✅ #کرونا/ آخرین آمار کرونا در ایران
🔻مبتلایان جدید: ۹۹۹۴ نفر
🔻مجموع بیماران: ۲۸۷۵۸۵۸ نفر
🔻جانباختگان جدید: ۱۶۵ نفر
🔻مجموع جانباختگان: ۷۹۳۸۴ نفر
🔻مجموع بهبودیافتگان: ۲۳۹۶۵۴۰ نفر
🔻مجموع واکسن تزریق شده: ۳۴۹۹۵۶۳ دُز
#آمار_روزانه
🆔 @hvasl_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضرت آیت الله خامنه ای: در انتخابات شرکت کنید، انتخابات متعلق به شماست
🔸دلسوز مردم، مردم را از شرکت در انتخابات منع نمی کند.
🆔 @hvasl_ir
9.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نظر یک تاریخ پژوه در مورد سریال "می خواهم زنده بمانم" که در فیلیمو منتشر می شود:
اگر اسرائیل میخواست در مورد دهه شصت فیلم بسازد از این بهتر میشد
🆔 @hvasl_ir
✅ از قاب شبکه پنج سیما؛
💢 حضور حاج قاسم در پشت صحنه یک فیلم سینمایی را به تماشا بنشینید
📌 مستند «آن روز» که به روایت حضور حاج قاسم سلیمانی در پشت صحنه فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» مربوط است، ساعت ۲۰ امشب پنجشنبه ۶ خرداد روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.
http://hvasl.ir/news/345754
🆔 @hvasl_ir
✅ در قالب دوره ای آموزشی بیاموزید؛
💢 «تنها مسیر» برای زندگی بهتر در کلام حجت الاسلام پناهیان
📌 چهارمین دوره مجازی «تنها مسیر» برای رسیدن به زندگی بهتر بر اساس دیدگاه های استاد پناهیان از سوی مؤسسه سخن سدید برگزار و ثبت نام تا 11 خردادماه ادامه می یابد.
http://hvasl.ir/news/345289
🆔 @hvasl_ir
✅ اولویتهای فرهنگی در دولت سیزدهم
1⃣ ازآنجاکه با یک سلسله «مشکلاتِ فرهنگیِ مزمن» روبرو هستیم که سه یا چهار دهه، همچنان تداوم یافتهاند، باید چهارچوبِ کلّیِ حرکت دولتِ پیش رو، مبتنی بر «تحوّل» باشد؛ یعنی باید این دولت در پیِ «جهشِ مبتکرانه» باشد و شالودهشکنی کند و سازوکارها و رویّهها را دگرگون سازد. در غیرِ این صورت، همچنان چالشهای فرهنگی ادامه خواهند یافت و متراکمتر و انباشتهتر نیز خواهند شد. این امر، باید بهعنوان یک «پیشفرض بنیادی» در سیاستهای فرهنگیِ دولتِ پیشِ رو در نظر گرفته شود و هرگز به لایهای فروتر و رقیقتر از آن بسنده نشود. دولت باید در قلمروی فرهنگ، «تغییرِ بنیادی» ایجاد کند و مسیرِ «بازاندیشیِ جدّی و غیرمحافظهکارانه» را نسبت به گذشته در پیش بگیرد.
2⃣ مسألۀ اصلی این است که اغلبِ دولتها نسبت به فرهنگ، احساسِ «مسئولیّت» نمیکردند و در عمل، به نظریۀ «دولتِ اقلّی و بیطرفِ فرهنگی» باور داشتند. ازاینرو، تلاش داشتند که عرصۀ فرهنگ را به حالِ خود «رها» کنند و به این بهانهها که «فرهنگ را نمیتوان مدیریّت کرد»؛ «فرهنگ را باید به اصحاب فرهنگ، واگذار نمود»؛ «افکارِ عمومی، بهترین فیلتر هستند»؛ «فرهنگ را باید مردمی کرد و به مردم سپرد»؛ «دولت باید از تصدیگری در فرهنگ بپرهیزد»؛ و ...، از زیرِ بارِ تکالیفِ فرهنگیِ خویش شانه خالی کنند. دولتِ پیشِ رو، باید این قبیل گزارهها را کنار بزند و بهراست، در پیِ «هدایتِ فرهنگیِ جامعه» باشد و از تمامِ ظرفیّتها و امکانهای ساختاریِ خویش در این راستا بهره بگیرد.
3⃣ بسیاری از ضعفها و لغزشهای فرهنگیِ ما، برخاسته از «نفوذِ سبکِ زندگیِ غربی» است و این نفوذ نیز از راههای مختلفی صورت میگیرد. تا زمانیکه «راهها» و «مسیرها»ی آشکار و پنهانِ این نفوذ بسته نشوند و غرب بتواند در قالبِ «جهانیشدن» و «ارزشهای واحدِ جهانی» و «سندهای فرهنگیِ بینالمللی»، خود را به ما تحمیل کند، شاهدِ حرکتِ پیشروانه و شتابان نخواهیم بود و صدمات و لطماتِ فرهنگی خواهیم داشت. ازاینرو، دولت باید «منافذِ فرهنگی» را شناسایی و مسدود کند و حریمها و حصارهای فرهنگی را پُررنگ نماید تا «رخنههای فرهنگی» پدید نیایند.
4⃣ از سالهای پایانیِ دهۀ شصت و در اثرِ سیاستهای اقتصادیِ دولتِ سازندگی، جامعه درگیرِ «اشرافیگری» و «دنیاطلبی» و «فزونخواهی» شد و موجی اجتماعی در امتدادِ «حرص» و «آز»، پدید آمد. این امر، ابتدا در سطحِ «حاکمیّت» و «کارگزاران» تحقّق یافت و سپس به «جامعه» و «مردم» نیز سرایت پیدا کرد. در طولِ دهههای گذشته، روندِ یادشده در مسیری فزاینده قرار داشته است و فضایی که آلوده به «غلبۀ پول» و «مادّینگری» است، رواج یافته است. این وضع را نیز باید دگرگون نمود و جامعه را به «زهدِ انقلابی» و «نخواستن به، برای خویش» و «ایثار» و «فداکاری» و «قناعت» و «کمخواهی»، تشویق کرد.
5⃣ فضای مجازی نیز همچون فضای واقعی، عرصۀ «حکمرانی» است و نباید به حالِ خود «رها» شود و تدبیر و طرّاحیِ آن به «بیگانگان» واگذار گردد. این سخن بدیهی، همواره با «غرضورزی» و «تحریفگری» روبرو بود و کسانی تلاش کردهاند بهعنوانِ دفاع از «حقّ دسترسیِ آزاد به اطّلاعات» و «گشودگیِ ارتباطات» و «بسطِ تعاملات»، از مدیریّت و سیاستگذاری و تنظیم بگریزند. دولتِ پیشِ رو، باید به این روندِ نامعقول پایان دهد و در عین پاسداشتِ «آزادیهای اجتماعی» و «حریمِ خصوصی» در فضای مجازی، قواعدِ موجّهی را طرّاحی و اجرا کند.
6⃣ بدون آنکه دربارۀ وضعِ «حجاب»، مبالغه و تنگنظری شود باید گفت در طولِ دهههای گذشته، حجاب در بخشهایی از جامعه، روندی «نزولی» را طی کرده و کار به آنجا رسیده که بعضی از زنان و دختران در حریمِ جامعه، «کشفِ حجاب» میکنند. روشن است که «تظاهرِ به بیحجابی» و «شکستنِ بیپروای مرزهای اخلاقی»، پیامدهایی فراتر از خودِ عمل دارند و به درنوردیدنِ «خطوطِ قرمزِ» بیشتری خواهند انجامید. ازاینرو، دولتِ آینده باید از امکانها و بضاعتهای ساختاریاش برای «معکوسکردنِ این روند» و «غالب و حاکم کردنِ فرهنگِ حجاب»، استفاده کند. «بیتفاوتی» و «نظارهگری»، نهفقط گرهی را نمیگشاید، بلکه وضع را بدتر و نامساعدتر میکند و بهتدریج، «ضدّارزشها» را جایگزینِ «ارزشها» میسازد. بیشترِ کسانی که چنین رفتاری دارند، گرفتارِ «ناآگاهی» هستند و از احکامِ دینی، شناخت و اطّلاعِ دقیقی ندارند. بدینجهت، اگر با «زبانِ خوش» و در چهارچوبِ «مواجهۀ صمیمانه و همدلانه»، دعوت به حجاب شوند، چهبسا بدونِ هیچگونه اصطکاک و تنشی، سبکِ پوششِ خود را تغییر دهند.
✍ مهدی جمشیدی
🆔 @hvasl_ir
#هواشناسی
افزایش دما تا ۱۲ درجه در اغلب نقاط کشور
⛈در استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیشبینی میشود.
🌤در استانهای واقع در سواحل خزر، شمال غرب، غرب، دامنه جنوبی البرز و مرکز کشور افزایش نسبی دما بین ۷ تا ۱۲ درجه پیشبینی میشود.
☀️آسمان تهران صاف و در برخی ساعات وزش باد پیشبینی میشود.
🆔 @hvasl_ir
فیلمهای سینمایی امروز تلویزیون
🔸«جیببرها به بهشت نمیروند» ساعت ۱۰ از شبکه سه
🔸«بازی سیاست» ساعت ۱۰ از شبکه افق
🔸«کلارا و بچه خرس» ساعت ۱۱ از شبکه نمایش
🔸«اشیا از آنچه در آینه میبینید به شما نزدیکترند» ساعت ۱۳ از شبکه نمایش
🔸«انولا هولمز» ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج
🔸«گو گری» ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما
🔸«نیکو زنبوره» ساعت ۱۴ از شبکه کودک
🔸«قایقساز» ساعت ۱۵ از شبکه نمایش
🔸«تختی» ساعت ۱۶ از شبکه یک
🔸«سی نابغه» ساعت ۱۷ از شبکه نمایش
🔸«راز سیاوش» ساعت ۱۸ از شبکه امید
🔸«تحفهها» ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق
🔸«هفت دلاور» ساعت ۱۹ از شبکه نمایش
🔸«استیو جابز» ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار
🔸«شب واقعه» ساعت ۲۱ از شبکه نمایش
🔸«بازی تقلید» ساعت ۲۳ از شبکه نمایش
🆔 @hvasl_ir
بشار اسد رئیسجمهور ماند
🔹رئیس پارلمان سوریه: بشار اسد با کسب بیش از ۹۵ درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد.
🔹۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و بشار اسد توانست ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار رای بهدست بیاورد.
🔹محمود مرعی هم توانست ۴۷۰ هزار رای معادل ۳.۳ درصد آرا کسب کند و عبدالله سلوم عبدالله نیز ۲۱۴ هزار رای معادل ۱.۵ درصد آرا را بهدست آورد.
🆔 @hvasl_ir
حلقه وصل
💌 امکانات کمکی خدا برای سختترین امتحان #پیام_معنوی #علیرضا_پناهیان 🆔 @hvasl_ir
🔴 اگر جاافتاده بود که مبنای مشارکت «تکلیف» است نه «حق»، امروز نمیگفتند «مشارکت کم است، چون دعوای جناحی نیست!»
🔴 ما فکر میکردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمیآید!
🔴 حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چهکسی میبَرد؟ هرکسی محکمتر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. آیا چنین کسی، بهتر کار میکند؟!
🔻علیرضا پناهیان در همایش مبلغین - ۱۴۰۰.۰۳.۰۵
➖در جامعۀ ما رسماً توسط برخی فرقههای سیاسی تلاش شده که سیاست از دیانت جدا بشود و سالها کار کردهاند که در این کشور گفته نشود «شرکت در انتخابات یک تکلیف است».
➖شهید سید محمد باقر صدر، که تنها کسی است که امام برای او سه روز عزای عمومی اعلام کرد، میفرماید تفاوت آزادی در اسلام با آزادی در غرب این است: در غرب آزادی را یک «حق» میدانند، اما آزادی در اسلام یک «تکلیف» است! تو وظیفهات است که خودت را آزاد بکنی. دوزخ الهی منتظر تو خواهد بود اگر اجازه بدهی آزادیت را مستکبران و زورگویان عالم ببرند و بدزدند. این در اسلام «تکلیف» است ولی در غرب «حق» است، و بعد ایشان میفرماید: وقتی گفتند حق است، یعنی آدم میتواند از حق خودش صرفنظر کند.
➖در کشور ما برای بسیاری از مردم جا انداختند که انتخابات حق است و نه تکلیف، تا در موقع خودش بگویند ما از این حق صرفنظر میکنیم، یا ما دلمان نمیخواهد از حقمان استفاده کنیم، یا ما دلمان میخواهد از این حقمان اینجوری استفاده کنیم. حوزۀ علمیه و ما طلبهها هم موفق نبودیم جلوی این تحریف بزرگ را بگیریم.
➖اینقدر موضوع حق را در مقابل تکلیف قرار دادند تا تکلیف به محاق برود و اصلاً دِمُده بشود، و بیکلاسی تلقی بشود که کسی بگوید «انتخابات تکلیف الهی است». حتی انتخابات را یک تکلیف اجتماعی و عقلانی هم نمیخواهند معرفی کنند تا در فرهنگ سیاسی جامعه دلبخواهیها در انتخابات تعیینکننده باشد.
➖ضرورت انسانی و الهی شرکت در انتخابات را انکار و پنهان میکنند و انتخابکردن را امری عقلانی معرفی نمیکنند، تا بتوانند به موقع، با عوامفریبی در انتخاب مردم تأثیر بگذارند و منافع ملت را چپاول کنند. اینها پایههایی است که باید درست بشود.
➖انتخابات را در ذهن مردم طوری جا انداختند که انگار طرف میخواهد رنگ لباسش را انتخاب کند! مگر شما در انتخاب مرجع تقلید میتوانید دلبخواهی از روی قیافه یا هنر سخنوریِ او انتخاب کنید؟
➖الان طوری شده که میگویند «اگر تنوع در نامزدها نباشد، مشارکت پایین میآید» بله تنوع اثر دارد ولی به چه قیمتی؟ آیا واقعاً باید افراد بدون صلاحیت با انواع ترفندهای دروغ و دغل وارد بشوند تا مشارکت افزایش پیدا کند؟! ما فکر میکردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمیآید!
➖حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چهکسی میبَرد؟ هرکسی محکمتر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. اما مگر کسی که محکمتر فحش بدهد و بدتر تیکه بیندازد، بهتر کار میکند؟! دیدید که مملکت را این جماعتِ تیکهبینداز و عوامفریب به چه روزی رساندند.
➖اگر در مناظرهها، تیکه انداختن و فحشدادن، بیشتر از «داشتنِ برنامه» نقش دارد و مناظرهگری مهمتر از داشتن برنامه است، پس ما هنوز به انتخابات حقیقی نرسیدهایم. اگر حتماً و حتی با زیر پا گذاشتن قانون، باید همۀ فرقههای سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند، پس هنوز به انتخابات مطلوب و صحیح نرسیدهایم.
➖در یک جامعه سالم، برای یک انتخابات حقیقی، اصلاً تبلیغات زیادی مضر است، اغواگری هم ممنوع است، چهرسد به دوقطبیسازیهای کاذب که بدتر از همه است. انتخابات حقیقی، انتخاباتی است که بستر انتخاب صحیح برای مردم پدید بیاید.
➖اگر در جامۀ ما جابیفتد که اصل شرکت در انتخابات یک تکلیف است، آنوقت دچار خیلی از این چالشها نمیشویم، مثلاً اینکه الان برخی میگویند «از همۀ فرقههای سیاسی حضور ندارند!»
➖خب همۀ فرقههای سیاسی آدمهای دارای صلاحیت میفرستادند! آیا نمیتوانستند کسانی را بفرستند که عزیزترین کسانشان مقیم کشورهای استکباری نباشند؟ این دیگر تقصیر نظام که نیست! مردم که نباید تاوانش را پرداخت کنند!
➖اصل مشارکت و مسئلۀ انتخابات نباید تحت تاثیر جنگ و دعوای فرقههای سیاسی مخرب قرار بگیرد. انگیزۀ مشارکت باید یک انگیزۀ سالم انسانی و الهی باشد تا جامعه به سعادت و به منافع خودش برسد.
#انتخابات
#علیرضا_پناهیان
🆔 @hvasl_ir