5.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ما را به دنیا آوردند و امام هم تنزّل پیدا کرده که ما با امام تلاقی کنیم.
زیارت امام، تلاقی با امام است و حرمهای امامان، محل تلاقی ما با امام است.
🔰 #استاد_میرباقری
◀️ دنیا محلّ تلاقیِ ما با امام است. ما را به دنیا آوردند و امام هم تنزّل پیدا کرده که ما با امام تلاقی کنیم و بقیۀ سلوک، سلوک با امام است.
حرمهای امامان، محل تلاقی ما با امام است. زیارت امام، تلاقی با امام است.
◀️ حرمهای امامان، بیوت نبوت است. تخریب حرم امام، تخریب بیت نبوت است.
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
💠شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی
موسس فقید مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام تهران، درسال تحصیلی ۱۳۹۲ در جمع طلاب خواهر بیان کردند:
📚... ان شاءالله همه شما اهل علم و اهل عمل و اهل هدایت و اهل الگو شدن برای دیگران باشید و در جایگاهی قرار بگیرید که موثر باشید. زمانه با تو نسازد؛ تو زمانه را بساز؛ نه با زمانه بساز. ما باید موثر باشیم نه متاثر. جامعه سخت نیازمند زمانه ساختن است. امام تاریخ ساز شد؛ شما زمانه بسازید و خیلی هم می توانید تاثیرگذار باشید....
#همایش_بین_المللی
🔰پیش نشست همایش بین المللی شهید جمهور
🔰مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران با همکاری مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام تهران برگزار می کند:
🔰موضوع:
🔰شهید رئیسی و عمل به قرآن در روابط فرهنگی احیاء فرهنگ ایرانی اسلامی در اندیشه شهید رئیسی
◽️ارائه دهنده:
▫️سرکار خانم صادقی
▫️استاد حوزه
▫️مدیر مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام تهران
◽️دبیر علمی:
▫️سرکار خانم شاهسون
▫️استاد دانشگاه
▫️کارشناس مهدویت
▫️دانش آموخته مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام تهران
🗓دوشنبه: ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
🕰ساعت: ۱۴:۳۰
💠مکان: کوی نصر (گیشای سابق)، نبش جواد فاضل شرقی، جنب آژانس املاک فرشتگان، پلاک ۱۹، مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
💠پخش زنده لایو ایتا:
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
💠کانال همایش شهید جمهور
https://eitaa.com/Mazandaran0whc0ir
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
✳️سومین جلسه کارگاهی روش تحقیق در حوزه علمیه فاطمیه پاکدشت برگزار گردید.
در ابتدای این کارگاه پژوهشی خانم خانی به طرح مباحث جلسات قبل از جمله مراحل تحقیق علمی و مروری بر نکات کاربردی آن از شناخت تا اقدام، مزایای تحقیق مسالهمحور نسبت به موضوع محور پرداخت.
در این کارگاه خانم خانی به تبیین موضوع و اهمیت شناخت آن، تکمیل اطلاعات اجمالی از طریق مطالعه منابعی همچون دایرالمعارف ها، مقالههای نشریات تخصصی و اینترنت بدون نیاز به فیش برداری، مطرح کردن عنوان تحقیق به صورت یک پرسش که دارای فوائدی همچون تبیین جهت گیری مساله اصلی تحقیق، متمرکز نمودن ذهن، کمک کردن به جزیی تر شدن موضوع تحقیق و همچنین روش هایی برای تبیین موضوع چون مشخص کردن کلیدواژه ها و مفهوم دقیق آن ها، شناخت زمینه علمی و عملی موضوع، جمع آوری پرسش های اصلی و فرعی تحقیق، تعیین حدود موضوع و آشنایی با پیشینه تاریخی و تحقیقاتی آن و شناخت منابع اصلی و پیش بینی عناوین فرعی و تیترهای مقاله اشاره نمود.
در انتها همایش های پیش رو جهت انتخاب عنوان و نگارش مقاله جهت شرکت در آن ها معرفی شد و نحوه جستجوی منابع و پیشینه تحقیقاتی با توجه به عنوان و کلیدواژه های تحقیق در سایت های پژوهشی و دسترسی به متن مقالات از طریق خرید اشتراک و همچنین دسترسی رایگان به متن برخی مقالات که در فصلنامه ها چاپ شده از طریق مراجعه به سایت های خود فصلنامه ها به طلاب آموزش داده شد.
شایان ذکر است: این کارگاه روز دوشنبه ۱۸ فروردین از ساعت ۸ صبح با حضور طلاب علاقمند برگزار گردید.
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🌸
امام علی علیه السلام میفرمایند:
لا عَمَلَ كَالتَّحقيِقِ.
هيچ عملى مانند پژوهش نيست.
(غررالحكم ودررالكم - ص768)
توفیق ورود به دروازه های دنیای علم ودانش, یکی از موهبت ها از سوی خداوندعلیم است, که بی شک آدمی در سایه تلاش و جهد در کسب دانش, از این موهبت بهره خواهد جست....
خانمها سیده کلثوم جلالی و فاطمه همایی نژاد
طلاب فرهیخته و تلاشگر مدرسه کریمه اهل بیت(سلام الله علیها ) موفقیت شما در مسابقه گروهی رشد، در ردهی منتخب استانی را تبریک می گوییم. از درگاه ایزد منان مزید توفیقاتتان را برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی حوزه های علمیه خواهران مسِئلت داریم.
مدرسه کریمه اهل بیت علیها السلام
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
┈•꧁༼﷽༽꧂•---
فراخوان عضویت در انجمنهای علمیپژوهشی پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر وابسته به مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر (س)
🔹ویژه اساتید و طلاب سطوح ۳ و ۴ حوزههای علمیه
همچنین دانشجویان و اساتید فرهیخته دانشگاهی
🔰 آیا به پژوهش علاقهمندید؟
🔰 دغدغه تولید علمی در حوزههای قرآن، زن و خانواده یا تاریخ اسلام را دارید؟
🔰 مایلید در فضایی پویا، با حمایت پژوهشکده، ایدههای علمی خود را به عمل برسانید؟
مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر (علیهاالسلام)
با هدف توسعه فعالیتهای علمی و تخصصی، اقدام به راهاندازی انجمنهای پژوهشی در محورهای زیر نموده است:
✨ تفسیر و علوم قرآنی
✨ زن و خانواده
✨ تاریخ اسلام
از اساتید و طلاب سطح ۳ و ۴ علاقهمند دعوت میشود:
۱. فرم عضویت پیوست را تکمیل کنند.
۲. رزومه علمی و نمونه آثار پژوهشی خود را ارسال فرمایند.
۳. ایدهها و طرحهای علمی خود را با ما به اشتراک بگذارند.
مهلت ارسال مدارک:
تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۴
یادآور مهم:
در نخستین جلسه هر انجمن، با رأی اعضای واجد شرایط، رئیس و نماینده انجمن انتخاب خواهد شد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مسئول انجمنها:
سرکار خانم اصغریپورپارسا
راه ارتباط: @Asgharipoorparsa
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
⭕️⭕️⭕️⭕️تمدید شد⭕️⭕️⭕️⭕️
🔰پنجمین همایش بین المللی حورا انسیه(سلام الله علیها) با
عنوان"رسالت زن در تحولات جهانی"
با مجوز isc کد اختصاصی 03241-86440
بدینوسیله از اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران، طلاب و دانشجویان سراسر کشور دعوت می شود مقالات علمی خود را به آدرس http://www.ha5.kosar.ac.ir/
ارسال نمایند.
🗓 مهلت ارسال چکید:۱۴۰۴/۰۲/۱۰
🗓مهلت ارسال مقالات:۱۴۰۴/۰۲/۲۰
🔗زمان برگزاری همایش:۱۴۰۴/۰۳/۰۷
📒محورهای علمی همایش:
(در قالب کتاب و مقاله)
1⃣رسالت زن در تحولات اجتماعی
2⃣رسالت زن در تحولات علمی
3⃣رسالت زن در تحولات اقتصادی
4⃣رسالت زن در تحولات سیاسی و فرهنگی
شایان ذکر است مقالات و آثار برگزیده در روز همایش معرفی و از پژوهشگران برتر تقدیر به عمل خواهد آمد .
📞شماره دبیرخانه:۵۵۶۰۲۸۵۷-۵۵۱۵۹۶۹۶
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
#گزارش
برگزاری دومین پیشنشست پنجمین همایش بینالمللی حورا انسیه سلام الله علیها با محوریت نقش زنان در آینده جهان
دومین پیشنشست پنجمین همایش بینالمللی «حورا انسیه (سلام الله علیها)» با عنوان «نقش زن در رشد و تعالی جهان آینده» و با حضور دکتر حوریه خدائی، چهارشنبه ۱۵ اسفندماه برگزار شد. در این نشست، دکتر خدائی با اشاره به تحولات جهانی تأکید کرد که هژمونی آمریکا در حال افول بوده و نظام تکقطبی جهان به سمت چندقطبی شدن پیش میرود. وی انقلاب غزه را یکی از عوامل شتابدهنده به این روند دانست. ایشان همچنین به تحولات جایگاه زنان در عرصههای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پرداخت و تأکید کرد که این تغییرات به سمت تحولات مثبت در حرکت است. وی نقش زنان را در توسعه پایدار اساسی دانست و گفت: یکی از ابعاد مهم توسعه پایدار، تبیین صحیح حقوق زنان در سطح بینالمللی است. دکتر خدائی با ارائه آمار جهانی درباره زنان، گفت: دو سوم نیروی کار جهانی را زنان تشکیل میدهند، اما تنها ۱۰ درصد از درآمد به آنها اختصاص دارد و کمتر از یک درصد مالکیت اموال غیرمنقول در اختیار زنان است. وی به وظایف بانوان در عرصه بینالمللی اشاره کرد و بر تبیین صحیح احکام اسلامی برای رفع سوءتفاهمها تأکید کرد. همچنین به مسئله صنعتی شدن جوامع پرداخت و گفت: در اسلام، فعالیت اقتصادی برای زنان اجباری نیست اما محدودیتی نیز ندارد. در پایان، ایشان به نقش الگوهایی چون حضرت زهرا (س) در دفاع از حقوق اقتصادی زنان اشاره کرد و بر ضرورت آگاهیبخشی دیجیتال و آموزش بهداشت بانوان تأکید داشت.
وب سایت همایش:
http://ha5.kosar.ac.ir
#گزارش
🔰 سومین پیش نشست همایش بین المللی حوراء انسیه در مدرسه علمیه مشکوه اندیشه
🔰در این پیش نشست خانم عباسی معاون پژوهش این مدرسه به ارائه مقاله برگزیده سال گذشته این همایش با عنوان« زن و مولفه های راهبری هدایتی انسان با تکیه بر خطبه فدکیه » نگاشته خانم بهروزی از دانش آموختگان این مدرسه پرداختند. ایشان با اشاره به موضوعات متن محور با رویکرد سخنان حضرت زهرا و ادعیه ایشان به بیان نکاتی پیرامون مقاله مذکور پرداختند.
🔰 در ادامه خانم دکتر خالقیان به بیان نقاط قوت و ضعف مقاله پرداختند و طلاب را به نگارش مقالات تشویق نمودند.
لازم به ذکر است این نشست در تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۱۹ برگزار شد.
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر وابسته به مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر با همکاری دانشکده علوم و فنون قرآن تهران، چهارمین پیش نشست پنجمین همایش بینالمللی حورا انسیه سلاماللهعلیها را برگزار کرد.
این پیش نشست با حضور سرکار خانم دکتر سمیه صیادی، استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه، با موضوع "رسالت زن در تحولات علمی با تأکید بر اهمیت پژوهش در حوزه زنان" برگزار شد.
خانم صیادی بر اهمیت رسالت زنان در تحولات علمی و اجتماعی تأکید کرده و ضرورت پژوهشهای علمی خصوصا در حوزه علوم انسانی را همگام با تحولات علمی و جهانی تبیین کردند. ایشان با اشاره به سرعت تحولات علمی در دنیای معاصر، بیان کردند که زنان باید در این عرصه فعالتر از پیش عمل کرده و در مسیر پیشرفتهای جهانی و علمی گام بردارند، چرا که عدم همگامی با این تحولات میتواند منجر به عقبماندگی و انزوا در عرصههای مختلف شود.
ایشان همچنین به رسالت زنان در تحولات علمی در مقاطع مختلف تاریخ اعم از صدر اسلام و تاریخ معاصر پرداختند و بیان کردند زنان در هر دوره از تاریخ، تأثیرات عمیقی در تحولات جوامع خود داشته اند. این نقشها همچنان در دنیای امروز به قوت خود باقی است و زنان میتوانند با بهرهگیری از ظرفیتهای علمی در تحولات جهانی موثر باشند.
در حاشیه این نشست، از اساتید و پژوهشگران علاقهمند دعوت به عمل آمد تا با ارائه مقالات علمی خود در این همایش مشارکت فعال داشته باشند.
این پیش نشست روز دوشنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۴ از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰ در دانشکده علوم قرآنی تهران برگزار شد.
وبسایت: http://ha5.kosar.ac.ir
📚📚📚
#احکامپژوهشی
#کپیبرایپایاننامه
🎤پرسش:
دو مفهوم در محافل علمی وجود دارد، که ممکن است هر یک حکم شرعی جداگانه ای داشته باشد (لطفا به تفکیک مفهومی بین دو مورد به دقت توجه شود):
الف) نقض کپی رایت(حق تکثیر/حق نشر) یا copyright violation یا copyright infringement: نقل خط بهخط و کلمهبهکلمهی تمام یا بخشی از مطالب کتاب یا مقالهی دیگر، بدون اجازه صاحب اثر (هرچند ذکرمنبع کنیم)
ب) دزدی ادبی(سرقت تألیفات) یا plagiarism: انتساب کار علمی-ادبی دیگران به خود (مثلا از ایدهی علمی دیگران استفاده کنیم، ولی به آن مرجع ندهیم تا خواننده گمان کند آن ایده متعلق به ماست؛ هرچند جملهبندی را کاملاً تغییر داده باشیم، و هر چند از آن شخص اجازه گرفته باشیم)
مثال برای حالت الف) فتوکپی کتاب شخص دیگر، و فروش آن، با اینکه نام نویسندهی اثر روی کتاب فتوکپی شده هم وجود دارد. یا مثلا یک سوم از کتاب یا مقاله ی ما، عینا کپی شده کتاب یا مقاله دیگری باشد، بدون این که از آن شخص اجازه بگیریم (حتی اگر نام نویسنده اصلی و منبع مورد استفاده را ذکر کنیم)
مثال برای حالت ب) کتاب یا مقاله یا پایاننامه ی شخص دیگری را "به نام خودمان" چاپ کنیم، هر چند خود شخص صاحب اثر راضی باشد. یا در مدرسه و دانشگاه تکالیف و پروژه شخص دیگری را (که انجام آن پروژه موجب ارزشیابی شخص و گرفتن نمره قبولی می شود) به نام خودمان به معلم و استاد تحویل دهیم، هر چند آن شخص راضی باشد.
توجه کنید که در حالت الف ارتکاب این عمل احتمالا باعث خسارات مالی به شخص صاحب اثر میشود (و لذا با اجازه او، اشکال برطرف میشود)، ولی در حالت ب ارتکاب عمل باعث انتساب افتخار علمی به شخص مرتکب عمل می شود. مثلا وقتی برای گرفتن مدرک دکتری، پایان نامه انجام شده توسط شخص دیگری را -حتی با اجازهی آن شخص- به نام خودمان ارائه می دهیم، به ما مدرک دکتری را می دهند، بدون این که سواد آن را داشته باشیم.
تا به حال در مورد قسمت الف (نقض کپی رایت) بسیار از مراجع تقلید سؤال شده است، ولی قسمت ب (دزدی ادبی) موضوعی است که چندی است مورد ابتلای دانشگاههای کشور است. زیرا کپی برداری از پایاننامه دیگران در مقطع کارشناسی ارشد بسیار اتفاق می افتد.
باید اضافه کرد که دزدی ادبی نسبتا شبیه تقلب در امتحانات مدرسه و دانشگاه است. در امتحانات هم هر چند شخصی که از روی او تقلب میشود راضی باشد، این تقلب باعث می شود که به فرد متقلب به دروغ ادعای معلوماتی از آن درس مورد امتحان داشته باشد، و نمره ای بگیرد که شایسته او نیست. در دزدی ادبی هم همین طور است.
لطفا خود مرجع تقلید به این سؤال پاسخ دهد، و از جواب دهی توسط همکاران محترم پاسخ گویی به استفتائات اجتناب شود.»
📝پاسخها:
رهبر معظم انقلاب، آیةالله سید علی خامنهای:
ج1) در فرض سؤال تكثير تأليفات ديگران و فروش آنها بدون اجازه مؤلف بنا بر احتياط جايز نيست.
ج2) استفاده از تأليفات ديگران با ذكر منبع فی نفسه اشكال ندارد و گاهی جنبه استنادی دارد و گاهی جنبه جمعآوری نظرات؛ ولی برداشت از مطالب ديگران و ارائه به نام خود از مصاديق تقلب است و جايز نيست.
آیةالله ناصر مکارم شیرازی:
آنچه با حق تالیف و حق تولید علم در عرف منافات داشته باشد جایز نیست و پایان نامه هایی که بر آن اساس گرفته شود فاقد اعتبار است حتی اگر با اجازه ی صاحبش صورت گیرد.
آیةالله لطف الله صافی گلپایگانی:
در هر صورت تقلب محسوب می شود و جایز نیست.
آیةالله حسین مظاهری:
دزدی ادبی شرعاً و قانوناً جایز نیست و آنچه را نوشته اید دزدی ادبی است و حرام است.
آیةالله محمد علی گرامی:
مسلماً هیچ یک از دو حالت الف و ب جائز نیست چنان که بدیهی است که در برخی حالات ضرر مهمی به صاحب اندیشه می خورد و خلاف احترام مالکیت معنوی است، و در جمیع حالات ضربه بزرگی به دانش عمومی کشور می باشد.
آیةالله سید محمد علی گرگانی:
استفاده از متون علمی دیگران برای پایان نامه و اخذ مدرک به نفع خود جایز نیست، خواه با رضایت صاحب متون علمی انجام گیرد یا بدون رضایت آنان باشد، و حقوق دریافت شده از این طریق نیز دارای شبهه حرمت می باشد، چرا که غرض از پایان نامه سنجش علمی دانشجویان می باشد و بایستی با تلاش خود دانشجو انجام گیرد. البته استفاده از زحمات دیگران در کنار تلاش خود فرد و تنظیم پایان نامه توسط خود دانشجو در صورتی که عرفا صدق کپی نکند مانعی ندارد.
#احکام
#کپی
#پایاننامه