eitaa logo
حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
309 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
7.7هزار ویدیو
69 فایل
حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام مفتخراست تا کانال ارتباطی خودرا به علاقمندان به دین مبین اسلام معرفی نماید.
مشاهده در ایتا
دانلود
د کالا در تحلیلی با عنوان «جایزه بهترین کارگردانی برای روحانی؛ در حاشیه چگونگی توزیع کالاهای اساسی» نوشت: «توزیع سبد کالا با شیوه‌‌ای که انجام شد، نه یک اتفاق بود و نه عملی که تبعات آن برای روحانی و مردانش غیرقابل پیش‌بینی باشد. او دقیقا همین اتفاق- ازدحام، دعوا و مرافعه و احیانا له شدن در زیر دست و پا- را پیش‌بینی می‌کرد و اصلا آن را برای پیشبرد استراتژی خارجی خود لازم داشت[!] روحانی به یک نمایش داخلی برای ارائه در جشنواره‌‌های خارجی نیازمند بود. نگاه کنیم به اظهارات اخیر وندی شرمن که گفته «شما در اخبار دیدید ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا بین مردم فقیر جامعه توزیع کرده تا نشان دهد کاهش محدود تحریم‌‌ها، تاثیر مستقیم داشته.» این دقیقا همان نتیجه‌ای بوده که روحانی از توزیع سبد کالا داشته، اینکه تحریم‌‌ها روی مردم تاثیر مستقیم و انکارناپذیر داشته؛ اینکه اوضاع اقتصادی مردم نه تنها رو به راه نیست بلکه حاضرند برای چند عدد مرغ و چند کیلو برنج با یکدیگر درگیر شوند. درست است که روش توزیع سبد کالا چندان مناسب نبود، اما اگر با این نمایش بتوان جایزه اول بهترین اثر را در فستیوال سیاست جهانی به خود اختصاص داد، به تحقیر چند روزه‌‌ای که بازیگران آن شدند، می‌ارزید»! افشاگری تکان دهنده روزنامه نگار اصلاح‌طلب از هدف شوک بنزینی روحانی سردبیر نشریه حزب اتحاد ملت نیز واقعیتی تکان دهنده درباره شوک بنزینی روحانی را این‌گونه فاش کرده بود: «چرا روحانی چهار روز قبل از گرانی بنزین، آن‌گونه سخنرانی می‌‌‌کند؟ کدام رئیس‌‌جمهور اعلام کرده بود که فلان ‌قدر کسری بودجه داریم؟ روحانی در یزد از کسری بودجه گفت و یک سری حملات هم به رئیسی انجام داد. همین روش را در کرمان به شکلی دیگر ادامه داد. مهم‌‌تر از اینها، اعلام کرد به توافقات پشت ‌پرده‌ پایبند است؛ همه اینها، یعنی می‌‌خواهد به هر قیمتی شده، دوباره مذاکره کند. این‌جا بود که قمار کرد. وقتی دید چیزی دستش ندارد، بنزین را گران کرد تا جامعه به شرایط اقتصادی واکنش نشان دهد؛ فشار از پایین اتفاق بیفتد تا در بالا چانه‌‌زنی کنند که مذاکره انجام شود. می‌‌گویند وزیر اطلاعات در جلسه دولت هشدار داده اگر بنزین را گران کنید، ‌جامعه به هم می‌‌‌ریزد و روحانی خندیده است. اینکه می‌‌گویند گران کردن بنزین، تصمیم غیرکارشناسی و اطلاع‌‌رسانی آن هم غلط بوده؛ اتفاقاً از نظر روحانی، هم کارشناسی بوده و هم نحوه اطلاع‌‌رسانی- در واقع اطلاع‌نرسانی- درست بوده، تا جامعه بیشتر عصبانی شود. روحانی قمار کرد تا ببیند نتیجه‌ چه می‌شود. اما به نظر من، مقام ‌رهبری هم پاسخ رئیس‌جمهور را دادند. ایشان، مسئولیت تصمیم گرانی بنزین را پذیرفتند... در ماجرای بنزین، روحانی قمار کرد و رهبری هم ایستاد.» روح‌الله زم: با تحلیل امنیتی از روحانی حمایت کردیم مدیر شبکه فاسد آمدنیوز (مورد حمایت سرویس‌های جاسوسی) هم سال 97 در گفت‌و‌گو با یکی از شبکه‌‌های ضدانقلاب گفت: «ما در انتخابات تحلیل داشتیم. این جوری نبود که راه بیفتیم و بگوییم اصلاح‌‌طلبیم، یا عاشق روحانی هستیم. مجموعه ما، تحلیل امنیتی داشت. می‌‌خواهم بازش نکنم تا قضایای دیگر اتفاق بیفتد تا بنشینیم و مفصل‌‌تر با هم صحبت بکنیم. آیا اگر رئیسی یا قالیباف سر کار بود، این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، الان بود؟ این تظاهراتی که ایجاد شد، آیا بود؟ ما بر اساس تحلیل امنیتی...(مجری: می‌‌شود این طور تعبیر کرد که شما خواستید روحانی بیاید، تضاد درونی حاکمیت و عدم تدبیر و مدیریت روحانی، سبب این بشود که مردم معترض شوند؟ تدبیر شما این بود؟) می‌‌شود این ‌جوری هم تعبیر کرد و یک سری سناریوها را کنارش گذاشت. با توجه به شرایط سیاسی داخلی و خارجی، ما به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت سر یک فردی مثل روحانی. ما شیفته و دلباخته کسی نبودیم. من همین الان هم از کاری که آمدنیوز در انتخابات 96 کرد، دفاع می‌کنم. چون ما با تحلیل این کار را کردیم. کشور باید به نقطه جوش می‌‌رسید و اگر آدمی مثل رئیسی یا قالیباف سر کار می‌‌آمد، کار به نقطه جوش نمی‌‌رسید. آن وقت روند چهل سال ادامه پیدا می‌‌کرد.» بی‌دلیل نبود که سران رژیم صهیونیستی در سال ۸۸ افراطیون مدعی اصلاحات را «سرمایه‌های اسرائیل در ایران» نامیدند. شیمون پرز نیز اعلام کرده بود اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی می‌جنگند. ائتلاف مدعی اعتدال و اصلاحات اقتصاد را دچار عقبگرد بی‌سابقه کرد. این طیف متهم پسرفت اقتصادی و معامله مؤلفه‌های اقتدار ایران است اما امروز به جای سرافکندگی و محاکمه در برابر خسارت‌های عمدی خود، با اظهارات تحریف شده و خلاف واقع طلبکاری می‌کند و می‌خواهد از پاسخگویی در پیشگاه عدالت فرار کند. قطعی گسترده برق افزایش ظرفیت تولید برق کشور در ۸ سال دولت یازدهم و دوازدهم فقط ۲۳ درصد بود. افزایش ظرفیتی که نه با افزایش مشترکین مصرف برق و نه با
پیش‌بینی افزایش صنعت در کشور همخوانی نداشت. این مسئله نشان از عدم آینده‌نگری دولت وقت بود که ثمره آن در انتهای دهه نود و سال 1400 خودش را بروز داد. اما برای حل این مسئله بهانه‌ گرمای هوا و استخراج‌های غیر قانونی رمز ارز را بیان کردند و نتیجه آن ختم به قطعی برق مکرر بخش خانگی و حتی صنعت شد. حتی این قطعی‌ها به قدری مکرر شد که در نهایت ساعات قطعی برق را اعلام کردند. قطعی گاز در استان‌های شمالی متاسفانه در دولت قبل به دلیل اتخاذ دیپلماسی منفعلانه و گره زدن همه امور به برجام و خلاصه کردن کل جهان به چند کشور معدود غربی، تبادلات گازی با همسایگان با اخلال جدی مواجه شد. در همین راستا تبادلات گازی با ترکمنستان و اتصال شبکه گاز ایران به این کشور متوقف شد. همین مسئله موجب شد که مردم عزیز کشورمان در استان‌های شمالی در فصل سرما با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند. واکسن که سوهان قم نیست! در اوج شیوع کرونا در کشور و زمانی که مردم داغ دار عزیزان از دست رفته خود بودند، روحانی در نشست خبری در مورد واردات واکسن کرونا گفت: «این‌گونه نیست که واکسن کرونا در دنیا فراوان باشد، سوهان قم نیست که شما وقتی از در مغازه رد می‌شوید دعوت بکنند بگویند سوهان خوب دارم.» بنابر گزارش‌های منتشر شده، تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۰- پایان دولت روحانی- در حدود ۱۹ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده بود. با روی کارآمدن دولت سیزدهم تا پایان اسفند ۱۴۰۰ مجموع واکسن‌های وارد شده به کشور به حدود ۱۵۸ میلیون دز رسید. به عبارتی در حدود ۸ ماه تقریبا واردات واکسن کرونا به کشور ۸ برابر افزایش یافت. در این مدت واکسن‌های تولید داخل نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی رسید و در سطح انبوه تولید شده و به چندین کشور نیز صادر شد. نرسیدن داروی کودکان پروانه‌ای و گره زدن آن به برجام رئیس دولت یازدهم و دوازدهم همچنین در زمانی که بیماران پروانه‌ای از نبود پانسمان رنج می‌برند، واردات این پانسمان‌ها را به برجام و توافق با غرب گره زد حال آنکه دولت سیزدهم بدون برجام این مشکل را حل کرد. حتی مؤسس و مدیرعامل خانه‌ «ای بی» در مصاحبه‌ای در دولت وقت یعنی دولت دوازدهم اظهار داشت: «۲۷ ماه است از وزیر بهداشت وقت خواستم، نامه نوشتم، در تلویزیون و رسانه‌ها صحبت کردم. مجریان معروفی پا در میانی کرده‌اند اما هیچ خبری نشده است. امروز هم بگوییم می‌گویند کرونا است.» زنگنه: ساخت پالایشگاه کثافتکاری است! جالب اینکه مجلس شورای اسلامی وزارت نفت را مکلف به ساخت پتروپالایشگاه کرده بود اما دولت قبل توجهی به قانون مجلس نداشت؛ چرا که آقای زنگنه، ساخت پالایشگاه را «کثافتکاری» می‌دانست و در توضیح علت عدم ساخت آن گفته بود: «به من می‌گویند شما پالایشگاه نزدید؛ ما در پارس جنوبی تولید را دو و نیم برابر کردیم. این یعنی ۱۰ تا پالایشگاه! اگر به‌جای این، پالایشگاه می‌زدیم، تمام کشور را به کثافت و آلودگی می‌کشیدیم.» توهین و حمله به منتقدان! روحانی در هشت سال دولت خود به اشکال مختلفی به منتقدان خود حمله می‌کرد و با توهین سعی در به حاشیه راندن انتقادات و صحبت‌های آنان را داشت. تنها بخشی از این جملات به این شرح است: «...کودکانه عمل می‌کنند.../ کم‌سواد.../ هوچی بازند.../ خطای دید دارند.../ بروید به جهنم.../ ساده‌لوح.../ مثل ماشین دودی دود پخش می‌کنند.../ یک عده کودک.../ ترسو... و...» اما این تنها به رئیس دولت یازدهم و دوازدهم برنمی‌گردد و این مسئله در برخی از وزرای این دولت نیز مشهود است. گره زدن آب خوردن مردم به تحریم‌ها در دولت قبل حتی آب خوردن مردم نیز به تحریم‌ها و اخم و لبخند دشمن گره خورد. این رویکرد تأسف برانگیز ضمن تشویق دشمن به تشدید گستاخی و فشار، مردم را نیز گلایه‌مند و آزرده خاطر کرد. کار به جایی رسید که در مناطقی از جمله غیزانیه در خوزستان، مردم با مشکلات زیادی در حوزه تأمین آب مواجه شدند. اما در دولت سیزدهم با اینکه تحریم‌های ظالمانه کنار نرفت، پروژه‌های عظیم آبرسانی در خوزستان و کردستان و همدان و سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور به بهره‌برداری رسید و آبرسانی به ۵ هزار روستا به مرحله اجرا درآمد. تعطیلی ۱۰۰۰ کارخانه یکی از موارد تلخ دیگر که در این دولت رقم خورد بحث تعطیلی کارخانه‌ها و تولیدی‌هایی بود که برای هزاران نفر اشتغال ایجاد کرده بود و از خروج ارز نیز جلوگیری می‌کرد. اما یکی از اقداماتی که منجر به این مشکل شد، واردات بی‌رویه اجناس خارجی بود که خودمان در کشور تولید می‌کردیم. البته این مسئله از طرز تفکر مشاور این دولت نیز نشئت می‌گیرد که می‌گفت ما قابلیت رقابت در هیچ تکنولوژی و هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی را نخواهیم داشت.
🟥سلام علیکم امام خمینی رحمه الله علیه سخنانی دارد که جز مسلمات انقلاب اسلامی است ، و شاخص اسلام ناب محمدی، امام در سخنان خویش سه گروه را به نام به مردم معرفی کرده و نسبت به رخنه و نفوذ آنها اعلام خطر کرده است: 🔻۱- روشنفکران غربزده و دلبستگان به غرب ، و در راس آنها که خطر فراوانی دارد و در طول نهضت امام و در ابتدای پیروزی و در جریان دفاع مقدس و پس از آن همیشه مانند مگس روی زخم نشسته و زخم زبان زده و حتی در مواردی حضرت امام خمینی را که تمام فرمایشات و اعمال و کردارشان منطبق با قرآن و روایات است ، به ضدیت با قرآن متهم کردند، و آن گروهک خطرناک " نهضت آزادی" است. که متاسفانه برخی از خواص و گروه ها به دام آنها افتاده ، تا جائیکه در سال‌های گذشته و در ۲۲ بهمن و در کمال ناباوری ، دشمنان امام را در جماران پذیرا شدند. 🔻۲- گروه خطرناک دیگر که امام از آنها با ناراحتی و دل پر درد و غصه از عملکرد آنها یاد کرد ، متحجرین و کج فهم های حوزه بود و تبلور سازمانی و سیاسی آنها در گروه منحرف انجمن حجتیه بود ، که بارها خون به دل امام کردند، و امام نسبت به نفوذ آنها در جریانات سیاسی و مذهبی ، هشدار های جدی دادند. 🔻۳- از گروه های خطرناک دیگر که حضرت امام به جد با آنها به مقابله پرداخت و به نام به معرفی آنها پرداخت ، سازمان جهنمي منافقین بود ، که مردم بیگناه را فقط به جرم دفاع از اسلام ناب محمدی و دفاع از خمینی سر سفره افطار، سر بریدند، و کردند آنچه را که حتی مغول با مردم ایران نکرد! ملاک ما در حضور در نهضت امام : 🔻دفاع از مظلوم 🔻مبارزه با استکبار 🔻دفاع تمام قد از اسلام و احکام نورانی اسلام 🔻پذیرش حاکمیت الله و دین خدا ، با بیان و تفسیر علوی و حسینی و موسوی و مهدوی از آن است. 🔻استقلال همه جانبه کشور و تحقق شعار نه شرقی و نه غربی است. 🔻مبارزه با طاغوت و مظاهر آن. پذیرش و اعتقاد به آرمان بزرگ مهدویت ، یعنی ایجاد زمینه برای ظهور مهدی علیه السلام و تشکیل حکومت عدل جهانی است. 🔻مبارزه با فساد در هر زمینه و در هر سطحی در کشور است. 🔻ایجاد و تقویت بنیه دفاعی قرآنی به استناد آیه شریفه " و اعدوا ما استطعتم " است تا دشمنان ایران اسلامی و اسلام را در تمام دنیا زمین‌گیر کرده و عزت مسلمین را بازگردانیم. 🔻مبارزه با شرک و تمام مظاهر آن. صدور اسلام به تمام دنیا و معرفی اسلام ناب محمدی به تمام دنیا ، که مردم دنیا شدیدا" تشنه معارف الهی هستند ، و دنبال راه چاره الهی. 🔻ایمان و اعتقاد قلبی و عملی به ولایت فقیه ، که هدیه الهی به ملت ما بود ، و حضرت امام در این باره فرمود: "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد" و.... 🔻ما با هر فردی که این شاخص ها را در اعتقاد و قول و فعل قبول داشته باشد ، موافقیم و هر کسی را که کوچکترین شکی در این موارد داشته باشد، و یا بعدا" از آنها عدول کند ، 🔻لایق حکومت نمی‌دانیم. 🔻لایق پذیرش مسئولیت از ناحیه آنها را نمی‌دانیم. 🔻با تمام قوت با آنها مقابله میکنیم. 🔻حتی آنها را لایق دوستی و محبت خودمان نمی‌دانیم. 🔻در هر لباس و مقامی باشند. 🌹🌷🌸دعای خیر مردم پابرهنه و مستضعف شامل حال کسانی است که به این آرمان ها وفادار باشند.💐🍀☘ والعاقبه للمتقین
مگه پیاده نشدی؟! (گفت و شنود) گفت: آقای پزشکیان در میزگرد سیاسی بعد از ظهر دیروز گفت؛«‌فروش نفت در دولت رئیسی با اجازه بایدن بود‌»! گفتم: ولی سه هفته قبل «بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع سنای آمریکا در مقابل سناتور «تد کروز‌» با شرمندگی اعتراف کرد که دولت بایدن همه توان خود را برای جلوگیری از صدور نفت ایران به کار گرفته است ولی دولت رئیسی توانسته فروش نفت را از ۳۰۰ هزار بشکه در روز به ۳ میلیون بشکه در روز افزایش بدهد، بلینکن گفت؛ آنها در کار خود کارآزموده و مصمم هستند. گفت: دیگه چه خبر؟! گفتم: در همان جلسه آقای ظریف در مقابل این سؤال که مگر قرار نبود تحریم‌ها را لغو کنید پس چرا دو برابر کردید؟! گفت؛ قانون اقدام راهبردی مجلس مانع شد! گفت: قانون اقدام راهبردی مجلس، دادن امتیاز نقد به حریف در مقابل وعده نسیه را ممنوع کرده بود و این قانون جلوی دیپلماسی التماسی دولت روحانی را گرفته بود! گفتم: خود ظریف می‌گفت آمریکا و اروپا به هیچ‌یک از تعهداتشان عمل نکرده‌اند. آقای صالحی می‌گفت آمریکا دَبّه کرده است. آقای سیف می‌گفت دستاوردهای برجام تقریبا هیچ است و‌... گفت: یعنی فکر نمی‌کنند که در مقابل این‌همه دروغ باید پاسخگو باشند؟! گفتم: توی هواپیما یکی از مسافران رفت دستشوئی.وقتی برگشت دید یکی دیگه سر جای او نشسته! اعتراض کرد و یارو با دستپاچگی گفت؛ ببخشید! فکر کردم پیاده شدی! اشتراک گذاری
سرویس کیهان » اخبارالفالف نشریه انگلیسی: ملت ایران از غرب متنفرند و می‌خواهند قدرت منطقه باشند (خبر ویژه) نشریه انگلیسی نسبت به افزایش حمایت افکار عمومی ایران از قدرتمند شدن در منطقه، به اعتبار عهدشکنی‌ها و تهدید‌های غرب ابراز شگفتی کرد. میدل ایست مانیتور در یادداشتی تحلیلی می‌نویسد: افزایش اخیر حمایت افکار عمومی ایران از برخورداری از تسلیحات هسته‌ای، براساس نظرسنجی IranPoll می‌تواند به‌طور قابل توجهی به درگیری جاری در غزه و اقدامات اسرائیل مربوط باشد. بسیاری از ایرانیان بر این باورند که در یک سناریوی جنگی فرضی بین ایران و اسرائیل، اسرائیل با هدف قرار دادن غیرنظامیان ایرانی در میدان جنگ تلافی خواهد کرد، دقیقاً مانند نسل‌کشی در غزه. این باعث افزایش تمایل به برخورداری از یک قابلیت بازدارندگی مهیب برای محافظت از ایران می‌شود. فرهنگ استراتژیک ایران عمیقاً بر حمایت جمعیت آن از تسلیحات هسته‌ای تأثیر می‌گذارد. فرهنگ استراتژیک جهان‌بینی و الگوهای سیاست‌گذاری رهبری سیاسی و نظامی یک دولت را در بر می‌گیرد. در مورد ایران، این فرهنگ توسط میراث‌های تاریخی، باورهای مشترک، تجربیات جمعی و شیوه‌های تصمیم‌گیری شکل می‌گیرد که درک تهدید و تفکر استراتژیک ملت را شکل می‌دهد. رفتار استراتژیک ایران از زمان انقلاب ۱۹۷۹ عمیقاً ریشه در میراث تاریخی کاهش قدرت نسبی و مداخلات مکرر قدرت‌های بزرگ در این کشور، در دو قرن گذشته دارد. این تاریخ باعث ایجاد حس ناامنی، رنجش و بی‌اعتمادی نسبت به غرب و روسیه شده است. ایرانیان خود را رهبران طبیعی خاورمیانه می‌بینند و انتظار دارند در آسیای مرکزی و قفقاز نقش اصلی را ایفا کنند. اقدامات تضعیف‌کننده علیه ایران در این مکان‌ها، واکنش‌های شدیدی را برانگیخته است که نشان‌دهنده حساسیت رهبران و مردم ایران نسبت به موقعیت خود در امور منطقه‌ای و جهانی است. جغرافیا در تفکر راهبردی ایران نیز نقش بسزایی دارد. میل به ایفای نقش برجسته در امور سیاسی و امنیتی خاورمیانه و حداکثر آزادی عمل در مناطق اطراف آن هم از احساس تاریخی رهبران سیاسی و هم از نیاز به جلوگیری از محاصره توسط دولت‌های قدرتمندتر ناشی می‌شود. این احساس با خشم ایرانیان از تحقیرهای گذشته توسط قدرت‌های جهانی در دوران قاجار و پهلوی طنین‌انداز می‌شود. تلاش‌های حکومت کنونی ایران برای آمیختن ناسیونالیسم با تشیع نشان‌دهنده تلاش راهبردی برای اتحاد ملت است. میراث مقاومت امام‌حسین در برابر ظلم و اراده او برای فداکاری در راه عدالت، نمادهای قدرتمندی است که عمیقاً در جامعه ایران طنین‌انداز می‌شود. هدف این آمیختگی ملی‌گرایی و هویت دینی، تقویت حس وحدت است، به‌ویژه زمانی که جامعه از قرائت سخت‌گیرانه اسلامی فاصله می‌گیرد. تنهائی استراتژیک ایران و تلاش برای استقلال به‌طور قابل توجهی بر اهداف هسته‌ای این کشور تأثیر می‌گذارد. از نظر تاریخی، رهبران و شهروندان ایرانی، چه قبل و چه پس از سال ۱۹۷۹، در پی تبدیل شدن به کشوری توسعه‌یافته و در عین حال مستقل بوده‌اند. این آرمان‌ها اغلب با منافع غرب در تضاد بوده و این تصور را تقویت می‌کند که غرب با توسعه و استقلال ایران مخالف است. این ادراک، میل شدید به خودکفایی را تقویت می‌کند، به‌طوری‌که قابلیت هسته‌ای به‌عنوان یک مؤلفه حیاتی امنیت ملی و خودمختاری تلقی می‌شود. انزوای ژئوپلیتیکی ایران و تاریخ تهاجمات به ایران، از دوران باستان تا تهاجم اعراب و مغول، تا اشغال جنگ جهانی دوم و جنگ هشت‌ساله با عراق، روان‌شناسی ملی را شکل داده است که عمیقاً نگران امنیت است. این تجارب تاریخی به آن نوع آگاهی جمعی کمک می‌کند که توانایی بازدارندگی قوی را برای حفاظت از حاکمیت و موجودیت ملت در اولویت قرار می‌دهد. در شرایط انتقال قدرت در ایران و تغییرات در نظم جهانی که اغلب با جنگ همراه است، ایرانیان به ضرورت توان بازدارندگی قدرتمند متقاعد شده‌اند. این اعتقاد فراتر از نظام‌های سیاسی است و تأکید می‌کند که صرف‌نظر از دموکراتیک بودن یا نبودن حکومت، کشور باید بتواند از موجودیت خود دفاع کند. درحالی‌که یک حکومت دموکراتیک ایده‌آل است، عمل‌گرایی واقعی با تمرکز بر اقدامات امنیتی ملموس را به جای آرمان‌های ایدئولوژیک دیکته می‌کند. فروپاشی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، به دنبال خروج آمریکا از آن و اعمال تحریم‌های جدید، بسیاری از ایرانی‌ها را بر آن داشته که کارآمدی راه‌حل‌های دیپلماتیک را زیر سؤال ببرند. شکست محسوس برجام در ارائه کمک‌های اقتصادی و تضمین‌های امنیتی، حس خیانت و بدبینی نسبت به مذاکرات آینده را دامن زده است و این باور را تقویت می‌کند که تنها یک ابزار بازدارنده قوی، از جمله سلاح هسته‌ای، می‌تواند امنیت و حاکمیت ایران را تضمین کند
طبق آخرین اخبار موثق آقای قالیباف و جلیلی به صورت منظم و لحظه به لحظه در حال رصد اوضاع و حواشی اخبار بوده و دائما با هم در ارتباط هستند. شرایط کشور از جنبه های گوناگون شرایط حساسی است.! یک اشتباه می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشد ، لذا این دو کاندیدا نسبت به این شرایط آگاه هستند،پیچیدگی اوضاع باعث شده برای رسیدن به یک راهکار همه جنبه ها را در نظر بگیرند زیرا فقط متکی به تصمیم این دو نیست، مدیریت و همراه کردن مخاطبان مهمترین مسئله و چالش است که فعلا باید صبر کنند. شرایط ما پس از عملیات وعده صادق در منطقه پیچیده شده و نیازمند این است که این نمایش قدرت باید تثبیت شود و حضور خودمان را در منطقه به عنوان رهبر جهان اسلام باز طراحی کنیم و با توجه به خیزش دانشجویان و مردم در غرب ، بویژه در آمریکا علیه سیاست های حمایتی واشینگتن از جنایتکاران صهیونیست‌ و نامه حمایتی رهبر عزیزمان به دانشجویان در آمریکا واعلام ایستادن جوانان دانشجو در سمت درست تاریخ ، این مرحله غرب با تاثیر پذیری از گفتمان انقلاب اسلامی جایگاه ما را در نظام بین الملل در شرایط حساس و بسیار مهمی قرار داده است. آمریکایی ها با تمام توان در حال رصد تحولات داخلی ایران از بستر انتخابات هستند، آنها مثل همیشه علاقمندند که جریان غربگرای اصلاحات که از آن بعنوان پیاده نظام وشرکای آمریکا در ایران وسرمایه استراتژیک و راهبردی اسراییل در ایران نام می برند حمایت کنند تا درانتخابات بقدرت برسند. صدور قطعنامه اخیر از سوی شورای حکام سازمان جهانی انرژی اتمی با هدف حمایت از اصلاح طلبان و تولید دوقطبی «معیشت_مذاکره» صادر شد. بنا بر این با توجه به مواردی که اشاره شد و حمایتِ تمام قدِ جریان اصلاحات از پزشکیان، خطر بالقوه ای، اتحادِ جبهه ی انقلاب و ایرانِ اسلامی را تهدید می‌کند. براساس آخرین گفتگوهایی که بین آقای قالیباف و آقای جلیلی انجام گرفته، فعلا تصمیم بر این شده است که هر دو عزیز تا پایانِ مناظره یِ آخر در صحنه حضور داشته باشند و پس از آن بر اساس آمارِ نظرسنجی هایی که از مراکز دقیق نظر سنجی همچون ایسپا،صدا و سیما و متای مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) اعلام می شود، نهایتا در مورد کناره گیری یکی به نفع دیگری تصمیم گیری شود. بنابراین دعوت به آرامش و کوتاه آمدن نیروهای انقلاب از تخریب همدیگر تا رسیدن به یک تصمیم درست وظیفه همه تریبون داران و رسانه های دلسوز و فهیم انقلاب است.
مناظره درباره فضایل امام علی (علیه‌السّلام)، مناظره‌ای بین ابن عباس و معاویه در مورد فضایل مختلف امام علی (علیه‌السّلام) رخ داده است. فهرست مندرجات ۱ - فضایل امام علی در قرآن ۲ - ایه اطعام ۳ - آیه ابلاغ برابر رسالت ۴ - آیه نجوا ۵ - آیه لیة‌المبیت ۶ - آیه مودت ۷ - آیه تطهیر ۸ - آیه مباهله ۹ - آیه ولایت ۱۰ - آیه انذار ۱۱ - امام علی باب علم ۱۲ - آیه اعتصام ۱۳ - پانویس ۱۴ - منبع ۱ - فضایل امام علی در قرآن [ویرایش] هنگامیکه معاویه به‌ عنوان خلیفه مسلمین وارد مدینه طیّبه شد، دستور داد تا ابن عباس ، عموزاده علی (علیه‌السّلام) را حاضر کنند، آنگاه با کمال ناراحتی و خشم به او گفت: «شنیده‌ام هنوز دم از فضایل علی می‌زنی؟ مگر نمی‌دانی ذکر فضایل علی را ممنوع کرده‌ام؟ بترس از اینکه مبتلای به عقوبت سختی گردی به نحوی که هرگز از آن رهایی نداشته باشی.» ابن عباس فرمود: «تمام اهل مدینه شاهدند که من به غیر از تفسیر قرآن سخن دیگری بر زبان جاری نمی‌کنم، لکن چون از پیغمبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) شنیدم که فرمودند: «مَنْ فسَّرَ القرآنَ بِرَایهِ فَالیَتَبَوَّءْ مَقْعَدُهُ مِنَ النّارِ» کسی که قرآن را بر خلاف واقع تفسیر کند، نشیمن‌گاه او در آتش خواهد بود؛ لذا هرگز قرآن را بر خلاف واقع تفسیر نمی‌کنم.» ۲ - ایه اطعام [ویرایش] معاویه گفت: «تفسیر بگو و خلاف حقیقت و درو‌غ هم معنا مکن، لکن حق نداری دم از فضیلت علی بزنی.» ابن عباس گفت: بسیار خوب، لکن گاهی من این آیه شریفه را می‌خوانم: «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسکیناً وَ یَتیماً و اسیراً».[۱] از من سؤال می‌کنند: خداوند در این آیه از چه کسانی ستایش می‌کند؟ اگر بگویم آنان علی و فاطمه و فضّه خادمه می‌باشند، آیه را به نحو حقیقت تفسیر نموده‌ام و الاّ آیه را به دروغ و خلاف واقع تفسیر کرده‌ام.» ۳ - آیه ابلاغ برابر رسالت [ویرایش] معاویه گفت: «آیات دیگر را از برای مردم تفسیر کن مگر قر‌آن آیه دیگری ندارد؟» ابن عباس گفت: «بسیار خوب، اینک آیه دیگری می‌خوانم و آنگاه این آیه را خواند: «یْا ایُّها الرَّسولُ بَلَّغْ ما اُنزِلَ اِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ اِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ یَعْصِمُکَ مِنَ الّناس».[۲] از من سؤال می‌کنند، پیامبر مامور به ابلاغ چه موضوعی بوده که اگر آنرا ابلاغ نمی‌کرد گویا اصلاً رسالت خود را ابلاغ نکرده؟ اگر بگویم پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در غدیر خم مامور بود تا علی (علیه‌السّلام) را به عنوان خلیفه بلافصل خود معرفی نماید آیه را درست تفسیر کرده‌ام و الا بر خلاف واقع سخن گفته‌ام.» ۴ - آیه نجوا [ویرایش] معاویه گفت: «مگر حتماً باید این آیه را تفسیر کنی؟ آیه دیگری بخوان» ابن عباس گفت: «این آیه شریفه را بشنو: «یاایُّهاالذین آمنوا اذا ناجَیْتُمُ الرَّسولَ فَقَدَّموا بَیْنَ یَدَیْ نَجْواکُمْ صَدَقَة».[۳] از من می‌پرسند: آیا کسی به این آیه شریف عمل نموده؟ اگر بگویم تنها کسی که به این آیه عمل نموده علی (علیه‌السّلام) است و او با اینکه یک دینار بیشتر نداشت، با این حال یک دینار را به ده درهم فروخت و هر گاه می‌خواست با پیامبر نجوا کند، یک درهم صدقه می‌داد، در این صورت آیه را صحیح تفسیر کرده‌ام و الّا بر خداوند دروغ بسته‌ام و من هرگز جرات آن را ندارم که بر خلاف واقع، قرآن را تفسیر کنم.» ۵ - آیه لیة‌المبیت [ویرایش] معاویه گفت: «از آیات دیگر قرآن بخوان.» ابن عباس خواند: «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشری نَفْسَهُ اَبْتِغاءَ مَرْضات اللهِ، وَاللهُ رَئُوفٌ بالعِبادِ»[۴] از من می‌پرسند: «آن کسی که جان خود را در راه رضایت خدا بذل نمود که بوده؟ اگر بگویم آن شخص علی (علیه‌السّلام) بود که در «لیلةالمبیت» بجای پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در بستر خوابید تا اینکه آن حضرت بتواند به مدینه هجرت کند، آیه را به نحو حقیقت و واقع تفسیر نموده‌ام والا به خداوند اسناد دروغ داده‌ام.» ۶ - آیه مودت [ویرایش] معاویه گفت: «از آیات دیگر قرآن بخوان.» ابن مسعود گفت: این آیه شریفه را گوش کن: «قُلْ لا اَسْئَلُکُمْ عَلَیهِ اَجْراً اِلاّ المَوَدَّةِ فی القُرْبی».[۵] از من سؤال می‌کنند: «ذی القربی» کیانند که محبت آنان در عوض مزد رسالت پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌باشد؟ اگر بگویم مراد، علی و فاطمه و فرزندان آنهاست درست تفسیر کرده‌ام و گرنه بر خلاف واقع تفسیر کرده‌ام و من هرگز این کار را نخواهم کرد. ۷ - آیه تطهیر [ویرایش] معاویه گفت: «قرآن هزاران آیه دارد، آیه دیگری بخوان.» ابن عباس خواند: «انَّما یُریدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ اَلْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً».[۶] از من می‌پرسند: آنانیکه خداوند هر رجس و پلیدی را از آنها زایل نموده چه کسانی هستند؟ اگر بگویم آنان اهل بیت پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) هستند براستی سخن گفته‌ام
الّا آیه را به دروغ تفسیر کرده‌ام. ۸ - آیه مباهله [ویرایش] معاویه گفت: «مگر در قرآن آیه دیگری نیست؟» ابن عباس این آیه شریفه را خواند: «فَمَنْ حاجَّکَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جائَکَ مِنَ العِلْمِ فَقُل ْتَعالَوْ نَدْعُ اَبْنائَنا وَ اَبْنائَکُمْ وَ نسائَنا و نسائَکُمْ وَ اَنفُسَنا اَنْفُسَکُمْ، ثٌمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلُ لَّعنَةَ اللهِ عَلَی الکاذِبینَ».[۷] و گفت: «از من سؤال می‌کنند: داستان مباهله پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) با نصارای نجران که بنا شد در حق هم نفرین کنند تا خداوند دروغگو را از بین ببرد چیست؟ اگر بخواهم طبق واقع تفسیر کنم باید بگویم: پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در روز مباهله دو فرزند خود، امام حسن و امام حسین ( علیهما‌السّلام) و زهرا (علیها‌السّلام) و علی (علیه‌السّلام) را با خود همراه کرد و از علی (علیه‌السّلام) تعبیر به «نفس» و جان خود کرد، اما اگر بگویم پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) مردی غیر از علی (علیه‌السّلام) را جهت مباهله با خود همراه کرد قطعاً دروغ گفته‌ام و من هرگز بر خلاف واقع آیه‌ای تفسیر نمی‌کنم.» ۹ - آیه ولایت [ویرایش] معاویه گفت: «آیه دیگری بخوان.» ابن عباس خواند: «اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رسوُلُهُ و الَّذینَ آمنوا الذینَ یُقیمون الصَّلوهَ وَ یُؤتُونَ الزَّکاهَ وَهُمْ راکِعُونَ».[۸] پس گفت: «اگر از من بپرسند: آن کسی که بعد از خدا و رسول بر مردم ولایت دارد و دارای این صفت بوده که در حال رکوع نماز زکات داده کیست؟ اگر بگویم او علی (علیه‌السّلام) است به نحو حقیقت سخن رانده‌ام والا آیه را بر خلاف حقیقت تفسیر کرده‌ام و از من چنین انتظاری نداشته باش» ۱۰ - آیه انذار [ویرایش] معاویه گفت: «آیه دیگری را برای مردم تفسیر کن، مگر قر‌آن فقط شامل همین آیاتی بود که در شان علی تفسیر کردی؟» ابن عباس گفت: پس این آیه را بشنو «اِنَّمااَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِکُلِّ قَوْمٍ‌هاد.[۹]» از من سؤالی می‌شود که تفسیر این آیه چیست؟ ما «منذر» را که پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) باشد شناخته‌ایم، امّا،‌ هادی امّت را نمی‌شناسیم اگر بگویم مقصود از «هادی امّت» علی (علیه‌السّلام) است براستی سخن گفته‌ام زیرا تمام علماء خاصّه و عامّه این حدیث شریف را از پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل نموده‌اند که فرمود: «انا المُنْذِرُ و علیٌّ الهادی و بِکَ یا علیُّ یُهْتَدی المُهْتَدوُنَ» من ترساننده امّت و علی رهنمای آنان می‌باشد و سپس فرمودند: یا علی توسط تو مردم به راه راست هدایت خواهند شد و هر گاه آیه شریفه را خلاف واقع تفسیر کنم گنه‌کار خواهم بود و من طاقت عقوبت خداوند را ندارم.» ۱۱ - امام علی باب علم [ویرایش] معاویه گفت: «مگر قرآن آیات دیگری ندارد که تفسیر کنی؟» ابن عباس گفت: بسیار خوب آیه دیگری را گوش کن: «قُلْ کَفی بِاللهِ شهیداً بَیْنی وَ بَیْنَکُم وَ مَنْ عِندَهُ عِلْمُ الکِتابِ».[۱۰] مردم از من سؤال می‌کنند: آن کسی که در نزد او علم قرآن بوده چه کسی است؟ اگر بگویم علی (علیه‌السّلام) است براستی سخن گفته‌ام زیرا تمام مفسرین از اهل تسنّن و تشیع نقل کرده‌اند که چون از پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) سؤال شد: آن کسی که علم قرآن در نزد اوست کیست؟ فرمود: علی (علیه‌السّلام) است بعلاوه رسول گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بارها فرمودند: «انا مدینةُ العِلْمِ وَ عَلیٌّ بابُها، فَمَنْ ارادَ الحِکْمَةَ فَالْیَئْتِها مِنْ بابِها» «من شهر علم و علی بمنزله باب علم و حکمت است، پس هر کس دانش می‌خواهد باید ابتدا دست به دامن علی (علیه‌السّلام) شود.» ۱۲ - آیه اعتصام [ویرایش] معاویه گفت: «از آیات دیگر قرآن قرائت کن.» ابن عباس گفت «این آیه شریفه را می‌خوانم: «وَاَعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعاً و لا َتفَرَّقوُا».[۱۱] از من از تفسیر این آیه سؤال می‌کنند؛ اگر بگویم مقصود از ریسمانی که مردم باید به آن چنگ بزنند تا دچار اختلاف نشوند، اهل بیت پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و در راس آنان علی (علیه‌السّلام) است براستی سخن گفته‌ام زیرا خاصّه و عامّه بنحو تواتر این حدیث را از وجود مبارک نبی اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل کرده‌اند که فرمود: «اِنی تَرَکْتُ فیکُمْ حَبْلَیْنی، انْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِما لَنْ‌ تَضِلّوا اَبَداً، اَحَدُهُما اَکْبَرٌ مِنَ اَلاَخَرِ، کِتابُ الله حَبْلٌ مَمْدُودٌ مِنَ السَّماءِ اِلَی اَلارضِ وَ عِتْرَتی اهلَ بیتی فَانَّهُما لَنْ یفتَرِقا حَتّی یَرِدا عَلَیَّ الحَوْض» «به درستی که من دو ریسمان محکم را در بین امّت خود به یادگار می‌گذارم، و هر کس به این دو ریسمان محکم چنگ بزند هر‌گز گمراه نمی‌شود، یکی از آنها بزرگ‌تر از دیگری است و آن قرآن است که چون ریسمان از آسمان به زمین کشیده شده و دیگری عترت من است و این دو از هم جدا نمی‌شوند تا اینکه در کنار حوض کوثر بر من وارد گردند.» ‌ای معاویه! اگر من آیه را به غیر ا
ز این تفسیر کنم بر خلاف حقیقت معنی نموده‌ام و من هرگز چنین نخواهم کرد. ۱۳ - پانویس [ویرایش] ۱. ↑ انسان/سوره۷۶، آیه۸. ۲. ↑ مائده/سوره۵، آیه۶۷. ۳. ↑ مجادله/سوره۵۸، آیه۱۲. ۴. ↑ شوری/سوره۴۲، آیه۲۳. ۵. ↑ بقره/سوره۲، آیه۲۰۷. ۶. ↑ احزاب/سوره۳۳، آیه۳۳. ۷. ↑ مائده/سوره۵، آیه۵۵. ۸. ↑ آل عمران/سوره۳، آیه۶۱. ۹. ↑ رعد/سوره۱۳، آیه۷. ۱۰. ↑ رعد/سوره۱۳، آیه۴۳. ۱۱. ↑ آل عمران/سوره۳، آیه۱۰۳. ۱۴ - منبع [ویرایش] سایت اندیشه قم، برگرفته از مقاله «مناظره درباره فضایل امام علی»، تاریخ بازیابی ۱۳۹۵/۰۸/۱۸.
گزیده ای از معجزات امام علی (ع) / روایت جالب جبرئیل از قدرت امیرالمومنین گزیده‌ای از کرامات و معجزات امام علی (ع) را همزمان با شهادت ایشان در این گزارش بخوانید. به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس روایتی از پیامبر (ص) فضایل حضرت علی (ع) آنقدر زیاد است که قابل شمارش نیست.درباره منزلت و مقام و کرامات امام علی (ع) در آیات و روایات سخنان بسیاری آمده است. در ادامه گزیده‌ای از کرامات و معجزات امام علی (ع) را بخوانید. ماجرای فرمان خداوند و تعجب جبرئیل و قدرت بازوان امام علی (ع) بر اساس روایات در جنگ خیبر پس از آنکه مرحب خیبری (مرحب بن حارث یهودی، مردی بلندقامت، عظیم الجثه و بسیار شجاع) به دست امیرالمومنین به دو نیم شد و بر زمین افتاد جبرئیل در حالی که خنده تعجب بر لب داشت بر پیامبر (ص)فرود آمد. رسول خدا (ص)به او فرمودند:از چه تعجب کردی؟ حضرت جبرئیل گفت: همانا فرشتگان در مراکز و جایگاه‌های آسمانی ندا می‌کنند:لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار. ولی تعجب من بدان جهت است که آن زمان که امر شدم قوم لوط را هلاک کنم، شهر‌های آنان را که ۷ شهر از زمین هفتم زیرین تا زمین هفتم بالا بود بر پری از بالهایم قرار دادم و آنقدر آن را بالا بردم که حاملان عرش صدای خروس‌ها و اطفال (روی زمین) را می‌شنیدند و تا صبح در انتظار امر خدا ایستادم و آن را جابجا نکردم. اما امروز که علی ضرب هاشمی را فرود آورد من مامور شدم زیادی قبضه او را نگه دارم تا به زمین فرود نیاید و آن را به دو نیم نکند تا زمین و اهل آن واژگون نشوند. در این هنگام فشار زیادی شمشیر علی سنگین‌تر از شهر‌های قوم لوط بود و این درحالی بود که اسرافیل و میکائیل بازوی علی را در هوا به قبضه خویش گرفته بودند. منبع کتاب ۳۲۰ داستان از معجزات و کرامات امام علی (ع) گفتگوی خواندنی خورشید با امام علی (ع) بر اساس روایتی به نقل از ابن عباس آمده که وقتی از فتح مکه باز می‌گشتیم شب هنگام در هوازن بودیم، پیامبر به علی بن ابیطالب (ع) فرمود: یا علی! برخیز و منزلت خود را نزد خدا دریاب و به هنگام طلوع خورشید با آن سخن بگو. من به فضل گفتم بلند شو ببینم علی بن ابی طالب (ع) چگونه با خورشید سخن می‌گوید. وقتی خورشید طلوع کرد بلند شد و خطاب به خورشید گفت: سلام بر تو‌ای بنده‌ صالح پایدار در طاعت پروردگار خویش. خورشید در جواب گفت : علیک السلام‌ای برادر رسول خدا و وصی خدا (ص) بلند شد و سر او را گرفت و بلند کرد و دست به صورت او می‌کشید و می‌گفت بلند شو حبیب من که اهل آسمان از گریه‌ تو به گریه آمدند و خدای عزوجل بخاطر تو بر عرش مباهات کرد. امالی صدوق، ص ۳۵۱، بحار الانوار، ج ۴۱، ص ۱۷۷. سخن امام علی (ع) با خورشید مشهور و با سند‌های گوناگونی و عبارات مختلف نقل شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا