#برنامه_کارگاه_تقریرنویسی
#روز_سوم
💢با عنوان: روش حل مسئله اصولی و فقهی
⏱یکشنبه 9 آبان ساعت 15 الی 19
🕌مکان: سالن همایش های مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد
♻️ حضوری : با تعداد محدود شرکت کننده
🔗مجازی: پخش آنلاین از طریق لینک های زیر:👇
🌐تلویزیون حوزه علمیه خراسان
https://tv.hozehkh.com/live
🌐 سامانه LMS معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
https://pajuhesh.lms2.hozehkh.com/ws/taghrir1400
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 @howzehpajohesh
کارگاه طراحی شبکه مسائل جلسه چهارم.mp3
46.78M
#فایل_صوتی
#کارگاه_علمی
✅ کارگاه #طراحی_شبکه_مسائل جلسه چهارم
🎙 ارائه دهنده:: حجت الاسلام محمد حسین گلکار
💠 پژوهشکده بین المللی امام رضا علیه السلام
•┈┈•••🔅•••┈┈•
📚 @howzehpajohesh
کارگاه شبکه مسائل - جلسه 5.mp3
47.14M
#فایل_صوتی
#کارگاه_علمی
✅ کارگاه #طراحی_شبکه_مسائل جلسه پنجم
🎙 ارائه دهنده:: حجت الاسلام محمد حسین گلکار
💠 پژوهشکده بین المللی امام رضا علیه السلام
•┈┈•••🔅•••┈┈•
📚 @howzehpajohesh
کارگاه شبکه مسائل - جلسه 6.mp3
44.28M
#فایل_صوتی
#کارگاه_علمی
✅ کارگاه #طراحی_شبکه_مسائل جلسه ششم
🎙 ارائه دهنده:: حجت الاسلام محمد حسین گلکار
💠 پژوهشکده بین المللی امام رضا علیه السلام
•┈┈•••🔅•••┈┈•
📚 @howzehpajohesh
📣هم اکنون در حال برگزاری:👇👇
#برنامه_کارگاه_تقریرنویسی
#روز_سوم
✅با عنوان: روش حل مسئله اصولی و فقهی
با ارائه حجت الاسلام و المسلمین مهدی زمانی فرد استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان
🕌مکان: سالن همایش های مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد
🌐 پخش آنلاین از طریق لینک های زیر:👇
🖥تلویزیون حوزه علمیه خراسان
https://tv.hozehkh.com/live
📲سامانه LMS معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
https://pajuhesh.lms2.hozehkh.com/ws/taghrir1400
#نشست_علمی
✅ موضوع: امامت عامه
🎙ارائهدهنده : حجت الاسلام و المسلمین توحیدی
📆 زمان: دوشنبه 10 آبان
⏰ساعت: 14:15
🌐آدرس وبیناردر اسکای روم:
https://www.skyroom.online/ch/u09127515824/imamate
🔻چند نکته :
1-بزرگواران برای ورود به سامانه از گزینه #مهمان استفاده نمایید.
2-برای اتصال به وبینار از #مرورگر_گوگل_کروم استفاده شود.
♻️ واحد پژوهش-مرکز تخصصی وهابیت پژوهی دارالاعلام شعبه مشهد
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 @howzehpajohesh
#نشست_علمی
سلسله نشستهای «جایگاه پژوهش در هویت طلبگی از منظر دانش و تجربه استادان و پژوهشگران حوزه علمیه»
نشست چهارم : موضوع: طلبه کارآمد و پژوهش میانرشتهای
📆زمان: سهشنبه 11 آبان
⏰ساعت: 11:50
🎙 ارائهدهنده: حجتالاسلام علی الهی خراسانی
عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی
و پژوهشگر حوزه علمیه مشهد
حضوری: مدرسه علمیه سلیمانیه
🔗مجازی: در سامانه lms:
https://soleimanie.lms2.hozehkh.com/ws/sno81iprbiz
#واحدپژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه_مشهد_مقدس
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 @howzehpajohesh🔗
💠#آموزشروشتحقیق
🔶#بخشبیستویکم
🔰#طرحنامه یا #پروپوزال
♦️#مراحلدهگانهپیشازطرحنامهنویسی
🔻#ادامهمرحلههشتم
🔻#فرضیهتحقیق
❓چگونه با توجه به مسئله اصلی فرضیه را بنویسیم؟
اگر برای سؤال مهم مقاله، هیچ جوابی حتی موقت و حدسی نداشته باشیم، به نوعی سردرگمی مواجهیم. فرضیه باید با سؤال اصلی تحقیق هماهنگی دقیق داشته باشد.
✴️برای مثال، اگر سؤال اصلی مقاله این باشد که «چرا مقالههای دانشجویان فلان دانشکده، به خوبی پردازش نمیشوند؟» فرضیه میتواند چنین باشد: «علت عدم پردازش مقالات آنها این است که در مطالعات خود مهارت کافی ندارند.»
▪️ هر چند در مورد سؤالات ویژه و ارزشی که مستقیما از منابع دینی و مقدس پاسخ میگیرند، نیازی به ارائه فرضیه نیست، اما برای سایر پرسشها شایسته است یک جواب حدسی و برگرفته از تجربیات و اطلاعات خود، فراهم کنیم و سپس آن را با ادله و روش خاص مورد پذیرش آن علم بررسی کنیم.
❗️باید دقت داشت فرضیه یکی از مواردی است که در انتخاب مطالب از منابع به ما جهت میدهد.
❇️ واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 @howzehpajohesh
#ابزار_پژوهش
#معرفی_پایگاه_اینترنتی
🌐از پایگاه نورداک (http://noordoc.ir) (http://noordoc.ir) رونمایی شد.
🖥پایگاه پایاننامههای علوم اسلامی و انسانی (نورداک) بستری برای ارائه نسخه دیجیتال پایاننامهها و تحقیقات دانشگاهی و حوزوی
📚اسناد علمی ارائه شده در این پایگاه در قالب های زیر است:
📖مقالات و تحقیقات پایانی و پروژههای پایانی مقطع کارشناسی
📓پایاننامههای مقطع کارشناسی ارشد
📕رسالههای مقطع دکتری، دکتری حرفهای، دکتری تخصصی و رسالههای پسا دکتری
📚امکانات پایگاه
🔹نمایش آنلاین متن پایاننامهها و رسالهها (بیست صفحه نخست، رایگان)
🔹امکان دانلود نسخه تصویری پایاننامهها و رسالهها (با خرید بسته اشتراک)
🔹تشکیل صفحه اختصاصی برای هر پدیدآور
🔹امکانات و ابزارهای پژوهشی
📚 در گام اول، بیش از ۱۰۰ هزار از پایاننامههای دانشگاه تهران و به زودی منابع زیادی از دانشگاهها و حوزههای علمیه کشور در این پایگاه ارائه می گردد.
👈نشانی پایگاه: noordoc.ir
🔻بیشتر بدانید: noordoc.ir/view/about
#واحدپژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه_مشهد_مقدس
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 @howzehpajohesh
📷#گزارش_تصویری_روز_سوم
#دوره_تقریرنویسی_درس_خارج
🔺سومین روز دوره تقریرنویسی درس خارج حوزه علمیه خراسان با ارائه استاد حجت الاسلام و المسلمین مهدی زمانی و حجت الاسلام والمسلمین سید محسن حسینی فقیه به همت معاونت پژوهش این حوزه در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد.
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 @howzehpajohesh
#هیئت_اندیشه_ورز
#نشست_پژوهشی
#اقتصادنا
✅موضوع: تحول در فقه الاقتصاد، پیشنیاز ورود حوزه علمیه به مسائل اقتصادی
🎙ارائه دهنده: دکتر علیاکبر کریمی
🔶برگزارکننده: هیئت اندیشهورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی
🔸چکیده نشست:
اگر چنانچه موضوع شناسی و مسئلهیابی صحیحی در عرصه فقهالاقتصاد صورت نگیرد، نتیجهاش ادامه وضعیت کنونی بانکها و بازار سرمایه و تورم موجود خواهد بود،
در بسیاری از حوزهها نظیر فعالیتهای بانکی، بازاریابی شبکهای، تحلیل پدیده تورم و گرانی و نقش و میزان مداخله دولت در اقتصاد، راههای ناصوابی پیموده شده است که با موضوع، سنخیت ندارد و حاکی از عدم موضوع شناسی صحیح مسئله است.
🔹مطالعه محتوای کامل نشست:
https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=41385
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 @howzehpajohesh
#هیئت_اندیشه_ورز
#نشست_پژوهشی
#کلمه_سواء 101
✅موضوع: ضرورت آشنایی با یهودیت
🎙ارائه دهنده: استاد آرش آبایی، پژوهشگر یهودی
🔶برگزارکننده:هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی
🔸چکیده نشست:
بررسی تاریخ، اشتراک ادیان ابراهیمی از جمله یهودیت با همدیگر، اشتراکات اسلام و یهودیت، همزیستی و تعامل ادیان، مراجعه به منابع دست اول، وجود تحریفات در تبیین آموزه های ادیان و ابهامات ناشی از خلط مباحث مذهبی از جمله دلایل ضرورت آشنایی با یهودیت به شمار می رود.
🔹مطالعه محتوای کامل نشست:
https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=41389
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 @howzehpajohesh