1.MP3
546.3K
بشنوید:چرا من را صدا نزدید تا با هم آبگوشت بخوریم؟
دشمنی های ما برای چیست؟!
چیزی های دیدیم که خیلی حرف ها برای ما سبک شده است
#پادکست
@howzehmajazi
2.mp3
572.1K
خودتان را دست کم نگیرید و خود را نفی نکنید!
خودتان را کم می کنید تا بار تکلیف را زمین بگذارید؟
هرکدام از ما می توانیم نور چشم ولی خدا بشویم.
کسانی که عون اولیا بودند از کجای این عالم مگر آمده بودند؟
#پادکست
@howzehmajazi
✅برخی از دوستان می گویند زود است بگذار تا سن ما چهل برسد بعد شروع می کنیم که بنویسیم یا بگذار قرن رند شود و بشویم 1400 بعد شروع می کنیم،از آنها می پرسیم آیا می دانید شهید مطهری (ره) از سن چهارده سالگی یادداشت نویسی را شروع کرده بود ؟!شما چند بهار از عمرتان گذشته است و چیزی ننوشته اید؟برای شروع دیر شده است اما هیچ اشکالی ندارد.
آیا شهید #مطهری #الگوی خوبی برای ما طلاب و روحانیون نیست؟!
بسیاری از اساتید خوب را از دست دادیم با تصادف با سکته با مرگ های ناگهانی در جوانی و...درحالی که حتی یک ورق کاغذ از خودشان به جای نگذارده بوداند و این برای ما بسیار گران تمام شد و غصه دارمان می کرد و از خود می پرسیدیم که واقعا چرا اینچنین شد و علم با حاملان آن دفن شد؟!پس یادداشت نویسی را شروع کنید و دانسته ها را ولو اندک احتکار نکنید که جامعه به آن نیازمند است.
🔴بد نیست که بدانید:
📝 یادداشت های استاد مطهری به سه بخش كلى مرتب شدهاند:
1.يادداشتهايى كه در دفترچههايى با شماره مسلسل نوشته شدهاند كه بيشتر مربوط به ايام طلبگى و دوران جوانى استاد شهيد است؛
2.يادداشتهايى كه موضوعات آنها به ترتيب حروف الفبا مرتب شدهاند و هر موضوعى در حرف مربوط قرار گرفته است؛
3.يادداشتهايى كه چون موضوع آنها دامنهدار بوده و حجم بيشترى را اشغال مىكرده است، بهطور مجزا و خارج از ترتيب الفبا نگهدارى مىشدهاند.
💠اين يادداشتها به سه مناسبت تحرير شدهاند:
اول، استاد شهيد در حين مطالعه كتب، مطالب جالب توجه - و احيانا با اظهار نظر خود - را در محل خود، از نظر ترتيب الفبايى يادداشت كردهاند و در واقع، يك حافظه كتبى براى خود ساختهاند كه در صورت نياز، بهآسانى مطلب مورد نظر را پيدا كنند؛
مناسبت دوم، سخنرانىهاى استاد است كه ايشان قبل از هر سخنرانى، مطالب آن را بهصورت نسبتا مشروح يادداشت مىكردهاند و مناسبت سوم، موضوعات جالب توجه و مورد نيازى بوده است كه به ذهن استاد خطور مىكرده و قلمفرسايى در آن زمينه را لازم مىديدهاند.
@howzehmajazi
ضمن تشکر از فاضله طلبه سرکار خانم واجدی بابت:
يادداشت:
اين ظلم همان ظلم است
http://knp.ir/?sysid=1&newsid=21971
از بزرگوارن برادر نیز تقاضا داریم که درباره بازداشت سرکارخانم هاشمی مجری و خبرنگار صدا و سیما در آمریکا که منتسب به کاشان نیز هستند مطلب و یادداشت بنویسند و هرچه سریعتر ارسال بفرمایند.
@howzehmajazi
#ویژه_نامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
#بعثت_انقلاب
عزیزان دغدغه مند درباره محورهای زیر اعلام نظر و مطلب تولید بفرمایید:
✅رویکردهای مهم در تولید محتوا
1. بررسی ظرفیت های ایجادشده برای رشد و بالندگی حوزههای علمیه در دوران انقلاب اسلامی
2. خدمات ماندگار حوزه علمیه به حاکمیت(در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی، اجتماعی)
3. انتشار تازهترین تحلیل از شخصیتهای برجسته حوزوی درباره انقلاب اسلامی
4. ثبت خاطرات شخصیتهای حوزوی از فعالیت دوران مبارزات، دفاع مقدس و...
5. بررسی عوامل تهدید انقلاب اسلامی از زبان حوزویان در قالب مصاحبه،یادداشت،گزارش ،کلیپ و....
@howzehmajazi
🔔 فراخوان جشنواره رسانهای ابوذر
با هدف ارتقاء کمی و کیفی تولیدات رسانه و تولید آثار فاخر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره رسانهای ابوذر از سوی بسیج رسانه استان قم ویژه مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای خبری استان برگزار میشود.
🔹این جشنواره در دو #بخش_اصلی شامل رشتههای «خبر، گزارش، مصاحبه، عکس خبری و مستند رسانه ای اعم از کوتاه و بلند» و همچنین #بخش_ویژه شامل رشته «گزارش» برگزار خواهد شد.
💠قابل توجه شما پارسال یکی از طلاب حوزه علمیه کاشان در این جشنواره مقام آورد و یادداشت او برنده تندیس و هدیه نقدی شد و امیدواریم دیگر بزرگواران نیز امسال شرکت فرمایند.
@howzehmajazi
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
#بعثت_انقلاب
🔺یادداشت
🔴 انتظار ما از چهل سالهها
🔷 توقعات ما از چهل سالههای انقلاب منوط به تحقق یک شرط اساسی است و آن این که نگاه آنان در همه حوادث دوران چهل سال آمیخته به بصیرتی عمیق باشد.
#مهدی_اسماعیلی_سادیانی
#خبرگزاری_رسا
rasanews.ir/002UcS
🆔 @rasanews_agency
2 (2).mp3
570.3K
گلایه جاسوز حضرت علی (ع) را #بشنوید که می فرمایید :
با شما می خواهیم درمان کنیم اما...
#بشنوید
@howzehmajazi
چند توصیۀ قلمی به دوستان #یادداشت نویس
۱. چه و چگونه
هر متنی که خواندید و بر دل شما نشست، همه یا بخشهایی از آن را دستکم دوبار بخوانید. خوانش دوم و سوم، چشم شما را به ظرایف و دقایقی از متن باز میکند که در خوانش اول به چشم نمیآید. بار اول میخوانیم که بدانیم نویسنده «چه» گفته است؛ اما اینکه «چگونه» نوشته است، در خوانش دوم صید میشود.
۲. چارچشمی
پس از آنکه یادداشت یا مقاله یا کتاب خود را نوشتید، چارچشمی در آن بنگرید؛ یعنی حداقل چهار بار آن را بخوانید و هر بار با چشمی. بار اول را وقف غنیسازی متن کنید؛ بار دوم از چشم منتقد در متن خویش بنگرید تا بتوانید کاستیها و ناراستیهای آن را ببینید؛ بار سوم با چشم مخاطب متوسط و حواسپرت بخوانید تا ابهامها و اغلاقهای نوشتارتان را بیابید و بستُرید. چهارمبار را به نیت نازککاری و غلطزدایی از صورت متن بخوانید.
۳. گشودگی به اندیشههای دیگران
دربارۀ هر چه مینویسید، غیر از مراجعه به منابع و آثار مرتبط، حتما با چند نفر دربارۀ آن گفتوگو کنید. و اگر کسی را برای گپوگفت نیافتید یا نیازی به آن ندیدید، دستکم با خودتان گفتوگو و محاجّۀ طولانی کنید. نوشتن، ورود به میدان مین است. تنها و بیکس وارد این میدان خطرناک نشوید.
۴. احترام به شعور مخاطب
من عاملی را نمیشناسم که به اندازۀ احترام به شعور مخاطب در توفیق متن مؤثر باشد. کسی که به شعور مخاطب احترام میگذارد، سخن تکراری نمیگوید، مغلطه نمیکند، بیمایه نمینویسد، وقت خواننده را همچون عمر خویش گرانبها میشمارد، جانب حقیقت را فرونمیگذارد، فروتن است و هیچ نوشتهای را بدون غلطگیریهای مکرر و بدون اطمینان از پاکیزگی آن، منتشر نمیکند.
۵. آهستگی
هیچکس از راه پُرنویسی و پُرچانگی به جایگاهی بلند نرسیده است و اگر هم برسد، زودا که سرنگون گردد.
۶. پیوستگی
اگر هوای نویسندگی در سر دارید، نباید روزی بر شما بگذرد که در آن چند سطری ننوشته باشید؛ هرچند برای خویش و نه برای انتشار.
۷. مثنویخوانی
همچنان معتقدم که خواندن هیچ کتابی به اندازۀ مثنوی مولانا، قلم را قدرتمند و چابک نمیکند. من هیچگاه فرصت نکردم که دلایلم را دربارۀ این توصیه بهتفصیل بنویسم. اینجا همینقدر میگویم که زبان فارسی در کمتر اثری به اندازۀ آثار مولانا زنده و پویا است. انس با این زبان نیرومند، قلم را برای خلاقیتهای بسیار مستعد میکند. تقلید از او و از هیچ کس دیگر جایز نیست؛ اما بیگانگی از سرمایههای پیشینی، ابتری و سترونی است.
@howzehmajazi