#خبر
«آقای قاضی» درشبکه دو
🔸 قسمت سوم و چهارم از فصل دوم مجموعه نمایشی «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» که هفته گذشته به دلیل ایام سوگواری شهادت #آیتالله_رئیسی و همراهان ایشان پخش نشده بود، پنجشنبه و جمعه این هفته روی آنتن شبکه دو میرود.
🔹«آقای قاضی» به کارگردانی سجاد مهرگان و تهیهکنندگی سید حسامالدین حسینی ، محصول مرکز سیمرغ سازمان صداوسیما است که توسط مرکز هنری رسانهای #سلوک تولید شده است.
🔸 در فصل اول مجموعه «آقای قاضی» با استفاده از ساختار داستانی برای آموزش مسائل حقوقی با ساختاری اپیزودیک در فضای دادگاه، پروندههای مختلف قضایی به شکلی عمومی نشان داده میشد و در هر قسمت از این مجموعه با نمایش دو اپیزود بعد از بیان مطالبات فرد یا گروه شاکی و متشاکی که وارد دادگاه میشدند و صدور حکم قاضی، یک آموزش حقوقی به مخاطبان داده میشد.
🗓پنجشنبه و جمعه، نهم و دهم خرداد
⏰ساعت ۲۱:۱۵، شبکه دو سیما
🆔 @hozehonari_ir
#خبر
فریم آخر/ لحظه پیدایش قهرمان در نمایشگاه «سفر آخر»
🔷 مرتضی صدیقیفرد عکاس و پژوهشگر هنر در شرح عکسهای نمایشگاه #سفر_آخر گفت: درعکسهای مرتضی شعبانی، عکسها، سندهای تصویری از رخدادیهایی هستند که در لحظه توسط عکاس ثبت شده است، اما با دقت در میان آثار و توجه به چیدمان آنها روایت لحظه به لحظه یک اتفاق را مطرح میکند.
وقتی این روایت را بر اساس آثار مشاهده میکنیم، به چند مسئله برخورد میکنیم که نسبت و رابطه شهید با عکاس از نوع دیگری است و از جنس ارتباط عکاس بحران با عکسی که در میدان باشد، نیست. بلکه گویا عکاس مرشد خود را در لحظهای میبیند و انتخاب میکند که دوربین خود را بردارد و آن لحظه را مستند کند.
حوزه هنری انقلاب اسلامی
#خبر فریم آخر/ لحظه پیدایش قهرمان در نمایشگاه «سفر آخر» 🔷 مرتضی صدیقیفرد عکاس و پژوهشگر هنر در
🔷 تینا امین نشانهشناس نیز بیان اینکه نگاه لایهمند باعث دقیقتر شدن تحلیل ما میشود عنوان کرد: عکسهایی که از انگشتر داریم نشان میدهد که از قاببندی میتوان برای نشان دادن شهادت استفاده کرد.
وی همچنین، نوع عکسهای موجود در نمایشگاه «سفر آخر» را نشانگر توانایی عکاس دانست که در موقعیت بحرانی به درستی هدایت شده است.
🔷 مرتضی صدیقیفرد عکاس و پژوهشگر هنر اظهار داشت: ما در روایت کلی نمایشگاه که با شهادت شهید آوینی تمام میشود به لحظه پیدایش قهرمان میرسیم و در فریم آخر انگشتری که نماد شیعه است و با خون همراه است را میبینیم این انگشتر پیوند تاریخی با قهرمان برقرار میکند چراکه انگشتر و خون نماد یک مکتب، گذشته تاریخی و یک تفکر است که در ساحت تصویر خود را نشان میدهد.
🔷 پنجاهونهم عصرنشینی هنر و اندیشه #دیدار با عنوان «سَفر آخر آوینی در سِفر پیدایش فکه» و با نگاهی به نمایشگاه عکس «سفرِ آخر؛ داستان یک عکس دیده شده» در گالری شماره ۱ خانه عکاسان برگزار شد.
🔷 در این برنامه، مرتضی شعبانی مستندساز و عکاس مجموعه روایت فتح، تینا امین نشانهشناس و مدرس دانشگاه، مرتضی صدیقیفرد عکاس و پژوهشگر هنر و محمدرضا وحیدزاده پژوهشگر هنر و دبیر نشست حضور داشتند.
📌در مورد این نمایشگاه در این [لینک] بیشتر بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدئو
🎥ببینید| آقای #آل_هاشم!
🔸ما داریم درباره تو حرف می زنیم آقای آل هاشم! درباره تویی که دیگر نیستی.....
🔹تولید : باشگاه فرهنگ و هنر #مهرا
🆔 @hozehonari_ir
#خبر
ای مرد، در میانه میدان چه میکنی؟!
در لابهلای جنگل و باران چه میکنی؟!
میز ریاست تو چه کم داشت از رفاه
در ورزقان و در مه و بوران چه میکنی؟!
دل کنده از اوامر و دستور و پایتخت
در نقطههای مرزی ایران چه میکنی؟!
ای هفتروز هفته، به فکر ضعیفها
همشانه فقیر و ضعیفان چه میکنی؟!
تهران اگر که شهر و مقرّ ریاست است
پس در میان ایل و دهستان چه میکنی؟
◽️ ابراهیم قبله آرباطان شاعر اهل آذربایجان
◼️عصر #شعر «جمهوری گل سرخ» گرامیداشت #شهدای_خدمت با مشارکت مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعرخوانی شاعران ملی از سراسر کشور ، هشتم خرداد در جوار حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
🆔 @hozehonari_ir
#کتاب
انتشار دو دفتر شعر آئینی
📚 «مصاریع مذبوح» و «من مات من العشق» دو دفتر شعر آئینی، سروده مهدی زارعی در انتشارات #سوره_مهر به چاپ رسید.
◽️اولین دفتر شعر با نام «مصاریع مذبوح» مجموعه رباعیهای عاشورایی است که متناسب با شبهای ماه محرم به صورت موضوعی تدوین شده است.
این رباعیها در ۱۴ پرده از ورود کاروان امام حسین به کربلا آغاز و سپس به وصف هر یک از شخصیتهای برجسته عاشورا از جمله حضرت زینب (س)، حضرت سجاد(س)، حضرت علی اصغر(ع) و چند چهره دیگر میپردازد.
◽️دومین دفتر شعر با عنوان «من مات من العشق» در ۱۲ دفتر با موضوعات توحیدی، چهارده معصوم(ع)، حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن مجتبی(ع)، عاشورایی، امام سجاد(ع)، امام صادق(ع)، امام رضا(ع)، حضرت مهدی(عج) و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گردآوری شده است.
◽️«مصاریع مذبوح» با شمارگان ۳۰۰نسخه و در ۱۷۶صفحه و «من مات من العشق» با شمارگان ۳۰۰ نسخه و در ۲۷۴صفحه به همت #مرکز_آفرینشهای_ادبی حوزههنری در دسترس علاقمندان است.
🆔 @hozehonari_ir
#روایت
◼️خرده روایتهایی در سوگ رئیس جمهور شهید آیتالله سید#ابراهیم_رئیسی
این رئیسجمهورِ خاکی
- حاجآقا اینجوری لباستون خاکی میشه!
صدای فلش دوربین خبرنگاران توی گوشها میپیچید. شیب خاکی را پایین میرفت تا برای افتتاح پروژه آبرسانی صدرا خودش را به کارگران برساند. عبای مشکیاش را درآورد و روی بازویش انداخت. لبخندی زد و گفت: «عیبی نداره. ما همه از خاکیم و به خاک برمیگردیم.»
◽️روای: محمدحسین عظیمی
ما، همه صاحب عزاییم
دارم اطراف انبوه جمعیت میچرخم. مداح میخونه:
«عزا عزاست امروز
روز عزاست امروز
خامنهایِ رهبر صاحب عزاست امروز»
از کنار چند مرد میگذرم که آرام و سینهزنان میگن: همهمون صاحبعزاییم...
◽️راوی: رحمتالله رسولیمقدم
کاری از حوزههنری استان کهگیلویهوبویراحمد
«رئیسی مرسی!»، این بار از اراک
او با چهره خسته و ناراحتش آمده بود. دستان پینهبستهاش را حائل تابلویی کرده بود که رویش نوشته بود: «رئیسی مرسی!»
رنگموهای سفیدش دیگر تاب و توان جوانی را نداشت ولی با این حال همراه همکاران جوانش از اراک کنده بود بیاید قم برای عرض تشکر. آمده بود که به قول خودش به رئیسی بگوید مرسی که با هستیات به جان کارگر جماعت جان دادی.
هپکوی اراک را تو زنده کردی.
خدا زندهات بدارد که مرا و همکارانم را از مردگی در آوردی.
آری زندگی ابدی از آن شهید است.
◽️راوی: ملیحه خانی از کاشان
سهشنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۳، قم
حوزه هنری انقلاب اسلامی
#روایت ◼️خرده روایتهایی در سوگ رئیس جمهور شهید آیتالله سید#ابراهیم_رئیسی این رئیسجمهورِ خاکی
دو بار یتیم شدیم، اما تمام، نه!
در چشمان زبیده خاتون اشک حلقه زده بود. با بغضی گلوگیر و زبان در هم آمیخته هندی-ایرانی گفت: «باورم نمیشه ایشون شهید شده باشه و الان در بین ما نباشن.»
لبانش از شدت محو کردن اشکهایش میلرزید.
یک لحظه مکث کرد و با تحکّم گفت: «چی فکر کردن؟ اگر حاج قاسم و حاج ابراهیم شهید شدن و دو بار یتیم شدیم، یعنی تمام؟ نه.
هزار حاج قاسم و هزار حاج ابراهیم میاد.
من دیگه قصد ندارم برگردم هندوستان.
سه تا پسرام فدای اسلام. فدای کشور اسلامی. فدای حاج قاسمها و حاج ابراهیمها.»
◽️راوی: آمنه بهروزی از کاشان
سهشنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۳، قم
🆔 @hozehonari_ir
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ویدئو
▫️اکنون #غزه، لحظه پرسش از #علوم_انسانی و اسلامی است.
▫️صحبتهای حسین شهرستانی، مصطفی زالی و مهدی فدایی در پانزدهمین گردهمایی اصحاب علوم انسانی انقلاب اسلامی در #حوزه_هنری انقلاب اسلامی
◽️صحبتهای کامل را در کانال آپارات حوزه هنری تماشا کنید:
[سیدحسین شهرستانی]
[دکتر مصطفی زالی]
[مهدی فدایی]
🆔 @hozehonari_ir
#خبر
بازار تماشا در تماشاخانه ماه
🔹 به همت #دفتر_طنز حوزه هنری نهمین کارگاه آموزشی بازار تماشا برای علاقهمندان به نمایشنامهنویسی کمدی، کارگردانی کمدی، بازیگری کمدی....برگزار میشود.
⏰ شنبه ۱۲ خرداد، ساعت ۱۸:۳۰
🏢 حوزه هنری، #تماشاخانه_ماه
📌 ورود برای عموم آزاد و رایگان است
🆔 @hozehonari_ir
🗓 برنامههای #امروز_حوزه_هنری
🔸شنبه دوازدهم خرداد ۱۴۰۳
🆔 @hozehonari_ir
#گزارش
قاطعانه به آمریکاییها گفت:
شما فقط یک رأی دارید!
زمانی که آمریکاییها در عراق بودند، درگیر ناامنی شده بودند و میدانستند بدون مذاکره با ایرانیها نمیتوانند امنیت را برقرار کنند. بنابراین جلسه مشترکی بین ایران، عراق و آمريکا برگزار میشود. در این جلسه امیرعبداللهیان نماینده ایران است. او میگوید با خود گفتم من نماینده جمهوریاسلامی ایران هستم و باید این شأن را حفظ کنم. در آن جلسه آمریکاییها احساسشان بر این بود که مثل یک ارباب آمدهاند که هر چه بگویند اجرا شود. امیرعبداللهیان میگفت من مقاومت میکردم و میگفتم «اصلاً اینگونه نیست و هر طرف دیدگاه و نظر خود را دارد، شما فقط یک رأی دارید و هر وقت سه طرف مذاکره به نتیجهای رسیدند شما بر اساس آن عمل میکنید.»
در نهایت آمریکاییها در این مذاکرات توفیقی به دست نیاوردند و از عراق خارج شدند. دقت کنید من از این کیفیت اقتدار حرف میزنم.
🔷بخشی از گزارش روزنامه «جوان» درباره وزیر امورخارجه شهید #حسین_امیرعبداللهیان با محوریت کتاب «صبح شام» .
🔹این گزارش را در [پایگاه خبری حوزه هنری] بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir