هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
➡️🔺ادامه پست قبلی 👇
🕌وضعيت بقيع قبل از تخريب
🏝تا پيش از تخريب و ويراني قبور مطهر بقيع توسط وهابيت متعصب كه براساس معتقدات خود، به تخريب بسياري از آثار تاريخي پرداختند، بر روي قبور پيشوايان و ساير بزرگان اسلام که در مدينه مدفون بودند گنبدها و بناهايي قرار داشت. ائمه بقيع در بقعه بزرگي که به طور هشت ضلعي ساخته شده بود و اندرون و گنبد آن سفيدکاري شده بود مدفون بودند. پس از تسلط وهابيون بر مدينه آنها ضمن تخريب قبور، آثاري که بر روي قبور قرار داشت را نيز از بين بردند. در جريان اين واقعه بارگاه امام حسن مجتبي (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) ويران شد. آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومين (ع)، ديگر قبور را هم تخريب كردند كه عبارتند از: قبر منسوب به فاطمه زهرا (س)، عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پيامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنتاسد (ع) مادر اميرالمومنين (ع)، قبر مطهر حضرت امالبنين (ع)، قبرعباس عموي پيامبر، ابراهيم پسر پيامبر (ع)، قبر اسماعيل فرزند حضرت صادق (ع)، قبر دختر خواندگان پيامبر (ع)، قبر حليمه سعديه مرضعه پيامبر (ع) و قبور شهداي زمان پيامبر (ع).
◼️نخستين تخريب قبور ائمه بقيع
نخستين تخريب قبور مطهر ائمه بقيع به دست وهابيون سعودي در سال 1220 هجري يعني زمان سقوط دولت اول سعوديها توسط حكومت عثماني روي داد، پس از اين واقعه تاريخي - اسلامي با سرمايهگذاري مسلمانان شيعه و به كار بردن امكانات ويژهاي، مراقد تخريب شده به زيباترين شكل بازسازي شد و با ساخت گنبد و مسجد، بقيع به يكي از زيباترين مراقد زيارتي و در واقع مكان زيارتي - سياحتي مسلمانان تبديل شد.
☑️دومين تخريب بقيع
دومين و در واقع دردناكترين حادثه تاريخي - اسلامي معاصر به هشتم شوال سال 1344 و پس از روي كار آمدن سومين حكومت وهابي عربستان مربوط ميشود؛ سالي كه وهابيون به فتواي سران خود مبني بر اهانت و تحقير مقدسات شيعه، مراقد مطهر ائمه و اهلبيت پيامبر(ص) را مورد دومين هجوم وحشيانه خود قراردادند و بقيع را به مقبرهاي ويران شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبديل كردند.
🌅تخريب قبور درمكه،مدينه،جده وكربلا
وهابيون در سال 1343 هجري قمري در مكه گنبدهاي قبر حضرت عبدالمطلب (ع)، ابيطالب (ع)، خديجه (ع) و زادگاه پيامبر (ع) و فاطمه زهرا (ع) و "خيزران" عبادتگاه سري پيامبر (ع) را با خاك يكسان كردند و در جده نيز قبر "حوا" و ديگر قبور را تخريب كردند. در مدينه نيز گنبد منور نبوي را به توپ بستند، ولي از ترس مسلمانان، قبر شريف نبوي را تخريب نكردند آنها همچنين در شوال 1343 با تخريب قبور مطهر ائمه بقيع (ع) اشياء نفيس و با ارزش آن قبور مطهر را به يغما بردند و قبر حضرت حمزه (ع) و شهداي احد را با خاك يكسان و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پيامبر (ع) و ديگر قبور را هم خراب كردند.
🎇وهابيون متعصب در همان سال به كربلاي معلي حمله كردند و ضريح مطهرحضرت امام حسين(ع) را كندند و جواهرات و اشياء نفيس حرم مطهر را كه اكثرا از هداياي سلاطين و بسيار ارزشمند و گرانبها بود، غارت كردند و قريب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را كشتند. سپس به سمت نجف رفتند كه موفق به غارت نشدند و شكست خورده برگشتند.
📚منابع:
ناصر مکارم شيرازي، وهابيت بر سر دوراهي
جعفر سبحاني، آيين وهابيت
اصغر قائدان، تاريخ و آثار اسلامي مکه مکرمه و مدينه منوره
علي اصغر رضواني، شيعه شناسي و پاسخ به شبهات
💻تهیه کننده متن: واحد پژوهش مدرسه جعفریه قاین
┈┈••••✾•🌿🌴▪️🕋▪️🌴🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
💻دومین نشست مجازی #اقتصادنا
🔰آشنایی با بازار سرمایه (#بورس)؛📉 ابعاد عملیاتی و مهارتی📈
🎤#دکتر_سیدعلی_عادل (مدرس بازار مالی و دانشآموخته مدیریت مالی دانشگاه امام صادق علیه السلام)
✅آشنایی با مفاهیم بورس (🛒سبد سهام، شاخص کل، نمادهای معاملاتی و...)
✅آشنایی با مهارتهای بورس (تحلیل بنیادین و تکنیکال، سبدگردانی و...)
✅بررسی وضعیت #سهام_عدالت
✅بررسی وضعیت سهام شرکتهای دولتی (#دارایکم)
📣📣📣شرکت برای عموم آزاد است.
📆سهشنبه ١٣ خردادماه ٩٩ 🕠١٧:٣٠-١٩:٣٠
🔶🔶🔶جهت شرکت در نشست و دریافت لینک به نشانی زیر در پیامرسانهای تلگرام، سروش، بله و ایتا مراجعه کنید:
@eghtesadhozehkh
#هیئت_اندیشه_ورز_اقتصاد_و_الگوی_پیشرفت اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
یادآوری بسیار مهم:
اولین جلسه از دوره فوق العاده مهم و کاربردی
«تحلیل تطبیقی فتنه سقیفه»
-راهبرد مومنین در انتخابات
-راه عبور از فتنه ها
-رمزگشایی شهادت حضرت زهرا س
مدرس : حجةالاسلام والمسلمین دکتر سید احمد هاشمی( استاد تحلیل سیاسی برادر کیارش)
فردا(چهارشنبه) ساعت ۸ صبح
مکان: خ ملک الشعرای بهار، بهار ۲۰، مسجد حضرت ابالفضل ع
لطفا رسانه باشید
یا زهرا س
manshor.pdf
8.69M
بسم الله الرحمن الرحیم
فایل pdf
🔹 منشور روحانیت
◾️چشم انداز امام روح الله خمینی ره از حوزه های علمیه
12.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹 منشور روحانیت
عدم کفایت اجتهاد مصطلح برای اداره جامعه
هدایت شده از کانال محتوایی فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
base.apk
1.68M
📲 #نرم_فزار #اندروید
صحیفه ی امام #خمینی (ره)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌐#معاونت_تبلیغ_حوزه_علمیه_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada
🆔 @howzehtabligh
هدایت شده از اهل الذکر «قرآن و عترت حوزه خراسان»
سیره قرآنی امام راحل.pdf
748.9K
📖 جزوه محتوایی | انس با قرآن در سیره امام ره
❇️ اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان
🆔 @ahlezzekr
#اطلاعیه
#اسکان_طلاب_مدرسه
با توجه به در خواست برخی از طلاب شهرستانی جهت اسکان در خوابگاه در ایام امتحانات
شرایط اسکان طلاب در خوابگاه:
🔻1️⃣ مبلغ 100هزار تومان بابت ( صبحانه نهار شام )
🔻2️⃣ تاریخ شروع اسکان و تغذیه از ۱۷ خرداد می باشد.
🔻3️⃣ تخلیه خوابگاه، روز 8 تیر ساعت ۱۶ می باشد
🔻4⃣ بسته شدن درب مدرسه راس ساعت ۲۲ است.
🔻تبصره: برای دیرتر آمدن از ساعت۲۲ باید از شخص حاج آقای قاسمی اجازه گرفته شود.
🔻5⃣ ساعت خاموشی خوابگاه راس ۲۳ می باشد.
🔻6⃣ نظافت(طبقه چهار، آشپزخانه، دستشویی طبقه سه و سالن غذا خوری)
« دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۲ »
🔻7⃣ مطالعه بعد از خاموشی در مکان های سالن مطالعه، همکف و نماز خانه بلا مانع است.
🔻8⃣ خوابگاه،فقط طبقه چهار است، لطفا از خوابیدن در مکان های دیگر خودداری شود.
🔻9⃣ در صورت عدم پایبندی به مقررات ذکر شده ، منجر به حذف از خوابگاه خواهد شد.
🔻🔟 با توجه به شرایط بیماری کرونا
لطفا دستور العمل های بهداشتی رعایت شود.
🔻درضمن از رفت و آمد های غیر ضروری اکیدا خودداری شود.
🔸 با تشکر و آرزوی موفقیت برای همه طلاب مدرسه
#اطلاعیه
#امتحان_شفاهی
🔻آخرین فرصت امتحان شفاهی برای طلابی که امتحان شفاهی رو غایب بودند.
🔹برگزاری امتحان بصورت تلفنی خواهد بود. 🔹 با استاد مربوطه جهت ساعت و روز آن هماهنگ کنید 🔹در صورتی که در امتحان شرکت نکنید، نمره ای در پرتال شما ثبت نمی گردد.
🔹در صورتی که نمره قبولی کسب نکنید، نمره ثبت شده در معدل نهایی لحاظ نمی گردد.
🔹در ضمن طلابی که قصد دارند در شهریور امتحان دهند باید تا شنبه نمره شفاهی را کسب کنند، در غیر اینصورت 2 نمره از نمره نهایی را از دست می دهند