15.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏡بازدید طلاب مدرسه سجادیه از بنیاد ایرانشناسی، فرصتی ارزشمند برای آشنایی عمیقتر با تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی ایران زمین بود. این بازدید که با سخنرانی ارزشمند دکتر رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایرانشناسی همراه بود، ابعاد مختلفی از هویت ایرانی را برای طلاب روشن ساخت.
طلاب در این بازدید از بخشهای مختلف بنیاد ایرانشناسی از جمله کتابخانه تخصصی، موزه، و سالنهای نمایشگاه دیدن کردند. این بازدید، فرصتی فراهم کرد تا بازدیدکنندگان با مجموعه غنی کتابهای نفیس و آثار هنری ارزشمندی که نمایانگر تاریخ و فرهنگ ایران است، آشنا شوند. همچنین، بازدید از مقبره شهید گمنام، اوج این بازدید معنوی بود و لحظاتی پر از احساسات و احترام را برای آنها به ارمغان آورد.
📝دکتر رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایرانشناسی،با زبانی شیوا و روان، به تشریح جایگاه والای ایران در تمدن بشری پرداختند و به طلاب یادآور شدند که ایران مهد تمدن و فرهنگ است و ما به عنوان ایرانی باید به این میراث گرانبها افتخار کنیم. دکتر رجبی دوانی همچنین به اهمیت مطالعه تاریخ و فرهنگ ایران برای شناخت هویت ملی تاکید کردند و بر لزوم حفظ و پاسداری از این میراث گرانبها تأکید نمودند.
🔔 تمدید فراخون یادداشت علمی ویژه طلاب و اساتید حوزه
✍️ لینک شرکت در مسابقه
📆 مهلت ارسال آثار تا ۲۰ دیماه ۱۴۰۳
🔊 کراسی؛ اخبار علمی حوزه👇
@Karasy
✅جلسه دفاعیه سطح سه (رشته فقه و اصول)
🔸 عنوان : بررسی احکام فقهی سب و لعن در مذاهب اسلامی
🔸استاد داور : حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر شعبانی
🔸استاد راهنما : حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر مهدیان فر
🖊محقق: طاهره لطیفیان
🗓روز دوشنبه ۱۴۰۳/۱۰/17
🕘ساعت 14 بعد ازظهر
💢جهت شرکت درجلسه دفاعیه ازلینک زیر وارد شوید:
https://www.skyroom.online/ch/imamhasan/defaeye3-4
❇️سمینار چالش های پوشش در دانش آموزان
🔸مدیریت حوزه خواهران استان تهران با همکاری مدرسه علمیه نورالزهرا سلام الله علیها سمینار فرهنگی «چالش های پوشش در دانش آموزان» را با حضور جمعی از اساتید و مبلغان مقطع دانش آموزی در تهران برگزار کرد.
🔸در این سمینار خانم ها یوسفی و الطافی از اساتید و مبلغان مدرسه علمیه کریمه اهل بیت سلام الله علیها و خانم ها بیدی و جعفری از مبلغان مدرسه علمیه نورالزهرا سلام الله علیها ضمن بیان مهمترین چالش های پوشش در مدارس دخترانه، به بعضی از راه کارهای لازم نیز اشاره کردند.
🔸خانم زرشناس، استاد حوزه های علمیه خواهران در این سمینار ضمن جمع بندی مطالب ارائه شده به نکات مهمی اشاره کردند و راهکارها و توصیه های لازم را به مبلغان ارائه نمودند.
🔸خانم زرشناس گفت: مبلغان برای حضور در مدارس دانش آموزی باید از نظر علمی و اطلاعاتی آماده و بروز باشند و قدرت پاسخگویی به سئوالات و شبهات دانش آموزان را داشته باشند.
🔸وی در ادامه افزود: مبلغان برای دریافت اطلاعات فقط به فضای مجازی اکتفا نکنند و مطالعه و کتاب خواندن را سرلوحه کار خود قرار دهند.
🔸استاد حوزه اظهار داشت: برای اینکه مبلغان در مدارس موفق باشند، باید چالش های دانش آموزان را بشناسند و برای رفع چالش ها، دوستانه و گام به گام با دانش آموز برای راهنمایی و هدایت او اقدام کنند.
🔸خانم زرشناس در پایان ضمن معرفی تعدادی کتب با موضوع حجاب و پوشش، ابراز داشت: حوزه های علمیه برای رفع چالش های موجود در جامعه همت کنند و با تحقیق و پژوهش وارد میدان شوند.
#مدیریت_حوزه_علمیه_خواهران_استان_تهران
@howzehkhaharantehran
✅جلسه دفاعیه سطح سه (رشته تفسیر علوم قرانی)
🔸 عنوان : مطالعه تطبیقی جهاد ودفاع در قرآن با تاکید بر تفسیر المیزان و المنار
🔸استاد داور : سرکار خانم دکتر محسنی
🔸استاد راهنما : حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای اکبری
🖊محقق: لیلا مسلمی
🗓روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱۰/۱۹
🕘ساعت ۱۰:۳۰ صبح
💢جهت شرکت درجلسه دفاعیه ازلینک زیر وارد شوید:
https://www.skyroom.online/ch/imamhasan/defaeye3-4
3.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢دومین دوره #رایگان کاربردهای هوش مصنوعی برای والدین، معلمان و دبیران
💥💥این دوره مخصوص تمامی #والدین، #معلمان،#دبیران و تمامی افرادی است که در امر آموزش، تربیت و پرورش فعال هستند و می خواهند با دنیای جدید هوش مصنوعی همراه شوند.
💯در این دوره شرکت کنندگان کار با ۸ ابزار هوش مصنوعی را یاد خواهند گرفت.
👌مدرس دوره:
✨دکتر محمد همت (جز یک درصد دانشمندان برتر جهان)
💥ثبت نام به صورت #رایگان بوده و ظرفیت #محدود می باشد.
💐لطفا این پست را #سخاوتمندانه برای کسانی که حضور در دوره برایشان مفید است، #ارسال کنید.
🎁لینک ثبت نام رایگان دوره هوش مصنوعی :
https://formafzar.com/form/sy4pb
#هوش_مصنوعی
#دکترهمت
○┈••••✾•🍀💐☘️•✾•••┈○
کانال دکتر همت در ایتا و تلگرام
🆔 @dr_hemmatt
#تهران
#ولیعصر
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
سلسله نشست های علمی _اخلاقی ویژه اساتید و کادر مدرسه ولیعصر( عج)باعنوان« آشنایی با اخلاق کاربردی و تعاملات آن»
🟣در این نشست دکتر رستم فلاح، مدرس و پژوهشگر اخلاق حرفه ای گفت:
🌿 همه انسانها اخلاق مداری را دوست دارند و به شکل فطری به آن گرایش دارند. در هر جای دنیا با هر دین و هر مذهبی، رفتار بر طبق منش اخلاقی را می پسندند و از بی اخلاقی گریزانند. اما سوال اصلی اینجاست چه عللی مسبب این بی اخلاقی ها در فرد و به تبع آن در جامعه شده است ؟
🔷وی ادامه داد:
در دین مبین اسلام، اخلاق مداری سرلوحه همه افکار، افعال و اعمال انسانها قرار گرفته است. اگر انسان در دو راهی قرار گیرد بهترین راه این است که فکر کند شاید راه سومی هم بتوان خلق کرد و خود را محدود در این دو راه نداند. مثلاً وقتی میان بد و بدتر یکی را باید انتخاب کرد بهتر است بد را انتخاب نکنیم چون با پذیرش بد، کاری غیر اخلاقی انجام داده ایم. راه نیکوتر این است که تعقل کنیم و راه یا راههای دیگری را خلق کنیم که نه تنها کاری غیر اخلاقی انجام ندهیم بلکه خواسته ما نیز با این انتخاب تأمین شود.
🔶این استاد حوزه ادامه داد:
🍃توریه، الاهم و فی الاهم، تقیه و... نوعی دروغ به حساب می آیند و حتی اگر دروغ مصلحتی در نظر گرفته شوند، مورد تایید نیست. یکی از مهمترین عوامل ایجاد بی اخلاقی، همین دروغ های مصلحتی است. برای پیاده سازی اخلاق کاربردی می بایست همه انواع دروغ را حذف نمود و به جای آن، به دنبال راههای جدید و خلاقانه بود.
این برنامه مورخ ۱۸ دی ۱۴۰۳ ساعت۱۰ تا ۱۲ برگزار شد.
امام جواد علیه السلام فرمود:
مومن در هر حال نیازمند سه خصلت است:
توفیق از طرف خداوند متعال، واعظی از درون خود، قبول و پذیرش نصیحت كسی كه او را نصیحت نماید.
بحارالأنوار | جلد ۷۵ | صفحه ۳۵۸
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
✍🏻 حضرت مولانا امیرالمومنین علی (علیه السلام) ملقّب به «جامع الأحکام» می باشند(۱). از وجوه تسمیۀ آن حضرت به این لقب می توان به تدوین «الفقه الجامعة» اشاره کرد؛ صحیفه ای که به خط مبارک حضرتشان، به عنوان نخستین اثر مدوّن در اسلام شناخته می شود؛ و «إنّ أوّل من صنّف في الإسلام هو أمير المؤمنين (عليه السلام) ... و هو يكتب بيده الشريفة»(۲).
این صحیفه مبارکه به دلیل جامعیتش در جمیع موضوعات شریعت، در لسان نورانی اهل بیت (علیهم السلام) به «الجامعة» خوانده شده است؛
«إنّ عندنا الجامعةَ و ما يُدرِيهم مَا الْجَامِعَةُ ... فِيهَا كُلُّ حَلَالٍ وَ حَرَامٍ وَ كُلُّ شَيْءٍ يَحْتَاجُ إليهِ النَّاسُ حَتَّى الْأَرْشُ فِي الْخَدْشِ»(۳) و «... إنَّ عليّاً كَتبَ العلمَ كُلَّهُ القضاءَ و الفرائض ...»(۴). از اینرو برخی علما از این صحیفه مبارکه تحت عنوان «نواميس الشرائع» یاد کرده اند (۵).
*منابع*
(۱) مشارق أنوار اليقين، ص ۲۶۱
(۲) كتاب سليم، ج۱، ص ۸۷
(۳) وسائل الشيعة، المقدمة، ص ۶۱
(۴) بصائر الدرجات، ج۱، ص ۱۴۳
(۵) كتاب سليم، ج۱، ص ۸۷
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
أَنْصِفِ اللهَ وَ أَنْصِفِ النَّاسَ مِنْ نَفْسِکَ
🎥 تفسیر بخشهایی از نامه ۵۳ نهجالبلاغه (عهدنامه مالک اشتر) توسط شهید آیتالله سید ابراهیم رئیسی در ابتدای جلسه هیات دولت
🗓 نوزدهم آبانماه ۱۴۰۰
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
ــــــــــــــــــ