#نشست_علمی
💠 سلسله نشستهای علمی مدرسه امام علی بن ابی طالب علیه السلام🔻
✅ موضوع: چیستی، ضرورت و چگونگی مهارتورزی در ادبیات عرب و نقش تحقیق در مهارتورزی
(در راستای ضرورت تدوین برنامههای پژوهشی متناسب با سطح یک حوزه)
ارائه دهنده: حجت الاسلام مرتضی ولیان پور
✍ چکیده نشست علمی:
تسلط بر ادبیات عرب سه مرحله دارد: فراگیری، کارورزی و مهارتورزی.
🔧 ادبیات عرب از جمله مواد آموزشیِ ابزاری و کاربردی در حوزه علمیه محسوب میشود، بنابراین "آموزش ادبیات عرب" نباید در فراگیری قواعد صرفی و نحوی خلاصه شود، بلکه علاوه بر فراگیری قواعد، نیازمند کارورزی و مهارتورزی نیز میباشد.
برای توضیح بیشتر، این مرحلِ سه گانه را کمی توضیح میدهم:
1. فراگیری ادبیات عرب، یعنی فراگرفتن آموزههای ادبی به همراه مثال و حل تمرین. (فراگیری باید به گونهای باشد که فراگیر، بعد از فراگیری متن آموزشی، برای حل پرسشهایی که در مراحل بعد برای او پیش میآید، توان مراجعه به آن متنِ آموزشی و کتابهای همطراز آن را داشته باشد)
2. کارورزی ادبیات عرب، یعنی تطبیق حداکثری آموزههای ادبی بر متون منتخب که از آن با عنوان تجزیه و ترکیب یاد میکنیم.
3. مهارتورزی ادبیات عرب، یعنی مواجهه کنجکاوانه با هر متن عربی، این مواجهه به هنگام قرائت روزانه قرآن و حدیث و حتی به هنگام خواندن متون آموزشی عربی یا هر متن عربیای، رخ میدهد. در این مواجهه علامت سوالهایی برای شخص در رابطه با ساختار کلمه یا در رابطه با نقش کلمه به وجود میآید که پاسخ به آنها نیازمند مراجعه به کتابهای ادبی است.
♦️ تفاوت مرحله کارورزی با مرحله مهارتورزی:
تفاوت فراگیری با کارورزی و مهارتورزی که روشن است و برای توضیح بیشتر عرض میکنم که فراگیری، مبتنی بر متن آموزشی یا دادههای مشتمل بر قواعد ادبیات عرب است، اما تفاوت مرحله کارورزی با مهارتورزی در این است که در مرحله کارورزی، تطبیق حداکثری رخ میدهد ولی در مرحله مهارتورزی تطبیق حداقلی.
به بیان دیگر در کارورزی از صدر تا ذیلِ متنِ منتخب پایش میشود و نقش و ساختار تمام کلمات مورد واکاوی قرار میگیرد و از بررسی حتی یک حرف غفلت نمیشود، اما در مهارتورزی فقط پرسشی که در ذهن شخص شکل گرفته و از عهده آن برنیامده مورد واکاوی قرار میگیرد.
🔹 شباهت مرحله کارورزی با مرحله مهارتورزی:
در هر دو مرحله، شخص نیاز به مراجعه دارد تا پرسشهای مربوط به نقش و ساختار کلمه را پاسخ دهد. مراجعه نیز خود نیازمند مهارت است و در هر مراجعهای به تجربیات و مهارتهای شخص افزوده میگردد.
🔸مهارت مراجعه:
1. یک کتاب لغت، یک کتاب صرفی و یک کتاب نحوی به عنوان کتاب بالینی انتخاب شود تا چالشهای مربوط به نقش یا ساختار کلمه در کوتاهترین زمان ممکن پیگیری شود.
2. در فرصتهای کوتاه زمانی، برای استاد یا دوستانمان عبارت بخوانیم تا مورد پرسش قرار بگیریم و مواردی که گمان میکنیم بلدیم رفع اشکال شود. (مبارزه با جهل مرکب).
3. هر از چندگاهی نتیجه مراجعه خود را به هم بحث و استاد ارایه کنیم تا بر اهمیت پرسش و نیز خطای احتمالی در پاسخ، واقف شویم.
🌱تحقیق؛ جوهره اصلی مهارتورزی
حلِّ پرسشهای بوجود آمده در مرحله کارورزی و مهارتورزی نیازمند تحقیق و نوعی ژرفنگری در کتابهای بالینی (که در مهارت مراجعه بیان شد) و منابعِ اصلیِ ادبیات عرب است که یا در حوزه پردهبرداری از نقش کلمه است یا در حوزه پردهبرداری از ساختار کلمه.
📝 این قبیل تحقیقات، تحقیقات کاربردی محسوب میشوند و برخی از آنها قابلیت ارایه به شکل مقاله علمی دارند.
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#نشست_علمی
✅ موضوع:
بررسي مقام و عظمت حضرت خديجه سلام الله عليها در پيشگاه خدا و پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله
✳️ با حضوراستاد عالی حوزه علمیه قم :
💠 آیت الله هادی عباسی خراسانی (دامت برکاته)
⏰ زمان: چهارشنبه - 1400/2/1 - ساعت 16
🌐 مکان: به صورت وبینار در سامانه lms مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به آدرس:
https://xadije.lms2.hozehkh.com/ws/t2a5surwpyq
برگزار کننده: واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
🔆العِلمُ خَزائنُ و مَفاتِيحُهُ السُّؤالُ🔆
دانش گنجينههايى است و كليدهاى آن پرسش است؛ (پيامبر اكرم حضرت محمد صلي الله عليه و آله: تحف العقول : 41)
🔷 پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّهی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. (حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی ))
🔰با عنايت به اهميت پژوهش، لزوم ترويج و گسترش فرهنگ پژوهش در بين طلاب، طرح پاسخ به پرسش های پژوهشی از طریق کانال رسمی معاونت پژوهش انجام می شود،
پرسش های پاسخ داده شده را از طریق همین کانال و با هشتک #پرسش_پاسخ_پژوهشی دنبال کنید.
3️⃣ارسال سؤال به شناسه زیر:
@smm32008136pajohesh
✴️ به پرسش های شما در همین کانال پاسخ داده می شود:
💐 با ما همراه باشید
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#فراخوان_آثار_پژوهشی
راهنماي شركت در شانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان
سال تحصيلي ۰۰-۹۹
قالب ارائه آثار
*(كتاب؛ مقاله؛ پايان نامه؛ طرح و ايدههای پژوهشی؛ نرمافزارهاي پژوهشي)
* شیوهنامه
۱. هر شركتكننده، ميتواند ۵ اثر بفرستد.
۲. پورتال طلبگي شركتکننده باید فعال باشد.
۳. اثر پژوهشی که به فراخوانهای گذشته حوزه، فرستاده شده است، پذیرفته نمیشود.
۴. رسالههاي سطح سه و سطح چهار، و پاياننامههاي مقطع ارشد و دكتري که دفاع و قبول شدهاند، پذیرفته میشود. این پایاننامهها باید بدون نام نویسنده، استادراهنما و مشاور باشد. (تائيديه جلسه دفاع از طريق ايميل دبيرخانه dabirkh1400@gmail.com ارسال گردد.)
۵. مقالات در قالب word با سايز 14 و فونت Bbadr تنظيم گردد.
۶. حجم مقاله، کمتر از۱۵ صفحه و بیشتر از ۲۵ نباشد. (هر صفحه ۳۰۰ کلمه)
۷. نام نویسنده در مقاله نباشد.
۸. مقالات چاپ شده در نشريات نیز، پذیرفته میشود.
۹. در صورت برگزيده شدن آثاری كه نويسنده مشترك دارند، تنها به نويسندهٔ مسئول و فرستنده اثر، گواهي ارائه خواهد شد.
۱۰. آثار پژوهشی با زبانهای عربی، انگلیسی و ... پذیرفته میشود .
مهلت ارسال آثار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
نشانی سامانه فراخوان آثار اینجاست.
http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze
تلفن راهنما: ۰۵۱۳۲۰۰۸۳۲۷
#فراخوان_مقاله
#فراخوان_آثار_پژوهشی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
⬆️👆ادامه از پست قبلی
💎 مزایا و امتیازات چاپ مقاله در دو فصلنامه های علمی تخصصی حوزه:
1️⃣حمایت مالی
2️⃣ ثبت به عنوان فعاليت پژوهشي
3️⃣ ارائه گواهی پذیرش مقاله
4️⃣ اولویت در همکاری داوری فراخوان هاي آثار پژوهشي حوزه عليمه خراسان
📜لیست و آدرس سامانه دوفصلنامههای معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
1️⃣ «اسلام و ارتباطات میان فرهنگی»
http://irc.journals.hozehkh.com/
2️⃣ آموزه های قران و عترت:
http://qae.journals.hozehkh.com/
3️⃣ آموزه های نوین کلامی:
http://ntt.journals.hozehkh.com/
4️⃣ پژوهشهای اسلامی زن و خانواده
http://iwf.journals.hozehkh.com
5️⃣ تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام
http://has.journals.hozehkh.com/
6️⃣ جستارهای ادب عربی»
http://alr.journals.hozehkh.com/
7️⃣ مطالعات هنر و رسانه
http://ami.journals.hozehkh.com/
8️⃣ مصباح الفقاهه
http://muf.journals.hozehkh.com/
9️⃣ مطالعات اعتبارسنجی حدیث
http://vsh.journals.hozehkh.com/
🔟 مطالعات کودک و نوجوان
http://kvn.journals.hozehkh.com/
✳️از طلاب، اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه دعوت می شود، مقالات خود را متناسب با موضوعات هر دو فصلنامه از طریق آدرس سامانه نشريه درج شده در ذیل هر دوفصلنامه ارسال نمایند.
☎️ کسب اطلاع یشتر و راهنمایی شماره تماس 05132008327
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال زسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#وبینار
#نشست_علمی (جلسه شانزدهم )ویژه ماه مبارک رمضان
✅ سلسله نشست های علمی-پژوهشی
✅ موضوع: شرح نهجالبلاغه
🎤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی (زید عزه) پژوهشگر و استاد حوزه علمیه
🗓 زمان : 31فروردین ماه 1400
🕚 ساعت: 13:45
✅شرکت در این وبینار علمی برای عموم علاقهمندان بلامانع است .
🌐به صورت آنلاین هر روز در ماه مبارک زمان از طریق سامانه آموزش الکترونیک LMS2 برگزار می شود.
لینک وبینار 👇
https://motahhari.lms2.hozehkh.com/ws/nqls2cv8f3i
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه شهید مطهری (ره) فریمان و حوزه مکتب نرجس (س) فریمان
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋
#سومین جلسه از سلسله جلسات کارگاه_پژوهشی
🗓 زمان: سه شنبه 31 فروردین ساعت 16:30
موضوع:تبیین اصول وروش های تدوین مقاله علمی_ پژوهشی همراه با ارائه مشاوره وبررسی مقالات
ارائه دهنده: دکتر محمد علی وطن دوست(عضو هیات علمی گروه فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد)
🔗 لینک ورود به وبینار در lms : (ورود بصورت عمومی)
azm.lms2.hozehkh.com/ws/t47kkoqv2ir
واحد پژوهش مدرسه علمیه الزهرا-مشهد
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
029.mp3
2.32M
#فایل_صوتی
🔷سلسله درس گفتارهای مجازی 🔶
✳️ موضوع : تبیین و تحلیل سبک زندگی اخلاقی و معنوی طلاب
📖 براساس کتاب مرآة ارشاد
#استاد_محمد_عندلیب_همدانی
#دوشنبه _30_۱_۱۴۰۰
#جلسه - 10
🔷 انتشار در :
1️⃣ سایت کارگروه سنت های کارآمد http://www.hzsk.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
030.mp3
2.08M
#فایل_صوتی
🔷سلسله درس گفتارهای مجازی 🔶
✳️ موضوع : تبیین و تحلیل سبک زندگی اخلاقی و معنوی طلاب
📖 براساس کتاب مرآة ارشاد
#استاد_محمد_عندلیب_همدانی
#دوشنبه _30_۱_۱۴۰۰
#جلسه - 11
🔷 انتشار در :
1️⃣ سایت کارگروه سنت های کارآمد http://www.hzsk.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#پرسش_پاسخ_پژوهشی (30)
❓پرسش : فونت فهرست مطالب پایاننامه را چطوری بر اساس اندازههای فونت عناوین و سرفصلها تغییر بدیم به عبارت دیگه چکار کنیم نوع و اندازه فونت فهرست مطالب یکسان نباشه و بر اساس بخش، فصل، گفتار... تغییر کند؟
پاسخ دهنده: حجت الاسلام محمدصادق رجائی پور استاد، پژوهشگر و مسئول محترم پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
✅پاسخ:
برای تنظیم درست عناوین و تیترها در پایان نامه و رساله باید در نرم افزار word از قسمت Home و از بخش styles استفاده کنند
در این قسمت چند style آماده وجود دارد که می توانند با کلیک راست بر روی هر یک و انتخاب گزینه modify وارد بخش تنظیم نوع فونت و سایز تنظیمات مربوط به فونت بشوند
بعد از تنظیم هر style می توانند از هر یک برای عنوان استفاده کنند به این صورت که متنی که می خواهند با آن فونت ارائه شود انتخاب کرده و بعد style مورد نظر را انتخاب می کنند به این ترتیب فونت و style آن عنوان بدون تغییر سایر عناوین عوض خواهد شد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
031.mp3
2.32M
#فایل_صوتی
🔷سلسله درس گفتارهای مجازی 🔶
✳️ موضوع : تبیین و تحلیل سبک زندگی اخلاقی و معنوی طلاب
📖 براساس کتاب مرآة ارشاد
#استاد_محمد_عندلیب_همدانی
#سه شنبه _31_۱_۱۴۰۰
#جلسه - 12
🔷 انتشار در :
1️⃣ سایت کارگروه سنت های کارآمد http://www.hzsk.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
032.mp3
1.87M
#فایل_صوتی
🔷سلسله درس گفتارهای مجازی 🔶
✳️ موضوع : تبیین و تحلیل سبک زندگی اخلاقی و معنوی طلاب
📖 براساس کتاب مرآة ارشاد
#استاد_محمد_عندلیب_همدانی
#سه شنبه _31_۱_۱۴۰۰
#جلسه - 13
🔷 انتشار در :
1️⃣ سایت کارگروه سنت های کارآمد http://www.hzsk.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#وبینار
#نشست_علمی (جلسه هفدهم )ویژه ماه مبارک رمضان
✅ سلسله نشست های علمی-پژوهشی
✅ موضوع: شرح نهجالبلاغه
🎤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی (زید عزه) پژوهشگر و استاد حوزه علمیه
🗓 زمان : 1 اردبیهشت ماه 1400
🕚 ساعت: 13:45
✅شرکت در این وبینار علمی برای عموم علاقهمندان بلامانع است .
🌐به صورت آنلاین هر روز در ماه مبارک زمان از طریق سامانه آموزش الکترونیک LMS2 برگزار می شود.
لینک وبینار 👇
https://motahhari.lms2.hozehkh.com/ws/nqls2cv8f3i
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه شهید مطهری (ره) فریمان و حوزه مکتب نرجس (س) فریمان
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#نشست_علمی
#وبینار
🔸موضوع : بررسی و تبیین مهمترین ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه (سلام الله علیها)در حفظ و گسترش اسلام
🎤ارائه دهنده: جناب آقای حجت الاسلام الهی پارسا
🗓 زمان : پنج شنبه، 2 اردیبهشت 1400
🕚 ساعت: 14:00
🌐به صورت آنلاین از طریق سامانه آموزش الکترونیک LMS2
لینک وبینار 👇
http://Roqaye.lms2.hozehkh.com/ws/neshasteonline
✳️ واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه سلام الله علیها مشهد
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#نشست_علمی
✅ موضوع:
بررسي مقام و عظمت حضرت خديجه سلام الله عليها در پيشگاه خدا و پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله
✳️ با حضوراستاد عالی حوزه علمیه قم :
💠 آیت الله هادی عباسی خراسانی (دامت برکاته)
⏰ زمان: چهارشنبه - 1400/2/1 - ساعت 16
🌐 مکان: به صورت وبینار در سامانه lms مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به آدرس:
https://xadije.lms2.hozehkh.com/ws/t2a5surwpyq
برگزار کننده: واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#اطلاع_رسانی
#نشست_علمی
برگزاری سلسله نشستهای ادعیه شناسی
به مناسبت #ماه_مبارک_رمضان و بهصورت #مجازی
✅موضوع جلسه اول: مآخذ شناسي (بررسي سندي) دعاي شريف افتتاح
🎙ارائه دهنده: جناب آقای حامد علی پور، استاد دانشگاه و پژوهشگر
چکیده نشست جلسه اول:
استاد این نشست با اشاره به آیههای مبارکه 77 فرقان، 60 غافر، 186 بقره بهعنوان سه مستند قرآنی اهمیت دعا، گفت: در باب نحوه برخورد با ادعیه، دو دیدگاه « عدم نیاز به بررسی سندی ادعیه (اعتبار ادعیه به مضامین نهفته در آنها است) » و « مخالفت با نظریه تسامح در ادله سنن» وجود دارد.
وی با بیان اینکه سید بن طاووس در اقبال با ذکر سندی توضیح داده است که دعای افتتاح از محمد بن عثمان (نائب خاص امام زمان) به دست ما رسیده، بنابراین قدیمیترین سند این دعا از سید بن طاووس نقلشده است، تصریح کرد: با عنایت به مضامین عالیه دعای مذکور، توصیه و تائید بزرگانی چون شیخ طوسی و علامه مجلسی و... نسبت به این دعای شریف، مداومت بر خواندن آن توسط بزرگان شیعه در طول تاریخ، این دعا از جهات مختلف معتبر بوده و خواندن آن سفارش می شود.
استاد این نشست در پایان ابراز کرد: آیتالله محمدرضا مهدوی کنی در کتاب ترجمه و شرح دعای افتتاح، ص2، بیان می کند که «گر چه اين دعاء بهحسب ظاهر، از امام معصوم نقل نشده، اما با توجه به اينكه محمد بن عثمان از نواب اربعه، به خواندن اين دعا مداومت داشته و نيز با توجه به مضامين عاليه دعاء و اعتماد سيد بن طاووس، میتوان مطمئن بود که اين دعا از ناحيه امام زمان(عج) و يا ساير معصومان به دست وی رسيده است.»
🔗لینک شرکت در این جلسه:
https://b2n.ir/b82804
✳️برگزارکننده: واحد پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#معرفی_نرم_افزار_پژوهشی
✅ نرم افزار مجموعه آثار استاد محترم حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ربانی بیرجندی
✅ محتوای نرم افزار:
• متن 44 عنوان کتاب از آثار حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمدحسن ربانی بیرجندی و دیگر آثار مرتبط، به زبان فارسی و عربی در موضوعاتی چون:
– اصول فقه
– فقه
– تفسیر
– حدیث
– واژهشناسی
• ارائه کتابهایی همچون:
– درسهایی از تاریخ فقیهان شیعه (2 جلد)
– اصول نقد الحدیث
– اصول فقه مقارن
– ترجمه و شرح رساله ذهبیه
– مجموعه مقالات دین
– خرافه و تحریف
➕ دریافت از طریق آدرس :
yun.ir/sbk7k3
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#نشست_علمی
#وبینار
✅موضوع: مضمون شناسی دعاي شريف افتتاح
🎙استاد ارجمند: جناب آقاي دكتر حامد عليپور
🗓پنجشنبه مورخ 1400/02/02
⏰ ساعت 11:30 تا 12:30
🖥دربسترفضای مجازی سامانه lms
⬅️به آدرس:
https://peirovan.lms2.hozehkh.com/ws/mazmoon
برگزارکننده: پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا«علیهاالسلام»
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#جریان_شناسی
🔴سپاه صحابه؛ ضد شیعی ترین گروه رادیکالی اسلامی
🔹اگرچه #سپاه_صحابه را بیشتر با #رمزی_احمد_یوسف مغز متفکر بمب گذاری فوریه سال 1993مرکز تجارت جهانی در نیویورک میشناسند اما حملات خشن اعضای این گروه رادیکالی علیه منافع و مواضع شیعیان، نام آنان را در بین گروههای تروریستی برجسته تر کرده است.
🔹سپاه صحابه پاکستان(Sipah-e-Sahaba Pakistan) به اختصار(SSP) که سابقا به نامهای انجمن سپاه صحابه و جماعت اهل سنت معرفی می شد؛ رسما در سپتامبر 1985 میلادی در زمان اوج تنش های میان سنی ها و شیعیان در پنجاب جهنگ با حمایت رژیم محمد ضیاء الحق و حمایت های مالی کشورهای حاشیه خلیج فارس شکل گرفت.
❎👈متن کامل را اینجا بخوانید.
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#وبینار
#نشست_علمی (جلسه هجدهم )ویژه ماه مبارک رمضان
✅ سلسله نشست های علمی-پژوهشی
✅ موضوع: شرح نهجالبلاغه
🎤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی (زید عزه) پژوهشگر و استاد حوزه علمیه
🗓 زمان :2 اردبیهشت ماه 1400
🕚 ساعت: 13:45
✅شرکت در این وبینار علمی برای عموم علاقهمندان بلامانع است .
🌐به صورت آنلاین هر روز در ماه مبارک زمان از طریق سامانه آموزش الکترونیک LMS2 برگزار می شود.
لینک وبینار 👇
https://motahhari.lms2.hozehkh.com/ws/nqls2cv8f3i
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه شهید مطهری (ره) فریمان و حوزه مکتب نرجس (س) فریمان
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋
#نشست_علمی
#وبینار
✅موضوع: مضمون شناسی دعاي شريف افتتاح
🎙استاد ارجمند: جناب آقاي دكتر حامد عليپور
🗓پنجشنبه مورخ 1400/02/02
⏰ ساعت 11:30 تا 12:30
🖥دربسترفضای مجازی سامانه lms
⬅️به آدرس:
https://peirovan.lms2.hozehkh.com/ws/mazmoon
برگزارکننده: پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا«علیهاالسلام»
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#نشست_علمی
#وبینار
🔸موضوع : بررسی و تبیین مهمترین ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه (سلام الله علیها)در حفظ و گسترش اسلام
🎤ارائه دهنده: جناب آقای حجت الاسلام الهی پارسا
🗓 زمان : پنج شنبه، 2 اردیبهشت 1400
🕚 ساعت: 14:00
🌐به صورت آنلاین از طریق سامانه آموزش الکترونیک LMS2
لینک وبینار 👇
http://Roqaye.lms2.hozehkh.com/ws/neshasteonline
✳️ واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه سلام الله علیها مشهد
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#علما_و_پاسخ_به_شبهات
۱. شیخ کلینی رحمة الله علیه(م. ۳۲۸ق)
📜از گفتار «ثقةالاسلام کلینی» در مقدمهٔ کتاب «الکافی» به دست میآید که: یکی از شیعیان به او نامه نوشته است که مردم زمان ما علم و دانش را رها کرده و در جهل و نادانی غوطهور شدهاند؛ نام خود را مسلمان گذاشته و از احکام و دستورات واقعی اسلام خبری ندارند❗️
📜آنها تنها از روی عادت و تقلید از نیاکان خود، اعمالی را به نام دین انجام میدهند و میگویند: ما در هر مطلبی به عقل خود رجوع میکنیم! آیا چنین طریقه و روشی صحیح است؟ آیا مردم می توانند به این رویّه ادامه دهند؟
📜شیخ کلینی با استناد به آیات و احادیث چنین تبیین میکند:
خدای تعالی بر انسان منّت نهاد و به او عقل عنایت فرمود؛ پس چنین انسانی لیاقت یافت که پیامبران و نمایندگان خداوند برای هدایتش فرستاده شوند و کتاب آسمانی برایش نازل شود تا امر و نهی خداوند توسط آنان به مردم برسد و به آن سبب؛ به ایشان ثواب و کیفر دهد.
معلوم است که خداوند ثواب و پاداش به کسی میدهد که اوامر او را طبق دستوری که خود او معین کرده انجام دهد.
📜ازاینرو مرحوم شیخ کلینی «الکافی» را در پاسخ به سوال یکی از مؤمنان و برای رهانیدن مردم از جهل و نادانی نوشته است.
آدرس: کتاب مبانی و مهارتهای پاسخگویی به پرسشها و شبهات دینی دکتر #مجید_خاموشی
نویسنده پیام: آقای علیرضا خوئینیان
واحد پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد مقدس
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝