eitaa logo
خبرگزاری حوزه علمیه استان ایلام
835 دنبال‌کننده
15.1هزار عکس
4.5هزار ویدیو
230 فایل
ارتباط با ادمین @ali_m77 خبرگزاری حوزه در استان ایلام در وب : https://www.hawzahnews.com/service/province/61 کانال رسمی خبرگزاری حوزه در استان ایلام در ایتا: https://eitaa.com/hozeh_ilam
مشاهده در ایتا
دانلود
برنامه_امتحانات_دروس اصلی نیم سال اول نظام قدیم_
🏴 لوح | نگهبان خیمه طوفان زده ▪️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «در طول آن پنجاه-شصت سال پس از رحلت پیغمبر، اسلام طوری تغییر یافته بود که در دنیای اسلام، جگرگوشگان پیغمبر را علناً کشتند و اسیر کردند. امام حسین مانند آن میخ عظیمی شد که این خیمه‌ی طوفان‌زده را با خون خود نگهداشت.» ۱۳۸۰/۱۲/۲۱ ▫️پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام، لوح «نگهبان خیمه طوفان زده» را منتشر میکند. ▪️دریافت نسخه قابل چاپ farsi.khamenei.ir/photo-album?id=46281
💠 حدیث روز 💠 🏴 ثواب گریه برای امام حسین (ع) 🔻امام صادق علیه‌السلام: وَ مَنْ ذُكِرَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عِنْدَهُ فَخَرَجَ مِنْ عَيْنِهِ [عَيْنَيْهِ] مِنَ اَلدُّمُوعِ مِقْدَارُ جَنَاحِ ذُبَابٍ كَانَ ثَوَابُهُ عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ يَرْضَ لَهُ بِدُونِ اَلْجَنَّةِ ◻️كسى كه يادى از حضرت حسين بن على عليه‌السلام نزدش بشود و از چشمش به مقدار بال مگس اشك خارج شود اجر او بر خداست و حق تعالى به كمتر از بهشت براى او راضى نيست. 📚 کامل الزيارات، جلد ۱، صفحه ۱۰۰ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
ما ملت امام حسینم ما ملت شهادتیم فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام تسلیت باد
◼️پویش «روضه‌های خانگی» ➖معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای تقویت فضای معنوی و انس هر چه بیشتر فرزندان طلاب با اهل‌بیت علیهم‌السلام به ویژه سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش، پویش "روضه‌های خانگی" را برگزار می‌نماید. ➖فرزندان طلاب و روحانیون گرامی به مناسب ایام شهادت سید و سالار شهیدان، خانه و محله خود را سیاه‌پوش و روضه خانگی برگزار نموده، فیلم یا عکس آن را ارسال نمایند. 🎁هدایا: 1. پنج نفر مبلغ پنج میلیون ریال 2. هفتاد و دو نفر مبلغ یک میلیون ریال 3. هفتاد و دو نفر مبلغ پانصد هزار ریال 🗓زمان ارسال آثار: یکم الی بیستم شهریور1399 📎ادامه خبر👈http://go2l.ir/gsmbd 📢 کانال روابط عمومی مرکز خدمات Go2l.ir/CSIS_Ble 🆔 : بله Go2l.ir/CSIS_Eta 🆔 : ایتا
مناسبت: روز اول محرم بیاد حضرت مسلم بن عقیل (علیه السلام) سفیر و نماینده فداکار امام حسین علیه السلام 👇🏿👇🏿👇🏿
🍂سلسله مباحث: طلبه، هویت و رسالت شماره 4 🔹موضوع: آینده کاری طلبه شاید هر طلبه‌ای در امتداد نگاه به آینده با این پرسش‌ها روبرو شده باشد که یک طلبه سرانجام چه جایگاه اجتماعی‌ای پیدا خواهد کرد و چه سرانجامی خواهد داشت؟ چه نقش‌ها و شؤون اجتماعی در انتظار او است؟ کارکردهای طلبه، و خدمات تخصصی‌ای که می‌تواند ارائه دهد، آینده کاری او و مأموریتی که باید بر عهده گیرد، غایات و مقاصدی که بر طلبگی مترتب است، اهداف کاری، و آفاق طلبگی یعنی افق‌های دوردستی که شایسته است یک طلبه برای انتهای مسیر خود در نظر گیرد چیست؟ و به دیگر زبان شؤون تخصصی حوزویان و تیپ‌های تخصصی در عالم طلبگی کدام‌اند و چگونه طبقه‌بندی می‌شود؟ در پاسخ به موضوع آینده کاری طلبه پیش از پرداختن به فروعات و جزئیات، و ارائه بحث‌های عمیق و طولانی، لازم است یک جواب کوتاه و رسا و گویا داده شود تا طلبه، گرفتار کثرت‌ها و فروعات نگردد و تکلیف خود را در یک جمله دریابد. این یک جمله پاسخ فوری و اجمالی به آن نیاز است که همواره در ذهن می‌ماند و سنگ محکی برای آزمودن جزئیات خواهد شد. اگر بخواهیم به این سوال یک جواب فوری و کوتاه دهیم و در یک جمله آینده کاری طلبه را معلوم گردانیم، باید همان گونه که در صفحات قبل نیز گفتیم این دو گزاره را به هم پیوند دهیم. الف. انّ العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبیاءِ[8]؛ ب. هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی اْلأُمِّیّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یتْلُوا عَلَیهِمْ آیاتِهِ وَ یزَکّیهِمْ وَ یعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکمَةَ[9] اگر علمای دین وارثان پیامبران هستند و پیامبران مأموریت تعلیم و تربیت را برعهده داشته‌اند، طلبه در آینده کاری خود یا است و یا . طلبه یک عنصر فرهنگی است که به کار تعلیم و تربیت انسان‌ها اشتغال دارد. این پاسخ فشرده را به صورتی کاملا استقرایی می‌توان تفصیل داد و تیپ‌های تخصّصی حوزویان را این‌گونه ترسیم کرد: محققان علوم دینی که به صورت تخصصی در زمینه‌های زیر به تولید علم و پژوهش مشغول‌اند؛ استنباط و تبیین عقاید اسلامی و نگرش‌های کلان دین: فلسفه، کلام، و ... . کشف و تبیین نظام‌های کلان دینی (سیاسی، اقتصادی، قضایی، مدیریتی، تربیتی، حقوقی، و ...) کشف و تبیین فرهنگ و ارزش‌های دینی: معنویت، اخلاق، آداب، سبک زندگی، ... . کشف و تبیین قانون دینی و احکام فقهی. مروجان و مبلغان آموزه‌های دینی به صورت: استاد اخلاق؛ مبلّغ و گوینده مذهبی (برای عموم مردم)؛ مبلّغان تخصّصی (برای کودکان، نوجوانان، جوانان، دانشجویان، سربازان، ورزشکاران، کارگران، زندانیان، کشورهای خارجی، کاروان‌های زیارتی، و...)؛ نویسنده و مؤلف؛ مدرّس (حوزه، دانشگاه، مدارس)؛ مربی (کودکان، نوجوانان، جوانان، و...)؛ محقّقان میانی؛ امام جماعت و مدیر مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی؛ مشاورین تخصّصی مانند مشاور امور خانواده (روحانی خانواده)، تربیت فرزند، مشاور اصناف، مشاور تولیدکنندگان آثار هنری مذهبی، و ... متصدّیان مناصب اجرایی مختصّ حوزویان مانند: ولایت فقیه (مرجعیّت دینی، سیاسی، اجتماعی)؛ مقام افتا و مرجعیّت دینی (به معنای رایج کنونی)؛ مدیران فرهنگی اجتماعی مانند نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه و نیروهای انتظامی؛ قضاوت؛ مدیریّت مدرسه یا حوزه علمیه منابع: [8] كافی ج 1، ص 32. [9]جمعه:‌ 2 نگارنده: محمد عالم‌زاده نوري
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂سلسله مباحث: طلبه، هویت و رسالت شماره 5 🔹موضوع: جامعیت یا تخصص تجربه ثابت کرده که هرچه انسان‌ها جامع‌تر باشند از عمق و کیفیت کارشان کاسته می‌شود. دلیل این امر نیز روشن است. محدودیت سرمایه‌های انسانی و ظرفیت‌های افراد به گونه‌ای است که نمی‌توان از یک نفر انتظار داشت کار ده نفر را کند! کارهای ماندگار، آثار تابناک، مثال زدنی، تأثیرگذار، عمیق و متقن حاصل سال‌ها تمرکز، تلاش و اهتمام است و خلق الساعه تولید نمی‌شود. گلیم را می‌توان دوروزه بافت اما قالی ابریشمی یک عمر زحمت و رنج، و بیش از آن مهارت و ظرافت می‌خواهد. اگر رسیدن به نتیجه، مهم است و روحانیت می‌خواهد وظیفه و رسالت خود را به خوبی انجام دهد، باید نیروهای ورزیده و توانا پرورده باشد، نه همه کاره‌های هیچ کاره! اگر عمق و کیفیت و دقت و استحکامِ نتیجه، مطلوب است چاره‌ای از تخصص‌گرایی نیست. کارهای ضعیف و بی‌مایه منشأ اثر چندانی در جامعه نمی‌شود و وجود و عدمش چندان متفاوت نیست؛ هرچند چشم‌گیر و جذاب جلوه کند. کسی که نیروی خود را متمرکز نمی‌کند و در گسترة وسیعی توزیع می‌نماید مانند هیزم‌شکنی است که هر بار تبر خویش را در نقطه‌ای فرو می‌آورد. این چنین تلاشی هیچ وقت به فرود آوردن درختان کهن نمی‌انجامد. برای قطع درختان کهن و کنده‌های بزرگ هیزم باید این ضربه‌ها را به صورت متمرکز بر یک نقطه فرود آورد. شیخ بهاءالدین عاملی که از نوابغ علمای شیعه در طول تاریخ است پیوسته می‌گفت: «من بر کسانی که متخصص در همة فنون هستند غلبه کردم اما همواره متخصصان در یک فن بر من غلبه کرده‌اند. » بدین ترتیب می‌توان گفت که تخصص‌گرایی هم در کمیت کار، هم در کیفیت کار و هم در سرعت رسیدن به نتیجه تأثیر می‌گذارد. و نیز می‌توان گفت که دفاع از تخصص‌گرایی خود به نوعی دفاع از جامعیت است اما نه جامعیت در کسب همة علوم و مهارت‌ها بلکه جامعیت در انجام یک کار؛ یک بررسی جامع، یک پژوهش جامع، یک تبلیغ جامع، یک تألیف جامع و.. . 🍀 tahzib-howzeh.com
14.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 نماهنگ | این خیمه برجاست ▪ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «عزاداری را بالاخره به یک شکلی [بر پا] میکنند؛ آنچه بنده میخواهم تأکید کنم این است که در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت به ما میگویند؛ [یعنی] ستاد ملّی کرونا. خود بنده شخصاً هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه‌ی من و تأکید من به همه‌ی کسانی که میخواهند عزاداری کنند -هیئات، آقایان حضرات منبری‌ها، صاحبان مجالس، مدّاحها، نوحه‌خوان‌ها و دیگران- این است: هر کاری میکنید، [اوّل] ببینید آنها چه میگویند. یعنی ستاد ملّی کرونا اگر چنانچه یک ضابطه‌ای را معیّن کرد برای عزاداری، همه‌ی ما موظّفیم آن را عمل کنیم.» ۹۹/۰۵/۱۰ ▪ بر این اساس پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با توجه به شرایط شیوع کرونا و دستورالعمل‌هایی که ستاد مقابله با کرونا برای مراسم عزاداری محرم امسال اعلام کرده است با جمعی از سخنرانان هیئات و مجالس روضه گفتگو داشته است که بخش‌هایی از آن را در نماهنگ «این خیمه برجاست» منتشر میکند. 💻 @khamenei_ir