eitaa logo
فتح فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
8.4هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
2.6هزار ویدیو
281 فایل
﷽ امام خامنه‌ای حفظه‌الله:عرصه فرهنگی عرصه جهاد است کانال رسمی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان @howzehfarhang 📩 ارتباط با ما: @Moavenattablighkh 📌 راه‌های ارتباطی با همکاران معاونت https://eitaa.com/howzehfarhang/20148
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 امام حسين عليه السلام: إعْلَمُوا أنَّ حَوَائِجَ النّاسِ إلَيْكُمْ مِنْ نِعَمِ اللّه ِ عَلَيْكُمْ فَلا تَمَلُّوا النَّعَمَ فَتَتَحَوَّلُ إلي غَيْرِكُمْ 🔰 بدانيد که نيازمندی های مردم به شما از نعمت های الهی بر شماست، پس، اين نعمت ها خسته نشوید؛ كه هر آینه به سوی دیگران سوق یابد. 📚 مستدرک الوسائل، ص ۳۶۹ ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
🌕 امام علی علیه السلام به فرزندش امام حسن علیه السّلام فرمود: پسرم چهار چیز از من یاد گیر (در خوبی ها)، و چهار چیز به خاطر بسپار (هشدارها)، که تا به آنها عمل می کنی زیان نبینی: 🌕 خوبی ها: 🔸 همانا ارزشمندترین بی نیازی عقل است. 🔸 و بزرگ ترین فقر بی خردی است. 🔸 و ترسناک ترین تنهایی خودپسندی است. 🔸 و گرامی ترین ارزش خانوادگی، اخلاق نیکوست. 🌕 هشدارها: 🔸 پسرم از دوستی با احمق بپرهیز، چرا که می خواهد به تو نفعی رساند امّا دچار زیانت می کند. 🔸 از دوستی با بخیل بپرهیز، زیرا آنچه را که سخت به آن نیاز داری از تو دریغ می دارد. 🔸 و از دوستی با بدکار بپرهیز، که با اندک بهایی تو را می فروشد. 🔸 و از دوستی با دروغگو بپرهیز، که او به سراب ماند: دور را به تو نزدیک، و نزدیک را دور می نمایاند. 📚 حکمت ۳۸ ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
🏴 چهارمین 🔰 ماجرای شهادت حضرت عبدالله بن الحسن به روایت (حفظه الله) 🔸 آن وقتى که حسین‌بن‌على علیه‌السّلام از اسب روى زمین افتاد، یعنى در آن لحظات آخر و اسب بى‌صاحب امام حسین به خیمه‌ها برگشت، و زن و بچه و اهل حرم فهمیدند که حادثه براى حضرت ابى‌عبدالله پیش آمده، خب هر کدام یک عکس‌العملى نشان دادند. 🔸 یک بچه‌ى یازده ساله‌اى بود که در آغوش امام حسین بزرگ شده بود؛ در حادثه‌ى کربلا ده سال از شهادت امام حسن مى‌گذشت، یعنى این بچه از یک سالگى در دامان عمو تربیت پیدا کرده بود و با عمو انس گرفته بود مثل پدر. 🔸 شاید به خاطر این‌که بچه‌ى یتیم بوده امام حسین از فرزندان خودش هم بیشتر به او محبت مى‌کرده. خب پیدا است که یک چنین محبتى چگونه این بچه را سراسیمه کرد وقتى فهمید که عمویش در وسط میدان روى زمین افتاده، با شتاب آمد و رسید بالاى سر أبى‌عبداللَّه آن‌طورى که نقل کردند و نوشتند. 🔸 هنگامى که این بچه رسید یکى از سربازان خبیث و قسى‌القلب ابن‌زیاد شمشیر را بلند کرده بود که بر بدن مجروح ابى‌عبدالله فرود بیاورد، این بچه در همین حال رسید که دید عمویش افتاده روى زمین و یک ظالمى هم شمشیر بلند کرده که فرود بیاورد، این بچه آنقدر ناراحت شد، آنقدر سراسیمه شد که این دستهاى کوچک خودش را بى‌اختیار جلوى شمشیر گرفت. 🔸 اما این کار موجب نشد که آن حیوان درنده شمشیر را فرود نیاورد. شمشیر را فرود آورد، دست این بچه قطع شد. 🔸 فریاد این بچه بلند شد، بنا کرد استغاثه کردن، اما این گرگ خونخوار به همین هم اکتفا نکرد، پشت سر این بچه رفت، بچه‌ى یازده ساله را روى زمین انداخت و او را به شهادت رساند. 🔸 این‌جا بود که امام حسین خیلى منقلب شد، کارى هم از او برنمى‌آید، در مقابل چشم او این عزیز دلش را، این یتیم برادرش را، این بچه‌ى یازده ساله را دارند مى‌کشند، این بود که این‌جا دست به دعا برداشت و از ته دل این مردم را نفرین کرد. صدا زد «اللّهم أمسک عنهم قطر السماء» خدایا باران رحمتت را بر این مردم حرام کن... 📆 ۶۴/۷/۵ ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
مصاحبه ۰۴۹.m4a
7.12M
🎙 ۴ 🏴 روز چهارم ماه محرم 🎤 حجة الاسلام و المسلمین مدیر مدرسه علمیه علیه‌السلام 🔸 موضوع: فلسفه قیام امام حسین علیه السلام ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
13990602_39468_1281k.mp3
13.13M
🎙 🎤صوت کامل سخنرانی (حفظه الله) در ارتباط تصویری با هیئت دولت 📆 ۹۹/۶/۲ ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔸 ⚠️ جلسه: ۱۵ 🔰 دوره آموزشی روش تحلیل سیاسی از منظر رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) 🎤 حجت الاسلام و المسلمین ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
🔰 مصرف گرایی بلای بزرگ جامعه 🔸 (حفظه الله): مصرف‌گرایی برای جامعه بلای بزرگی است. اسراف، روزبه‌روز شکافهای طبقاتی و شکاف بین فقیر و غنی را بیشتر و عمیقتر می‌کند. 🔸 یکی از چیزهایی که لازم است مردم برای خود وظیفه بدانند، اجتناب از اسراف است، دستگاههای مسؤولِ بخشهای مختلف دولتی، بخصوص دستگاههای تبلیغاتی و فرهنگی، به‌ویژه صدا و سیما باید وظیفه‌ی خود بدانند مردم را نه فقط به اسراف و مصرف‌گرایی و تجمّل‌گرایی سوق ندهند؛ بلکه در جهت عکس، مردم را به سمت قناعت، اکتفا و به اندازه‌ی لازم مصرف کردن و اجتناب از زیاده‌روی و اسراف دعوت کنند و سوق دهند. 🔸 مصرف‌گرایی، جامعه را از پای درمی‌آورد، جامعه‌ای که مصرف آن از تولیدش بیشتر باشد، در میدانهای مختلف شکست خواهد خورد، ما باید عادت کنیم مصرف خود را تعدیل و کم کنیم و از زیادیها بزنیم. ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
33.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🎬 : ۲ 🔸 🎤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
🔵 حجت الاسلام و المسلمین : سبك زندگی كه امروز در جوامع مختلف غالب شده و زندگی افراد مختلف را به شكل مشتركی در آورده است، كاملاً غربی بوده و مبتنی بر ايدئولوژی مادی غرب است. 🔵 غرب با صراحت اعلام می‌كند كه ايده‌ها و سبک زندگی خودشان مبتنی بر اين ايدئولوژی است و بر تمامی ايدئولوژی‌ها برتری دارد و بايد جهانی شود و هيچ ابائی در خصوص جهانی كردن آن ندارند. 🔵 امروز اگر ما بخواهيم از قرآن و روايات سبک زندگی اسلامی را دريافت كنيم، بايد در اين سطح فراگير و جامع كار كنيم، و نه تنها نبايد قانع به طرح الگوی جامع و فراگير باشيم بلكه بايد الگويی طراحی كنيم كه پاسخگوی هجوم تمدن مادی غرب باشد و خودمان رهبری سبک زندگی را مبتنی بر آموزه‌های اسلامی به صورتی فراگير و جهانی اتخاذ كنيم. 🔵 سبک زندگی غربی با قوای شیطان در روح انسان‌ها و جوامع امروز جاری است، که پس از تسخیر زندگی جوامع مختلف، تمدنی ظلمانی می‌سازد و از طرف دیگر سبک زندگی اسلامی از قوای روحانی نور نبی اکرم(ص) و ولایت ائمه اطهار(ع) برگرفته شده که پس از جاری شدن در ارواح انسان‌ها، حول آن نور بندگی و عبودیت شکل گرفته است. 🔵 در این صورت است که هر عملی در زندگی، توحیدی و الهی و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) می‌شود؛ ظهوری که به‌دنبال خود زندگی فراتمدنی در پیش دارد و این سبک زندگی تبدیل ولایت، توحید و نور به مدنیت اجتماعی است. ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 3⃣ ♻️ نکات اخلاقی در مورد زی طلبگی و کسب توفیق در کارها 🎤 آیت اللّه میرزا 🔰 توفیق در تحصیل 🌀 اگر طلبه می خواهد موفق شود، باید تمام همتش درس باشد و در کنار آن از تقوای الهی غافل نباشد، تقوا در کنار درس، نوری است به سوی سعادت دنیا و آخرت. 🌀 خداوند روز به روز به توفیق بنده ای که مطیع می باشد و هدفش خدمت است و مجدّ در تحصیل و تهذیب است می افزاید. 🌀 از آن جا که سکان هدایت جامعه به دست طلاب است اگر در فراگیری علوم کوتاهی کنند علاوه بر آن که مسئول خواهند بود، نمی توانند خدمات دینی مؤثر داشته باشند. ادامه دارد... ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
🔴 3⃣ 🔰 مراتب تحصیل اخلاق عملی از منظر (ره) ♻️ ساده زیستی و پرهیز از تشریفات 🔸 بکی از امور مهم این است که روحانیون باید ساده زندگی کنند، آن چیزی که روحانیت را پیش برده و تا حالا حفظ کرده، این است که ساده زندگی کردند، آنهایی که منشأ آثار بزرگ بودند، در زندگی ساده زندگی می کردند. 🔸 مسئله تشریفات حوزه و روحانیت است که دارد زیاد می شود، وقتی تشریفات زیاد شد، محتوا کنار می رود. 🔸 وقتی ساختمان، ماشین، دم و دستگاهها زیاد شد، محتوا کنار می رود، موجب می شود بنیه فقهی اسلام صدمه ببیند، واقعا نمی دانم با این وضع چه کنم. 🔸 این تشریفات اسباب می شود که روحانیت شکست بخورد، زندگی صاحب جواهر را با زندگی روحانیون امروز بسنجیم، خوب می فهمیم که چه ضربه ای به دست خودمان به خودمان می زنیم. ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
🔴 🔰 توصیه پنج گانه آیت الله به طلاب 🌀 طلّاب عزیز، تمام توان وتلاش خود را در سه ساحت «علم و عمل و عقلانیّت» به‌کار گیرند و در این مجاهدت و اهتمام خود، هیچ چیزی و هیچ کسی را جُزء خداوند تعالی در نظر نداشته باشند و با خلوص و اخلاص، این راه دشوار، ولی مبارک و سازنده را در پیش گیرند. 2⃣ فرصت جوانی را مغتنم بشمارند و با پرهیز از کسالت و بطالت، از همه فرصت‌های کوچک و بزرگ به نفع ارتقاءِ آن سه مؤلّفۀ مهم، استفاده و بهره‌برداری نمایند. 3⃣ برای اعتلاءِ اخلاق و ادب و متانت و آراسته شدن به منطق و فضائل الهی و تهذیب نفس و تزکیۀ روح که جوهرۀ اصلی همۀ معارف دینی و تعلیمات قرآن و عترت است، همواره در کوشش و تلاش علمی و عملی باشند و بدانند که عموم مردم، به اخلاق و رفتار علماء و حوزویان نظر می‌کنند و از آن تأثیر می‌پذیرند؛ و از این‌رو وظیفۀ ما، مراقبۀ دائمی در این جهات است. 4⃣ انس با قرآن و عترت و تدبّر در پیام‌های عالی مرتبۀ حیات‌بخش و انسان‌سازِ این دو ثقل ثقیل را هیچ‌گاه فراموش ننمایند. 5⃣ با فضاهای علمی جدید و مسائل دنیای روز به نحو صحیح آشنا باشند و قدرت پاسخ‌گویی به شبهات نظری و مشکلات عملی جهان معاصر را در خود ایجاد نمایند. 👈 اگر به این پنج نکته، التزام و تعهّد کامل داشته باشند، ان‌شاءالله با فضل و توفیق خداوند سبحان، به عناصری مفید برای جامعه اسلامی تبدیل خواهند شد و به رسالت خطیر خود عمل خواهند کرد. ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۱ (عج) 🎤 حجت الاسلام و المسلمین 🔸 موضوع: محوریت آیات سوره فجر ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 (حفظه الله): باید قدرتِ دید حقایق سیاسی در مردم به وجود آید تا در برخورد با جریان‌ها و حوادث سیاسی گیج نباشند. 🔵 اگر مردم قدرت تحلیل داشته باشند، این مملکت و انقلاب را بیمه و تضمین می‌کنند. 🔵 هر حادثه‌ ای که در جایی به وجود می‌آید، مردم باید بتوانند دور و بر حادثه را یک خرده نگاه کنند و بفهمند قضیه چیست. این، واقعاً خیلی مهم است، ما الان متأسفانه این را نداریم و یا کم داریم. 📆 ۱۳۶۸/۱۰/۱۲ ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
🔰 طلاب برای ارتقای بینش و بصیرت خود و جامعه تلاش کنند. 🌕 آیت الله : یک طلبه موفق افزون بر ارتقای بینش علمی و سطح دانش خود باید تهذیب نفس و تزکیه اخلاقی را دارا باشد و این امر مهم را در خود تقویت کند. 🌕 طلبه ها باید ضرورت ها را در دوران طلبگی شناخته و فرصت ها و زمینه های پیش رو را غنیمت شمرده و از آن به شکل درست و صحیح استفاده کنند. 🌕 طلبه ای در مسیر علم و تحصیل موفق است که هم خود را شناخته و هم آنچه را که آموخته در مسیر صحیح بتواند نهایت استفاده را از آن داشته باشد و به آن عمل کند تا به صورت شایسته بتواند پیام دین را به جامعه انتفال دهد و پاسخگوی شبهات دینی باشد. 🌕 طلبه های جوان باید حرمت اساتید خود را حفظ کنند تا در آینده نتیجه آن را ببینند و عاقبت بخیر شوند. 🌕 جامعه روحانیت خاستگاه انقلاب به شمار می آید و چشم دنیا به روحانیت و طلاب دوخته شده است. 🌕 طلبه ها باید برای ارتقای سطح علمی و بینش و بصیرت خود تلاش کنند و خالصانه در این مسیر گام بردارند و به دنبال پست و مقام نباشند. ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
📖 «سفر با کشتی نجات، زندگی به سبک امام حسین علیه السلام» ✍🏼 عشق به امام حسین (ع) نشانه می خواهد و مهم ترین نشانه عشق، معرفت است، بیایید حسین(ع) را بشناسیم و گریستن بر او را با نگریستن به او همراه کنیم، هنگامی که مراسم تمام شد، قصه حسین (ع) برای ما تمام نشود. امام حسین (ع) قیام کرد تا ما تغییر کنیم و صالح شویم. حسین (ع) «درس بزرگ انسانیت» است. 🔸حجت الاسلام والمسلمین در معرفی اثر خود می گوید: در این کتاب، الگو بودن امام حسین (ع) را نشان داده ام و ازاین رو در آن چندان مطلبی از مقتل و سوگواری دیده نمی شود. 🔸اگر بتوانیم درسهایی که از امام حسین (ع) [در رفتار و سیره اش و در گفتارش] می‌گیریم نشان دهیم، می توانیم اثبات کنیم که امام حسین (ع) برای انسان امروز و برای همیشه زنده است 📖 مرور اجمالی کتاب: ◀️ در این کتاب ۱۱۲ درس زندگی آمده که تماماً از کلمات خود حضرت است. ◀️ این سفر منزل به منزل است: منزل اول، منزل دوم و منزل سوم که مهمترین منزل است: منزل صفات اباعبدالله (ع). ◀️ در لابلای متن، داستانهای زیبایی درباره امام حسین (ع) خصوصاً شخصیت ایشان نقل شده است. ◀️ در خلال صفحات کتاب، مجموعه اشعاری مربوط به مقام امام آمده است. 📚 کتاب «سفر با کشتی نجات» در ۲۴۸صفحه در قطع رقعی توسط نشر تیماس چاپ شده است. 📖 دسترسی به متن این کتاب، در : 🌐 https://eitaa.com/khaliferahman/276 ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
حجه الاسلام شنوایی روضه عبدالله بن حسن.mp3
7.61M
🎙 ۵ ▪️عزای حسینی▪️ ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۵ 🏴 پنجمین شب ماه محرم 🎤 حجة الاسلام و المسلمین مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو ▪️سلوک نورانی در مکتب سلیمانی ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 پاداش عبادت حقيقى خداوند 🌷 امام حسین علیه السلام: «مَنْ عَبَدَ اللّهَ حَقّ عِبَادَتِهِ آتاهُ اللّهُ فَوْقَ اَمَانِيهِ وَ كِفَايَتِهِ». 🌷 امام حسين (ع) فرمود: «هركس حق معبوديت خدا را به‏جا آورد، خداوند بيش از حدّ انتظار و كفايتش به او عطا مى‏ كند». 📚 بحار الانوار، ج ۶۸، ص ۱۸۴، ح۴۴ ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
🌕  لاَ قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ  إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ. 🌕 عمل مستحب انسان را به خدا نزديک نمي‏گرداند اگر به واجب زيان رساند. 📚 حکمت ۳۹ ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
🏴 پنجمین 🔰 ماجرای شهادت حضرت قاسم بن الحسن به روایت امام خامنه ای(حفظه الله) 🔸 یکى از این قضایا، قضیه‌ى به میدان رفتن «قاسم‌بن‌الحسن» است که صحنه‌ى بسیار عجیبى است. قاسم‌بن‌الحسن علیه‌الصلاةوالسلام یکى از جوانان کم سالِ دستگاهِ امام حسین است. 🔸 نوجوانى است که «لم یبلغ الحلم»؛ هنوز به حد بلوغ و تکلیف نرسیده بوده است. 🔸 در شب عاشورا، وقتى که امام حسین علیه‌السلام فرمود که این حادثه اتفاق خواهد افتاد و همه کشته خواهند شد و گفت شما بروید و اصحاب قبول نکردند که بروند، این نوجوان سیزده، چهارده ساله عرض کرد: عمو جان! آیا من هم در میدان به شهادت خواهم رسید؟ امام حسین خواست که این نوجوان را آزمایش کند، به تعبیر ما، فرمود: عزیزم! کشته شدن در ذائقه‌ى تو چگونه است؟ گفت «احلى من العسل»؛ از عسل شیرینتر است. 🔸 حالا روز عاشورا که شد، این نوجوان پیش عمو آمد. در این مقتل این‌گونه ذکر مى‌کند: «قال الراوى: و خرج غلام». آن‌جا راویانى بودند که ماجراها را مى‌نوشتند و ثبت مى‌کردند. چند نفرند که قضایا از قول آنها نقل مى‌شود. 🔸از قول یکى از آنها نقل مى‌کند و مى‌گوید: همین‌طور که نگاه مى‌کردیم، ناگهان دیدیم از طرف خیمه‌هاى ابى‌عبداللَه، پسر نوجوانى بیرون آمد: «کان وجهه شقة قمر»؛ چهره‌اش مثل پاره‌ى ماه مى‌درخشید. «فجعل یقاتل»؛ آمد و مشغول جنگیدن شد. 🔸 «فضربه ابن فضیل العضدى على رأسه فطلقه»؛ ضربه، فرق این جوان را شکافت. «فوقع الغلام لوجهه»؛ پسرک با صورت روى زمین افتاد. «وصاح یا عماه»؛ فریادش بلند شد که عموجان. «فجل الحسین علیه‌السلام کما یجل الصقر». به این خصوصیات و زیباییهاى تعبیر دقت کنید! صقر، یعنى بازِ شکارى. مى‌گوید حسین علیه‌السلام مثل بازِ شکارى، خودش را بالاى سر این نوجوان رساند. «ثم شد شدة لیث اغضب». شد، به معناى حمله کردن است. مى‌گوید مثل شیر خشمگین حمله کرد. 🔸 «فضرب ابن‌فضیل بالسیف»؛ اول که آن قاتل را با یک شمشیر زد و به زمین انداخت. عده‌اى آمدند تا این قاتل را نجات دهند؛ اما حضرت به همه‌ى آنها حمله کرد. 🔸جنگ عظیمى در همان دور و برِ بدن «قاسم‌بن‌الحسن»، به راه افتاد. آمدند جنگیدند؛ اما حضرت آنها را پس زد. تمام محوطه را گرد و غبار میدان فراگرفت. 🔸 راوى مى‌گوید: «و انجلت الغبر»؛ بعد از لحظاتى گرد و غبار فرو نشست. این منظره را که تصویر مى‌کند، قلب انسان را خیلى مى‌سوزاند: «فرأیت الحسین علیه‌السلام» : من نگاه کردم، حسین‌بن‌على علیه‌السلام را در آن‌جا دیدم. «قائماً على رأس الغلام»؛ امام حسین بالاى سر این نوجوان ایستاده است و دارد با حسرت به او نگاه مى‌کند. «و هو یبحث برجلیه»؛ آن نوجوان هم با پاهایش زمین را مى‌شکافد؛ یعنى در حال جان دادن است و پا را تکان مى‌دهد. 🔸 «والحسین علیه‌السلام یقول: بُعداً لقوم قتلوک»؛ کسانى که تو را به قتل رساندند، از رحمت خدا دور باشند... ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯
مصاحبه ۰۵۰.m4a
7.95M
🎙 ۵ 🏴 روز پنجم ماه محرم 🎤 حجة الاسلام و المسلمین مدیر مدرسه علمیه علیه‌السلام 🔸 موضوع: فلسفه قیام امام حسین علیه السلام ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🖤🍃❀┅┅┅┅╯