیاسی" یا "اخلال در نظام" یا "بر هم زدن امنیت روانی جامعه و خانواده های شهدا" و... است لذا باید مورد بررسی قرار گیرند و برخورد لازم صورت گیرد. 🔹خط مشی و سیاستهای کلان نظام اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب تعیین می شود و همه مسوولین باید تابع آن باشند و یکصدا همان را تکرار کنند و در این زمینه مقلّد باشند و نه مجتهد. 🔹سخنی که حکایت از تسلیم و یا عدم برخورد با دشمن و ایادی دشمن دارد، قطعا در سیاست کلان حکومت اسلامی نمی گنجد و همان سخن دشمن است. مماشات با دشمن و یا عوامل آن، نتیجه ای جز نابودی ندارد. این منطق قرآن است. ۹۷/۱۲/۳ @MohsenRezaei
هدایت شده از فارس پلاس
▪ روایت اینستاگرامی آرین غلامی، قهرمان شطرنج ایران از دیدارش با سردار قاسم سلیمانی - کانال #فارس_پلاس: @Fars_plus
🎯 نفوذ در روحانیت منشور روحانیت پیام خمینی 📛 استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزه‌ها مأیوس شد، دو راه برای ضربه‌زدن انتخاب نمود ⭕️ یکی راه ارعاب و زور ⭕️و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. 📛 وقتی حربه ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راه‌های نفوذ تقویت گردید. اولین و مهم‌ترین حرکت، القای شعار است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه‌ای کارگر شده است تا جایی که دخالت در سیاست دون شأن فقیه و ورود در معرکه سیاسیون تهمت وابستگی به اجانب را به همراه می‌آورد، 💡یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشته‌اند. 3 اسفند سالروز انتشار @howzehenghelabi
این مدت اخیر افرادی در فضای مجازی تکه هایی از صحبتهای آقای خامنه‌ای در خبرگان رو پخش کردند و همین رو دستمایه این شبهه قرار دادند که از همون ابتدا هم انتخاب ایشون بعنوان رهبر نه مشروع بوده و نه قانونی... لذا صدا و سیما شبکه یک، مستند سه قسمتی رو پخش کرد که امشب هم قسمت اخرش بود که در اون مشروح جلسات خبرگان و مطالب دیگه ای که تو این مدت چهل سال پخش نشده بود رو برای اولین بار نشون داد و از جمله صحبتهای تقطیع شده رهبری رو بطور کامل با قبل و بعدش نشون داد... که دیدنش برای اشخاصی که در رهبری ایشون از این بُعدش شبهه دارن، سبب رفع شبهه میشه لذا اگر علاقه مند بودید دانلود کنید و ببینید. تشکر Amin: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=41750 Amin: لینک دانلود هر سه قسمت 👆👆
هدایت شده از روزنه
💥فوری و در حوزه علمیه قم را بشناسیم سخنان صریح سید صمصام الدین قوامی (زید عزه) امام جمعه محترم پردیسان قم نسبت به تحرکات جریان غیرانقلابی حوزه قم در خطبه های نماز جمعه 3 اسفند 1397 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸همین الان حوزه انقلابی در تهدید است، عده ای کورس گرفته اند بشوند، یک زمانی (علما) از مرجعیت می گریختند٬ چه خبر شده؟ فرهنگ عوض شده؟ 🔹این ها می خواهند حوزه علمیه را از انقلاب تهی کنند، 19 دی خدمت امام خامنه ای بودیم، فرمودند که: «یک انگیزه های وجود دارد که حوزه انقلابی نباشد» ولی کور خواندید؛ این دشمنان بدانند، دشمنان حوزوی بدانند، ، که دارند زیاد می شوند. اخیرا یک نغمه شومی از این حوزه بلند شده؛ این گویا از خواب زمستانی گویا بیدار شده اند، دوباره نیش هاشان را آماده کرده اند، گرا به دشمن می دهند. 🔸آن که (شاه) می برد و می آورد، این ها را تقویت می کند قطعا، کاری ندارد تقویت این ها؛ وجوهات از کجا می آید؟ کی خبر دارد؟ کی میارود؟ این بیت تقویت بشود٬ آن بیت نشود... 🔹امام به ما هشدار داد، حوزه انقلاب را پدید آورده مبادا خودش دچار آنتی تزش بشود و بخواهد خودش را نابود کند؛ اینطور نشود. 🔹ان شاالله بزودی خواهید دید که حوزه دچار یک پالایش خواهد شد، من به این هایی که گول خوردند عرض می کنم، به عنوان طلبه ای حقیر: گول را نخورید، بازی نخورید، نیایند دورتان رو بگیرند، گول تان بزنند، کما اینکه خیلی ها را در تاریخ گول زدند، مواظب باشید، نباشید، استادی تان را بکنید، چرا می روید درس می دهید که «با سیاست کاری نداشته باشید» این حرف، حرف کیست؟ 🔸حالا من تا چند خطبه اسم نمی برم و الا می آیم با سند اسم می برم و آبروی تان را می بریم. 🔹چرا به طلبه های می گویید که به سیاست کاری نداشته باشند؟ چرا طلبه ها را از این نظام جدا می کنید؟ روحانیون موجه سکولار بشوند خطرناک اند، امام (خمینی) فرمود. 🔹شاگرد دارد، کرسی درس دارد، سرش شلوغ است٬ شهریه می دهد، بعد این ها را از انقلاب جدا می کند، می گوید این نظام به کجا رسیده... 🔹 اگر این نظام نبود شما ها بودید؟ اگر رضا شاه بود شما ها بودید؟ مگر او وارد نشد که شما نباشید؟ چرا نا شکرید؟ چرا ؟ به خود بیائید. 🔹حوزه هیچ وقت راضی نمی شود شماها بیایید زمامش را به دست بگیرید، شما ها بیایید مرجعش بشوید. 🔹حوزه، حوزه انقلاب است و این انقلاب هیچ وقت تمام نمی شود و تا انقلاب مهدی(عج) خروشان، جوشان، پیروز ادامه خواهد داشت. 🔸شماهایی که دارید با لطایف الحیل نسل حوزه را از انقلاب و نظام اسلامی جدا می کنید، تاریخ را نخواندید که رضاشاه با چکمه وارد حرم حضرت معصومه(س) شد و مرحوم بافقی را با لگد زد و استخوان های کمرش رو شکست، یادتان رفته؟ یادتان رفته شاه می گفت حوزوی ها مثل کرم می مانند، چه کسی به شما عزت داد؟ همانی که 67 سال بعد آن منشور (روحانیت) را نوشت، به خود بیایید، نواب ها هنوز هستند، بخارایی ها هنوز هستند. 🔸من این را از سر دلسوزی می گویم، همانطوری که رضاشاه رفت، کسانی که بخواهند او را دوباره به نوعی تقدیس اش کنند. 🔸امام بزرگوار، شهید پرور، نظام ساز٬ فرمود: همان موقع (زمان شاه) می گفتند: شاه شیعه است، می گفتند: شما مبادا جلوی شاه بایستید، خون این جوان ها ریخته بشود، کی جواب می دهد؟ حالا دوباره با یک نسل جدیدی که بیائیم تقدیس کنیم (گفته شود): قبلا بهتر بود. چی بهتر بود؟ شماها کم آوردید، شما ضعیف شدید بقول حضرت آقا و ضعیف شدن خودتان را به حساب ضعیف شدن انقلاب و انقلابیون می گذارید. 🔹حالا میگویند اسلام نظام ندارد، عجیب است!! نمی تواند اجتهاد کند می گوید اسلام نظام ندارد؛ حرکت کن، اجتهاد کن. 🔸خدایا این حوزه مقدسه که تاریخ گرانی دارد تا به اینجا رسیده است و راه درازی دارد تا به هدف برسد، خدایا این حوزه را همچنان انقلابی، قوی، عالم، مجتهد و نظام ساز تربیت بفرما. 🔸پیاده سازی و تدوین: احمد هاشمی نشر فقط با منبع لطفا 🔥آخرین تحولات حوزوی را در روزنه پی بگیرید 👇 @rozaneebefarda
1_51246404.apk
4.98M
اختصاصی محصولی از کانال حوزه انقلابی @howzehenghelabi برای اولین بار : تولید نرم افزار اندرویدی.. 🌷اپلیکیشن «گام دوم انقلاب» اگه بیانیه مهم رهبری معظم انقلاب بعد از ۲۲بهمن رو نخوندید با این اپلیکیشن میتونید این بیانیه رو به صورت بخش بندی شده بخونید. 🎊🎊🎊🎊 منتظر محصولات بعدی باشید و محتواهای پیشنهادیتان برای تولید اپلیکیشن را با ما درمیان بگذارید انتشار فقط با لینک کانال باشد: @howzehenghelabi
هدایت شده از پیرو
✅ امام خمینی کبیر: سزاوار است که بر اولین اسکناس که در ایران به طبع می‌رسد، عکس اولین مرد مجاهد در رژیم منحوس پهلوی چاپ شود، خداوند رحمت کند ایشان را. 🌐 @Peirovir
هدایت شده از واکاوی 🔎
⛔️ علت مخالفت آذری قمی ⁉️ 🔴 در بخشی از مصاحبه با محمدکاظم انبارلویی در قالب «پروژه تاریخ شفاهی»، انبارلویی از چرایی مخالفت آقای آذری قمی (کسی‌که از مجلس انتخاب رهبری آیت‌اللّٰه خامنه‌ای در ۱۴ خرداد ۶۸، تا حدود ۵ سال بعد از آن، چنان از رهبری ایشان حمایت می‌کرد که نه فقط به ولایت مطلقه فقیه در شورای بازنگری قانون اساسی رأی داده‌بود بلکه اختیار ولی فقیه را در حد تعطیل کردن توحید بالا برده بود) با رهبر معظم انقلاب می‌گوید 🔻 ... : آقای آذری قمی چرا از روزنامه رسالت بیرون آمد؟ : آقای خامنه‌ای جلساتی را روزهای چهارشنبه در بیت داشت که در این جلسات فقهای بزرگ، از جمله فقهای شورای نگهبان شرکت می‌کردند.. از آقای هم دعوت کرده بودند که بیاید و در آنجا بحث‌های عمیق فقهی [خودش] را مطرح کند. اما ایشان نرفت! از سویی امام که فوت کرد ایشان گفت آقای خامنه‌ای هم است و هم است ولی با آقا می‌کرد. حتی می‌گفت: ایشان نباید به استفتاءها پاسخ دهد! آقای که رفیق آقای آذری بود به ایشان می‌گفت مگر شما ایشان را به‌عنوان فقیه قبول ندارید؟! خب وقتی شخصی فقیه است چطور می‌تواند به استفتاءها و سؤالاتی که از او می‌شود پاسخ ندهد؟ وقتی هم این سؤالات به حدّ معینی می‌رسد این فقیه دیگر مرجع تقلید به حساب می‌آید؛ یعنی کسی‌که مثلاً دوهزار سؤال فقهی از او پرسیده شده و به آن‌ها پاسخ داده است پس حتما عده‌ای می‌خواهند از او تقلید کنند و دیگر این فرد است! [البته] آقای خامنه‌ای هم از روز اول که نگفت من مرجع هستم. اما فقاهتش را همهٔ علما از جمله آقای آذری قمی تأیید می‌کردند.. آقای آذری قمی هم بعد از فوت و مراجعی چون آیت‌اللّٰه و داشت! حتی به خودِ من می‌گفت وقتی اسم مرا در رسالت می‌نویسی بنویس آیت‌اللّٰه‌العظمی! 😶 من هم گفتم نمی‌نویسم! اصلاً اختلاف من با ایشان به‌عنوان فردی که اخبار مربوط به ایشان را ویرایش می‌کرد این بود که را به لقب ایشان اضافه نکردم! گفتم ما اصلاً به آقای خامنه‌ای هم عظمی نمی‌گوییم و به همه مراجع می‌گوییم؛ اگر بخواهیم به فقیهی، عظمی بگوییم یعنی اینکه این آدم از همه دیگر مراجع برتر است.. بعد از که به تدریج همه فقها یکی پس از دیگری فوت کردند، [به تلقی خودش←] ایشان ماند و آقای .. آقای آذری می‌گفت آقای شبیری از نظر فقهی از من است اما چون ندارد پس من اعلم هستم! 😶 رفت و در ده اطراف قم برای خودش امام‌جمعه شد و خطبه خواند. و خطبه‌هایش را هم هر هفته برای من می‌فرستاد و من هم آن را در رسالت چاپ می‌کردم.. ولی خوب آقای آذری قمی در حد نبود! علاوه بر آقای ، آقای و بودند.. آمد بیانیه‌ای صادر کرد که مردم شما می‌توایند از این ۷ نفر تقلید کنید که یکی از آنها آقای خامنه‌ای بود.. آقای آذری قمی اختلافش از این‌جا با ما و جامعه مدرسین شروع شد: که آقای خامنه‌ای، نیست! آقای راستی کاشانی می‌گفت اگر تو این را داری من می‌دهم که آقای خامنه‌ای اگر از مراجع فعلی بیش‌تر نباشد، کمتر هم نیست؛ اگر می‌گویی نه، بیا به چهارشنبه‌های ایشان برویم تا آقای خامنه‌ای [برای شما] روشن بشود؛ در آن جلسات وقتی یک نظریه فقهی مطرح می‌شود ما نظر می‌دهیم و ایشان هم نظر می‌دهد؛ آن‌جا سطح علمی ایشان [برای شما] مشخص می‌شود.. ولی آقای آذری قمی گفت: من به آنجا نمی‌آیم.. ♻️ http://www.irna.ir/fa/News/83061169 ↖️ پروژه تاریخ شفاهی ایرنا/ رسالت به روایت انبارلویی(۵) 🗓 ۱۳۹۷/۷/۱۸ 🆔 🔎 @vakavi
🔴 اطلاعیه پذیرش ✅ویژه فضلای حوزه علمیه ⏪تاریخ شروع پذیرش یکم اسفندماه ❇️اطلاعات تکمیلی در سایت seyfi.ireitaa.com/sharehnews
🔴 کدامین تفکر حوزوی را برجسته میکند؟ آنچه در ادامه میخوانید صرفا انتقادی به رویکرد رسانه ای شفقنا در نشر گسترده اخبار مرتبط با یک تفکر خاص است. جناب آقای یکی از روحانیونی است، که بارها و بارها در اظهارات خود به تئوریزه کردن سکولاریسم پرداخته است و در موارد مختلف نیز عقیده خود را در میدان عمل نیز نشان داده است. هدف از این نوشتار تخطئه ایشان نیست، بلکه انتقاد از رسانه خبری شیعیان است که مکررا، درباره این طیف خاص خبر منتشر میکند و آنان را همواره در صدر اخبار باقی نگه میدارد.
🔴 کدامین تفکر حوزوی را برجسته میکند؟ یکی از شخصیت هایی است که شفقنا به مناسبت های گوناگون با وی مصاحبه میکند و یا اخبار مرتبط با وی را منتشر مینماید. وی قرآن پژوه، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و از اعضای شورای مرکزی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه است و از طرفداران سکولاریسم سیاسی میباشد، به گونه ای که وی در مصاحبه ای که شفقنا نیز آن را منتشر کرده است، در اظهار نظری شاذ، دلالت حدیث غدیر را صرفا بر مرجعیت دینی اهل بیت و نه مرجعیت سیاسی آنان میداند و در آن به بی ارتباط بودن شأن سیاست و حکومت پیامبر اکرم با شأن نبوت ایشان متمایل می شود. در این مصاحبه آمده است: «در میان عالمان گذشته و امروز شیعه این مسئله مطرح بوده است که آیا منظور از مولا بودن علی(ع) چیست؟ آیا امامت و ولایتی که در خطبه غدیر مطرح شده به معنای مرجعیت دینی و مذهبی امام است و یا علاوه بر این ابعاد مرجعیت سیاسی را نیز شامل می‌شود که البته نظر مشهور عالمان شیعه مرجعیت دینی و سیاسی با هم است. وی سپس با اشاره به این نظر که در این خطبه مسئله امامت و مرجعیت دینی امام علی(ع) و تداوم مقام دینی نبوت و مسئولیت هدایت مردم مطرح شده است، میگوید: شواهد و قرائنی نیز در جای خود برای این ادعا وجود دارد. پیامبر(ص) این گونه پیش‌بینی کردند که بعد از وفاتشان کسی وجود داشته باشد که بتواند نیاز دینی مردم را از نظر علم و تقوا در قالب امامت تداوم دهد و اگر مردم مسئله‌ای دینی داشتند، امام به عنوان یک مفسر و شارح قرآن مسائل را حل و احکام را تبیین کند. وی در ادامه می‌افزاید: بنابراین الزاما منظور پیامبر(ص) وصایت به امامت حضرت بوده و بحث مرجعیت سیاسی نبوده است، دلیلش نیز این است که امام علی(ع) در طول ۲۵ سال و بعد از آن مسئله هیچ گاه برای اثبات صلاحیت زمام‌داری خود به حدیث غدیر استناد نکردند چنانکه فاطمه زهرا(س) نیز پس از فوت پیامبر(ص) به مظلومیت امام استناد می‌کند و نه داستان غدیر و اگر مسئله این بحث مبنای علمیت بود، روی آن تکیه می‌کردند. امامت و مرجعیت سیاسی امام(ع) از جهات دیگری قابل اثبات است و آن هم مسئله لیاقت و افضلیت علم امام(ع) و صلاحیت‌های اخلاقی و معنوی امام(ع) بوده است و پیامبر(ص) می‌خواستند امامت دینی را بیان کنند که از این حدیث و احادیث دیگر قابل استفاده است. وی می‌افزاید: اگر بگوییم قلمرو نبی هدایت و راهنمایی مردم است، ممکن است که البته با سیاست نیز همراه باشد و یا نباشد، اما اکثر پیامبران بزرگ با سیاست همراه نبوده‌اند که می‌توان به حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) اشاره کرد، فقط در مورد چند پیامبر مانند حضرت داوود(ع) و حضرت سلیمان(ع) و پیامبر اسلام را داریم، خود پیامبر(ص) نیز وقتی به مدینه آمدند، چون آن‌ها در عقبه ثانی بیعت کردند و از ایشان زمامداری را درخواست کردند آن حضرت این درخواست را قبول کردند. همه افراد اعم از مسلمان و غیر مسلمان این امامت را با شرط بیعت قبول کردند که البته مربوط به شأن نبوت ایشان نبوده است.» این درحالی است که امیر المؤمنین در طول 25 سال به دفعات متعدد به حدیث غدیر برای اثبات سزاواری خود نسبت به حکومت استناد کرده اند و اسناد آن نیز در برخی از کتب گردآوری شده است. yon.ir/7e9Au ادامه دارد
🔸دفاع از اختیاری بودن حجاب ایازی در مصاحبه ای با خبرگزاری رضوی میگوید: استدلال (طرفداران اجباری بودن حجاب) از باب امربه‌معروف و نهی از منکر بود و می‌گفتند یکی از مصادیق نهی از منکر، این است که جلوی کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند باید گرفته شود. دلیل دیگری که داشتند این بود که بی‌حجابی ایجاد مفسده می‌کند؛ اما در مقابل این استدلال، عده‌ای می‌گفتند که موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر، در مورد حجاب صدق نمی‌کند. چون آنچه در قرآن آمده، معروف و منکر است. به این معنا که آنچه در قرآن و روایت در مورد امربه‌معروف و نهی از منکر داریم این است که معروف، آن چیزی است که مردم آن را به‌ خوبی بشناسند؛ ولو آن خوبی واجب هم نباشد. حرام هم همین‌طور است. خیلی چیزها هست که حرام است؛ اما زشتی آن را همه‌ جامعه می‌داند. مثلاً ظلم کردن، به ناموس دیگران تجاوز کردن و اموری از این قبیل، همه‌ عقلا و مردم زشتی این اعمال را می‌شناسند. حتی اگر این زشتی حرام هم نباشد. مثلاً کسی در جایی سیگار می‌کشد و ته سیگار خود را بر روی زمین بیندازد و یا پوست میوه و اموری از این قبیل را بر روی زمین بریزد. ممکن است بگوییم این کارها حرام نیست اما در نظر مردم، این کار، کار زشتی است. درهرصورت، معیار منکر، چیزی است که عرف، آن زشتی را بشناسد. حال در بحث حجاب می‌گوییم، آیا همه‌ مردم، وجوب حجاب را باور دارند و بی‌حجابی را به‌عنوان یک ناهنجاری می‌شناسند؟ به نظر من، خیلی از مردم، بی‌حجابی را به‌عنوان یک ناهنجاری نمی‌شناسند. اتفاقاً بعضی از این رسانه‌های ما، گاهی برای اینکه مقاصدشان را پیش ببرند از همین خانم‌ها برای مقاصد سیاسی مثل انتخابات و شرکت در راهپیمایی‌ها و... استفاده می‌کنند. لذا معلوم می‌شود که خود صداوسیما هم بی‌حجابی را ناهنجاری نمی‌داند. پس مسئله‌ بدحجابی جزء ناهنجاری نیست. لذا اگر در جامعه‌ای، هنوز مردم به زشتی و منکر بودن بی‌حجابی، نرسیده‌اند، امربه‌معروف و نهی از منکر، مصداق ندارد و شامل این موضوع نمی‌شود. ما چنین دلیلی نداریم که اگر کسی حجابش را رعایت نکرد، می‌توانیم از طریق مجازات کردن، او را مجبور به رعایت حجاب کنیم. ما چنین چیزی را در سیره‌ پیغمبر صلی‌الله علیه و آله و ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام نداریم. بله در جانب مخالف این مسئله سیره وجود دارد ولی در جانب الزامی کردن حجاب، سیره‌ای نداریم. yon.ir/E9skL ادامه دارد...
🔸دفاع از پلورالیزم دینی ایازی در نشست " تحکیم صلح و نفی افراطی گری و خشونت ورزی" می گوید: به رسمیت شناختن مخالف فقط این نیست که حرف او را درست بدانیم بلکه باید به عنوان یک واقعیت بپذیریم که افکار مختلفی در جامعه وجود دارند که حق حیات، حق شهروندی و حقوق انسانی دفاع از عقاید خود را نیز دارند...در دنیا افراد زیادی وجود دارند که بر دین ما نیستند اما در مسیر عقاید خود کارهای نیک انجام می‌دهند و افراد درستکاری هستند، خداوند به این افراد نیز وعده بهشت داده است. yon.ir/dy2rf ادامه دارد...
🔸ایازی هم چنین در دی ماه 91، در همایشی که برای بزرگداشت مهندس بازرگان و آیت الله منتظری در کوآلالامپور برگزار شد، شرکت کرد، و در کنار شخصیت هایی مانند عبدالعلی بازرگان به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در این همایش، عملکرد آیت الله منتظری در دفاع از حقوق مخالفان خود را یک خصیصه‌ای والا‌تر از مداراجویی دانست و با ذکر خاطراتی مصمم بودن ایشان برای اعتراض به اعدامهای غیر قانونی تابستان ۱۳۶۷، او را در دفاع از حق مصمم توصیف کرد. ایازی همچنین دفاع آیت الله منتظری از حقوق بهایی‌ها را مثال زد که ایشان به خاطر رفتار غیر انسانی و اخلاقی با این قشر به آن اعتراض کرد. او این رفتار را نه فقط به خاطر خصلت مدارا جویانه که به خاطر دفاع از حقوق انسان‌ها دانست. yon.ir/7e9Au ادامه دارد....
🔸 ایازی هم چنین در حوادث فتنه 88 نیز حضوری فعال داشت. ادامه دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ایازی همچنین چندین بار با رسانه های ضد انقلاب مصاحبه داشته است که یکی از مهمترین آنها با شبکه من وتو بعد از فوت آقای هاشمی رفسنجانی میباشد.