eitaa logo
فتح فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
8.8هزار دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
287 فایل
﷽ امام خامنه‌ای حفظه‌الله:عرصه فرهنگی عرصه جهاد است کانال رسمی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان @howzehfarhang 📩 ارتباط با ما: @Moavenattablighkh 📩 نشر گزارش و تولید محتوا @Abdolhoosein
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️ زیارت حضرت معصومه(س) 💐 عَنْ عَلِیِّ بْنِ موسَی الرِّضَا(ع) قَالَ: یا سَعْدُ عِنْدَکمْ لَنَا قَبْرٌ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاک قَبْرُ فاطِمَةَ بنْتِ موسَی(ع) قَالَ نَعَمْ مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ؛ 💐 ای سعد! ما را قبری نزد شما هست؟ عرض کردم: فدایت گردم، منظورتان حضرت فاطمه دختر موسی بن جعفر است؟ فرمود: بله، هر کسی او را در حالی که به حقش آشناست، زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود. 📚 بحارالانوار ج ۴۸، ص ۳۱۶ 🌸 ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم گرامی باد. 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
🌕 وَ سَمِعَ رَجُلًا يَقُولُ "إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ"، فَقَالَ (علیه السلام): إِنَّ قَوْلَنَا "إِنَّا لِلَّهِ" إِقْرَارٌ عَلَى أَنْفُسِنَا بِالْمُلْكِ، وَ قَوْلَنَا "وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ" إِقْرَارٌ عَلَى أَنْفُسِنَا بِالْهُلْكِ 🌕 شنيد كه شخصى گفت: إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ، اين سخن ما كه مى گوييم «ما همه از آن خداييم» اقرارى است به بندگى، و اينكه مى گوييم «بازگشت ما به سوى او است» اعترافى است به نابودى خويش. 📚 حکمت ۹۹ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجت الاسلام فاطمی نیا، صحیفه ۷.mp3
8.85M
🎙 ⚠️ ۷ 🎤 حجت الاسلام و المسلمین 🔸 سیری در 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
📣 ♻️ معرفي برترين هاي مسابقه كتابخواني شاخص 🔸 در دو بخش استكبار ستيزي و مذاكره با آمريكا ✅ معاونت فرهنگي اجتماعي سياسي حوزه علميه خراسان 🆔https://eitaa.com/joinchat/318570546Cfefd8d7209
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ♻️ وظیفه ما در برابر سخن چین 🍁 حجت الاسلام و المسلمین : شهید ثانی می فرماید، اگر کسی پیش شما سخن چینی کرد، شما پنج وظیفه دارید: ❶ اولین وظیفه این است که حرف هایش را نپذیرید، «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا» اى كسانى كه ايمان آورده ايد، اگر فاسقى برايتان خبرى آورد، نيك وارسى كنيد. الحجرات/۶ ❷ وظیفه دوم، او را نهی کنید. چرا؟ چون قرآن می فرماید: «یَنهَوْنَ عَنِ المُنکَرِ» از بدی ها نهی می کنند. ❸ وظیفه سوم، سوءظن نسبت به کسی که پشت سرش صحبت کرده پیدا نکنید. چون قرآن می فرماید: «اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا.. » از بسيارى از گمانها بپرهيزيد كه پاره اى از گمانها گناه است و جاسوسى مكنيد. ❹ چهارمین وظیفه، در مورد صحبتش تجسس نکنید. چون قرآن می فرماید: «لَا تَجَسَّسُوا...» ❺ پنجمین وظیفه، حرف هایش را نقل نکنید، چون قرآن می فرماید: «اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا» متّقی و خدا ترس باشید و همیشه به حقّ و صواب سخن گویید. 👈 اگر کسی واقعا در مقابل چنین شخصی به این صورت بایستد، دیگر در مقابلتان سخن چینی نمی کند. 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
🔴 ⚠️ 1⃣ ♻️ غفلت از مرگ 💦 حجت الاسلام و المسلمین : واقعا کسي ضمانت نداده که ما تا پيري برسيم و در جواني نمي ميريم، کسي به ما چنين تضميني نداده است، رابطه ي حضرت عزرائيل با گرفتن جان ما، يک رابطه ي دفعي و آني است. 💦 ما در دنيايي زندگي مي کنيم که همه چيز تدريجي است و عالم مادي همين است. وقتي مي خواهد باران بيايد ، قبل از آن هوا ابري مي شود و صداي رعد و برق مي آيد. قبل از آمدن شب و روز نشانه هايي است. ما به امور تدريجي و زماني عادت کرده ايم و فکر مي کنيم که حضرت عزرائيل هم با سر و صدا و نشانه مي آيد و جان ما را مي گيرد. 💦 مثلا فکر مي کنيم که اول بايد يک پيري يا بيماري بيايد بعد حضرت عزرائيل بيايد، حضرت عزرائيل موجود مجرد است نه مادي و جان ما را هم که مي خواهد بگيرد مجرد است. 💦 رابطه ي حضرت عزرائيل با جان ما رابطه ي آني و دفعي است نه تدريجي، شبيه اراده کردن شماست! براي اراده کردن که مي خواهد در جان شما اتفاق بيفتد زمان برنمي دارد، همين که اراده بکنيد که آب بخوريد، اين اراده آني است البته ممکن است براي اينکه بخواهيد حرکت کنيد و ليوان آب را برداريد زماني طول بکشد چون بدن مادي است ولي اراده در جان شما آني مي آيد. 💦 وقتي اجل فرا برسد پير و جوان ندارد، حضرت امير در شعري مي فرمايد: که مرگ ناگهان مي رسد. آيت الله اراکي اشک مي ريخت و اين ابيات اميرالمومنين را مي خواند: اي کسي که مشغول شدي و غافل شدي از مرگ، مرگ ناگهان مي رسد. 💦 کسي نبايد خودش را ايمن از مرگ بداند و بايد هميشه آماده باشد، به آيت الله شيرازي در کربلا گفتند که اگر يقين داشته باشيد که يک هفته ي ديگر مرگ شما فرا مي رسد چه کار مي کنيد؟ گفت همان کاري که تابحال مي کردم يعني از جواني حواسش بوده است. 💦 پس اولا کسي ايمن نيست و ثانيا جوان بايد دنبال اين مباحث باشد، براي اينکه از همان اول فرصت ها را بدست بياورد و فرصت سوزي نکند، چون وقتي سني از او مي گذرد ديگر نمي تواند کاري بکند و به گذشته اش با حسرت نگاه مي کند. 👈 ادامه دارد... 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔸 ⚠️ جلسه: ۱۹ 🔰 دوره آموزشی تحریف از دیروز تا امروز 🎤 حجت الاسلام و المسلمین 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
سیره-نبی-اعظم-سید-علی-خامنه-ای.pdf
1.4M
📝 📚 سیره نبی اعظم(ص) در کلام امام خامنه ای(حفظه الله) 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ┄┅┅┅┅❀🌸❀┅┅┅┅┄ https://eitaa.com/joinchat/4092067873Cd2b9de633c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ معافیت از سؤال قبر 💐 سئل النّبی صلی الله علیه و آله: مابال المومنین یفتنون فی قبورهم الّا الشّهید؟ فقال: کفی ببارقه السّیوف علی راسه فتنهً. 💐 از پیامبر اکرم (ص) سؤال شد: چگونه است که همه مؤمنین در قبر مورد سؤال و امتحان قرار می‌گیرند؛ مگر ؟ حضرت فرمود: امتحانی که در زیر برق شمشیر داده است، برای او کافی است. 📚 کنز المعال، ج ۴، ص ۴۰۷، حدیث ۱۱۱۳۸ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
🌕 وَ مَدَحَهُ قَوْمٌ فِي وَجْهِهِ، فَقَالَ (علیه السلام): اللَّهُمَّ إِنَّكَ أَعْلَمُ بِي مِنْ نَفْسِي، وَ أَنَا أَعْلَمُ بِنَفْسِي مِنْهُمْ؛ اللَّهُمَّ [اجْعَلْنِي] اجْعَلْنَا خَيْراً مِمَّا يَظُنُّونَ، وَ اغْفِرْ [لِي] لَنَا مَا لَا يَعْلَمُونَ. 🌕 آنگاه كه گروهى او را ستايش كردند فرمود: بار خدايا تو مرا از خودم بهتر مى شناسى، و من خود را بيشتر از آنان مى شناسم، خدايا مرا از آنچه اينان مى پندارند، نيكوتر قرار ده، و آنچه را كه نمى دانند بيامرز. 📚 حکمت ۱۰۰ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر حمد جلسه ۲۸ جوادی آملی.mp3
15.69M
🎙 ⚠️جلسه ۲۸ 🔸 درس 🔸 سوره مبارکه 🔸 مفسر: علامه 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فتح فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
🎙#صوتی ⚠️جلسه ۲۸ 🔸 درس #تفسیر 🔸 سوره مبارکه #حمد 🔸 مفسر: علامه #جوادی_آملی 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِو
📚 خلاصه سوره مبارکه ⚠️ جلسه: ۲۸ 🔰 صراط در قرآن به دو شخص استناد پیدا کرده است: 1⃣ به خداوند: گوید صراط الله، توجیهش این است که این توسط خدا ایجاد شده و به سوی خداست. 2⃣ به انسان مومن: گوید صراط الذین انعمت علیهم، یعنی این صراط همان سالک است و سالک است که صراط را می سازد. 🔸 صراط و راه، بالقوه است. سالک و راهی، با حرکت کردن و رفتن، این صراط را به فعلیت میرساند، لذا چون سالک، راه را به فعلیت میرساند، راه به سالک استناد دارد و گویند سبیل المومنین، مانند میوه که با سیر و حرکت خود، رنگ و طعم را تولید کرده و میگوییم سیب خوش طعم و معطر. 🔸 در اخلاق هم همینطور است، عدالت از ابتدا موجود نبوده که انسان بخواهد وارد آن شده و عادل شود بلکه انسان با حرکت خود، عدالت را می آفریند و با آن متصف و شناخته میشود. 🔸 دین از ابتدا موجود نبوده است و تنها یک سری دستورات است، انسان یکی سری دستورات را یاد گرفته و با عمل خود، دین را عینیت می بخشد و با او متحد میشود تا مومن گردد. 🔸 لذا کسی که کاملا طبق دستورات حرکت کند خود میشود «صراط مستقیم» پس راه، جدای از رونده نیست و به همین جهت معصومین گفته اند «نحن صراط المستقیم» 🔸 در آخرت، انسان چیزی را میگوید و عمل میکند که در دنیا بدان عادت کرده است لذا اگر کار بدی کرده و عادت به دروغگویی دارد در آنجا نیز حاشا میکند اما آنجا عملش در یک کاغذ ثبت نشده بلکه در روح و نفسش نقش بسته است و عیناً به او نشان میدهند، لذا اعضایش علیهش شهادت می دهند و او همه چیز را بیاد آورده و نمیتواند انکار کند. 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ⚠️ 1⃣ ♻️ چرا در عبادتهايمان سستی به خرج مي دهيم؟ 🎤 حجت الاسلام و المسلمین 1⃣ سستي والدين 🔸 در قرآن کریم داريم حضرت اسماعيل خانواده اش را به نماز دعوت مي کرد، سستي والدين به اين معنا نيست که صبح بالاي سر بچه هايشان بيايند و با فرياد بچه هايشان را براي نماز بيدار کنند، منش و رفتار مهم است. 🔸 مي گويند خود شهيد بهشتي نماز شب مي خواند و کسي را هم بلند نمي کرد و هنگام اذان در حياط اذان مي گفت تا بچه ها از خواب بيدار بشوند و نماز بخوانند. 🔸 عملکرد پدر مهم است، وقتي يک پدر در خانه رعايت عملکرد ديني را نميکند، مادري لااُبالي گري مي کند، حالا نماز هم بخواند، خوب بچه مي گويد تو که دروغ مي گويي و با مادر هم بدرفتار ميکني، خودبخود يک انفکاکي بين آموزه هاي ديني پيدا مي شود، دچار تضاد مي شوند. 🔸 داريم کسانيکه دعا ماه رجب را هم مي خواند ولي در خانه بداخلاقي و بد دهاني ميکند، رفتار والدين، تعامل و برخوردشان باعث سستي فرزندان در عبادت می شود. 🔸 صاحب بن عُباد از وزراء آل بويه بوده و تاليفاتي هم دارد، ايشان خيلي مهمان نواز بودندگاهي در ماه رمضان هزار نفر را افطاري مي داد، از او پرسيدند: از کجا اين قدر سخي بار آمدي؟ گفت: من از بچگي مادرم يک دينار به من مي داد و مي گفت: اين را زير رخت خوابت بگذار، صبح که به مسجد يعني محل درس آن زمان، مي روي سر راهت، اولين فقير را که ديدي ، اين را به او بده، و اين براي من عادت شد، حتي وزير هم که شده بود، همين کار را مي کرد. 🔸 ما بايد عبادت فرزندانمان را روشمند و نهادينه بکنيم، اين به خانواده ها بر مي گردد. 👈 ادامه دارد... 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فتح فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
🔴 #اخلاقی ⚠️ #یاد_مرگ 1⃣ ♻️ غفلت از مرگ 💦 حجت الاسلام و المسلمین #عالی: واقعا کسي ضمانت نداده که م
🔴 ⚠️ 2⃣ ♻️ یاد مرگ عامل اصلی تربیت 💦 حجت الاسلام و المسلمین : هيچ عاملي از نظر تربيتي و رشد و اهميت ياد مرگ، سازنده و مربي نيست. 💦 چه چيزي در هشت سال دفاع مقدس باعث شده بود که اين قدر فداکاري، اخلاق خوب، گذشت، ايثار، صميميت و رعايت حقوق در بين جمع ايجاد بشود؟ زيرا آنها خودشان را دائما در معرض مرگ مي ديدند. 💦 کسي که خودش را دائم در معرض مرگ ببيند طبيعي است که سبک بال و سبک بار است، در واقع شان دنيا را به اندازه آن مي بيند نه بيشتر؛ ودر مقابل ابديت دنيا را خيلي جدي نمي گيرد که بخاطر آن حرص بزند، با ديگران درگير بشود و به ديگران ظلم بکند. 💦 او مي داند از پس امروز فردايي هست که اعمال و اخلاقش مجسم مي شود. 💦 من در باطن خودم اخلاقياتي دارم، حسد، کينه، سوءظن و بدبيني باعث شده که روح من تنگ بشود، چه بسا اين تنگي ها که در باطن من است زندگي آخرتي من را تنگ بکند، وقتي من اين چيزها را بدانم طبيعي است که رفتار خودم را عوض مي کنم. 💦 در جبهه اين اتفاق افتاده بود و آنها بدون هيچ تعلقي سرباز خدا و ولي خدا شده بودند، تا کسي مشکل خودش را با مسئله ي مرگ حل نکند نمي تواند سرباز خوبي براي خدا و ولي او باشد. 💦 در جنگ تبوک پيامبر فراخواني داد که نيروها جمع بشوند تا به سمت تبوک بروند، تبوک ششصد کيلومتر با مدينه فاصله داشت، و آنها مي خواستند که با روم مقابله بکنند، تابستان بود، عده اي شروع به بهانه جويي کردند که هوا گرم است و ممکن است که چشم ما به دختر مسحيان بيفتد و ما تحريک بشويم 💦 آيه نازل شد وتعبيرش اين بود، آيا به زندگي دنيايي راضي شديد و سنگين بار شده ايد؟ همين سنگين باري باعث شد که آنها جواب رسول خدا را ندهند. 💦 در وصف ياران ولي عصر داريم که آنها تمناي شهادت دارند، يعني تعلقات ندارند، معنايش اين است که آنها سبک بار هستند نه اينکه الان مي خواهند شهيد بشون، ياد مرگ است که اين سبک بالي را بوجود مي آورد. 👈 ادامه دارد... 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
🔴 ♻️ ذکر قیمتی 🎤 راوی: حجت الاسلام والمسلمین علی 🍁 یک سفر که ایشان مشهد تشریف داشتند، خدا توفیقی به ما داد خدمت ایشان مشرف شدیم. به ایشان گفتم: آقا می شود یک ذکری به ما بدید که دائمی باشد، خیلی بزرگ باشد. 🍁 من فکر کردم ایشان یک دعاهای خیلی طویل و طولانی را میفرمایند، فرمودند: «در قبال این ذکری که من دارم به شما می دهم اگر تمام گنج های عالم را جمع کنید بیاورید، بروید داخل کوه ها هر چه جواهر وجود دارد جمع کنید، بروید در دریاها هر چه مروارید وجود دارد جمع کنید با این ذکری که به شما می دهم برابری نمی کند». 🍁 گفتم: آقا بفرمایید چه ذکری هست که اینقدر با همه جواهرات دنیا برابری نمی کند؟ ایشان فرمودند: «، استغفار، استغفار؛ اگر بدانید چه هست این استغفار! چه گنج هایی در این ذکر استغفار نهفته هست! باید بیابید که این استغفار چیست». 🍁 ایشان فرمودند: «زبانتان وقتی به ذکر استغفار باز می شود، در حقیقت موانع همه بر طرف می شود و حوائج‌تان هم برآورده می‌شود. اصلاً استغفار صیقل دهنده روح است، شما را نزدیک می کند به خدا». 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
🔴 ♻️ تاثیر گناه اجتماعی 🔸 حجت الاسلام و المسلمین شیخ جعفر : ما خيلي بايد مواظبت کنيم در اعمال و رفتارمان، انسان اگر کافر باشد حق حيات دارد، قوم شعيب، از اين جهت که اينها فقط کافر بودند، عذاب نشدند؛ همین طور عذاب قوم لوط... 🔸 عملکرد قوم لوط، آنها را زمين زد و مستحق عذاب کرد، قبل از اينکه مسلمان يا غير مسلمان مطرح باشد، اخلاق خوب و اخلاق بد، در زندگي انسان مؤثر است. 🔸 اينکه بنده يک تسبيح دستم بگيرم و بچرخانم و هر کاري مي خواهم بکنم، چنين چيزي نداريم. انسان بايد در يک مداري، در يک چهارچوب استانداردي، برنامه هاي اخلاقي و تربيتي خودش و حتي جامعه اش را پیش ببرد. 🔸 گاهي يک جامعه زمين مي خورد در اثر بي رحمي. گاهي يک مديريت غلط در کشور چه در بخش بانک داري چه در بخش هاي ديگر، رزق مردم را آلوده می کند و جامعه را مستحق بلا مي کند و گاهي توجه به بعضي ابعاد و زواياي اخلاقي، يک انسان و يک جامعه را نجات می‌دهد. 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
🔴 ♻️ ادب با خدا 🌻 علامه : ادب با خدا، عبارت است از اقتداى به آداب الهى و پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم و اهل بیت پاکش؛ که همان عمل به طاعت خداوند عزوجل است و نیز حمد و سپاس او در شدت و گشایش و صبر بر بلا. 🌻 از این رو، ایوب علیه السلام خطاب به خدایش گفت "ُأَنِّي مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمينَ" (انبیاء/۸۳) حضرت ایوب در این دعا ادب را از دو جهت نگاه داشته است: 1⃣ اول این که نگفته است خدایا! تو مرا به بلا انداخته اى، بلکه مى گوید: مرا بیمار و سختى رسیده است. 2⃣ دیگر این که نگفته است بر من رحم نما! بلکه خود را در معرض رحمتش قرار داده و گفته است تو از همه مهربانان عالم برترى، او چنین گوید، تا مرتبه صبر را حفظ نماید. 📚 رساله لقاءالله، ص ۱۹۴ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ کم‌بهره‌ترین مردم از نعمت راحتی 💐 وَ قَالَ الحسن بن علی(ع): أَقَلُّ النَّاسِ رَاحَةً الْحَقُودُ. 💐 امام حسن عسکری(ع) فرمود: کم ‌بهره‌ترین مردم از نعمت راحتی، انسان است. 📚 تحف‌العقول، ص۴۸۸ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
🌕 لَا يَسْتَقِيمُ قَضَاءُ الْحَوَائِجِ إِلَّا بِثَلَاثٍ: بِاسْتِصْغَارِهَا لِتَعْظُمَ، وَ بِاسْتِكْتَامِهَا لِتَظْهَرَ، وَ بِتَعْجِيلِهَا لِتَهْنُؤَ. 🌕 بر آوردن نيازهاى مردم پايدار نيست مگر به سه چيز، كوچك شمردن آن تا خود بزرگ نمايد، پنهان داشتن آن تا خود آشكار شود، و شتاب در بر آوردن آن، تا گوارا باشد. 📚 حکمت ۱۰۱ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_307427952.mp3
21.71M
🎙 ⚠️ جلسه ۳۱ 🎤 واعظ: آیت الله 🌷 موضوع: انسان شناسی در قرآن 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ علامه امینی رحمه الله علیه یکی از علمای ربانی و فقهای متقی و محققان برجسته عصر خود بود که پس از سالها تحصیل و تحقیق و پژوهش با سخنرانی و تالیفات خود از دین اسلام و مذهب تشیع دفاع کرد. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
فتح فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
#سیره_علما ♻️ علامه امینی رحمه الله علیه یکی از علمای ربانی و فقهای متقی و محققان برجسته عصر خود بو
♻️ علامه امینی در مدرسه نواب 🌕 علامه امینی كه به مشهد مشرف شدند، از ایشان برای منبر رفتن در مدرسه نواب دعوت كردند، قرار شد كه آن پژوهشگر بزرگ اهل بیت سلام الله علیهم، ده روز برای خواص و عوام سخنرانی كند. 🔴 پیدا بود كه چنین مجلسی در نوع خود، مجلسی بی نظیر خواهد بود، جمعیت آن قدر زیاد بود كه بالا خیابان تا چهارراه نادری بسته شده بود. در آن ساعت ها، از دو طر ف خیابان نادری، هیچ اتومبیلی تردد نداشت. 🔵 مردم نه تنها محوطه مدرسه نواب را پر كرده بودند، بلکه در پیاده روها و خیابان نشسته و یا ایستاده بودند. 🌕 علما و فضلا و حتی مراجع تقلید آن وقت خراسان پای منبر علامه امینی آمده بودند. 🔴 تا آن جا كه به یادم مانده است، غیر از آیت الله میلانی، آیت الله میرزا احمد كفایی آقازاده آخوند ملامحمدكاظم خراسانی و آیت الله فقیه سبزواری و آیت الله آقا شیخ كاظم دامغانی در آن مجلس حضور داشتند. 🔵 علامه كه منبر رفتند، خطاب به حضار مجلس شکوهمند آن روز خراسان چنین فرمودند: من برای كار تألیف و تحقیق پیرامون مسأله غدیر، به هندوستان سفر كردم و چهار سال در آن سرزمین رحل اقامت افکندم. گمان نمی كنم كتابخانه ای در شهرهای هند باشد كه من برای جست وجوی علمی ام بدان جا نرفته باشم، عشق و جدیت در عرصه غدیرشناسی، سبب شده بود كه چندان فرصتی برای خوابیدن نداشته باشم. در شبانه روز، شاید یکی دو ساعت مجال خوابیدن داشتم. 🌕 همان ساعت های اندك هم، به گونه ای نبود كه بتوان آن را خواب كامل به حساب آورد، زیرا یکسر در حال خواب و بیدار بودم و ذهنم مشغول كار گسترده ای بود كه می باید چند گروه، آن را به انجام می رسانیدند. 🔴 بعد از چهارسال اقامت در شهرهای مختلف هند، به دهلی نو آمدم و بلیت هواپیما تهیه كردم تا به ایران بازگردم. آن روز پرواز ما دو سه ساعت تأخیر داشت. 🔵 آن روز، آیت الله میلانی پای منبر نشسته بودند؛ طوری كه علامه امینی و ایشان، چهره به چهره یکدیگر بودند، مرحوم علامه كه از تأخیر در پرواز به ایران، سخن می گفت، ناگهان حضار را به وادی دیگری برد كه تصور آن را نداشتند. 🌕 علامه امینی، رو به آیت الله میلانی كرد و با همان لهجه تركی اش فرمود: حضرت آیت الله میلانی! آن روز پیش خود گفتم؛ حالا كه خبری از هواپیما نیست، دو سه ساعت بخوابم تا كمبود خوابم را جبران كنم؛ همین كه خوابم برد، در عالم رؤیا چیزی دیدم كه تا حالا هرگز آن را مشاهده نکرده بودم. 🔴 واقعه دیدم! واقعه قیامت را لب های مردم كه همه جای صحرای محشر را پر كرده اند، از تشنگی خشکیده است. كاش تشنه بودند، همه سرگردان بودند و سرها و چشم ها به این سو و آن سو چرخانیده می شدند. حالا تشنگی و سرگردانی دیگران به من سرایت كرده بود، در آن گرمای جانکاه تشنگی چنان بر من غالب شد كه طاقتم تمام شد. 🔵 من كه حال در میان مردم بودم، همراه آنها به هر سو روان می شدم تا به آب دست پیدا كنم. به هر سمت كه شتابان می رفتیم، جز سراب نبود و در حالی كه تشنگی بیشتر آزارمان می داد، سر جای خودمان باز می گشتیم و حیران و نگران می ماندیم، آن ساعت، اضطراب، خرد و كلان خلق را در برگرفته بود. 🌕 ناگهان سرابی و دیوار بلندی نمایان شد. مردم آن جا را دیده بودند كه خیره شده بودند. آن ها ناگاه به آن سمت هجوم بردند؛ طوری كه مرا همراه خودشان بردند 🔴 پیش خودم گفتم: حتماً این جا آب پیدا می شود. برگ سبز علامت آب است نه علامت سراب، حالا می توانم نزدیکتر بروم و تشنگی ام را برطرف كنم، قدم به قدم جلو رفتم تا این كه به جایی نزدیك شدم كه دروازه بسیار بزرگی آشکار شد. 🔵 وقتی نمای آن دیوار بلند و دروازه بسیار بزرگ را دیدم، یاد بناهای تاریخی افتادم كه در جاده ها برای كاروان ها و مسافر ساخته اند. 🔴 درست، وسط آن در بزرگ، مثل درهای بزرگ تیمچه های قدیمی، درب كوتاهی بود كه انگار برای رفت و آمد مردم قرار داده بودند. 🔵 دو سوی آن در كوچك، دو نگهبان بودند كه به هر كس اجازه وارد شدن به آن محوطه بسیار بزرگ را نمی دادند، حالا جمعیت برای رسیدن به آن، سخت هجوم آوردند و می خواهند از آن جا، یکی یکی داخل بروند و سیراب شوند. 🌕 تا خواستم به جلو قدم بردارم، نگهبانی دست راست خودش را طرف سینه ام آورد و گفت: جلو نیا آقا شیخ! من كه نومید شده بودم، اصرار و التماس نکردم و سر جای خودم برگشتم ناگهان، نگهبان دیگر مرا با نام صدا كرد و با لحنی محترمانه گفت: آقا شیخ عبدالحسین امینی! ای صاحب الغدیر!تشریف بیاورید كه بی بی رخصت ورود دادند، تعجب كردم و پیش خودم گفتم؛ مگر این جا كجاست؟ 🔴 بعد رو به آن نگهبان كردم و گفتم: آقا! بی بی كه از ایشان اسم بردید، كیست؟ اصلاً این جا كه مردم هجوم آوردند، كجا هست؟ نگهبان لبخند زد و به من خیره شد و گفت: شما كه این همه از علی و زهرا سخن گفته اید، بی بی را نمی شناسی آقا شیخ عبدالحسین!.. ادامه.... ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️