eitaa logo
کانال تخصصی آیت الله وحید خراسانی
1.3هزار دنبال‌کننده
944 عکس
99 ویدیو
3 فایل
tel:+982537475
مشاهده در ایتا
دانلود
|صبح امروز (۱۳۹۷/۱/۱۶) وزیر محترم بهداشت با حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی دیدار کرد. معظم‌له پس از گزارش آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، با اشاره به این روایت که (إنّ الله يحبّ كل قلبٍ حزين و... عند المنكسرة قلوبهم*)، فرمودند: قلب مریض شکسته است و خداوند در نزد است و کار شما خدمت به این قلوب می‌باشد. در ادامه ایشان همگان را به قرائت هر روزه‌ی قرآن و هدیه‌ی آن به امام زمان علیه‌السلام توصیه نمودند. *بحارالانوار، ج۷۰، ص۱۵۷. @HusseinWahid
#اطلاعیه مجلس عزای حضرت امام موسی بن جعفر علیهماالسلام و پدرگرامی امیرالمومنین،حضرت ابوطالب علیهماالسلام پنجشنبه‌وجمعه|۲۳و۲۴فروردین|ساعت۱۱:۱۵رسمی دفتر آیت الله العظمی وحیدخراسانی @HusseinWahid
#اطلاعیه مجلس عزای حضرت امام موسی بن جعفر علیهماالسلام و پدرگرامی امیرالمومنین،حضرت ابوطالب علیهماالسلام پنجشنبه‌وجمعه|۲۳و۲۴فروردین|ساعت۱۱:۱۵رسمی دفتر آیت الله العظمی وحیدخراسانی @HusseinWahid
امام کاظم علیه السلام را یک فیلسوف به قتل رساند أَخْبَرَنِي جَمَاعَةٌ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ الصَّفْوَانِيِ قَالَ حَدَّثَنِي الشَّيْخُ الْحُسَيْنُ بْنُ رَوْحٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّ يَحْيَى بْنَ خَالِدٍ سَمَّ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ ع فِي إِحْدَى وَ عِشْرِينَ رُطَبَةً وَ بِهَا مَاتَ. جناب شیخ ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی اعلی الله مقامه الشریف فرمود: یحیی بن خالد، موسی بن جعفر علیه السلام را با 21 دانه خرما مسموم کرد و ایشان به همین خاطر از دنیا رفت. 📚الغيبة؛ الشیخ الطوسی؛ دار المعارف الاسلامیة؛ ص387 و 389 دخالت مستقیم خاندان برمکی به خصوص «یحیی بن خالد برمکی» لعنه الله در آزار امام موسی بن جعفر علیه السلام و قتل ایشان از متواترات تاریخ است. نیاز به تذکر نیست که همین خاندان برمکی نقش اساسی در انتقال «فلسفه» به جهان اسلام داشتند. «یحیی بن خالد» لعنه الله روی تعصّبی که نسبت به فلسفه داشت؛ هشام بن حکم را در معرض قتل قرار داد و باعث فرار و آوارگی او شد: أَبُو عَمْرٍو الْكَشِّيُّ قَالَ: أَخْبَرَنِي أَبُو الْحَسَنِ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْخَالِدِيُّ، قَالَ أَخْبَرَنِي مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ الْبَغْدَادِيُّ أَبُو عَلِيٍّ، عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ أَحْمَدَ النَّخَعِيِّ، قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو حَفْصٍ الْحَدَّادُ وَ غَيْرُهُ، عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، قَالَ:كَانَ يَحْيَى بْنُ خَالِدٍ الْبَرْمَكِيُّ قَدْ وَجَدَ عَلَى هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ شَيْئاً مِنْ طَعْنِهِ عَلَى الْفَلَاسِفَةِ، وَ أَحَبَّ أَنْ يُغْرِيَ بِهِ هَارُونَ وَ يُضْرِيَهُ عَلَى الْقَتْلِ ... 📚رجال الكشي؛ دانشگاه مشهد؛ ص258
بیانی تأثیرگذار از آیت الله العظمی وحید خراسانی مد ظله العالی در راه احیای فاطمیه از تمام حیثیت و مقام و رتبۀ خود مایه بگذارید. مقام و مرتبه، اینجا همه فانی است حقیقتاً می‌گویم من به نوبۀ خودم حاضرم قدمهای جوانانی را که پای برهنه در عزای صدیقۀ کبری به سر و سینه می‌زنند، ببوسم و خاک پای آنها را به صورتم بمالم. اینجا دیگر حیثیتی در کار نیست. فکر کنید مصیبت چیست؟ کسی که مایۀ پیکر او درخت طوبی است، اما روح او بحث دیگری دارد، کسی که در هنگام فوت پدر بزگوارش، خود را بر روی قبر پدر انداخت و فرمود: «مَا ذَا عَلَى مَنْ شَمَّ تُرْبَةَ أَحْمَدٍ» ای پدر! خاک قبر تو را هر کس بویید، دیگر در روزگار مشک و عنبر نخواهد بویید. چنین مصیبت زده‌ای با این همۀ وابستگی به آن پدر، در حالی که اندک زمانی از دفن جنازۀ پیامبر گذشته بود، بر درب خانه‌اش ریختند. این کلمه‌ای است که بعضی علمای عامّه نوشتند ولی یک عدّه بی سواد، در اثر جهل، قدرت گفتن این مطلب را ندارند که عمر بن الخطاب مقابل خانۀ حضرت زهرا آمد و به تصدیق برخی اعیان علمای عامّه گفت: این خانه را با اهلش می‌سوزانم! شخصی به او گفت: خبر داری در این خانه فاطمه است! او گفت: «وَ إِنْ». [یعنی: اگر چه در این خانه فاطمه باشد.] این مملکت باید روز شهادت حضرت زهرا یکپارچه شیون بشود. در چنین مصیبتی وظیفه ما چیست؟ در عظمت این مصیبت فکر کنید. چنین غوغایی بر در چنین خانه‌ای واقع شد! کتاب حلقه وصل رسالت و امامت- صفحه393 @husseinwahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا امیرالمومنین علیه السلام را شناختیم ؟ ڪانال ٺخصصی آیت الله وحید خراسانی: @husseinwahid
|آیت الله العظمی وحید خراسانی: با بحارش دین و مذهب را زنده کرد. كوچک شمردن زحمات علامه مجلسی در تأليف ، نشانه‌ی جهالت است! پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۴/اردیبهشت/۱۳۹۷ جمعی از دست‌اندرکاران همایش واکاوی "اصالت میراث حدیثی شیعه" با حضرت آیت الله العظمی وحیدخراسانی مدظله، دیدار کردند. در این دیدار، معظم‌له با اشاره به ارزشمندی و در عین حال مشکل بودن کار و از میراث حدیثی امامیه، تأکید کردند: شیخ الطائفه، جناب ، محیی مذهب شیعه است. ایشان به بغداد هجرت نمودند و کرسی تدریس در آن شهر برقرار کردند و بر اساس انظار چهار مذهب اهل سنت نیز نظر می‌دادند. زندگی شیخ طوسی عبرت انگیز است و همه‌ی آثار ایشان از فقه و اصول و رجال و ... و تسلط ایشان بر تمامی علوم بهت انگیز است. وی بعد از آتش سوزی کتابخانه‌اش در بغداد به شهر هجرت کرد و حوزه ارزشمند نجف از یادگارهای ایشان است. ایشان در ادامه فرمودند: وقتی ما نجف بودیم، قبر شیخ طوسی شکافته شد و بدن و کفن ایشان صحیح و سالم بود. مرحوم آقای که در فقه و اصول پهلوانی بودند، روزی در فکر بودند و وقتی از ایشان علت را پرسیدیم، فرمودند: در فکر هستم که شیخ طوسی که بود و ما که هستیم؟! آیت الله العظمی وحید خراسانی احادیث را یادگار ائمه معصومین علیهم‌السلام و حشر با حدیث را خواندند و فرمودند: اثر انس با احادیث این است که وقتی بدن بعد از هزار سال از قبر پدیدار شد، پیکر ایشان تازه و سالم بود. و وقتی آقا علی مدرس این واقعه را دید، نظرش در باب معاد برگشت. معظم‌له در پایان با ارزشمند خواندن دفاع از احادیث فرمودند: علامه مجلسی با بحارش دین و مذهب را زنده کرد. كوچک شمردن زحمات علامه مجلسی در تأليف بحارالأنوار، نشانه‌ی جهالت است! @HusseinWahid
| راس‌ساعت۱۱ قرائت‌همگانی اعلان زمان مشترک دعا و توسل عمومی، جهت تعجیل امام‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه . @HusseinWahid
🌱دستور آیت الله العظمـی وحید خراسـانی به تمامـے شیعیان جهان در دعای همگانی برای فرج امام عصر ارواحنا فداه در شب نیمه شعبان .. ✅لطفا نشر دهید بدون ذکر نام کانال شرعا حرام است @husseinwahid
|سراسر ایران، شب و روز چراغانی شود. این مملکت، مملکت (عجل الله تعالی فرجه) است! ۱۳۹۷/۲/۹ @HusseinWahif
بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی به مناسبت نیمه شعبان ۱۴۳۹ ۱۱/اردیبهشت/۱۳۹۷ بسمِ الله الرَحمنِ الرَحیم الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین. شب نیمه شعبان در پیش است. نه ظرف قابل بیان است، نه مظروف. اهمیت زمان به وقوع آن زمانی در آن ظرف است. شب نیمه شعبان ظرفی است که مظروف، امید جمیع انبیا از آدم تا به خاتم است. امام زمان علیه السلام نور هدایت خدا ما هرگز در این حد نیستیم که درک کنیم عظمت آن شب را و مولودی که آن شب پا به عرصه وجود گذاشت. اگر کسی بخواهد او را بشناسد دو کلمه: ضیاء الله المشرق و نوره المتألق. از شیخ طوسی تا شیخ انصاری در این دو کلمه حیران اند. " هُوَ الَّذِي جَعَلَ الشَّمْسَ ضِيَاءً وَالْقَمَرَ نُورًا ". خورشید ضیاء است؛ ماه نور است، اما او هم ضیاء است هم نور است اما چه ضیائی؟!! ضیاء الله؛ نور الله. در قرآن مجید یک سوره به نام سوره نور است، این سوره مشتمل بر آیه نور است؛ تفسیر آن آیه از امام ششم این است: " يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ ". ذات قدوس خدا هدایت می‌کند به نور خودش آن کس را که بخواهد. وقتی ظهور می‌کند ابری بر سر آن حضرت است، منادی از آن ابر صدا می‌کند« هذا المهدی خلیفة الله فاتبعوه »؛ این مهدی است اما مهدی کیست؟ خلیفه خدا هنگام ظهور. ظهور او حکومت خود خدا است، در عرصه وجود. فوق تقریر و بیان است. بیمنه رزق الوراء و بوجوده ثبتت الارض و السماء. افتخار عیسی علیه السلام دو مطلب برای اهل نظر کافی است: شکی نیست که امام باید عقلا، شرعا، افضل از مأموم باشد. دلیل بر این مدعا متن قرآن است: " أَفَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لَا يَهِدِّي إِلَّا أَنْ يُهْدَى". عمده فقه حدیث است : امروز برای اهلش همین دو جمله بس است : اولا عیسی کیست؟ "بِكَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ وَجِيهًا -آبرومند عند الله - فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ". همچو عیسایی بعد از رفع ... - آن رفع چه رفعی است؟ " وَرَفَعْنَاهُ مَكَانًا عَلِيًّا "- از مقام قرب عند الله نزول می کند - این نزول عین صعود است - یقتدی بولي الله الاعظم. امام زمان آن کسی است که مسیح، کلمة الله، روح الله، افتخارش این است که مأموم امام زمان است در وفود إلی الله. این برهان بر افضلیت امام زمان از انبیاء اولوالعزم است. نوح، موسی، عیسی، خلیل الله، همه تحت الشعاع این شمس سماء ولایت است . این مقام اول است. اتفقت العامة و الخاصة... مورد اتفاق عامه و خاصه این کبری است. کبری چیست؟ این کبری که مورد اجماع همه مسلمین است این است که امام افضل از مأموم است. نتیجه این کبری در مقام تطبیق بر صغری افضلیت ولی عصر بر انبیا، مرسلین، اولوالعزم من الرسل است. مستثنی فقط یکنفر است، او هم جد امجد اوست. « غمامة فیها مناد ینادی هذا المهدی خلیفة الله فاتبعوه ». عیسی نازل از سماء... غبطه موسی علیه السلام موسی بن عمران کیست ؟ " وَكَلَّمَ اللَّهُ مُوسَى تَكْلِيمًا "، " وَنَادَيْنَاهُ مِنْ جَانِبِ الطُّورِ الْأَيْمَنِ وَقَرَّبْنَاهُ نَجِيًّا ". موسی همان کسی است که مخاطب خدا است " فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ إِنَّكَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى ". وقتی حجاب برداشته شد مقام مهدی ولی عصر را مشاهده کرد. بعد از مقام کلیم اللهی، آرزوی این مقام را کرد . خطاب آمد: تو کجا این مقام کجا؟! این مقام مختص به ولی عصر صاحب الزمان از نسل پیغمبر خاتم ماست. یملأ الله الارض به عدلا و قسطا بعد ما ملئت ظلما و جورا. مقام اصحاب امام زمان علیه السلام آنچه مهم است مقام او قابل وصف نیست. چرا؟ برهان ناطق این است: اصحاب او قابل وصف نیستند. دست بر سر آنها می گذارد؛ هر یک، عقل چهل نفر را دارد . با هرکدام یک قبضه شمشیر، با آن قبضه یک کلمه از علم ربوبی نقش بسته؛ از آن کلمه هزار باب علم مفتوح است. هر یک از اصحاب او عقل چهل نفر را دارد. ارزش هر یک فوق ادراک و تصور همه اهل عالم است. عمده فهم این مقام است: ضیاء الله المشرق، نور الله المتألق. ضیاء خدا، نور خدا هر دو در وجود او جمع است. این برهان ناطق است که منادی ندا می کند المهدی خلیفة الله فاتبعوه. @HusseinWahid