👩🏫 نیاز جامعه به زنان متخصص انکار نشدنی است
🗂 پرونده ویژهی #خانه_داری
🔬 «امروز تکلیف برای زنها، بیشتر از مردهاست؛ اگر چه درجامعهی ما، آموزش رشتههای مختلف علوم که برای ساختن این جامعه لازم میباشد، برای همه فریضه است. #کسب_علم فقط یک امتیاز نیست که کسی بخواهد به جایی برسد و شغل پُردرآمدی داشته باشد؛ مسأله این است که کسانی که میتوانند درس بخوانند، واجب است که درس بخوانند و #تخصصها را پیدا کنند.» رهبر انقلاب ۱۳۶۸/۱۰/۲۶
💡 جامعه به زنان متخصص نیاز دارد
بنشینید و یک بار برای همیشه با این موضوع کنار بیایید که جامعه به #زنان_متخصص و متبحر در زمینههای مختلف احتیاج دارد. مدرسه به معلمهای زن باانگیزه محتاج است، مطبوعات به نویسنده و خبرنگار زن محقق نیازمند است، به #پزشک و مربی و مشاور و #روانشناس معتقد زن و... مهم این است که گوشه ذهنتان برنامه و انگیزهای برای این زمینهها داشته باشید.
⁉️ اولویت اول یا دوم؟
برای یک زن الویت #خانواده بالاتر از کارهای دیگر است. اما میتوان در کنار حفظ خانواده برای فعالیتهای دیگر هم برنامهریزی کرد. قطعا شرایط پیچیدهتر خواهد شد، اما همیشه خانمها راه حلی برای این شرایط در آستین دارند.
👶 با بچه کوچک چه کنیم؟!
بهتر است عجله نکنید و بازههای زمانی مشخصی را برای خود تعریف کنید تا طی آن به همه امور زندگی مسلط باشید. مثلا میتوانید اینطور برنامه ریزی کنید که در بازه ۲۲ تا ۳۰ سالگی فرزندان خود را به دنیا بیاورید و پرورش دهید و زمانی که آنها به مدرسه و پیشدبستانی رفتند خود را برای حضور در #حوزه و #دانشگاه و جامعه آماده کنید. با این روش نه نگران جداییهای اضطراب ساز سالهای اول هستید و نه نگران عقب افتادن خودتان از هدفها و آرمانها.
🌱 پویایی در خانه را فراموش نکنید
احتمال دارد بگویید بعد از سالها خانه نشینی دیگر انگیزه و روحیه پژوهش را ندارید. میتوانید در این سالها با استفاده از کلاسهای آنلاین، اپلیکیشنهای آموزشی و... خود را به روز نگه دارید و حتی برای همایشهای مرتبط با حوزه تحصیلیتان مقاله تدوین نمایید.
💟 مطابق با شرایط شما
میتوانید شرایط کاری خود را به شکلی تعریف کنید تا فقط صبحها تا ظهر یعنی تا قبل از بازگشت بچهها از مدرسه در خانه باشید. اگر شرایط کار کردن به صورت ساعتی و پارهوقت را قبول کنید و با آن کنار بیایید میتوانید هم حضور فعال در اجتماع را داشته باشید و هم مدیریت خانه را به درستی انجام بدهید.
#مهارتهای_زندگی
🆔 @hvasl_ir
🔸آیتالله امامی کاشانی در خطبههای نمازجمعه تهران:
🔹اگر سرمایههای خود را در راه تولید کشور خرج کردیم و به فکر سود خود نبودیم، بدانید که همه این تصمیمها توسط زمین ثبت میشود.
🔹وظیفه امت اسلام بیداری است و توجه به اینکه دشمن چکار میکند و در عراق چه خائنانی را بر موجها سواری میکنند و این وضع را ایجاد کردهاند.
🔹کشورهای استکباری اتاق فکر دارند که با اقتصاد کشور، فرهنگ جوانان و سیاست ما چه کنند و میگویند چگونه ملت را به زانو در بیاوریم.
🔹اینکه رهبر معظّم انقلاب، کراراً تأکید میکنند که روی پای خودتان بایستید و فرض کنید تحریمها پابرجا خواهد بود، باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
🔹مردم آمریکا اگر واقعاً حضرت مسیح را قبول دارند باید دست رد به سینه حاکم نالایق آمریکا بزنند.
🔹مردم آمریکا بدانند اگر این نالایق و جاهل رأی بیاورد در تمام خونهایی که میریزد شریک خواهند بود.
🆔 @hvasl_ir
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رهبرانقلاب: بنده به دستور امام خمینی مانع دیوار کشیدن بین دختر و پسرها در دانشگاه شدم!
⚠️ شبکه «من و تو» اخیرا با تحریف سخنرانی امام خمینی(س)، مدعی شده که امام، دانشگاه را منشاء فساد میدانند.
🆔 @hvasl_ir
غروب جمعه گذشت و فقط تأسف ماند
دوباره قصه یعقوب و هجر یوسف ماند
غروب جمعه گذشت و خبر ز یار نشد
دعای منتظرین هم اثرگذار نشد
سخن بی تو مگر جای شنیدن دارد
نفس بی تو مگر نای دمیدن دارد
علت کوری یعقوب نبی معلوم است
شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد
【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
🆔 @hvasl_ir
✅ در توئیتگردی این هفته «حلقه وصل» ببینید؛
💢 از اقدام تامل برانگیز مجلس در آستانه انتخابات تا پشت پرده کمک معیشتی دولت
📌 فضای مجازی اینروزها جایی است برای اعلام مواضع و نگرش های افراد مختلف به موضوعات روز جامعه این اعلام مواضع درمیان قشرهای مختلف جامعه وجود دارد و از رئیس جمهور تا عده ای از وزرا و فعالان رسانه ای و فرهنگی نیز در شبکه های چون توئیتر و اینستاگرام فعال هستند.
http://hvasl.ir/news/130422
🆔 @hvasl_ir
✅ نگاهی به «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری*
♨ زندگی زیباست
💢 «۲۳ نفر» یکی از شریف ترین فیلم های چندسال اخیر سینمای ایران است. فیلمی که روایتگر ماجرایی واقعی در دل ۸ سال جنگ تحمیلی است. اسارت ۲۳ نفر از نوجوانان ایرانی به دست رژیم بعث و تلاش این رژیم برای استفاده تبلیغاتی از این نوجوانان اگرچه ابتدای فیلم، صحنه بازجویی ملاصالح، مرد میانسال و مترجم همراه این نوجوان ها است و با توجه به کتاب، قرار است این ماجرا از زاویه دید او روایت شود، اما فیلم با یک صحنه جنگی شروع می شود. از ابتدا همراهی دوربین با نوجوان هایی است که در این صحنه حضوری فعال دارند. نوجوان هایی که می خواهند خودی نشان بدهند و همراه با بقیه رزمنده ها از خاک کشورشان دفاع کنند اما با وجود هیجان نوجوانی، از فرمانده حرف شنوی دارند و با نظر او، همراه با اسرای عراقی به عقب برمی گردند که البته در مسیر بازگشت، اسیر می شوند.
💢 جنگ در طول اسارت، به نوجوان هایی که فارغ از هر وابستگی به خانواده و متعلقات دنیا و فقط به خاطر آرمان هایشان به میدان آمده اند، روی دیگر خودش را نشان می دهد و به آنها یاد می دهد در جهانی که قدرت ها برای به دست آوردن ثروت ها و سرمایه های دیگران، از هیچ فرصتی دریغ نمی کنند، چگونه باید گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند و برای موفقیت، متحد بمانند و پای حرفشان بایستند.
💢 دوربین مهدی جعفری به خوبی میان این «۲۳نفر» شناور است و همه این «۲۳نفر» را به یک کل واحد تبدیل می کند. اگرچه با استفاده از نریشن یکی از این نوجوان ها سعی شده بخشی از ذهنیت های این «۲۳نفر» به مخاطب منتقل شود اما هیچ کدام از دیگری برتر و موثرتر معرفی نمی شود. دوربین مهدی جعفری که سابقه درخشانی در فیلمبرداری دارد با تشخص کامل، در به تصویر کشیدن این ماجرا موفق است و ما را همراه با نوجوان هایی می کند که به مرور با مفهوم اسارت و آزادی آشنا می شوند برگ بنده فیلم مهدی جعفری اما نمایش درست و به موقع از سرخوشیهای دوران نوجوانی است.
💢 به هر حال این رزمنده ها نوجوان هایی هستند که نگاهشان به زندگی متفاوت است و هنوز مفاهیمی از زندگی را به درستی نشناخته اند وعدم وابستگی مالی و تعلقات خانوادگی -که یکی از مهمترین ویژگی های دوران نوجوانی است باعث شده تامای مخاطب لحظات زیادی از فیلم به سختی اسارت فکر نکنیم و به زیبایی همراهی این نوجوان ها در کنار هم بیندیشیم. اتحادی که به حفره بزرگی در وضعیت معاصر ما تبدیل شده است.
💢 شخصیت ملاصالح به درستی در فیلم طراحی و اجرا شده است. حضور او که نقشی کلیدی در ماجرای سرگذشت این نوجوان ها داشته و تنها شخصیت و زاویه دید بزرگسال در فیلم است، می توانست در لحظاتی شعارزده شود که به درستی این اتفاق نیفتاده است. فیلمساز در به تصویر کشیدن افسران عراقی بر روی لبه تیغ راه رفته و خوشبختانه آنها را در حد تیپ هایی که در سینمای دهه ۶۰ و ۷۰ عادت به تماشای آنها داشته ایم در نظر نگرفته است. تمامی افسران عراقی با انتخاب درست بازیگران، تبدیل به شخصیت هایی موثر و واقعی شده اند.
💢 همچنین فیلمساز به درستی کاریزمای صدام حسین را به تصویر کشیده و ترسی را که این نوجوان ها از مواجهه نزدیک با فرمانده رژیم بعث به آن دچار شدند، برای مخاطب ملموس می کند.
💢 «۲۳نفر» هم یک فیلم جنگی است و هم یک فیلم مناسب برای نوجوان امروزی و مهم تر از همه فیلمی شریف و انسانی است که ادعایی ندارد.
* نشریه شماره ۶۸ #حلقه_وصل (ویژه نامه جشنواره فیلم فجر)
🆔 @hvasl_ir
✅ از فردا تا پنجم دیماه؛
💢 جشن ازدواج 1500 زوج جوان در کنگره ملی شهدا هرمزگان
📌 کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان از یکم تا پنجم دیماه در مسجد جامع بندرعباس برگزار و مراسم جشن ازدواج 1500 زوج جوان نیز همزمان با کنگره تدارک دیده شده است.
http://hvasl.ir/news/130802
🆔 @hvasl_ir