🕋°| ﷽ |°🕋
🌹تفسیر کوتاه صفحه 295
برگرفته از تفسیر نور
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔹آری، اگر خدا اراده کند، در یک غار، با تار عنکبوتی پیامبرش را حفاظت و کافران را مأیوس و پشیمان می کند و در غار دیگر، با نشستن و نگهبانی سگی، مؤمنانی را از دست ظالمی حفظ می کند.
🔸گاهی حیوانات نیز مأمور اهداف الهیاند. از نقش حیوانات در زندگی بشر غافل نباشیم. «وَ کَلْبُهُمْ باسِطٌ»
🔹 شکل و قیافۀ افراد، معیار شناخت صحیح نیست؛ چه بسا قیافهای که مردم از آن می گریزند، ولی از اولیای خدا باشد. (شاید ترس و وحشت، ناشی از تغییر قیافۀ آنان، به خاطر حفظشان بوده که کسی جرأت نزدیک شدن به آنها را نداشته باشد.) «لَوِ اطَّلَعْتَ عَلَیْهِمْ لَوَلَّیْتَ مِنْهُمْ فِراراً»
🔸برای خداوند، هیچ کاری مشکل نیست؛ نه خواب کردن ۳۰۹ ساله، نه بیدار ساختن آن چنانی. «کَذلِکَ بَعَثْناهُمْ»
🔹 از حشر و برانگیخته شدن در قیامت تعجّب نکنید؛ هر بیدار شدن از خواب، نوعی بعث و نشور است. «بَعَثْناهُمْ»
🔸مؤمن باید رازدار و هوشیار باشد و با مدارا و تقیّه و اصول ایمنی، دشمن را از وجود خود آگاه نکند. «وَ لْیَتَلَطَّفْ» کسی که مسئولیّت می پذیرد باید مراقبتهای لازم را داشته باشد.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
----------------------------------------
ایتا
https://eitaa.com/hozour_ta_zohour
بله
https://ble.ir/hozour_ta_zohour
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/ClwvTd8EaWkICCGQvhfa0C
▫️ تلنگر
💢 آنکه فرصت دارد تعلل ورزد
💠 امام علی علیه السلام فرمودند:
🍃 كلُّ مُعَاجَلٍ يَسْأَلُ الْإِنْظَارَ، وَ كُلُّ مُؤَجَّلٍ يَتَعَلَّلُ بِالتَّسْوِيف.
🔹 آنان كه وقتشان پايان يافته خواستار مهلتند، و آنان كه مهلت دارند كوتاهى مى ورزند.
📚 حکمت 285 نهج البلاغه
----------------------------------------
ایتا
https://eitaa.com/hozour_ta_zohour
بله
https://ble.ir/hozour_ta_zohour
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/ClwvTd8EaWkICCGQvhfa0C
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥لذت قبولی در آزمون ورودی بهشت
▫️حجتالاسلام عالی
----------------------------------------
ایتا
https://eitaa.com/hozour_ta_zohour
بله
https://ble.ir/hozour_ta_zohour
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/ClwvTd8EaWkICCGQvhfa0C
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف:
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
----------------------------------------
ایتا
https://eitaa.com/hozour_ta_zohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تحسین رهبر معظم انقلاب از همراهی نکردن بدحجابها(نه کشف حجابها) با سناریوی دشمن
⏪این کلیپ را برسانید به کژفهمهایی که هنوز تفاوت #بد_حجاب و #کشف_حجاب را نمیدانند
▪️حواستان به خرسخالهها و #جریان_تحریف و حزب الهی های صورتی هم باشد؛ بیانات دلسوزانه و پدرانهی رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم درباره ضعیفالحجاب یا بدحجابهاست، نه کشفحجابها!!! این دو عزیز، هیچوقت از بیقانونی و دهنکجی به قانون و همراهی با ضدانقلاب، حمایت نکردهاند
👤 محمد جوانی
----------------------------------------
ایتا
https://eitaa.com/hozour_ta_zohour
بله
https://ble.ir/hozour_ta_zohour
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/ClwvTd8EaWkICCGQvhfa0C
🔻"دو قطبی نسازید" اسم رمزی برای خفه کردن جریان انقلابی و حزباللهی است
وگرنه جریان غربپرست و آمریکاپرست برای تحقیر و طرد و بدنام کردن و ترور رسانهای نیروهای انقلابی و حزباللهی شبانهروز مشغول کار است.
----------------------------------------
ایتا
https://eitaa.com/hozour_ta_zohour
بله
https://ble.ir/hozour_ta_zohour
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/ClwvTd8EaWkICCGQvhfa0C
دستور دادستانی کل کشور به پلیس برای برخورد قاطع با کشف حجاب
عبدالصمد خرمآبادی، معاون دادستان کل:
«جرم «کشف حجاب» یکی از جرایم مشهود است و مأموران انتظامی مکلفند در اجرای تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ و قسمت اخیر ماده ۴۴ قانون آئین دادرسی کیفری مرتکبان جرایم مشهود را دستگیر و جهت اعمال مجازات به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی نمایند. اخیراً طی بخشنامهای از سوی دادستانی کل کشور به پلیس دستور داده شده است در سراسر کشور با قاطعیت با جرم کشف حجاب برخورد کند.»
مجازات جرم کشف حجاب از جمله مجازاتهای درجه ۸ است، بنابراین به موجب مواد ۳۴۰ و ۴۲۷ قانون آئین دادرسی کیفری به این جرم مستقیماً در دادگاه کیفری دو رسیدگی میشود و رأی دادگاه قطعی و غیر قابل تجدید نظر است.
مجازات جرم تشویق و ترغیب دیگران به کشف حجاب بسیار سنگینتر از جرم کشف حجاب است، چرا که تشویق و ترغیب به کشف حجاب یکی از مصادیق بارز تشویق به فساد محسوب میشود و مجازات تشویق به فساد به موجب بند (ب) ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی یک تا ده سال حبس است بنابراین دادگاهها مکلفند کسانی را به هر طریق دیگران را ترغیب به کشف حجاب مینمایند به مجازات فوق الذکر محکوم کنند.
مطالبه حجاب اینجا👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1530790074Ccc7e0884b0
----------------------------------------
ایتا
https://eitaa.com/hozour_ta_zohour
بله
https://ble.ir/hozour_ta_zohour
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/ClwvTd8EaWkICCGQvhfa0C
🔴با برداشتن حجاب مردان به زنان خود بیرغبت میشوند و نیازهای جسمی خود در کوچه و خیابان میجویند!
روزنامه کیهان نوشت:
🔹با برداشتن حجاب شرم و حیا در مردان و زنان میمیرد. غیرت که نیروی ضامن حفظ حریم خانواده است از بین میرود. مردان به زنان خود بیرغبت شده و نیازهای جسمی و روحی خود را در کوچه و خیابان میجویند.
🔹زنان به جای گرم کردن کانون خانواده، با تبرج و خودآرایی، معابر عمومی را رونق میدهند. هیچ دامنی شهیدپرور نخواهد بود. روضههای خانگی جای خود را به میهمانیهای مختلط خواهد داد.
----------------------------------------
ایتا
https://eitaa.com/hozour_ta_zohour
بله
https://ble.ir/hozour_ta_zohour
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/ClwvTd8EaWkICCGQvhfa0C
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ امپریالیسم رسانه ای
رسانه های داخلی از داخل کشور و رسانه های خارجی از خارج کشور، اخبار دروغ و کاملاً مغایر با واقعیات را برای مخدوش کردن مسلمانان، به جهان منتشر میکنند. چیزی که در هیچ یک از کشورهای غربی به چشم نمیخورد.
پ.ن:
🌀 نمایش وارونه واقعیات از زبان دانشجوی مقیم کانادا👌
↩️ رسانه هایی که هدفمند علیه قوانین یک کشور صحبت میکنند!!!!!
🔹 شما میتوانید قسمتهای مختلف
برنامه چراغ را از این آدرس ببینید و دانلود کنید.👇
[برنامه چراغ]
__________________
◀️ کانال چراغ
همراهی برای درست تر دیدن
برای #جهاد_ تبیین، رسانه باشید و به کانال[چراغ] بپیوندید.
----------------------------------------
ایتا
https://eitaa.com/hozour_ta_zohour
بله
https://ble.ir/hozour_ta_zohour
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/ClwvTd8EaWkICCGQvhfa0C
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کلاس جبرانی برای براندازها 😁
----------------------------------------
ایتا
https://eitaa.com/hozour_ta_zohour
بله
https://ble.ir/hozour_ta_zohour
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/ClwvTd8EaWkICCGQvhfa0C