مبلغ نمیتواند بدون فعالیت پژوهشی، عملکرد مؤثر داشته باشد
معصومه سادات صادقی معاون هماهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران در نمایشگاه رهپژوهان حریم وحی پیرامون ضرورت پژوهش بیان داشت: بعضاً ما پژوهش را ابزار علمی میدانیم در حالیکه پژوهش مرکز ثقل است برای همه فعالیت های علمی، فرهنگی و اجتماعی و برای هر آنکه میخواهد در بحث تعالی انسانی فعالیت کند ، لذا در حوزه علمیه خواهران اساس، فعالیتهای پژوهشی است.
وی افزود: پژوهش صرف کار تألیفی که به منصه ظهور میرسد نیست. پژوهش تعریف جامع تر دارد .برای مثال یک مبلغ نمی تواند بدون فعالیت پژوهشی و علمی، عملکرد موثری دلشته باشد. هر کاری شما بخواهید انجام دهید پشتوانه پژوهشی نیاز دارد و بن مایه همه فعالیت پژوهش است.
صادقی تاکید کرد: حوزه های علمیه خواهران باید نیازهای اساسی جامعه را بشناسند و پیرامون آن پژوهش کنند و پاسخ دهند. این همان چیزی است که مورد نیاز جامعه است و باید به آن پرداخت. بهخصوص اینکه افق کار حوزه در سال ۱۴۱۴ جامعیت علمی در مرجعیت
حوزه زن و خانواده است، پس باید نیاز های این حیطه رو شناخت و با توجه به منابع که همان قرآن و عترت است پاسخها را استخراج کرد و به جامعه عرضه کرد .
معاون هماهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران در مورد ضرورت برپایی این نمایشگاه ها بیان داشت: هر فعالیت که انجام میشود باید عرصه و شناسانده شود تا جامعه از آن اگاه شود . این نمایشگاه میتواند جهت معرفی و شناساندن حوزه علمیه خواهران مفید باشد
وی در خاتمه افزود :امیدواریم نمایشگاه بعد وضوح تصویری به جامعه بدهد که هر کدام از پژوهشها کدام معضل و نیاز را حل کرده است یعنی تحقق عینی مباحث علمی و پژوهشی ما اگر عرضه بشود استقبال بیشتری خواهد شد و حتی انگیزه طلاب را چندین برابر خواهد کرد.
روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران
#مدیریت_حوزه_علمیه_خواهران_استان_تهران
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
📚نمایشگاه هفته پژوهش آذرماه ۱۴۰۳
مدارس علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/joinchat/3773039599C152ba2de7e
هدایت شده از نمایشگاه (پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران) اسفند ۱۴۰۳
https://hawzahnews.com/xdjfk
#مدیریت_حوزه_علمیه_خواهران_استان_تهران
@howzehkhaharantehran
📚نمایشگاه هفته پژوهش آذرماه ۱۴۰۳
مدارس علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/joinchat/3773039599C152ba2de7e
هدایت شده از نمایشگاه (پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران) اسفند ۱۴۰۳
https://hawzahnews.com/xdjfy
#مدیریت_حوزه_علمیه_خواهران_استان_تهران
@howzehkhaharantehran
📚نمایشگاه هفته پژوهش آذرماه ۱۴۰۳
مدارس علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/joinchat/3773039599C152ba2de7e
هدایت شده از نمایشگاه (پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران) اسفند ۱۴۰۳
معاون هماهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران:
مبلغ نمیتواند بدون فعالیت پژوهشی، عملکرد مؤثر داشته باشد
https://hawzahnews.com/xdjfJ
#مدیریت_حوزه_علمیه_خواهران_استان_تهران
@howzehkhaharantehran
📚نمایشگاه هفته پژوهش آذرماه ۱۴۰۳
مدارس علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/joinchat/3773039599C152ba2de7e
هدایت شده از نمایشگاه (پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران) اسفند ۱۴۰۳
معاون هماهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران تاکید کرد: حوزه های علمیه خواهران گفت : باید نیازهای اساسی جامعه را بشناسند و پیرامون آن پژوهش کنند و پاسخ دهند. این همان چیزی است که مورد نیاز جامعه است و باید به آن پرداخت.
https://hawzahnews.com/xdjfJ
#مدیریت_حوزه_علمیه_خواهران_استان_تهران
@howzehkhaharantehran
📚نمایشگاه هفته پژوهش آذرماه ۱۴۰۳
مدارس علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/joinchat/3773039599C152ba2de7e
هدایت شده از نمایشگاه (پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران) اسفند ۱۴۰۳
#مصاحبه
سرکار خانم ربابه سادات جذبی مدیر حوزه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین سلاماللهعلیها
در فضایی هستیم که جامعه پر از شبهات زیادی است و این میطلبد که طلاب پژوهش زیاد انجام دهند .
مدیریت حوزه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین سلاماللهعلیها افزود: برای سنین نوجوانی و جوانی که با شبهات بیشتری رویرو هستند ضرورت پژوهش بیشتر حس میشود. حوزههایی همچون حوزه خدیجه ام المومنین سلاماللهعلیها که از سیکل پذیرش دارند و طلاب زودتر در بستر پژوهش قرار میگیرند میتوانند دغدغههای نوجوانان و جوانان را بهتر درک کنند و در پی پاسخ آن برآیند.
وی در موردضرورت برپایی این نمایشگاه بیان کرد:با برگزاری چنین نمایشگاههایی، طلاب با تمام فعالیتهایی که خیلی از آن اگاه نیستند مواجه میشوند و گاهی پاسخ سوالات خودشان را مییابند.
ایشان ادامه دادند: اینگونه نمایشگاهها بستر مناسبی است که فعالیتها به گوش همه برسد. و این خیلی خوب است که هر چند وقت یکبار ما شاهد برپایی چنین نمایشگاههایی باشیم تا انگیزه پژوهشی طلاب هم افزایش یابد.
📚نمایشگاه هفته پژوهش آذرماه ۱۴۰۳
مدارس علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/joinchat/3773039599C152ba2de7e
#مصاحبه
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان تهران
مصاحبه مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه ام المومنین سلام الله علیها با خبر گزاری حوزه
https://B2n.ir/j68170
روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان #تهران
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
📚نمایشگاه هفته پژوهش آذرماه ۱۴۰۳
مدارس علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/joinchat/3773039599C152ba2de7e
هدایت شده از نمایشگاه (پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران) اسفند ۱۴۰۳
📝ارائه پایان نامه برتر
خانم النا فاطمی نژاد
رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی
مدرسه علمیه تخصصی قاسم بن الحسن علیهم السلام
📝اثر بخشی زوج درمانی هیجان مدار مبتنی بر رویکرد اسلامی بر سبکهای دلبستگی و مدیریت خشم زوجین ناسازگار
با توجه به این که علوم روانشناختی به عنوان یکی از شاخههای اصلی علوم انسانی در صورتی میتواند مفید فایده باشد که بتواند با توجه به نظریههای فرهنگی و بومی در رشد و ارتقای روانی، معنوی و فرهنگی مردم کشورمان کارا و موثر باشد، و نمی توان مسائل روانشناختی را جدا از مسائل فرهنگی و باورهای مذهبی مطالعه کرد (جعفری،1394). لذا در این پژوهش قصد بر این است که اثر بخشی مدل اسلامی رویکرد هیجان مدار متناسب با فرهنگ ایرانی، بر سبکهای دلبستگی زوجین و نحوهی مدیریت یکی از هیجانات اصلی و چالش برانگیز همسران در خانواده (خشم) به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.
روش کار به این صورت بوده است: روش تجزیهوتحلیل اطلاعات این پژوهش با استفاده از نرمافزار آماری spss انجام میگیرد و بهمنظور بررسی دادهها و تجزیه وتحلیل نتایج این پژوهش از روشهای آمار توصیفی همچون: میانگین، انحراف استاندارد و خطای استاندارد استفاده شد و همچنین از روشهای آمار استنباطی مانند تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر برای مقایسه نمرات پیشآزمون و پسآزمون و پیگیری گروه آزمایش و گروه کنترل استفاده شد. در این روش انتخاب آزمودنیها به صورت تصادفی انجام نمیشود ولی گمارشان در دو گروه آزمایش و کنترل بهصورت تصادفی صورت گرفت. ابتدا پیشآزمون در هر دو گروه انجام شد، سپس متغیر مستقل (زوجدرمانی هیجان مدار به سبک اسلامی) بر روی گروه آزمایش اعمال شد و درنهایت پسآزمون و پیگیری از هردو گروه گرفته شد.
توضیح روند تولید اثر به همراه ساختار:
شیوه نمونه گیری به کار برده در پژوهش حاضر، نمونه گیری در دسترس بود به طوری که از تمامی زوجین مراجه به مرکز مشاوره آوای رهایی، آزمون مقیاس خشم اسپیلبرگر گرفته شد تا افرادی که نمره خشم آنها در رتبه درصدی 52 و بالاتر قرار داشتند، مشخص شوند سپس از میان آنها به صورت تصادفی36 زوج به عنوان نمونه انتخاب شده و بالاخره آنها به صورت تصادفی در دوگروه کنترل و آزمایش قرار داده شدند (هر گروه15 زوج).
معیارهای ورود به پژوهش
الف) همسرانی که حداقل دارای تحصیلات ابتدایی به بالابودند.
ب )همسرانی برای دریافت مداخله مشاوره تمایل به همکاری داشتند.
ج) همسرانی که هر دو توانایی شرکت در ۱۰ جلسه پیاپی مشاوره را داشتند.
د )همسرانی که در هنگام انجام این پژوهش در هیچ جلسه ی مشاوره ای شرکت نکنند
ه )همسرانی که حداقل یک سال و حداکثر 20 سال سابقهی زندگی مشترک داشته باشند.
و)همسرانی که ازدواج اولشان بوده و دریک خانه با هم زندگی می کردند.
معیارهای خروج از پژوهش
الف)همسرانی که یکی از آنها روابط خارج از ازدواج داشته باشد و حاضر به ترک آن هم نباشد.
ب) همسرانی که یکی از آنها دچار اعتیاد باشد.
ج) همسرانی که درگیر خشونت فیزیک با هم باشند.
در این پژوهش جمع آوری اطلاعات از دو طریق صورت گرفت. نخست روش کتابخانه ای که اطلاعات بامطالعه کتاب ها، مجلات، مقالات و پایان نامه ها در دانشگاه های مختلف، مرکز اسناد و مدارک ایران و دیگر مراکز علمی گردآوری شدند. دوم روش میدانی، با توجه به اینكه ابزار اندازهگیری در این پژوهش پرسشنامه بود پژوهشگر به افراد نمونه پرسشنامهها را ارائه داد. اطلاعات یا بهعبارت دیگر داده های حاصل مقیاس سبک دلبستگی بزرگسالان و پرسشنامه خشم اسپيلبرگر بهدستآمده است. این پرسشنامهها در سه نوبت پیش آزمون-پس آزمون- پیگیری در دو گروه آزمایش و کنترل اجرا شد.
نتیجه و یافته:
فرضیه اول پژوهش تایید شد.
زوج درمانی هیجان مدار براساس رویکرد اسلامی بر مدیریت خشم زوجهای دارای مشکلات زناشویی تأثیر دارد.
زوج درمان هیجانی مدار مبتنی بر رویکرد اسلامی بر سبکهای دلبستگی زوجهای دارای مشکلات زناشویی تاثیر دارد.
📚نمایشگاه هفته پژوهش آذرماه ۱۴۰۳
مدارس علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/joinchat/3773039599C152ba2de7e
هدایت شده از نمایشگاه (پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران) اسفند ۱۴۰۳
پدیدهی خواهران طلبه خیلی پدیدهی عظیم و مبارکی است. هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزههای علمیهی خواهران تربیت شوند؛ این چه حرکت عظیمی خواهد بود. حضور دانشمندان اسلامی زن در عرصههای مختلف - ... که متدین و متشرع هستند - اثرات بسیار عظیمی را در دنیا می گذارد؛ برای انقلاب آبروست.
مقام معظم رهبری مد ظله العالی
۱۳۸۹/۰۷/۲۹
📚📚📚
نمایشگاه ره پژوهان حریم وحی
۲۶ آذر الی ۲۷ آذر ۱۴۰۳
📚📚📚اختتاحیه:
سه شنبه: ۲۷ آذر
🔰قرائت قرآن
🕰ساعت ۹ تا ۹:۱۰
🔰سرود ملی
🕰ساعت ۹:۱۰ تا ۹:۱۵
🔰خیرمقدم حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران
🕰ساعت ۹:۱۵ تا ۹:۳۰
🔰سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران
🕰ساعت۹:۳۰ تا ۱۰:۱۵
🔰تجلیل از جهره ماندگار
🕰ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۰:۳۰
🔰کلیپ پژوهشگران برتر
🕰ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۰:۴۵
🔰تقدیر از اساتید برتر
🕰ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۲
حضور ارزشمند شما رونق بخش این رویداد بزرگ است.
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
📚نمایشگاه هفته پژوهش آذرماه ۱۴۰۳
مدارس علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/joinchat/3773039599C152ba2de7e