eitaa logo
پژوهش حوزه علمیه خراسان
11.2هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
364 ویدیو
488 فایل
1. ارتباط با مدیر کانال پژوهش @s_m_mirzadeh 2. ارتباط با مسئول و کارشناس نمایشگاه کتب حوزوی @Abbasizadanbh 05132008166 ⛔️انتشار پست های این کانال فقط با ذکر آدرس کانال مجاز است⛔️
مشاهده در ایتا
دانلود
فرم مسابقه طرح و ایده برتر در زمینه فعالیت انتشارات حوزه علمیه خراسان.pdf
حجم: 152.3K
🌺علاقه مندان می توانند طرح و ايده خود را در قالب تكميل فرم مربوطه به معاونت پژوهش ارسال نماييد. 🔰 فرم مسابقه را دانلود کنید و بعداز تکمیل به یکی از ادمین های زیر بفرستید: https://eitaa.com/Ahmad_1563 @smm32008136pajohesh ☎️جهت اطلاعات بیشتر : 05132008165 •┈┈••••✾🌸✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
📖 (پیام هشتم) ✳️روش های مطالعه صحیح و اصولی 5️⃣روش پنجم: روشSQ3R این روش یکی از مفیدترین روش های مطالعه است که در سال ۱۹۴۱ توسط فرانسیس رابینسون (Francis Robinson) به منظور بهبود یادگیری کارآموزان ارتش طراحی شد. این روش وادارتان می‌کند درباره‌ی متنی که می‌خوانید فکر کنید. برای شروع، قلم و کاغذ بردارید و پنج مرحله‌ای را که در زیر آورده‌ایم، حین مطالعه پیاده کنید. 1.نقشه‌برداری(S) ابتدا به طرح کلی متن و شیوه‌ی سازماندهی مطالب نگاه کنید. محتوای متن را خیلی سریع از نظر بگذرانید. به تصاویر، نمودارها، تیترها و زیرتیترها نگاهی بیندازید. در این مرحله، باید بتوانید از طرح کلی متن یک نقشه‌برداری ذهنی انجام دهید. این کار کمک‌تان می‌کند وقتی به مطالعه‌ی دقیق‌تر متن مشغول شدید، یادتان بیاید که چه نکاتی در نزد نویسنده مهم‌ و اساسی بوده‌اند. 2.طرح پرسش(Q) درباره‌ی تیترها، زیرتیترها و کلماتی که بولد (پُررنگ) یا ایتالیک (با فونت کج) نوشته شده‌اند، پرسش طرح کنید. مطالعه‌ی کامل متن: در این مرحله باید با مطالعه‌ی کامل متن، پاسخ پرسش‌هایی را که در مرحله‌ی قبل ساخته‌اید از داخل متن پیدا کنید. 3.تمرین و تکرار (2R) پاسخ‌هایی را که پیدا کرده‌اید، بازخوانی کنید و از روی همین پاسخ‌ها یادداشت بنویسید. سپس از خودتان امتحان بگیرید تا مطمئن شوید که پاسخ همه‌ی پرسش‌ها را می‌دانید. 4. مرور مطالب(R) پس از مطالعه‌ی کامل متن، پاسخ هر پرسش را مرور کنید. اگر متوجه شدید پاسخ پرسشی را جا انداخته‌اید، فورا در داخل متن به دنبال جواب پرسش جامانده بگردید. در آخر، یک بار دیگر پاسخ تمامی پرسش‌ها را مرور کنید. ⬅️ادامه دارد.....🔻 💢تهیه کننده محتوا: واحد پژوهش مدرسه حضرت خدیجه (س) •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📖 (پیام نهم) ✳️روش های مطالعه صحیح و اصولی 6️⃣روش ششم: روش OK4R یکی دیگر از مهمترین روش های مطالعه این روش است. این روش توسط دکتر والتِر پاوک (Dr. Walter Pauk) طراحی شد. دکتر پاوک بعد از اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزانش نتوانستند نمره‌ی قبولی کسب کنند، به فکر طراحی این روش شش مرحله‌ای افتاد. این روش همانند روش قبلی به درک مطلب و یادآوری نکات کمک می‌کند. 1.بررسی اجمالی(O) ابتدا مقدمه، فهرست مطالب، تیترها و خلاصه‌ی درس را بخوانید تا یک دید کلی از متن پیدا کنید. 2.ردیابی مفاهیم کلیدی(K) بعد از بررسی اجمالی، یک بار دیگر متن را خیلی سریع بالا و پایین کنید تا مفاهیم کلیدی درس برای‌تان مشخص شوند. یادتان باشد مفاهیم کلیدی معمولا در همان پارگراف اول عنوان می‌شوند. به کلماتی که به صورت بولد یا ایتالیک نوشته شده‌اند و همچنین تصاویر و نمودارها دقت کنید. مطالعه‌ی کامل متن: متن را از ابتدا تا انتها کامل مطالعه کنید. در این مرحله قادر خواهید بود متن را با سرعت بیشتری بخوانید، چرا که با انجام دو مرحله‌ی قبلی تقریبا دست‌تان آمده که نویسنده درباره‌ی چه محتوایی صحبت می‌کند. 3.یادآوری نکات(R) کتاب را ببندید و سعی کنید نکات مهمی را که مطالعه کرده‌اید به یاد بیاورید. می‌توانید نکات مهم را در قالب کلمات کلیدی یا جمله یادداشت کنید تا این اطلاعات بهتر در ذهن‌تان نقش ببندند. 4.بازبینی(R) مراحل قبل را بازبینی کنید تا اطلاعات به خوبی در ذهن‌تان حک شوند. سعی کنید بین اطلاعات جدیدی که یاد گرفته‌اید با اطلاعاتی که از قبل می‌دانستید، ارتباط برقرار کنید. همچنین باید ارتباط بین مفاهیم جدیدی را که یاد گرفته‌اید، درک کنید و به اهمیت هر نکته پی ببرید. 5.مرور مطالب(R) اندکی به خودتان استراحت دهید تا ذهن‌تان سرحال شود. سپس مطالب مهم درس را مرور کنید و نکاتی را که فراموش کرده‌اید دوباره مطالعه کنید. 6. استراحت و شروع دوباره (R) البته که به خاطر سپردن همه‌ی نکات و اطلاعات کار آسانی نیست. اما با امتحان کردن روش‌های مختلف مطالعه و درک مطلب به تدریج متوجه خواهید شد که کدام روش برای‌تان مناسب‌تر است. دیگر اینکه اگر قسمتی از متن برای‌تان سخت بود، بیش از حد روی همان قسمت مکث نکنید. هر وقت یک پاراگراف را چند بار خواندید و باز برای‌تان مبهم بود، اندکی به خودتان استراحت دهید. بعد از اینکه استراحت کردید، دوباره از نخستین مرحله‌ی یکی از روش های مطالعه شروع کنید. ⬅️ادامه دارد.....🔻 💢تهیه کننده محتوا: واحد پژوهش مدرسه حضرت خدیجه (س) •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📖 (پیام دهم) ✳️نکات مهم در مورد مطالعه صحیح ✔️نکته 1: عوامل مهم در افزایش یادگیری 1.مکان ساکت و منظم 2.نبود هیجان، ترس، خشم، اضطراب، کینه، ناراحتی، شوق و شور در فضای مطالعه و ذهن فرد 3.تغذیه مناسب 4.دوری از خستگی و کم‌خوابی 5.گوش ندادن به موسیقی در حین مطالعه ✔️نکته دوم: در اوج خستگی مطالعه کنید! شاید عجیب به نظر برسد ولی این روش بسیار کاربردی و کارآمد است. برای بهتر فهمیدن آن لازم است بدانید که مغز ما در هنگام خواب هم به تجزیه و تحلیل داده ها و مطالبی که در طول روز یاد گرفته می پردازد. حال اگر تنها دقایقی قبل از خواب مطالبی که مطالعه کرده ایم را مطالعه کنیم یا خلاصه نویسی هایمان را مرور کنیم، مغز ما در خواب این مطالب جدید را بررسی و تجزیه و تحلیل خواهد کرد. به این نوع یادگیری، “یادگیری در خواب” گفته میشود. این نکته را می توانید به عنوان یکی از کاربردی ترین و ساده ترین روش های مطالعه و یادگیری قبل از خواب استفاده کنید. مهم نیست که چقدر احساس خستگی می کنید، یا چه میزان خواب تان می آید. تنها چند دقیقه را به این روش اختصاص دهید تا تاثیر شگفت انگیز آن را در مطالعه و یادگیری خود ببینید. این روش معمولا در مورد یادگیری مهارت هایی مانند نواختن ساز و یا صحبت کردن به یک زبان جدید می تواند به شما کمک کند. پس اگر کلاس زبان یا موسیقی می روید حتما آن را امتحان کنید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. ✔️نکته سوم: شرایط جسمی و روحی در مطالعه مهم است اگر احساس می‌کنید سه روش نام برده در یادگیری شما تأثیر چندانی ندارد گمان نبرید شما کم‌هوش یا روش‌ها نادرست است. روش‌های درست مطالعه هنگامی کارسازتر است و یادگیری را لذّت‌بخش می‌کند که فرد با شرایط مناسب جسمی و ذهنی به سراغ آنها برود. ✅🔸پایان دوره 🔸 💢تهیه کننده محتوا: واحد پژوهش مدرسه حضرت خدیجه (س) •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌸عید فطر پاک ترین 🌺و مبارک ترین عیدهاست 🌸چرا که پاداش 🌺یک ماه عبادت 🌸و شست و شوی جان 🌺در نهر 🌸پاک رمضان است 🌺این عید بزرگ 🌼بر شما مبارکباد. •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
✅نکات مهم در نگارش اثر پژوهشی: ✴️واژه ها و عبارتهایی که در نگارش یک پایان نامه و یا متن علمی باید از بکارگیری آنها پرهیز کرد: 🔷قیدهایی مانند "واقعا"، "در واقع"، "حتما"، "خوشبختانه"، "بدبختانه" 🔶لطیفه و یا ضرب المثل 🔷واژه هایی مانند: "خوب"، "بد"، "عالی"، "زشت"، "زیبا"، "احمقانه"، "وحشتناک"، "مشهور" 🔶واژه هایی مانند: "خالص"، "محض"، "حقیقت" که در باطن آنها نوعی قضاوت نهفته است. 🔷واژه هایی مانند: "کامل"، "جامع" که در دنیای واقعی وجود ندارند. 🔶واژه هایی مانند "ایده آل" که نسبت دادن آن به هر روش یا راه حلی دربردارنده قضاوت است. 🔷واژه هایی مانند "امروز"، "به زودی"، "در آینده نزدیک" 🔶عبارت هایی مانند: "به نظر می رسد"، "بیانگر آن است"، "نشان می دهد"، "واضح است که"، "حقیقت آن است که"- اگر بکارگیری این واژه ها برای اثبات موضوعی باشد نباید بکار گرفته شوند. 🔷واژه "متفاوت" که گاهی به صورت اشتباه به جای گوناگون در نظر گرفته می شود. 🔶واژه هایی مانند: "تعداد زیادی"، "از نوع"، "از جنس"، "چیزی شبیه به"، "فقط درباره"، "احتمالا" که همگی آنها مبهم هستند. 🔷واژه هایی مانند" "باید"، "لاجرم"، "همیشه"، "هر" 🔶به کاربردن ضمایر اول شخص مانند: "در فصل بعد شرح خواهم داد" و یا بکار بردن ضمایر دوم شخص مانند" در فصل بعد می خوانید" جایی در نگارش یک متن علمی ندارند. •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐دوستان‌تان را دعوت کنید؛❣️ 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
✴️ ؟ 1️⃣مرحله پیش خوانی :در این مرحله کتاب یا مطلب را بصورت یک مطالعه اجمالی و مقدماتی بررسی کنید. از جمله موارد این مرحله خواندن عنوان فصلها، خواندن سطحی فصل ، توجه به تصاویر ، بخشهاي اصلی و فرعی و خلاصه فصلها است. 2️⃣مرحله سؤال کردن: پس از مطالعه اجمالی موضوعات و نکات اصلی، به طرح سؤال در مورد آنها بپردازید. این کار باعث افزایش دقت،و تمرکز فکر و سرعت و سهولت یادگیري می شود. 3️⃣مرحله خواندن: در مرحله خواندن براي فهم بهتر مطالب می توان از کارهایی مثل یادداشت برداري ، علامت گذاري و خلاصه نویسی بهره جست. 4️⃣مرحله تفکر: در این مرحله هنگام خواندن، ساختن سؤالها و ایجاد ارتباط بین دانسته هاي خود،، درباره مطلب فکر کنید. 5️⃣ مرحله به خود پس دادن مطالب: در این مرحله باید بدون مراجعه به کتاب و از حفظ به یادآوري مطالب خوانده شده بپردازید و بار دیگر به سؤالاتی که خود طرح کرده بود ید پاسخ دهید. 6️⃣ مرحله مرور کردن: این مرحله، که مرحله آزمون نیز است، در پایان هر فصل انجام می گیرد. در اینجا به مرور موضوعات اصلی و نکات مهم و نیز ارتباط مفاهیم مختلف به یکدیگر بپردازید و در صورت برخورد با موضوعات مورد اشکال به متن اصلی یا مرجع مراجعه کنید. •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• ❣️دوستان‌تان را دعوت کنید؛💐 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
✅ تمدید مهلت ثبت‌نام جشنواره علامه حلی 📕 با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و بنا به درخواست مکرر طلاب و مدیران مدارس سراسر کشور فرصت ثبت‌نام و شرکت در دوازدهمین جشنواره علامه حلی(ره) تمدید شد. 💯 طلاب برادر سراسر کشور تا پایان روز شنبه ۳۱ خرداد ۹۹ فرصت دارند در سامانه اینترنتی جشنواره http://www.jhelli.ir/ ثبت‌نام کنند. 💠 طلاب خواهر نیز می‌بایست تا همین تاریخ در سامانه ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند. ✍️ لازم به ذکر است: تاریخ یاد شده به هیچ‌وجه قابل تمدید نخواهد بود. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• ❣️دوستان‌تان را دعوت کنید؛💐 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
🔰فوری: 🔻🔻🔻🔻 «پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان» تا 30 تیرماه تمدید شد. 🔻در راستاي فعاليت هاي تحولي حوزه علميه خراسان «پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان» از اسفند 98 فعاليت خود را آغاز نمود. 🔺فراخوان آثار پژوهشي حوزة علميه خراسان، به منظور فراهم سازی تمهيدات ظهور ايده‌ها و انديشه‌هاي نو در ساحت علوم اسلامي و انساني و ظرفيت‌سازي براي بروز شخصيت‌هاي پژوهشي، آغاز به كار و هم چنان ادامه مسير مي‌دهد. 🔹اين فراخوان با در نظر گرفتن چهار محور اصلي برنامه هاي كلان نظام پژوهش كه عبارتند از: زيرساخت هاي پژوهشي؛ فرهنگ سازي پژوهش؛ منشورات علمي و تخصصي و نياز سنجي، فعاليت خود را به حول و قوه الهي آغاز كرده و لذا اساتيد، پژوهشگران و طلاب محترم مي توانند آثار خود را (حداكثر 5 اثر) در قالبهاي كتاب، پايان نامه، مقاله، طرح و ايده‌های پژوهشی و نرم افزارهاي پژوهشي تا تاريخ 30/04/1399 از طريق سامانه فرخوان آثار پژوهشي ارسال نمايند. 🔺آدرس سامانه فراخوان👇: http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze ☎️دبیرخانه آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان تلفن: 32008327-051 •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• ❣️دوستان‌تان را دعوت کنید؛💐 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
❇️ ♦️برخي از مهمترين ويژگي هاي پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي: 1.بهره مندي از توانايي علمي اساتيد سطوح عالي حوزه در فرآيند ارزيابي و داوري مقالات؛ 2.حمايت از چاپ آثار فاخر اساتيد سطوح عالي حوزه؛ 3.شناسايي و حمايت از پژوهشگران و نويسندگان جوان؛ 4.برگزاري كارگروه هاي تخصصي براي ارتقاي سطح پژوهشي نويسندگان جوان؛ 5.معرفي برگزيدگان جهت شركت در همايش هاي علمي و بين المللي؛ 6.احياء و تبليغ انديشه مقاومت اسلامي (در بخش ويژه فراخوان با عنوان: سردار سليماني و مكتب مقاومت)؛ 7.ايجاد اهتمام به موضوع تحول حوزه (در بخش ويژه فراخوان با عنوان: حوزه انقلابي، حوزه تحوّلي)؛ 8.آشنايي و ترويج آرمان هاي انقلاب (در بخش ويژه فراخوان با عنوان: بيانيه گام دوم انقلاب؛ 9.راهبردها و راهكارها)؛ 10.اعطاي تسهيلات چاپ اثر؛ 11.چاپ و انتشار مقالات برگزيده در دوفصلنامه هاي علمي تخصصي حوزه علميه خراسان؛ 12.چاپ آثار طلاب سطح يك و دو در نشريات داخلي مدارس علميه خراسان؛ 13.چاپ چكيده مقالات برگزيده؛ 14.چاپ مجموعه مقالات برگزيده؛ 15.تسريع در فرآيند ارزيابي و داوري آثار به طور روزانه و آنلاين ؛ 16.سرعت دهي در مراحل اجرايي فراخوان با حفظ دقت هاي بايسته. ☎️دبیرخانه آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان تلفن: 32008327-051 🔺آدرس سامانه فراخوان👇: http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• ❣️دوستان‌تان را دعوت کنید؛💐 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
💠بخش های ویژه فراخوان 💠 ♦️پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان در سه بخش ويژه «بيانيه گام دوم انقلاب؛ راهبردها و راهكارها؛ سردار سليماني و مكتب مقاومت؛ حوزه انقلابي، حوزه تحوّلي» نيز از آثار طلاب استقبال مي كند. 🔺آدرس سامانه فراخوان👇: http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze ☎️دبیرخانه آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان تلفن: 32008327-051 •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• ❣️دوستان‌تان را دعوت کنید؛💐 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
🔶مهلت پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان تا پایان تیرماه 99 تمديد شد 🎤در گفتگو با حجت الاسلام جواد معين دبير پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان تبیین شد: ✅با توجه به محدوديت هاي ايجاد شده به سبب شيوع بيماري كرونا و عدم دسترسي طلاب به منابع كتابخانه اي و تحقيقاتي، و پيرو درخواست هاي مكرر مدارس علميه، مهلت ارسال آثار تا تاريخ 30/ 04/ 1399 تمديد شد. 🔹 از ابتداي فراخوان پانزدهم (اسفند98) تا كنون، از ميان بیش از 1000 اثر رسيده، 875 اثر در قالب مقاله، 45 اثر در قالب كتاب، 75 اثر در قالب پايان نامه و 10 اثر در قالب نرم افزار به دبيرخانه آثار پژوهشي ارسال شده است. که براساس آمار به دست آمده از سطح تحصيلي شركت كنندگان، طلاب سطح 1، سطح 2، سطح 4 و سطح 3 به ترتيب بيشترين ميزان مشاركت را تا كنون در اين فراخوان داشته اند. 🔸طلاب و اساتيد مي توانند جهت ارسال آثار خود به سامانه فراخوان به آدرس مراجعه نمایند: http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze ☎️جهت راهنمایی با شماره 32008327- 051 (دبيرخانه آثار پژوهشي) تماس بگیرید. 🔺جهت اطلاع از نحوه برگزاری فراخوان، ویژگی‌های فراخوان پانزدهم و بخش های ویژه فراخوان پست های قبلی را مطالعه نمایید. •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• ❣️دوستان‌تان را دعوت کنید؛💐 💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh