امام کاظم علیه السلام را یک فیلسوف به قتل رساند
أَخْبَرَنِي جَمَاعَةٌ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ الصَّفْوَانِيِ قَالَ حَدَّثَنِي الشَّيْخُ الْحُسَيْنُ بْنُ رَوْحٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّ يَحْيَى بْنَ خَالِدٍ سَمَّ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ ع فِي إِحْدَى وَ عِشْرِينَ رُطَبَةً وَ بِهَا مَاتَ.
جناب شیخ ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی اعلی الله مقامه الشریف فرمود: یحیی بن خالد، موسی بن جعفر علیه السلام را با 21 دانه خرما مسموم کرد و ایشان به همین خاطر از دنیا رفت.
📚الغيبة؛ الشیخ الطوسی؛ دار المعارف الاسلامیة؛ ص387 و 389
دخالت مستقیم خاندان برمکی به خصوص «یحیی بن خالد برمکی» لعنه الله در آزار امام موسی بن جعفر علیه السلام و قتل ایشان از متواترات تاریخ است. نیاز به تذکر نیست که همین خاندان برمکی نقش اساسی در انتقال «فلسفه» به جهان اسلام داشتند. «یحیی بن خالد» لعنه الله روی تعصّبی که نسبت به فلسفه داشت؛ هشام بن حکم را در معرض قتل قرار داد و باعث فرار و آوارگی او شد:
أَبُو عَمْرٍو الْكَشِّيُّ قَالَ: أَخْبَرَنِي أَبُو الْحَسَنِ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْخَالِدِيُّ، قَالَ أَخْبَرَنِي مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ الْبَغْدَادِيُّ أَبُو عَلِيٍّ، عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ أَحْمَدَ النَّخَعِيِّ، قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو حَفْصٍ الْحَدَّادُ وَ غَيْرُهُ، عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، قَالَ:كَانَ يَحْيَى بْنُ خَالِدٍ الْبَرْمَكِيُّ قَدْ وَجَدَ عَلَى هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ شَيْئاً مِنْ طَعْنِهِ عَلَى الْفَلَاسِفَةِ، وَ أَحَبَّ أَنْ يُغْرِيَ بِهِ هَارُونَ وَ يُضْرِيَهُ عَلَى الْقَتْلِ ...
📚رجال الكشي؛ دانشگاه مشهد؛ ص258
بیانی تأثیرگذار از آیت الله العظمی وحید خراسانی مد ظله العالی
در راه احیای فاطمیه از تمام حیثیت و مقام و رتبۀ خود مایه بگذارید.
مقام و مرتبه، اینجا همه فانی است
حقیقتاً میگویم من به نوبۀ خودم حاضرم قدمهای جوانانی را که پای برهنه در عزای صدیقۀ کبری به سر و سینه میزنند، ببوسم و خاک پای آنها را به صورتم بمالم. اینجا دیگر حیثیتی در کار نیست.
فکر کنید مصیبت چیست؟ کسی که مایۀ پیکر او درخت طوبی است، اما روح او بحث دیگری دارد، کسی که در هنگام فوت پدر بزگوارش، خود را بر روی قبر پدر انداخت و فرمود: «مَا ذَا عَلَى مَنْ شَمَّ تُرْبَةَ أَحْمَدٍ» ای پدر! خاک قبر تو را هر کس بویید، دیگر در روزگار مشک و عنبر نخواهد بویید. چنین مصیبت زدهای با این همۀ وابستگی به آن پدر، در حالی که اندک زمانی از دفن جنازۀ پیامبر گذشته بود، بر درب خانهاش ریختند.
این کلمهای است که بعضی علمای عامّه نوشتند ولی یک عدّه بی سواد، در اثر جهل، قدرت گفتن این مطلب را ندارند که عمر بن الخطاب مقابل خانۀ حضرت زهرا آمد و به تصدیق برخی اعیان علمای عامّه گفت: این خانه را با اهلش میسوزانم! شخصی به او گفت: خبر داری در این خانه فاطمه است! او گفت: «وَ إِنْ». [یعنی: اگر چه در این خانه فاطمه باشد.]
این مملکت باید روز شهادت حضرت زهرا یکپارچه شیون بشود. در چنین مصیبتی وظیفه ما چیست؟ در عظمت این مصیبت فکر کنید. چنین غوغایی بر در چنین خانهای واقع شد!
کتاب حلقه وصل رسالت و امامت- صفحه393
@husseinwahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا امیرالمومنین علیه السلام را شناختیم ؟
ڪانال ٺخصصی آیت الله وحید خراسانی:
@husseinwahid
#خبر|آیت الله العظمی وحید خراسانی:
#علامه_مجلسی با بحارش دین و مذهب را زنده کرد. كوچک شمردن زحمات علامه مجلسی در تأليف #بحارالانوار، نشانهی جهالت است!
پیش از ظهر امروز سهشنبه ۴/اردیبهشت/۱۳۹۷ جمعی از دستاندرکاران همایش واکاوی "اصالت میراث حدیثی شیعه" با حضرت آیت الله العظمی وحیدخراسانی مدظله، دیدار کردند.
در این دیدار، معظمله با اشاره به ارزشمندی و در عین حال مشکل بودن کار #حدیث و #دفاع از میراث حدیثی امامیه، تأکید کردند: شیخ الطائفه، جناب #شیخ_طوسی، محیی مذهب شیعه است. ایشان به بغداد هجرت نمودند و کرسی تدریس در آن شهر برقرار کردند و بر اساس انظار چهار مذهب اهل سنت نیز نظر میدادند. زندگی شیخ طوسی عبرت انگیز است و همهی آثار ایشان از فقه و اصول و رجال و ... و تسلط ایشان بر تمامی علوم بهت انگیز است. وی بعد از آتش سوزی کتابخانهاش در بغداد به شهر #نجف هجرت کرد و حوزه ارزشمند نجف از یادگارهای ایشان است.
ایشان در ادامه فرمودند: وقتی ما نجف بودیم، قبر شیخ طوسی شکافته شد و بدن و کفن ایشان صحیح و سالم بود. مرحوم آقای #خویی که در فقه و اصول پهلوانی بودند، روزی در فکر بودند و وقتی از ایشان علت را پرسیدیم، فرمودند: در فکر هستم که شیخ طوسی که بود و ما که هستیم؟!
آیت الله العظمی وحید خراسانی احادیث را یادگار ائمه معصومین علیهمالسلام و حشر با حدیث را #اکسیر_احمر خواندند و فرمودند: اثر انس با احادیث این است که وقتی بدن #شیخ_صدوق بعد از هزار سال از قبر پدیدار شد، پیکر ایشان تازه و سالم بود. و وقتی آقا علی مدرس این واقعه را دید، نظرش در باب معاد برگشت.
معظمله در پایان با ارزشمند خواندن دفاع از احادیث فرمودند: علامه مجلسی با بحارش دین و مذهب را زنده کرد. كوچک شمردن زحمات علامه مجلسی در تأليف بحارالأنوار، نشانهی جهالت است!
@HusseinWahid
#شبِنیمهیشعبان | راسساعت۱۱ قرائتهمگانی #دعایفرج
اعلان زمان مشترک دعا و توسل عمومی، جهت تعجیل #ظهور امامعصر عجلاللهتعالیفرجه
#نشردهید.
@HusseinWahid
🌱دستور آیت الله العظمـی وحید خراسـانی به تمامـے شیعیان جهان در دعای همگانی برای فرج امام عصر ارواحنا فداه در شب نیمه شعبان ..
✅لطفا نشر دهید
بدون ذکر نام کانال شرعا حرام است
@husseinwahid
#کلام_فقیه|سراسر ایران، شب و روز #نیمهشعبان چراغانی شود. این مملکت، مملکت #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه) است!
۱۳۹۷/۲/۹
@HusseinWahif
بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی به مناسبت نیمه شعبان ۱۴۳۹
۱۱/اردیبهشت/۱۳۹۷
بسمِ الله الرَحمنِ الرَحیم
الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین.
شب نیمه شعبان در پیش است. نه ظرف قابل بیان است، نه مظروف. اهمیت زمان به وقوع آن زمانی در آن ظرف است. شب نیمه شعبان ظرفی است که مظروف، امید جمیع انبیا از آدم تا به خاتم است.
امام زمان علیه السلام نور هدایت خدا
ما هرگز در این حد نیستیم که درک کنیم عظمت آن شب را و مولودی که آن شب پا به عرصه وجود گذاشت. اگر کسی بخواهد او را بشناسد دو کلمه: ضیاء الله المشرق و نوره المتألق.
از شیخ طوسی تا شیخ انصاری در این دو کلمه حیران اند. " هُوَ الَّذِي جَعَلَ الشَّمْسَ ضِيَاءً وَالْقَمَرَ نُورًا ". خورشید ضیاء است؛ ماه نور است، اما او هم ضیاء است هم نور است اما چه ضیائی؟!! ضیاء الله؛ نور الله.
در قرآن مجید یک سوره به نام سوره نور است، این سوره مشتمل بر آیه نور است؛ تفسیر آن آیه از امام ششم این است: " يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ ". ذات قدوس خدا هدایت میکند به نور خودش آن کس را که بخواهد. وقتی ظهور میکند ابری بر سر آن حضرت است، منادی از آن ابر صدا میکند« هذا المهدی خلیفة الله فاتبعوه »؛ این مهدی است اما مهدی کیست؟ خلیفه خدا هنگام ظهور. ظهور او حکومت خود خدا است، در عرصه وجود. فوق تقریر و بیان است. بیمنه رزق الوراء و بوجوده ثبتت الارض و السماء.
افتخار عیسی علیه السلام
دو مطلب برای اهل نظر کافی است: شکی نیست که امام باید عقلا، شرعا، افضل از مأموم باشد. دلیل بر این مدعا متن قرآن است: " أَفَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لَا يَهِدِّي إِلَّا أَنْ يُهْدَى".
عمده فقه حدیث است : امروز برای اهلش همین دو جمله بس است : اولا عیسی کیست؟ "بِكَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ وَجِيهًا -آبرومند عند الله - فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ". همچو عیسایی بعد از رفع ... - آن رفع چه رفعی است؟ " وَرَفَعْنَاهُ مَكَانًا عَلِيًّا "- از مقام قرب عند الله نزول می کند - این نزول عین صعود است - یقتدی بولي الله الاعظم. امام زمان آن کسی است که مسیح، کلمة الله، روح الله، افتخارش این است که مأموم امام زمان است در وفود إلی الله. این برهان بر افضلیت امام زمان از انبیاء اولوالعزم است.
نوح، موسی، عیسی، خلیل الله، همه تحت الشعاع این شمس سماء ولایت است . این مقام اول است.
اتفقت العامة و الخاصة... مورد اتفاق عامه و خاصه این کبری است. کبری چیست؟ این کبری که مورد اجماع همه مسلمین است این است که امام افضل از مأموم است. نتیجه این کبری در مقام تطبیق بر صغری افضلیت ولی عصر بر انبیا، مرسلین، اولوالعزم من الرسل است. مستثنی فقط یکنفر است، او هم جد امجد اوست.
« غمامة فیها مناد ینادی هذا المهدی خلیفة الله فاتبعوه ». عیسی نازل از سماء...
غبطه موسی علیه السلام
موسی بن عمران کیست ؟ " وَكَلَّمَ اللَّهُ مُوسَى تَكْلِيمًا "، " وَنَادَيْنَاهُ مِنْ جَانِبِ الطُّورِ الْأَيْمَنِ وَقَرَّبْنَاهُ نَجِيًّا ". موسی همان کسی است که مخاطب خدا است " فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ إِنَّكَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى ". وقتی حجاب برداشته شد مقام مهدی ولی عصر را مشاهده کرد. بعد از مقام کلیم اللهی، آرزوی این مقام را کرد . خطاب آمد: تو کجا این مقام کجا؟! این مقام مختص به ولی عصر صاحب الزمان از نسل پیغمبر خاتم ماست. یملأ الله الارض به عدلا و قسطا بعد ما ملئت ظلما و جورا.
مقام اصحاب امام زمان علیه السلام
آنچه مهم است مقام او قابل وصف نیست. چرا؟ برهان ناطق این است: اصحاب او قابل وصف نیستند. دست بر سر آنها می گذارد؛ هر یک، عقل چهل نفر را دارد . با هرکدام یک قبضه شمشیر، با آن قبضه یک کلمه از علم ربوبی نقش بسته؛ از آن کلمه هزار باب علم مفتوح است.
هر یک از اصحاب او عقل چهل نفر را دارد. ارزش هر یک فوق ادراک و تصور همه اهل عالم است. عمده فهم این مقام است: ضیاء الله المشرق، نور الله المتألق. ضیاء خدا، نور خدا هر دو در وجود او جمع است. این برهان ناطق است که منادی ندا می کند المهدی خلیفة الله فاتبعوه.
#امام_زمان
#کلام_فقیه
#قسمت_اول
@HusseinWahid
ارزش و اجر شناساندن امام زمان علیه السلام
به مردم معرفی کنید امام زمان کیست تا او را بشناسند. خطاب به موسی بن عمران رسید: اگر دو کار بکنی آن دو کار برابر با دویست سال هر روز صیام و هر شب تا صبح قیام. موسی سراسیمه شد، پرسید: یارب! دو عمل چیست؟ خطاب آمد: ان ترد آبقا. دوم: أن ترشد ضالا . پرسید از تفسیر این دو کلمه. خطاب آمد: اما رد آبق، توبه دادن گناهکار است؛ اما ارشاد ضال؛ هدایت به امام زمان است.
بشناسید و بشناسانید. او کیست؟ ضیاء الله اما ضیا خدا در حال اشراق بر همه ما سوا است. بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض والسماء. اگر یک آن سایه او از سر عالم برداشته بشود تمام آسمانها با کواکب، تمام طبقات زمین در بوته عدم می رود. بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض والسماء.
ساعت #ظهور آن حضرت
اما ظهورش کی است؟
تاریخ ظهور معین نیست. این همان ساعتی است که " إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ رَبِّي لَا يُجَلِّيهَا لِوَقْتِهَا إِلَّا هو "
اما وقت ظهور روز #عاشورا ست. همان آنی که پرده خیمه را بالا زد، دید سر بریده روی نی است؛ همان آن او تکیه به خانه #کعبه میدهد، بعد جملهای که از زبان او در می آید: « یا لثارات الحسین» است!
#امام_زمان
#کلام_فقیه
#قسمت_دوم
@HusseinWahid
🌸کیفیت سلام امام رضا (ع) به پیامبر (ص) (کامل الزیارات)
أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ [أَنَّكَ رَسُولُ اللَّهِ] أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ
وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ خَاتَمُ النَّبِيِّينَ
وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ رِسَالاتِ رَبِّكَ وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ رَبِّكَ
وَ عَبَدْتَهُ حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ وَ أَدَّيْتَ الَّذِي عَلَيْكَ مِنَ الْحَقِّ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ نَجِيِّكَ [وَ نَجِيبِكَ]
وَ أَمِينِكَ وَ صَفِيِّكَ وَ خِيَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَنْبِيَائِكَ وَ رُسُلِكَ
كَمَا سَلَّمْتَ عَلى نُوحٍ فِي الْعالَمِينَ وَ امْنُنْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا مَنَنْتَ عَلى مُوسى وَ هارُونَ
وَ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَ آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَرَحَّمْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
اللَّهُمَّ رَبَّ الْبَيْتِ الْحَرَامِ وَ رَبَّ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَ رَبَّ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ وَ رَبَّ الْبَلَدِ الْحَرَامِ
وَ رَبَّ الْحِلِّ وَ الْحَرَامِ وَ رَبَّ الْمَشْعَرِ الْحَرَامِ بَلِّغْ رُوحَ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ ص مِنِّي السَّلَامَ.
🌺کیفیت دعای امام رضا (ع) در زیارت پیامبر اسلام (ص) (کامل الزیارات)
السَّلَامُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا حَبِيبَ اللَّهِ
السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا صَفْوَةَ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللَّهِ
أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ
وَ عَبَدْتَهُ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَجَزَاكَ اللَّهُ أَفْضَلَ مَا جَزَى نَبِيّاً عَنْ أُمَّتِهِ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَ آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ.
مناجات امام زمان (عج)
نه صبر به دل مانده، نه در سینه قرارم
بگذار چو آتش ز جگر ، شعله برآرم
گر زحمتت افتد که نهی ، پای به چشمم بگذار که من چشم ، به پایت بگذارم
حیف از تو عزیزی ، که منت یار بخوانم
اما چه کنم جز تو کسی ، یار ندارم
یک لحظه بزن بر رخ من ، خنده که یک عمر
با یاد لبت خنده کنان ، اشک ببارم
( یابن الحسن )
ای منتظر منتظران ، یوسف زهرا پائیز شده ، بی گل روِی تو بهارم
دادند مرا دیده که روی تو ببینم بی دیدن رخسار تو با دیده ، چه کارم؟
خجلت کشم از دیده و از گریة عمرم گر پیشتر از آمدنت جان بسپارم
( یابن الحسن )
بگذاشته ام بر روی خاک حرمت رو شاید گنه از چهره بشویی به غبارم
شامم شده تاریک تر از صبح قیامت روزم شده بی روی تو همچون شب تارم
یابن الحسن
من بی مایه که باشم ، که خریدار تو باشم
حیف باشد که تو یار منو من یار تو باشم