eitaa logo
پژوهش حوزه علمیه خراسان
11.1هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
306 ویدیو
429 فایل
ارتباط با مدیر کانال @s_m_mirzadeh ارتباط با مجموعه همکاران مدیریت پژوهش https://eitaa.com/howzehpajohesh/7818 ⛔️انتشار پست های این کانال فقط با ذکر آدرس کانال مجاز است⛔️
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🔶چرا به نوشت‌افزار، «لوازم‌ تحریر» می‌گویند؟ اسلام دینی پیشرو، مروّج سواد و فرهنگ‌دوست است هنگامی که در جنگ‌های صدر اسلام؛ مسلمانان، مشرکان را اسیر می‌کردند، پیامبر اعظم حضرت محمّدِ مصطفي صلّی‌الله علیه و آله، شرط آزادی اسرای مشرک را آموزش خواندن و نوشتن به ۱۰ نفر از مسلمانانی که سواد نداشتند، قرار می‌دادند و هر اسیر که به این تعداد مسلمان سواد می‌آموخت، آزاد می‌شد برای این کار به لوازمی چون قلم، کاغذ،‌ جوهر و دوات نیاز بود تحریر نیز هم‌خانواده «حر» به معنای «آزاد» است. کم‌کم این ابزار، نه در عربي كه در پارسي «لوازم‌ تحریر»[ابزار آزادی] نامیده شد در زبان عربی به نوشت‌افزار،‌ «قرطاسیات» گفته می‌شود. ❇️واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️🌺🌟🌸✨🌼💫🌺 از عرش ظهور عدل و داد آمده ‌است در ماه رجب لطفِ زیاد آمده‌ است گوییم به آقای خراسان تبریک امید دل شیعه جواد آمده‌ است 💐ولادت حضرت امام محمدتقی، جواد الائمه (ع) مبارک💐 قالَ الإمام محمد تقی الجواد (علیه السلام): خَفْضُ الْجَناحِ زينَةُ الْعِلْمِ، وَ حُسْنُ الاْدَبِ زينَةُ الْعَقْلِ، وَبَسْطُ الْوَجْهِ زينَةُ الْحِلْمِ. (بحارالانوار، ج۷۵، ص۹۱) امام محمد تقی (ع) فرمود: تواضع و فروتنى زينت‌بخش علم و دانش است، ادب داشتن و اخلاق نيک زينت‌بخش عقل مى‌باشد، خوش‌رویى با افراد زينت‌بخش حلم و بردبارى است. •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
(جلسه هشتم) ✅ سلسله نشست ‌های علمی ✅ موضوع: شرح نهج‌البلاغه 🎤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی پژوهشگر و استاد حوزه علمیه 🗓 زمان : 4 اسفند ماه 1399 ⏰ ساعت: 18:30 ✅شرکت در این وبینار علمی برای عموم علاقه‌مندان بلامانع است . 🌐به صورت آنلاین از طریق سامانه آموزش الکترونیک LMS2 لینک وبینار 👇 http://motahhari.lms2.hozehkh.com 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه شهید مطهری (ره) فریمان و حوزه مکتب نرجس (س) فریمان •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
جلسه دوم: 🔖 ‌موضوع: اصول تحصیل موفق در علوم حوزوی 🎤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین عباس حکیم زاده 📆زمان:دوشنبه ها ⏰ساعت 20 🔗لینک شرکت در نشست: https://bm.lms2.hozehkh.com/ws/iiyvfn50xxu 📌براي ورود به وبينار ابتدا بر روي لينك بزنيد و وارد حساب كاربري خود شده و بر روي پيوستن جلسه كليك نماييد. واحد پژوهش مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
موضوع «نقد مضمون در حدیث‌پژوهیِ فقهی» ارائه دهنده: حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی 🔗دریافت محتوای کامل در لینک زیر:👇 https://b2n.ir/u10996 ✴️اشاره: یکی از مباحث مطرح در نقد حدیث، توجه به شهرت و اجماع است؛ یعنی اگر روایتِ صحیحُ‌السندی، مورد اعراض قدما قرار گرفته بود، ما نیز باید از آن اعراض کنیم. اعراض قدما، حدیث را از اعتبار ساقط می‌کند. دلیل این جایگاهِ ویژه‌ای که برای اقبال و اعراض قدما مطرح است، آن است که قدما به‌جهت تسلط بیشتر بر تاریخ‌مندی و فهم زمان نصوص و فهم قراین فردی و شخصی -که در هر روایت وجود داشته- و نیز تشخیص زمان و فضای ورودِ حدیث، توانسته‌اند قیدها یا علل‌ها (یعنی اختلالات پنهان حدیث) را کشف کنند. ✳️سرفصل مطالب: ✨مقدمه ⬅️جایگاه شهرت قدما و نقد حدیث ✅استخراج قواعد نقد حدیث 1️⃣تاریخ‌مندیِ نصوص 2️⃣شخصی‌بودنِ برخی احادیث 3️⃣فهم قیود معاصر و فضای صدور (شأن صدور روایات) ✅لزوم توجه به احتمال تصحیف ذکر مواردِ نقد حدیث با شهرت و اجماع ✅توجه به شرایط حوزۀ حله اخباری‌گری و مکتب حله ✅نقد شهرت فتوایی نه روایی راه‌های رسیدن به قراین ✅کشف مراد امام به‌وسیلۀ شهرت تأسیس علوم اسلامی برپایۀ تدوین گزاره‌های اسلامی ♦️اداره پژوهش مرکز تخصصی آخوندخراسانی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
شماره 2⃣ ب.کپی برداری و نقل قول این مورد،حداقل تحت سه حالت ممکن است،رخ دهد: نقل‌قول مستقیم؛ نقل‌قول غیرمستقیم،؛ نقل‌قول مکرر. نقل‌قول مستقیم: زمانی است که فرد به صورت مستقیم، آثار دیگران را رونویسی کند بدون اینکه به این نکته توجه داشته باشد که در هنگام نقل‌قول مستقیم، لازم است علاوه بر ذکر استناد که جزء اصلی است از علامت گیومه «» نیز استفاده نماید. نقل‌قول غیرمستقیم: مربوط به وقتی است که فرد از نوشته‌های دیگران،استفاده می‌کند اما ایده و مطالب دیگران را با کلمات خود بیان می‌کند و در واقع،مضمون نقل می‌شود. در چنین شرایطی،استناد باید ذکر شود و با توجیه این‌که رونویسی انجام نشده، نمی‌توان از ذکر استناد چشم پوشید. بازنویسی کردن(یعنی نوشتن مطلب و ایدهٔ دیگران با کلمات خود) و خلاصه‌نویسی(کوتاه کردن مطلب و ایدهٔ دیگران با کلمات نویسنده) مشمول استناد است و در صورت استناد ندادن، سرقت علمی محسوب می‌شود. نقل‌قول مکرر: به زمانی برمی‌گردد که فرد تصور می‌کند چون استناد می‌دهد،می‌تواند هر میزان که می‌خواهد از نوشته‌های دیگران کپی‌برداری کند. گرچه در جایی صحبت از مقدار استفاده از آثار دیگران نشده‌است اما واضح است که نمی‌توان مطالب یک مقاله را ولو با ذکر استناد به کرّات نقل کرد و مدعی بود که اثر جدیدی خلق شده است. 📚منبع نوشتار ــــــــــــــــــــ واحد پژوهش مدرسه علمیه امام جعفرصادق(سلام الله علیه) تایباد 💐با ما همراه باشید •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═
1_458262500.ogg
4.98M
شماره 3⃣ این جلسه: استفاده از کلمه «آسیب» در عنوان موارد مجاز عنوان ادبی مدرّس: حجة الاسلام و المسلمین دکتر حسن اسلام پور کریمی(زید عزه) ــــــــــــــــــــ 🕰مدت تقریبی آموزش : ۹ دقیقه ــــــــــــــــــــ واحد پژوهش مدرسه علمیه امام جعفرصادق(سلام الله علیه) تایباد 💐با ما همراه باشید •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═
📗شماره چهارم دوفصلنامه علمی تخصصی آموزه‌های نوین کلامی منتشر شد ✅شماره چهارم دوفصلنامه علمی تخصصی «آموزه‌های نوین کلامی»، به صاحب‌امتیازی معاونت پژوهش این حوزه با همکاری مدرسه علمیه عالی نواب منتشر شد. 🔻 این فصلنامه دربردارندۀ مقالات علمی پژوهشگران در حوزه فلسفه و کلام اسلامی و با رویکرد انعکاس جدیدترین دستاوردهای علمی و نظریات علوم عقلی است که زمینه‌ای را برای تبادل اندیشه و همکاری دانش‌پژوهان، پژوهشگران، طلاب و اساتید حوزه علمیه فراهم می‌کند. لازم به ذکر است دو فصلنامه علمی تخصصی «آموزه‌های نوین کلامی» که مراحل اخذ مجوز علمی پژوهشی را دنبال می‌کند، پذیرای مقالات پژوهشی درزمینهٔ مطالعات فلسفی وکلامی برای شماره‌های آتی خود است. علاقه‌مندان می‌توانند مقاله‌های خود را جهت ارزیابی و پذیرش از طریق سایت دو فصلنامه به آدرس http://ntt.journals.hozehkh.com ارسال کنند. ♦️نگاهی به موضوعات مقالات چاپ شده در این شماره در لینک زیر: https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=39912 •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
✅کارگاه روش مقاله نویسی برگزار می شود: 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام احمدرضا قوامی 📆زمان برگزاری: 🔹دوشنبه ها و چهارشنبه ها ⏰ساعت 18:30 🔗لينك شرکت در كارگاه مقاله نويسي به صورت آنلاين:👇 https://fzq.lms2.hozehkh.com/ws/vt64hbvviuz 🔴علاقه مندان جهت ثبت نام به آیدی زیر اطلاع دهند. @shamedi ✳️برگزارکننده: مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء (س) قوچان •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎دیدار معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با معاون و مسئولان پژوهش حوزه علمیه قم حجت الاسلام والمسلمین حسین کندری، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با سفر به شهر مقدس قم با معاون و مسئولان بخش های مختلف پژوهش حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد. 🔆معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در جلسه ای که با رئیس مرکز مطالعات راهبردی حوزه های علمیه در قم داشت، ضمن تبریک ایام ماه رجب گفت: این حوزه از سال ۹۵ و با حکم انتصاب مقام معظم رهبری برای اعضای شورای عالی، دبیر و مدیر حوزه علمیه خراسان افق روشنی را با ارائه برنامه های تحولی ترسیم نمود که یکی از مسائل مهم مدنظر با پیگیری های صورت گرفته محقق شده با احراز ظرفیت علمی و پژوهشی این حوزه، اعتبار و نحوه اعطای امتیاز علمی بود که توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوزه علمیه خراسان ابلاغ شد. 🔻ادامه خبر در لینک زیر :👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=39921 •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
فراخوان مقاله دوفصلنامه «آموزه های حکمت اسلامی» حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اسفندیاری، مسئول قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن فضلا و نخبگان به موضوعات جدید و اهمیت علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب و در راستاي گام‌هاي تحولي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان و با عنايت به تأكيدات مدير این حوزه در خصوص لزوم تحوّل‌آفريني در فعاليت‌هاي پژوهشي، قرارگاه علوم عقلی در نظر دارد با استفاده از اندیشه ها و نظرات اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در جهت تقویت، توسعه و ارتقاء علوم عقلی گام جدی برداشته و در قالب‌های متعددی به تحقق آرمان‌های حوزوی و تحولی علمی دست یابد. وی افزود: در همین راستا نشریه تخصصی «آموزه های حکمت اسلامی» از سوی این قرارگاه به آدرس ahi.journals.hozehkh.com تأسیس شده است. 🔻ادامه خبر:👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=39871 •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
📕نمایه سازی مقالات دوفصلنامه علمي تخصصي پژوهش هاي اسلامي زن و خانواده در پایگاه سیویلیکا 📗دو فصلنامه علمي تخصصي نشریه پژوهش هاي اسلامي زن و خانواده در راستاي فعاليت هاي تحوّلي این حوزه، پس از اخذ مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دريافت شماره ISSN از سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوري اسلامي ايران، به همت اداره نشر و توليدات علمي معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در پايگاه سيويليكا نمايه سازي شد. 🔸این نشریه در پايگاه سيويليكا به آدرس https://civilica.com/l/63474/ و اطلاعات پايه و داده هاي شماره هاي اين نشريه نیز در پايگاه مرجع مجلات علمي در آدرس https://jref.ir/2390 قابل نمايش و مشاهده است. 🔻بیشتر بخوانیم👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=39914 •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
هم اکنون برگزاری جلسه هم اندیشی دبیر جشنواره کتاب سال‌ رضوی و معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و همچنین معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در خصوص همکاریهای علمی و پژوهشی، معرفی نقد کتاب و تولید محتوای علمی برای فضای مجازی •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
🌹تبریک روز مهندس🌹 5 اسفند روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس مبارک ...در زمینه ی مهندسی هم باید این فرهنگ به طور کامل جاگیر بشود؛ یعنی باید حقیقتاً مهندسان ناظر، مهندسان محاسب، مهندسان نقشه کش و مهندسانی که در بخشهای مختلف مشغولند، همه باید خودشان را مسئول بدانند. زیبایی یک چیز تجملاتی نیست. بعضی خیال می کنند زیبایی یک چیز تشریفاتی است؛ نه، زیبایی یکی از لوازم زندگی انسان است؛ زندگی را آسان و شیرین می کند؛ بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مهندسان (5 اسفند 1384) روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی روز خواجه نصیرالدین طوسی (۵۹۷-۶۷۲ق) حکیم و متکلم شیعه قرن هفتم هجری است. خواجه نصیر نویسنده کتاب‌ها و رساله‌های بسیاری در علوم اخلاق، منطق، فلسفه، کلام، ریاضیات و نجوم است. اخلاق ناصری، اوصاف الاشراف، اساس الاقتباس، شرح الاشارات، تجرید الاعتقاد، جامع الحساب و کتاب مشهور زیج ایلخانی و تذکرة فی علم الهیئة در علم نجوم، از آثار مهم و مشهور او هستند. او همچنین رصدخانه مراغه و در کنار آن کتابخانه مراغه را با بیش از ۴۰۰ هزار جلد کتاب بنا نهاد. ایشان احیاگر فلسفه و مبتکر روش فلسفی در کلام شیعه دانسته شده است. برخی از علمای بزرگ شیعه که شاگرد وی بود‌ه‌اند، عبارت‌اند از علامه حلی، ابن میثم بحرانی و قطب الدین شیرازی. خواجه نصیر در حالی در ۱۸ ذی الحجه سال ۶۷۲ق درگذشت که برای سامان دادن به امور اوقاف و دانشمندان، در بغداد به سر می‌برد. او بنا به وصیت خود در حرم کاظمین دفن شد. یاد ایشان و همه مهندسان ایران زمین گرامی باد. معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔@howzehpajohesh
1⃣ اين مراسم به صورت وبينار با حضور طلاب و،والدین محترم برگزار شد 2⃣ آغاز جلسه با حضور وسخنراني امام جمعه محترم شهرستان ویژه ولادت امام جواد(ع) ، همراه بود 3⃣ مولودي خواني ويژه ولادت امام جواد(ع) توسط مدیریت مدرسه صورت گرفت 4⃣ قسمتي از جلسه درس اخلاق پيرامون بايستگي هاي طلبگي اختصاص داده شد 5⃣ تجليل(لوح تقدير+كارت هديه) از برترين هاي آموزشي،پژوهشي و فرهنگي صورت گرفت 6⃣ تجلیل وتقدیر از مدیریت محترم مدرسه،معاونت آموزش،معاونت پژوهش و اساتید و امام جمعه محترم انجام گرفت 7⃣در انتهای جلسه از بیانات امام جمعه محترم مسابقه ای طراحی و برگزار گردید ✳️واحد پژوهش مدرسه علمیه بقیة اللّه(عج) آشخانه 💐با ما همراه باشید •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
🔆حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی: 💎ابلاغ ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوزه خراسان قدم رو به جلو است به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام و المسلمین سید حسین میرمعزی در جلسه با هیئت اعزامی از حوزه علمیه خراسان که در رأس آن معاون پژوهش این حوزه حضور داشت ضمن اعلام آمادگی حوزه علمیه قم در همکاری با حوزه علمیه خراسان گفت: قدم رو به جلویی بوده که ماده واحده برای حوزه علمیه خراسان نیز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است. ♦️بیشتر بخوانیم: 👇 https://b2n.ir/g87334 •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
نحوه اعطای مجوز برای مراکز پژوهشی حوزه خراسان حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کندری گفت:جهت تدوین ضوابط مربوط به موارد پنج گانه موجود در ماده واحده ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی به قم آمدیم تا از تجربیات این حوزه در زمینه قانون نویسی در این موارد استفاده کنیم. معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: ما به دنبال وحدت رویه بین حوزه های علمیه خراسان و قم در قانون نویسی هستیم. 🔻بیشتر بخوانیم:👇 https://b2n.ir/t41110 •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
در جلسه معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با اعضای کمیسیون مراکز پژوهشی حوزه قم مطرح شد: حرکت بزرگ علمی از سوی حوزه های علمیه قم و خراسان حجت الاسلام والمسلمین ‌کندری بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در سطح جامعه اسلامی و در عرصه بین المللی به همراه حوزه علمیه قم حرکت علمی بزرگی را رقم بزنیم. حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی گفت: باید هماهنگی خوب و مداومی بین حوزه های قم و خراسان برقرار شود و همه ما پای این عهد بمانیم تا از ایجاد توقعات بیجا جلوگیری به عمل آید و نگذاریم فضای مقایسه ایجاد گردد. حجت الاسلام جواد رفیعی دبیر کمیسیون مراکز پژوهشی حوزوی در این جلسه تصریح کرد: برای حفظ وحدت رویه و هماهنگی بیشتر حوزه علمیه قم و خراسان، در تنظیم قوانین و آیین نامه ها یک کمیسیون تلفیق تشکیل شود. ♦️بیشتر بخوانیم:👇 https://www.hawzahnews.com/news/945699 •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
نشست معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با مسئول انجمن های علمی حوزه قم به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین کندری، معاون پژوهش حوزه خراسان، در جلسه با مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم گفت: از سال ۸۷ ماده واحده مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوزه علمیه قم ابلاغ شد و تبعاً حوزه علمیه قم در راستای اجرای آن تجربیات بسیاری را تاکنون کسب کرده است؛ حوزه علمیه خراسان خواستار بهره گیری از این تجربیات در راستای تنظیم قوانین و آیین نامه های اجرایی مربوط به این ماده است. حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم گفت: اگر اساسنامه های انجمن های علمی را حوزه خراسان بر اساس تجارب ۱۵ ساله حوزه قم بنویسد قطعاً فعالیت های آن ها خیلی زودتر پیش می رود... ♦️بیشتر بخوانیم👇 https://b2n.ir/h40126 •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
🔖 ‌موضوع: تبیین ضرورت فراگیری علوم اهل بیت علیهم السلام 🎤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شاکری آملی 🔰واحدپژوهش مدرسه علمیه امام صادق (علیه‌السلام) شهرستان بردسکن •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
# نمایشگاه کتاب 🔰برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع مجموعه کتب خریداری شده ازنمایشگاه کتاب معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان 🔰واحدپژوهش مدرسه علمیه امام صادق (علیه‌السلام) شهرستان بردسکن •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
(3) 💠 🔸اهميت عبارت است از اينكه چرا بايد اين مسئله حل شود و ضرورت، يعني اينكه اگر اين مسئله حل نشود، چه پيامدهايي خواهد داشت. 🔸 در قسمت اهميت و ضرورت، بايد توضيح دهيد كه اگر اين مسئله حل شود، چه آثار و بركاتي خواهد داشت و چه مسائل ديگري به تبع آن حل خواهند شد. 🔸همچنان‌كه بي‌تفاوتي به حل آن، چه مشكلاتي را ممكن است ايجاد كند. هر محققي بايد در اين قسمت، گزينش مسئله خود را از لحاظ اولويت داشتن و نيازسنجي توجيه كند. 🔸 برخي مواردي كه اشاره به آنها مي‌توانند اهميت مسئله را بيشتر روشن سازند، عبارت‌اند از: 1️⃣ اختلاف آرا و سردرگمي حاصل از آن، 2️⃣پيامدهاي مثبت حل مسئله، 3️⃣وجود خلأ معرفتي در اين زمينه، 4️⃣ناسازگاري دو مطلب و لو در ظاهر، 5️⃣ ابهام يا خلط حاصل شده در يك زمينه. ❇️واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا