✅ با عنوان «روایت راهیان»؛
💢 انتشار فراخوان چهارمین همایش بینالمللی تئاتر پیادهروی اربعین
📌 فراخوان چهارمین همایش بینالمللی تئاتر پیادهروی اربعین با عنوان «روایت راهیان» با همکاری حوزه هنری استان خوزستان با مشارکت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین منتشر شد.
http://hvasl.ir/news/99356
🆔 @hvasl_ir
✅ در دهه اول محرم الحرام صورت گرفت؛
📷 گزارش تصویری | اردوی جهادی طلاب غیر ایرانی در آق قلا
📌 جمعی از طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه نیز در قالب گروه جهادی امام موسی صدر، همزمان با دهه اول محرم الحرام با حضور در این مناطق، مدارس و خانه های آسیب دیده را مرمت کردند.
http://hvasl.ir/news/99395
🆔 @hvasl_ir
10.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تلویزیون و چالش سریال های مناسبتی
💢 نزدیک به دو دهه است با فرارسیدن محرم، تلویزیون اقدام به پخش سریال هایی متناسب با فضای عزاداری در این ماه میکند که در دهه گذشته چند اثر ماندگار هم در این زمینه تولید کرده
💢 در سال های اخیر اما، بارها مدیران تلویزیون در تولید سریال های مناسبتی محرم شکست خورده اند و نتوانسته اند موفقیت گذشته را تکرار کنند.
💢 مشخص نیست معیار مدیران رسانه ملی برای انتخاب قصه هایی تکراری چیست اما افسوس هرسال، زمانیکه میلیون ها نفر در سراسر کشور در محافل مختلف به عزاداری سالار شهیدان میپردازند و با علاقه و اشتیاق به تماشای تعزیه و شبیه خوانی مینشینند، از تماشای قصه ای جذاب با روایتی شنیدنی در وصف واقعه عظیم عاشورا یا در ارتباط با آن از تلویزیون تماشا کنند.
#حلقه_آخر
#قسمت_دوم
#رسانه_ملی
#سریال_های_محرمی
#حلقه_وصل
🆔 @hvasl_ir
✅ عاشورا رمز همه فتوحات ما؛
🔴 ثمره راهبرد «مقاومت عاشورایی» برای ایران اسلامی چه بود؟
📌 نهضت اسلامي ملت ايران نيز با الگوگيري از قيام حسيني توانست بر رژيم ستمشاهی غلبه کرده و در برابر استکبار جهاني استقامت کند. از یاد نمیبریم که با همین الگوگیری از امام عاشورا بود که توانستیم از «گردنه سخت روزگار جنگ» عبور کنیم!
http://hvasl.ir/news/99471
🆔 @hvasl_ir
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ #جمعه_سیاه
🎥 روایت یک شاهد عینی از کشتار مردم تهران در هفدهم شهریور ۵۷
➕ بخشی از سخنرانی آیتالله خامنهای در اولین سالگرد این واقعه
🆔 @hvasl_ir
[WWW.FOTROS.IR]ma98061603.mp3
5.88M
زمينه ( اى حرمت در دل و جان يا على )
مراسم عزادارى شب هشتم ماه محرّم
هيأت رايةالعباس ( عليهالسّلام )
با مداحى حاج محمود كريمى
شنبه ١٦ شهريور ١٣٩٨
🆔 @hvasl_ir
حلقه وصل
💥 تبلیغات مبتذل برندهای معروف با تابعیت از قوانین جمهوری اسلامی!/ چه کسانی متولی تبلیغات در فضای مجازی هستند؟
💢 شاید بتوان گفت یکی از جاذبههای فضای مجازی، ظرفیت گسترده و بینهایت آن برای تبلیغات است. پتانسیل بالایی که هر چیزی را میتواند در خود بگنجاند.
🔸 به دنبال دسترسی آسان به اینترنت و ظهور و گسترش شبکههای اجتماعی، حضور کاربران با سرعتی باورنکردنی در این شبکهها افزایش یافت که همین امر سبب شد تا در کنار دنیای واقعی یک جهان موازی اما مجازی با همان انسانها ساخته شود تا آنجا که حتی کسب و کارها هم مجازی شد؛ به همین سادگی و در زمانی بسیار کوتاه وارد یک فضای ناشناخته شدیم و آگاهانه و ناآگاهانه در آن فعالیت کردیم.
🔸 البته اینکه این فضا فرصت مناسبی برای اشتغالزایی است و تاکنون جوانهای بسیاری از این ظرفیت استفاده کرده و توانستهاند به درآمدهای خوبی دست یابند، جای انکار ندارد، اما نکته قابل توجه فعالیت برخی از کاربران خاص این فضا است که از ظرفیت ایجاد شده نهایت بهره را میبرند.
🔸 همانطور که گفتیم این امر فینفسه مشکلی ندارد اما اینکه چه چیزی و چرا در این فضا تبلیغ میشود جای بحث دارد. در مورد بررسی چرایی این موضوع شاید اولین سوالی که به ذهن خطور میکند این باشد که آیا این فضا یا به عبارتی دیگر دنیای گسترده مجازی همچون دنیای واقعی تحت نظارت است و میتواند تابع قوانین باشد یا خیر؟ اصلا قوانینی اعمال میشود؟
🔸 در اینستاگرام چه چیزهایی تبلیغ میشود؟
چند وقتی است در برخی از شبکههای اجتماعی بهویژه اینستاگرام شاهد کلیپها و ویدئوهایی هستیم که با هدف تبلیغ، محتوایی را نشر میدهند که به دور از موازین شرع و قوانین جمهوری اسلامی است و عجیب اینکه این تبلیغات گاهی مربوط به شرکتهای شناخته شدهای است که طیف وسیعی از مردم را به عنوان مصرف کننده دربرمیگیرد. نمونههایی که در ادامه ارائه شده است از جمله مواردی است که بهراحتی و بدون هیچ مانعی در پیجهای مختلف اینستاگرامی به اشتراک گذاشته شده است.
🔸 در این ویدئوها برای جذب مخاطب و تاثیرگذاری روی کاربران که اغلب قریب به اتفاق آنها جوانان هستند، علاوه بر تصاویر نه چندان مناسب شأن ایرانی، از موسیقیهای الهام گرفته شده است که چندی پیش مهمترین دلیل حواشی ایجاد شده در مدارس بود.
🔸 یا ویدئویی دیگر که با ادعای تابعیت از قوانین جمهوری اسلامی، به راحتی کالایی را تبلیغ میکند که معرفی آن تا این اندازه علنی و آشکار آن هم در فضایی با چنین گستردگی و به شیوهای نامتعارف که خود یک ضد اخلاقی و بیفرهنگی واضح است، هیچ وجاهت قانونی و عرفی ندارد.
🔸 اینها تنها بخشی از واقعیتهایی است که در فضای مجازی با آن روبهرو هستیم و میبینیم که چطور تبلیغاتی از این جنس، توانسته بهراحتی ارزشها و فرهنگ ما را زیر سوال ببرد و اینکه چگونه میشود با یک نماهنگ، یک ضداخلاقی آشکار را بسیار نامحسوس و رندانه عادی سازی کرد.
📌 سخن پایانی
با توجه به تغییرات سریع تکنولوژی و گسترش بهکارگیری آن، حضور در فضای مجازی و بهویژه شبکههای اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است، اقبال گسترده کاربران از اینستاگرام و فعالیتهای شبانه روزی با هر هدفی، با توجه به شرایط فعلی حاکم بر جامعه که دشمن در کمین نشسته تا از هر راه ممکن بتازد، اگر حواسمان نباشد، در کنار بحث اقتصادی، ارزشهای فرهنگی را هم از دست میدهیم. تبلیغاتی با این محتوا آن هم با درج نام جمهوری اسلامی، نه تنها وجهه کشور و انقلاب را زیر سوال میبرد بلکه در صورت نبود نظارت و مدیریت مناسب، میتواند ضربه سنگینی به باورها و ارزشها بزند.
🆔 @hvasl_ir
🕔 مستند #شوق_شبیه یکشنبه ۱۷ شهریور ساعت ۱۷ تکرار روز بعد ساعت ۱۱ از #شبکه_افق
◼️ مستند «شوق شبیه» روایتی است از سفر اعضای یکی از معروفترین گروههای تعزیهخوانی ایران به کربلای معلی که برای نخستین بار به این سفر معنوی و روحانی میروند.
این افراد عضو مجمع تعزیه آل طاها هستند، گروهی که در سریال به یاد ماندنی «شب دهم» نیز بخشهای تعزیه خوانی را اجرا کرده بودند.
🆔 @hvasl_ir
✅ در نشست «امام حسین(ع) و خانواده آرمانی؛ چالشها و آسیبها»؛
💢 نمونههای دلگرمسازی در واقعه عاشورا از زبان دکتر سنگری
📌 محمدرضا سنگری، محقق و نویسنده عاشورایی شامگاه گذشته ۱۶ شهریورماه در سخنرانی خود با موضوع «امام حسین(ع) و خانواده آرمانی؛ چالشها و آسیبها» که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول برگزار شد، به تبیین برخی عناصر تخریبگر خانواه پرداخت و گفت: مراء یا جدال پنهانی، یکی دیگر از عناصر تخریبگر در خانوادههای امروز است. مراء پنهانی یعنی جدال و درگیری اتفاق نمیافتد اما شکل رفتاری از یک درگیری سخن میگوید، مثلاً بچه وقتی وارد خانه میشود، مستقیم وارد اتاقش میشود و در را پشت سرش محکم میبندد. این یک رفتار اعتراضی به فضای خانه است. یا مثلاً سفره در خانه پهن نمیشود، افراد تنها غذا میخورند. این مراء یا درگیری پنهان است. شیطان در چنین خانهای حکومت میکند و به تعبیر امام حسین(ع) بر شانههای آنها سوار است. افراد با هم سلام و احوالپرسی نمیکنند و محیط خانه سرد است.
👇👇👇👇
http://hvasl.ir/news/99384
🆔 @hvasl_ir