باسمه تعالی
مرکز حوزه های علمیه خواهران مدیریت استان تهران با همکاری اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) برگزار می کند:
✨ «رویداد اندیشهورزی نخبگانی اساتید حوزه های علمیه خواهران تهران با محور خوانش خلاقانه بیانیه گام دوم»
این نشست فرصتی بیمانند برای تحولگرایی، تعامل نواندیشانه، و بازاندیشی در مسائل بنیادین حوزه علمیه خواهران است.
🎯 اهداف این رویداد:
- برگزاری نخستین همایش تخصصی با رویکرد خلاقانه در شناسایی نظام مسائل حوزه خواهران.
- ایجاد بستری برای ارائه ایدههای بدیع توسط اساتید فهیم و دغدغهمند.
- زمینهسازی برای گفتمانسازی و همافزایی علمی و فرهنگی در مسیر تمدنسازی نوین اسلامی.
🌟 طرحهای منتخب، با هدایای ارزنده مورد تجلیل قرار خواهند گرفت تا شعلهی انگیزه و امید در دل صاحبان اندیشه فروزانتر گردد.
👶 برای تسهیل حضور استادان گرامی، امکانات رفاهی چون مهدکودک و حملونقل از یکی از میادین اصلی تهران پیشبینی شده است.
📍 مکان برگزاری: حوزه علمیه حضرت امام خمینی (رحمهاللهعلیه) – رباطکریم
🗓️ زمان برگزاری: ۷ الی ۹ مرداد ماه سال جاری
⏰ مهلت ثبتنام: ظهر روز دوشنبه ۶ مرداد
🔗 لینک ثبتنام:
https://poll.whc.ir/483256
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
📝 امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعهی اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعهی اسلامی است، انجام دهد. این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهی از منکر است؛ بلکه خودش یک مصداقِ بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است. البتّه این کار، گاهی به نتیجهی حکومت میرسد؛ امام حسین برای این آماده بود. گاهی هم به نتیجهی شهادت میرسد؛ برای این هم آماده بود.
📚 برشی از کتاب چهار گفتار
در تبیین زمینهها، علل، و آثار حادثهی عاشورا
از حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی)
https://shop.khameneibook.ir/product/چهار-گفتار
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
💠 معاونت پژوهش مدرسه علمیه تخصصی امام حسن مجتبی (علیهالسلام) برگزار می نماید:
🔸نشست علمی پژوهشی با عنوان:
نبرد حق و باطل و پداگوژکی تاب آوری در زنان عاشورایی
🔹ارائه دهنده: سرکار خانم سمیه حسنی
🗓زمان :چهارشنبه ۸ مرداد
ساعت ۱۶:۴۵ الی ۱۷:۳۰
📱آدرس نشست مجازی :
http://www.skyroom.online/ch/imamhasan/faialeat-pazhooheshi
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
10.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🧠 ابزارهای #هوش_مصنوعی مرتبط با علوم اسلامی
🔘 ثقات پایگاه گراف دانش علوم حدیث، برای سازماندهی و پردازش دانشهای پیرامون حدیث توسط موسسه نجم طراحی شد.
🔘ثقات با بهرهگیری از فناوریهای هوش مصنوعی، تجربههای بینظیر از مطالعه، جستجو و تحلیل در منابع حدیثی را در اختیار پژوهشگران، علاقهمندان این حوزه قرار میدهند.
🌐گراف دانش علوم حدیث:
https://thiqat.org
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
28.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢هستهای بهانه است؛ دین و دانش نشانه است!
✔️رهبر انقلاب در مراسم بزرگداشت شهدای جنگ تحمیلی اخیر:
🔹توجّه داشته باشیم که ایران اسلامی بر اساس «دین» و «دانش» بنا شده و به وجود آمده. در بنای جمهوری اسلامی دو عنصر «دین» و «دانش» عمدهترین عناصر تشکیلدهنده هستند؛ به همین دلیل هم، دین مردم و دانش جوانان ما، توانستهاند در بسیاری از میدانهای مختلف دشمن را وادار به عقبنشینی کنند. بعد از این هم همینجور خواهد بود.
🔹آنچه استکبار جهانی و در رأس آن، آمریکای جنایتکار با آن مخالف است، همین دین شما و دانش شما است؛ با دین شما مخالفند، با این ایمان گستردهی مردم مخالفند، با این اتّحادِ در زیر سایهی اسلام و قرآن مخالفند؛ و با دانش شما مخالفند.
🔹اینکه بعد از پیروزی انقلاب تا امروز، جمعیّت ایران دو برابر بشود لکن تعداد دانشجو شاید حدود ده برابر یا بیشتر بشود، اینها را میرنجاند؛ اینکه جمهوری اسلامی در عرصههای گوناگونِ علم و دانش ــ چه دانشهای انسانی، چه دانشهای فنّی، چه دانشهای دینی ــ بتواند سخن نو به میان بیاورد، اینها را ناراحت میکند؛ اینها با این مخالفند. آنچه به عنوان [قضیّهی] هستهای و غنیسازی و حقوق بشر و امثال این چیزها میگویند بهانه است؛ اصل قضیّه آن است.
🔗 متن بیانات:
http://ijtihadnet.ir/?p=78885
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
💠پژوهشی در هویت تاریخی حضرت رقیه (علیهاالسلام)
❗️در بعضی کتاب های تاریخی، نام حضرت رقیه (علیها السلام) آمده، ولی در بسیاری از آن ها نامی از ایشان برده نشده است. این احتمال وجود دارد که تشابه اسمی میان فرزندان امام حسین (علیه السلام)، سبب پیش آمدن این مسأله شده باشد.
🔻برای روشن شدن این مطلب، بحث را با طرح یک پرسش بنیادین و بسیار مشهور آغاز می کنیم که: آیا نبودن نام حضرت رقیه (علیهاالسلام) در شمار فرزندان امام حسین (علیه السلام) در کتاب های معتبری چون ارشاد مفید، اعلام الوری، کشف الغمة و دلائل الامامة، بر نبودن چنین شخصیتی در تاریخ دلالت دارد؟
🔰 با بیان چند مقدمه، پاسخ این پرسش به خوبی روشن می شود:
📖مطالعه کنید| پژوهشی در هویت تاریخی حضرت رقیه (علیهاالسلام)
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
#مقاله_نویسی
#چکیده
📝 چکیده چیست؟
خلاصهای فشرده (۱۵۰-۳۰۰ کلمه) از کل مقاله که هدف، روش، یافتهها و نتیجه را در یک پاراگراف نشان میدهد.
📜 چکیده ۴ بخش اصلی دارد که عبارتند:
🎯 هدف/مسئله پژوهش
- چرا این تحقیق انجام شد؟
🧪 روش تحقیق
- چگونه پژوهش انجام شد؟
📊 یافتههای کلیدی
- چه دادهای بهدست آمد؟
💡 نتیجه/پیامد
- چه نتیجه ای از پژوهش به دست آمد؟
📜۵ نکته طلایی برای نوشتن چکیده
۱. ✂️ مختصر باشید: حداکثر ۱ پاراگراف!
۲. 🔑 کلمات کلیدی: ۳-۵ کلمه کلیدی پژوهش را حتما بگنجانید.
۳. ❌ بدون ارجاع: در چکیده منبع ذکر نکنید.
۴. 📈 افعال معلوم: "بررسی شد/اندازهگیری شد" بهتر از "بررسی گردید".
۵. ⚠️ صادقانه: فقط یافتههای مقاله را گزارش دهید، نه ادعاهای اضافه!
پژوهشیار دانشجویان
https://eitaa.com/pajoheshyardaneshjoii
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
#چکیده
✍ تبیین اجزای چکیده
🔍 دوستان به چکیده ای که برای عنوان تحقیق زیر نوشته شده و بخش های آن توجه کنید.
عنوان: بررسی فقهی حقوق مالی زن در فقه امامیه
چکیده
با توجه به ضرورت تبیین استقلال مالی زنان در منظومه فقه اسلامی، این پژوهش به روش توصیفی-تحلیلی، به بررسی چهار رکن اصلی حقوق مالی زن (مهر، نفقه، ارث و اموال شخصی) در متون فقه امامیه میپردازد؛ بر اساس ادله نقلی (آیات الاحوال الشخصیه، روایات معصومین علیهمالسلام) و ادله عقلی (قاعده لاضرر، تسلیط) در منابع معتبری چون جواهر الکلام و تحریر الوسیله، یافتهها نشان میدهد زن در فقه امامیه مالک مطلق مهریه، مستحق نفقه کامل در ازدواج دائم، ذیحق در سهم الارث مشخص و صاحب اختیار تام در اموال شخصی بدون نیاز به اذن شوهر است؛ در نتیجه، این نظام فقهی با پشتوانه قواعد شرعیِ کرامتمحور، سازوکارهای حقوقیِ ناظر به تحکیم استقلال اقتصادی زن را در چارچوب خانواده و اجتماع تضمین میکند.
ادامه دارد...
پژوهشیار دانشجویان
https://eitaa.com/pajoheshyardaneshjoii
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
#چکیده
عنوان: بررسی فقهی حقوق مالی زن در فقه امامیه
📝 تفکیک بخش های چکیده
🔹جمله زمینه: با توجه به اهمیت استقلال مالی زنان در اسلام و ابهامات موجود در جامعه
🔹 بیان هدف: این پژوهش به دنبال تحلیل حقوق مالی زن (مهر، نفقه، ارث، اموال شخصی) در متون فقه امامیه با استناد به قرآن، روایات معصومین (ع) و قواعد فقهی است.
🔹بیان روش تحقیق: با روش توصیفی-تحلیلی، ادله نقلی (آیات الاحوال الشخصیه) و عقلی (قاعده لاضرر، تسلیط) در کتب معتبر فقهی (جواهر الکلام، تحریر الوسیله) بررسی شد.
🔹 بیان یافتهها: زن در فقه امامیه مالک مطلق مهریه، مستحق نفقه کامل در ازدواج دائم، واجد حق ارث مشخص و صاحب حق تصرف در اموال شخصی بدون نیاز به اذن شوهر است.
🔹 نتیجه: فقه امامیه با تأکید بر کرامت مالی زن، از طریق سازوکارهای حقوقیِ منبعث از شریعت، از استقلال اقتصادی او در چارچوب خانواده و جامعه دفاع میکند.
پژوهشیار دانشجویان
https://eitaa.com/pajoheshyardaneshjoii
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
🔰پایگاه جامع الاحادیث با در اختیار قراردادن مجموعه کامل احادیث شیعه، پرونده جامعی از پژوهش های پیرامون هر حدیث و برقراری روابط معنایی میان احادیث این امکان را برای شما فراهم می نماید
https://hadith.inoor.ir/fa/home
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh