هدایت شده از نهضت آبادان
#اطلاعیه
🔰 در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای-مدظلهالعالی- از تمامی شهروندان ولایتمدار و شهیدپرور آبادان جهت مشارکت در پویش ایران همدل کمک های خود را برای کمک به مردم غزه و لبنان به شماره کارت زیر واریز نمایند.
📂 ۶۰۳۷_۹۹۸۲_۰۰۰۰_۰۰۰۷
✍🏻 بنام ایران همدل
▫️ جهت انتشار در فضای مجازی و شرکت در قرعه کشی، رسید واریز را به شماره ۰۹۲۱۸۷۸۲۵۵۸ در پیام رسان ایتا و بله ارسال فرمایید.
✅ به ۱۴ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه قطعه سنگ متبرک حرم سیدالشهداء (ع) اهدا خواهد شد.
🔹«اداره تبلیغات اسلامی آبادان»
📂 #ایران_همدل۴
📂 #آبادان
✍🏻سامانه پیامکی ارتباط با اداره تبلیغات اسلامی آبادان
3000114488
••••••••••☫•••••••••
☑️ @nehzateslamiabadan1
آخرین کارگاه #شفای_زخم که در آبادان داشت برگزار میشد، اعتراض کردیم. اما به جای توجه، اسم دوره را عوض کردند و دوره برگزار شد
اخیرا دوباره مدرس این دوره ها در منطقه آزاد اروند یک کارگاه برگزار کرد.
و الان هم دوباره در اهواز دوره جدید #شفای_زخم در حال برگزاری است
جالب اینجاست، این بار در ساختمان دارالقرآن اهواز!
همان قرآنی که شفاء لما فی الصدور است.
اما سوال اینجاست که محتوای #شفای_زخم چه نسبتی با قرآن دارد؟
چه نسبتی با اسلام دارد؟
رهبری در مورد علوم انسانی غربی گفتند این علوم انسانی ذاتا مسموم است!
با لباس روحانیت، سم خالص را به اسم شفا در روح جوانان تزریق میکنند.
اگر عرضه داشتند،
و اگر دین و اسلام و قرآن میفهمیدند
درد جامعه را با قرآن شفا میدادند.
من نمیدانم مگر علمای اهواز مردهاند؟ یا بی اطلاع هستند؟
خدا نکند دلایل دیگری پشت حمایت از این جریان باشد.
مطالب مرتبط👇
+ نسخه نهایی روانشناسی، درمان یا استخوان لای زخم؟
+ سرنوشت دنیا در دست شاگردان مکتب امام
+ روایت عینی از درون کارگاه شفای زخم
+ عاقبت یک مدرس شفای زخم
مطالب دیگر کانال در این مورد رو با هشتگ های زیر دنبال کنید👇
#شفای_زخم
#استخوان_لای_زخم
⏳
هدایت شده از من فقه الحلال و الحرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از نسیم آنلاین
جای خالی «ایران» در پویانمایی «ببعی قهرمان»
✍محسن خسروی
🔹در سالهای اخیر سینمای ایران بیشتر با پویانمایی خو گرفته است. فرقی نمیکند که برای رده سنی بزرگسالان ساخته شده باشد یا کودکان. دهه نود دههی اوج گرفتن پویانمایی در ایران بود. همچنین در همین دهه بود که انیمیشنهای ایرانی بهطور جدی در بازارهای بینالمللی حضور یافتند.
🔹حالا نیز پویانمایی «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی روی پرده است و به تازگی توانسته است به فروش ۲۸۱ هزار بلیطی و چهارده و نیم میلیارد تومانی دست پیدا کند.
🔹شاید اولین موضوعی که درمورد ببعی به چشم بیاید، غایب بودن اثری از «ایران» در آن است. فضای داستان بیشتر ما را به یاد پویانماییهای آمریکایی و فضای روستاهای این کشور میاندازد. این امر به نحوه رفتار و پوشش کاراکترها نیز تعمیم مییابد و حتی لباس شخصیت پلیس قصه، شبیه یونیفرم پلیس در اروپا یا آمریکاست.
🔹شخصیت مرد قصه نیز از همین امر پیروی میکند. اگر از رفتار و سکنات بگذریم، نحوه پوشش مرد روستایی قصه نیز شبیه به مردان روستایی در انیمیشنهای ساخته شده در مغربزمین است.
🔹اگر از طرفداران قدیمی انیمیشن باشید شاید با تماشای «ببعی قهرمان» به یاد پویانمایی «رئیس مزرعه» ساخت ایالات متحده نیز بیفتید که داستان آن نیز در میان مجموعهای از حیوانات یک مزرعه میگذشت.
🔹اما شاید نقطه قوت «ببعی قهرمان» مفاهیم اخلاقی نهفته در داستان آن باشد. برخورد نیکی و بدی و دو نیروی خیرخواهی و بداندیشی در داستان نمود یافته و قصه را بر همین اساس سامان داده است.
🔹این مفاهیم برای رده سنی کودک حتما جذابیت دارد و در پرورش فکری این رده سنی اهمیت مییابد. به ویژه اگر والدین نیز بعد از تماشای قصه، به درک بهتر آن توسط کودک خود کمک کنند و از داستان و پیچیدگیهای آن با فرزندانشان سخن بگویند.
🔻متن کامل گزارش:
https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2381207
@Nasimonline
هدایت شده از اندیشکده اصطناعت
✍تارخ
در کل بنده با انیمیشن هایی که حیوانات ناطق می شوند و به جای انسان زندگی می کنند موافق نیستم ، چون در این صورت در پازل حیوان انگاری بشر توسط دانشمندان یهود بازی می کنیم.
مثلا در انیمیشن بچه زرنگ و پسر دلفینی قهرمان اصلی فیلم یک انسان بود و اگر حیوانات هم صحبت می کردند باز در نقش همان حیوان بودند . نه اینکه پلیس و خلبان و...
بستگی دارد به تحلیل یک انیمیشن از چه بعدی بپردازیم
اگر می گوییم انمیشن ایرانی اسلامی هست پس وقتی خودمان بودجه و طراحی و فیلمنامه و...... کل کار رو انجام می دهیم قطعا باید از المان های ایرانی اسلامی استفاده شود نه اینکه فقط به محتوای آموزشی که به ناچار در اغلب انیمیشن های غربی هم موجوده است بسنده کنیم، ترویج قهرمان پروری در اکثر انیمیشن ها موجود هست و کار خیلی متمایزی نیست در سوپرمن و دختر کفشدوزکی و.... برای نجات مردم و خود کفایی خیلی تلاش میکنند!
لذا غربی ها برای جا انداختن سمبل های خودشان که خط ثابتِ اکثر انیمیشن ها هست در عادی سازی و ترویج آن نهایت دقت را دارند و در هر فرصتی آن را روندی عادی القا می کنند.
برای آموزش برخی مطالب چون هزینه ساخت انیمیشن ها بسیار بالاست به ناچار سمبل ها رو نادیده می گیریم ولی حالا که قرار است زمان و هزینه ساخت را مملکت اسلامی تامین کند نباید وقت، بودجه و....ما در ترویج المان های غیر ایرانی و ایمانی صرف گردد.
وقتی به درستی پرچم آمریکا با آرم عقاب مفهوم دشمن و دشمنی را می رساند
پس سمبل ها هم کارکرد خودشان را دارند و بهتر بود آن طرف قضیه هم سمبل های درستی برای ببعی انتخاب می شد.
سبک زندگی لیبرالی در این انیمیشن به چشم می خورد و هیچ ارتباطی به تعالی و تمدن ایرانی, اسلامی ندارد.
نباید در انیمیشین به بهانه ی اینکه مثلا یک بخش با رویکرد قدرتمدار که نقطه قوت آن است دیگر مسائل سهوا یا عمدا نادیده گرفته شود. و یا به مثابه انمیشن های غربی سمبلهای تمدن غرب در آن موج بزند. و در ذیل آن نکات مثبتی هم باشد.
به هر حال اگر نقد انیمیشن صورت میگیرد پس اولویت با نقطه ضعف های اثر هست
وگرنه قطعا و حتما هر اثر نکات مثبتی دارد که دیگران همه متوجه آن می شوند و بسیار واضح است. و یکی از نکات آن رسیدن شخصیت اصلی داستان با تمام سختی و فراز و نشیب به هدف خودش هست.
به امید ساخت انیمیشن های حرفه ای تر و با رویکرد معرفتی دقیق تر
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
هدایت شده از بغض قلم
✍ نگاهی به داستان ببعیقهرمان
👇مخصوص دوستانی که فیلم را دیدند.
انیمیشن قالبیست که اینروزها از بین بزرگسالان هم طرفداران زیادی دارد. این حقیقت را برای این نوشتم که خرده نگیرید چرا با این یال و کوپال رفتی سینما و انیمیشن دیدی؟!.
خوب که دقت میکنم تا حالا بیشتر سینماهایی که رفتم به خاطر فیلمهای کودکانه بود؛(شهرموشها، لوپوتو، بچهزرنگ، و...)
انیمیشن ببعی قهرمان به کیفیت فیلشاه، بچهزرنگ و پسر دلفینی نیست ولی از اینکه بلاخره انیمیشن ایرانی چند گامی هرچند کم برداشت خوشحالم.
موسسه رسانهای اوج سازندهی این انیمیشن است و پویا یک ریز تبلیغاتاش را پخش میکند(این ظرفیت کمی نیست.)
چهرهی شناخته شدهی شخصیت ببعی برای بچههایی که صبح تا ظهر پای شبکهی پویا نشستند از مزیتهای این شخصیت است. ببعی و ببعو را بچهها خوب میشناسند. از اینکه بلاخره یک شخصیت دختر به خوبی به تصویر کشیده شده، خرسندم. دختری که برعکس کوزت، سیندلار، سفیدبرفی به جای تمرکز روی خوشگلی با عقل و پشتکار قرار است به هدفاش برسد. (با اینکه گوسفند است ولی عقل دارد، آنها انسان بودند ولی...)
تقریبا موزیکال است اما صداگذاری خیلی قوی ندارد و من موقع موزیکها دوست داشتم زودتر این قسمت تمام شود چون گاهی گوشخراش بود. ولی بچهها چون زود خسته میشوند، موزیک پای فیلم نگهشان میدارد.
از فرهنگ اعیاد و رسوم ایرانی و اسلامی داخل آن به صورت مستقیم استفاده نشده است. نقدهای جدی به نمادهای داخل فیلم وارد شده است که من نظری دربارهی آن ندارم. شاید درست باشد و شاید نه.
مهمترین بخش بهنظرم بحث محتوای انیمیشن بود. تلاش، ناامید نشدن از شکست، پشتکار و دنبال کردن اهداف.
تعلیق و کشش خوبی هم داشت و شخصیت با مشکلات زیادی روبرو شد که گاهی تا مرز ناامیدی پیش میرفت.
شخصیت دکهای را با لهجهی بامزهاش دوست داشتم. شخصیتی که همه جا حامی قهرمان داستان بود که شاید در کنار نقطه قوت نقطه ضعف داستان هم بود.
چون نقش پدر و دختر در داستان آسیب دیده بود و دکهای جای پدر را گاهی پرمیکرد که انتهای داستان این ضعف تا حدودی برطرف شد.
پیرنگ داستان خطی بود و این برای درک کودک به نظر پیرنگ مناسبی است چون کودک، درک زیادی از رفتن به گذشته و آینده ندارد.
زمان فیلم کمی برای مخاطب سالهای اول ابتدایی و کوچکتر زیاد بود و گاهی خستهکننده.
دکورها و صحنهپردازیها خوش آب و رنگ و قشنگ بود، مخصوصا مدرسهی بوقلمون.
شخصیت ضدقهرمان هم به خوبی شکل گرفته بود، هرچند کینه گذشتهاش خیلی قابل درک نبود.
گرههای پیرنگ به درستی باز شد و قابلقبول بود. دیالوگها به بامزگی انیمیشنهای معروف نبود، گاهی طنز داشت ولی دیالوگ ببعو که به بابام میگم را دوست داشتم.
روستایی بودن ببعی و نداشتن امکانات در روستا و آمدن به شهر هم یک واقعیت اجتماعی بود و اینکه ظرفیت روستا به کمک قهرمان نیامد قابل تامل بود ولی برگشتن به روستا با مهارت بالاتر خوب بود.
انیمیشن ایرانی راه بسیاری تا رسیدن به دنیای عمیق انیمیشن خارجی دارد. از طرفی ظرفیت مدارس و علاقه خانوادهها به بردن بچهها به سینما امیدبخش است و همین ظرفیتها چند انیمیشن سالهای اخیر را پرفروش کرده است و نشان میدهد که مخاطب ایرانی علاقمند به دیدن انیمیشن خوب ایرانی است. امید که روز به روز انیمیشن ایرانی جهانیتر و عمیقتر شود.
نمونهاش بچهزرنگ که در سرزمینهای اشغالی هم دیده شد.
#انیمیشن
#ببعی_قهرمان
#روز_نوشت
🆔 @bibliophil
هدایت شده از ایران همدل
📣 بنی آدم اعضای یکدیگرند...
🔹رهبر انقلاب: حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلیاش برگردانند... و کنار مردم لبنان و حزبالله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب آنان را یاری کنند. ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ و ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
📲 راههای مشارکت در پویش «ایران همدل ۴»؛ کمک به مردم فلسطین و لبنان:
۱- شمارهگیری #۱۴*
۲- شماره کارت
۶۰۳۷۹۹۸۲۰۰۰۰۰۰۰۷۳ـ شماره شبای
IR۳۲۰۲۱۰۰۰۰۰۰۱۰۰۰۱۶۰۰۰۰۵۲۶۴- پرداخت مستقیم در KHAMENEI.IR @irane_hamdel