#نشست_علمی
🔰مرکز تخصصی نور حکمت رضوی برگزار میکند
📚 ایده هایی در جهت کاربردی سازی فلسفه اسلامی2
(روش شناسی تولید فلسفه های مضاف)
👤استاد مدعو: حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحمید واسطی
⏰ چهارشنبه: 1399/09/12
ساعت 18
💻 نشانی وبینار: https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/ighkap8ibn3
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈۰
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#پژوهش
⚪️ سلسله جلسات ارائه کنفرانس
#جلسه_چهارم
با موضوع: تعارض عقائد وهابیت با اشاعره و ماتریدیه
🎓ناظر بحث : حجت الاسلام والمسلمین استادی
ارائه دهنده گان:
1️⃣حجت الاسلام محمد مهدی محیطی
2️⃣حجت الاسلام علیرضا رحمانی
⏱ زمان:
سه شنبه یازدهم آذر سال 1399 ساعت 16:15
آدرس وبینار در اسکای روم:
https://www.skyroom.online/ch/u09127515824/conference
⚠️چند نکته :
1-بزرگواران برای ورود به سامانه از گزینه#مهمان استفاده نمایید.
2-برای اتصال به وبینار از #مرورگر_گوگل_کروم استفاده شود.
آدرس وبینادر در سامانه LMS:
https://darolelam.lms2.hozehkh.com/ws/conferance
برگزارکننده: واحد پژوهش مرکز تخصصی سلفی پژوهی دارالاعلام شعبه مشهد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈۰
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#کارگاه_روش_مقاله_نویسی
🎤 ارائه : استاد یعقوبی
🗓 سه شنبه 11 آذر
⏰ ساعت 15
🌐 طلاب گرامی بصورت مجازی و در نرم افزار قرار مباحث استاد را می توانند دنبال کنند.
✳️واحد پژوهش مدرسه امام خمینی ره مشهد
┄══•••🔹🔸❇️🔸🔹
⬅️ آدرس مستقیم وبینار جهت ورود به کارگاه روش مقاله نویسی در نرم افزار قرار
https://room.gharar.ir/f4d2bd04-aa6a-40bb-9615-6276458b2747
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
✅ #فراخوان_مقاله
♦️ویژه طلاب و اساتید قوچان و درگز (برادران و خواهران)
🔖به مناسبت 25 آذر روز پژوهش
🔵محورهای فراخوان
1️⃣ راه های ارتباط موثر روحانیت با جامعه
2️⃣ آسیبشناسی آموزش مجازی و راههای برون رفت
3️⃣طلبه انقلابی در سیره عملی شهید مدرس
4️⃣نقش وقف در استقلال حوزه های علمیه
5️⃣ آسیبهای تحقیق و پژوهش در حوزه علوم اسلامی
⏳مهلت ارسال آثار: ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
📬ارسال آثار در ایتا: @hadi_aghighi313
🎁جوایز و امتیازات:
💵جایزه ویژه نقدی به مبلغ 6,000,000 ریال به شش اثر برگزیده؛
✔️ثبت نمره پژوهشی برای تمام شرکتکنندگان
✔️چاپ آثار برتر در نشریه مدارس علمیه
-------------------
برگزار کنندگان:
واحد پژوهش مدارس علمیه شهرستانهای قوچان و درگز (برادران ،خواهران)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈۰
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#نشست_پژوهشی 36
#حدیث_پژوهی
موضوع نشست: «تحلیل مناظرات امام رضا(ع) در عیون اخبارالرضا(ع) -از منظر روش شناسی»
🎙استاد ارائه دهنده: دکتر مجید کافی
برگزار کننده: بنیاد پژوهش های اسلامی- نمایندگی قم
با مشارکت گروه رجال و حدیث حوزه علمیه خراسان
🕰 سه شنبه 99/9/11 ساعت 19
از طریق سامانه lms: لینک شرکت در نشست:
https://rejal.lms2.hozehkh.com/ws/sawj6ahfjx6
🖥 لینک پیش خبر نشست :
https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=39158
✅ اخبار و رویدادهای گروه رجال و حدیث حوزه خراسان را در کانال رجال پژوهی دنبال کنید.
https://eitaa.com/joinchat/1272905738C2804e3683c
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#نشست_پژوهشی
#وبینار
✅ موضوع: بررسی مفهوم خودشناسی در دیدگاه امام علی(علیه السلام)
🔶 استاد: حجه الاسلام و المسلمین دکتر معلمی
🗓 زمان : پنجشنبه؛13 آذر ماه، ساعت: 18
✅شرکت در این وبینار علمی برای عموم علاقهمندان بلامانع است . ✅لازم به ذکر است صوت نشست در سامانه LMS مدرسه هم بارگذاری خواهد شد.
🔶 لینک شرکت در وبینار:
http://motahhari.lms2.hozehkh.com/
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
@howzehpajohesh
#خبر_پژوهشی
✅پایان ارزیابی پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان
🔅معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان از پایان ارزیابی پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی این حوزه خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین حسین کندری با اعلام این خبر، گفت: پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی این حوزه از اسفند 98 آغاز و پس از تمدید مهلت ارسال اثر، تا مهرماه 99 ادامه داشته است.
✳️ایشان با بیان اینکه امسال با وجود تمامی محدودیت های ایجاد شده به علت شیوع بیماری کرونا، نسبت به سال های گذشته از رشد کمی و کیفی قابل توجهی برخوردار بوده است، گفت: در فراخوان پانزدهم 157مدرسه شرکت کردند که از این تعداد، 114 مدرسه برادران و 43 مدرسه خواهران، مشارکت داشتند.
*️⃣وی در ادامه به آمار آثار شرکت کننده اشاره و ابراز کرد: تعداد 3234 اثر توسط طلاب برادر و تعداد 543 اثر توسط طلاب خواهر به دبیرخانه آثار پژوهشی ارسال شده است که از میان آثار برادران، طلاب سطح 4 در مجموع 375 اثر، طلاب سطح سه 221 اثر، طلاب سطح دو 957 اثر و طلاب سطح یک 1681 اثر را به خود اختصاص داده اند.
🔶حجت الاسلام والمسلمین کندری ضمن ابراز امیدواری از رفع محدودیت های کرونایی و اعلام اسامی برگزیدگان در هفته پژوهش (25 آذرماه) در پایان گفت: فراخوان آثار پژوهشي حوزه علمیه خراسان در حالي پانزدهمین دوره خود را سپري ميكند كه در سرعت بخشيدن به فرآیند ارزيابي آثار و هم چنین استفاده از داوران متخصص در زمینه های مختلف، موفق عمل کرده است.
🔻متن کامل خبر:🔻👇
https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=39165
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 @howzehpajohes
فايل صوتي جلسه پژوهش مدرسه عباسقلي خان - عنوان، چكيده و مقدمه.mp3
9.23M
🎼#فایل_صوتی
آشنایی با اصول مقدمه نویسی،چکیده و عنوان
جلسه اول
✅ارائه دهنده: دکتر محمدعلی وطندوست
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#نشست_علمی
#وبینار
#مدرسه_علمیه_عباسقلیخان
✅نشست علمی#آشنایی_با_اندیشههای_شهیدصدر_با_محوریت_کتاب«حوزه_و_بایستهها»
💠با حضور :
حجت الاسلام و المسلمین #سیدامید_مؤذنی
معاون پژوهشی پژوهشگاه تخصصی شهید صدر
⌛️زمان :
سه شنبه 11 آذر 99 #ساعت 13:00
🌐آدرس مجازی نشست آنلاین
سامانه LMS
✅http://abbas.lms2.hozehkh.com/ws/neshate-sadr
سامانه skyroom
✅skyroom.online/ch/u09368790570/neshate-sadr
⚠️چند نکته :
1-بزرگواران برای ورود به سامانه از گزینه#مهمان استفاده نمایید.
2-برای اتصال به وبینار از #مرورگر_گوگل_کروم استفاده شود.
3-در هنگام ورود لطفا #نام_و_نامخانوادگی خود را بطور کامل وارد کنید.
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#وبینار_تخصصی
#هفته_پژوهش
💠 موضوع: کارگاه مهارت #مدیریت_زمان و#برنامه_ریزی مطالعه و پژوهش در فضای مجازی
🎤ارائه: حجت الاسلام و المسلمین حسن کرابی مدیر مدرسه علمیه بقیة الله (عج) آشخانه
🔰در صورت ارسال دستاورد(خلاصه نویسی) مناسب گواهینامه الکترونیکی صادر میگردد
🆔 @Rasool_Golmakani
🗓 زمان
#جلسه_اول: چهارشنبه ۱۲ آذرماه
⏰ ساعت ۲۰
#جلسه_دوم: یکشنبه ۱۶ آذرماه
⏰ ساعت ۲۰
#جلسه_سوم: سه شنبه ۱۸ آذرماه
⏰ ساعت ۲۰
🌐به صورت آنلاین از طریق LMS2
📌نکته:برای ورود به وبینار ابتدا بر روی لینک جلسه بزنید و وارد حساب کاربری خود شوید و سپس بر روی پیوستن به جلسه بزنید
❇️ حضور پژوهشگران و طلاب در این وبینار علمی مزید امتنان است
🔗 لینک شرکت در وبینار:
پخش از LMS2
https://ba2.lms2.hozehkh.com/ws/zaman
✳️ برگزار کننده: واحد #پژوهش مدرسه علمیه بقیة الله(عج) آشخانه
💐با ما همراه باشید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#پرسش_پاسخ_پژوهشی (20)
❓پرسش:
❓چگونه برای یک مقاله علمی چکیده بنویسیم؟
✅ پاسخ دهنده: حجت الاسلام محمدصادق رجائی پور مسئول پژوهش مدرسه ولیعصر (عج) کرمانیها، استاد حوزه و پژوهشگر
◀️ پاسخ:
✳️برخی فکر می کنند چکیده بخش کم اهمیتی از مقاله است و لذا با کپی کردن از بخش های مختلف مقاله چکیده مقاله را می نویسند . در حالی که چکیده مقاله از مهم ترین بخش های مقاله است که باید اصول و جزییاتی هنگام نوشتن آن رعایت شود.
✅به طور کلی، اولین جمله از یک چکیده باید به خوبی موضوع مقاله را معرفی کند .
☑️یکی از اصلی ترین مشکلات در چکیده نویسی، نبود ساختار استاندارد برای نوشتن چکیده است. اکثر محققانی که مقاله تهیه می کنند به اهمیت جملات و اینکه در هر جمله باید به چه چیزی اشاره کنند توجه نمی کنند.
🔻ادامه جواب در پیام بعدی🔻👇
#پرسش_پاسخ_پژوهشی (20)
⤴️ادامه از پیام فبلی
❇️مراحل نگارش چکیده
برای حل این مشکل، ما به شما می گوییم چطور در شش مرحله و فقط در شش جمله بتوانید یک چکیده کامل و موثر تهیه کنید.
1️⃣در یک جمله بگویید موضوع مقاله چیست.
طوری جمله را مطرح کنید که خواننده به خوبی بتواند آن را متوجه شود.
2️⃣ پرسش اصلی پژوهش شما چیست؟
این بار هم در یک جمله آن را پاسخ دهید. این را به یاد داشته باشید، جمله اول موضوع کلی مقاله شما را معرفی می کند، حالا بر اساس آن می توانید به یک موضوع کلیدی درون این عنوان تمرکز کنید. اگر نمی توانید مقاله یا پایان نامه خود را در یک سوال کلیدی خلاصه کنید، احتمالا هنوز نمی دانید قرار است درباره چه چیزی مقاله بنویسید. باید روی این مرحله از کار بیشتر تمرکز کنید تا بتوانید فقط یک پرسش برای مقاله خود مطرح کنید.
3️⃣به طور خلاصه در یک جمله بگویید چرا هیچ شخص دیگری هنوز پاسخی به سوال این پژوهش نداده است
در این مرحله نیازی نیست به تمام تلاش های شکست خورده ی افراد پیشین در این زمینه اشاره کنید، فقط کافیست به روش خاصی که می خواهید آن را معرفی کنید و کسی تا به حال امتحان نکرده است اشاره کنید.
4️⃣در یک جمله توضیح دهید که چطور با سوال این پژوهش برخورد کردید. ایده و نظریه جدید شما چیست؟
در مقالات عمومی تر می توانید نظریه و دیدگاه کلی خود را درباره پرسشی که در جمله دوم به آن پرداختید بگویید.
5️⃣برای رسیدن به این نظریه چه تحقیقاتی انجام دادید
این جمله احتمالا طولانی ترین جمله چکیده شما خواهد بود بخصوص اگر چکیده را برای تز دکترا می نویسید. اما این جمله را نیز نباید بیش از حد طولانی کنید.
6️⃣در یک جمله تاثیر اصلی پژوهش خود را نشان دهید(جمع بندی - نتیجه- راهکار- پیشنهاد و ...)
💠نکات کاربردی برای نوشتن چکیده مقاله
✅چکیده را بعد از مقاله بنویسید؛ چکیده مقاله را بعد از اتمام کامل پژوهش بنویسید. با اینکار ایده های بهتری برای ارائه در چکیده خواهید داشت.
✅ از تفسیر خودتان استفاده کنید؛
به جای استفاده از نقل قول های مستقیم، از تعبیر و تفسیر خودتان استفاده کنید.
✅ حجم چکیده ؛ چکیده مقاله را باید طوری بنویسید که خواننده بدون اینکه بخواهد به متن اصلی مراجعه کند متوجه موضوع آن شود.
✅طول چکیده در مقالات نظری و مروری معمولا بین ۷۵ تا ۱۰۰ کلمه و در مقالات پژوهشی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ کلمه است.
✅نیازی نیست در چکیده به منبع اشاره کنید.
در چکیده مقاله، متونی را که داخل مقاله نوشته اید کپی نکنید.
✅در نگارش چکیده، میزان تاکیدی که به اهداف، روش ها و نتایج می شود بسته به رشته و گرایش متفاوت است. بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک از این جنبه ها بیشتر مورد تأکید قرار گیرد.
#آموزش_پژوهش
#مقاله_نویسی
#چکیده
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝