🔴 ای جهانیان، ای مسلمانان، مردم پناه افغانستان را در برابر جنایات تروریست ها تنها نگذارید / پیام حضرت آیت الله سیستانی در پی انفجار جنایتکارانه مدرسه سید الشهدای کابل
⬅️ در پی حمله تروریستی به دانشآموزان مدرسه / مکتب سیدالشهدا (ع) در کابل که منجر به شهادت بیش از ۶۳ تن و مصدومیت ۱۵۰ تن از از دختران بیگناه شد، حضرت آیت الله العظمی سیستانی بیانیه ای صادر کردند.
به گزارش شفقنا متن بیانیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
(إنا لله وإنا الیه راجعون)
جنایت هولناکی که در روز ماه مبارک رمضان عده زیادی از دختران دانشآموز مدرسه سیدالشهدای کابل را به خاک و خون کشانید و شهادت دهها تن و زخمی شدن شمار بیشتری را در پی داشت دل هر انسان آزاده و باوجدانی را جریحهدار و آکنده از غم و اندوه مینماید.
اگر چه سالها است که غیرنظامیان بیپناه افغانستان هر از گاه یک بار مورد حملات وحشیانه گروههای افراطی و سنگدل واقع میشوند، ولی این جنایت در نوع خود کمنظیر و از جهاتی دردآورتر است.
این فاجعه جانکاه را به ملت شریف و مظلوم افغانستان بهویژه به خانوادههای داغدار تسلیت عرض مینماییم و از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای مجروحین و آسیبدیدگان شفای عاجل را مسألت داریم.
در شرایط دشوار کنونی کشور عزیز افغانستان و با توجه به احتمال قدرت گرفتن بیش از پیش گروههای تندرو و افراطی، اتحاد و همبستگی ملی میان همه اقوام و ملیتهای این کشور از هر زمانی دیگر ضروریتر است، انتظار می رود حکومت و رهبران ملی و دینی و بزرگان جامعه افغانستان جهت حمایت از غیر نظامیان ـ بهخصوص اقلیتهای قومی و مذهبی ـ در مقابل ظلم وجنایت گروههای تروریستی چارهای بیندیشند و اقدامات مناسبی را در نظر بگیرند.
کشورهای مسلمان و جامعه جهانی نیز وظیفه دارند ملت بیپناه افغانستان را در این شرایط سخت تنها نگذارند واجازه ندهند نقشه شومی را که بدخواهان برای آینده این کشور ترسیم نمودهاند اجرا شود و در نتیجه شمار بیشتری از مردم بیگناه هدف حملات جنایتکارانه گروه های افراطی قرار گیرند.
دوام عزت و سربلندی ملت شریف افغانستان را از خداوند بزرگ خواستاریم.
۲۷ /رمضان /۱۴۴۲هـ
دفتر آیت الله سیستانی ـ نجف اشرف
https://fa.shafaqna.com/news/1145290/
*🔹تبیین طرح امام خمینی و شهید مطهری در زمینه "رسالت و جایگاه روحانیت در نظام اسلامی"(2)*
*♦️تشکیل دايره امر به معروف و نهى از منكر مستقل از دولت ، تحت نظارت روحانيت*
*🔸...مؤسسه امر به معروف و نهى از منكر يعنى همان كارى كه روحانيين بايد انجام دهند ولى با تشكيلات. تا حالا هم امر به معروف و نهى از منكر مى كردند ولى به وسيله منابر و سخنرانيها و مقاله ها كه يك كار ناقصى بود. اين كار مى خواهد به صورت يك تشكيلات منظم در بيايد كه تمام مملكت را بپوشاند؛*
*🔸اصلا امر به معروف كلاس داشته باشد، افرادى آموزش ببينند، هر كسى كه چهار تا منبر ياد گرفت به خودش حق ندهد كه برود امر به معروف و نهى از منكر كند. آن كسى كه مى خواهد امر به معروف و نهى از منكر كند بايد كلاس ببيند و ياد بگيرد و براى اين كار مجاز باشد، و محدود باشد به طورى كه آن كسى كه در يك رشته مى تواند امر به معروف و نهى از منكر كند و نه در رشته ديگرى ، از حد خودش تجاوز نكند.*
*🔸بعلاوه همه مراكز امر به معروف و نهى از منكر- كه بايد تمام كشور را بپوشاند- با يكديگر در ارتباط باشند و از يك مركز دستور بگيرند و يك نوع هماهنگى و در حقيقت يك نوع پرورش دينى و مذهبى هماهنگ وجود داشته باشد.*
*▪️ مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى، ( (آينده انقلاب اسلامى ايران) )ج24،ص: 313-312-با تلخیص و ویرایش جزئی -*
https://chat.whatsapp.com/Gjpp6yKiCiGEnM2m6tXZbT
✨﷽✨
🌼نماز شب
✍سه اکسیر را در خواص خواندن #نماز_شب بر شمرده اند:
1⃣ دل انسان را نورانی می کند، گویا که خورشید در درون جانش طالع گردیده، از ظلمت بیرون هم هیچ باکی ندارد.
2⃣ سرشت و طبیعت انسان را نیز پاک و روشن می کند و غم را از دل انسان بیرون می کند، تا جایی که دیگر جهان را تاریک نمی بیند.
3⃣ در "العفو العفو" نیمه شب و استغفار سحرگاهی خاصیتی است که همه گناهان انسان آمرزیده می شود. و از آلودگی او کاسته می شود و جان انسان پاک و منزه می گردد.
به خدا قسم که با این مکتب اگر کسی به سعادت دنیا و آخرت نرسد جای شگفتی است.
📚 ساغر سحر، ص۱۸۸
✅کانال استاد قرائتی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
*┅═﷽═┅*
*"اهمیت اداء حق دیگران (داستانی بسیار تکان دهنده)"*
*"جا دارد این داستان را چندین بار با دقت و توجه بخوانیم"*
✍ *مرحوم محدث نوری (ره) در کتاب دارالاسلام نقل می کند که: در نجف اشرف کنار صحن،شخصی بود که مغازهیعطاری داشت و به عنوان آدم زاهد و عابدی میان مردم شناخته شده بود. همه روزه در ساعت معینی مردم مقابل مغازه اش جمع می شدند و او آنها را موعظه می کرد. شاهزاده ای از اهالی هندوستان در نجف مجاور شده بود. جعبه ای داشت که جواهر بسیار گرانبهای خود را در آن ذخیره کرده بود. سفری برایش پیش آمد و خواست جعبهی جواهرات خود را که تنها ثروت و سرمایه اش بود در نزد کسی به امانت بسپارد. پیش خود گفت: امین ترین نفر، همین مؤمن زاهد و عابدی است که مورد اعتماد مردم است*
*با کمال اطمینان خاطر، جعبهی جواهرات خود را به او سپرد و رفت. وقتی برگشت و از او جعبه را خواست او با خونسردی تمام منکر شد و گفت: اصلا من تو را نمی شناسم! شاهزادهی هندی بیچاره شد و به حرم مطهر رفت و شکایت نزد آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) برد و گفت: آقا من از شهر و دیار خود دل کندم مجاور حرم شما شدم که سعادت دنیا و آخرتم تأمین گردد و تمام ثروت و سرمایه ام همین جعبه بود که به این مرد عابد و زاهد سپردم و او اکنون منکر شده و یک دینار آن را هم به من نمی دهد و من هیچ سند و شاهدی در دست ندارم جز خدا و شما. حال از شما پولم را می خواهم! پس از گریه و زاری فراوان خوابش برد،حضرت در خواب به او فرمودند: فردا اول صبح از دروازهی شهر بیرون برو، ببین اول کسی که از شهر خارج می شود کیست، جعبه جواهراتت را از او بخواه! او رفت و دید اول کسی که از شهر بیرون آمد پیرمردی هیزم شکن است که برای آوردن هیزم به صحرا می رود! پیش خود گفت: این که درست نیست من بروم از او جعبهی خود را بخواهم! مجددا به حرم مطهر رفت و متوسل شد و گریه و زاری کرد. باز شب در خواب همان دستور را دادند. او فردا رفت و دید باز همان پیرمرد، اول کسی است که از شهر خارج می شود! فکر کرد: آخر من از این پیرمرد هیزم شکن بیچاره جعبهی جواهر بخواهم؟ تا سه شب این جریان تکرار شد و آخرش گفت: لابد راهکار همین است! ناچار نزد پیرمرد رفت و جریان را از اول برای او تعریف کرد. او قدری فکر کرد و گفت: بسیار خوب! فردا بیا مقابل مغازهی همان شخص، در همان ساعتی که مردم برای موعظه اجتماع می کنند؛ من جعبه را به تو می رسانم*
*فردا همان ساعت در کنار مغازهی عَطّار حاضر شد. پیرمرد هم آمد و به آن عطار گفت: تقاضا می کنم امروز کار موعظه را به من واگذار، اجازه بده امروز من مردم را موعظه کنم. او هم پذیرفت. پیرمرد در مقابل مردم ایستاد و گفت: مردم! من فلان آدم هستم و کارم هیزم شکنی است. من از حق الناس شدیدا می ترسم، قصه ای دارم که برای شما می گویم. من چندی پیش از یک مرد یهودی صد دینار قرض کردم و قرار شد ظرف ۲۰روز و هر روز پنج دینار قرضم را ادا کنم. پنجاه دینار آن را در ظرف ده روز و روزی پنچ دینار ادا کردم. روز یازدهم رفتم دیدم نیست و مغازه اش بسته است. چند روز رفتم نبود. گفتند به بغداد رفته است. مدتی گذشت و دسترسی به او پیدا نکردم. یک شب در خواب دیدم قیامت برپا شده و موقع حساب و کتاب است و مردم برای حسابرسی احضار می شوند! من هم رفتم، حساب مرا رسیدند و حسابم خوب بود و گفتند بهشتی ام. بنا شد که از صراط عبور کنم و به بهشت بروم. سر پل صراط که رسیدم دیدم خیلی ترسناک است! شعله هایی از زیر پل صراط بالا می زند! ترسان و لرزان حرکت کردم چند قدم که رفته بودم ناگهان دیدم از میان جهنم، یک شعلهی آتش بیرون پرید و سر راه من ایستاد! دیدم عجب! همان مرد یهودی طلبکار است! گفت: پنجاه دینار از تو طلب دارم، بده تا بگذارم بروی. گفتم: من آمدم، تو نبودی. التماس کردم. گفت: ممکن نیست تا ندهی حق عبور نداری. من گریه ام گرفت و گفتم: اینجا که من چیزی ندارم به تو بدهم. پس بگذار من سر انگشتم را به یک عضو تو بچسبانم و راه بدهم. ناچار راضی شدم. سینه ام را باز کردم. تا سر انگشت خود را روی سینهی من گذاشت، سوختم و از سوزش آن از خواب پریدم! دیدم سینه ام زخم شده است! مدت ها است که مداوا می کنم و هنوز زخم سینه ام خوب نشده است، آنگاه سینه ی خود را باز کرد و به مردم نشان داد. آه و ناله و فغان از مردم بلند شد. آن مرد عطار هم ترسید و شاهزادهی هندی را در خلوت خواست و جعبهی جواهرات او را تحویل داد و عذرخواهی کرد*
✅ *از حق الناس بترسیم -تا زنده ایم آن را ادا کنیم نگذاریم که به فردای قیامت بکشد که کار خیلی سخت و مشکل میشود"
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
*گروه یاوران حجت عج*
https://chat.whatsapp.com/JOHbhPRP6BGK2FztnTNE07
*گروه یاوران حج عج ۲* https://chat.whatsapp.com/BHuJ8r9zhya9quq69OWRMc
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸رزق و روزی🔸
🔺 رزق، مثل ظرف آب مرغداریهاست. آب خوری آنها این طور است که کمی بالاتر از لبه ظرفی را سوراخ کرده و آن را پر از آب میکنند و روی یک ظرف بشقاب مانند، بر میگردانند و آب توی بشقاب زیرین میآید.
🔺 وقتی آب در بشقاب جمع شد و مقابل سوراخ رسید متوقف میشود و جوجهها از آبها میخوردند.
🔺 یعنی وقتی مصرف شد تولید میشود نه این که تولید میشود تا مصرف شود. روزی همیشه با مصرف همراه است نه تولید.
🔺 اگر ده جوجه آب بخوردند، آب بیشتری بیرون میآید و اگر پنج جوجه بخورند، آب کمتری بیرون میآید.
🔺 روزی انسان این چنین است. اگر کسی هزینه چند خانواده را تأمین کند، مصرف آنها، موجب زیاد شدن درآمد میشود زیرا هرکس روزی خودش را میخورد و نمیتواند روزی شخص دیگری را بخورد.
🔺 اگر انسان این معنی را بداند، وقتی کسی از او کمکی بخواهد؛ خوشحال میشود و میفهمد که بناست خداوند به او روزی بیشتری بدهد. اما اگر سفرهاش را بست و جلوی مصرف دیگران را گرفت، روزی هم بند میآید.
✌جنبش مردمی حلالزادهها
عنه عليه السلام
إنَّ الشَّيطانَ يُسَنِّي لَكُم طُرُقَهُ ، و يُريدُ أن يَحُلَّ دِينَكُم عُقدَةً عُقدَةً ، و يُعطِيَكُم بالجَماعةِ الفُرقَةَ ، و بالفُرقَةِ الفِتنَةَ .;
امام على عليه السلام
همانا شيطان راههاى خود را براى شما آسان و هموار مى گرداند و مى خواهد گره هاى دين شما را يكى يكى بگشايد و به جاى اتحاد، پراكندگى به شما دهد و بر اثر پراكندگى فتنه.;
نهج البلاغة : الخطبة 121.
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم تخریب قبور امامان بقیع سلام الله علیهم راتسلیت عرض میکنم
ببینید.....حرکت نمادین و زیبای این بازیکن فوتبال..........تنها راه نجات کشور......اطاعت از ولایت است.....