eitaa logo
حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
307 دنبال‌کننده
7هزار عکس
7.7هزار ویدیو
69 فایل
حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام مفتخراست تا کانال ارتباطی خودرا به علاقمندان به دین مبین اسلام معرفی نماید.
مشاهده در ایتا
دانلود
بیانیه حمایت بیش از هزار نفر از اساتید حوزه علیمه قم از دکتر جلیلی.pdf
1.04M
بیانیه حمایت بیش از هزار نفر از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم از دکتر سعید جلیلی . استاد سطح عالی حوزه علمیه قم: محمدجواد ابراهيم پور تبریزی شماره 59 @tashakkoleasatid
، 🖌 تفکر و باورهای اصلاح طلبان بدون رتوش ( گرگها طمع ریاست دارند) ... چه جریانی را جایگزین شهدای خدمت خواهید کرد؟ ⛔️محمد خاتمی: احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست. کیهان ۱۲/۶/۷۸ ⛔️اکبرگنجی: خمینی متعلق به موزه تاریخ است. ۲۴/۱/۷۹ ⛔️محمد خاتمی: اگر این حجاب مانع حضور زن شود، قطعا مضر است.۱۶/۸/۷۹ ⛔️محمد خاتمی: مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه مختلف حضور داشته باشند. روزنامه همبستگی ۱۶/۸/۷۹ ⛔️جهانبخش محبی نیا: موسیقی و رقص و سکس باید شرعی شود. آفتاب امروز ۳/۷/۷۸ ⛔️عبدالکریم سروش: خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است. نشریه کیان ⛔️عبدالکریم سروش: فرهنگ شهادت خشونت آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان میشود. روزنامه نشاط ۱۲/۳/۷۸ ⛔️عبدالکریم سروش: ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده است. روزنامه صبح امروز ۱۶/۶/۷۸ ⛔️ابراهیم اصغر زاده: حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد. آفتاب امروز ۲/۶/۷۸ ⛔️محمد کاظم محمدی اصفهانی: به خود خدا هم میتوان اعتراض کرد، و اورا فتنه گر نامید. روزنامه ایران ۲۴/۴/۷۹ ⛔️محسن کدیور: معصومین ع فقط در کلیات و اصول اسوه اند. ماهنامه کیان بهمن ۷۷ ⛔️محسن کدیور: امروز خدا در جامعه هیچ کاره است. نشریه پژوهش های قرآنی سال ۷۹ ⛔️هاشم آقاجاری: در حکومت های دینی، نه تنها دین افیون توده هاست که افیون حکومت ها نیز هست.۲۵/۱/۸۱ ⛔️رجبعلی مزروعی: حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است. حریم ۲۳/۱۱/۷۸ ⛔️محمد مجتهد شبستری: فعل و قول معصوم حجت نیست. کیان بهمن ۷۷ ⛔️علیرضا علوی تبار: ما پیشرفت نمیکنم چون در جامعه ما هنوز خدا نمرده است. یا لثارات ۴/۳/۷۹ ⛔️اکبر گنجی: حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید. مصاحبه با شبکه آلمانی ۲۴/۱/۷۹ ⛔️محمد رضا خاتمی: مبنای مشروعیت هر کاری فقط رأی مردم است. جمهوری اسلامی ۸/۶/۷۹ ⛔️بهاء الدین خرم شاهی: کافر و بی دین هم خودی است. صبح امروز ۲/۶/۷۸ ⛔️عزت الله سحابی: معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند. روزنامه عصر آوارگان ۱۶/۱۰/۷۸ ⛔️عطاالله مهاجرانی: نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است. روزنامه آریا ۱۶/۱/۷۹ ⛔️سعید حجاریان: تفکر فقیهی نمیتواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند. روزنامه ایران ۳۱/۱/۷۸ ⛔️احمد نراقی: وحی برای انسان های بعد از زمان خود، قابل فهم نیست. هفته نامه آبان، ۱۱/۱۰/۷۷ ⛔️مقصود فراستخواه: حقیقت ثابت نداریم، حتی در دست انبیاء و معصومین.۲۲/۶/۷۷ ⛔️مقصود فراستخواه: هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای آمیخته با ابتذال نیازدارد و گرنه از دل و دماغ می افتد. ۲/۸/۷۹ •┈┈••✾❣✾••┈┈• @eshghe4harfe •┈┈••✾❣✾••┈┈•
جهان آرا - چهارشنبه 13 تیر 1403.mp3
45.16M
⚜نگاهی به میراث سیاست خارجی شهید آیت الله رئیسی در مصاحبه با دکتر مرندی(عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) خاطره آخر پست را بخوانید👇 از خاطرات شخصی دکتر مرندی درر پیوستن به تیم مذاکرات تا مقایسه بین ظریف و باقری تا خاطره تلخ چینی ها از برخورد بد روحانی با وی ونقش آقای لاریجانی در پل آشتی بین ایران و چین تا به پایان رسیدن مذاکرات برجام توسط باقری در شهریور ۴۰۱ و به هم خوردن آن با بروز اغتشاشات تا کلیدی بودن عضویت ایران در بریکس تا درست نبودن ورود به بحث ارزان فروشی نفت بلحاظ تحریک طرف مقابل تا اهمیت کریدور شمال جنوب تا احتمال محور گاز شدن ایران در جهان تا تحت تاثیر قرار گرفتن خست وزیر هند ، رییس جمهور برزیل و... از اظهارات ررییسی و احترام جامعه جهانی به ایشان تا تاثیر زحمات سردار سلیمانی بر قدرت جهانی شدن ایران (به تعبیر وال استریت ژورنال) تا نیاز اروپایی ها به ما در عرصه گاز و سیاست های منطقه ای تا .تاثیر سیاست منطقه ای ایران در قدرت فعلی ایران و بخصوص تاثیر زدن موشک به اسرائیل در قدرت منطقه ای ایران و حتی تاثیر آن در کاهش قیمت ارز💰 تا تاثیر حاج قاسم بر ورود روسیه به جنگ سوریه در کاهش شهدای مدافع حرم ❌بخاطر عبارت خالی بودن خزانه توسط روحانی قبل از مذاکرات برخورد منفعلانه حسن روحانی و تاثیر این مواضع بر قدرت چانه زنی مذاکره کنندگان بطوریکه یکی از غربی ها به عضو تیم مذاکره کننده ایرانی گفته بود: «شما که خزانه اتان خالیه انرژی هسته ای را برای چ میخواهید؟!» ![بیا تحویل بگیر آقای روحانی] ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یـه جو انصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
🆚 مقایــــســـــــــه| ۳ سال دولت رئیسی در مقابل ۸ سال دولت روحانی 📊تورم رییسی درصد تورم روحانی ۶۰ درصد 📊تولید بـــــــــــرق روحانی👈 ۳۵۰۰ مگاوات (با چندین ساعت قطعی برق در تابستان و زمستان) تولید بـــــــــــرق رییسی 👈 ۸۵۰۰ مگاوات (در سه سال بدون قطعی برق) 📊رشد نقدینگی روحانی 👈 ۴۰ درصد رشد نقدینگی رییسی 👈 ۲۴ درصد 📊 تولید گنـــــــــدم روحانی 👈 ۷ میلیون تن تولید گنـــــــدم رییسی 👈 نزدیک ۱۴میلیون تن رشد اقتصادی نزدیک به صفر»، «تورم تثبیت شده بالای ۴۰ درصد» و «ثبت رکورد منفی ۳۳ درصد در تشکیل سرمایه» از ویژگی‌های مهم دهه ۹۰ و دولت مستقر در آن به حساب می‌آمد اما پس از گذشت ۳۳ ماه از فعالیت دولت سیزدهم بسیاری از این شاخص‌ها بهبود چشمگیری یافته‌اند که در اینفوگرافی بالا می‌توانید برخی از این بهبود شاخص‌ها را مشاهده کنید. ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
🔷 مـــــــــاجرای جـــــــــالب بچــــــــه دار شــــــــدن پدر موسس حــــــوزه علمیه قم مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی 🌷شاید این داستان ، یکی از عجیب‌ترین و به عبارتی طنز آلود ترین داستانی باشد که به عمرتان می خوانید 😂در ادامه نقل طنزگونه مرحوم آیت الله اراکی را هم بخوانید 👇 ✓نام: عبدالکریم حائری یزدی ✓تولد:: ۱۲۳۹ شمسی ✓وفات: ۱۳۱۵ شمسی ✓مکان تولد: مهرجرد میبد یزد ✓مدفن: حرم حضرت معصومه(س) ✓شاگردان: بزرگانی مثل امام خمینی ، آیت الله اراکی و.... پدر آیت الله عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم محمدجعفر نام داشت . او مردی پاکدل و مسلمان باایمانی بوده است ، کسب او ظاهرا کرباس فروشی و نیز گوسفند فروشی بوده است . مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری(م ۱۳۶۰) فرزند آن بزرگوار از قول پدرش می نویسد : برای پدرم از مادرم فرزندی به وجود نمی آمد و او [مجبورا] برای فرزنددار شدن بازنهایی ازدواج موقت میکرده است روزی به منزل همسر موقت خود می رود تانماز فریضه خود را انجام دهد آن زن برای اینکه خانه را برای شوهر خود خلوت نمودن کند دختر یتیمی را که از شوهر متوفای خود داشته از خانه بیرون می فرستد هوا هم سرد بوده و آن دختر می لرزیده و می گفته :مادر من در این هوای سرد به کجا بروم و مادر او را به عناوینی راضی میکرده که بیرون برود . 🔻این منظره مرحوم محمدجعفر جد ما را بسیار ناراحت میکند و پس از ادای فریضه[بدون هر ارتباط زناشویی] از خانه آن زن بیرون می آید و مدت او را می بخشد و مهر او را می پردازد و باخداوند به این مضمون مناجات میکند که .......... برای دیدن ادامه داستان که در کانال زیر سنجاق شده است آیدی زیر را لمس کنید 👇👇👇👇 ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ @Yejoensaf کانال «یــــه جــو انــــــصاف»
1.73M
🔰 چه چیزی بگوییم ؟! / راهکار عملیاتی دور دوم 📌از پزشکیان چه نکاتی بگوییم ؟! 📌از دکتر جلیلی چه نکته ای بگوییم؟! 📌از عملکرد رییسی غافل نشوید. استاد راجی
4_5766916669251262188.mp3
11.96M
۱۲ تفاوت مهم سعید جلیلی و مسعود پزشکیان از زبان امیرحسین ثابتی با گوش کردن این فایل صوتی، تردید برای شرکت نکردن در انتخابات را کنار میگذارید! @Sabeti
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ملتی که گذشته خود را نداند محکوم به تکرار آن است چرا به پزشکیان میگن دولت سوم روحانی؟ به عقب برنمیگردیم @BisimchiMedia
11.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 "بی‌بی‌سی" رسماً از پزشکیان حمایت کرد! 🔹‌حمایت همه‌جانبه این شبکه از پزشکیان با دعوت از مهمانان و کارشناسان حامی این نامزد انتخاباتی در کنار مواضع شبکه باید تلنگر و زنگ هشداری برای رأی‌دهنده ایرانی جهت اتخاذ یک تصمیم مهم باشد. سیاست‌و‌دیانت|حجت‌الاسلام‌ابوطالبی @aboutalebi57 🎬 آنتی سلبریتی https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
حکایت علامه جعفری(ره) از جشن غدیر *مرحوم علامه محمد تقی جعفری نقل می کرد*: یکی از نوه های مرحوم مورخ الدوله سپهر نویسنده کتاب ناسخ التواریخ به منزل ما آمد و اظهار داشت در شب عید غدیر در منزلی در شمال تهران، جشنی برقرار است و علاقه مندم شما هم در آن شرکت کنید. گفت: در این جشن تعداد زیادی از رجال لشکری و کشوری هستند. من تصور می کنم که اگر شما تشریف بیاورید و در آن محفل، مطالبی نیز بفرمایید مؤثر واقع شود. محل برگزاری جشن،منزلی بزرگ و تقریبا جنگل مانند بود و بخش هایی از آن،به صورت آب نماهای بسیار بزرگ بود و به هرحال،باغی بود که کمتر نمونه آن را دیده بودم. وارد جلسه شدیم. دیدم سالنی بسیار بزرگ است که انواع و اقسام میوه ها و شیرینی ها جهت پذیرایی از حضار در آن چیده شده است. در ادامه برنامه برخی از اینها آمدند و در وصف امیرالمؤمنین (ع) اشعاری خواندند.برخی از شعرها خوب بود و برخی نیز سطحی نداشت... من دیگر خسته شده بودم و بنا داشتم که بلند شوم که از در مجلس سیّدی با ظاهری بسیار ساده وارد شد و حتی کفش خود را برداشت و به داخل آورد که البته در آنجا این کار، خلاف عادت بود و پیدابود که صاحب مجلس و تعدادی دیگر ناراحت شده اند. عموم حضار به سید نگاهی تحقیر آمیز داشتند. کسی به او احترامی نگذاشت، ولی من در مقابلش به احترام برخاستم و او نیز سری تکان داد. سید،جوان بود و با یک طمأنینه و اطمینان خاصی بر روی زمین نشست و کسی هم تعارف نکرد که روی صندلی بنشیند. بالاخره نوبت به اشعرالشعرا رسید و از او دعوت کردند که بیاید و اشعارش را بخواند. این شاعر با یک طمطراقی آمد و شروع به قرائت اشعار نمود. وقتی بیت اول را خواند هر چند بد نبود ولی سید یک اشکال جدی به آن وارد کرد. اشعرالشعرا محل نگذاشت و بیت دوم را خواند. دوباره سید ایراد گرفت. شاعر همچنان توجه نمی کرد. وقتی بیت سوم را خواند،سید گفت: این هم اشکال دارد. شاعر عصبانی شد و گفت: چرا؟ سید گفت: خوب،این را اول می پرسیدی. الان برایت توضیح می دهم. سید بحثی از معانی بیان و صنایع ادبی را به صورت خیلی خلاصه بیان کرد... دیدم که دریایی است بیکران... چند نفر از حضار آمدند و احترام کردند و به زور سید را به بالای مجلس بردند. در این هنگام یکی از حضار به سید گفت: اولا خوش آمدید، هر چند که نمیدانیم چطور آمدید. دوم این که آیا خودتان هم شعر می گویید؟ سید گفت: گاهی اوقات. گفتند: می شود یکی از سروده های خود را بخوانید؟ گفت: آری و حتی میتوانم همین الان شعر تازه بگویم. گفتند: پس بفرمایید. گفت: نه، چرا که ممکن است بگویید این اشعار را قبلا گفته ای. شما بگویید که چه بسرایم؟ اینها با حالت اعجاب آمیز نگاهی به یکدیگر کردند و گفتند: غزلی بگویید در مدح امیرالمؤمنین که دو بیت اول عاشقانه باشد و بیت سوم این باشد که اگر علی به خاری نگاه کند،گلستان می شود و بیت چهارم این باشد که اگر معصیت کاران عالم حتی فرعون توسل به علی پیدا کنند بهره مند می شوند. خلاصه، محدوده را برای او خیلی تنگ کردند. سید قبل از شروع نگاهی به حضار کرد که کسی اشعار او را ننویسد. من زیر عبا خودکار و کاغذ را آماده کردم تا اشعار را یادداشت کنم. فهمید اما اعتراضی به من نکرد. سید شعر را این گونه آغاز کرد: گر شمیمی ز سر طرّه جانان خیزد تا قیامت ز صبا رایحه جان خیزد واله‌ام من که چو ازخواب تو بیدار شوی زچه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد؟ علی عالی اعلا که ز بیم نهلش روح از کالبد عالم امکان خیزد گر به خاری کند از قاعده لطف نظر از بن خار، دو صد روضه رضوان خیزد گر زند دست به دامان ولایش فرعون از لحد با دو کف موسی عمران خیزد داورا! دادگرا! جانب "جدّا" نظری کز پی مدح تو چون بحر به طوفان خیزد ... معلوم شد که اسمش جدّا و قمی است. پس از خواندن شعر، سید خطاب به حاضران گفت: آقایان! علی(ع) از این جلسات که دور هم بنشینید و انواع غذاها را بخورید و چند بیت هم شعر بخوانید راضی نیست. علی مرد است و مردان را دوست دارد. اگر مرد هستید و مردانگی دارید بروید سراغ محرومان، دردمندان و فقرا. یعنی همان کسانی که مورد عنایت علی بودند. اینجا نشسته‌اید و غذاها، شیرینی‌ها و شربت‌های خوشمزه می‌خورید بعد می‌روید خانه و فکر می‌کنید که در مدح علی شعر گفته‌اید. صریح بگویم که باید وضعتان را عوض کنید و بروید سراغ محرومان جامعه. این را گفت و کفش خود را برداشت و از مجلس بیرون رفت. پس از رفتن او تا مدتی همه بهت زده بودند... آن شب شاهد بودم که تعدادی از آنها بسیار گریه می‌کردند. آقای سپهر، بعدها می‌گفت: تعدادی از آنها زندگی‌شان را تغییر دادند و رفتند و به رسیدگی به محرومان پرداختند. ابن سینای زمان ص ۹۷-۱۰۲. ✾📚 @Dastan 📚✾